سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا

سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال ۱۳۹۶ توسط کادر نویسندگان گیمفا

سعید آقابابایی
۱۴:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا

چه زود سال های بی رحم از پس هم می آیند و می روند و تازیانه عمر را بر ما ارزانی می دارند. چه زود عدد سن ما بالا و بالاتر می رود و گاهی وقتی خود به آن نگاه می کنیم، برنمی تابیم که این عدد عمر ماست. اما چرا… هست. اگر نجنبیم چه زود دیر می شود و چه زود تمام کارهایی که می خواستیم انجام دهیم تبدیل به رویاهایی می شوند که دیگر وقت نداریم آن ها را انجام دهیم. بیایید تا وقت داریم به هم عشق بورزیم و یکدیگر را دوست بداریم. بیایید تا وقت داریم قدر والدینمان را بدانیم و بوسه بر دست و پای آنها بزنیم. بیایید تا وقت داریم بازی کنیم. آن قدر بازی کنیم که بعدها حسرت روزهایی که می توانستیم و کاری را که عاشقش بودیم انجام ندادیم را نخوریم. خیلی زود می رسد روزهایی که دیگر وقت خیلی اندک می شود و زندگی بدجوری بقه تان را می گیرد تا هر چه عاشقش بودیم را در گنجه خاطرات بگذاریم و درش را قفل کنیم. تا زمان داریم زندگی کنیم.

سال ها از پس هم می آیند و می روند و ما همچنان عاشق گیم و این صنعت و هنر دوست داشتنی هستیم و مهمترین نکته هر سال جدید برای ما گیمرها این است که چه بازی هایی در آن سال منتشر خواهند شد. ما عاشق گیم هستیم و از این بایت به خود می بالیم و اتخار می کنیم. تجربه هایی کرده ایم که مردم دیگر تا آخر زندگیشان نه تجربه خواهند کرد و نه حتی درک خواهند کرد. این سال هایی که به سرعت می ایند و می روند نهایتا به جایی ختم می شوند که ما گیمرهای امروز، والدین فردا خواهیم بود و دیگر نمی گذاریم آنگونه که والدین ما با بازی ها برخورد کردند و گاهی ما ما را به خاطر بازی کردن شکستند، با گیم و گیمرهای اینده برخورد شود و دیدگاه جامعه به گیم را تغییر خواهیم داد.

انقدر سریع و با شتاب سال ها می گذرند که حتی باور نمی کنیم به همین زودی دوباره عید شده است. انگار که همین دیروز بود که مقاله نوروزی سال ۱۳۹۵ را برای شما عزیزان می نوشتم و اما امروز مقاله نوروز ۱۳۹۶ را شاهد هستیم که یک بازه یک ساله یعنی ۳۶۵ روز بین این دو مقاله فاصله بوده است اما کیست که بتوانید آن را باور کند و از سرعت گذر زمان و عمر شگفت زده نشود. یک سال دیگر با شما عزیزان بودیم. یک سال دیگر گیمفا افتخار داشت که به شما عزیزان خدمت رسانی کند. شما که برترین و بهترین و دوست داشتنی ترین کاربران دنیا هستید و البته وفادارترین کاربران دنیا. شاید خودتان هم ندانید که چقدر مدیون لطف و محبت شما هستیم و به خاطر شماست که گیمفا زنده و پر قدرت تر از همیشه است.

