نقد و بررسی بازی Animal Well
Animal Well یکی از خاصترین و عجیبترین تجربههای دنیای بازیهای ویدیویی است؛ یک مترویدوانیای بیاندازه مرموز، شوخ طبع، پرچالش و پر از هیجان که هر چقدر بیشتر برایش وقت میگذارید، بیشتر درگیرتان میکند.
باورکردنی نیست؛ Animal Well با تمام جزئیات و پیچیدگیهایش، به دست تنها یک نفر به نام بیلی بسو ساخته شده. او حتی از یک انجین کاستوم که ساخته خود اوست، برای ساخت این بازی استفاده کرده که نتیجه نهایی آن یک بازی بسیار کم حجم، بدون باگ و بهینه است که کمتر میتوان نظیر آن را در دنیای بازیها مشاهده کرد.
Animal Well در مواجهه نخست ممکن است چندان جذاب جلوه نکند، به خصوص برای آن دسته از گیمرهایی که حوصله درگیر شدن با دنیای یک بازی را ندارند و میخواهند همه چیز آماده توسط خود بازی بر سر راهشان گذاشته شود و آنها فقط چند دکمه را بفشارند. این بازی هیچ راهنمایی در خود ندارد. شما از درون یک بوته گل بیرون میآیید (شاید هم زاده میشوید!) و باید راه خود را در جهان غیرخطی و بزرگ بازی پیدا کنید. همینطور که در بازی پیش میروید، به معماهای بیشتری بر میخورید، چیزهایی به چشمتان میخورد که پیش از آن به نظر یک چیز تزیینی بودند؛ اما حالا باید ازشان برای حل معمای درون بازی استفاده کنید. از این نظر، Animal Well پر از غافلگیری است و از هر فرصتی بهره میبرد تا نفستان را حبس کند.
Animal Well در سبک مترویدوانیا ساخته شده؛ یک نقشه بسیار بزرگ و غیرخطی دارد که برای حل پازلهای آن، ممکن است مجبور شوید بارها و بارها به یک مکان مشخص و تکراری بازگردید. خوشبختانه میتوانید بر روی نقشه بازی، با استفاده از آیکونهای مختلف، یک مکان را علامتگذاری کنید تا هر وقت نیاز داشتید به آنجا برگردید. جهان پیکسلی بازی آنقدر زیباست که هر بار بازگشت به یک مکان تکراری، خسته کننده نمیشود؛ به خصوص آنکه شما در جهان بازی تنها نیستید. حیوانات در جای جای جهان بازی حضور دارند؛ بعضی از آنها دوست و بعضی دیگر دشمن شما هستند. مثلا خرگوشها هر کجا که بروید به دنبالتان میآیند و به شما کمک میکنند اما از سوی دیگر، ارواح درون بازی به خون (شاید هم روح!) شما تشنهاند و باید به هر طریقی که شده، آنها را از خود دور کنید.
یکی از عناصر مهم بازی، صندوقهای گنج آن است که گاهی قابلیتهای مختلفی را در اختیار شما میگذارد. در طول بازی، میتوانید تخم مرغهایی را پیدا کنید که در نهایت به شما قابلیتهایی همچون Fast Travel میدهند. همین مورد باعث میشود حتی وقتی به پایان بازی میرسید، به ادامه ترغیب شوید و محتوای پس از پایان را نیز تجربه کنید. در واقع آنچه Animal Well را بسیار سرگرمکننده میکند، وجود حس پیشرفت در جای جای آن است و این حس، به وسیله حل معماها و دریافت پاداش، به خوبی انتقال داده میشود.
