در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا

در جستجوی شرافت از دست‎رفته، این بار در نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition

سعید آقابابایی
۲۱:۱۵ ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا

سال ۲۰۱۲ بود که عنوانی به نام Dishonored (رسوا) در سبک اکشن ماجرایی مخفی‎کاری منتشر شد و توانست توجه تمامی صنعت بازی را به خود معطوف کند و از بازی‎بازان گرفته تا منتقدین همگی با اتفاق نظر این بازی را در لیست یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۲ قرار دادند و سازندگان بازی را تحسین کردند. عنوانی که بدون ادعا و بی سر و صدا توسط استودیو Arkane ساخته و به وسیله Behesda منتشر شد و با ترکیب المان‎های اکشن با مخفی‎کاری و دادن حق انتخاب به بازیباز و نشان دادن عواقب و سرانجام انتخاب‎های او در انتهای بازی و همچنین استفاده جذاب از قدرت‎های فراطبیعی به بهترین شکل توانست تقریبا در تمام زمینه‎ها کم‎نقص و حتی بی‎نقص عمل نماید تا تمام کسانی که این عنوان را تجربه کردند همگی از Dishonored به عنوان یکی از برترین تجربه‎های بازی خود در سال ۲۰۱۲ نام ببرند.

با آغاز نسل هشتم و جاری شدن سیل عناوین بازسازی شده نسل هفتمی برای کنسول‎های PS4 و Xbox One، کمپانی Behesda و استودیو Arkane نیز که بازخوردهای بسیار مثبتی از بازی خود گرفته بودند و فروش خوبی را نیز تجربه کرده بودند فرصت را مغتنم شمرده و تصمیم گرفتند تا آن‎ها نیز سوار بر موج بازسازی عناوین زیبای نسل هفتم برای کنسول‎های نسل هشتمی شوند و انتشار نسخه ارتقا یافته و نسل هشتمی Dishonored را در دستور کار قرار دهند. آن‎ها تصمیم گرفتند تا این بازی را به همراه تمامی بسته‎های الحاقی منتشر شده و البته ارتقاهایی که قصد داشتند روی گرافیک بازی لحاظ کنند، تحت نام Dishonored: Definitive Edition منتشر کنند.

——————————————————

نقاب‎ها را دوباره به چهره بزنید dishonored به نسل هشتم آمده است

نقاب‎ها را دوباره به چهره بزنید. Dishonored به نسل هشتم آمده است

نام بازی: Dishonored: Definitive Edition

سازنده: Arkane Studio

ناشر: Bethesda Software

پلتفرم: Xbox One, PS4

تاریخ انتشار: ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ (۳ شهریور ۱۳۹۴)

امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰

——————————————————

Dishonored: Definitive Edition شامل بازی اصلی Dishonored، سه بسته الحاقی منتشر شده برای این بازی و برخی آیتم‎های اضافه شده به بازی است. حالا نکته این‎جاست که آیا نام چنین نسخه‎ای می‎شود Definitive Edition؟ این نسخه بیشتر شبیه به Game of The Year Edition بازی است که دو سال قبل منتشر شده، اما نکته‎ای که اینجا وجود دارد تغییرات گرافیکی بازی است که در ادامه مطلب به آن‎ها خواهیم پرداخت تا ببینیم که در چه حد بوده‎اند و آیا اصلا وجود داشته‎اند یا خیر؟!

جندی قبل و در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ برابر با ۳ شهریور ۱۳۹۴ بود که Dishonored: Definitive Edition منتشر شد و در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‎تر تغییرات این نسخه نسبت به نسخه نسل هفتمی بپردازیم و ببینیم آیا این عنوان توانسته است تا جانشینی شایسته برای عنوان زیبای Dishonored (که توانست در نسل هفتم با متای ۹۱ برای PC و ۸۸ و ۸۹ به ترتیب برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ به کار خود پایان دهد) باشد یا نتوانسته است تا آن‎طور که باید شاید به رسالت نسل هشتمی خود عمل کند؟ آیا اصلا این نسخه ارزش خرید برای نسل هشتم را دارد یا خیر؟ پس در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی ریزبینانه‎تر به این مسئله داشته باشیم.

