در جستجوی شرافت از دسترفته، این بار در نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition
سال ۲۰۱۲ بود که عنوانی به نام Dishonored (رسوا) در سبک اکشن ماجرایی مخفیکاری منتشر شد و توانست توجه تمامی صنعت بازی را به خود معطوف کند و از بازیبازان گرفته تا منتقدین همگی با اتفاق نظر این بازی را در لیست یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۲ قرار دادند و سازندگان بازی را تحسین کردند. عنوانی که بدون ادعا و بی سر و صدا توسط استودیو Arkane ساخته و به وسیله Behesda منتشر شد و با ترکیب المانهای اکشن با مخفیکاری و دادن حق انتخاب به بازیباز و نشان دادن عواقب و سرانجام انتخابهای او در انتهای بازی و همچنین استفاده جذاب از قدرتهای فراطبیعی به بهترین شکل توانست تقریبا در تمام زمینهها کمنقص و حتی بینقص عمل نماید تا تمام کسانی که این عنوان را تجربه کردند همگی از Dishonored به عنوان یکی از برترین تجربههای بازی خود در سال ۲۰۱۲ نام ببرند.
با آغاز نسل هشتم و جاری شدن سیل عناوین بازسازی شده نسل هفتمی برای کنسولهای PS4 و Xbox One، کمپانی Behesda و استودیو Arkane نیز که بازخوردهای بسیار مثبتی از بازی خود گرفته بودند و فروش خوبی را نیز تجربه کرده بودند فرصت را مغتنم شمرده و تصمیم گرفتند تا آنها نیز سوار بر موج بازسازی عناوین زیبای نسل هفتم برای کنسولهای نسل هشتمی شوند و انتشار نسخه ارتقا یافته و نسل هشتمی Dishonored را در دستور کار قرار دهند. آنها تصمیم گرفتند تا این بازی را به همراه تمامی بستههای الحاقی منتشر شده و البته ارتقاهایی که قصد داشتند روی گرافیک بازی لحاظ کنند، تحت نام Dishonored: Definitive Edition منتشر کنند.
——————————————————
نام بازی: Dishonored: Definitive Edition
سازنده: Arkane Studio
ناشر: Bethesda Software
پلتفرم: Xbox One, PS4
تاریخ انتشار: ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ (۳ شهریور ۱۳۹۴)
امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰
——————————————————
Dishonored: Definitive Edition شامل بازی اصلی Dishonored، سه بسته الحاقی منتشر شده برای این بازی و برخی آیتمهای اضافه شده به بازی است. حالا نکته اینجاست که آیا نام چنین نسخهای میشود Definitive Edition؟ این نسخه بیشتر شبیه به Game of The Year Edition بازی است که دو سال قبل منتشر شده، اما نکتهای که اینجا وجود دارد تغییرات گرافیکی بازی است که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که در چه حد بودهاند و آیا اصلا وجود داشتهاند یا خیر؟!
جندی قبل و در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ برابر با ۳ شهریور ۱۳۹۴ بود که Dishonored: Definitive Edition منتشر شد و در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیقتر تغییرات این نسخه نسبت به نسخه نسل هفتمی بپردازیم و ببینیم آیا این عنوان توانسته است تا جانشینی شایسته برای عنوان زیبای Dishonored (که توانست در نسل هفتم با متای ۹۱ برای PC و ۸۸ و ۸۹ به ترتیب برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ به کار خود پایان دهد) باشد یا نتوانسته است تا آنطور که باید شاید به رسالت نسل هشتمی خود عمل کند؟ آیا اصلا این نسخه ارزش خرید برای نسل هشتم را دارد یا خیر؟ پس در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی ریزبینانهتر به این مسئله داشته باشیم.
داستان: آبرویم را پس میگیرم
اصولا در عناوین بازسازی شده نقد داستان زیاد زیاد نیاز به بررسی جدید ندارد زیرا همان امتیازی که داستان در نسخه اصلی گرفته است در نسخه بازسازی شده نیز کسب میکند. داستان چیزی نیست که با بازسازی شدن یک عنوان عوض شود و تغییر کند گرنه که اسمش بازسازی نیست بلکه میشود Dishonored 2!
داستان بازی Dishonored در یک شهر صنعتی به نام دانوال (Dunwall) اتفاق میافتد و داستان زندگی گارد مخصوص و محافظ اول ملکه شهر یعنی Corvo Atano را بازگو میکند که برای ماموریتی از شهر بیرون رفته و در ابتدای بازی به شهر باز میگردد. کوروو برای مدتها محافظ قابل اعتماد ملکه بوده است اما همه چیز به همین شکل باقی نمیماند و در بازگشت کوروو ملکه به قتل میرسد و (همانطور که حدس میزنید یا احتمالا میدانید برای این که اتفاقات بازی شروع شود) قتل او را به گردن کوروو میاندازند.
کوروو به اتهام قتل ملکه در زندان اسیر میشود ولی در آنجا با فردی عجیب به نام The outsider آشنا میشود که قدرتهای ماوراءالطبیعهای را به کوروو اعطا میکند تا بتواند در راه اثبات بیگناهی خود از آنها استفاده کند…
داستان بازی به مانند نسخه اصلی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و یکی از بهترین و جذابترین داستانهای مدت اخیر را داراست و البته به همین اندازه از روایت جذاب و فوقالعادهای نیز بهرهمند است که بازیباز را تا انتها به دنبال خود و به دنبال اثبات بیگناهی کوروو و انتقام گرفتن از عاملین قتل ملکه میکشاند.
همچنین دو بسته الحاقی داستانی The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches نیز در بازی قرار دارند که با هم یک خط داستانی جدا را تشکیل میدهند که در آنها میتوانید در قالب Daud یعنی همان مزدوری که ملکه را به قتل رساند ایفای نقش کنید و داستانی را موازی با بازی اصلی و ماموریت کوروو، تجربه و در حقیقت این بار بازی را از زاویه دید قاتل ملکه دنبال کنیذ. داستان این بسته های الحاقی نیز زیبا و جذاب است اما همانگونه که در همان سال انتشار آنها نیز بارها گفته شد این داستان پتانسیل بیشتری داشت و میتوانست با شاخ و برگ داده شدن بیشتر به آن، داستانی را در سطح قصه بینظیر بازی اصلی در این بستههای الحاقی نیز شاهد باشیم.
به طور کلی بخش داستانی این بازی نمره کاملی را به مانند نسخه نسل هفتم دریافت میکند و ایرادی در این قسمت به بازی وارد نیست.
گرافیک: Dunwall همچنان به طرز محزونی زیباست اما…
نسخه Dishonored: Definitive Edition به وضوح کیفیت گرافیکی بهتری نسبت به نسخه PS3 و Xbox 360 این عنوان دارد و این مسئله کاملا برای هر بینندهای مشخص است. وضوح تصویر بالاتر، تکسچرها و بافتهای زیباتر و بهتر و رنگبندی باکیفیتتر از جمله پیشرفتهایی هستند که در نسخه نسل هشتمی این بازی وجود دارند اما همانطور که عرض کردم این پیشرفتها تنها نسبت به نسخه PS3 و Xbox 360 مشاهده میشوند و Dishonored: Definitive Edition از لحاظ گرافیکی مشابه و همسطح نسخه اصلی بازی بر روی PC در سه سال قبل است که با یک سختافزار متوسط اجرا میشد.
وقتی نسخههای PS3 و Xbox 360 بازی را با نسخههای PS4 و Xbox One از لحاظ گرافیکی مقایسه میکنیم تفاوتهایی مشاهده میشود ولی همین نسخههای نسل هشتمی در مقایسه با گرافیک نسخه اصلی بازی که یک PC در سه سال قبل اجرا میکرد تفاوت قابل ملاحظهای ندارند و فرقی به چشم نمیآید. البته گرافیک بازی همچنین بسیار خوب و قابل قبول است زیرا نسخه اصلی هم در این مورد ایراد زیادی نداشت ولی وقتی نسخهای برای یک نسل بالاتر با نام Definitive Edition منتشر میشود انتظارات بیشتری میرود.