خوب است کمی بیشتر راجع به محتوای پس از پایان بازی صحبت کنیم. بنا به گفته بیلی بسو، معماهای بازی به سه سطح طبقهبندی میشوند. سطح اول که قابل حل توسط عموم گیمرها هستند، سطح دوم که پیچیدگی زیادی دارند و تنها افراد کمی قادر به کشف و حل آنها خواهند شد و سطح سوم که ممکن است برای حل آنها سالها زمان نیاز باشد. پس از پایان بازی، خوب است که به بازی کردن و کاوش در جهان غریب Animal Well ادامه دهید. آن وقت است که متوجه میشوید چقدر پازل و معمای ناشناخته در بازی وجود دارند که به آنها برنخورده بودید. دیوانهوار باید جهان بازی را زیر و رو کنید و سپس معمای مربوطه را حل کنید. از این نظر، Animal Well محتوای بسیار ارزشمند و سرگرمکنندهای را پیش روی مخاطبانش قرار میدهد که نظیرش را در کمتر بازیای مشاهده کردهاید.
یکی از شوخیهای بامزه بازی به نحوه معرفی آن بازمیگردد، جایی که سازنده آن گفته بود Animal Well مانند این است که هیلو ۲، با هیلو ۳ ملاقات کند. مشخص است که شوخی میکنند چرا که بازی هیچ ارتباطی به سری بازیهای هیلو ندارد! در خود بازی نیز، به این دست شوخیها برخواهید خورد و حتما به آنها خواهید خندید.
صدای محیط در بازی، به بهترین شکل ممکن ضبط شده و در پس زمینه پخش میشود. از صدای آب گرفته تا صدای انفجار و صدای حیوانات، همگی کیفیت خوبی دارند و به انتقال حال و هوای خاص بازی کمک زیادی میکنند. موسیقی بازی نیز، با اینکه میتوانست پررنگتر و بیشتر باشد، بسیار خوب است و به خصوص در لحظات انتهایی بازی، بسیار اثرگذار عمل میکند.
باید گفت که Animal Well یکی از شگفتیهای سال ۲۰۲۴ محسوب میشود. عنوانی غنی، بزرگ، مرموز و پرمعما که با وسواس و دقت خاصی ساخته شده و هر لحظه از آن، شگفت انگیز و زیباست. ممکن است عدهای اعتراض کنند که Animal Well داستان مشخصی برای گفتن ندارد. باید گفت داستان Animal Well را جهان آن شکل میدهد و طوری که شما در آن پیش روی میکنید. در واقع همه چیز به خودتان بستگی دارد. یا با جهانش ارتباط میگیرید یا بیحوصلهاید و بازی را نیمهکاره رها میکنید. اما توصیه میکنم کمی صبر داشته باشید و به بازی کردن ادامه دهید. آن وقت است که با یکی از خاصترین تجربههایتان مواجه خواهید شد.
Animal Well
Animal Well بازی خاص و کمنقصی است. یک عنوان فوقالعاده در سبک مترویدوانیا که کمتر نظیرش را دیدهاید. بازی پر است از پازلهای مختلف و مکانهای جذاب با گرافیک پیکسلی زیبا. هیچ راهنمای خاصی درون بازی وجود ندارد و شما باید در جهان بزرگ و غیرخطی آن، به حل معماها بپردازید و به پیشروی در بازی ادامه دهید. محتوای پس از پایان بازی، غنی و عالی است؛ به نحوی که ساعتها شما را غرق خود خواهد کرد. Animal Well، جهانی را ارائه میدهد که پس از تجربه آن، تا مدتها در یادتان خواهد ماند.
نکات مثبت:
- طراحی پازلهای جذاب و متنوع
- گرافیک پیکسلی زیبا
- بهینه بودن موتور بازی و اجرای روان آن
- طراحی مراحل به یادماندنی و خاص
- محتوای پس از پایان غنی
- صدای محیط عالی
نکات منفی:
۱۰
این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
اولین ۱۰ گیمفا تو سال ۲۰۲۴ بعد ۶ ماه.