داستان: آبرویم را پس می‎گیرم

اصولا در عناوین بازسازی شده نقد داستان زیاد زیاد نیاز به بررسی جدید ندارد زیرا همان امتیازی که داستان در نسخه اصلی گرفته است در نسخه بازسازی شده نیز کسب می‎کند. داستان چیزی نیست که با بازسازی شدن یک عنوان عوض شود و تغییر کند گرنه که اسمش بازسازی نیست بلکه می‎شود Dishonored 2!

داستان بازی Dishonored در یک شهر صنعتی به نام دان‎وال (Dunwall) اتفاق می‌افتد و داستان زندگی گارد مخصوص و محافظ اول ملکه شهر یعنی Corvo Atano را بازگو می‎کند که برای ماموریتی از شهر بیرون رفته و در ابتدای بازی به شهر باز می‏‎گردد. کوروو برای مدت‌ها محافظ قابل اعتماد ملکه بوده است اما همه چیز به همین شکل باقی نمی‎ماند و در بازگشت کوروو ملکه به قتل می‌رسد و (همان‎‎طور که حدس می‎‎زنید یا احتمالا می‎‎دانید برای این که اتفاقات بازی شروع شود) قتل او را به گردن کوروو می‎اندازند.

کوروو به اتهام قتل ملکه در زندان اسیر می‎‎شود ولی در آن‎جا با فردی عجیب به نام The outsider آشنا می‌شود که قدرت‌های ماوراء‎الطبیعه‎ای را به کوروو اعطا می‎کند تا بتواند در راه اثبات بی‎گناهی خود از آن‌ها استفاده کند…

پیشرفت گرافیکی بازی به وضوح مشخص است

پیشرفت گرافیکی در بازی نسبت به نسخه اصلی تاحدودی مشاهده می‎شود.

داستان بازی به مانند نسخه اصلی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و یکی از بهترین و جذاب‎ترین داستان‎های مدت اخیر را داراست و البته به همین اندازه از روایت جذاب و فوق‎العاده‎ای نیز بهره‎مند است که بازیباز را تا انتها به دنبال خود و به دنبال اثبات بی‎گناهی کوروو و انتقام گرفتن از عاملین قتل ملکه می‎کشاند.

همچنین دو بسته الحاقی داستانی The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches نیز در بازی قرار دارند که با هم یک خط داستانی جدا را تشکیل می‎دهند که در آن‎ها می‎توانید در قالب Daud یعنی همان مزدوری که ملکه را به قتل رساند ایفای نقش کنید و داستانی را موازی با بازی اصلی و ماموریت کوروو، تجربه و در حقیقت این بار بازی را از زاویه دید قاتل ملکه دنبال کنیذ. داستان این بسته های الحاقی نیز زیبا و جذاب است اما همان‎گونه که در همان سال انتشار آن‎ها نیز بارها گفته شد این داستان پتانسیل بیشتری داشت و می‎توانست با شاخ و برگ داده شدن بیشتر به آن، داستانی را در سطح قصه بی‎نظیر بازی اصلی در این بسته‎های الحاقی نیز شاهد باشیم.

به طور کلی بخش داستانی این بازی نمره کاملی را به مانند نسخه نسل هفتم دریافت می‎کند و ایرادی در این قسمت به بازی وارد نیست.

مبارزاتی جذاب و نفس‎گیر

مبارزاتی جذاب و نفس‎گیر

گرافیک: Dunwall هم‎چنان به طرز محزونی زیباست اما…

نسخه Dishonored: Definitive Edition به وضوح کیفیت گرافیکی بهتری نسبت به نسخه PS3 و Xbox 360 این عنوان دارد و این مسئله کاملا برای هر بیننده‎ای مشخص است. وضوح تصویر بالاتر، تکسچرها و بافت‎های زیباتر و بهتر و رنگ‎بندی باکیفیت‎تر از جمله پیشرفت‎هایی هستند که در نسخه نسل هشتمی این بازی وجود دارند اما همان‎طور که عرض کردم این پیشرفت‎ها تنها نسبت به نسخه PS3 و Xbox 360 مشاهده می‎شوند و Dishonored: Definitive Edition از لحاظ گرافیکی مشابه و هم‎سطح نسخه اصلی بازی بر روی PC در سه سال قبل است که با یک سخت‎افزار متوسط اجرا می‎شد.