در عنوان اصلی که سال ۲۰۱۲ منتشر شد مشکلاتی در نورپردازی بازی، Lip Syncing و برخی تکسچرهای بازی وجود داشت که انتظار میرفت این مشکلات گرافیکی کوچک در نسخه جدید رفع شوند که متاسفانه این مسئله صورت نگرفته است. همچنین بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نمیشود که فرصت خوبی را در این مورد سازندگان از دست دادهاند. جالبتر اینجاست که زمان بارگذاری نسخه Definitive Edition حتی از نسخه های کنسولی نسل هفتم و PC نیز ظولانیتر است!
یکی از نکات جالب در مورد طراحی گرافیکی این بازی که در نسخه اصلی نیز وجود داشت استفاده از طراحیهای تا حدودی اغراق یافته و بزرگنمایی شده در چهره شخصیتهای بازی است که حالتی خاص و منحصر به فرد به بازی داده است و کاملا با استایل هنری بازی و تضاد اغراق شده شهر Dunwall منطبق است و در واقع جزو تکنینکهای تحسین برانگیز طراحان بازی و سازندگان آن به شمار میرود که کاملا در راستای فضای بازی و هماهنگ با آن عمل کرده است.
در مجموع از بخش گرافیکی عنوان Dishonored: Definitive Edition که به عنوان یکی از اصلیتری بخشهایی است که در یک کوچ از نسلی به نسل بالاتر باید تغییر یابد، انتظار بیشتری میرفت و لااقل سازندگان میتوانستند که اندک ایرادات اشاره شده که در نسخه نسل هفتم وجود داشتند را در این نسخه رفع کنند که متاسفانه این کار هم انجام نشده است.اما بار دیگر نیز میگویم که به هیچ وجه گمان نکنید که با گرافیک ضعیفی روبرو هستید بلکه با عنوانی با گرافیکی بسیار زیبا و جذاب که به خوبی فضای محزون شهر دانوال را به تصویر میکشد روبرو هستید و از آن لذت خواهید برد.
گیمپلی: آبرو و شرافتی که از من به تاراج بردید پس خواهم گرفت، حال مخفیانه یا رو در رو…
گیمپلی عنوان Dishonored در سال ۲۰۱۲ بینظیر بود و با آزادی عمل فوقالعادهای که به بازیباز هدیه میداد همه را شیفته خود کرده بود. اگر میخواستید آرام و بی سروصدا و بی کشت و کشتار پیش بروید راه به بهترین شکل برایتان باز بود و اگر اهل قتل و خونریزی و انتقامگیری بودید نیز کاملا این مسیر برایتان در دسترس قرار داشت تا کاملا به سلیقه خود بازی کنید و در حقیقت بازی هیچ راهی را به شما تحمیل نمیکرد. البته در آخر بایستی که پای تصمیمی که گرفته بودید میایستادید و اگر همه را از دم تیغ گذرانده بودید با شهری غرق در طاعون و مرگ و… روبرو میشدید و پایان دلانگیزی در انتظارتان نبود. بگذریم… به هر حال گیمپلی این عنوان یکی از بهترینها در نسل هفتم به حساب میآمد و از همه نظر تکمیل و حساب شده کار شده بود به گونهای که جای هیچ ایرادی رابرای کاربران و منتقدان سختگیر باقی نگذاشت.
در نسخه Dishonored: Definitive Edition نیز کلیت گیمپلی بازی همان شاهکاری است که در نسخه اصلی وجود داشت و ترکیبی از المانها و قدرتها و آپگریدهای مختلف در ترکیب با سیستم مخفیکاری بینظیر و اکشن جذاب بازی، معجونی فوقالعاده جذاب را شکل دادهاند که واقعا هر کسی را شیفته و مجذوب خود میکند. البته اضافاتی نیز مانند نسخههای Special Edition و… در این نسخه وجود دارد که در واقع مجموع تمام اضافات نسخههای مختلف بازی است. شاید این را نکته کاملا مثبتی بپندارید اما همین مسئله اگر بیشتر دقت کنیم لطماتی نسبتا بزرگ به بدنه گیمپلی بازی در این نسخه نسل هشتمی وارد آورده است که در ادامه برای شما شرح خواهم داد.