اولین ده گیمفا یاکوزا بود ، ولی نمیدونم چرا حذفش کردن
پرسونا رو هم برداشتن از لیست ۲۰۲۴
🟢 این بازی عشقه خودمه 💚☘️
این بازی به خوبی نشون میده که گرافیک اهمیت بسیار کمی داره
بله ولی نه کلا نبودش
خب نسل ۸ میموندیم
خیلی آرت بازیش خوشگله، پشمام ریخت، همین که توش پر از پازله مهم ترین دلیل برای تجربشه، عاشق بازی های پازلیم، بهترین تجربم از پازل پورتال ۲ بود
گرافیک در جای خودش مهمه
بسته به سبک و هزینه بازی داره
منتقد باید هر عنوان رو با توجه به حد و اندازه اثر و مواردی که در اون مدعی هستش نقد کنه
برای مثال شخصیت ها و داستان یه بازی داستان محور با نگاه ریزبینانه تری نقد میشه
حرف شما درسته اما از نظر من گرافیک کمترین اهمیتو داره.
تا حالا هم بیشتر بازی هایی که عاشقشون بودم گرافیک ضعیفی داشتن.
بازی اگه میخواد با گرافیک شاهکار بشه باید چیزی مثل رد دد در بیاد یا سوشیما.
گرافیک ش هم خوبه.بازی خوب با گرافیک بد نداریم
بنظر بازی جالبی میاد
اینکه مبارزه نداره و صرفا پازل داره برام عجیبه
و یجورایی متوجه نمیشم progression بازی چطور قراره احساس بشه
ولی درکل همیشه بازی هایی که منو سورپرایز کنن و کاری کنن که دیدم به طراحی یه بازی عوض بشه برام بالاترین جایگاه رو دارن
شاید این بازی هم از همون دست باشه
اخیرا یه مترویدوانیا دارم میرم Grime
شدیدا به تمام ایندی باز ها توصیه میشه واقعا عالیه
به به، خسته نباشید ممنون بابت مقاله.
یکی از بازیاییه ک تو لیستمه حتما تجربش کنم. مترویدوانیای فوقالعاده ای هس🙂
در حال حاضر دارم Super Mario Odyssey بازی میکنم. بعد از اون حتما میرم سراغ Animal Well🙌
شما سوپر ماریو بازی می کنی من اساسینز رولویشن! چقد من عقبم: d
😄😄
شبیه ساز؟ حواست به خودت باشه فردا پس فردا دیدی از اینترپل ریختن تو خونه تون کت بسته بردنت دادگاه 😂😂
XD
ولی جدا از شوخی عجب شاهکاریه!!!
اینا برا تو جوکه برا گری باوزر خاطرس🤣💀
آره واقعا عنوان به شدت خاص و شگفت انگیزیه
Super mario odyssey یه سری ضعف ها داشت از نظر خودم.
مثلا بعضی از مراحلش خیلی سطحی کار شده بودن و عمق خیلی کمی داشتن و برای خودم عجیب بود.
با اینکه در کل از بازی خوشم اومد؛ به نظرم بازی لایق متایی که گرفته نیست با توجه به ضعف هاش.
Super mario 3d رو بیشتر می پسندم
هر کی سلیقه ای داره.
من تا اینجاش ک رفتم هیچ مشکلی ندیدم.
لول های سطحی در کنار لول های پیچیده توی ماریو اودیسی قرار دارن تا همه افراد بتونن بازی رو تموم کنن
کسی که دنبال چالشه لول های سخت رو بازی میکنه کسی هم که مثلا سنش پایین تره یا نمی خواد چالشی تجربه کنه لول های به قول شما سطحی تر رو بازی میکنه تا ماه ها رو بدست بیاره و بازی رو تموم کنه، این بازی برای همست همه باید لذت ببرن بازی یه روند تدریجی مثل ۳d world به اون شکل نداره که از آسون شروع بشه برسه به سخت.
بنظرم اگه با این دیدگاه نگاه کنی می بینی چقدر ایده درستی بوده همچین ایده ای هم توی ماریو واندر اجرا شده
اودیسی با تمام حتوای که داره بنظرم بهترین ماریو سه بعدی ساخته شدست و لایق نمره ۱۰ از ۱۰ رو داره و نقص خاصی به بازی نمیشه گرفت
آقا ی سوال:
یچیزی در مورد فن های نینتندو واقعا برام جالبه و یجورایی هم عجیبه🤔
اینک شما هر کدوم از بازیای نینتندو رو در نظر بگیری، تعدادی از نینتندو فنا اورریتد میدوننش😂😐 یعنی هر چقدرم بازی شاهکار باشه باز بعضیا میگن فلان بازی اورریتده. مثلا بعضیارو میشنوم ک میگن The Legend of Zelda: BotW اورریتده، بعضیاشون میگن Totk اورریتده.
ی عده میگن Super Gario Galaxyها اورریتدن ی عده هم میگن Super Mario Odyssey اورریتده.
مثلا اونروز یکیو دیدم میگفت ک ماریو اودیسی حقش متای ۹۷ نیس و باید ۸۵ بگیره. یکی دیگم میگفت BotW باید زیر ۸۵ میگرفت.
البته درسته ک ی قانون هس ک میگه هیچ وقت نمیشه همه رو راضی کرد اما کلا این مورد رو بین فن های نینتندو خیلی زیاد میبینم ک هر بازی ای از این شرکت منتشر میشه ی عده اورریتد میخوننش😂😐
دلیلش چیه خدایی؟
من خودم بازیای ک تجربه کردم از نینتندو هیچ کدومش بنظرم اورریتد نبوده(ن اینکه بینقص بودن، نقص دارن ولی اورریتد نیستن خدایی) و تازه جدیدا دارم ترغیب میشم ک نسل(این نسل ک دیگه گذشت تقریبا😄) بعد هر جور شده کنار پیسی ی نینتندو هم اگ خدا بخواد بگیرم حتما.
نسل بعد*
من خودم همه رو دوست دارم ولی آره توی فن های نینتندو خیلی کم میشه همه رو راضی کرد دلیش از نظر خودم( البته میشه دلیل های دیگه ای هم داشته باشه) اینکه نینتندو همیشه در حال تغییر و اینجاد خلاقیت در ویدوگیمه و برای سری های بزرگش مثل ماریو و زلدا این خلاقیت و نوآوری بیشتره. زلدا ها هر کدوم آثار متفاوتی هستن که رنگ بوی مخصوص به خودشون رو دارن و شاید یک نسخه برای بعضی ها جذاب تر باشه مثلا wind waker و twilight princess با اینکه زلدا هستن اما زمین تا آسمون فرق میکنن از نظر گرافیکی، سبک روایت داستانی و گیم پلی ممکنه عده ای از یکشون بیشتر خوشش بیاد و یا خاطره بیشتری با یه نسخه داشته باشن و چون زلدا های بعدی سبک های متفاوتی رو پیداه میکنن خیلی پیش میاد نتونن با نسخه های جدید ارتباط بگیرن و بحث اورریتد بودن میاد وسط مخصوصا بازی مثل برث که از ریشه اومد و کل سری زلدا رو تغییر داد.
واسه ماریو هم همین طوره ماریو های زمان wii و حتا قبل تر سخت تر بودن ولی از نسل wiiu اومدن راحت ترش کردن و جورایی همه پسند تر شد البته تیم نینتندو چالش رو توی مراحل ماریو حفظ کرده اما مراحل سطحی تر هم گذاشته تا همه بازی کنن.
زلدا برث هم همین کار رو کرد اومد یه بازی همه پسند تر ساخت و کلا سری رو از ریشه تغییر داد نمره بالا و تحسین منتقد ها و همچنین فروش خیلی بالا نشون میده اثر لایقی هست اما اگه کسی با سری های خطی زلدا خو گرفته باشه که تعداشون هم کم نبوده ۱۸ نسخه خطی زلدا داشتیم ممکنه از سبک جهان باز این اثر خوشش نیاد و هی بیاد جهان بینی و شیوه روایت و گشت و گذار رو با نسخه های قبلی مقایسه کنه و تفاوت هایی که می بینه که ممکنه از آثار جدید تر دور کنه.
البته بعضی ها هم هستن که کلا توی نستالژی غرق شدن و با هر تغییری مخالفت میکنن که تعداشون هم بین فن های نینتندو کم نیست، خیلی ها توی نستالژی هستن.
حرفتون کاملا درسته درمورد ارتباط نگرفتنن افراد. ب هر حال هر کی ی سلیقهای داره. ولی خب در اون اون صورت باید بگن ارتباط نگرفتیم ن اینکه بگن اورریتده، چون وقتی بحث اورریتد میاد وسط کل گیم زیر سوال میره ک این چیز جالبی نیس اصا.
مسئله اینه دیگه یسریا به شدت افراطی دارن عمل میکنن و دارن دقیقا کل این بازیو زیر سوال میبرن چون به سلیقه خودشون نخورده ( مورد داشتیم طرف معتقد بوده زلدای تیرز و برث گند زدن 😐 بازیایی که متای ۹۶ و ۹۷ و اینقدر افتخار دارن) یسریا هستن دلایل به شدت قابل احترامی دارن و طبیعیه به سلیقشون نخورده فاصله بازیای نینتندو هم که از هم به شدت زیاده و هر کدوم رنگ و بوی خودشونو دارن ولی به نظر من نامردیه کل یه بازیو زیر سوال ببریم چون به سلیقه خودمون نخورده
دقیقا👌👌
وقتی بازی ای ب سلیقمون نخور باید صرفا بگیم آقا خوشم نیومد
کلمه اورریتد کشکی نیس ک ب هر گیمی نسبت بدی. باید براش دلیل موجه داشته باشی.
مثلا من GTA V رو اورریتد میدونم و دلایل زیادی هم برای حرفم زدم و بارها هم بحثش شده و تقریبا ۹۰ درصد افرادم باهام موافقن.
اونی که میگفت odyssey باید ۸۵ می گرفت من بودم فکر کنم.
من از این جهت میگم بعضی از مراحلش سطحیه چون خیلی زود تموم میشن، حالا نمی خوام اسپویل کنم واست ولی تا جایی که یادمه تقریبا چهارتا مرحله هستش که محتوای خیلی کمی توشون گونجونده شده و زودتر از انتظار تموم میشن.
ولی انصافا zbotw و totk نقص خاصی ندارن و بهترین بازی های نینتندو هستن از نظرم
خب این آسون بودن برخی مراحل یچیزیه ک همونطور ک کاربر بالایی گفت برای اینکه همه لذت ببرن ازش تو بازیای جدید هستن.
این یچیز طبیعیه، خیلی از سری بازیای دیگم برا اینکه بازیشون رو همه بتونن تجربه کنن ی تغییراتی توش میدن.
الان پرسونا ۵ هم یکم همه پسند شده ولی هیچ پرسونا فنی این نسخه رو اورریتد نمیخونه اونم فقط بخاطر این مورد.
بعد این مورد یچیزیه ک ب سلیقه ربط داره، و شما اگ دوس نداشتی این موردو باید بگی دوس نداشتی ن بگی اورریتده چون وقتی ب ی گیم بگی اورریتد کل گیم میره زیر سوال ک اصا جالب نیس اینکار.
مث اینه ک مثلا من ی گیمو برم بازی کنم اما ارتباط نگیرم و حذفش کنم و بعد بگم اورریتده.
و اینکه اصا این موردی ک میگین واقعا چیزی نیس ک بخواد متای ۹۷ رو ب ۸۵ تبدیل کنه😐
الان من مثلا زلدا هارو بجز دو نسخه آخر همشونو تجربه کردم و همشونم عالی بودن ولی اون لذتی ک کل زلدا ها بهم دادن اندازه ۰.۲۵ لذتی ک The Wind Waker بهم داد نبود ولی دلیل نمیشه بیام اونارو اورریتد خطاب کنم ک! صرفا میگم ک اونارو کمتر دوس دارم. همین.
