خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره هفتم

حامد زاهدی
۱۳:۴۳ ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا

با درودی بی انتها خدمت یکایک بازیبازان عزیز.با آخرین مقاله خانواده گیمفا در آخرین جمعه سال ۹۲ همراه شما هستیم و بسیار خشنودیم که در این مدت نسبتا طویل، خانواده ای گرم و صمیمی ایجاد نمودیم  که خدا را صد هزار مرتبه شکر، روز به روز به تعداد آن افزوده و بزرگ تر می شود.بیشتر از ۲ماه یا نزدیک به ۷ هفته و یا بهتر بگویم ۴۳ روز است که هر جمعه به سراغ شما میایم و جدیدترین اخبار و برنامه های سایت را در اختیارتان قرار می دهیم.خب بگذریم، در ادامه مطلب این هفته! از برنامه های نوروزی سایت برای شما میگیم که چه تغییر و تحولاتی صورت می گیره، طبق روال همیشگی صندلی داغ این دفعه با یکی از نویسنده های کار بلد رو داریم.بخش مسابقه هم که سر جای خودشه و در انتها نیز از کاور شماره دوم مجله گیمفا: دیجیتال رونمایی می کنیم.ادامه مطلب شما را فرا می خواند!

Gamefa family1 خانواده گیمفا | شماره ششم

اگر شماره ششم رو خوانده باشید به یاد دارید که لیستی از عناوینی که در هفته آخر سال ۹۲ منتشر می شوند را در اختیارتان قرار دادیم که همین موضوع سبب خوشنودی بازیبازان بی اطلاع و مورد علاقه سایر افراد قرار گرفت و درخواست کردند که بعضی از عناوین مهم اوایل سال ۹۳ را معرفی کنیم؛ پس بیشتر از این منتظرتان نمی گذارم!

Batman Arkham Origins Blackgate cover.jpg

Batman: Arkham Origins-Blackgate

عنوان: Batman: Arkham Origins-Blackgate

ناشر: Warner Bros

سازنده: Armature Studio

پلتفرم: PS3 و Xbox360

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳

 

 

 

DynastyWarriors8.jpg

Dynasty Warriors 8: Complete Edit

 

 عنوان: Dynasty Warriors 8: Complete Edition

ناشر: Koei

سازنده: Omega Force

پلتفرم: PS3، PS4، PS vita و Xbox 360

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳

 

 

Cabela’s Big Game Hunter: Pro Hunts

 

عنوان: Cabela’s Big Game Hunter: Pro Hunts

ناشر: Activision

سازنده: Activision

پلتفرم: PS3 و Xbox360

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳

 

 

: MXGP: The Official Motocross Videogame

عنوان: MXGP: The Official Motocross Videogame

ناشر: MileStone Inc

سازنده: MileStone Inc

پلتفرم: Xbox360، PS3، PS Vita و PC

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۳

 

 

 

از اونجا که رفته رفته به پایان سال ۹۲ نزدیک می شویم و همان طور که شما به اجبار خانواده پارچه و شلنگ آب به دست گرفتید و در حال خونه تکونی هستید، ما نیز قلم و خودکار به دست گرفتیم و در حال نوشتن یک سری مقالات خاص برای مخاطبین خاصی همچون شما هستیم.البته فعالیت های نوروزی به مقوله های رنگارنگ ختم نمی شود و در ظاهر سایت یک سری تغییرات خواهیم داشت.انشاالله در ۲۹ اسفند و ۱ فروردین، یک مقاله دو قسمتی به نام ” ۲۰ بازی برتر سال ۱۳۹۲ از دید گیمفا ” که به ترتیب در روزهای نام برده شده، منتشر خواهند شد.شماره دوم مجله نیز در حوالی ۲۸ اسفند تا ۲ فروردین منتشر می شود.بگذارید بیشتر از این در خصوص برنامه های نوروزی صحبت نکنم تا جذابیت خودش را داشته باشد.

با دو هفته تاخیر، بلاخره نویسنده مقاله هفتگی ” موب بازی ” مشخص و انتخاب شد و همان طور که شاهد بودید، دیروز شماره چهارم موب بازی منتشر گردید و با استقبال خوبی همراه شد.انشاالله از سال ۹۳ گامی محکم به سوی مصاحبه با سازندگان نامی و مشهور خارجی برخواهیم داشت و مثل سابق ولی قوی تر، با سازندگان عناوین مهم گپی خواهیم زد.در حال حاضر نیز با یکی از سازندگان ژاپنی که در حال ساخت بازی نام آشنا است، به پای میز مصاحبه نشسته ایم. هرکی اسم بازیساز مورد نظر را حدس زد، جایزه داره!