Dishonored Definitive Edition همان اشتباهی را مرتکب شده است که نسخه Game of the Year Edition آن را انجام داده بود و آن در کنار هم و یکجا قرار دادن چهار بسته bonus است که در اصل برای در کنار هم قرار داشتن طراحی نشدهاند. داستان اینگونه بود که در ابتدای معرفی نسخه اصلی بازی در سال ۲۰۱۲، سازندگان چهار نسخه Special Edition در نظر گرفتند که در هر یک از آنها یک بسته bonus قرار دادند و فروش هر یک نیز در اختیار یک فروشگاه خاص قرار گرفت. هر یک از این بستهها آیتمهایی را در ابتدای بازی در اختیار کوروو قرار میدادند (زمانی که از زندان فرار میکرد و به loyalist ها ملحق میشد).
به طور دقیقتر هر یک از این بستهها دارای سه عدد Bone Charm اختصاصی، یک مجسمه برای آزاد کردن قابلیت استفاده از یک Bone Charm اضافی و ۵۰۰ سکه اضافی بوند. ایده این بستهها این بود که هر بازیباز با توجه به این که کدام یک از این قدرتهای اضافی بیشتر به کارش میآید نسخه خود و فروشندهاش را انتخاب کند و از آنجا که هر یک از این بستهها به تنهایی برتری معقولی (نه خیلی زیاد) را در اختیار هر بازیباز میگذاشت تداخلی با سیستم پیشرفت در بازی پیدا نمیکرد.
اشتباهی که نسخههای Game of the Year Edition و حالا Definitive Edition انجام دادند این بود که هر چهارتای این بستهها را از همان اول در اختیار کوروو قرار دادند. بله درست متوجه شدید، یعنی ۲۰۰۰ سکه اضافی، ۱۲ عدد Bone Charm و قابلیت استفاده از هفت عدد Bone Charm اضافی آن هم درست در همان ابتدای بازی! علاوه بر این که این مسئله از نظر داستانی کمی غیر معقول است که شما از خواب بیدار شوید و یکباره توسط این تعداد قدرت و پول و .. در همان ابتدای بازی محاصره شده باشید بلکه مشکل اصلی آنجاست که این قدرتها و آپگریدهای فراوان آن هم به یک باره در اول بازی کاملا برخلاف سیستم گیمپلی بازی عمل میکند و ارززش پیشرفت و آپگرید در طول بازی را کاهش میدهد.
Dishonored طوری طراحی شده بود که شما باید در بازی پیش بروید و با سختی و زحمت پول جمع کنید و پیشرفت کنید و ارتقا بخرید و در مورد Bone Charm ها هم شما باید کلی دربازی جستجو و گشت و گذار میکردید تا یکی از آنها را بیابید. به همین خاطر این همه آیتم و جایزه اضافی در اول نسخه Definitive Edition (بگذریم از این که برخی از قدرتها اصلا جالب و جذاب نیستند) و اینقدر قدرتمند کردن کوروو در اول بازی نکته بسیار منفی و برخلاف روند پیشرفت و ارتقا در بازی به حساب میآید زیرا به طور کامل بالانس و تعادلی را که در نسخه اصلی بازی وجود دارد بر هم میزند. شما در همان ابتدای بازی و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آن قدر پول دارید که قابلیتهای کوروو برای تجهیز کردن Bone charm ها را تا انتها بالا ببرید و به جای سه عدد از آنها که در بازی اصلی میتوانستید تجهیز کنید اکنون ۱۰ تا برای کوروو استفاده کنید! واقعا که مسخره است!
به غیر از نکات ذکر شده، سایر موارد و المانهای گیمپلی بازی درست مانند نسخه اصلی بازی است و به همان جذابیت و زیبایی و سرگرمکنندگی هستند که بازی اصلی بود و البته خب بازی بر روی کنسولهای نسل هشتم با گرافیک مقداری ارتقایافته لذت بیشتری نیز دارد به ویژه این که دو بسته الحاقی داستانی The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches نیز در بازی وجود دارند که میتوانید در قالب Daud داستانی موازی با بازی اصلی را نیز تجربه نمایید.
