سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا

سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند

محمد حسین کریمی
۲۳:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا

Obbe Vermeij، سازنده سابق شرکت راکستار، در مصاحبۀ جدید خود حول کیفیت نهایی GTA 6 و انتظارات طرفداران صحبت کرد.

Vermeij تا سال ۲۰۰۹، تقریباً روی تمامی نسخه‌های GTA به عنوان یکی از اعضای کلیدی بخش فنی و تکنیکال کار کرده است. وی هم‌اکنون روی استارت‌آپ آموزشِ نرم‌افزار خود تحت نام Learnia Inc کار می‌کند.

Vermeij در یک مصاحبۀ ۱ ساعته با کانال یوتیوبی SanInPlay اعلام کرد که باور دارد Grand Theft Auto 6 می‌تواند برخی از طرفداران را ناامید کند. وی در دقیقۀ ۳۳:۱۵ این گفت‌وگو پیرامون جهش گرافیکی، محتویات و مقیاس میان بازی‌های قدیمی GTA صحبت کرد و متذکر شد که چگونه جهش از GTA 5 به GTA 6 می‌تواند برای راکستار چالش ایجاد کند. وی در این باره گفت:

شما دیگر آن جهش‌های تکنولوژی قدیم را ندارید تا متفاوت‌تر و بهتر عمل کنید. بنابراین، من فکر می‌کنم GTA 6 به شکل خیره‌کننده‌ای متفاوت از GTA 5 نخواهد بود.

تکنولوژی بسیار کندتر از قبل پیشرفت می‌کند. به عنوان مثال، تفاوت میان PS1 و PS2 قابل توجه بود، اما تفاوت خروجی میان PS4 و PS5 چندان چشمگیر نیست. بنابراین، شما در حقیقت آن جهش میان ظرفیت قدرت کنسول‌ها را ندارید. در انتها، ممکن است راکستار به نحوی دستاوردی خیره‌کننده داشته باشد، اما این احتمال را می‌دهم که برخی سطح انتظارات خود را بیش از حد بالا برده باشند.

تفاوت بین GTA 2 و GTA 3 بسیار بزرگ بود و سپس تفاوت میان GTA San Andreas و GTA IV نیز قابل توجه بود. من فکر می‌کنم دیگر چنین تفاوت‌های ویژه‌ای را نخواهیم دید.

Vermeij در ادامه توضیح داد که راکستار توانایی غافلگیر کردن گیمرها دارد، اما نمی‌تواند سطح انتظارات عده‌ای را نادید بگیرد.

با وجود صحبت‌های Vemeij، به نظر می‌رسد که رئیس شرکت راکستار به بازی خود باور دارد. وی پس از انتشار تریلر رونمایی، بیانیۀ زیر را منتشر کرد:

Grand Theft Auto VI تلاش ما برای فراتر بردن مرزها و محدودیت‌ها برای خلق تجربیات جهان باز داستان‌محور بسیار غوطه‌ورانه است … ما هیجان‌‎زده هستیم تا این چشم‌انداز را با پلیرهای خود در سرتاسر جهان به اشتراک بگذاریم.

کاملاً مطمئن نیستیم که این «چشم‌انداز جدید» برای مجموعه‌ای که بیش از ۲۰ سال در حال اجرا است، یا استودیویی که حتی برای مدت بیشتری در حال فعالیت است، چه معنایی دارد، اما به هر حال آن را به عنوان یک نشانه مثبت برای GTA VI در نظر خواهیم گرفت.

بازی GTA 6 در پاییز ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.

MAHDI11184𝐒𝐚𝐦 𝐋𝐚𝐤𝐞mohammad reza gamerهادی صفائیMad_God𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉KratosCyrus94SinCbgMadcapKevکتلتHoseaMatthewsODEامیر پورحسینیزبل خانMax22AMIR 007Spider-ManSaeedmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا
سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • snowgirl گفت:

    بعضیا که خیلی انتطارشون رو میبرن بالا و انتظار یه گیم همه چی تمام رو دارن قطعا ناامید میشن
    وگرنه گیمای راکستار هم مشکلات خودشو داره

    MAHDI11184lul-bookmohammad reza gamerOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)هادی صفائیKratosSinCbgMadcapKevکتلتSpider-Manmore
  • Arman گفت:

    کلا هرچی جلوتر میریم دیگه گرافیک غول تقریبا یک چیز طبیعی میشه و کاملا عادی حتی واسه گیم هایی با بودجه پایین،حتی فکر میکنم به جایی میرسیم دوباره دنده عقب میریم،یعنی اینقدر دیدن این قضیه تکراری میشه که دوباره ملت خواهان گرافیک ها و آرت استایل های قدیمی و متفاوت میشن!

    lul-bookfarhanOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Nathan DrakKratosSilent KillerMadcapKevزبل خانگرگ غرب وحشیMax22more
  • همین الانش هم RDR2 خیلی با GTA5 فاصله داره، اگه GTA6 در حد رد دد باشه من که راضی ام. فقط کسایی که انتظار فضایی از بازی دارن ممکنه نا امید بشن

    𝐒𝐚𝐦 𝐋𝐚𝐤𝐞mohammad reza gamerMad_GodKratosMadcapKevollieRezaگرگ غرب وحشیthe faithMax22more
  • Mgh7 گفت:

    فقط داستان لوس مثل gta5 نباشه یچی در حد gtaiv باشه دیگه کسی هیچی نمی خواد

  • فرید گفت:

    این یعنی دیگه گرافیک بازیا با واقعیت فرق نکرده و دیگه نمیتونیم اون حس ذوق از ارتقای گرافیک بازیا رو تجربه کنیم

    Spider-ManGhostmohammad reza gamerNathan Drak
  • برای خلق جذابیت، تمرکز روی «ایده‌پردازی» و «گیم‌پلی» بستر وسیع‌تر و منعطف‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری هنگفت روی مباحث فنی و تکنیکال فراهم میکنه. ایده‌پردازی و تمرکز روی لوپ‌های جدید گیم‌پلی‌، زمین بازی رو برای استودیوها با پتانسیل بی‌نهایت فراهم میکنه و در بند و زنجیر قدرت «سخت‌افزار» و «کنسول» آن دوره نیست، اما تمرکز روی خروجی بصری با «سخت‌افزار» و «کنسول» آن دوره محدود شده. سازندگان بازی های گرافیک‌محور همیشه یک چشمشون به ظرفیت کنسول‌ها و چشم دیگر به بازه طولانی ساخت هست. بازی‌ها باید بیش از هر چیز بر ایده‌های جدید و ساختن تجربه از طریق گیم‌پلی تکیه کنن، کاری که نینتندو برای دهه‌ها انجام داده و حالا تحت تاثیر «محدودیت جهش میان نسلی» نیست. جهش بین نسلی برای نینتندو معنای ویژه‌ای نداره، چرا که روی گیم‌پلی و ایده سرمایه‌گذاری کرده. مخاطب نینتندو هم طوری تربیت شده که انتظار گیم‌پلی منحصر به فرد و ایده‌های جدید داشته باشه. جمع قابل توجه‌ای از مخاطبین راکستار و ناتی داگ طوری تربیت شدن که راضی به خروجی‌ گرافیکی پایین‌تر از بهترین صنعت گیم نیست و این به پروسه‌های طولانی توسعه، بودجه‌های کلان، ریسک کمتر و … منتهی شده.

    خروجی‌های گرافیک‌محور به معنای Cut شدن فیچرها و ویژگی‌هایی هستند که شما هیچوقت تجربه‌اشون نمیکنید و زمانی که میتونست صرف تنوع در گیم‌پلی بشه به سمت خروجی گرافیکی بی‌نقص تر جهت پیدا میکنه. اگر راکستار میتونست به دهه ۲۰۰۰ برگرده و مخاطبینی به این سختگیری نداشت، به نظرم صنعت گیم بسیار شیرین‌تر و رنگارنگ‌تر و متنوع تر بود و این برای ناتی داگ و بازگشت به آثار کوچک تری مثل جک اند دکستر هم صدق میکنه. استودیوها باید بتونن روی پروژه‌های کوچک با مقیاس کوچک کار کنن و نیاز نباشه همه چیز بی‌نقص و با بالاترین وسواس در خروجی بصری تولید بشه. دقیقاً به همین خاطر هست که ترجیح میدم بعد از GTA VI پروژه‌هایی مثل RDR و GTA کنار گذاشته بشن و IPهای جدید توسط راکستار کلید بخورن، چون RDR 3 و GTA 7 دیگه نمیتونن با جاه‌طلبی کمتر توسعه پیدا کنن ولی یک IP جدید میتونه سطح جدیدی از انتظارات رو بنا کنه بین مخاطبین.

    Malek𝐒𝐚𝐦 𝐋𝐚𝐤𝐞Ghostollieهادی صفائی𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉A SlashMadcapKevزبل خانmore
    • در این صورت برای چی باید پول کنسول جدید بدیم؟

      Spider-Manزبل خانMax22
      • عرضۀ کنسول‌های نسل هشتم و نهم مبتنی بر تقاضای جامعۀ گیمرها حول دریافت تجربه‌های «بهبود یافته» هست نه «تحول یافته». این از ۲.۵ تا ۳.۵ سال ابتدایی کنسول‌ها که همچنان بازی‌های انحصاری Cross-Gen دریافت میکنن قابل اثبات هست که تفاوت‌ها در رزولوشن ۴K و ۱۰۸۰ یا نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ نمود پیدا میکنه (بماند که رزولوشن خروجی هست که نیاز به قدرت پردازشی بالایی داره). این بحث از سوی عضو سابق راکستار حول تفاوت‌های چشمگیر گرافیکی مطرح شده که مشخصاً نسل‌های جدید سخت‌افزارها توانایی تحول شگرف در خروجی تکنیکال بازی‌ها ندارن. ما بازی‌هایی رو میبینیم که همچنان با رزولوشن های پایین تر کاملاً روی نسل قدیم کنسول‌ها قابل اجرا هستند.

        کند شدن تصاعدی پیشرفت گرافیکال سخت‌افزارها در ۲۵ سال اخیر به وضوح قابل مشاهده‌اس و در حقیقت ما صرفاً برای تجربه بازی‌ها به صورت بهبود یافته یا قفل شدن یک بازی پشت نسل جدید «کنسول نسل جدید» خریداری میکنیم نه دریافت یک تجربه شگفت‌انگیز به مانند نسل‌های قبل. البته که شرکت‌های تولید کنسول و سخت افزار هم چاره‌ای ندارند، چون این مسئله به نوعی مقاومت گره خورده و از یه جایی فناوری ها تفاوت های جزئی‌تر ایجاد میکنن اما همین تفاوت های جزئی به قدرت بالای پردازشی نیاز دارند مثل ری تریسینگ.

        شاید توصیف دیگری هم مناسب این سناریو باشه. اگر ارزش تولیدی کنسول‌ها رو «شگفت‌زده کردن مخاطب» و «هزینه‌های ساخت سخت افزار» رو عامل به دست آوردن شگفتی از سوی شرکت های تولید سخت افزار تصور کنیم، با گذر نسل‌ها ارزش تولیدی کنسول‌ها (شگفت زده کردن مخاطب) رو به نزول بوده و هزینه های شرکی مثل AMD و Nvidia در یک بازه مشخص باقی مونده و افزایش هم یافته در مواردی.

        شرکت‌های تولید کنسول و قطعات به خوبی از این موضوع استفاده کردند و در مورد تربیت گیمرها در جهت تجربه کردن بازی‌ها با تغییرات جزئی یا نه چندان چشمگیر، بسیار موفق بودن و البته با توجه به مسئله مقاومت وارد محدودیت های تولید سخت افزار شدن.

        Oda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)هادی صفائیsnowgirlMadcapKevMax22
        • خب نکته اینه که گیمای کوچیک روی نسل قبل هم حتی راحت اجرا میشن

        • Max22 گفت:

          دقیقا آقای کریمی منتها یه مشکل وجود داره این بازی یه نسل داره ساخته میشه و باید راکستار بازی رو تحویل مخاطب بده، که جوابگوی این همه پروسه ساخت طولانیش باشه و از هر لحاظ باید عالی باشه.
          ولی ای کاش حداقل یه ip جدید از راکستار ببینم، مثل آیپی جدیدی که میخواستن بسازن به اسم Agent که متاسفانه به نتیجه نرسید.
          در رابطه آینده کنسول ها به نظرم ممکنه کاملا اشتباه بگم، به سمت غوطه وری بازیکن ها پیش میرن تا صرفا افزایش گرافیک بازیهاشون! مثلا استفاده از حس لامسه (احساس سرما یا گرما) یا حتی بویایی مخاطب! یه چیزی تو مایه های فیلم Ready Player One در آینده خیلی دور!

    • Omid گفت:

      من بر خلاف شما مشکلی با این روند فعلی راکستار ندارم.
      در گذشته مشکل داشتم با این موضوع، ولی به مرور تغییر عقیده دادم.
      مگه قراره چندبار از این مدل بازی ها با دنیای پویا و غنی خلق بشه؟
      به هرحال به نظرم تنوع بهم میخوره اگه دیگه امثال راکستارم از این کار برن کنار و تمرکز بیشتری روی گیم پلی کنن.

      • اگر دریافت تجربه‌های پرجزئیات و غنی از حیث خروجی بصری مثل rdr 2 چیزی که خواهانش هستید راضیتون میکنه هیچ اشکالی نداره اینطوری فکر کنید و روال کنونی راکستار رو بپسندید.

        شخصاً ترجیح میدم نبوغ یک استودیو در ایده‌های مختلف نمود پیدا کنه و بازی هایی مثل RDR 2 برای من، نمیچربن به «دو یا سه بازی کوچک‌تر مثل Manhunt و Max Payne و Bully». این روند تولید بازی هم تک بعدی نیست، راکستار میتونه استاندارد غنی و پرجزئیات خودش رو در مقیاس کوچک تر و تجربه های خطی ارائه بده. مجبور نیست از خروجی بصری خودش کاملاً فاکتور بگیره میتونه در یک بازی کوتاه تر با تمی متفاوت تجربه های جدید به مخاطب ارائه بده. به نظر من خیلی جذابه که از راکستار یک بازی با تم قرون وسطی یا یک اثر فانتزی هم دریافت کنیم حتی اگر به قیمت مقیاس کوچک تر باشه، باز هم دوست دارم داستان و چشم‌انداز مدیران استودیو در قبال چنین ایده هایی رو ببینم.

        البته، چیزی که شما می‌پسندید یه نقطه ضعف دیگه هم داره اینه که پروژه های وسیع و گسترده، پایبندی و چسبندگی استودیو به اون بازی رو افزایش میدن و به سمت سرویس محور شدن یا بقای بیشتر سوق پیدا میکنن. بخش گسترده‌ای از زمان مابین بازی‌های راکستار صرف بخش آنلاین میشه. دلیل اضافه شدن RD Online و GTA Online هم حداکثری‌سازی سودآور از این پروژه هایی هست که تیم سازنده سالیان زیادی روش وقت گذاشته.
        چیزی که من می‌پسندم نقطۀ ضعفش مشخصاً کم عمق شدن تجربه‌ها از حیث جزئیات بصری و گستردگیه. این که کدام روند مطلوب تریه بستگی به دیدگاه و فلسفه شما از بازی های ویدیویی و ماهیت و هدف اصلیشون داره.

        𝐒𝐚𝐦 𝐋𝐚𝐤𝐞Max22Reza
  • Grimes گفت:

    چقدر تصویری که برای پست گذاشتین غروب دلنشینی و نشون میده حس خوب میده به آدم یاد غروب های جی تی ای سن آندریاس میفته.

    زبل خان
  • نمیدونم چرا هی رو این موضوع تاکید میکنن نکنه خبریه🤔

    mohammad reza gamerSilent Killerهوزیا متیوززبل خانMax22
  • Pc??? گفت:

    قطعا همینطوره طرف انتظار داره تو بازی بشه با سفینه رفت فضا 🥲😂

    mohammad reza gamerزبل خانthe faithMax22Spider-Man
  • aria900 گفت:

    با توجه به چیزی خود مدیر تیک تو راکستار میگن هر چند ماه باید دوبرابر رد دد۲ باشه از نظر کیفی کاری انتظارات ندارم این حداقل انتظاره

  • V اول برای ps3 نسل هفت اومد VI برای ps5 داره میاد خب طبیعیه هرکسی توقع پیشرفت چشمگیر داشته باشه ، گرچه برای منم مهم نیست ترجیح میدم در حد همون وی باشه گرافیکی ولی تک تک خونه ها مغازه ها داخلش طراحی بشن ، لایسنس اکثر ماشینارو بگیره مثل فورزا ماشینارو در حد واقعیش بیاره تو گیم ، npc ها هم واکنش نشون بدن نسبت به هرچی ، مثل همیشه هم توش شوخی های جنسیتی و نژادپرستی باشه و… دوتا کاشی سرامیک با کیفیت که بدرد نمیخوره

    𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥
    • the faith گفت:

      قسمت ماشین های لایسنس شده مخالفم و منطقی نیست
      ماشین های خوده بازی بخشی از جهانش حساب میشن و وقتی حذف بشن دیگه اون پویایی سابق رو نمیده
      جدا از اون ماشین های لایسنس شده نمی تونن جزئیات بعد از تصادف به خوبی نشون بدن چون شرکت های خوده ماشین به هیچ وجه نمی خوان ماشینشون بد جلوه بده
      الان داخل فورزا سیستم اسیب پذیری ماشین خیلی ضعیفه و طبیعی نیست فقط در حد یک مقدار خط و خش

      ژنرال اردک
      • اینطورم هست تازه مشکل اینکه ممکنه مثل fh4 مهلت لایسنس تموم بشه و بازی از استورا پاک بشه هم وجود داره (در اون صورت این اتفاق کم کم ۱۰ ۱۵ سال دیگه میفته چون انقد از فروش بازی پول درمیارن که توانایی بیشتر کردن مهلت لایسنسو داشته باشن) ولی خوبی که داره مثلا فورزا رو مثال بزنم یکی از دلایل خفن بودنش اینه تونسته ماشین هارو عین واقعیش دربیاره ینی حتی جزئیات ریزی مثل شتابش صدای موتور نوع ترمزا نوع فرمون ها داخل کابین و…فکر کن جی تی ای هم رو تمام ماشین هاش این جزئیات رو داشته باشه علاوه اینکه شکل و شمایل خودرو های واقعی بنظرم جذابتر از مال بازیاس اون حس رانندگی و لذت خرید یا بدست آوردن ماشین بعد یه هیست تو بازی خیلی بیشتر میشه تا آرتیستای خود راکستار طراحی کنن

  • انتظار فضای نداریم. هرچی داد دمش گرم. گرچه میدونم بعد از همه این بحثا. بازم غافلگیرمون میکنه.

  • Max22 گفت:

    تو اینکه بازی های راکستار شاهکار هستن شکی نیس. اما راکستار چقدر دیگه میتونه gta بسازه ! خیلی بده بخوان هر ۱۰ سال یه بازی بدن بیرون!
    نمیدونم عمر ما به بازی بعدی راکستار پس از gta قَد بده یا نه . اما ای کاش حداقل یه ip جدید از راکستار ببینیم

    the faithReza
  • TR گفت:

    همه چیز از سر این ۱۲ سال فاصله شروع شد!

    Silent Killer
  • A Slash گفت:

    لازم به ذکره که این کارمند تا سال ۲۰۰۹ تو راک استار بوده،که میشه حدودا اوایل توسعه gta v
    تو پست هم به اشتباه ترجمه شده از ۲۰۰۹

  • SinCbg گفت:

    این بازی دقیقا همون شاهکاریه که انتظار می‌رفت
    اصلا غیر منطقی بود اگر می‌خاست گرافیک عجیب غریب تری رو ارائه بده، بنظرم مثال دود از کنده بلند میشه برا GTA VI هست

  • Reza گفت:

    به شخصه انتظار خیلی فضایی از بازی ندارم. خیلی برا بازی هایپم و مخصوصا تو بخش گرافیک، هوش مصنوعی و داستان میخوام ببینم چقد پیشرفت کرده راکستار ولی انتظار عجیب و غریبی از بازی ندارم. همین که بتونه به حد قابل توجهی از رد دد ۲ بهتر ظاهر بشه کافیه. تنها چیزی که برام مهمه اینه که یه داستان قوی و تاثیر گذار مثل rdr2 یا gta4 روایت کنن. تو باقی موارد راکستار قابل اعتماده

    🫂Jesus Christ🫂
  • «« شما دیگر آن جهش‌های تکنولوژی قدیم را ندارید تا متفاوت‌تر و بهتر عمل کنید.»» این چه مزخرفی بود الان؟ 😐 از اواخر دوران PS3 که GTA V عرضه شد تا الان که اواسط دوران PS5 هست ما جهش تکنولوژی نداشتیم…؟!!!!!

    ژنرال اردک
  • Nathan Drak گفت:

    احساس میکنم تکنولوژی دیگه اون پیشرفت اواخر دهه ۸۰ تا سال ۲۰۱۵ رو نداره انگار به یه دیوار خوردیم ، من به شخصه انتظار خاصی از گرافیک بازی ندارم چون به نظرم گیم ها دیگه الان سقفی رسیدن که نمیشه فعلا ردش کرد

سازنده سابق راکستار: GTA 6 ممکن است عده‌ای را ناامید کند - گیمفا