وقتی نسخه‎های PS3 و Xbox 360 بازی را با نسخه‎های PS4 و Xbox One از لحاظ گرافیکی مقایسه می‎کنیم تفاوت‎هایی مشاهده می‎شود ولی همین نسخه‎های نسل هشتمی در مقایسه با گرافیک نسخه‎ اصلی بازی که یک PC در سه سال قبل اجرا می‎کرد تفاوت قابل ملاحظه‎ای ندارند و فرقی به چشم نمی‎آید. البته گرافیک بازی همچنین بسیار خوب و قابل قبول است زیرا نسخه اصلی هم در این مورد ایراد زیادی نداشت ولی وقتی نسخه‎ای برای یک نسل بالاتر با نام  Definitive Edition منتشر می‎شود انتظارات بیشتری می‎رود.

چون قدرت کنسول‎های نسل هشت بیشتر از هفت است نگهبانان بیشتر به هوا پرت می‎شوند یک تحلیل تخصصی

چون قدرت کنسول‎های نسل هشت بیشتر از هفت است نگهبانان بیشتر به هوا پرت می‎شوند! یک تحلیل کاملا تخصصی از بنده!

در عنوان اصلی که سال ۲۰۱۲ منتشر شد مشکلاتی در نورپردازی بازی، Lip Syncing و برخی تکسچرهای بازی وجود داشت که انتظار می‎رفت این مشکلات گرافیکی کوچک در نسخه جدید رفع شوند که متاسفانه این مسئله صورت نگرفته است. همچنین بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نمی‎شود که فرصت خوبی را در این مورد سازندگان از دست داده‎اند. جالب‎تر اینجاست که زمان بارگذاری نسخه  Definitive Edition حتی از نسخه های کنسولی نسل هفتم و PC نیز ظولانی‎تر است!

یکی از نکات جالب در مورد طراحی گرافیکی این بازی که در نسخه اصلی نیز وجود داشت استفاده از طراحی‎های تا حدودی اغراق یافته و بزرگنمایی شده در چهره شخصیت‎های بازی است که حالتی خاص و منحصر به فرد به بازی داده است و کاملا با استایل هنری بازی و تضاد اغراق شده شهر Dunwall منطبق است و در واقع جزو تکنینک‎های تحسین برانگیز طراحان بازی و سازندگان آن به شمار می‎رود که کاملا در راستای فضای بازی و هماهنگ با آن عمل کرده است.

در مجموع از بخش گرافیکی عنوان Dishonored: Definitive Edition که به عنوان یکی از اصلی‎تری بخش‎هایی است که در یک کوچ از نسلی به نسل بالاتر باید تغییر یابد، انتظار بیشتری می‎رفت و لااقل سازندگان می‎توانستند که اندک ایرادات اشاره شده که در نسخه نسل هفتم وجود داشتند را در این نسخه رفع کنند که متاسفانه این کار هم انجام نشده است.اما بار دیگر نیز می‎گویم که به هیچ وجه گمان نکنید که با گرافیک ضعیفی روبرو هستید بلکه با عنوانی با گرافیکی بسیار زیبا و جذاب که به خوبی فضای محزون شهر دان‎وال را به تصویر می‎کشد روبرو هستید و از آن لذت خواهید برد.