بازی کردن در قالب Corvo و Daud با داستانهایی متفاوت اما موازی و با استفاده از مجموعهای متفاوت از قدرتهای فراطبیعی که هر کدام در اختیار دارند بسیار جذاب و لذتبخش است از تلپورت کردن و کند کردن زمان گرفته تا تسخیر دیگر افراد و دیدن پشت دیوارها همه و همه مجموعهای عالی را برای شما شکل دادهاند که در ترکیب با مسیرهای متفاوت انجام ماموریت و رازها و آیتمهای زیادی که برای کشف کردن در گوشه و کنار محیط قرار داده شدهاند، شاهکاری فوقالعاده از گیمپلی را برای شما به ارمغان آورده است که تجربه آن واجب و به غایت لذتبخش است.
در مورد موسیقی و صداگذاری بازی از آنجا که هیچ تغییری نسبت به نسخه اصلی بازی صورت نگرفته است در بخشی جداگانه آن را بررسی نمیکنیم. در این مورد باید گفت بازی در بخش موسیقی و صداگذاری شخصیتها و اصوات محیطی و … دقیقا به مانند نسخه نسل هفتم و کاملا موفق عمل میکند. موسیقیهای متن بازی بسیار زیبا و هماهنگ با جو و اتمسفر بازی و شهر Dunwall هستند و صداگذاران شخصیتهای مختلف بازی نیز به بهترین شکل کار خود را انجام دادهاند.
نتیجهگیری: هرچه باشد با یک Dishonored طرفیم!
بگذارید در همین ابتدای نتیجهگیری در مورد این بازی خدمت شما عرض کنم که اگراحیانا به هر دلیلی خود را از چشیدن لذت این بازی در نسل هفتم محروم کردهاید Dishonored: Definitive Edition بهترین فرصت شما به ویژه روی کنسولها برای تجربه این عنوان بینظیر است و نباید در خرید آن هیچ شکی داشته باشید زیرا هنوز که هنوز است این عنوان از بسیاری از عناوین نسل هشتمی برتر و زیباتر و سرگرمکنندهتر است مخصوصا با وجود ارتقاهای هر چند محدود گرافیکی و بستههای الحاقی داستانی و البته لذت بازی کردن با کنترلرهای نسل هشتمی.
گشت و گذار در Dunwall همچنان بینهایت لذتبخش و فوقالعاده است و انجام ماموریتها در کثیفترین و فقیرنشینترین خیابانهای این شهر که غرق در طاعون و مرگ است تا اشرافیترین و مجللترین قصرها و خانهها و مشاهده تضاد بین زندگی مردم در این شهر لذتی ناب را برای شما به همراه خود دارد. از یاد نبرید که نقطه قوت اصلی این بازی حق انتخاب وسیعی است که به شما برای پیش بردن بازی داده میشود و میتوانید حمامی از خون را در خیابانهای شهر جاری کنید و یا حتی ماموریت را بدون کشتن حتی یک نفر به پایان برسانید. شاید نام Definitive Edition خیلی مناسب این نسخه نباشد اما به هر حال این بازی Dishonored است و تجربه آن مخصوصا همراه با بستههای داستانی و ارتقای هرچند محدود باز هم اوج لذت و رضایت را برای شما به ارمغان میآورد.
سازندگان میتوانستند که در این نسخه کار بیشتری انجام دهند و آن را از یک GOTY Edition (با کمی ارتقای گرافیکی) تبدیل به یک Definitive Edition واقعی کنند ولیبه هر حال نمیتوان منکر این شد که این نسخه نیز هیچ چیزی از یک بازی فوقلعاده قدرتمند و بینظیر و از همه مهمتر لذتبخش و سرگرم کننده کم ندارد و جزو برتیرن عناوینی است که از نسل هفتم به نسل هشت امده است.
در حقیقت باید گفت اگر نسخههای نسل هفتمی (مخصوصا PC) راانجام دادهاید شاید این نسخه پیشنهاد خیلی جالبی برای شما نباشد زیرا خیلی نکات جدیدی را برای شما همراه ندارد اما اگر تا به حال این عنوان را تجربه نکردهاید Dishonored: Definitive Edition بیشک یکی از برترین پیشنهادهایی است که میتوانم به شما داشته باشم و حیف است اکنون که فرصت تجربه این عنوان در نسل هشتم را به دست آوردهاید آن را به راحتی از دست بدهید. پس هر چه سریعتر نقاب به چهره بزنید و قدرتهای خود را جمع کنید و برای باز پس گرفتن آبرو و شرافتی که از شما به تاراج بردهاند و تطهیر نام و جایگاه خود در شهر مرگ و طاعون قیام کنید…
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
یکی از یهترین بازی های نسل هفتم و بتسدا.عالیه عالی!