یک سال است که به عنوان سردبیر در خدمت شما عزیزان بوده ام و این را برای خود یک افتخار می دانم. در این یک سال سعی کرده ام تا از همه نظر کیفیت و کمیت محتوای سایت را بالا ببرم و به آنچه که در خور و شایسته شماست نزدیک شویم که خوشبختانه تا حدود زیادی در این امر موفق عمل کردیم و گیمفا در بهترین دوران خود به سر می برد که این به خاطر لطف شماست. سعی کردم که مقالات سایت رو متنوع تر کنم و در کنار نقد و پیش نمایش ها مقالات جانبی و ۱۰ برتر و تحلیلی نیز داشته باشیم. سعی کردم که هیچ بازی جدید، حتی یک عدد بازی بزرگ و جدید از زمان نقدش رد نشود و همه نقدها را به موقع برای شما عزیزان قرار دهیم تا زمانی که داغ و تازه است آن را بخوانید و لذت ببرید. سعی کردم که ارشیو گیمفا را کامل کنیم و بازی های زیادی که در سایت نقد نشده بودند را در قالب روزی روزگاری نقد و بررسی کنیم و این گونه شایدحدود ۱۵۰ نقد به ارشیو گیمفا افزوده شد. سعی کردم به درخواست های شما عزیزان بیشتر اهمیت داده شود و تا حد امکان مقالات درخواستی برایتان بنویسیم. سعی کردم که انتشار مجله گیمفا را منظم و ۳ ماه یک بار کنیم و کیفیت آن را خیلی خیلی بالاتر ببریم تا تبدیل به یک مجله با کیفیت بین المللی شود. سعی کردم تا برای کاربران گیمفا تنها موردی را که تا به حال نداشتند یعنی نقدهای ویدئویی را به سایت اضافه کنیم و خوشبختانه موفق شدیم این کار را انجام دهیم و نقد بازی های جدید و قدیمی را به صورت ویدئویی هفته ای برای شما عزیزان قرار دهیم تا گیمفا کامل تر و با کیفیت تر شود. هنوز راه زیادی در پیش داریم و در تمامی این مواردی که خدمتتان عرض کردم جای پیشرفت و بهتر شدن خیلی زیادی وجود دارد که بایستی در سال جدید باز هم در جهت بالاتر رفتن کیفیت محتوای سایت تلاش کنیم و به حد شأن و شایستگی شما نزدیک تر شویم. تا زمانی که افتخار خدمت به سما عزیزان را داشته باشم برای سربلندی گیمفا و خوشحال کردن شما عزیزان، دوستان و برادرانم تلاش خواهم کرد و هیچ چیزی نمی تواند من را از این مسیر منحرف نماید. جا دارد تا سال نو را به همه همکارانم در تیم گیمفا چه تحریریه و چه تیم خبری که بهترین پوشش خبری را در سال ۹۵ داشتند نیز تبریک عرض کنم و ارزوی سالی خوب را برای این عزیزان داشته باشم چرا که موفقیت گیمفا بدون پوشش خبری و مقالات عالی در کنار هم و بدون کمک این عزیزان هیچ گاه ممکن نبود. سال ۹۵ بهترین سال در تاریخ گیمفا بود که خوشبختانه در آن همه چیز در بهترین حد خود قرار داشت و چه از لحاظ پیشرفت بسیار زیاد در رتبه بندی سایت ها و چه از لحاظ افزایش کیفیت مجله و اضافه کردن بخشی که همیشه گیمفا کم داشت، یعنی نقدهای ویدئویی و به روز کردن نقد ها و بازی های جدید و کامل کردن ارشیو بازی های قدیمی و خبر رسانی و پوشش مراسم داخلی و … که همه به خاطر لطف شما و حمایت های شما عزیزان میسر شد.

سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا

این مطلب و تمامی حرفهایی که زده شد فقط بهانه ای برای این هستند که سال نو و عید نوروز را به شما عزیزان تبریک عرض کنیم و بگوییم که فکر نکنید قدرتان را نمی دانیم.

به نوبه خودم به عنوان سردبیر تحریریه وبسایت گیمفا نوروز سال ۱۳۹۶ را به تمامی شما عزیزان تبریک و شادباش عرض می کنم و برترین اروزهای ممکن را در سال جدید برای شما عزیزان خواستارم. انشالله که شما در کنار خانواده های محترمتان سالی پر از خوبی و خوشی و موفقیت و از همه مهتر سلامت داشته باشید و از دنیای گیم و گیمینگ لذت ببرید. امیدوارم که امسال سال خوبی برای ما گیمرها باشد و شاهد عرضه بازی های خوبی در این سال جدید باشیم که ما گیمرها را شاد و خوشحال کند و تجربه های نابی را برایمان رقم بزند. امیدوار هستیم که در سال جدید برای صنعت بازی در کشورمان نیز اتفاقات خوبی رقم بخورد و صنعت گیم ایران نیز پیشرفت داشته باشد و شاهد پشتیبانی مالی بیشتری هم باشیم تا بازیسازان با استعدادمان از ساخت بازی ناامید نشوند و بتوانند تا هنر خود را بیش از پیش نشان دهند. امیدوارم که در سال جدید با گیمفا همراه باشید و باز هم مانند سال گذشته و سال های قبل محبتتان را از ما دریغ نکنید و به سایت خودتان اعتماد داشته باشید. امیدوارم که باز هم شاهد پیشرفت گیمفا با تلاش زیاد کادر آن باشیم و باز هم قله های موفقیت را با همراهی شما در نوردیم. دیگر بیشتر از این پرحرفی جایز نیست و تنها باید بگویم انشالله که سال ۱۳۹۶ یکی از بهترین سال های زندگیتان باشد و پر از موفقیت و سلامت برای شما عزیزان باشد. عید نوروز سال ۱۳۹۶ بر شما گیمران عزیز مبارک باد.

در ادامه شاهد نظرات اعضای تحریریه گیمفا در مورد سال گذشته و سال جاری و تبریک نوروزی آن ها به شما عزیزان هستیم تا هر کدام به سهم خود وظبفه مان را انجام داده باشیم و عرض تبریک به شما عزیزان داشته باشیم.

کسری نراقی – مدیریت سایت

با تمام فراز و نشیب ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار برای ما گیمفایی ها ورق خورد، سایت گیمفا به مدد شما کاربران گرامی و نویسندگان وفادار توانست امسال را نیز با موفقیت و سربلندی به سر رساند. امیدواریم سال آینده سرشار از شادی ، خرسندی و پیشرفت برای همه مردم ایران و صنعت گیم باشد. نوروزتان مبارک

امیر حسین دهنوی – سردبیر بخش خبری

در سال ۱۳۹۵ بیش از ۸ هزار مطلب در گیمفا پست و بیش از ۲۵۰ هزار دیدگاه ثبت شد. ۱۳۹۵ بهترین سال تاریخ گیمفا بود و رسیدن به چنین موفقیتی بدون تلاش تیم گیمفا و حمایت بی‌دریغ کاربران ممکن نبود. امیدوارم که سال ۹۶ نیز بسیار پربارتر از ۹۵ باشد و بازهم شاهد چنین موفقیت‌هایی باشیم.

میثم عبداللهی پور – سرپرست تحریریه

با نزدیک شدن به سال نو و حال و هوای نوروز، همیشه دلم می گیرد و باز میگردم به عقب. این بازگشت به عقب سالانه اما در زمانی که سال ۱۳۹۵ به پایان رسیده بیش تر هرسال دیگری دلنشین و البته پرهیجان است. این سال که حداقل برای جامعه بازی‌بازها تلخ و پر از دلتنگی نبوده است، بازی های بسیاری را برایمان به ارمغان اورد. بازی‌هایی که گاهی عناوینی عظیم و پرخرج بودند و گاهی به سادگی، با کوچکی و با زیبایی هرچه تمام تر دنیای بازی های ویدئویی را تکان دادند. اما با همه این ها سال ۱۳۹۵ و فراز و نشیب هایش به ما نشان داد که صنعت بازی های ویدئویی هنوز هم در حال رشد و گسترش است. چرا که بازی ها درست مثل کودکانی نوپا هنوز هم پیشرفت می کنند و مدام بهتر می‌شوند. در مقابل هم در نسل هشتم انتظارات ما و همچنین منتقد ها از بازی ها به شدت افزایش پیدا کرده و باعث شده که این پیشرفت عظیم از چشم هایمان پنهان بماند. به نظرم بیش تر از هرچیزی باید توجه کنیم که مفهوم بازی، دیگر به هیچ وجه به آن سرگرمی خالص و ساده ۲۰ سال قبل خلاصه نمی شود. حالا مفهوم بازی های رایانه‌ای به قدری گسترش یافته و بسیط شده است که تمامی سلایق را در بر می گیرد. حالا بازی های رایانه‌ای آن قدر بزرگ و عظیم شده اند که می توانند پدیده هایی فرهنگی و حتی اجتماعی باشند و ارزش هایی نوین و جدید را به جامعه ما اضافه کنند امروز بازی ها می توانند بیشتر از هر رسانه دیگری در شکل گیری شخصیت ها، روابط و مناسبات اجتماعی نقش داشته باشند و این نشان از عظمت بی نظیر چنین هنر/صنعتی دارد.. این روز ها اما نباید فراموش کنیم که چنین گستردگی عظیمی قطعاً باعث بحث‌ها و اختلافات بسیاری می شود. اختلافاتی که گاهی لذت بی نظیر بازی های ویدئویی را از ما بازی‌باز ها می گیرد، در ابتدای سال جدید و در زمانی همه آروزهایی بزرگ داریم، برای همه‌مان سالی پر از آرامش و به دور از چنین اختلافاتی را آرزو می کنم، چرا که دوست دارم همه‌مان از لذت ناب بازی کردن، بدون هیچ جبهه گیری خاصی برخوردار باشیم.