عزیزانی پرسیده بودند: امسال نویسنده برتر داریم یا خیر؟ در پاسخ باید بگم، به دلیل این که دوماه پیش، تغییراتی در کادر صورت گرفته و اکثر نویسندگان و خبرنگاران، جدید محسوب می شوند و یا سابقه چندان زیادی ندارند امسال نویسنده برتر نخواهیم داشت.

می دانم که بعد از سال تحویل و منتشر شدن برخی از عناوین مهم، منتظر انتشار شماره دوم مجله گیمفا: دیجیتال هستید!به سراغ سردبیر مجله رفتم و بعد از کلی روبوسی، در مورد مجله پرسیدم و با کلی حرف و حدیث کاور شماره دوم مجله رو گرفتم! محمد می گفت:

سید محمدرضا قدم گاهی سید محمدرضا قدمگاهی: شماره دوم مجله کاملا از لحاظ قالب بندی ، فونت و حتی رنگبندی تغییر داشته است . این شماره آغازی جدی بر سری جدید مجله می باشد. پیش بینی می شود با وجود اینکه این مجله در سایت های دانلود فارسی به علاوه بزرگترین کتابخانه های الکترونیکی و به صورت مجزا بر روی آندروید و دیوایس های iOS منتشر خواهد شد، با آمار دانلود بالای ۱۰ هزار بار مواجه شود و شاید هم فراتر از آن .

خواهشی که از شما داریم این است که ما را در بهبود مجله یاری رسانده و نظر و دیدگاه خود را در رابطه با آن بیان کنید . بخش های جدید emaG ، موسیقی ، نقد و بررسی بازی های کنسول نسل هشتم و … به مجله اضافه شده است.

طبق قولی که هفته قبل دادم در هفته آخر سال سال جاری اقدام به رونمایی از کاور شماره دوم مجله می کنم.نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

gamefa magazin

به خاطر حجم بالا، از کیفیت تصویر کاسته شده است

 

مسابقه شماره هفتم

در مسابقه هفته قبل، برندگان محدودی داشتیم و بیشتر بازیبازان قدیمی Atlus در پلتفرم PS2 موفق به حدس اسم بازی شدند.

جواب مسابقه شماره ششم: موسیقی متن بازی Rule of Rose ساخته شده توسط استودیو Punchline در سال ۲۰۰۶

A video game cover. At the top is the PlayStation 2 logo, followed by Rule of Rose and a picture of a girl within a rose; around the thorns of the rose are a butterfly, a rabbit, a bound dog and a bird. Near the bottom is the Mature rating of the game and Atlus.

کاور رسمی بازی Rule of Rose

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برندگان شماره ششم مسابقه :

۱- Final Fantasy313714-navid

۲- q_j0k3r_p

۳- HOFFMAN

“برندگان بالا، از طریق پیام خصوصی در سایت یا انجمن، برای دریافت جایزه خود با بنده ارتباط برقرار کنند.”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 موزیک مسابقه شماره هفتم: حدس بزنید!

[jwplayer mediaid=”138836″]

 

 

صندلی داغ | مصاحبه با آقای آرش عارف نیا، عضو تیم تحریریه

( هر کاربر به ۳ نفر می تواند رای بدهد )

[poll id=”84″]

– بلاخره حکومت دو تیم مدیریت و خبرنگاران بر روی صندلی داغ خاتمه یافت و نوبت به یکی از اعضای نویسندگان سایت رسید.خودتان را برای مخاطبین گیمفا معرفی کنید.

عجب شروع طوفانی!!!! سلام به همه کاربران و مخاطبان گیمفا.  من آرش عارف نیا از خوزستان هستم . در حال حاظر در رشته زبان و ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل هستم. علاقه های اصلیم (توی بخش سرگرمی) گیم و هیپ هاپ (مخصوصا قدیمی هاش و زیر زمینی هاش) هست، Symphonic Metal هم خوشم میاد. هیچ وقت در مورد PC و پرسپولیس با من شوخی نکنید که بد می بینید. از فیلم ها هم که “جایی برای پیر مرد ها نیست. پالپ فیکشن و ارباب حلقه ها رو بیشتر از همه دوست دارم و معمولا روزانه دو ساعت یا بیشتر بازی می کنم.