یکی از زیباترین تصاویر بازی

یکی از زیباترین تصاویر بازی…

گیم‎پلی: آبرو و شرافتی که از من به تاراج بردید پس خواهم گرفت، حال مخفیانه یا رو در رو… 

گیم‎پلی عنوان Dishonored در سال ۲۰۱۲ بی‎نظیر بود و با آزادی عمل فوق‎العاده‎ای که به بازیباز هدیه می‎داد همه را شیفته خود کرده بود. اگر می‎خواستید آرام و بی سروصدا و بی کشت و کشتار پیش بروید راه به بهترین شکل برایتان باز بود و اگر اهل قتل و خونریزی و انتقام‎گیری بودید نیز کاملا این مسیر برایتان در دسترس قرار داشت تا کاملا به سلیقه خود بازی کنید و در حقیقت بازی هیچ راهی را به شما تحمیل نمی‎کرد. البته در آخر بایستی که پای تصمیمی که گرفته بودید می‎ایستادید و اگر همه را از دم تیغ گذرانده بودید با شهری غرق در طاعون و مرگ و… روبرو می‎شدید و پایان دل‎انگیزی در انتظارتان نبود. بگذریم… به هر حال گیم‎پلی این عنوان یکی از بهترین‎ها در نسل هفتم به حساب می‎آمد و از همه نظر تکمیل و حساب شده کار شده بود به گونه‎ای که جای هیچ ایرادی رابرای کاربران و منتقدان سخت‎گیر باقی نگذاشت.

در نسخه Dishonored: Definitive Edition نیز کلیت گیم‎پلی بازی همان شاهکاری است که در نسخه اصلی وجود داشت و ترکیبی از المان‎‎ها و قدرت‎ها و آپگریدهای مختلف در ترکیب با سیستم مخفی‎کاری بی‎نظیر و اکشن جذاب بازی، معجونی فوق‎العاده جذاب را شکل داده‎اند که واقعا هر کسی را شیفته و مجذوب خود می‎کند. البته اضافاتی نیز مانند نسخه‎های Special Edition و… در این نسخه وجود دارد که در واقع مجموع تمام اضافات نسخه‎های مختلف بازی است. شاید این را نکته کاملا مثبتی بپندارید اما همین مسئله اگر بیشتر دقت کنیم لطماتی نسبتا بزرگ به بدنه گیم‎پلی بازی در این نسخه نسل هشتمی وارد آورده است که در ادامه برای شما شرح خواهم داد.

dishonored 735061

Dishonored Definitive Edition همان اشتباهی را مرتکب شده است که نسخه Game of the Year Edition آن را انجام داده بود و آن در کنار هم و یک‎جا قرار دادن چهار بسته bonus است که در اصل برای در کنار هم قرار داشتن طراحی نشده‎اند. داستان این‎گونه بود که در ابتدای معرفی نسخه اصلی بازی در سال ۲۰۱۲، سازندگان چهار نسخه Special Edition در نظر گرفتند که در هر یک از آن‎ها یک بسته bonus قرار دادند و فروش هر یک نیز در اختیار یک فروشگاه خاص قرار گرفت. هر یک از این بسته‎ها آیتم‎هایی را در ابتدای بازی در اختیار کوروو قرار می‎دادند (زمانی که از زندان فرار می‎کرد و به loyalist ها ملحق می‎شد).

به طور دقیق‎تر هر یک از این بسته‎ها دارای سه عدد Bone Charm اختصاصی، یک مجسمه برای آزاد کردن قابلیت استفاده از یک Bone Charm اضافی و ۵۰۰ سکه اضافی بوند. ایده این بسته‎ها این بود که هر بازی‎باز با توجه به این که کدام یک از این قدرت‎های اضافی بیشتر به کارش می‎آید نسخه خود و فروشنده‎اش را انتخاب کند و از آنجا که هر یک از این بسته‎ها به تنهایی برتری معقولی (نه خیلی زیاد) را در اختیار هر بازیباز می‎گذاشت تداخلی با سیستم پیشرفت در بازی پیدا نمی‎کرد.

اشتباهی که نسخه‎های Game of the Year Edition و حالا Definitive Edition انجام دادند این بود که هر چهارتای این بسته‎ها را از همان اول در اختیار کوروو قرار دادند. بله درست متوجه شدید، یعنی ۲۰۰۰ سکه اضافی، ۱۲ عدد Bone Charm و قابلیت استفاده از هفت عدد Bone Charm اضافی آن هم درست در همان ابتدای بازی! علاوه بر این که این مسئله از نظر داستانی کمی غیر معقول است که شما از خواب بیدار شوید و یکباره توسط این تعداد قدرت و پول و .. در همان ابتدای بازی محاصره شده باشید بلکه مشکل اصلی آن‎جاست که این قدرت‎ها و آپگریدهای فراوان آن هم به یک باره در اول بازی کاملا برخلاف سیستم گیم‎پلی بازی عمل می‎کند و ارززش پیشرفت و آپگرید در طول بازی را کاهش می‎دهد.

دست رو من بلند می‎کنی الان بهت می‎گم

دست رو من بلند می‎کنی؟ الان بهت می‎گم…

Dishonored طوری طراحی شده بود که شما باید در بازی پیش بروید و با سختی و زحمت پول جمع کنید و پیشرفت کنید و ارتقا بخرید و در مورد Bone Charm ها هم شما باید کلی دربازی جستجو و گشت و گذار می‎کردید تا یکی از آنها را بیابید. به همین خاطر این همه آیتم و جایزه اضافی در اول نسخه Definitive Edition (بگذریم از این که برخی از قدرت‎ها اصلا جالب و جذاب نیستند) و این‎قدر قدرتمند کردن کوروو در اول بازی نکته بسیار منفی و برخلاف روند پیشرفت و ارتقا در بازی به حساب می‎آید زیرا به طور کامل بالانس و تعادلی را که در نسخه اصلی بازی وجود دارد بر هم می‎زند. شما در همان ابتدای بازی و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آن قدر پول دارید که قابلیت‎های کوروو برای تجهیز کردن Bone charm ها را تا انتها بالا ببرید و به جای سه عدد از آن‎ها که در بازی اصلی می‎توانستید تجهیز کنید اکنون ۱۰ تا برای کوروو استفاده کنید! واقعا که مسخره است!

به غیر از نکات ذکر شده، سایر موارد و المان‎های گیم‎پلی بازی درست مانند نسخه اصلی بازی است و به همان جذابیت و زیبایی و سرگرم‎کنندگی هستند که بازی اصلی بود و البته خب بازی بر روی کنسولهای نسل هشتم با گرافیک مقداری ارتقایافته لذت بیشتری نیز دارد به ویژه این که دو بسته الحاقی داستانی The Knife of Dunwall و The Brigmore Witches نیز در بازی وجود دارند که می‎توانید در قالب Daud داستانی موازی با بازی اصلی را نیز تجربه نمایید.

بازی کردن در قالب Corvo و Daud با داستان‎هایی متفاوت اما موازی و با استفاده از مجموعه‎‎ای متفاوت از قدرت‎های فراطبیعی که هر کدام در اختیار دارند بسیار جذاب و لذت‎بخش است از تلپورت کردن و کند کردن زمان گرفته تا تسخیر دیگر افراد و دیدن پشت دیوارها همه و همه مجموعه‎ای عالی را برای شما شکل داده‎اند که در ترکیب با مسیرهای متفاوت انجام ماموریت و رازها و آیتم‎های زیادی که برای کشف کردن در گوشه و کنار محیط قرار داده شده‎اند، شاهکاری فوق‎العاده از گیم‎پلی را برای شما به ارمغان آورده است که تجربه آن واجب و به غایت لذت‎بخش است.

در مورد موسیقی و صداگذاری بازی از آن‎جا که هیچ تغییری نسبت به نسخه اصلی بازی صورت نگرفته است در بخشی جداگانه آن را بررسی نمی‎کنیم. در این مورد باید گفت بازی در بخش موسیقی و صداگذاری شخصیت‎ها و اصوات محیطی و … دقیقا به مانند نسخه نسل هفتم و کاملا موفق عمل می‎کند. موسیقی‎های متن بازی بسیار زیبا و هماهنگ با جو و اتمسفر بازی و شهر Dunwall هستند و صداگذاران شخصیت‎های مختلف بازی نیز به بهترین شکل کار خود را انجام داده‎اند.

موش بخورتت

موش بخورتت!

نتیجه‎گیری: هرچه باشد با یک Dishonored طرفیم!

بگذارید در همین ابتدای نتیجه‎گیری در مورد این بازی خدمت شما عرض کنم که اگراحیانا به هر دلیلی خود را از چشیدن لذت این بازی در نسل هفتم محروم کرده‎اید Dishonored: Definitive Edition بهترین فرصت شما به ویژه روی کنسول‎ها برای تجربه این عنوان بی‎نظیر است و نباید در خرید آن هیچ شکی داشته باشید زیرا هنوز که هنوز است این عنوان از بسیاری از عناوین نسل هشتمی برتر و زیباتر و سرگرم‎کننده‎تر است مخصوصا با وجود ارتقاهای هر چند محدود گرافیکی و بسته‎های الحاقی داستانی و البته لذت بازی کردن با کنترلرهای نسل هشتمی.

گشت و گذار در Dunwall همچنان بی‎نهایت لذت‎بخش و فوق‎العاده است و انجام ماموریت‎ها در کثیف‎ترین و فقیرنشین‎ترین خیابان‎‎های این شهر که غرق در طاعون و مرگ است تا اشرافی‎ترین و مجلل‎ترین قصرها و خانه‎ها و مشاهده تضاد بین زندگی مردم در این شهر لذتی ناب را برای شما به همراه خود دارد. از یاد نبرید که نقطه قوت اصلی این بازی حق انتخاب وسیعی است که به شما برای پیش بردن بازی داده می‎شود و می‎توانید حمامی از خون را در خیابان‎های شهر جاری کنید و یا حتی ماموریت را بدون کشتن حتی یک نفر به پایان برسانید. شاید نام Definitive Edition خیلی مناسب این نسخه نباشد اما به هر حال این بازی Dishonored است و تجربه آن مخصوصا همراه با بسته‎های داستانی و ارتقای هرچند محدود باز هم اوج لذت و رضایت را برای شما به ارمغان می‎آورد.

سازندگان می‎توانستند که در این نسخه کار بیشتری انجام دهند و آن را از یک GOTY Edition (با کمی ارتقای گرافیکی) تبدیل به یک Definitive Edition واقعی کنند ولیبه هر حال نمی‎توان منکر این شد که این نسخه نیز هیچ چیزی از یک بازی فوق‎لعاده قدرتمند و بی‎نظیر و از همه مهم‎تر لذت‎بخش و سرگرم کننده کم ندارد و جزو برتیرن عناوینی است که از نسل هفتم به نسل هشت امده است.

در حقیقت باید گفت اگر نسخه‎های نسل هفتمی (مخصوصا PC) راانجام داده‎اید شاید این نسخه پیشنهاد خیلی جالبی برای شما نباشد زیرا خیلی نکات جدیدی را برای شما همراه ندارد اما اگر تا به حال این عنوان را تجربه نکرده‎اید  Dishonored: Definitive Edition بی‎شک یکی از برترین پیشنهادهایی است که می‎توانم به شما داشته باشم و حیف است اکنون که فرصت تجربه این عنوان در نسل هشتم را به دست آورده‎اید آن را به راحتی از دست بدهید. پس هر چه سریع‎تر نقاب به چهره بزنید و قدرت‎های خود را جمع کنید و برای باز پس گرفتن آبرو و شرافتی که از شما به تاراج برده‎اند و تطهیر نام و جایگاه خود در شهر مرگ و طاعون قیام کنید…

ماجراجویی در شهر طاعون‎زده

ماجراجویی در شهر طاعون‎زده…

04

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا
در جستجوی شرافت از دست‎رفته،این بار در نسل هشتم/ نقد و بررسی عنوان Dishonored: Definitive Edition | گیمفا