اما سال ۹۵ حداقل برای من پر بود از تجربه هایی جدید، چرا که افتخار همراهی با تیم بی نظیر گیمفا نصیبم شد. تیمی که به همه نشان داده می تواند بهترین باشد و بهترین ها را خلق کند. تیمی که در اینجا و در آغاز سالی نو باید از تک تکشان تشکر کنم، چرا که از آن ها چیزهایی بسیار زیادی یاد گرفتم و اطمینان دارم که بازهم یاد خواهم گرفت. سال نو و فرارسیدن نوروز را به همه همکاران و دوستانم در خانواده گیمفا، چه دست اندرکاران سایت و چه مخاطب هایی که خانواده بزرگ و بی‌نظیر گیمفا را تشکیل داده‌اند، تبریک می گویم. تصور می‌کنم ظرفیت ارزوی سالانه‌ام به پایان رسیده باشد، به همین دلیل جا دارد در روز های ابتدایی سالی نو تلاشی عظیم را آغاز کنم تا بهتر از سال گذشته، در خدمت دوستان عزیزم باشم. سال نو مبارک!

امیر مهدی نامجو – عضو تحریریه

اول از همه سال نو و عید نوروز را به همه شما کاربران خوب گیمفا تبریک می‌گویم و امیدوارم سالی پرنشاط و سرشار از سلامتی داشته باشید.
سال گذشته، سالی پر از بازی‌های خوب ولی شاید به‌خصوص تا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بعضی مواقع ناامیدکننده بود. سال گذشته بازی‌های بزرگ و خوب بسیاری عرضه‌شده‌اند که همگی‌شان تا حد زیادی توانستند طرفداران را راضی نگه‌دارند اما در این میان، اگر نگاهی به نمرات بیش‌تر این عناوین بیندازید، متوجه می‌شوید که اکثرشان –به‌جز معدود مواردی- نسبت به نسخه قبلی‌شاننمرات پایین‌تری را کسب کرده‌اند. البته این موضوع به معنی کاهش کیفیت بازی‌ها نیست ولی تا حد زیادی نشان‌دهنده این است که سازندگان همان المان‌های نسخ قبلی را در قالب داستانی جدید پیاده کرده‌اند و خیلی کم دست به تغییرات بزرگ زده‌اند. در این میان بعضی از عناوین هم برخلاف انتظارات حتی نظر طرفداران دوآتشه را نیز نتوانستند جلب کنند که شاید مهم ترینشان No Man’s Sky باشد. در کنار این‌هابعضی‌ها نیز توام با انتظارات بالایی که از آن ها وجود داشت، به موفقیتی فراتر از انتظارات اولیه در هنگام معرفی نیز دست یافتند که شاید بارزترین نمونه‌اشOverwatch باشد که در هنگام معرفی هرچند توقع عنوانی عالی در طرفداران بوجود آمد ولی کسی انتظار نداشت که این عنوان بتواند رقیب‌های قدرش را در انتخاب بهترین بازی سال ۲۰۱۶ کنار بزند. هر چه که بود در زمستان که وارد سال ۲۰۱۷ شدیم، بازی‌هایی که عرضه شدند، اکثراً در حد انتظارات و فراتر از آن بودند که نمونه‌اش هم عنوان Nier، Horizon Zero Down و The Legend of Zelda: Breath of the Wild هستند که اخیراًعرضه‌شده‌اند.
برای سال آینده می‌توان انتظار سالی بهتر از سال قبل را داشت. با چیزی که در این اواخر از بازی‌هامخصوصاًHorizon Zero Down و The Legend of Zelda: Breath of the Wild دیدیم، به نظر می‌رسد بالاخره سازندگان، شیوه کاملِ ساخت بازی برای نسل هشتم دستشان آمده است و در نهایت قرار است بازی‌هاواقعاً در حد و اندازه انتظاراتشان ظاهر شوند که این موضوع می‌تواند نویدبخش سالی پر از بازی‌های خوب باشد. البته همچنان بعضی عناوین هم هستند که باوجود انتظارات بالا شکست می‌خورند و شاید این موضوع تا حد زیادی ناشی از فاصله گرفتن بیش‌ازحدآن‌ها از ریشه‌هایاصلی‌شان باشد و با تغییرات اشتباه در فرمول موفق، به‌جای بهبود بخشیدن آن، باعث کاهش کیفیت عناوین می‌شوند و بارزترین نمونه‌اش هم همین Mass Effect Andromeda است. در این میان کنسول جدید نینتندو نیز وارد رقابت شده است و باید ببینیم آیا نینتندو می‌تواند کیفیت بازی‌هایش را در حد همین The Legend of Zelda نگه دارد یا نه؟ (البته با توجه به سابقه این شرکت انتظار می‌رود که این امر محقق شود) علاوه بر این سال آینده کنسولScorpio مایکروسافت نیز عرضه خواهد شد و باید دید آیا بالاخره ۴K Gaming واقعی در میان کنسول‌ها محقق می‌شود یا خیر؟
در آخر من در میان عناوینی که سال گذشته موفق به تجربه‌شان شدم، بهترین بازی را Dark Souls IIIمی‌دانم. در میان عناوینی که موفق به تجربه‌شان نشدم هم به نظرم Uncharted 4 و The Legend of Zelda: Breath of the Wild عناوین شایسته و فوق‌العاده‌ای هستند.

کسری کاظمی – عضو تحریریه

۹۵ سالی پر ماجرا و عجیب و غریب بود. عنوان توانایی مانند Battlefield 1 موفق به کسب نمره ۹ از وبسایت تحلیلی و خبری Gamespot شد و در مقابل نیز، عنوان ضعیف ۷ Days to Die نمره ۵ را از وبسایت IGN دریافت کرد. به طور قطع مقایسه دو بازی رندوم و بدون کوچکترین شباهتی با توجه به نمرات دو سایت رندوم، کار احمقانه ای به نظر می رسد، ولی با کمی دقت متوجه می شوید که یک خط نامرئی، این عناوین و سایر عناوین مشترک را به هم متصل می کند، ۹ نمادی از موفقیت و قدرتنمایی است. زمانی که یک IP جدید و یک بازی که پس از بیست سال از گور برخاسته (اشاره به عناوین Overwatch و DOOM) موفق به کسب اعتبار و شهرت فراوانی در نزد بازیکنان جدید و قدیمی می شوند، و دنباله های موفق نیز دست از کسب شهرت بر نمی دارند (اشاره به Uncharted 4: A Thief’s End و Titanfall 2) و حتی بازی های کوچک و ساده نیز ثابت می کنند که می توانند پا به پای غول های صنعت قدم بزنند (Inside و ABZÛ) آنگاه متوجه عظمت و نامحدود بودن صنعت عزیزمان می شویم. و اما ۵ در اینجا به معنای شکست و فروپاشی مطلق نیست؛ ۵ نمادی از زمین خوردن و درس گرفتن از اشتباهات گذشته است و به سازندگان نشان می دهد که همیشه شانسی دوباره وجود دارد (No Man’s Sky و ReCore). سال ۱۳۹۵ همچنین سالی بود که شاهد بازگشت خیره کننده پرنسس زلدا و یار و محافظ همیشگی اش یعنی لینک، قدرتمند تر از همیشه به خانه هایمان بودیم. سال ۱۳۹۵ با تمام خوبی ها و بدی هایش موفق شد تا خاطرات خوب و زیبایی برای تمامی ما، یعنی جامعه گیمر ها خلق کند. ورود به سال جدید یعنی ۱۳۹۶ هجری شمسی را به تمامی اعضای محترم سایت گیمفا و به تمامی بازیبازان سراسر جهان تبریک می گویم و آرزو می کنم که سالی پر از شادی، سلامتی و از البته بازی را پیش روی خود ببینید.

سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا

شاهین غمگسار – عضو تحریریه

همیشه در آستانه سال جدید، آدمی برمی‌گردد و به فراپشت می نگرد. اینکه چه گذشته و چگونه گذشته است. و سعی بر تحلیلی شخصی از آن دارد تا پرونده آن سال را در پستوی ذهن‌اش با تیتری مشخص ببندد. که شاید بعدها در جستجوی این سال، با تکرار کلید واژه‌ای، تمام پرونده‌اش را با نیازمندی به حسی نوستالژیک، بازیادآوری کند. دنیای ما (Game) در بازه زمانی سال شمسی گذشته سالی پُر تا پُر از بازی‌های رنگارنگ و بزرگ و مسحورکننده بود. انباشته از لحظه‌ها و تصویرها و واکنش‌ها و داستان‌ها و خیرگی‌ها.از هر سبک و ژانری. بازی‌هایی که خواستند شیره جان نسل پر ادعای هشتم را بکشند و به خورد ما بازی دوستان بدهند. و همین کار را هم کردند و به ظن من موفق بودند.
علیرغم همه حرف و حدیث‌ها، سال گذشته در زمینه بازی، سال پرباری برای من بود. به خاطر دو بازی! دو بازی که بنده با هر زحمتی بود بازی‌شان کردم. آنچارتد چهارم و Inside. آن هم در همان روزهای منتشر شدنشان. که دو دستاورد بزرگ در دو بعد هنری و تجاری این صنعت پر شاخ و برگ به حساب می‌آیند. آنچه از بازی می‌خواستم، در اندازه و وسع و کفایت خودم، با این دوبازی برایم محقق شد. اگرچه ده‌ها بازی آمدند و استطاعت تجربه‌شان نبود و اشتیاق در دل کاشتند و عرض اندام کردند. علی‌الخصوص در انتهای سال. افق فورزای ۳، چرخ دنده های جنگ چهار، Horizon zero dawn، Nier، اسطوره زلدا: نفس وحش بر روی نینتندو، که انگشت به دهانمان کرد با آن همه تمجید. بتلفید یک و تایتان فال ۲٫ Dishonored 2. آری… سال گذشته نه تنها سال پرباری بود. که سال با کیفیتی نیز بود!
سال آینده شمسی نیز سالی با پرهیبی بزرگ است. با سایه‌ای از بازی‌هایی که سنگینی‌شان روی دنیای‌مان احساس می‌شود. بازی‌هایی که ثمره آنچه پیش از این کاشته‌اند را در انتظارند. آری. آن بازی‌ها در راه‌اند. تا قلب ما بازی دوستان به تپیدن برای دنیاهاشان ادامه دهد. با این اوصاف سال آینده هم سال شگفتی خواهد بود.
در پایان، سال نوی جدید شمسی را به تک تک اعضای پر تلاش سایت گیمفا، کاربران همیشه حاضرش، و بازی دوستان ایرانی تبریک می‌گویم و آرزوهای نیک و نیکوسرشت برایتان دارم.