آقای آرش عارف نیا، عضو تیم تحریریه

 

– چی شد که به حرفه نویسندگی علاقه مند شدی؟

من از همون اول به نویسندگی (در حوزه گیم) داشتم اما نمی دونستم از کجا باید شروع کنم تا ایمکه فراخوان گیمفا رو دیدم و گفتم شانسم رو امتحان کنم. توی انجمن شروع به فعالیت کردم ک البته فعالیتم خبری بود و اون موقع بعد از یکی دو روز من و ارشیا و ORC و محمد مهدی شفیعی و فرهان قبول شدیم. البته علاقه من بیشتر به نویسندگی بود تا بخش خبری. بعدش به خودتون پیام دادم که من رو توی بخش تحریریه پذیرفتید و الآن هم که در خدمت شما هستم.
– چند ماه هست که برای گیمفا می نویسی؟قبل از گیمفا سایت دیگه ای هم فعالیت داشتی؟

الآن حدود ۳ ماه میشه که برای گیمفا فعالیت می کنم، در واقع گیمفا تجریه اول هت و قبلا هیچ فعالیتی توی زمینه نویسندگی نداشتم. ولی بعد از اون چند تا سایت دیگه هم من رو خواستند و یک سایت هم خودم رفتم اما توی کمتر از ۲۴ ساعت از همشون استعفا دادم، چون جو گیمفا کاملا چدا از همه بود و صمیمیت و حرفه ای بودن گیمفا رو جای دیگه ندیدم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشه و بیشتر هم بشه.

– بدون شک هرکس برای رسیدن به مقام و رتبه ای تلاش می کند؛ به نظرت پله های ترقی رو طی کردی یا در حال طی کردن هستی؟

به نظر خودم مقداری پیشرفت داشتم اما این مقدار نسبت به آینده ناچیز خواهد بود ولی به نظرم توی این مدت کم که توی گیمفا بودم پیشرفت خوبی داشتم چون همونطور که گفتین اولین نفر از تیم تحریریه شدم که بعد از مدیران و تیم خبری که بیشترین ارتباط رو با کاربرا دارن روی صندلی داغ میام، امیدوارم این پیشرفت ها ادامه داشته باشه. من هم مثل هرکسی برنامه ای واسه آینده خودم ترتیب دادم که مطمئنم اگر بهش عمل کنم آینده فوق العاده روشنی رو می بینم. این برنامه ها هم در زمینه نویسندگی هست و هم در زندگی شخصی. امیدوارم بتونم برنامه هام رو عملی کنم

– چه پلتفرمی داری و در آینده سراغ کدوم از پلتفرم های نسل هشتمی میری؟چرا؟

در حال حاظر به دلیلی اینکه دانشگاه می رم و خوابگاه زندگی می کنم (به دور از شهر خودم) فقط PC دارم. اگر در آِنده بخوام کنسول بگیرم هم مطمئنا PS4 رو تهیه می کنم، چون به قدرت استودیو های First-Party سونی ایمان دارم و انحصاری های Sony رو خیلی بیشتر می پسندم. سراغ Xbox One هم نمی رم، به هر حال پیتزا رو میشه تلفنی هم سفارش داد و نیازی ه کنسول نیست :دی

– اگر در آینده با یکی از سازنده های بازی های کامپیوتری در ساخت عنوانی بتونی همکاری کنی و حق انتخاب هم با خودت باشه، کدوم شخص رو انتخاب می کنی؟ چرا؟

من خودم به Environment Design (طراحی محیط) و طراحی مرحله علاقه دارم . اگر هم بخوام انتخاب کنم قطعا Ken Levine و استودیو های Bethesda خواهند بود. چون واقعا گیم رو به خاطر گیم می سازن نه به خاطر سود و منفعت مثل اکثر شرکت ها.  یک همکاری کوچیک هم با یکی از استودیو های مطرح ایرانی داشتم که از من نمونه کار خواستند و من هم ارائه دادم، در جواب گفتند که چون سابقه کار نداری قادر به همکاری نیستیم، اما بعد از مشاهده تریلر بازیشون دیدم که دقیقا از کار من استفاده کردند و حتی اجازه هم نگرفتند. مهم نیست اما اگر در آینده ایشون رو ببینم یه دیه دماغ بهشون بدهکار میشم.

– در تعطیلات نوروز، قصد سفر داری؟ از برنامه هایی که گیمفا برای مخاطبین آماده کرده، خبری داری؟!

