۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
بدون شک سری Grand Theft Auto تاثیر غیر قابل انکاری در طول دهههای اخیر روی صنعت بازیهای ویدیویی بر جای گذاشته است. در کنار محبوبیت جهانهای خاطره انگیز، شوخیهای به یاد ماندنی و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز برای گیمرها، همواره کاستیهایی در سری بازیهای GTA وجود داشت که از سوی طرفداران به علت تمام ویژگیهای مثبت آن، نادیده گرفته میشد. در این مقاله به بزرگترین مشکلات هر نسخه از سری GTA نگاهی میزنیم. مشکلاتی که تنها طرفداران و واقعی و قدیمی آن، حاضر به اعتراف به آن میشوند.
کمبود ساختمانهای قابل ورود
جهان ارائه شده در فرنچایز GTA، عموماً شامل ساختمانهای بزرگ و کوچکی میشود که جز تعداد محدودی از آنها، مانند لباسفروشیها، خانههای امن، سلاح فروشیها و غیره، اغلب غیر قابل ورود بوده و استفادهای جز پر کردن مپ بازی ندارند. میتوان گفت که این یکی از بزرگترین مشکلات فرنچایز GTA محسوب میشود. البته، با استناد به برخی شایعات، این مشکل احتمالاً با عرضه GTA VI برطرف خواهد شد. وبسایت GameRant چندی پیش مدعی شده بود که این عنوان مورد انتظار، قرار است بیش از صدها ساختمان قابل ورود داشته باشد.
مبارزات سلاح سرد GTA V تضعیف شده است
در عناوین قبلی GTA، ریتم مبارزات تن به تن بسیار سنگینتر بود و حس بیشتری را به بازیکن هنگام کتکزدن دشمنان با سلاحهایی مانند چوب بیسبال و پنجه بوکس منتقل میکرد. متأسفانه، چنین چیزی در Grand Theft Auto 5 تکرار نشده و ما شاهد تضعیف حس مبارزه تن به تن هستیم. این تضعیف، هنگامی که شما آن را به مبارزات عنوانی مثل Red Dead Redemption 2 مقایسه میکنید، بسیار واضحتر به نظر میرسد. امیدواریم که GTA 6 نیز از سبک مبارزات RDR2 بهجای GTA V پیروی کند.
کنسل شدن بستههای الحاقی GTA V به دلیل تمرکز Rockstar روی GTA Online
میتوان گفت بستههای الحاقی GTA 4، در همان زمان انتشار، به عنوان یکی از بهترین نقاط مثبت GTA 4 قلمداد شده و توانستند با ارائه برخی از اکشنترین لحظات کل فرنچایز، طرفداران را سرگرم کنند. به همین صورت، پس از انتشار GTA V نیز طرفداران بیصبرانه منتظر معرفی و عرضه بستههای الحاقی این عنوان بودند، چیزی که هیچگاه خبری از آن به گوش نرسید.
در واقع، عدم عرضه بستههای الحاقی برای GTA V، به دلیل تمرکز Rockstar روی GTA Online بود. در مصاحبهای با کانال یوتیوب SanInPlay، هنرمند ارشد بخش دوربین و سینماتوگرافی Rockstar، جوزف روبینو (Joseph Rubino) مدعی شد او بر روی یک بسته الحاقی کنسل شده با محوریت کاراکتر Trevor برای GTA V کار کرده بود. این بسته الحاقی که صحت آن توسط صداپیشه شخصیت Trevor، استیو اوگ (Steve Ogg) نیز تأیید شده بود، قرار بود داستان Trevor در قالب یک مأمور مخفی را روایت کند. متأسفانه، بازیکنان هرگز نتوانستند داستانهای بیشتری از این شخصیت دیوانه و دوستداشتنی را در کمپین تک نفره مشاهده کنند.
وجود ریزتراکنشها در GTA Online
شاید آزاردهندهترین قسمت GTA Online، وجود ریز تراکنشها باشد. به دست آوردن پول برای بازیکنان تازهکار، بسیار دشوار بوده که خود باعث میشود افراد زیادی به خرید Shark Cardها ترغیب شوند. بسیاری عقیده دارند این رویه، تکرار تراژدی «pay-to-win» شدن است که دیر یا زود گریبانگیر بسیاری از بازیهای آنلاین با پرداخت درون برنامهای میشود. در GTA Online، شما میتوانید با پرداخت پول واقعی، بدون هیچ زحمتی درون بازی اسلحه، ماشین و ملک خریداری کنید.
حضور ترول ها در GTA Online
حضور ترولها در GTA Online، به یکی از مشکلات جدی آن تبدیل شده است. این اتفاق زمانی رخ میدهد که بازیکنان سطح بالاتر برای تفریح خود، بازیکنان سطح پایین را هدف گرفته و مورد آزار و اذیت قرار میدهند. این آزار و اذیت، میتواند شامل تخریب وسیله نقلیه، حمله بیدلیل به دیگران، کشتن مداوم بازیکنانی که قصد لذت بردن از بازی محبوبشان را دارند یا حتی تحقیر و تمسخر دیگران میشود.
حذف تعداد زیادی از وسایل نقلیه از GTA Online
در طی سالهای متوالی، بسیاری از ماشینهای موجود در فروشگاه داخل بازی GTA Online بدون هیچ دلیل قانعکنندهای حذف شدهاند. این یکی از مشکلات آزاردهنده GTAO محسوب میشود، خصوصاً با توجه به اینکه در طول این سالها، بازیکنان با بسیاری از وسایل نقلیه اخت گرفته بودند و حذف آنها، باعث ناراحتی همگان شده بود. هرچند که هرازگاهی GTAO، تحت عنوان برخی از رویدادها، تعدادی از این وسایل نقلیه را در دسترس قرار میدهد، ولی بهتر بود اگر در وهله اول هرگز حذف نمیشدند.
رانندگی در GTA 4 اعصاب خردکن است
رانندگی، همواره یکی از مهمترین جنبههای سری Grand Theft Auto بوده و GTA 4 نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع، لیبرتی سیتی پر از وسایل نقلیه گوناگون برای سرقت یا خرید است. در این نسخه، راکستار تمام تلاش خود برای افزایش واقعگرایی انجام داد و یکی از مهمترین آثار آن، تغییر فیزیک بازی در بخش رانندگی بود.
متأسفانه، نتایج این تغییر در بخش رانندگی، چندان خوشایند نبود. هنگام رانندگی، ماشینها بهگونهای حرکت میکردند که گویی بر روی سطوح یخزده میلغزند. چرخش بیش از حد ماشینها، باعث میشد با گذاشتن تأثیر منفی روی گیم پلی، خصوصاً در مأموریتهایی که استفاده از ماشین در آنها الزامی بود، لذت رانندگی از بازیکن سلب شود. خوشبختانه، این مشکل در GTA V مرتفع گردید.
پس از پایان داستان اصلی، GTA 4 چیز زیادی برای ارائه ندارد
هنگامی که مراحل اصلی GTA 4 را به پایان برسانید، پس از مدتی متوجه تو خالی بودن جهان GTA 4 میشوید. کمبود مراحل فرعی و سرگرمیها در نقشه GTA 4 ناامیدکننده است، مگر اینکه بخواهید برای بار هزارم به بولینگ بازی کردن بپردازید. هرچند که چند مینی گیم مختلف و برخوردهای رندوم نیز در بازی وجود دارند، اما به دلیل عدم وجود حس پویا بودن محیط بازی، چیز زیادی برای انجام دادن پس از پایان داستان Niko وجود ندارد.
مراحل و ماموریتهای GTA 4 زود تکراری میشوند
در GTA 4، بازیکنان با دنبال کردن داستان Niko Bellic، با فضایی متفاوت از عناوین قبلی مواجه میشوند. در حالی که بدون شک این عنوان یک شاهکار به شمار میرود، بر کسی پوشیده نیست که همچنان در بسیاری از نقاط هنوز جای پیشرفت دارد. از میان این کاستیها، یکی از بزرگترین مشکلات آن به عقیده بسیاری، تکراری شدن مأموریتهای اصلی بازی است. برای مثال، در مأموریت «UnderTaker»، بازیکن در یک مراسم ختم شرکت میکند که طبق معمول تبدیل به تیراندازی همهجانبه میشود، همین اتفاق در مرحله «No Way on the Subwau» و چند مرحله دیگر نیز اتفاق میافتد.
عدم وجود چک پوینتها در GTA: San Andreas
در GTA: San Andreas، مأموریتها میتوانند بسیار طولانی و دشوار باشند. حال، کمبود چک پوینتهای مختلف، باعث میشود که اگر در حین انجام یک مأموریت بمیرید یا بهخاطر یک اشتباه کوچک شکست بخورید، مجبور شوید کل مرحله را دوباره از اول شروع کنید.
عدم وجود توانایی شنا کردن در GTA Vice City
در GTA: Vice City، بزرگترین مانع Tommy Vercetti، ناتوانی او در شنا کردن است. او همیشه مجبور است که به قایقها برای جابهجایی روی آب تکیه کند، در غیر این صورت، به شکل خندهداری غرق میشود. متأسفانه با عرضه GTA Trilogy: The Definitive Edition نیز در این مشکل تغییری ایجاد نشده است. هرچند که تلاش توسعه دهندگان این نسخه برای وفاداری به اثر اصلی ستودنی است، ولی جالب میشد اگر آنها پس از گذشت بیش از دو دهه، به تامی شنا کردن یاد میدادند.
کنترل هلیکوپتر در GTA: Vice City افتضاح است
در GTA: Vice City، کنترل و خلبانی هلیکوپتر یکی از بخشهای جدانشدنی آن محسوب شده و تأسفآور است که تا این حد کنترل آنها افتضاحتر از دیگر نسخهها به نظر میرسد. هدایت و مانور هلیکوپتر، به شدت سخت و آزاردهنده طراحی شده که باعث میشود انجام مأموریتهایی که وابسته به هدایت هلیکوپتر هستند مشکل ساز شود. قطعاً بسیاری از طرفداران قدیمی، مأموریت منفور Demolition Man را که وظیفه هدایت دقیق یک هلیکوپتر کنترل از راه دور را به شما میداد، به خوبی بهخاطر میآورند.
عدم وجود موتورسیکلت در GTA 3
معمولاً در سری GTA، بخش زیادی از گیم پلی را رانندگی کردن در جادهها و یا در حین مأموریتها تشکیل میدهد. برای جالب نگه داشتن این بخش از بازی، راکستار همواره انواع مختلفی از وسایل نقلیه را درون بازی قرار میدهد. اما متأسفانه، این امر برای GTA 3 صادق نیست. در GTA 3، هیچگونه موتورسیکلتی برای استفاده وجود ندارد. البته، یک دلیل جالب داستانی برای این اتفاق وجود دارد. طبق کتابچه راهنمای Liberty City Stories، گروه American Road Safety for Everybody با اعتراضات متعدد خود به شهرداری لیبرتی سیتی، موفق شدند استفاده از موتورسیکلتها را به طور کامل ممنوع کنند. هرچند که بنظر میرسد تلاشهایشان بی ثمر بوده، زیرا در عناوین بعدی مجدداً شاهد حضور موتورسیکلتها هستیم.
فاصله زمانی میان عناوین جدید سری GTA زیاد است
در سالهای اولیه این فرنچایز، بازیهای GTA به طور مداوم و بدون فاصله زمانی محسوس منتشر میشدند. GTA 3 در سال ۲۰۰۱ و پس از آن، GTA: Vice City نیز در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. مدتی بعد، San Andreas دو سال بعد در سال ۲۰۰۴ عرضه گردید و از این نقطه، فاصله زمانی بین عناوین شروع به بیشتر شدن کرد. چهار سال طول کشید تا GTA 4 در سال ۲۰۰۸ عرضه شود و GTA 5 نیز ۵ سال بعد، یعنی سال ۲۰۱۳ عرضه شد. حال، بیش از یک دهه از آخرین بازی اصلی GTA میگذرد و این انتظار طولانی، موجب ناراحتی طرفداران شده است. با این حال، به نظر نمیرسد که این رویه تغییری بکند، زیرا ساخت جهانهای پرجزئیات، به مدت زمان زیادی نیاز دارد.
انتشار نسخه PC با تاخیر غیرقابل توجیهی همراه است
به طور معمول، عناوین جدید سری GTA ابتدا روی کنسولهای ایکسباکس و پلیاستیشن منتشر میشوند و پس از گذشت مدتی، برای رایانههای شخصی عرضه میشوند. این رویه راکستار، اولین بار در عرضه GTA 4 انجام گرفت که ابتدا بر روی کنسولها عرضه شده سپس و با گذشت هشت ماه، نسخه رایانههای شخصی آن نیز معرفی شد. راکستار با ادامه این سیاست در عرضه GTA V، نسخه رایانهای را دو سال دیرتر از نسخه کنسولی منتشر کرد.
متأسفانه، به نظر نمیرسد که راکستار قصد تغییر این راهبرد خود را در عرضه GTA VI باشد و تاکنون تنها نسخه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس این عنوان تایید شده است.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
نه
نظر حقی بود😂
مختصر مفید
آره واقعا رانندگی تو iv خیلی سخت و رو مخ بود،اما هیچ ایرادی(ازنظرگیمپلی)نمیشه به این اسطوره گرفت و بی نظیره
نظر ندی بهتره
نظر آزاده عزیزم
حالا بعضیا باهام موفقن،بعضیا هم نه
این دلیل شد دیگه نظر ندم؟
نظر ندی بهتره
مشکل داره این نوع چرخش وقتی منطقیه که با کنترلرای مخصوص ریسینگ انجام بشه که چرخش فرمان قابل تنظیم باشه جی تی ای ۴ همیشه یه بازی برای جذب هرنوع مخاطبه نه به بازی برا یه سری مخاطب خاص که رو یه قابلیت خاص (اینجا واقعگرایی حرکت ماشین) تمرکز کنه برای همین اصلا درست کار نمیکنه کاملا مشکل داره چون مخاطب بازی میخواد با کنترلر و کیبورد معمولی بازی کنه همین مشکل به مافیای ۱ هم وارده (هرچند مکانیزمای اون خیلی پیچیده تر و جالب تر بود تو رانندگی) بازی خوب باید تشخیص بده که تو یه سری چیزا زیاده روی نکنه که در خلاف بقیه مکانیزما و هدف گیم باشه با شرایطی که ۹۹ درصد پلیرا بازی میکنند ۴را رانندگی نه تنها که مشکل داره بلکه واقع گراهم نیست والا تا حالا نشده ما با سرعت پایین اینطوری بچرخونیم فرمان رو
آ قربون دهنت
منم میخواستم همینو بگم تا حدودی
البته درسته که خیلی واقعیگرایانه نیست،اما نسبت به جیتیای۵ کمی واقعیگرایانه تره
و دلیلم برای اینکه گفتم اسطوره،خاطرات خوشیه که برام رو ۳۶۰ ساخت
اگه سرپیچها ترمز کنی و با ۲۰۰ تا نری تو پیچ زیادم سخت نیست من به شخصه مشکل چندانی با رانندگی ش نداشتم تو مسابقه ها هم همیشه ۱۰۰۰۰ دقیقه زودتر از نفر دوم می رسیدم
امان از تعصب الکی
هیچ اثری بی نقص نیست. امان از ایده ال گرایی ابلهانه
ایولا به این نظر 👍
ایده آل گراییه سازنده یا گیمر؟؟ هرچی فکر میکنم میبینم برای طرفداری متعصبانه از یک بازی نمیشه از کلمه ایده آل گرایی استفاده کرد.
دقیقا
توی دوره خودش منتقدین به این موارد میگفتن مشکلات قابل چشم پوشی که از لذت بخشی اثر چیزی کم نمیکند.
الان شدن مشکلات بزرگ توی چش و چال گیمرها
یه نظری که دارم و میدونم به مذاق خیلی ها خوش نمیاد و دیس بسیار زیادی میگیره اینه که
بازی های راکستار انقلابی و تحول برانگیز نیستن
اگرچه راکستار استاد ساخت بازی های بزرگ و پر جزئیاته که تا مدت های طولانی آدمو سرگرم میکنه
اما نوع بازی های راکستار طوریه که فقط خودش اونا میسازه
فقط راکستار میتونه اینقدر پول و زمان برای ساخت آثاری مثل رد دد ۲ و gta v صرف کنه و این در توان بقیه نیست
بنابرین دیگر سازنده ها هیچ تاثیری از بازی های راکستار نمیتونن بگیرن یا ازش الهام بگیرن یا بازی شبیه آثار راکستار بسازن
پس بازی های راکستار هیچ تاثیری بر صتعت گیم و دیگر آثار ندارن و فقط تو کلاس کاری خودشون بهتر میشن و البته رکوردهای فروش رو جابجا میکنن چون به هر حال عالی هستن
بازی های انقلابی آثاری مثال دووم ، رزیدنت اویل ۴ ، کانتر ، افسانه زلدا یا کالاف دیوتی مدرن وارفیر ۲ اورجینال بودن که روی بازی های بعد از خودشون کاملا تاثیر واضح و دگرگون کننده داشتن و مسیر صنعت بازیسازی رو تغییر دادن
GTA 3 انقلابی بود، بقیه نسخه کاری نکردن که فقط واقع گرایانه تر شدن
یعنی هنوز هست مگه کسی به این اعتقاد نداشته باشه که راکستار انقلاب گرا نیست
این خیلی چیز معلومیه رد دد با اون عظمت و بزرگیش انقلاب خاصی نداشته (مگه تو دست کم گرفته شدن یه شاهکار توسط گیمرا(۱۴میلیون فروش))
ولی یه چیز واقعا عجیبه
تیک تو فکر کنم کلا ۲۷ میلیارد می ارزه
بعد کمپانی های خیلی بزرگتری هستند که حتی ناشرن
ولی نمیتونن بازی هایی مثل راکستار بسازن
دوست عزیز
حرفت خیلی غیر منطقیه
هرکس در سبک خودش
مثلا وقتی یه کمپانی که کلا تو کار Horror game هه رو ، نباید با یه شرکتی که کلا تو کار بازی های ورزشیه مقایسه کنی
وگرنه خیلی خیلی قوی تر از راکستار و سری بازی gta بودن که به خاطر مسائل مالی و … دیگه آنچنان فعالیتی نکردن
شما برو سری درایور رو نگاه کن
دست آتاری بود دیگه یه زمان
برو نسخه های اولش رو نگاه کن
تو داستان سری gta رو قورت میدن
اونم با اختلاف
بعد احتمالا می دونید که اولین بازی که دوربین سوم شخص امروزی رو در بازی های جهان باز آورد ، به هیچ عنوان gta و کار راکستار نبود بلکه همین درایور بود
ولی بعداً به خاطر مسائل مالی و اختلافات داخلی شرکت ، درایور اون چیزی که باید نشد
دوربین های سوم شخص امروزی از رزیدنت ۴ به ارث رسیده، اون دوربین سوم شخص قدیمی زیاد اطلاعاتی ازش موجود نیست که چه بازی اولین بار داشته.
خب اینا که میدونن جی تی ای انقدر میفروشه
یعنی انقدر ندارن سرمایه گذاری کنن بسازن؟
GTA III هویجه!!
اوه تو باز تیک آبی گرفتی 😂
بس کن فشاری، سر هر کامنتی که نباید حرف بزنی…
کی با تو نخد جان
احتمالا قهوه ایت کردم که فشاری شدی این کدوم اکانتته مولتی جان!
خیلی قهوه دوس میداریا😂
از زمانی که جی تی ای ۳ اومده فکر کنم یکم میگذره ها
چه ربطی داره کپ کامم از اخرینو تنها بازی انقلابیش سال هاست که میگزره.
خب چه ربطی به بحث داره
The Crew 2 بازی کنی هرچی gta یادت میره
چرا یه کسی که به فورتزا دسترسی داره باید بشینه the crew بازی کنه؟
Hitasep عزیز
رد دد ۲ بیشتر از ۶۰ میلیون نسخه فروش داشته
خیلی ها به احتمال زیاد به خاطر این حرفی که میزنم شدیدا دیس می کنن ولی Gta v رو واقعا الکی و بیش از حد بزرگ کردن
بازی از بسیاری جهات نسبت به نسخه های قبلی خودش هم مشکل داشت. انصافا فقط فیزیکشو با نسخه ی قبلیش مقایسه کنید و خیلی از مشکلات داستانی که داشت و….
بعد واقعا تو خیلی از منابع و سایت های معتبر هم که برید بخونید همچین چیزایی رو گفتن
واقعا تعصب تو هیچ بازی خوب نیست
این دیگه ته دیسه چون راجبه سنه
علاوه بر اون عناوین کلاسیک خیلی روی ایرادات بزرگشون تمرکز احمقانه ای دارن و جای پوشش سعی دارن توی چشم مخاطب فرو کنن
مثلا با اینکه کنترل وسایل هوایی مخصوصا از راه دور هاش فاجعن کلی مرحله دارن یا مثلا با وجود هوش مصنوعیه بده بیگ اسموک مرحله قطار رو ساختن
اون زمان برای قبل از ۲۰۱۰ بود
ما نسخه ی بعد از ۲۰۱۰ رو گفتیم
قطعا تفاوت دارن
ولی این دلیل نمیشه به بهونه تایم پلی لولو سخت کنی
مرحله قطار روش داشت و ما نمیدونستیم و فکر میکردیم سخته در حقیقت وقتی قطار از شهر خارج میشه تپه های کنار ریل مسیر اصلی پلیر حساب میشن و اگه از اون مسیر برید مرحله به راحتی هرچه تمام تر رد میشه.
اون مخفی بود صرفا برای حرفه ایا تا جایی که دیدم ( خودم سر یه ویدیو یوتویب سر دفنتیو اینو دیدم و تست کردم
هر کسی میگه مرحله قطار سخته واقعا تعجب میکنم
یکی از راحت ترین مرحله ها مرحله قطار بود
من همیشه قبل از اینکه از شهر خارج بشه تمومش میکردم
فیزیک ماشین gta v رو یکم آرکید کردن و یجورایی نقطه مقابل gta iv هستش، درحالی که بقیه وسایل نقلیه بازی واقعا فیزیک واقع گرایانه ای داشت. در مورد مشکل داستانی دقیقا چه مشکلی داشت؟ بنظرم با وجود سه کارکتر برای اولین بار، داستانو خوب در آورده بودن
” gta v رو واقعا الکی و بیش از حد بزرگ کردن”
میشه لطفا بگی کی بیش از حد بزرگش کرده؟؟ چون تا جایی که من میدونم gta v رسانه ای که بازیایی مثل لست و الدن رینگ و.. دارن که بیان بیخودی براشون به به و چه چه کننو نداره و هیچوقتم نداشت. این بازی رو خود مردم و گیمرا میخرن و از جیبشون پول میزارن تا بتونن تجربش کنن. ینی در حقیقت خود مردم قبولش دارن که بعد اینهمه سال هنوزم تجربش میکنن. همچین بازی رو نمیشه بیای بگی” الکی بزرگش کردن” وقتی اکثریت مردم دوسش دارن
شما تنها بازی ایی که تونستی با جی تی ای میایسه ش کنی خوده جی تی ایه بعد میگی زیادی گنده ش کردن؟ یه بازی توو سبک gta نام ببر که حتی نردیک بهش باشه توو کیفیت گیم پلی و ورلد دیزاین.
چه مشکلی داشت!؟ فیزیک gta v مشکلش چیه دقیقا!؟
نسخه قبلیش مگه iv نبود I’ve کجاش بهتره از نظر گیمپلی!؟ یه نگاه به تاریخ انتشار بازی هم بندازی بد نیست
خب جی تی ای ۳ ساختار بازی های جهان باز رو دگرگون کرد و از این لحاظ انقلابی محسوب میشه
ولی بقیه نسخه ها بله انقلابی نیستن
دوست عزیز
جالب اینه بر خلاف باور خیلی ها نسخه ۳ خودش از درایور الهام گرفته
اون زمان که نسخه های gta دوربینشون از بالا بود ، درایور دوربین امروزی رو داشت
بعدها همون ارتقا پیدا کرد
وگرنه این نوع زاویه دوربین خیلی قبل تر از gta بود
حالا یکی از دوستان هم می گفت که نینتندو هم تو یکی از نسخه های ماریو استفاده کرده بود
درایور نخسه ps1 که بازی نکردم ولی فکر نکم مثل جی تی ای میشد از ماشین پیاده شد چرخ زد تو مپ، البته نخسه ps2 درایور مثل GTA بود.
از درایورهای ۱ و ۲ که رو PS1 عرضه شدن فقط میشد تو نسخه دوم از ماشین پیاده شد تو نسخه اول نمیشد
تنها نکته رو مخش هم همین بود وگرنه فوق العاده بود
درایور مخصوصا درایور۳ فوق العاده عالی بود چه از نظر داستان و گیمپلی خیلی جذاب و حرفه ایی ساخته شده بود
GTA3 تو زمینه ی اوپن ورلد بودن تغییرات مهمی اعمال کرد، برای زاویه دوربین راستش اطلاعاتی ندارم
قضیه اصلا دوربین نیست
اره دوربین بازی برای ماریو ۶۴ عه
ساختار جهان باز
چرخیدن تو مپ پیاده شدن از ماشین پویا بودن و موارد دیگه
میتونی سرچ کنی چرا جی تی ای ۳ انقلابی بوده
ببین فهمیدم منظورت چیه
ولی قبول کن ، بازی ارتقا یافته ی درایور بود
تازه درایور تو PS1 اجرا می شد و امکان پیاده سازی خیلی از موارد نبود ( کدای بازی تو اینترنت هست خواستی بیا یه نکته ی جالب هم ازش بهت بگم )
ولی قالب کلی بازی رو نگاه کن که چقدر شباهت دارن
داداش دیگه خدایی میخوای به بازی هیت بدی،
خودت ته دلت نمیتونی 🗿
لابد رزیدنت ایول خوبه که نسل هفت رید داشت ورشکست میشد
حالت خوبه ؟ اصلا چه ربطی داشت ؟
جواب نداری نیا یه چیز بی ربط بگو
نه اتفاقا نسل ۷ رزیدنت اویل به شدت نسل داغونی بود
به هر حال این چیزیه که میگن چیزی نیست که من میگم
کسی منکر کیفیت بالای درایور یک و دو نمیشه
دوربین چیه عزیز من. اون شکل دوربین قبل از درایور هم بود، انقلابی بودنه gta3 بخاطر فرمول اوپن ورلدش بود دوربین رو چیکار داری
داره میگه ساختار اپن ورلد نه زاویه دوربین عزیزم.
همه بازی های بزرگ راک استار انقلابی بودن، از gta 3 بگیر تا red dead redemption 2، باز کریمی یچیز گفت بقیه بدون اینکه حرف رو درست متوجه بشن توو شصت تا کامنت طوطی وار تکرارش کردن. شمارو نمیگما
میشه بگی معنی انقلاب در بازی ویدیویی رو بگی؟
بقیه بازی های راکستار حداقل اونایی که اکشن ادونچر جهان بازن از فرمول جی تی ای ۳ پیروی کردن و تکاملش دادن چون یه بازی انقلابیه دلیل نمیشه از همه بازی ها بهتر باشه بازی انقلابی یه چیزی رو پایهگذاری میکنه بقیه و حتی خودش ازش پیروی میکنن
مثل بقیه نسخه های جی تی ای و حتی دوتا ردد ها
انقلابی یعنی بازی که بقیه از اون الهام یا کپی برداری کنن! و میشه به ما بگی که چه بازی از رد دد ۲ الهام گرفته؟
راکستار قبلا با gta 3 انقلاب خودشو تو گیمینگ انجام داده. انقلابی که تاثیر ساختاریش همین الانم رو خیلی بازیای جهان باز مشخصه. دیگه قرار نیست شرکتا هر دقیقه بیان انقلاب کنن که.
حالا این وسط بحث انقلابی بودن یا نبودن بازی از کجا درومد ، ما انقلاب نخواستیم همینکه راکستار فرمول موفقش رو در هر بازی ارتقا بده و بهترش کنه راضی هستیم .
خوده راکستار از یوبیسافت از باری درایور یک تقلید کرده برادر
مهندس یوبیساف بعد از شکست های نسخه های نسل ۶ تو نسل۷ خرید سازنده بازیرو. نمیدونم شما ها چرا اطلاعات اندازه فندق ندارید چرا نظر میدید.
جناب کریمی هم به این موضوع اشاره کردن و هم درسته و هم غلط، جی تی ای که بسیار تاثیرگزار بوده و یکی از اصلی ترین فرمول های اوپن وررد امروز دنیای گیمه، رد دد رو هم خیلی از بازی ها مدعی بودن که ازش الگو گرفتن نمونه ش همون زلدا تیرز آو کینگدوم که گفتی.
https://www.nintendolife.com/news/2019/06/zelda_breath_of_the_wild_sequel_inspired_by_red_dead_redemption_2_says_aonuma
خود زلدا نخسه ۲۰۱۷ یکی از بازی انقلابی تاریخه که فرامسافتور تو الدن رینگ الگو برداری کرده.
انقلابی بودند واقعا ولی اینکه یه جورایی رول مدل بشن و بقیه بازی ها بخوان ازشون الهام بگیرند نه اونقدر، ولی بازم فکر کنیم بودنا!😁
GTA تو خیلی چیز ها خوب بود، ولی تا جایی که یادم میاد open world بودن رو GTA تو گیم آورد ، و اوپن ورلد بودن زمان ما فوق العاده ترین چیز محسوب میشد،آزادی عمل بیشتر و اینکه هرجایی بخوای بری و هرکاری بخوای بکنی!!
و تا همین امروز بازی های بیشماری ساخته شدن و میشن تو سیستم عامل های مختلف که خیلی واضح از جی تی ای تقلید میکنند!!
بالاخره بازی هم از نظر گیم پلی هم داستان باید خوب باشه دیگه درسته!؟ و نسخه هایی مثل san andreas یا vice city اصلا از هر نظر فوق العاده بودند و مثلشون دیگه نمیاد هرچقدر هم گیم پلی اسموت تر بشه و و جزئیات دقیق تر و..
بازم بعیده بتونند فرهنگ و زندگی واقعی رو اینجوری منعکس کنند
اتفاقا دلیلی که راکستار رو دوست دارم همینه که با اینکه کسی بازی ای مثل بازیای خودش نمیتونه بسازه بازم کیفیت رو کم نمیکنه.
با مورد ۱۵ و ۶ و ۵ و ۴ و ۳ بشدت موافقم
البته سن آندرس زمان انتشار نسخه موبایلش و ریمسترش بهش چک پوینت اضافه شد ولی توی زمان عرضه تا بینهایت رو مخ بود
بقیه هم توضیحی براشون وجود نداره چون مشخصه چقدر همه سرش اعتراض و درد کشیدن😂💔
البته مورد آخر قابل توجیه هست – چونکه با تاخیر نسخه PC رو کنسولا فروش بیشتری میکنه – ی دلیل دیگه هم اینه که چون جی تی ای نسبت به بازی های دیگه پروژه ی بزرگتریه و برا بهینه سازی زمان بیشتری میطلبه – دلیل سوم اینه که شاید راک استار روی عرضه بی نقص بازی حساسه و نمیخواد مثل بعضی شرکتا پورت ضعیف بده بیرون
سری gta یه ایراد خیلی مسخره و عجیبی که داره می دونید چیه ؟
سری درایور یه خوبی که داشت ، مراحل خیلی حساب کتاب داشتن ، بعد روی داستان هم تمرکز خوبی داشت
حتی برای هر مرحله آب و هوای بازی فرق داشت
یسری مراحلش تو شب با هوای بارونی افراد جریکو و کین میفتادن دنبالت ، ولی در اکثر مراحل gta ، مثلا تو روز بری اون مراحل اصلی رو انجام بدی یا شب بری ،برای بازی فرقی نمی کرد و واقعا گاهی اوقات بازی از این نظر خیلی مصنوعی بود
بعد وقتی تو اون مرحله شکست می خوردی ، بازی خیلی غیر طبیعی و غیر منطقی عمل می کرد و می دیدی کارکترای بازی تو اون مرحله ، یهو همینطوری ول می کردن برای خودشون می رفتن. به طور کلی چک پوینت خوبی تو بازی وجود نداشت.
ولی درایور رو تک تک مراحلش کار کرده بود و خیلی از مراحل به هم پیوسته بودن و گاهی اوقات واقعا مجبور می شدید با افراد جریکو توی شهر سر و کله بزنید 😁حتی زمانی که جریکو رو گروگان می گیرید، کل شهر میفتن دنبالت و باید سعی کنید یجوری جریکو رو رد کنید 😂😁
این چیزی که میگی برای نسخه های قدیمی gta صدق میکنه، وگرنه تو gta v و rdr2 ما به وضوح اهمیت ساعات روز و آب و هوا رو تو مراحل حس میکردیم.
خب من کلیت نسخه ها رو گفتم
اصلا با ردد کاری ندارم
باشه داداش فهمیدیم هیتر راکستاری.
نمیتونه هم پورت ضعیف بده بیرون!
با اییییییین همه اخبار و بحث و داستانی که هر روز ازش میاد بیرون (که البته روش تبلیغی خوبیه واسشون) انتظار ها فوق العاده از این بازی بالاست
با برخی مشکلات، موافق و با برخی دیگر، مخالف هستم. اما بزرگترین مشکل gta، کمبود مراحل فرعی ست. بعد از اتمام gta v، بازی چیز زیادی برای ارائه نداره. یکسری مراحل فرعی هم که هیچ راهنمایی درشون وجود نداره، مثل پیدا کردن نامه و قطعات بشقاب پرنده، واقعاً خسته کننده هستند. بنظر میاد، عدم وجود راهنما در این مراحل فرعی، برای پُر کردنِ کمبود مراحل فرعی ست تا یه طوری گیمر تو دنیای بازی سرگرم باشه.
اتفاقا gta v تنها نسخه این سری بود که اینهمه random event و strange and freaks داشت،یعنی بعد بازی هم کارای زیادی میتونستی انجام بدی. اون نامه ها و قطعات رو واقعا موافقم خیلی زیاد و حوصله سربر بود.
رندوم ایون ها زود تموم میشد و زیاد مثل ردد روش تمرکز نداشتن، البته خب طبیعی هم هست چون که تازه برای تست وارد بازی کرده بودن.
دقیقا باید یه حالتی مثل ردد۲ بزارن که نقشه گنج پیدا میکردی و میرفتی سراغ گنج بعدی.
این پست مهر تاییدی هست بر اینکه gta سن آندریاس بهترین نسخه سری جی تی ای هست… والا منم از همون اول به این مشکلات gta 4 اشاره کرده بودم
از اون رانندگی افتضاح که بگذریم.. واقعا تو خالی بودن نقشش وحشتناک بود. که این بدتر بود. بعد یه عده هی میگن بهترین جی تی ای تاریخه.. باید هممون اعتراف کنیم gta 4 یه پسرفت بزرگ نسبت به سن آندریاس بود. حالا چون از ۲ بعدی پریدن رو 3d که دلیل نمیشه بهترین گیم تاریخ بشه. منتقدا هم جوگیر شدن سر همین تحولش یه نمره کلفت بهش دادن.
gta 4 رو از ۲ بعدی پریدن ۳ بعدی😐
شایعات میگن جیتی ای ۶ چهار بعدیه🗿
از دو بعدی پرید به ۳ بعدی!!!
همین حرفت نشونه ی تعصب بیش از حده
جی تی ای سن اندریاس کجاش دو بعدیه؟
نتیجه : gta 6 نباید مشکلات نسخه های قبلی رو داشته باشه
ولی سیستم رانندگی gta iv جالب بود . ( از نظر من ) مثل بقیه بازی ها نبود که با آخرین سرعت بپیچی و ترمز دستی بکشی و خیلی شیک و مجلسی وارد فرعی ها شی . قلق داشت . الان هر وقت سراغ بازی میرم نیم ساعت طول می کشه عادت کنم . چون رانندگی تو سایر بازی ها خیلی غیر واقعی بود
منم سیستم رانندگیشو خیلی دوست داشتم
با کلاس و نرم بود