حسین صدری – عضو تحریریه

نمی دانم طلسم چیست که هر چه تلاش می کنم نمی توانم عین آدمیزاد متن تبریک بنویسم! بعد از ده دوازده بار ویرایش آخر به همین نتیجه رسیدم. متن درست و حسابی نوشتن به من نیامده! بگذارید با لحن خودم بنویسم.
عرضم به خدمت مبارکتان که بعله! بالاخره عید فرا رسید و این سال را پایان داد. سالی که برای همه مان خیلی حاشیه داشت. سالی که سخت بود و بلا و بدبختی هایش غیر قابل شمارش! اما به هر حال هر چه بود گذشت.
حدودا هفت ماه است که مقاله های مرا تحمل می کنید و بر سرم منت می گذارید. هفت ماه است که افتخار دارم با بر و بچه های عزیز گیمفا کار کنم و همانطور که بار ها هم گفته ام هر کدامشان برایم یک استاد است و از تک تکشان چیز های زیادی آموخته ام. چه از استاد همیشگی ام سعید آقابابایی و چه از میثم عبداللهی پور عزیز که مثل خانواده دوستشان دارم. از دوست عزیزم سهند عباسپور، کسری کاظمی عزیز، شاهین غمگسار گرامی و رضا توکلی عزیز که توفیق شاگردی همگی شان را داشته ام، تشکر ویژه می کنم. همچنین از مدیر گرامی گیمفا جناب کسری نراقی نیز نهایت تشکر را دارم. از همه ی بر و بچه های تیم خبر نگاری که الحق و الانصاف در پوشش اخبار دنیای وسیع گیم چیزی کم نگذاشتند نیز صمیمانه متشکرم. جای دارد یادی کنم از نویسندگان قبلی گیمفا و عزیزانی که سال ها برای این سایت و این نام زحمت کشیده اند. عزیزانی که اگر گیمفا اکنون گیمفا شده به خاطر آن ها بوده. پس بابت زحماتشان شایسته ی تقدیر و احترام فراوان اند.
و بند آخر تشکرات نیز متعلق به جامعه ی گیم کشورمان است. جامعه ی گیم ایران گرچه شاید هم اکنون ناکام جلوه می کند اما در باطن خود شامل جوانانی است که عاشق کار در حوزه ی گیم اند. جوانانی که حتی گاه بدون هیچ گونه در آمدی با عشق به گیم و عشق به خدمت کار می کنند. کسانی که شکی ندارم به زودی گیم ایران را از حالی که هم اکنون دارد خارج می کنند و به جایی می رسانند که استحقاقش را دارد.
افتخار دارم که برای شما می نویسم. مفتخرم که عضوی ناچیز از دنیای گیم ام و نهایت تلاشم را می کنم تا در کنار هم صنعت گیم ایران را بسازیم.
***
دوست عزیز! عیدت مبارک. باشد که در سال جدید هم از نظر گیمی جنست تامین باشد و هم سهمت از خوشی و خوشحالی فراوان.
حالا که عید است و به زودی قرار است راهی خانه ی فک و فامیل شوی، بیا و سری هم به خودت بزن. بیا و نگاهی درون سینه ات بینداز. در زیر آن گوشت و پوست و استخوانی که تو میبینی، یک بنده خدایی هست که روی یک صندلی مخصوص نشسته. کمی بیشتر دقت کنی تعدادی اهرم هم دور و برش میبینی. هر از گاهی او یکی از اهرم ها را تکان می دهد و دستان تو تکان می خورد. او پدال را فشار می دهد و تو به راه می افتی. به هر طرف که اشاره کند رویت بدان سو می چرخد.
به سراغش برو. دستی به سر و روی خاک گرفته اش بکش. می دانی چند وقت است همدیگر را ندیده اید؟ از احوالش بپرس. برایش چای بریز. کنارش بنشین. مدتی را با او بگذران. چند ثانیه در چشم هایش خیره شو. می شناسی اش نه؟ پس ادامه بده. بهتر است من بروم. خودت را با خودت تنها می گذارم.
[صدای بسته شدن در]…

سهند عباسپور – عضو تحریریه

چه سال عجیبی پشت سر گذاشتیم! پر از رویداد های شگفت انگیز، تناقض، امید، ناامیدی و انتظار! سالی پر از بمب های عمل نکرده،هایپ کردن های بی‌مورد و وعده های دروغین! و البته سالی پر از فلفل های ریز! و مدعیانی که با اقتدار تمام به تمام حرف های زده و حتی نازده! عمل کردند و جلوه ی واقعی کارشان، هویدا شد. سالی را پشت سر گذاشتیم، که در آن، رقابت میان دو ابر قدرت صنعت گیم به شکلی کاملا یک طرفه دنبال می‌شد، یکی تنها حرف می‌زد و می‌گفت سال آینده، قطعا سال بهتری است! و دیگری بدون کوچکترین حرفی، یکی از بهترین سال ها در طول عمر فعالیت خویش را برای خود و جمع کثیری از گیمران رقم زد. سال ۱۳۹۵ از دید بنده، سال پاسخگویی به نیاز های جامعه گیم بود، سالی که در آن هر چه گیمر تقاضا می‌کرد و سال ها، خواهان آن بود، از سوی کمپانی های مختلف، به طرق سخت افزاری و نرم افزاری در اختیارش قرار گرفت، هر چند به صورت ناقص! و حالا امیدوارم در سال ۱۳۹۶ این نواقص رفع شوند. امیدوارم سازندگان کنسول ها و گیم ها درک کنند، گیمر ها اگر سطح درک و دقتشان از عموم مردم بیشتر نباشد(که هست!) کمتر نیست! و نمی‌توان سر این جامعه ی عظیم را به این آسانی ها شیره مالید. امیدوارم سال جدید، سالی باشد که تمام کمپانی های صنعت گیم، اعم از کوچک و بزرگ، آمریکایی یا غیر آمریکایی، به مخاطب خود احترام بگذارند و اعتماد و علاقه ای که میان گیمر ها و خودشان وجود دارد را با ارائه چیزی که در خور نام یک گیمر نیست، به هم نزنند. صد البته که سال ۱۳۹۶ یکی از شدید ترین رقابت ها را با خود میان سه کمپانی مایکروسافت،سونی و نینتندو ایجاد می‌کند و در آخر امیدوارم، برنده ی این نبرد بزرگ، قشر عزیز گیمر باشد! سالی پربار برای تمامی کاربران و مخاطبان مجموعه ی گیمفا آرزو مندم، سالی پر از ماجراجویی های آنچارتدی! تفکر اینسایدی! و پیروزی های اورواچی! عیدتان مبارک.

فرزین سلیمی – گرافیست سایت

فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.
سال گذشته از نظر من سال پر رنگی برای صنعت بازی سازی بود، سالی که بازی سازان همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دادن و برای هر سلیقه‌ای حداقل یک بازی خوب منتشر شد. از عناوین شوتر بزرگی مانند Overwatch، Battlefield 1، Titanfall 2 و call of duty infinite warfare گرفته تا عناوین ماجراجویی جذابی مانند Uncharted 4 و عناوین مسابقه‌ای پرهیجانی مانند Forza Horizon 3. اما دو عنوانی که بیشتر از بقیه توانستند توجه من را به خود جلب کردن Inside و The Last Guardian بودند که تعریف جدیدی برای هنر و گیم‌پلی در صنعت بازی سازی داشتند و توانستند در لیست بهترین بازی‌هایی که تجربه کردم قرار بگیرند. در چند سال اخیر توجه بازی سازان به گرافیک هنری بازی‌ها بیشتر شده و امیدوارم در سال ۱۳۹۶ هم شاهد عناوین بزرگی در این زمینه باشیم.
سال ۹۵، سال خوبی در زمینه کارهای گرافیکی برای من بود و توانستم تجربه‌های بیشتری در این زمینه کسب کنم و خوشحالم که میتوانم این تجارب و دانسته‌ها را با طراحی مجله‌ی گیمفا دیجیتال و ویدئوهای گیمفا به شما کاربران عزیز گیمفا تقدیم کنم.
در پایان، نوروز باستانی و سال نو را به همه‌ی اعضای مجموعه گیمفا و کاربرانش، گیمرها و گیم‌ سازان و همه‌ی هموطنان تبریک میگویم. امیدوارم سال نیک و پر گیمی داشته باشید.

رضا توکلی – عضو تحریریه – منتقد بازی های موبایل

موبایل ، صفحه کوچکی داره اما به لطف پیشرفت این صنعت میتونه خیلی چیزا رو در خودش جا بده . امروزه که اکثر مردم از گوشی های هوشمند استفاده میکنن ، بازی های موبایلی هم نقش مهمی رو در این جلد چند اینچی دارن . درسته که بازی های موبایلی در ساختار و فرم چندین قدم از بازی های رایانه ای عقب هستند اما خوب به دلیل کاربرای زیاد، بازی های موبایلی خیلی درآمد زا بودن و نظر بسیاری از شرکت های بازی سازی مطرح رو به خودشون جلب کردن . ورود شرکت های مطرح به این بازار ، خبر خوبیه چون که قراره بازی های بهتر و با کیفیت تر ببینیم . در سالی که گذشت بازی های موبایلی خوبی عرضه شدند و ایده های نو و خلاق کم نبودند . امیدوارم سال به سال همین روند پیش گرفته شود و بازی های موبایلی همانند بازی های سایر پلتفرم ها ، خوب معرفی شوند . در آخر هم سال جدید رو به دوست داران گیمفا تبریک میگم و امیدوارم به همه خوش بگذره و اینکه در تایم آزادتون با موبایل هم کمی بازی کنید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا
سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سالی به نام گیم، سالی به کام گیمر | تبریک نوروزی سال 1396 توسط کادر نویسندگان گیمفا | گیمفا