نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا

نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War

سعید حلاجیان
۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار عنوان God of War روز گذشته رسما عرضه شد. آن‌چه که ما شاهد هستیم یک نسخه بازسازی شده بی‌نقص بوده که با واکش مثبت بسیاری از منتقدان نیز روبرو شده است. اما شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید نسخه‌های اولیه عنوان God of War به چه شکل بوده‌اند. حال در تریلر جدید منتشر شده از این عنوان، با یکدیگر نگاهی خواهیم داشت به نسخه‌های اولیه بازی God of War.

 دقایقی قبل از عرضه رسمی عنوان God of War، استودیوی سانتامونیکا به همراه نمایندگانی از شرکت سونی به نمایش زنده نسخه‌های اولیه این عنوان پرداخته‌اند. از نسخه آزمایشی نمایش داده شده در E3 2016 گرفته تا نسخه آزمایشی مربوط به سال ۲۰۱۵ که تا به امروز هیچ‌گاه شاهد آن نبوده‌ایم. بسیار جالب است که در این تریلر، شاهد مقایسه نسخه اصلی بازی با نسخه‌های اولیه آن هستیم و این‌طور به نظر می‌رسد که نسخه آزمایشی سال ۲۰۱۵ شباهت بسیار قابل توجهی با  دموی به نمایش در آمده در E3 2016 و حتی نسخه نهایی بازی دارد؛ اگرچه مشخص است که نسخه‌های اولیه از نظر کیفیت بافت‌ها، نورپردازی و ویژگی‌های بصری حتی نزدیک به کیفیت خیره کننده نسخه نهایی بازی نیز نبوده است. شما می‌توانید تریلر مورد نظر را در قسمت پایین مشاهده کنید:

دانلود با کیفیت ۷۲۰p

دانلود با کیفیت ۴۸۰p

نکته قابل توجه دیگر در این تریلر، رابط کاربری بازی هنگام ارتقای سلاح‌ها می‌باشد که با نسخه اصلی بازی تفاوت قابل توجهی داشته و به نظر می‌رسد ابتدا چنین طرحی برای نسخه‌های اولیه بازی در نظر گرفته شده بود که در نهایت سازندگان به دلایلی چون عدم وجود قطع دوربین در بازی، آن را کنار گذاشته‌اند. آقای کوری بارلوگ، کارگردان عنوان God of War، در قسمتی از این نمایش زنده و در ارتباط با این موضوع می‌گوید:

به دلیل این که قرار شد در بازی شاهد قطع دوربین نباشیم، بنابراین تصمیم گرفتیم که رابط کاربری مربوط به ارتقای سلاح‌ها در درون بازی جای داده شود. در واقع اگر در این قسمت تغییراتی اعمال کنید، به واقع انگار این تغییرات را درون خود بازی انجام داده‌اید و این موضوع به خصوص هنگامی که باید به فکر توسعه سایر قسمت‌های بازی نیز باشید، بسیار سخت و دشوار است.

اغلب بسیار ساده فراموش می‌کنیم که برای ساخت یک بازی و پیشرفت آن در طول مراحل توسعه، چه زحماتی کشیده شده است. در واقع این تریلر دو موضوع مهم را به ما اثبات می کند: اول توانایی استودیوی سانتا مونیکا که قادر بوده سطح کیفی بازی را از نسخه‌های اولیه تا نسخه نهایی بازی ارتقا دهد و دوم این‌که استودیوی سانتامونیکا دید بسیار وسیعی داشته و بر همین اساس توانسته بسیاری از ایده‌های اولیه خود را در نسخه نهایی بازی نیز پیاده کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا
نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MarcusFenix گفت:

    واقعا حیف این استودیو یه غول ۶ ترافلاپسی در اختیارش نبود…
    گرافیکش خیلی زیباست ولی متاسفانه روی یک تلویزیون ۴K کاملا تاری تصاویر مشهوده چون آپ اسکیل هستش
    کافیه بازی هایی مثل Gears of war 4 یا Forza Motorsport 7 رو که رو اسکورپیو با Native 4K اجرا میشن رو با عناوین آپ اسکیلی مثل Gran Turismo یا گاد اف وار مقایسه کنید تا تفاوت فاحش رو ببینید.
    در کل مبارک طرفدارای سونی باشه ولی واقعا حیف که این استودیو با سخت افزار ضعیف سونی دست و بالش بسته بود

  • don barzini گفت:

    عاشق نسخه اولیه این بازی هستم . من که بازی رو از دوستم گرفتم و تمام کردم . بازی خوبی بود . گول متا رو نخورید .

    • don barzini گفت:

      چند تا ایراد به بازی وارده :
      ۱ . بازی فاقد بخش مولتی پلیره
      ۲ . با شخصیت ارنعوس نمیشه ارتباط برقرار کرد .
      ۳ . فاقد بخش بتل رویاله
      ۴ .گرافیک فنی کمی در ذوق میزنه .
      ۵ . صداکزاری کریتوس به خوبی بقیه کریتوس ها نیست .
      ۶ . گیم پلی کمی مشکل دذاره .
      ارزش یک بار تمام کردن بصورت رایگان رو داشت . بازم میگم . گول متی رو نخورید .
      فقط نینتندو .

  • last_fighter گفت:

    همیشه مخوف ترین انفجار ها از جرقه های کوچک شروع میشه.
    یک رابطه پدر و پسری مثل heavy rain.
    کارنامه سیاه و ناامید کننده کریتوس و تلاش برای جبران اون که باز خرابکاری میکنه و خودش رو سر شاخ میکنه.امیدوارم پسرش رو از دست نده. که برای دراماتیک کردن و حماسی کردن داستان اگر این کار در نسخه دوم انجام بشه عالی میشه.
    اگر بارلوگ با کارگردان نسخه سوم Stig Asmussen در نسخه بعدی همکاری میکرد با مخوف ترین و رعب اورترین این نسخه ها روبرو میشدیم.
    چون توجه کنید بارلوگ در گاد ۲ سهم ۵۰ -۵۰ در کارگردانی داشت. ولیStig Asmussen به تنهایی کارگردنی گاد ۳ رو انجام داد و کاش نمیرفت.
    در کل تکامل بازی خوب بود و لی دگرگونی ان با سلیقه من هماهنگ نبود.
    پرچم سونی همیشه بالاست حتی با خدای جنگ جهان باز.

    • arn گفت:

      با حرف شما کاملا موافقم. هنوز به صورت کامل این بازی‌رو تجربه نکردم، ولی ویدئوی چندتایی از مبارزات اساسی‌شو دیدم، به نظرم [بر خلاف قسمت سوم] یه خورده فانتزی‌تر شده و اون حس سینمایی بودن رو بهم نداد. واقعا جای خالی Stig Asmussen رو حس کردم.

      • PSFAN@COD گفت:

        کارگردان نسخه سوم مشغول ساخت نسخه بعدی جنگ ستارگان هست و در استودیوی ریسپاون سازنده تایتانفال کارگردان هست،به سانتامونیکا هم دیگه بر نمی گرده
        بله تکامل بازی شایسته تقدیر هست و بسیار هم عالی،قطعا یک ساعت اول بازی سختتونه ولی بعدش عین من عادت می کنید
        اسپویل وقایع احتمالی نسخه های دیگر
        .
        .
        .
        .
        ۱-راگناروک
        ۲-کشته شدن تور و اودین
        ۳-کشته شدن اترئوس
        ۴-تلاش کریتوس برای انتقام مجدد
        ۵-از بین رفتن دنیای نورس
        ۶-انتقال کریتوس به دنیای اساطیری دیگر یا مرگ او
        ۷-نخستین باس گاد ۵ احتمال زیاد تور خواهد بود
        برخلاف سه گانه که دو تا نسخه اول مقدم جنگ بزرگ نسخه سوم بودند این بار در سه گانه جدید نسخه اول مستقیم مقدمه رو شروع و به اغاز انتهای جنگ بزرگ ختم‌می‌کنه
        .
        .
        .
        .
        پایان اسپویل

  • Arthur Morgan گفت:

    ۸ ساعت اولیه بازی رو‌ رفتم(بدون اسپویلر)
    نکات مثبت: گرافیک بازی واقعا محشره،داستان بازی عالی شروع میشه بعدش کمی خطی میشه ولی دوباره به اوج برمیگرده،تنوع بسیار زیاد کاستوم کردن و آیتم های مختلف،محدود نبودن ظاهر کریتوس،کارای آتریس تو بازی
    نکات منفی: بدون تعصب بازی خیلی خسته کننده شده، مبارزات تکراری‌ و NPC های به شدت کم، حتی QTE هم از بازی حذف شده، تا الان فقط یک باس داشتیم که اونم اوایل بازی بود،واقعا حس اون کریتوس قبلی رو القا نمیکنه اصلا اون خشم کریتوس تو بازی وجود نداره نمیدونم قبلا بعضی از خبرا رسمی که میگفتن این همون‌ کریتوسه قضیش چی بود ولی واقعا با یه کریتوس دیگه روبرو هستید کسی که بی رحمی به طور کامل کنار گزاشته و عصابانیت خودش رو کنترل کرده، نکته آخر هم اینکه تقریبا از هیچ NPC ای خون نمیریزه فقط لحظه اتک زدن هست که بعدش خون تو هوا غیب میشه
    در کل : ۸/۱۰ بهترین نمره ای که تااینجا میشه به بازی داد

  • John Linneman گفت:

    خبر بدی دارم . نمرات مجله ی اج منتشر شد و به گاد ۸ داده . متاسفانه ممکنه متا به ۹۴ سقوط کنه

  • Donaldtrumpishere گفت:

    نسخع اولیش از بازی های ایکس بکس بهتره 🙁 😥

  • داشتم تو یوتوب میگشتم همینجوری دیدم خورد به یه جمله the final boss god of war آقا شانسی عکس رو دیدم عجب چیزی بود ای کاش نمیدیدم فقط عکسش دیدم کله باس های گاد یک و دو و سه رو می‌خورد فقط بگم پشماممممممممممممممممممم

  • فرشاد گفت:

    ای بابا چه فازیه آخه مولتی پلیر و بتل رویال از گاد آف وار فازتون چیه دلم با رسم شکل بهم توضیح بدید بابا نمیتونید بخرید و بازی کنید یا پلی استیشن ندارید چرا میاین دری وری میگید آخه ۴کی چی پشم چی کشک چی خدایا گیر کیا افتادیم یه مشت آنلاین پلیر بی روح و بی ذوق خشک و سرد بابا اصل گیم اصن در بازی های خطی و داستانی هستش نه مولتی مولتی فقط واسه فروش بیشتر به وجود اومده آدم شاخ در میاره با حرفای بعضی ها

  • اره فقط پسر وپشم :-* واقعن جالب بود باس اخر

  • kalantar گفت:

    سلام.دوستانی که بازی کردن میشه این سوال رو جواب بدن:
    آیا معلوم میشه که کریتوس بعد از خدای جنگ ۳ چجوری زنده مونده و چجوری به سرزمین نورس منتقل شده؟
    میشه بگین کجای بازی این معلوم میشه چون میخوام ویدیوی اون قسمت رو دانلود کنم.متاسفانه فعلا ps4 ندارم.ممنون

نگاهی به نسخه‌های اولیه عنوان God of War - گیمفا