من همونطور که گفتم دانشگاه هستم و مسافرت رو به شهر خودم میرم. در کل چیزی مشخص نیست چون خانواده من کلا Freestyle (فی البداهه) کار می کنن و تصمیم ها رو وی وقت اضافه می گیریم. ممکن هم هست که سفر بریم.
در مورد برنامه های گیمفا هم تا حدودی اطلاع دارم که اگه اینجا بگم منجر به اخراج من از تیم تحریریه میشه :دی. اما مطمئنم که هنوز برنامه هایی هستند که حتی تیم نویسنده های سایت ازشون بی اطلاع هست. ما به عنوان مخاطبان و نویسنده های گیمفا هم از تیم مدیریت سایت انتظار داریم که هر چه سریع تر برنامه ها رو رونمایی کنن که امیدوارم تغییر قالب سایت به یک قالب نسل هشتمی هم از این برنامه ها باشه. در کل آِنده گیمفا رو با این برنامه هایی که اطلاع دارم، روشن می بینم… تمام تلاش ما هم بر این هست که رتبه اولی که گیمفا توی سایت های گیم به دست آورده رو حفظ کنیم و حتی فراتر هم بتونیم بریم

– نظرت در مورد بازی سازی در ایران چیه؟ پیشرفتی در ساختار بازی ها از گذشته با به کنون دیدی؟

مطمئنا پیشرفت داشتیم. بازی هایی که الآن در دست ساخت هستند رو به هیچ وجه نمیشه با بازی های چند سال قبل مقایسه کرد. ممکنه دست بچه ها خالی باشه اما با علاقه ای که به ساختن گیم دارند می تونن این کمبود ها رو جبران کنند. به لطف نسخه مجانی موتور های قدرتمندی مثل Unreal Engine و Cry Engine، پیشرفت گرافیکی خوبی رو توی بازی ها شاهد بودیم. توی بخش داستانی هم فکر میکنم بتونیم روی بازی هایی مثل شب گرد و Dark Madness حساب باز کنیم. در کل بازی سازی ایران مسیرش رو روبه پیشرفت طی می کنه و درخشش بازی های سیاوش و شب گرد و ارتش های فرازمینی در نظر سنجی  بهترین بازی های مستقل سال ۲۰۱۳ همین رو نشون میده. اگر بچه ها حمایت بشوند مطمئنا حرف های زیادی رو هم در سطح منطقه و هم در سطح دنیا واسه گفتن خواهند داشت.

– هرچه که دل تنگت می خواهد بگو!

اول از همه از مخاطبای “وفادار” گیمفا تشکر می کنم که سایت رو توی بحران تنها نگذاشتن و توی سایت موندن بعد از اون اتفاقات.

بعدش از خودتون “حامد زاهدی” که به من اعتماد کردین و من رو توی جمع گیمفا پذیرفتین و کلا تو این مدت خیلی نکات از شما یاد گرفتم. از آقای نراقی هم به خاطر حمایت هاشون از تیم تشکر می کنم، البته این آخرش نیست ها، کلی ایده اجرا نشده توی ذهن بچه ها هست که باید بهشون برسید :دی. این حرف رو هم به مخاطبای سایت گیمفا میگم که منتظر بمونید و شاهد اجرا شدن طرح های فضایی که واسه سایت تدارک دیده شده باشید. مطمئنا ناامید نخواهید شد. چیزی نمی تونم بگم فقط باید منتظر بمونید، سال جدید توی راهه و یک گیمفای جدید. مرسی از اینکه این مصاحبه رو خوندین.

محمد حسین صفری گفته: آرش یکی از بهترین بچه های تیم هست. مقالاتی که تا به حال آرش برای سایت نوشته بدون هیچ اغراقی از بهترین مقاله های سایت بودن و اینو میشه از تعداد زیاد نظرات مقالاتش فهمید. خیلی از بخش های جذابی که الان رو سایت میره و طرفدار داره مثل بخش موسیقی پیشنهاد ذهن خلاق آرش بوده و ایشون علاوه بر نوشتن ایده های خیلی خوبی هم برای پیشرفت سایت میدن. من خودم به شخصه فکر می کردم که ارش قبلا تو سایتای دیگه فعالیت داشته که اینقدر پخته می نویسم ولی در کمال تعجب فهمیدم گیمفا اولین جایی هست که می نویسه ولی با این حال پختگی خاصی تو نوشته هاش هست. در کل می تونم بگم آرش یکی از بهترین های تیم حاضر گیمفا هست و من ارادت خاصی بهش دارم.

علیرضا علی بخشی علیرضا علی بخشی: آرش رو میشه کسی نشناسه؟! یکی از بهترین تحریریه های سایت به نظر من آرش هست!کلا بعضی اوقات ایده هایی میده مغز من به طور کامل هنگ میکنه ولی ایده های خیلی خوبی میده مثلا همین موسیقی بازی ها اگر اشتباه نکنم ایده ی آرش بود که الآن هم همه ازش استفاده می برند!از  نظر من آرش از لحاظ شخصیتی یکی از بهترین افرادی بوده که تا به حال دیدم این رو از طرز حرف زدنش با دیگر اعضا متوجه شدم!در کل آرزوی موفقیت دارم براش!

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره هفتم - گیمفا