بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا

بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct

شایان فارسی
۱۷:۴۰ ۱۳۹۲/۰۸/۲۰

احتمالا اکثر شما با نام Killer Instinct  غریبه باشید زیرا به نوعی پدربزرگ سبک فایتینگ به شمار میرود و از قدیمی های این سبک محسوب میشود. در نسل هفتم بسیاری از مبارزه ای باز های قدیمی هر لحظه انتظار معرفی شماره ی جدیدی از این عنوان توسط استدیو Rare که حالا به عنوان استدیو first-party مایکروسافت فعالیت میکند را میکشیدند اما هرسال میگذشت و دست طرفداران قدیمی KI خالی میماند . تا اینکه در غیر منتظره ترین زمان این بازی پس از مدت ها معرفی شد و قرار است به عنوان یکی از عناوین لانچ پر تعداد Xbox One به طور انحصاری برای این کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و توسط Double Helix Games با همکاری و نظارت خالق این سری قدیمی یعنی Rare ساخته خواهد شود.همچنین تمامی روند ساخت بازی زیر نظر آقای Ken Lobb عضو سابق شرکت نینتندو و کارگردان هنری فعلی Microsoft Stuidos  خواهد بود. از کارنامه ی پربار وی میتوان همکاری در ساخت بازی هایی مانند شماره ی اول و دوم همین KI ، Splatterhouse 3 ، GoldenEye 007 ، Star Wars Episode I: Racer ، Duke Nukem: Zero Hour ، Command & Conquer و… اشاره کرد.


newki

عنوان : Killer Instinct
سازنده : Double Helix Games / Rare Ltd
ناشر : Microsoft Game Studios
سبک : Fighting Game
پلتفرم : Only Xone
انتشار(میلادی) : November 2013
انتشار(شمسی) : آبان و اوایل آذر ماه ۱۳۹۲

ابتدا کمی از گیم پلی سری KI که بخش زیادی از ویژگی های آن در شماره ی فعلی هم پیاده شده است میگویم تا آن عده ی زیادی که با این سری آشنایی ندارند کمی با حال و هوای آن آشنا شوند . سیستم کمبوهای KI مانند سری “استریت فایتر” بسیار سریع است و میتوان کمبوهای زنجیره ای خارق العاده ای در آن خلق کرد که البته نیاز به مهارت زیاد دارد . هرچند که که حرکات ویژه ی بازی قابلیت Auto Combo هم دارند که میتواند به صورت خودکار و یا با فشردن تعداد کمی دکمه زنجیره ی کمبو های شما را به صورت خودکار ادامه دهند که البته برای استفاده از آن ها طبیعتا باید نوار انرژی شما پر باشد . اما اگر از طرفداران MK هم هستید در بازی میتوانید عناصری پیدا کنید دوس داشته باشید نمونه ی بارز آن حرکات تمام کننده است که در شماره ی اولیه No Mercy و پس از آن با نام Danger Move  از آن یاد میشود . وقتی نشانگر سلامتی دشمن چراغ قرمز میزند یعنی میتوانید در ادامه ی کمبو هایتان بلای بزرگتری سر رقیب بیاورید از تمام کننده های فوق خشن گرفته تا نوعی تمام کننده با نام “تحقیر” که همانطور که از نامش پیداست میتوانید رقیبتان را وادار به کارهای تحقیر آمیز کنید.

دیگر تمام کننده ای که وجود دارد و شاید لذت بخش ترین آن ها Ultra Combo نام دارد که اجازه میدهد به عنوان تمام کننده زنجیره ای از کمبوها را تا نابودی دشمن به او وارد کنید که معمولا تعداد این ضربات ۲۰ تا میشود البته در مواردی به بیش از ۸۰ ضربه هم رسیده است. جالب اینجاست که شماره ی اول بازی به نسبت بازی های مبارزه ای داستان خوبی هم داشت و اگر بخواهم مثال ملموسی برای شما بزنم میتوانم به تم و فضای سری Mortal Kombat اشاره کنم.

گذشته های یک قاتل

قبل از آنکه به دیگر وجوه بازی بپردازم کمی از سابقه و شخصیت های بازی میگویم. KI برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ برای دستگاه های آرکید که در آن زمان تقریبا تمامی عناوین موفق ابتدا بر روی آن ها امتحان میشدند عرضه شد و سپس برای SNES شرکت نینتندو و بعدها برای Game Boy نیز عرضه شد. آن زمان بازی توسط ۲ناشر در نقاط مختلف جهان عرضه شد نینتندو و میدوی که حالا دیگر در قید حیات نیست!

۲سال پس از عرضه ی موفق شماره ی اول یعنی در سال ۱۹۹۶ شماره ی دوم هم روانه ی بازار شد که اختصاصا برای دستگاه های آرکید بود. KI2 از سیستم کنترلی با ۸ جهت برای حرکت کردن و ۶ دکمه برای ضربه زدن که ۳تای آن مشت و ۳تای دیگر لگد بود استفاده میکرد و همچنین توانست علاوه بر بخش مبارزات تک نفره مبارزات ۲نفره را هم به بازی اضافه کندو به خوبی ادامه دهنده ی راه موفق شماره ی اول باشد . KI2 بعد ها با نام Killer Instinct: Gold برای کنسول نینتندو ۶۴ نیز پورت شد .

حالا که مختصری با پیشینه ی سری KI آشنا شدید بد نیست به سراغ شخصیت های مهم شماره ی جدید که تا کمتر از یک ماه دیگر در Xbox One نیز آنان را ملاقات خواهیم کرد بیشتر آشنا شوید و از توانایی های آن ها اطلاع پیدا کنید.

Jago

راهب جنگجو Jago از تبت می آید و به نوعی پس از آنکه “روح ببر” قدرت خویش را برای نابود ساختن شرکت شیطانی evil Ultratech در اختیارش گذاشت در مسابقات Killer Instinct گرفتار شده است. او از جمله مبارزانی است که قدرت هایش مانند  ken و Ryu در سری Street Fighter  بالانس است. او از قدرت هایی مانند توپ آتشین (که نام آن در بازی endokuken است) بهره میبرد و همچنین میتواند با عبور سایه ای خود دشمنان را غافلگیر کند و یا با توانایی “لگد باد” دشمنان خودرا از راه دور هدف قرار دهد . او شخصیتی است که در تمامی بسته های دانلود KI به صورت رایگان حضور خواهد داشت پس آماده باشید که او را بیش از بقیه مقابل خود ببینید.همچنین در بازی استیج اختصاصی او با نامTiger’s Lair shrine  هم عرضه خواهد شد.

Sabrewulf

Count Von Sabrewulf شخصی است که دچار نوعی از lycanthropy ( بیماری ای که در آن شخص بیمار احساس میکند گرگ نما شده) است که توانایی بازگشت به فرم انسانی خود را ندارد برای همین پس از قول شرکت evil Ultratech(همان شرکتی که Jago وظیفه ی نابودی اش را دارد) مبنی بر اینکه درمان بیماری اش را پیدا خواهند کرد . قلعه ی خود را ترک میکند و به تورنومنت Killer Instinct پای میگذارد. طبق گفته ی کارگردان بازی آقای Ken Lobb  در گیمزکام او بهترین شخصیت برای شروع کار آماتورهاست. او سریع و تهاجمی است و حملات بالا و پایین را به خوبی با یکدیگر ترکیب میکند و در حالت Instinct Mode سریعتر حرکت میکند و ضربات مرگباری را وارد می آورد.

Thunder

او یکی از سرخپوستان بومی آمریکاست که در شماره ی اول با نام Chief Thunder شناخته میشد اما در این ریبوت Xbox One اسم او کوتاه شده و فقط Thunder خوانده میشود. او پس از غیبت در شماره ی دوم بازی حالا بازگشته است و به دنبال برادر خود “عقاب” میگردد. او از جمله ی شخصیت هایی است که به دنبال درگیری های نزدیک است و سلاح اصلی او دو تبر سرخپوستی اش هستند.

Glacius

در Killer Instinct اول او به عنوان موجود بیگانه ای بود که بخاطر سانحه ای که در حین فرود به سطح زمین داشت به دست نیرو های Ultratech افتاد و دستگیر شد  . آنان برای او شرطی گذاشتند که در صورت عملی کردنش او میتوانست بار دیگر آزادی خود را به دست آورد و  آن شرط چیزی نبود جز پیروزی در تورنومنت Killer Instinct. به خاطر همین مسئله هم هست که استیج او در شماره ی سال ۲۰۱۳ با بک گراندی از یک سفینه ی سقوط کرده همراه است. اما سبک مبارزات او با گذشته تفاوت بنیادین کرده است. به این صورت که او ضربات او سنگین تر و ضربات از راه دورش بیشتر شده اند و توانایی ویژه ی او در حالت Instinct mode  نیز ذره ای یخی است که ضربات را دفع میکند.

Sadira

او به طور کامل یک تازه وارد در سری KI تلقی میشود . سازندگان توضیحاتی کوتاهی مبنی بر اینکه او بسیار سریع است و در نبرد های رو هوا تسلط زیادی دارد داده اند . او همچنین توانایی چرخش به عقب و پرش های دوبل را نیز دارد همچنین میتواند با توانایی ویژه ی خود دشمن نگونبخت را بر روی هوا نگه دارد و زیر سیل حمالات خود قرار بگیرد.

B. Orchid

او یک مامور سرویس مخفی است که در خصوص شرکت Ultratech  تحقیق میکند . او همچنین خواهر بزرگتر Jago نیز به حساب می آید. در بازی های قبلی سری او از ضربات پای خود استفاده زیادی میکرد و همچنین سلاح های مختلفی را نیز همراه داشت.

Fulgore

او سایبورگی است که به دست Ultratech ساخته شده است اولین Fulgore به دست Jago در شماره ی اول نابود شد و این دومین سایبورگی هست که این شرکت برای حضور در KI تورنومنت ساخته است او در مبارزه از چنگال های پلاسمایی و سپر لیزری خود استفاده میکند و از لحاظ سبک مبارزه ای شباهت به Cyrax  و  Sektor در سری MK دارد.

همچنین دو شخصیت دیگر هم با نام های Cinder و Spinal وجود دارند که Double Helix کم و بیش حضور آن ها در بازی را تایید کرد است.

نوآوری های یک قاتل

KI و مایکروسافت اما در بخش عرضه ی بازی سیاست نوآورانه ای را در پیش گرفته اند به این صورت ک بازی حتی F2P هم تلقی میشود . قرار است همه بتوانند بازی را رایگان با یک شخصیت قابل بازی که Jago است دانلود کنند . برعکس همه ی بازی های مبارزه ای که شما پول یک بازی کامل را پرداخت میکردید و سازندگان کاری به این نداشتند که شما کدام یک از شخصیت ها را دوست دارید و کدام یک را نه در KI این امکان فراهم است که شما فقط برای شخصیت هایی که دوست دارید پول پرداخت کنید. که این قیمت برای هر شخصیت ۵دلار است . البته بازی باندل هایی هم به شما پیشنهاد میکند که همه ی شخصیت ها را هم میتوانید یک جا خریده و از مزایای دیگر نیز بهره مند شوید. اولین باندل Combo Breaker Pack نام دارد که ۲۰دلار قیمت دارد و هر ۶ کرکتر لانچ + ۲شخصیتی که بعدا اضافه میشوند را در خود دارد . و نسخه ی بعدی Ultra Edition نام دارد که به نظر بسیار با ارزش می آید.

علاوه بر ۸ کرکتر باندل قبلی شامل لباس ها و اضافاتی برای تک تک شخصیت های بازی است و علاوه بر آن یک هدیه ی  بسیار خوب برای قدیمی ها و یک فرصت عالی برای تازه وارد ها دارد که میشود در آن نسخه ی اول Killer instinct  را بازی کرد . در خصوص مباحث فنی بازی هم میتوان نمره ی قبولی به آن داد و لقب نسل بعدی را میتوان به گرافیکش داد . مدل سازی شخصیت ها خوب هستند ، استیج ها پرجزئیات و انیمیشن های شخصیت ها نیز نرم کار شده است ضمن اینکه ایفکت های ضربات مختلف و نور های ناشی از آن به زیبایی هرچه تمامتر کار شده است با این حساب باید تا زمان لانچ کنسول نسل هشتمی مایکروسافت صبر کرد و دید که عنوان قدیمی و مشهور KI پس از سال ها توانسته بازگشت موفقی داشته باشد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا
بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت یک قاتل | پیش نمایش Killer Instinct - گیمفا