واقعا شاهکار بود این بازی جنگای تن به تنش عالی بود
و واقعا یه سریا برا کشتنشون به دردسر میافتدیم
(من بازی رو pc وps3بازی کردم)
حمل بر خودستایی نباشه ولی من به غیر از اون برادر دوقلوها کسی رو نکشتم D:
اول یه بار دی ال سی هاشو رو سخترین درجه رفتم(Master Assassin) بعد یه بار کلا از اول بدون کشتن رفتم و بازی واقعا از اینکه با کله بری وسطشون بکشیشون قشنگتر بود و بیشتر حال داد
(ولی بازم نفهمیدم اون برادر دوقلوهارو چجوری بدون کشتن ازبین ببرم!)
برای از بین بردن دوقلوها بدون اینکه بکشیشون باید تو همون مرحله پیش رییس دزدها بری و براش کار انجام بدی تا خودش اونارو از بین ببره
بازی فوق العده عالی بود
فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم اینکه بعد یکم بازی کنی سردگرم میشنی چون انتخابای زیاد بهت میده واسه ماموریت ها بازی خیلی قشنگ میشد که یکم محدود تر میکرد دستتو باز نمیزاشت
یکی از بهترین بازی های نسل ۷
مخفی کاری فوق العاده ، بی نظیر و بی نقص و هزاران راه رد کردن هر مرحله که باعث شد سر افکنده و کوروو با اون ماسک عجیب یکی از محبوب ترین بازی های من باشند و سازنده های بازی گفته بودند که بازی رو بر اساس شبیه سازی ساختند نه اسکریپت ها ودر طول بازی کاملا حس میشه و هر کسی که میکشید یا نمیکشید! بر روی شهر و نرخ طاعون و … تاثیر داره
اگرچه گرافیک نداره :blush: و روند روایت داستانش از بیسکویت ساقه طلایی هم خشک تره ! و ارزش نداره با داستانش وقتتون رو هدر بدید ! ولی باز هم گیمپلی خوبی داره و انتخابش سلیقه ای هست
بیسکویت ساقه طلایی رو خوب اومدی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
برای منی که بازی رو نرفتم کاملا جا افتاد روایت بازی چه جوریه :evilgrin:
بهترین بازی مخفی کاری عمرم :inlove: :inlove: :inlove: امتحانشو به همه پیشنهاد میکنم :yes: :yes:
متال کشکه ?:-) ?:-)
با تمام احترامی که برای استاد کوجیما قائلم این بازی به نظرم با متال هم سطحه یا حتی کمی از متال بهتره!(نظر شخصی)
هر کدومشون قابلیت های خودشون رو دارن از نیرو های خارق العاده و گیم پلی زیبای دیس اندر تا داستان و شخصیت پردازی و آزادی عمل متال گیر.من خودم عاشق جفتشونم
اره متال بهترین بود بعد این شرمنده که یک شاهکارو از قلم انداختم 🙂
Unreal engine@
کاملا با نظرت موافقم
خسته نباشی سعید جان نقدت عالی بود، لذت بردم. جزو بهترین بازی های نسل هفتم بود.
مرسی ابراهیم عزیز. لطف داری.
تا قبل از اومدن متال فانتوم همه میگفتن استاد کوجیما سروره همه مخفی کاریاس حالا بهش خیانت کردین
با عرض شرمندگی (حرف دلمو زدم)
به قول بازی نما صنعت بازی سازی به فانتوم پین بدهکاره
ممنون بابت نقد.یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۲ بود خیلی مخفی کاری قوی داشت و من هم چون علاقه زیادی به مخفی کاری داشتم بازی رو بدون کشتن حتی ۱ نفر به پایان رسوندم وتروفی اش را دریافت کردم. داستان بازی هم خیلی عالی بود و من رو جذب کرد به علت انتخاب های فراوانی که به گیمر میداد دستت باز بود هر جور که دوست داری بازی رو به اتمام برسونی.بازی رو به گیمر های که در نسل هفت بازی نکردن پیشنهاد می کنم حتما تهیه اش کنن اصلا پشیمون نمیشد.
بازی خوبیه ولی زیاد تو بازار نیست
میخوام بازیش کنم
ممنون بابته نقد
ممنون از شما.
دیس آنرد یکی از بهترین بازی های نسل هفتم و در لیست تاپ تن بهترین بازی های خودم هستش تنها ایرادی که به بازی وارد هست شخصیت پردازی در بازی هست که بارها هم صحبت کردم در موردش همه شخصیت ها بدون مقدمه میان و میرن مخصوصا اون طرف که قابلیت هارو به شما آموزش می ده هیچوقت درکش نکردم هیچ پیش زمینه ای نداشت و در آخر هم نفهمیدم چی شد باقی شخصیت ها هم که چه عرض کنم…. تنها ایراد وارده به بازی همین بود به شخصه نمره ۹ رو به بازی می دم :inlove:
نقدتون عالی بود آقای آقابابایی! اون تیکه موش بخورتت واقعا خنده دار بود :laugh:
کل مراحل دیس آنرد یه طرف اون آهنگ آخر بازی Honor for All یه طرف…
خیلی آهنگ قشنگیه در حد Ezio Family
عالی بود امتیازتون هم منصفانه بود
لایک داری داداش کامل حفظمش
تشکر از شما nate عزیز.خوشحالم که به نظرتون خوب بوده. لطف دارید.
این بازی معرکه س :inlove:
هرکی بازی نکرده پیشنهاد میکنم بازی بکنه 😉
:yes: :yes:
معذرت بابت اسپم.ولی چرا هر کامنتی می ذارم می نویسه دیدگاه شما در انتظار بررسی است.
سعید جان مثل همیشه از لحن تقریبا به دور از جدّ و کاملا شیرن و دقیقت لذت بردم مخصوصا نوشته های زیر عکس ها … جای خسته نباشید داشت … :rose:
خیلی خیلی از شما که همیشه لطف دارید به بنده ممنونم. باعث افتخار بنده هست که کاربرای عزیز این سایت مثل شما از مقاله خوششون میاد.
بهترین بازی مخفی کاری بود که نسل هفت تجربه کردم.حتی بهتر از بازی هایی مثل متال گیر سالید ۴ و اسپلینترسل و امثالهم !…جزو بازی هایی بود که هر چقدر هم تو یک بخش شکست میخوردم و کشته میشدم باز هم بازی برای من خسته کننده نمیشد (گرچه متال گیر هم همچین حسی رو داشت برای من !) و شاید چندین بار یک بخش رو رد می کردم تا به یک نتیجه ای برسم و همینش هم برام لذت بخش بود !…
یک قضیه دیگه هم این بود که دقیقا نمی دونم چرا ولی بازی حس و حال I.G.I رو به من میداد که باعث میشد یک حس نوستالژیک نسبت به بازی داشته باشم.محیط های بازی و کلا از نظر گرافیکی بازی واقعا فوق العاده و خاص کار شده بود.طراحی مراحل و شکل خاص ساخت شخصیت ها و غیره…ترکیب فوق العاده و اسطوره ای بود !…جوری شده بود که بین این بازی های تکراری و خسته کننده که فط تکرار مکررات هستن و آدم رو از صنعت گیم ناامید می کنن این یک امیدی برای ما تو این صنعت درست کرد (بعد از این بازی هم بایوشاک و ولفنشتاین جزو اندک بازی های AAAای بودن که یک خلاقیتی هر چقدر هم اندک تو خودشون داشتن)
در کل فوق العاده بود و امیدوارم نسخه ی دوم هم یک پیشرفت درست و حسابی داشته باشه که اینهم تکرار مکررات نشه d: که البته اینطور که تا الان هم مشخص شده بازی تغییرات زیادی کرده ! :yes: :yes:
برادر جناب اقای … چه حوصله ای داری انقدر مطلب نوشتی
والا خودم هم خبری نداشتم که کامنت چه اندازه هست فقط تقریبا هر چیزی راجب این بازی به ذهن می رسید رو به قول معروف به کیبورد منتقل کردیم و آخرش هم شد این d:
نسخه اولش فوق العاده بود… :yes: :yes:
الان بهترین موقعس واسه خریو این بازی
16 دلار
عالیه
ولی حیف این ماه bo3,halo5,tomb,darksiders2 رو گرفتم
دیگه واقعا بودجه صفره :/
سرافکنده به نظرم یکی از بهترین بازیهای نسل پیش بود. خوشبختانه من همه محتواهای الحاقی بازی رو دانلود کردم و روی PC بازی کردم و کارم به نسخه کنسولهای نسل ۸ نکشید. اما به جرئت میتونم بگم که بستههای الحاقی بازی چیزی از بازی اصلی کم نداشتن(شاید در مقاطعی بهتر هم بودند)
سعید جان واقعا ممنون که وقت گذاشتی و نسخه نسل ۸ بازی سرافکنده رو برامون نقد کردی… عالی بود رفیق :lashes:
اشکان جان خیلی ازت متشکرم. لطف شما همیشه شامل حال من بوده. شما که نسخه پی سی رو. با دی ال سی هاش بازی کردی مطمئن باش که دقیقا انگار نسل هشت رو بازی کردی چون بهترین نسخه بازی پی سی بود.
این بازی فقط یه اشکال داره لیاقت میخاد بعضیا لیاقتشو ندارند بعضیا میگند سلیقه ای هستش ولی دلیلش سلیقه نیست درک و فهم!!!
.
از قوی ترین موتور بازیسازی unreal engine برای ساخت این بازی استفاده میشه تو هر سبکی از هر گیمی برتره
نقدتون عالی بود اقای اقابابایی.بسیار عالی و زیبا نقد کردید.من عاشق این بازی و عاشق شخصیت daud هستم.این بازی بهترین مخفی کاری تمام عمرم منه و بزرگترین نقطه ی قوتشم گیم پلی فوق العاده بینظیرشه که ازادی عمل بی همتایی به شما میده.ترکیب قدرت ها باعث میشه کار های خارق العاده ای انجام بدید و اگه سریع باشید میتونید در ان واحد بیشتر از ۱۰ نفرو از پا در بیارید.داستان بازیم که عالیه و فقط در شخصیت پردازی corvo مشکلاتی وجود داره.به تمام دوستان توصیه میکنم یه سرچی توو یوتیوب بکنن و ویدیو های assassination ها رو نگاه کنن تا به ازادی عمل فوق العاده ی گیم پلی در بازی و خلاقیت بسیار زیادی که میشه به خرج داد پی ببرن.از نظر من بینظیرترین assassination های تاریخ بازی های ویدیویی رو توو این بازی میشه دید و انجام داد.
ممنون از شما. کاملا با نظرتون موافق هستم. ازادی عمل بیداد می کنه توی این بازی. نمره من به نسخه نسل هفت این بازی ۹.۵ و واقعا شاید بیشتر هم بود ولی این نسخه ایراداتی داره که اشاره کردم توی مطلب.
خیلی بازی خوبیه حتما بازیش کنید
سلام آقای آقا بابایی ممنون بابت نقد عالی بود
تشکر از شما. لطف دارید.
یکی از بهترین بازیها بود.
بازم مثل همیشه نقد و بررسی تون عالی بود سعید جان،حضورت در سایت غنیمت هست 🙂
ممنون از لطف شما. سلامت باشید. خوشحالم که نظرتون اینه.
یکی از لذت بخش ترین گیم پلی ها…معجونی عالی از اکشن و گیم پلی خیلی تمیزکار شده بود….
داستان قابل قبول و معمولی و بدون ویژگی خاص…
این بازی به همه نشون داد با گرافیک معمولی و گیم ملی خوب هم میشه شاهکار درست کرد لازم نیست گرافیک بسیار واقعی باشه…
گرافیکش از نظر هنری شاهکاری بی بدیل بود
خوشا بتسدا و شاهکارهای بی مثالش
:inlove: :inlove: :inlove: