عضو سابق راکستار: ساخت بازی Red Dead Redemption برای PS3 بسیار سختتر از Xbox 360 بود
توسعه دهنده سابق راکستار، از سختی کار با PS3 و دلایل برتری پورت Xbox 360 بازی Red Dead Redemption میگوید.
Digital Foundry در ویدیوی جدیدی که روی یوتیوب منتشر کرده، ضمن پرداختن به خبر عرضه عنوان اکشن ماجراجویی سال ۲۰۱۰ راکستار برای رایانههای شخصی، بخشی را نیز به فرایند توسعه و چالشهای تولید Red Dead Redemption اختصاص داده است. به گفته Digital Foundry، توسعه نسخه PS3 این عنوان، مدتها پس از اتمام توسعه آن برای Xbox 360 انجام شده بود. البته پس از انتشار این ویدیو، Digital Foundry برای رفع ابهامات پیرامون این ادعا، در توییتر چنین توضیح داد:
اگر بخواهیم دقیق باشیم، در آن زمان تمام برنامهها پیرامون بازی Red Dead Redemption قبل از شروع توسعه نسخه PS3، کاملاً تعیین شده بود؛ بنابراین نمیتوان گفت که توسعه نسخه PS3 در اواخر روند ساخت انجام شده است.
در ادامه و در همان رشته توییت، کارگردان فنی سابق راکستار، یعنی اوب ورمیج (Obbe Vermeij)، که در سال ۲۰۰۹ استودیو را ترک کرده بود، از دلایل آسانتر بودن روند توسعه نسخه Xbox 360 گفت:
Xbox 360 از DirectX استفاده میکرد، این بدان معنا بود که سختافزار پشت لایهای از نرمافزار قرار میگرفت. این برای ما، توسعه و کدنویسی برای ۳۶۰ را آسانتر از PS3 میکرد.
وی در ادامه به بیان سختیهای کار با PS3 پرداخت:
برای گرفتن عملکرد مناسب از PS3، توسعهدهنده مجبور بود تراشههای گرافیکی را با زبان ابتدایی آن برنامهنویسی کند که امری بسیار سخت و وقتگیر بود. برای همین، جلوتر بودن فرایند توسعه نسخه ۳۶۰ از دیدگاه ما منطقی به نظر میرسید.
طی سالها پس از عرضه، بسیاری نسخه PS3 بازی را بدتر از Xbox 360 میدانستند.
پر بحثترینها
- برتری قاطع فروش PS5 Pro نسبت به دیگر کنسولها در آمازون
- نقد و بررسی بازی Silent Hill 2 Remake
- معرفی ۱۰۰ بازی جذاب ایرانی (قسمت سوم)؛ مروری بر صنعت بازی در ایران
- یک روز پس از عرضه Silent Hill 2 Remake طرفداران با ماد CJ از San Andreas را به بازی آوردند
- استیم: شما مالک بازی های خریداری شده نیستید
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است در سال ۲۰۲۷ برای PC منتشر شود
- مدیرعامل Sweet Baby: منتقدان تنوع، برابری و شمول (DEI) ما را آزار میدهند
- شایعه: مایکروسافت فروش Xbox را در عربستان متوقف میکند [بهروزرسانی شد]
- منابع داخلی: مراسم جدیدی از سوی ایکس باکس برای هفته بعد برنامهریزی شده است
- گزارش: Concord به عنوان یک بازی رایگان باز میگردد
نظرات
داچ همیشه عشقه
به خوبی یادمه این بازی رو PS3 فریم ریتش بالاتر از ۲۷ نمیرفت و هنوزم همینطوره در حالی که روی ۳۶۰ به صورت ۳۰ فریم ثابت اجرا میشد.
نه داش میگن سونی به کونامی پولی نداده و فقط برای عرضه ی راحت تر متال ۴ انحصاری شد
بعد از ۱۴ سال هنوز متوجه نشدم که چرا این بازی رو برای pc پورت نکردن. نتونستن پورت کنن یا اینکه اصلا نمیخواستن پورت کنن
نه دلیلش صدرصد این نیست چون اشاره کردن که با دایرکت ایکس تونستن کار رو خیلی راحت انجام بدن
اگه توسعه برای Xbox 360 به دلیل وجود directx آسون تر از ps3 بوده . پس پورت کردنش برای PC هم آسون تر از ps3 بوده ولی چرا
تا حالا
پورت نکرده ، باید از خودشون بپرسیم
بازی از نظر کد نویسی انقدر افتضاح بودش, یک ورژن RAGE دست ساز درست کرده بودن فقط برای این بازی.
انقدر کدنویسی برای این بازی با عجله و بی نظمی نوشته شده بود, انقدر که هرروز بدون هیچ اطلاعی کدهای نرم افزاری رو اپدیت میکردن که کارگردان گفته بود من هنوز تعجب میکنیم این بازی داره اجرا میشه.
برای همین پورت کردن این بازی خیلی سخت بودش و اون موقع متاسفانه قدر pc رو زیاد نمیدونستن.
اون موقع یه جوی راکستار داشت کلا انگار با پی سی دشمنه پورت جی تی ای آی وی هم که کلا اشغال بود حتی الانم بازیاشو دیر واسه پی سی عرضه میکنه
نیازی به اثبات نداره
من خودم چند بار نسخه X360 و چند بار هم نسخه PS3 رو تموم کردم، نسخه PS3 افتضاح نبود اما از هر نظر ضعیفتر از X360 بود
۳۶۰ د لست آف کنسول🥺🥀
روی ps3 رزولوشن ۷۲۰p بود ولی x360 رزولوشن ۱۰۸۰p
دلیل اصلی که آخر بازیش نکردم همین بود !
میخواستم از دوستان x360 بگیرم بازی کنم ، نگرفتم که هیچ ، خودمم ps3 ام رو فروختم !😅😐
چه عجب پست دیسلایک نداشت
آخرالزمان شده؟ بعد ۳-۴ ساعت توقع داشتم تو این پست، جنگ کنسولی بین کاربران متعصب گیمفا شروع بشه، اما عجیبه، شهر عجیبیه.
خوشبختانه همه قبول دارن ps3 عملکردش ضعیف بود
چرا با وجود چنین سوژه ملسی هنوز کسی دعوا راه ننداخته
عجیبه
پی اس تری بخاطر معماری پیچیده حتی کار استودیو های خود سونی رو هم واسه بازی سازی سخت کرده بود