SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break
در طی نمایشگاه SIGGRAPH 2015 (بزرگترین نمایشگاه در حوزه گرافیک و تکنولوژی)، اعضای اصلی تیم Remedy Entertainment بر روی استیج آمده و اطلاعاتی از نحوه نورپردازی و تکنولوژی Global Illumination (سیستمی که برمبنای نوری که تابانده میشود آن را در بخش های مختلف محیط پخش میکند) با طرفداران و علاقمندان این بازی در میان گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری آشنا شوید.
مطمئنا نورپردازی یکی از نکات قوت و شگفتی این عنوان جدید از استودیو Remedy Entertainment میباشد. Remedy برای اطلاعات بیشتر و آشناکردن مخاطبان با سیستم نورپردازی با انتشار تصاویر زیر به توضیح در مورد این بازی پرداخته است.
- برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید.
در ادامه شما با سیستم Global Illumination و پخش شدن نور در محیط و اجزای آن آشنا میشوید.
در ادامه نگاهی به تصویر بالا بدون انجام سایه زنی میپردازیم.
در ادامه تصویری از همان محیط مشاهده میکنید که با تکنولوژی اشاره شده نور در انواع گوشه و نقاط آن پخش شده است.
برای نورپردازی در این بازی از اجزا و عناصر مختلفی استفاده شده است که در ادامه با برخی از آنها آشنا میشوید.
برای انعکاس نور از ابزار های مختلفی به نام کاوشگر استفاده میشود که در گوشه و نقاط دنیای بازی قرار داده شده اند. در ادامه مقایسه ای براساس زمان فعال بودن و غیرفعال بودن این کاوشگر را مشاهده کنید.
همانطور که اشاره کردیم برای نورپردازی از کاوشگرهای مختلفی در دنیای بازی استفاده شده است و این کاوشگرها در گوشه و نقاط دنیای بازی کار شده است. در تصویر رو به رو با نحوه جاسازی این عنصر آشنا میشوید.
تکنولوژی Voxal Tree یک برنامه سه بعدی است که با ویژگی هایی که دارد می توان به اشعه X- Ray که سازندگان به وسیله آن میتوانند اطلاعات مختلفی از گوشه های مختلف دنیای بازی به دست آورند. در ادامه با نحوه کار این سیستم در بازی Quantum Break آشنا میشوید.
نورپردازی یکپارچه در دنیای بازی، انعکاس اشیای داینامیک و ثابت را به بهترین شکل ممکن نشان میدهد.
برای جلوگیری از رد نشدن نور از سطح با استفاده از علم هندسه وزن و ضخامت اجسامی که در محیط وجود دارند چند برابر میشود.
در ادامه میتوانید تصویری کامل از محیط بالا که به وسیله تکنولوژی Global Illumination نورپردازی شده است را مشاهده کنید.
حال تصویر از بالا بدون استفاده از تکنولوژی Global Illumination
در ادامه تصویری مقایسه ای از این دو حالت که فواید تکنولوژی Global Illumination را نشان میدهد.
همانطور که اشاره کردیم Global Illumination نور را در اجزای مختلف محیط منتشر کرده و به یک نقطه خاص تمرکز نمیدهد. در ادامه تصویری از مقایسه نورپردازی از از یک نقطه خاص و پخش شدن آن را در محیط نشان داده میشود. در دو تصویری که در زیر مشاهده میکنید به مقایسه نور پردازی در دنیای واقعی و در دنیای Quantum Break میپردازیم، همانطور که مشاهده میکنید هیچ تفاوتی بین این دو دنیا وجود ندارد.
از تکنولوژی Global Illumination برای ساطع کردن نور از اجزای خالی موجود در محیط هم استفاده میشود.
در ادامه یک تصویر مقایسه ای از فعال بودن و غیرفعال بودن این تکنولوژی، برای ساطع کردن نور را مشاهده میکنید.
میتوانید مقایسه ای در زمان استفاده از تکنولوژی Global Illumination و رنگ پردازی در محیط را مشاهده میکنید.
تصویری که در زیر مشاهده میکنید، سیستم رندرینگ زنده بازی از یک سرباز Monarch Security را نشان میدهد. باید اشاره کنم که در طول این نمایشگاه تایید شد که بازی با کیفیت ۱۰۸۰P و ۳۰FPS بر روی Xbox One اجرا خواهد شد. ولی تصویر زیر بر روی کیفیت ۷۲۰P رندر شده است.
سیستم رندرینگ زنده بازی این بار در گوشه ای از محیط پس از تخریب انجام شده را نشان میدهد.
با استفاده از تکنولوژی Temporal filtering، سیگنال ها و فرکانس ها بی استفاده و بی مصرف بازی حذف شده است. در ادامه میتوانید مقایسه ای از زمان استفاده و استفاده نکردن آن را مشاهده کنید.
با استفاده از تکنولوژی رندرینگ در بخش نورپردازی این عنصر به صورت منظم در دنیای بازی پخش میشود. تصویری زیر زمان فعال و غیرفعال بودن این سیستم را نشان میدهد.
در ادامه، ۹ تصویر که مقایسه مختلف در زمان استفاده از این سیستم رندرینگ در بخش نورپردازی و غیر فعال بودن آن را نشان میدهد.
- به دلیل مشخص بودن توضیحات در تصاویر از دادن توضیحات اضافی خودداری میکنم.
به وسیله تکنولوژی Temporal filtering سیگنال ها و فرکانس ها بی استفاده و بی مصرف بازی حذف شده است. تصویری دیگر از نحوه کارکرد این سیستم را شاهد هستید.
مقایسه ای در زمان استفاده از تکنولوژی رندرینگ پویا و تصویر نهایی به دست آمده را شاهد هستید.
در ادامه شاهده مقایسه ای در زمان فعال بودن و غیرفعال بودن سیستم رندرینگ نورپردازی بازی را مشاهده خواهید کرد.
- به دلیل مشخص بودن توضیحات در تصاویر از دادن توضیحات اضافی خودداری میکنم.
بازی Quantum Break برای روان بودن سیستم نورپردازی در بازی از زوایای مختلفی به انجام این کار میپردازند.
با استفاده از تکنولوژی Compute shaders، سرعت سیستم رندرینگ چند برابر شده است.
سیستم نورپردازی در Quantum Break نقش مهمی را دارد، این را خیلی راحت میتوانید در طی تصاویر منتشر شده متوجه شوید که در زمینه گرافیک با چه عنوان قدرتمند طرف هستیم. اشاره کنم که این بخش و تصاویر آن براساس کتابی که در طول این نمایشگاه منتشر شده و بررسی هایی که توسط سایت Gamespot صورت گرفته نوشته شده است.
در انتها عنوان Quantum Break در طی نمایشگاه SIGGRAPH 2015، برنده جایزه بهترین گرافیک شد. این عنوان در انحصار پلتفرم Xbox One و در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ منتشر خواهد شد.
نظر شما در مورد این عنوان چیست؟! آن را با ما در اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات