۱۵ بازی جهان باز که خیلی زود حوصله سر بر میشوند
قرار نیست با تجربه همه عناوین جهان باز، وارد یک دنیای شگفتانگیز شویم. بسیاری از بازیکنان، با این تصور که کمی از دنیای واقعی فاصله بگیرند، عناوین جهان باز صنعت گیم را انتخاب میکنند و انتظار دارند تا شاهد شروع یک ماجراجویی به یاد ماندنی باشند. در این نوشته، به ۱۵ بازی جهان باز صنعت گیم سری میزنیم که خیلی زود حوصله سر بر میشوند.
Metal Gear Survive
Metal Gear Solid 5 جلوه تازهای به سری داد و تغییر ساختار آن به فرمت بازیهای جهان باز، برای بسیاری از بازیکنان خوشایند بود؛ ولی بیایید واقعبین باشیم، جهان این بازی مورد خاصی برای ارائه نداشت و خیلی زود، متوجه میشدیم که در حال انجام مراحلی تکراری هستیم. همچنین روند توسعه بازی، نهایتا منجر به وقوع تنشی بین کوجیما و کونامی شد و همه ما را به این فکر انداخت که عاقبت این فرنچایز چه خواهد بود. کونامی تمام تلاش خود را کرد تا با Metal Gear Survive، یک دنیای جهان باز پر از زامبی خلق کند ولی بهنظر میرسید تنها وقت خود را هدر داده باشد. این عنوان با جهانی خالی و متروک، مکانیکهای پیشروی کسلکننده و گیمپلی یکنواخت، انرژی و زمان زیادی را از بازیکن طلب میکرد تا صرفا آن را تحمل کند.
Biomutant
هنگامی که بازی Biomutant برای اولین بار معرفی شد، احتمالا مجذوب دنیای آخرالزمانی و یا تاکتیکهای نبردش شده بودید. اما در زمان عرضه، مشخص شد که این بازی، تنها پژواک ضعیفی از تمام آن انتظارات بزرگ است. بخشهایی مثل مبارزات، واقعا عالی هستند، ولی دنیای بزرگ این اثر که به ندرت المانهای جهان باز در آن دیده میشود، کلیت بازی را به یک ماجراجویی کسلکننده تبدیل کرد.
Rise of the Ronin
Team Ninja یا همان افرادی که بازی Nioh را ساخته بودند، تصمیم گرفتند تا با توسعه Rise of the Ronin، شانس خود را برای خلق یک بازی جذاب جهان باز، امتحان کنند. در حالی که ایده و پسزمینه اولیه بازی به شدت امیدوارکننده بهنظر میرسید، اما محصول نهایی با آنچه که انتظار میرفت تفاوت بسیاری داشت. بازی Rise of the Ronin یک بازی متوسط بود و مراحل فرعی آن تکراری و خشک بهنظر میرسید. در عین حال که شاید چند ویژگی متمایز بازی، ارزش خرید آن را بالا ببرند، ولی وقتی که یک قدم به عقب برگردید و نگاهی کلی به این اثر بیندازید، متوجه خواهید شد که Rise of the Ronin ناامیدکننده است.
Crackdown 3
مایکروسافت بازی Crackdown 3 را با وعدههای زیادی معرفی کرد ولی میتوان گفت محصول نهایی، هیچکدام از آن ویژگیها را نداشت. Crackdown 3 به شدت حوصله سر بر بود و در دنیای آن هیچ مورد جالب و هیجانانگیزی دیده نمیشد. مراحل بازی بدون اینکه پیشرفت خاصی کرده باشد، شبیه به بازیهای قبلی سری طراحی شده بود، و از طرف دیگر، گیمپلی نامطلوب این اثر، مشکلاتش را دو چندان میکرد. Crackdown 3 محصولی کاملا ناامیدکننده بود و بهتر است از تجربه آن صرف نظر کنید.
Mafia 3
سری مافیا، همیشه در روایت داستانهایی گیرا و خلق جهانهایی به شدت جذاب موفق عمل کرده است، اما توسعهدهنده فرنچایز در سال ۲۰۱۶، تصمیم داشت با عرضه Mafia 3 به اهداف بزرگتری دست یابد. ساختار کلی مراحل شما را وادار میکرد تا کارهایی تکراری را انجام دهید و همین موضوع به کشش و جذابیت بازی لطمه زد. اگر هوش مصنوعی ضعیف بازی را هم یادآور شویم، متوجه خواهید شد که لذت بردن از Mafia 3 کار آسانی نیست.
Spider-Man 3
استودیوی اینسامنیاک با خلق سری بازیهای Marvel’s Spider-Man کار خارقالعادهای به انجام رسانده است، ولی باید اشاره کنیم که مرد عنکبوتی دوست داشتنی ما، به سهم خود، حتی در دنیای صنعت گیم نیز با مشکلات و شکستهای زیادی روبهرو شده است. برای مثال میتوان به بازی Spider-Man 3 اشاره کرد که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد. این بازی قرار بود تا اقتباس مستقیمی از سومین فیلم سهگانه سم ریمی به حساب آید، اما در حد انتظارات ظاهر نشد. بازی بیش از آن که به بازیکنان حس قهرمان بودن را القا کند، به دکمهزنیهای سریع و حرکات نمایشی متکی بود. صادقانه بگوییم، تحمل کردن این اثر کمی دشوار بود.
Assassin’s Creed Valhalla
بازی Assassin’s Creed Valhalla بهترین بخشهای نسخههای قبلی را به هم متصل میکند و مجموعهای عظیم از مکانیکهای جالب را به وجود میآورد. اما آنقدر بلندپروازانه است که همین موارد، در نهایت باعث سقوطش میشود. البته که این بازی، مملو از محتوا است و جهان بسیار گستردهای دارد، اما مشخصاً، بیش از آن که به کیفیت این بخشها اهمیت داده شود، کمیت در اولویت قرار گرفته است. در Valhalla فرصت کمی برای پارکور به وجود میآید و در مقایسه با دیگر بازیهای این فرنچایز، کسلکننده است.
Mass Effect Andromeda
Mass Effect یکی از محبوبترین عناوین RPG است که برای نسلها، جایگاه خود را حفظ کرده و با توسعه بازی Andromeda، تلاش شد تا ساختار بازی، جهان باز شود. این ایده هم برای فرنچایز و هم برای طرفداران به شدت تازه تلقی میشد، اما متاسفانه این بازی، در دام مشکلات توسعه افتاد و در نهایت باعث شد تا محصول نهایی، فاقد جذابیت نسخههای قبلی سری باشد. در بهترین حالت، Andromeda یک بازی جهان باز متوسط بود که از لحاظ فنی مشکلات زیادی داشت.
Generation Zero
Generation Zero بازیکنان را در یک سناریوی متفاوت از دهه ۱۹۸۰ قرار میدهد که در آن، رباتها تهدیدی جدی برای بقای انسانها هستند. متاسفانه این بازی در نهایت، تمام پتانسیلی که داشت را نابود کرد و تجربه ضعیفی را به بازیکن ارائه میداد. برخی از عناصر گیمپلی مثل تیراندازی، طبیعتاً لذتبخش بودند اما مکانیکهای جهان باز و سیستمهای پیشروی قدیمی، همگی باعث شدند تا تجربه بازی در دراز مدت، احساس افتضاحی داشته باشد.
Vendetta – Curse of Raven’s Cry
بازی Vendetta Curse of Raven’s Cry، ساخته استودیوی Reality Pump، به عنوان یک ماجراجویی هیجانانگیز در نقش دزدان دریایی معرفی شد، ولی این موضوع به دور از واقعیت بود. این اثر جهان باز، با مبارزات کسالت بار و گیمپلی کند، داستانی را روایت میکند که حتی پس از گذشت چند ساعت، جذاب نمیشود. این بازی تجربهای نامطلوب را ارائه میدهد و بهتر است از آن صرف نظر کنید. شاید اگر کمی بیشتر روی آن کار میشد، با محصول قابل تحملتری روبهرو بودیم.
Skull and Bones
یوبیسافت قصد داشت تا از المانهای بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag سود ببرد و یک بازی جذاب با محوریت دزدان دریایی را عرضه کند، اما با توجه به وضعیت محصول نهایی، مشخص است که تلاشهای این شرکت به جایی نرسیدهاند. بازی Skull and Bones، جهان تاثیرگذاری ندارد و میتوان گفت سیستم پیشرفت بازی، با پرداختهای درون برنامهای گره خورده است. این بازی بیش از آن که بر دزدان دریایی تمرکز داشته باشد، یک اثر سرویس محور با پرداختهای درون برنامهای است.
Redfall
بازی Redfall، ساخته استودیوی Arkane، بدون شک یکی از برجستهترین شکستهای اخیر صنعت بازی به حساب میآید. این بازی با پتانسیل بالایی معرفی شده بود و نوید گیمپلی مبتی بر مهارت و مشارکت را میداد. با این حال، محصول نهایی شبیه به اثری ناکامل بود و وقتی باگها و مشکلات آن را یادآور شویم، مشخص میشود که Redfall به همان اندازه که مصیبتبار بود، خستهکننده است.
Days Gone
Days Gone کاملا دو جنبه متمایز دارد. بخش موتور سواری بازی و دست و پنجه نرم کردن با انبوهی از فریکرها هیجان بازی را دو چندان میکند اما جهان بازی در مقابل، مواردی که انتظار میرفت را ارائه نمیدهد. فعالیتهای جانبی، پیش و پا افتاده بودند و روایت بازی، کند پیش میرفت. همین موارد باعث شده بود تا تجربه بخش زیادی از این عنوان، خستهکننده باشد.
Anthem
استودیوی BioWare، یکی از معتبرترین توسعهدهندگان دنیای بازیهای ویدئویی، Anthem را به عنوان یک بازی اکشن جهان باز معرفی کرد. مراحل توسعه این بازی وضعیت نابهسامانی داشت و در نهایت، شبیه به تقلیدی از وعدههای بزرگ استویدیوی BioWare شد. خط داستانی کسلکننده، پرداختهای درون برنامهای و پایان ضعیف، همگی از مشکلاتی بودند که در نسخه ۱.۰ بازی Anthem وجود داشتند. توسعهدهنده قول داده بود که این مشکلات، با Anthem NEXT برطرف خواهند شد، ولی آن وعده نیز به مرحله عمل نرسید و ناشر تصمیم گرفت تا پشتیبانی از بازی را متوقف کند.
Agents of Mayhem
Agents of Mayhem اسپین-آف سری Saints Row بود که عناصر موفق بازیهای قبلی را قرض گرفت و سعی کرد تا تجربه متفاوتی را در همان ساختار ارائه دهد. مبارزات مبتنی بر مهارت و حرکات لذتبخش، از ویژگیهای نسبتاً خوب این اثر به شمار میروند ولی ماموریتهای کسلکننده و عملکرد نامطلوب بازی، باعث میشوند تا در حین تجربه، حسابی آشفته شوید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اگه Resident Evil 9 رو بخوان جهان باز بسازن شاید یچی بشه مثل Days Gone و من اصلا نمیفهمم چرا باید RE9 جهان باز باشه!
به خاطر پول
🟢 با حضور Days Gone در این لیست مخالفم !!
باز اگر جناب رحیمی MAD MAX را گذاشته بودین، میشد پذیرفت…
بازی RE9 نشه GTA Zombie خیلیه 😂😂
که بعید هست اینجور بشه …
دقیقا Days Gone اثری کاملا فوق العاده و جذاب که شاید بهش کم لطفی شده به هیچ وجه با بودنش تو لیست موافق نیستم تنها بازی بود که دائم تو فکرم بود و بعد از پایان داستان بازی رو صد در صد کامل کردم
ولی MAD MAX هم اثری کاملا جذاب که تنها ایرادی که تو چشم می یاد داستان بازی بقیه موارد لذت بخش بود و حس و حال دنیای MAD MAX کاملا منتقل می کرد
نسخه جدید Saints Row به نظرم بازی که باید تو لیست می بود – یک بازی جدید که نه گرافیک خوبی داشت نه فیزیک و یک عقب گرد نسبت به نسخه های جذابی قبلی
دوست عزیز من هم کاملا با این حرف شما موافق هستم دیز گان بسیار به نا حق در این لیست قرار داده شده چون واقعا حرف شمارو لایک کردم و نه تنها شما بلکه خیلی دیگر از کاربران گرامی هم با وجود دیز گان به عنوان یک بازی جهان بازی که بعد از یک مدت بازی کردن خسته کننده میشه مخالف هستند من مخالف هستم شما مخالف هستید کاربری دیگه به اسم POPEYE VEGAN که کامنتش بالای کامنت شماست و چند نفر دیگه هم مخالف هستند با وجود دیز گان در این لیست بنظر من و شما خیلی با همدیگر هماهنگ هست بنظر من هم این هست که باید حتما بجای دیز گان MAD MAX رو میزاشتن
دیزگان و کلا ۹۹ درصد بازی های زامبی (مثل داینگ لایت) دچار یک نواختی محیط هستن یعنی آب و هوا و … کلا دست خوش تغییرات زیادی نمیشه اما لست آو آس این مشکل رو نداره بنظرم. پویایی و تغییرات محیط یکی از مهم ترین ویژگی های جهان های بازه
دوست عزیز واقعا دیز گان بسیار به نا حق در این لیست قرار داده شده واقعا حرف شمارو قبول دارم برای همین هم بود که منم کامنت شمارو لایک کردم کامنت شما ۱۶۳ تا لایک داشت چون واقعا حرف شما حق بود دیز گان یکی از بهترین بازی های زانبی محور بود چقدر. واقعا این بازی هیجان داشت و بنظر من دیز گان هم باز یکی از بهترین بازی های سونی هست و کاملا با بودنش در این لیست منم مثل شما بلکه با خیلی ها مخالفت کردند با اینکه دیز گان داخل این لیست باشه و واقعا باید بجای دیز گان بنظر من MAD MAX رو میزاشتن گیمفا که لااقل بشه پذیرفت آخه دیز گان اصلا چیز خسته کننده ای من داخلش ندیدم
🟢 درود
بله بنیامین جان موافقم
دیزگان از اول تا آخر بمب هیجان بودش…
خب گاهی در مقالهها اشتباهاتی انجام میشه
که این هم همینگونه است
خیلی ممنون از لطف نظرت
😉🙏🏻💚💫
قبول کن درکنار داستان جذاب گرافیک خوب موتور سواری لذت بخش تنوع سلاحها و بعضی ویژگیهای مثبت گیم پلی متاسفانه کاستیای غیر قابل انکاری داشت. مثه شوتینگ بد مراحل زیاد کاملا کپی پیست شده با کمترین میزان تنوع چه فرعی چه اصلی. طراحی افتضاح واکرا. یه چیزشم که خیلی رو مخ بود وختی میرسیدی به باس اخر انتظار یه مبارزه خفن داری ولی همه چی خیلی الکی الکی زود تموم میشه میره. مثه رییس اون گروه قاتلای دیوونه عجیب غریب. یا اون یارو ادم فروش مکزیکیه که چندفه بت خیانت میکنه حتی اون واکرمثلن پیشرفته خاص که تو غار نزدیک جسد دانشمندای مرده بت حمله میکنه همشون خیلی کشکی شکست میخوردن
رزیدنت اویلو میخوان جهان باز کنن؟؟😱😱
اون موقع رزیدنت اویلی نمی مونه.
فقط یه دیزگان مناطق کپکام زده می مونه که احتمالا خیلی بد بشه
اینکه جهان باز باشه هنوز مشخص نیست بعدشم من واقعا نمیدونم چرا اینقدر بقیه از جهان باز بودن یک بازی اینقدر ناراحت و عصبانی میشن دلیلش رو واقعا نمیدونم و نفهمیدم تا به الان میشه دلیلش رو بگین اولا اینکه هنوز به طور قطعی جهان باز بودنش مشخص نیست
ما از جهان باز بودن بازی ها بدمون نمیاد بلکه از جهان باز شدن بازی RE خوشمون نمیاد،حداقل پلیرهای کلاسیک و قدیمی این فرنچایز.
RE یعنی ترس یعنی مکان در بسته یعنی خوف و بدون راه فرار یعنی تاریکی تباهی،وقتی این بازی جهان باز بشه بنظر من عمده ترسش از بین میره و اون حس انزجار دیوانه وارش دیگه وجود نداره،طی این سالها بازی رو اکشن خالص کردن و ترس رو گذاشتن کنار البته بجز نسخه ۷ که واقعا خوب بود اگه با همین فرمون برن جلو احتمال RE10 باید با توپ و تانک با زامبی ها بجنگیم و ما از این ناراحتیم
البته ممکنه بازی خیلی خوب ساخته بشه ما از ذهن سازنده خبر نداریم اما من بشخصه خوشبین نیستم
خداکنه من اشتباه کنم و جهان باز شدن بازی ضربه ای بهش نزنه
نه بنظر من دوست عزیز به احتمال خیلی زیاد قرار نیست که جهان باز باشه و بنظر من نظر من بر این هست که این نسخه از فرنچایز پر طرفدار رزیدنت ایول یعنی Resident evil 9 قرار هست بسیار امید بخش باشه و بسیار هیجان انگیز و به شخصه قرار هستی یکی از هیجان انگیز ترین بهترین نسخه های رزیدنت ایول باشه چرا چون دو شخصیت بسیار دوست داشتنی و خفن داخلش هست برایتان گفتم اولیش جیل ولنتاین و دومیش که همیشه هستش و خیلی هم خفن هست لعون اسکندی از اونجایی که برای اولین بار شخصیت بسیار دوست داشتنی و خفنی همچون جیل ولنتاین قرار هست که برای اولین بار داخل این سری از رزیدنت ایول باشه پس فروش بسیار خوبی رو تجربه میکنه ولی من واقعا بعید میدونم که این بازی جهان باز بشه لااقل این یکی سری از این فرنچایز پر طرفدار من خودم طرفدار رزیدنت ایول هستم خداییش فرنچایز خیلی خوبی هست در نقش بقا و ترس و ماجراجویی و شخصیت پردازی اما بهش امید خیلی بالایی دارم ولی ببینید بازیه جهان باز مانند شمشیر دو سر میمونه یا فروش خوبی ازش بدست میاری یا اون بازی سقوط میکنه و هیچ فر.شی ازش دریافت نمیکنی یا اینکه یک مدت ازش فروش داری ولی بعد از یک مدت کوتاه دیگه کسی اصلا به اون بازیه جهان باز شما دیگه نگاهی هم نمیکنه یعنی شمشیر دو سر هست و ریسک خالی هست شرکت هایی همچون راکستار گیمز بیشتر میتوانند یک بازی جهان باز فوق العاده عالی با بهترین المان ها بسازند و استودیو بازی سازی بازی ویچر این چنین شرکت ها میتوانند معمولا دو تا یا چهار تا شرکت و استودیو بازی سازی در سر تا سر دنیا بیشتر نیستند که بهترین های جهان باز رو خلق میکنند ولی اینکه مثلا برای رزیدنت اویل ۹ جهان باز نه بعید میدونم چون اینا مشاور دارند که در این زمینه بهشون مشاوره میده که آقا این کار به صلاح تو هست یا به سود ت نیست پس جهان باز ش نکن
منظور از جهان باز یه چی مثل اویل ۴ یا ۸ که میشه تو مپ ول چرخید
حالا اتفاقا بنظر من چیز خوبیه جهان باز بودنش راستی من یک سوال خدمت شما دوست عزیز داشتم خوب شما میگید که بده اگر جهان باز باشه خوب نیست ولی میگم یک سوالی اینجا برای من پیش اومد و این سوال هم این بود که رزیدنت ایول ویلیج جهان باز بود ؟؟ اینو نمیدونم اگر جهان باز بود که بنظر من رزیدنت ایول ویلیج چون نمیدونم برام سواله جهان باز بود یا نبود اگر بود که بنظر من رزیدنت ایول ویلیج بسیار عالی بود ولی من امید بسیار بسیار زیادی به RE9 (Resident Evil 9) بنظر من قراره بسیار بسیار امید بخش باشه چون دو شخصیت بسیار مشهور رو در داخلش قرار هست که باشه جیل ولنتاین و و لعون اسکندی و از اونجایی که جیل ولنتاین یکی از دوست داشتنی ترین و خفن ترین و با شخصیت ترین شخصیت های زن دنیای گیمینگ هست و دیگه مثلش نمیاد و از اونجایی که لعون اسکندی هم داخلش هست مثل همیشه بنظر من قراره یکی از انقلابی ترین و امید بخش ترین سری های فرنچایز پر طرفدار رزیدنت ایول باشه
۹۹ درصد از بازی های جهان باز خسته کننده هستن.
اتفاقا days gone زیاد خسته کننده نبود در مقابل خیلی از بازی های جهان بازی که اسمشون توی لیست نیست
خیلی به سلیقه ربط داره
البته عناوین سدپر و راکستار همه رو شیفته خودشون میکنن
موافقم
پر پتانسل ترین بازی دنیا ، رسما دیزگان میتونست باشه ، اما چی بگم که ، خدایی ماموریت ها ابهت لازم نداشتن و سریع تکراری میشدن ، مثلا وسط بازی یدفعه بین اون همه تنش ؛ ماموریت میده بری سیستم سد رو فعال کنی ؟؟؟؟!!!! خب که چی ؛ ….. از طرفی گیمپلی و کانسپت زیبای بازی ، هر طور نگاه میکنم دیزگان یک چشمه از ده چشمه واقعی پتانسیل واقعیش بود ، ولی مطمئنم یروز سونی برمیگرده دنبالش ، چون آی پی دیزگان به تنهایی به کل آی پی های …. می ارزه
کاملا با تمامیه حرف هایت موافقم سونی از سر دیز گان نمیگذرد چون حواسش کاملا به این طور بازی های بسیار موفقیت آمیزی همچون دیز گان هست جای نگرانی ای نداره ولی واقعا اکثریت موافق این هستند که دیز گان واقعا نباید تویه این لیست باشه باید MAD MAX باشه
دقیقا به نظر و سلیقه هر شخصی ربط داره ک چ بازی ایی باید توی این لیست باید میبود یا نه.
اون باک موتور پر کردنارو اینقدر سریع یادت رفت؟
حتی اونشم جذاب بود.
دقیقا، مخصوصا وقتی فریکرا گله ایی میوفتادن دنبالت و باکتم تقریبا E بود، شت … دلم خواست دوباره اینستالش کنم.
دلی نه هر چند وقت یه بار
اون پیتای ۴ لیتری ولی بینهایت بنزین🥰
Days gone در کل بازی خیلی خوبی بود ولی داستانش زیاد جذاب نبود و محیط بازی هم در حدی نبود که مثل جی تی ای مثلا ۴ ساعت در روز صرفش کنی شاید از اون نظر میگه خسته کننده. بلاخره یک دنیای زامبی هیچ فعالیت خاصی نداره که انجام بدی و با موتور هم که نمیشد از تپه ها بپری اینور اونور زامبی کشی هم که کار زیاد ساده نبود (مثل پلیس کشی تو جی تی که کلی سلاح داری با کلی تیر نیست و با محدودیت سخته)
Days gone در کل بازی خیلی ضعیفی بود.
همه یک کلمه میگن “”خوب”” بود ولی بعدش، چندین خط ایراداتش رو میگن و به زور میخوان بفهمونن که در حقش کم لطفی شده.
چون دوست دارن بازی ادامه پیدا کنه.
بعد اون چند خط نکته منفی نکات مثبتشم میگن که تو نمیخونی
نه من باور ندارم که در حقش کم لطفی شد. ولی باور دارم که لانچ خیلی بدی داشت.
بازی میتونست خیلی بهتر باشه
“۹۹ درصد از بازی های جهان باز خسته کننده هستن.”
احسنت،من سلیقه بقیه رو نمیدونم ولی اونطور که تجربه خودم بوده،اپن ورلد یعنی تکرار و تکرار فعالیت ها و گیم پلی برای طولانی تر کردن بازی با کمک بزرگ کردن نقشه…مگه اینکه واقعا گیم پلی در اون بازی وجود داشته باشه که توان ۶۰ یا ۷۰ساعت گیم داشته باشه بدون خستگی، که عملا به ندرت دیدم،چون( معمولا )در این سبک،گیم پلی پیچیده ای سیستم ممبارزاتی پیشرفته ای قرار نمیدن…درحالی که بازی ها غیر جهان بازی هست که به خاطر کیفیت بالا مراحل و گیم پلی ارزش تکرار مکرر دارند تا جایی که تک تک مرحل ممکن بارها بشه بازی کرد
۱: ماموریت های تکراری.
2: ماموریت های بیخود و آبکی.
3: دویدن های بیخود و بیش از حد وسط کوه و بیابون.
و…
من نمیخوام تخصصی صخبت کنم اما،من نهایتا برای ساخت بازی ها این سبکی، …بازی ها نیمه جهان باز ترجیح میدم ،مثل سکیرو،رزیدنت اویل ۴، dmc 3 ،dragon age origins ninja gaiden 1 ، … و بازی ها دیگه که الان توی ذهنم نیست
توی این حالت تمرکز باز منعطف به گیم پلیه تا جهان دراز، و از روشایی مثل : علاف کردن پلیر ، و تکیه کردن روی جزییات محیط یا گذاشتن کاتسین ها سرکاری یا دیالوگ ها که اجازه حرکت به پلیر ندن… برای طولانی کردن بازی معمولا استفاده نمیشه
(شخصا نمیتونم با اپن ورلد ها ارتباط قوی بگیرم، شاید معدود تجربه ها کرده باشم که چنان گیم پلی خوبی ارائه داده بودن(یا داستان و حق انتخاب هایی داده باشن) تا به خاطر این موضوعات، با مسائلی که فرمودین کنار بیام
(البته ،نه اینکه اپن ورلد ها بد اند،به سلیقه من نمیاد و نمیتونم واقعا لذت از ماهیتش ببرم،حتی بازی مثل سری زلدا…من بیشتر به خاطر پازل هاش ازش خوشم میاد،نه اپن ورلد بودن ماهیتش)
جالب اینجاست برای من days gone, mafia 3, mass effect Andromeda اصلا خسته کننده نبود و هرکدومو چند بار بازی کردم، واقعاً مس افکت اندرو مدا رو خیلی خیلی دوست دارم
ساخت یک بازی جهان باز مثل یه شمشیر دو لبه هست ممکنه خیلی موفق بشه ممکنه هم نه با کله بخوره به زمین و شرکت های اندکی هستن که بتونن یه پایداری داخل ساخت گیم تو این سبک بودن مثل شرکت راک استار اما ما مشاهده کردیم که شرکتی مثل سی دی پراجکت که ویچر رو ساخته نتونست در ابتدا سایبرپانک رو عالی بسازه پس باعث میشه ۷۰ درصد این گیما شکست بخورن
جای فرنچایز خواب آور Horizon خالی
سیروس بسه کمتر اکانت بزن 🤦🏼♂️
البته برا تو فشار آوره نه خواب آور
یک نکته مثبت راجب هورایزن بگو که باعث بشه کسی ازش فشاری بشه
این بازی به قدری بد بود که به زور باندل داشتن میفروختن
داداش من چند سال پیش PS4 خرید مغازه فروشه یکدونه دیسک هورایزن روش رایگان بهش داد
جالبیش اینه بعد این همه سال هنوز بازیش نکرده از بس بازیش بد هست😂
یکی از نتیجه هاشو که داریم میبینیم همین الان
اون فروش ۲۳ میلیون نسخه ای اکثرش با باندل بوده
یکبار برو مغازه به جعبه کنسول های PS4 نگاه بنداز همشون روشون باندل هورایزن داره سر همینم دیسکش مفت تو بازار ریخته
فعلا که هورایزن زیرو داون پرفروش ترین بازی سونی هست😂🥱
بنازم عکس پروفایل metro exodus رو زدی Metro edition بنازم اصلا این عکس پروفایلی که زدی حرف نداره همینو بزار واقعا مترو اکسیدوس یکی از بهترین بازی هایی بود که میشد با عشق در درونش غرق شی
هورایزن نسخه ی اولش خیلی داغون بود ولی نسخه دوم کیفیت لازمو داشت
نسخه دومش بدتر از نسخه اول بود
حداقل الوی داخل چاق نبود
تنها نکته ای که ازش میدونی اینه که چاقه😂😂؟
حالا من با هیکلشزیاد مشکل نداشتم ولی واقعاً نسخه دوم زیبا بود
البته یه سری مثل اسپایدی و مافیا و دیز و ردفال جهان باز نیستن بلکه یه جهان باز دارن
درک جملت از ساخت بمب اتم سخت تره
میدونم پیچیده شد ولی ژانرشون رو جدی نمیشه جهان بازکامل دونستشون
حالا ردفال و مافیا یه چیزی ولی اسپایدرمن😐😐😐
این بازی کلا سبکش جهان بازه(ولی جهان خشک و بی روحی داره)چجوری نمیشه ژانرشو جهان باز دونست
اون بیشتر ادونچر خدایی
فهمیدم ولی متوجه نشدم
جهان باز نیستن ولی جهانشون بازه.خیلی هم عالی
میدونم سخت شد
بعضی از بازیها نیمه خطی و جهان بازن یعنی بصورت کامل جهان باز نیستن مثل dead island 2
جا داشت که بازی Far cry Primal هم توی لیست قرار بگیره
اونم خیلی زود حوصله سر بر میشد.
اونایی که من بازی کردم از این لیست والهالا و مافیا۳ هستن که هردوشون واقعا برام خسنه کننده بودن
🔶 این مقاله خیلی به سلیقه مرتبطه به عنوان مثال Days Gone هیچوقت برای من خسته کننده نشد یعنی بازی ای بود که من دوست داشتم به جای اینکه تموم بشه ادامه پیدا کنه بعد اینکه بازی رو پلاتش هم کردم بازم ادامه دادم چون به اعتقاد من چیزی که جذبت کنه دیگه تا مدت ها ولت نمیکنه همینطور که Days Gone تا مدت ها منو طلسم خودش کرد
با اینکه ساعتهای زیادی سایبرپانک زدم اما اینم میتونست تو لیست باشه چون بعد یه مدت حس میکنی نقشه اش تو خالیه و هیچ اتفاقی نمیفته توش و فست تراول میکنی همش
یک جوک بی منطق.سایبرپانک بجرعت یکی از بزرگترین شهر های پویای ویدیو گیمو داشت.واقعا چجوری به نایت سیتی دلت میاد بگی حوصله سربر.واقعا در حین رانندگی من همش به دکودیوار میخورم انقد مجذوب دیتیل های شهر میشم
کجاش پویا بود؟ npc هاش که راه میرن میخورن به هم هیچ اتفاق پویایی هم که تو شهر پیش نمیاد یه سری ماشین فقط میرن میان. شهر پویا فقط رد دد ۲ و بس
درسته گیم باگ های فوققق زیادی داشت و هر چیز منفی یه چیز مثبت داره.ولی شهر سازی فوق قوی بود و همین الانشم شرکت های بزرگ بعد از۴ سال عمرا بتونن یه چیز مثلش رو بسازن.این ریسک رو میپذیرم بخاطر دیس لایک😂😂😂 بنظر من حتی جی تی ای وی ای هم از نظر گرافیک نتونه بش برسه و فقط سایبر بعدی میتونه یه همچین گرافیکی رو دوباره باز سازی کنه اونم با آنریل۵ واووووووو
فقط بازی های اکشن RPG با تم فانتزی، بهترین استایل در سبک جهان باز محسوب میشه
همچین آثاری دقیقا حکم جواهر رو دارن
نصفه صنعت گیم شده بازیای جهان باز که نصف همونا هم اکثراً عناوین ضعیفی هستن این وسط عناوین جهان باز با کیفیتی مثل ردد،ویچر و الدن رینگ هرچند دهه یکبار میان تو این فاصله بقیهی استودیوها بجای صرفه هزینه زیاد برای ساخت بازیایی که فقط مپ رو بزرگتر کنن و چندتا مأموریت تکراری بچپونن تو بازی میتونن تعداد زیادی عناوین کوچیک تر با تمرکز بر روی گیمپلی و مأموریت های فرعی که ساختشون هم مدت زمان کمتری طول میکشه بسازن
هر چند دهه ؟؟
عزیز ما سالی ۱ دونه بازیه شاهکار جهان باز داریم خدایی، تهش دیگه هر ۲ سال، ولی منم بازی کوچیک کوتاه با داستان قوی و نو آوری ترجیح میدم تا ۱۰۰ ساعت گیم پلی تکراری
بازی forspoken رو هم میشد توی این لیست قرار بدید چون واقعا جهان کاملا خالی و پوچی داشت
خسته کننده بودن یه بازی ، برای من با اساسینز آدیسی شروع شد و معنا پیدا کرد
من اون زمان سیستمم پریده بود کلا یه ادیسی داشتم که اونو اتفاقی پشت ویترین یه مقازه دیده بودم سر همین موضوع و اینکه من اون حال حوای گیم اون دوران رو دوست داشتم یه بار مپو تقریبا ۱۰۰ درصد کردم این شامل تک تک کمپ ها،کوست ها،فرقه ها و امثالهم میشه.
واااای برای من اواخر بازی عذاب شده بود.به زور فقط میرفتم که تمومش کنم
و منی که بعد از سه ساعت پلی دادن حذفش کردم:)
خودم عاشق اساسینام ولی چهارتای آخری اصلا اساسین نیستن.
من اول از همه راجب دیزگان حرفتون قبول ندارم دیزگان بازی تکراری ای نبود محیط هاش گسترده و وسیع بودن و گان پلی روونش در کنار گرافیک منحصر به فردش باعث میشد آدم لذت ببره
راجب والهالا هم بنظرم صرفا داره زیادی کوبیده میشه دوستانی ک بازی رو پلات کردن میدونن ک صد دویست تا ماجرای جالب گوشه کنار بازی رخ میداد حتی کل داستان رگنار به عنوان مرحله فرعی آورده بود و این حد از بدگویی ازش واقعا برام جای سوال داره
والهالا خیلی برام عجیب بود بر خلاف اریجینز و ادیسی که ازشون لذت بردم و تونستم اپن وردشون رو تحمل کنم والهالا خیلی ساید میشن های کم و بی کیفیت تری داشت نسبت به اون دوتا
Biomutant و Days gone به نظرم نباید تو این لیست میبودن درسته که اشکالات زیادی دارن ولی میشه ازشون لذت برد همچنین بازی Biomutant دارای محیط های مختلف و همچنین وسایل مختلف میشد که با طرح های جور واجور به ادم حس خوبی رو میداد. اون راویش هم کم بیش لذت گیم رو بیشتر میکرد.
(نظر شخصی)
بازی اپن ورلد ساختن واقعا کار هر شرکت و استودیویی نیست ، باید به توانایی ها و بودجه خودشون (چون اپن ورلد با کیفیت ساختن هزینه بره) توجه کنن ، نمیدونم چه اصراریه همه میخوان اپن ورلد بسازن ، فقط چنتا شرکت خاص هستن که کارشون اینه و تواناییشو دارن که خودتون میدونین کدومان
نمیدونم چرا اینقد دوس دارین دیزگانو یه بازی ضعیف یا حوصله سربر نشون بدین. کلا همیشه همینه، هم گیمفا هم باقی سایتا هر لیستی که مربوط به ” عناوین حوصله سربر” یا ” عناوین جهان باز ضعیف” یا همیچین مقالاتی باشه بزور دیزگانو هم میندازین داخلش! والا به پیر به پیغمبر بازی خوبیه. نمیدونم دیگه ملت چی میخوان از یه بازی ویدیویی. کلا رسانه هر بازی رو بخواد بیش از حد گنده میکنه یا بیش از حد میکوبه و هردو حالتش رو مخه
ببین دوست عزیز فضای گیمینگ و صنعت بازی های ویدیویی همیشه پر از حاشیه و سایت ها و استودیو ها شرکت ها و کاربرانی به خصوص کاربرانی هست که خودشون هیچی هیچ چیزی از ساخت یک بازی ویدیویی نمیدانند یعنی اصلا نمیدانند که یک بازی ویدیویی چقدر باید براش بها بدی چقدر باید براش سختی بکشی تا ساخته بشه این همه شرکت ها میروند و زحمت میکشند تا یک بازی خوب بسازند آخرش یمش گیمر یمش کاربران حاشیه پرور و بکوب و یک سایت های الکی حاشیه پرور و بکوب بازی ها (البته منظورم به سایت خوب گیمفا نیست ) میان به همین راحتی یک بازی رو راحت خرابش میکنند الان دث استرندینگ ۲ چقدر حاشیه داشت چقدر الکی چقدر از سایت ها و کاربران و گیمر ها زدن از بس کوبیدنش دث استرندینگ ۲ که یکی از شاهکار های تکرار نشدنی سونی هست رو اینقدر کوبیدن که حد و حساب نداشت چی شد تویه مراسم بهترین بازی سال عنوان یکی از بهترین بازی های سال رو گرفت و همزمان عنوان یکی از دارا ترین و بهترین موسیقی های سال رو هم جایزه گرفت حالا یک شرکت هایی همچون IGN و Gamespot یعنی واقعا الکی ترین نمرات رو این دو تا شرکت میدن برای شاهکار تکرار نشدنی سونی مثل the last of us part 2 همین IGN رفت بهش داد ۸ از ۱۰ همین IGN و gamespot به رد دد ردمپشن سونی رفتن از ۱۰ بهش دادن ۸ حالا دقیقا مطمئن نیستم از این دو تا IGN چنین نمره ای دادن بود بهش یا gamespot حالا یکی از همین دو تا بودن الان مثلا چرا باید دیز گانی که اصلا خسته کننده نبود تویه این لیست باشه این یکی از اشتباهات سایت گیمفا هست خوب دیز گان نباید باشه (بنظر من ) (بنظر من باید MAD MAX باشه) باز به عنوان یک بازی خسته کننده خیلی قابل قبول تره زاید اساسینز کرید آدیسی باشه بجای دیز گان استیلار بلید چقدر حاشیه داشت هان؟؟ چقدر کوبیدنش کاربران میدونی سر چی سر اینکه چرا سونی اون لباس شخصیت Eve که کاملا برهنه هست رو رفته سانسور کرده و چون سانسور کرده سونی بازی نداشت سونی بدترین هست و هزاران حمله به سونی بستن اما چیشد استیلار بلید اینقدر پر طرفدار شد اینقدر عالی بود که سازنده بازی Nier Automata که من خودم عاشق بازی nier Automata هستم سازنده این بازی گفته بود که بازی استیلار بلید. بهتر از بازی nier Automata من هست استیلار بلید در عرض ۲۴ ساعت پس از عرضه توانست رکورد بزنه و ۱ میلیون فروشش رو تجربه کنه و هنوز که هنوزه هم هست که داره میفروشه حالا نمیرن تویه بحر گیم پلی و داستان بازی باید حتما بچسبند به اون لباسی که شخصیت eve کاملا برهنه هست که اره چون سونی اونو سانسور ش کرده سونی بده سونی بدترینه بله دوست عزیز صنعت ساخت بازی های ویدیویی همیشه همینطور پر از حاشیه و کوبیدن هست تا دلت بخواد همیشه به بازی های خوب بها داده نمیشه ولی روزی همیشه میرسه که باز بهشون بها داده میشه که دیگه اون بازی قدیمی شده
Biomutant بنظرم زیادی کوبیده شده و واقعا ارزش تجربه رو داره بخصوص واسه سن های پایین تر،ولی با ac valhalla موافقم
منی که با دو من ریش نشستم پاش چی؟
در مورد همه گیمر ها صدق نمی کنه مقلا خیلی ها میگن دنیای فارکرای پنج خیلی بزرگ و کم محتوا پای برا خودم جذاب گوشه به گوشش
برعکس به نظرم بعد از نسخه ۳ نسخه ۵ بهترین مپو داشت و داغون ترین مپ مال نسخه ۶ و چهار میشد (نمیدونم چرا ولی از مپ نیو دون از مپ ۴ بیشتر خوشم اومد(با اینکه کپی ۵ بود))
موافقم
Mafia 3
اینو اگه بگیم بزرگ ترین حسرت یک بازی مافیایی درست و حسابی در نسل ۸ بود اشتباه نکردیم ، یادمه خیلی منتظر این بودم ولی با دنیای بیروحش خیلی ناامیدکننده ظاهر شد
Mafia 1 remake ایا من برای تو هویجم؟!
حالا دنیای بی روحشو میتونی با کات سین های بخش داستانیش نادیده بگیری ، مشکل اصلی مافیا ۳ مشکلات فنیشه ، حتی دفینتیو ادیشن ۳ هم این مشکلاتش رو داشت
Biomutant واقعا بد بود
نه تنها والهالا بلکه از اساسین اورجینال به بعد همشون دنیای باز حوصله سربری داشتن . فقط می خواستند الکی مپ رو پر کنند
دیزگان اصلا واسه من خسته کننده نبود و تا انتها جذاب بود نمیدونم چرا اینقدر سعی میکنن این بازی رو به خاطر متاش بکوبونن شاهکار نبود ولی اصلا حوصله سر بر نبود من دیزگان رو جزو انحصاری های ضعیف پلی استیشن نمیدونم اصلا و معتقدم یکی از متفاوت ترین و پر ریسک ترین آثار سونی بوده تو سال های اخیر
یکی از فوق العاده ترین و تکرار نشدنی ترین و با کیفیت ترین و پر فروش ترین عناوین سونی هست
شما Days gone رو با اون همه محتوا در این لیست آوردید بعد جالبه که Death stranding که بخش اعظمی از گیم پلی نگه داشتن جوی کان و R2-L2 در یک محیط جهان بازه و شما مجبورید پیاده با سرعت پایین از جنوب مپ برید شمال مپ در این لیست قرار ندادید.
Days gone کات سین های کوتاه اما پیوسته داره و تنها بخش آزاردهنده بخش هایی از روایت بازیه که حتی در بازی های شاهکاری مثل Uncharted و Last of us هم این روایت کند وجود داره .
بازی از خیلی جهات خوب بود و واقعا اگر مسیر تکراری نداشت و جهان باز نبود به نظرم می تونست به شدت موفق تر ظاهر بشه
Assassin’s Creed Valhalla بازی بود که حتی تو طی کردن مراحل اصلیش دعا می کردم زودتر تموم بشه از بس مراحل تکرار بود و مشابهش رو تو نسخه های قبلی رفته بودم
Mafia 3 با اینکه داستان خوب داشت ولی مراحل تکرار زیادش اذیت می کرد
far cry 6 چون کاملا شبیه نسخع های قبلی بود و پیشرفت خاصی بجز گرافیک توش نبود می تونست تو این لیست باشه
forspoken هم اثری ناموفق تو این زمینه بود
sniper ghost warrior 3 با اینکه برام لذت بخش بود ولی کاش جهان باز نبود و همین جهان باز بودن و خالی بودن دنیای بازی ضربه سنگینی بهش زد
فکر کنم تو مقاله بازی های جهان بازی دیگری می تونست جای گزین Days gone بشه
دث استرندینگ اولاش خوبه
ولی اخراش واقعا خسته کنندس
هورایزن چرا نیست؟
هرموقع تجربش کردی متوجه میشی چرا تو لیست نیست
پیشنهاد میدم نقد و بررسی گیمفا رو هم بخونی
متاسفانه افرادی افراطی و سو استفاده گر هستن که بخاطر شرایط جوی سعی میکنن بی دلیل بازی رو خراب کنن و حتی نقاط قوت بازی رو به عنوان نقاط ضعف عنوان کنن
Zero dawn رو بازی کردم
یک عنوان فوق العاده معمولی
دیالوگ نویسی و صداپیشگی خیلی بد.
سیستم کرفتینگ بد. سیستم بازیابی سلامتی بد.
انگار تیتر و متن مقاله رو به درستی نخوندید
اسکایریم هم سیستم دیالوگ به شدت خشک و بی روحی داره ولی ایا خسته کنندس ؟
بازی هایی که در لیست هستن و نویسنده اشاره داره به بازی هایی که خیلی از گیمرا بازی رو بخاطر طراحی مراحل ضعیف و تکراری نصف و نیمه رها میکنن و بازی انگیزه ای برای ادامه دادن نمیده در حالی که هورایزن زیرو داون مخاطب رو تا اخر بازی نگه میداره و طراحی مراحل بسیار خوبی هم داره به همراه یه داستان خیلی خوب
درباره دیالوگ های بازی موافقم واقعا خشکه ولی نه صداپیشگی ایراد داره نه سیستم کرفتینگ و بازیابی سلامت
حتی اگه حرف شما درست هم باشه دلیلی بر خسته کننده بودن نیست
من تا نصفه بازی اش کردم بعد ولش کردم.
برای من خسته کننده بود.
همه جا این بازی به این معروفه که به شدت خواب اوره بعد شما می خوای این موضوع برعکس نشون بدی و جزو نقاط قوت به حساب بیاری!!!!
امثال شما به این بازی چنین چیزایی میگن وگرنه مخاطبین چنین چیزی در وصف بازی نگفتن 🙂
پیشنهاد میدم قبل از اظهار نظر نادرست حتما بازی رو تجربه کن شاید چشمات به حقیقت باز شد
نقد آقای کریمی هستش راجب زباله نخسه دوم که خواب آورترین تجربه عمرشون بوده نکنه ایشون هم فن بوی هستن، این سری هیچ چیز خاصی نیست جز یه دموی گرافیکی.
۱-هورایزن رو اقای غزالی نقد کردن نه اقای کریمی متاسفانه تو گیمفا دیگه نیستن
2-به بازی نمره ۹ دادن نه تو نکات نقد نه تن متن نقد حرفی از خسته کننده بودن یا به قول خودت خواب اور بودن نزدن و سیستم اپن ورلد بازی رو جذاب تو.صیف کردن
3-حتی اگه بر فرض مثال اقای کریمی نقد کرده بودن (که نکردن ) نظر یه شخص باعث میشه فکت صادر کنی ؟
4- دمو گرافیکی رو به بازی های کوتاهی میگن که برای به رخ کشیدن قدرت یه سخت افزار نشون میدن در حالی که هورایزن نه کوتاهه و نه قصد به رخ کشیدن ps5 رو داشته در حالی که روی ps4 هم منتشر شده
5-بازم میگم قبل از اظهار نظر نادرست و فکت های غلط اول خودت بازی رو تجربه کن
«اقای کریمی متاسفانه تو گیمفا دیگه نیستن»
نیست؟ واقعا؟ چرا؟
اقای غزالی رو گفتم دیگه نیستن XD
اها اشتباه خوندم 😂
شما اومدی گفتی مخاطبین و آقای کریمی هم جزو مخاطبین بازی بوده که گفتن خواب آور بوده.
مگه قراره حرف یه مخاطب رو به کل مخاطبین تعمیم بدی؟؟ اگه مخاطبین میگن خسته کنندست چرا ۲۳ میلیون نفر خریدنش با اینکه ایپی جدید بوده؟ چرا نظراتش تو استیم و استور سونی ۹۰ درصد مثبته؟ و اگه ملاکت حرف اقای کریمیه که خودشم گفته بود لست ۲ تو داستان سرایی ریسک کرده ولی همین چند ساعت پیش گفتی تنها ریسکش لگبتش بود کلا هیچکدوم و بازی نکردی صرفا رو حرفای این و اون میای در مورد بازیایی که بازی نکردی نظر میدی که همونم با تناقضه ،دفعه قبلم گفتم در مورد بازیایی که بازی نکردی اظهار نظر دقیق نکن! اگرم مخاطبین مهمن نظر اکثریت مهمه
نیازی به توضیح اضافه نیست
از هر ۱۰۰ نفری که دیدم هورایزن رو بازی کردن ۹۹ نفر بعدش گفتن تو بهترین حالت یک بازی متوسط و به قول معروف MID از همه لحاظ بوده
نظرات استیم و PSN که چیز دیگه ای میگه
من خودم تجربش کردم
بازی زیرو داون برای من حوصله سربر بود
خیلی سعی کردم ارتباط برقرار کنم نتونستم
اما مطمئنم بای خوبیه و برای سلیقه من مناسب نبوده
تو نظرات استیم AC Origins هم نمره بالایی داره ولی ربطی خواب آور نبودن بازی نداره.
تو نظرات PSN که داغون ترین گیم ها هم نمره بالایی دارن
اونی که عاقل باشه اصلا واسه این بازی پول نمیده که بعدا بخواد واسش نمره ثبت کنه
یک نگاه به ریپلای های زیر پست های اکانت توییتر پلی استیشن وقتی راجب هورایزن پست میگذاره بنداز نظر اکثریت گیمرا رو میفهمی
اون روز اکانت استرالیا پلی استیشن تولد الوی رو تبریک گفته بود بهش گفته بود ملکه زیبا بعد همه گیمرا ریخته بودن زیرش عکس های ادیت چاق شده از الوی چاق میفرستادن که ریپلای ها از خود توییت اصلی بیشتر لایک گرفته بود و اکانت پلی استیشن رسما توسط گیمرا Ratio شده بود و ریپلای ها رو ادمینش داشت مخفی میکرد😂
نظر دوستان گواهه
اساسین اسکرید اودیسه ✓
دیزگان بالا ۴۵ ساعت بازی کردم
رایز او رونین عالییییی بود جهان بازش
تایم پلی دیزگان ۳۶ ساعته
مراحل فرعی
میدونی فقط پیدا کردن هوردا زمانبر و تکراریه برا ۱۰۰ کردن
اره بازی تا ۴۵ ساعت سرگرم میکنه تقریبا
والهالا از خود گیمفا ۹.۷ گرفته
که حقش بود تنوع زیاد
دیز گان رو خریده بودم.کلی بهش امیدوار بودم.گند زدین توش(هنوز یکم امید دارم .کسی بازیش کرده که بگه چقدر حوصله سربره یا کیفیتش چجوریه؟)
اگه یه دنیایی شیر تو شیر با مبارزاته فوق العاده و گیم پلی نرم دوست داری احتمالا دیزگان خیلی جذب کنه
داش من رو پیسی تمام کردم با زیر نویس فارسی بالا ۴۰ ساعت بازیش کردم اعتیاد آور داستان عالی گیم پلی عالی مخفی کاری گان پلی موتور سواری شاهکار و…..
بنظرم بهتر بود بجای بازی Days Gone اسم بازی forspoken تو لیست میبود
Day gone موافقم حوصله سربره.مدیران سونی بهترین تصمیم گرفتن که شماره۲ این اثر نساختن .و همینطور آنچارتد۴ واقعا حوصله سربره اگر کسی آنچارتد۲ بازی کرده باشه متوجه میشه که شماره ۴ خسته کننده هست
کل انچارتدارو رنده کردم هیچ وقت ۴ برای من خسته کننده نبود
هیچ کسم ندیدم بگه انچارتد ۴ خسته کنندس
نخسه ۴ کاتسین های طولانی داشت که یکم خسته کننده میشد ولی اونقدرام که دوستمون میگه نه.
داش من ۱۲۳۴ پلت کردم کجاش ۴ حوصله سر بر بود
والا با توجه به اینکه بعضیاش حوصلم رو سر بزد و بعضیاش نه ولی تو این لیسته کاملا سلیقه ایه
واقعا از اینکه Far Cry 6 تو لیست نبود ناراحت شدم
ولی خب واقعا دیزگان حوصله سر بر نیستش!!!
مافیا ۳ اصلا نباید open world میشد. داستان و فضاسازی ابن بازی خیلی خوب بود ، این بازی پتانسیلش داشت که مثل دو نسخه قبلی به یه بازی فوقالعاده تبدیل بشه که به خاطر ماموریت های فوق تکراری و نبود آزادی عمل برای گیمر همش هدر رفت.
جا داشت به ریج ۲ هم اشاره بشه . باری شوتینگ فوقالعاده ای داشت ولی به عنوان یه بازی open world و تنوع مراحل عملا هیچ بود
مقام اول رو باید به spider man 2 اختصاص میدادین که از همون اولش کسل کننده بود
چشم بهشون میگم دفعه بعد حتما قرار بدن
خیلی درست بود من بیشتر بازیای این لیستو بازی کردم فقط بخاطر اسمشون ولی بعد به هفته دگه حالم ازشون بهم خورد برای گاتهم نایت هم بعد چهار روز حوصله سربر شد چون تمام ماموریتاش تقریبا مثل هم بود
بنظرم Spider-Man 3 یکی از بهترین بازی های ساخته شده تو سری بود و اصلا خسته کننده نبود
اسپایدرمن ۳ خیلی بازی بدی نبود. من که عاشقش بودم.
Goat simulator 3 رو به مافیا ۳ ترجیح میدم
محتوای بیشتر و خلاقانه تر توی مأموریتاش داره و سرگرم کننده تره🫠🫠
دوستانی که توی موفق بودن RE9 شک دارن و میگن بازی خوبی از آب در نمیاد ، باید بگم تا الان کپکام خودش رو نشون داده و به مخاطب فهمونده که چقدر پتانسیل داره و تمام تلاشش رو میکنه که خواسته های مخاطب رو برآورده کنه ، اگر توی صنعت گیم ریسکی وجود نداشت قطعا پیشرفت نمی کرد و الآن کپکام این ریسک رو پذیرفته که RE9 رو جهان باز بسازه و از نظر من قطعا بازیه خوبی میشه و اگر قرار بود این اتفاق نیوفته طبیعتا کپکام نمیرفت بازی رو جهان باز بسازه
بودن بازی دیز گان توی این لیست رو قبول ندارم ، نمیدونم چرا همه ی سایت ها تخریبش می کنن ، آقا باور کنید بازی دیز گان بی نقص نیست ولی فوق العاده ست ، بازی ای که از سوی خیلی ها بهش کم لطفی شد و نمی دونم چرا یهو یه بازی خوب اینجور تخریب میشه
دیززززززگان.مافیااااا۳.والهالاااا
آخه چرا اینها درسته گیم هایی در حد گنده های صنعت گیم نبودن ولی بجرعت قوی بودن مخصوصا دیزگان که فوق العاده بود.شایدم من اشتباه میکنم
خداییش اسپایدی ۳ اصن نباید جهان باز میشد با خودشون چی فکر کرده بودن ؟؟؟ هوش ان پی سی ها مثل پرنده و گوزنای جی تی ای وی بود. حوصله سر بر
واقعا از بازی ها جهان باز متنفر بودم برای اینک واقعا خسته کنندس مثلا از بچگی جی تی ای ک همه عاشقن من همیشه برام کسل کننده بوده مخصوصا ماموریت های فرعی هیچ وقتم تا آخر نرفتم یا بازی های اساسینز و…. خیلی های دیگ کلا بازی های خطی رو بیشتر میپسندم الآنم همه داره رو میارن به بازی های جهان بازی مخصوصا بازی های تو سنین رده پایین ماریو هم قرار جهان باز بشه برای نینتندو سوییچ دو فکر کن ،!!!!
Days gon اول بازی جوری عالی بود که آخرای بازی میگفتی چقدر حوصله سر بره
من وااقعا عاشق days gone بودم. لحظه لحظه بازی برام رویایی و جذاب بود. نمیدونم ولی برای من حتی یک ثانیه شم حوصله سربر یا خسته کننده نشد. خود دیکن هم خیلی کراش بود.. با اون رفیق مست و ملنگش اسکیزو :))
اسکیزو شبیه جاش هاچرسونه بنظرم نه؟
و خب هیچوقت رفیق دیکن نبود
بوزر رفیقش بود
انتخاب تنها ۱۵ بازی از بین دنیایی از جهانبازهای خستهکننده صنعت گیم واقعا کار سختیه!
فارکرای ۵ هم میتونست در این لیست قرار بگیره.
فارکرای ۶ نه
پرایمالم نه
بعد فارکرای ۵؟
5 واقعا اونقدام خسته کننده نبود
اولا؛ من نسخه ششم و پرایمال را بازی نکردم.
دوما؛ وسعت بزرگ جهان فارکرای ۵ و تعداد ماموریتهای فرعی تکراریش بعد از مدتی حوصلهسربر میشه.
صددرصد مراحل فرعی تکراری بود خب یوبیسافته دیگه چه انتظاری داری
مثلا شمال مپ باید هلیکوپترارو میزدی
جنوب شرقی مپ قایقارو
جنوب غربی ماشینارو
ولی درکل داستان خوبی داشت
واقعا تنها چیزی که باعث میشد این تکراری بودنشو نادیده بگیرم فهمیدن داستان و تنفر از جوزف سید ویلن اصلی بازی بود
و بنظرم کات سین های قشنگی داشت
نمیدونم میدونی یا نه ولی داستانش یجورایی اشاره میکنه به یه ادم واقعی به اسم دیوید کورِش برو بخون درمورد این
و نیودان چی اونو بازی کردی؟ داستانش مثلا ادامه ی ۵ هست
یا خدا این مقاله ۲۴۹ تا دیس لایک و مخالف داشته چرا ؟؟!!
فکر کنم من مریضم
چون شدیدا با mafia 3 حال کردم طوری که چندبار تمومش کردم
نحوه روایت داستان اصلی بعلاوه گیمپلی ماشین ها شدیدا بهم مزه میداد
ولی گرافیکش و کاکا سیاه بودن کاراکتر اصلی رو اعصابم بود
اکثرا با این بازی حس چندش بهشون میده بجز من
و در نهایت با Daysgone توی این لیست شدیدا مخالفم
بازی به شدت سرگرم کننده بود ولی با کند بودن بخش داستانی مخصوصا بعضی مراحل فرعی سارا موافقم
توی پست دیگه میگن بازی های خوبی که فروش کمی داشتن بعد از prey نام میبرن! که اصلا بازی خوبی نیست
بعد اینجا از Daysgone به عنوان بازی خسته کننده نام میبرن! کجا داریم میریم😂
داستان دیزگان یکم زیادی کش پیدا میکنه اما باز هم خسته کننده نیست. جهان بازی و داستان بازی اصلا حوصله سر بر نیستن. فکر کنم کسی که به دیزگان بگه حوصله سر بر خواسته ۲ روزه بازی و به اتمام برسونه. بعد توی لیست madmax2015 نیست که باید صدر لیست باشه! از شروع بازی توی نیم ساعت اول خسته کننده میشه!
بنظر days Gone نباید جز این لیست باشه
آره سونی فنا کور بشن که اسم starfield توش نبود هالک ایرانی کجایی که منتظرم بریم به جنگشون
خسته کننده تر از ghost reacon نداریم،جهان به شدت باز و فعالیت های به شدت تکراری
برای من فار کرای شش اینجوری بود در حدی که وسطای بازی کلا ولش کردم… همش کارهای تکراری
بازی هایی که جهان باز نیستن و ترجیح میدم مثل کالاف که از همون اول بازی کاملا درگیر نبرد میشی