صحبتهای سازندگان Spider-Man درمورد فرآیند ساخت لباسهای مردعنکبوتی
با توجه به اخباری که به تازگی از بازی جدید اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) یعنی Spider-Man منتشر شده، یکی از چیزهایی که توجه مردم را به خود جلب کرده این است که بازیکنان قادر خواهند بود تا لباسهای مختلفی از شخصیت مرد عنکبوتی در این بازی بر تن کنند. تمام لباسهای موجود در بازی را میتوان آزاد کرد، مانند لباس اسپایدر پانک (Spider-Punk) که هواداران زیادی دارد و نظر مردم را به خود جلب کرده است. با اینکه این لباسها برای طرفداران این بازی بسیار خوب و ارزشمند هستند ولی ایجاد آنها در بازی برای سازندگان کار طاقت فرسایی بوده است.
ژاویر کوئلو کستولنی (Xavier Coelho-Kostolny) طراح سه بعدی استودیو اینسومنیاک گیمز به تازگی در توئیتر، اطلاعاتی را در رابطه با فرآیند ایجاد لباسهای مرد عنکبوتی در این بازی و مراحلی که آنها برای ایجاد این لباسها باید طی کنند، منتشر کرده است. این فرآیند با فرستادن ایدهها از لباسهایی که قرار است در این بازی بکار گرفته شوند به سوی مارول آغاز میشود، جایی که حق انتشار تمام چیزهای موجود در آرک داستانی دنیای عنکبوتی (Spider-Verse) را در اختیار دارد. پس از آن به مرحله طراحی میرود.
در این مرحله، آنها به نظراتی که برای همه چیز در طراحی لازم است، گوش میدهند. مانند “دکمههای جلیقه لباس اسپایدرپانک، یا باقی چیزها مانند خط سفید در ناحیه قرمز لباس اسپایدر پانک.” هنگامی که طراحی در نهایت تایید شد، تیم به سمت سه بعدی کردن طراحی حرکت میکند، که بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. این یک فرآیند “تکرار و بازخورد” است که میتواند هفته ها طول بکشد و بخشهای بیشتری از آن نیز وجود دارد.
کوئلو کستولنی میگوید:
“بیشتر کار من ساخت چیزهایی است که میتواند شبیه یک عروسک باشد. کارگردان فنی شخصیت استودیو اینسومنیاک گیمز سرجیو سایکس وظیفه دارد تا مطمئن شود که عروسک ساخته شده دارای یک اسکلت داخلی با استخوان ها و ابزارهای مختلفی باشد که تیم انیمیشن بتواند با استفاده از آن دویدن، پریدن و ضربه زدن مرد عنکبوتی به دشمنان را بسازد. “
“مشکل ساختن این عروسکها این است که عضلات ندارند، بنابراین شما بعضی وقتها نیاز دارید تا مطمئن شوید که چیزهایی مانند خم شدن زانوها مانند خم کردن یک نی بنظر نرسند. این جایی است که دستیار طراح شخصیت مارکو ویالالپاندو (Marco Vilallpando) وارد کار میشود. او حالتهای خاصی را ایجاد میکند که آن را بصورت طبیعی نشان میدهد.”
پس از آن، مدل شخصیت به تیمی که مسئولیت ساخت انیمیشن ها را دارد واگذار میشود و بعد از آن، کار بر روی مدل شخصیت ادامه مییابد سپس برای کارهایی مانند طراحی ماموریت و طراحی مبارزه به اجرا در میآید تا مطمئن شوند که لباس به درستی در همه این موارد به درستی اجرا میشود.پس از آن، سازندگان رابط کاربری را بررسی میکنند، که ببینند بازیکنان چگونه این لباسها را در منو میبینند و با آن ارتباط برقرار میکنند. پس از آن روند به مرحله نهایی منتقل میشود یعنی تیم بازاریابی مارول، جایی که آنها از این لباس ها تبلیغ میکنند.
کوئلو کستولنی ادامه میدهد:
“بیش از ۲۰۰ نفر در استودیو اینسومنیاک گیمز و صدها نفر خارج از استودیو در تیمهای QA (تیمی که مشکلات بازی را برطرف میکند)، تست کنندگان، متخصصین بازاریابی و چندین نفر دیگر که به ما در ساخت چیزهایی که در بازی میسازیم، کمک میکنند، مشغول به کارند. و همه این مراحل برای اطمینان از یک چیز مانند لباس اسپایدر پانک صورت میگیرد.”
این مراحل برای تیم سازنده بسیار طاقت فرسا و خسته کننده است. چیزی که بازیکنان آن را یک چیز ساده به شمار میبرند، چنین مراحل طولانی را طی میکند.
بازی Spider-Man در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ (۷ سپتامبر ۲۰۱۸) برای کنسول پلیاستیشن ۴ با سه نسخه متفاوت یعنی دیجیتال دیلاکس، نسخه معمولی و نسخه کالکتر عرضه میشود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
نظرات
فارکرای ۵ کرک شد حالشو ببرین :-*
چه فایده.سیستم رو یک ماه پیش فروختم مجبور بودم الان دستم بی پره. 😥 باز از حالا یک قلک میخوام بگیرم کم کم پس انداز کنم شاید ظرف یک سال بتونم یکی دیگه بخرم البته فعلا که سه تومن طلبکارم.
طلبکاری یا بدهکار
این هم به نظرم شاهکار میشه
۲۰۰نفر کل وقتشون را میزارن واسه ی لباس بعد میگن چرا بازی اشغال ایرانی نمیخرید
فکر کنم دلار اون موقع که بازی منتشر بشه از مرز ده تومن هه گذشته و باید ps4 مون بفروشیم تا این بازیو بگیریم
بیشتر کار من ساخت چیزهایی است که میتواند شبیه یک عروسک باشد. کارگردان فنی شخصیت استودیو اینسومنیاک گیمز سرجیو سایکس وظیفه دارد تا مطمئن شود که عروسک ساخته شده دارای یک اسکلت داخلی با استخوان ها و ابزارهای مختلفی باشد که تیم انیمیشن بتواند با استفاده از آن دویدن، پریدن و ضربه زدن مرد عنکبوتی به دشمنان را بسازد. “
“مشکل ساختن این عروسکها این است که عضلات ندارند، بنابراین شما بعضی وقتها نیاز دارید تا مطمئن شوید که چیزهایی مانند خم شدن زانوها مانند خم کردن یک نی بنظر نرسند. این جایی است که دستیار طراح شخصیت مارکو ویالالپاندو (Marco Vilallpando) وارد کار میشود. او حالتهای خاصی را ایجاد میکند که آن را بصورت طبیعی نشان میدهد.
سونی دیگه به سیم اخر زده و از هزینه کردن نمی ترسه همین موضوعه که سونی رو سلطان صنعت گیم کرده
بفرما
سونی بازی میسازه روی سیبیل گربه ای که رد میشه یه تیم کار میکنن تا بهترین کیفیتو داشته باشه حتی روی کنسول سری اولش سنگ تمام میزارن
سونی این زحمتو برای گیم میکشه بعد یکسری جوجه گیمر بجای تشکر بخاطر همچین بازیایی از عناوین فوق سطح پایین بقیه کنسولا دفاع میکنن