اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا

اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا

علیرضا علی بخشی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا

در ماهی که روزهای آخر خود را سپری می کند، شاهد عرضه عناوینی با کیفیتی نه چندان جالب بودیم. در این میان برخی از بازی ها نیز ناامید کننده بودند که خشم و نارضایتی طرفداران را در پی داشت. در این مقاله به بررسی کوتاه بازی هایی که در ماه اسفند منتشر شدند، خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

( قابل به ذکر است که عناوین زیر مربوط به ۱ فوریه تا ۲۲ مارس  می باشد)

Far Cry: The Wild Expedition

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Far_Cry_logo.gif

Far Cry

PC,PS3,X360

سری بازی Far Cry از آن دسته بازی هایی است که در نهایت ظرافت و زیبایی طراحی شده است تقریبا تمامی شما با این سری آشنایی دارید یکی از برترین سه گانه های دنیای گیم سه گانه ی Far Cry بوده است!در این بازی هر سه نسخه از سه گانه ی Far Cry جا گرفته است یوبی سافت با انتشار سه نسخه از سری بازی FC نشان داده است روی این عنوان حساب ویژه ای باز کرده است هر سه نسخه ی انتشار یافته از FC دارای نمرات قابل قبول و خوبی از منتقدان می باشد

جیسون(Jason) با دوستان خود برای گردشگری به یکی از جزایر ناب رفته اند اما در یک چتر بازی و یک حادثه همه ی آنها از یکدیگر متوالی می شوند و وظیفه ی جیسون پیدا کردن و نجات دادن آنهاست در ابتدای بازی جیسون یک فرد بی تجربه خام و جوان است اما در طول بازی به یک قاتل تمام عیار تبدیل می شود.در طول بازی انتخاب ها و وقایع متعددی بر سر راه شما قرار میگیرد و تصمیماتی که در حین بازی میگیرید بر روی پایان بازی تاثیر می گذارد.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c6/Far_Cry_3_PAL_box_art.jpg

Far Cry 3 Cover

این بازی دارای گیم پلی متفاوتی نسبت به دیگر عناوین شوتر است و صد البته آزادی عمل بیشتری را نیز به شما می دهد. بازی دارای آپگرید های مختلفی است که هر کدام در طول بازی به کمک شما خواهند آمد.می توانید در بازی شکار کنید و پوست حیوانات را بفروشید و با استفاده از پول آن برای خود مهمات و سلاح بخرید.راندن وسایل نقلیه مختلف اعم از موتور ها جیپ ها و ماشین های سواری نیز در بازی موجود است.گرافیک این بازی در نسل هفتم بر روی کنسول ها و بر روی کامپیوتر های شخصی شاهکار کرد و از سوی منتقدان نیز مورد ستایش و تشویق قرار گرفت.

Outlast

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/aa/Outlast_cover.jpg

Outlast Logo

PS4

یکی از برترین بازی های مستقلی که تا به الآن ساخته شده است بدون شک همین بازی می باشد که در ابتدا قرار بود به طور انحصاری برای PC باشد اما پس از موفقیت های بی شمار، این عنوان بر روی کنسول نسل هشتمی PS4 نیز پیاده سازی شد!نسخه ی PS4 این عنوان از گرافیک به مراتب بهتری نسبت به نسخه ی PC برخوردار می باشد! این بازی با ارائه ی سبکی متفاوت توانست ترسی نسبی را که خیلی وقت می باشد بازی نتوانسته آن را به مخاطب القا کند داشته باشد!حتی سردم دار این عرصه یعنی رزیدنت اویل هم بیشتر به سمت شوتر اکشن گرایش پیدا کرده است و ترس سابق را ندارد!در این بازی شما و یک دوربین تنها هستید و باید خود به جنگ زامبی ها بروید!

 

Thief

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/02/Thief_box_art.jpg

Thief Cover

PS3,PS4,X360,XO,PC

شماره ی چهارم از سری بازی Thief که به صورت ریبوتی از نسخه های قبلی ساخته شد باز هم با هنر نمایی گرت همراه است!در این بازی شما باید توانایی خودتا را در مخفی کاری محک بزنید!این بازی برای قشر خاصی از گیمر ها ساخته شده است که می توانند با مخفی کاری ارتباط برقرار کنند!این بازی نیز از فضای تاریک و سنگین همانند Dishonored پیروی می کند!در این بازی شما باید در نقش گرت به دزدی بپردازید و اشیاء قیمتی را به سرقت ببرید در طول بازی نیز با موجودات خیالی رو به رو خواهید شد که اثرات ناشی از واقعه ی ابتدای بازی می باشد!شما می توانید توانایی ها یا به قول معروف Skill های گرت را آپگرید کنید و مراحل را آسان تر سپری کنید!اما متاسفانه این بازی نتوانست در حد انتظارات منتقدین باشد و نمرات کمی به نسبت نسخه های پیشین دریافت کرد و همین موضوع نشان گر افت این بازی نسبت به نسخه های پیشین است!

Castlevania: Lords of Shadow 2

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6c/Castlevania_Lords_of_Shadow_2_boxart.jpg

Castlevania: Lords of Shadow 2 Cover

PC,PS3,X360

به جرئت می توانم بگویم یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال به علت موفقیت های نسخه ی پیشین این بازی بود!اما باید رو راست بگویم که اصلا و ابدا نتوانست آن انتظارات را برآورده کند!در این بازی نیز همانند نسخه ی اول گابریل کارکتر اصلی بازی می باشد شما باید با در دست گرفتن کنترل گابریل به جنگ با موجودات اهریمنی بروید

http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/06/Castlevania-Lords-Of-Shadow-2-2.jpg

 یکی از تفاوت های عمده ی بازی نسبت به نسخه ی پیشین تغییر فضای بازی از فضایی آخرالزمانی به دنیای مدرن می باشد!که خشم بسیاری از طرفداران را به دنبال داشت اما مشکل اصلی این نبود زیرا این تغییر محیط به خوبی پیاده سازی شده بود مشکل اصلی بودن برخی از نکات در بازی بود که حتی سازندگان نیز از وجود آن ها اطلاع نداشتند!طی مصاحبه ای که از یکی از سازندگان LOS2 انجام گرفته عامل اصلی و مقصر ناظر تیم بازی سازی می باشد که به علت غرور کاذب از موفقیت های نسخه ی اول دیگر نتوانست سلامت تیم و بازی را حفظ کند!در این بازی شاهد گیم پلی بسیار زیبا و هیجان انگیزی هستید که در کمتر بازی ای دیده اید همچنین تلفیق این گیم پلی با گرافیکی به نسبت زیبا می تواند برای طرفداران این بازی تسکینی باشد!در انتها باید بگویم این بازی ارزش یک بار تمام کردن را دارد گرچه گیم پلی بازی بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت گیم پلی دارد!

 

 

Lightning Returns: Final Fantasy XIII

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1d/Lightning_Returns_Final_Fantasy_XIII_Cover_Art.png

Lightning Returns: Final Fantasy XIII Cover

PS3,X360

آخرین نسخه از سری بازی FF با نام Lighting Retuvns در ۱۳ فبریه امسال منتشر شد این بازی که بیشتر گیمر ها معتقد بودند می تواند در قحطی به وجود آمده بر صنعت گیم پایانی دهد نتوانست در حد انتظار عمل کند و در واقع باید این عنوان را پیش زمینه ای برای نسخه ی نسل هشتمی FF در نظر بگیریم و نمرات متوسط این بازی را که در آن پسرفت بازی مشهود است را نادیده گرفته و برای تجربه ی یک jrpg این بازی را حداقل تا انتشار نسخه ی نسل هشتم انجام دهیم!اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این بازی صد در صد ارزش پایان را دارد و اگر آن را تهیه کنید ضرر نخواهید دید!

 

Rayman Legends

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Rayman_Legends_Box_Art.jpg

Rayman Legends Cover

PS4,XO

نسخه ی نسل هشتمی این عنوان زیبا چندی پس از نسخه ی نسل هفتمی آن منتشر شد!در داستان این نسخه نیز همانند نسخه ی گذشته قهرمان محوری حرف اول را می زند. گروهی از موجودات خطرناک اعم از اژدها ها و سربازان متفاوت میخواهند بر زمین تسلط پیدا کنند ولی قهرمانان بازی باید جلوی آنها را بگیرند. شیوه ی به کار گیری داستان در این نسخه بسیار جالب و زیباست در این نسخه یک داستان در چند مکان و زمان مختلف بازگو می شود.

گیم پلی بازی نیز در اوج زیبایی خود کار شده است سرعت بسیار بالای این بخش از بازی هیجان بسیار بالایی را به گیمر تزریق میکند تعداد مراحل بازی بسیار بیشتر ازنسخه ی قبلی یعنی Origins می باشد ولی در عین حال بسیار زیبا تر کار شده است.تنوع بالای محیط ها در بازی باعث می شود که مراحل با توجه به تعداد زیادی که دارند تکراری نشوند و جذاب باقی بمانند.در بازی هر قاب برای شما نمایان گر ورود به یک مرحله و یا فضای جدید است.

 

Resident Evil 4: Ultimate Edition

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d9/Resi4-gc-cover.jpg

Resident Evil 4: Ultimate Edition Cover

PC

اگر بخواهیم یکی از نسخه های RE را به عنوان برترین نسخه انتخاب کنیم قطعا نسخه ی چهارم از این عنوان لایق و شایسته ی این عنوان است در نسخه ی چهارم که با هنرنمایی Leon همراه است ترس واقعی را احساس خواهید کرد ترسی که در کمتر بازی دیده شده است نسخه ی چهارم آخرین نسخه ای می باشد که به اصل و ریشه ی RE پایبند مانده است!

 

Plants vs. Zombies: Garden Warfare

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/48/Plants_vs._zombies_Garden_Warfare_cover.jpg

Plants v.s Zombies Garden Warfare Cover

XO,X360

به طور قطع همه ی شما با سری بازی Planet V.S Zombie کم و بیش آشنایی دارید بازی ای که با وجود ترکیب بسیار ساده ی چند المان مختلف توانسته است جایگاه خوبی را میان طرفداران بدست بیاورد!در این بازی شاهد داستان خاصی نیستید و در آن شما باید از زمین خود در برابر زامبی ها توسط گیاهان باشید شاید از دور بازی فوق العاده ساده ای به نظر برسد اما این سادگی پیش زمینه ای شده است بر زیبایی وصف ناپذیر بازی!این نسخه از سری بازی P v.s Z را که از گرافیکی بی نظیر نیز بهره می برد را فقط می توانید به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنید!

 

The LEGO Movie Videogame

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/aa/The_Lego_Movie_Videogame_cover.jpg

The LEGO Movie Videogame Cover

PS3,PS4,XO,X360,PS Vita,PC,3DS

قهرمان های دنیای لگو بازگشته اند تا طرفداران و هواداران این سری را با بازی ای بی نظیر و درخور نام لگو سورپرایز کنند!در این بازی شما باید در قالب دنیای لگو کنترل کارکتر های معروف دنیای مارول را بر دست بگیرید همه چیز برای یک بازی Fun دیگر فراهم است!شاید داستان این نسخه و Fun ای که در بازی استفاده شده است از برگ های برنده ی آن است!چرا منتظر مانده اید توصیه می کنم حداقل برای یک بار هم که شده این توهمات که بازی های لگو برای خردسالان است را دور بریزید و این بازی را تجربه کنید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا
اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اسفند ماه ۹۲ به روایت گیمفا - گیمفا