من منظورم این بود که بعضی مراحل جزئیات خیلی کمی دارن و مثل مراحل دیگه پر و پیمون طراحی نشدن. و اصلا ربطی به سادگی مراحل نداشت حرفم وگرنه به جز دو مرحله آخر، باقی مراحل بازی چالشی ندارن و اصلا هم ضعف نیست این مورد.
یه مثال عینی در رابطه با کم جزئیات بودن بعضی مراحل واست بزنم: اون مرحله ای که باس اژدها داره و شبیه دارک سولزه، فقط و فقط یه باس داره که بعد از شکستش هیچی تو اون مرحله نیست و اتفاقا اون مرحله پتانسیل خیلی بالایی برای فعالیت های فرعی بیشتر داشت که سازنده ها هیچ استفاده ای ازش نبردن،دو سه تا مرحله دیگه مثل همین هست که جز نقاط ضعف بازی هستش.
خودم که اوایل بازیش می کردم ذوق داشتم واسش، اما بازی جلوتر که می رفت، ( مخصوصا آخراش) گیم پلیش تا حدی به سمت تکراری شدن می رفت که خودم این مورد رو قشنگ حس کردم.یکنواخت و تکراری شدن گیم پلی چیز کمی نیست.
این مواردی که گفتم رو خودم چند سال پیش تو reddit خوندم و از نظر خودم درست بودن.( البته بحث سلیقه هم مطرحه)
اگه متای این بازی انقدر بالا نمی شد، من هیچ مشکلی نداشتم باهاش.
در کل بحث سلیقه مطرحه، شاید یکی بگه گیم پلیش واسه من تکراری نشد به هیچ وجه؛ در حالی که برای شخص خودم حالت یکنواخت پیدا می کرد و همین مورد با کم جزئیات بودن برخی مراحل باعث شده که متای این بازی واسم اغراق آمیز به نظر بیاد.
نظرتون قابل احترامه
من فلا تو Sand Kingdom هستم. زیاد وقت نمیکنم ک بازی کنم. تا الان ک گیم پلیش خیلی متنوع و جذاب بوده برام و هیچ مشکلی توش ندیدم
شما وقتی بازی رو کامل تموم کنید و برگردید به همون سر زمین باس اژدها لول های جدید تر براتون وجود داره. بازی رو تموم کنی بر گردی توی محیط های قبلی لول های جدید تر وجود دارن بعضی مراحل بزرگ طراحی شدن بعضی ها نشدن و این اصلا چیز مشکل داری نیست چون بازی در حالت کلی سنجیده بشه بازی پر محتوایی است من اصلا نمی تونم اورریتد بودن اودیسی رو قبول کنم و حرف شما هم تا حد زیادی درست نیست وقتی اودیسی که یه بازی نیم جهان بازه رو با بازی های لول خطی مثل ۳d world مقایسه می کنید همین میشه که به این مقایسه بد میرسید 🫤
Sand kingdom جز بهترین مراحلشه.
حرف Marioman راجب اودیسی مشکل داره
توی همون مرحله که فقط یه باسه شما وقتی بازی رو تموم کنید و برگردید به مراحل قبل می تونید با گشت و گذار توی جهان های مختلف لول های جدید پیدا کنید که قبلا در دسترس نبودن ، توی اون مرحله هم که فقط یه باس بود وقتی بازی تموم بشه لول های جدید توی اون مرحله ظاهر میشه تازه خلاقیت لول ها حفظ شده و گسترش پیدا کرده همین طوری برای اینکه بازی رو پر کنن لول جدید توی بازی قرار ندادن🫤.
اینکه بگیم بعضی جهان ها کوتاه تر و کم جزئیات تر هستن ایراد نیست چون بازی در حالت کلی سنجیده میشه که بازی ماریو اودیسی شاید پر محتوا ترین بازی پلتفرمر سه بعدی تا الان باشه!
مشکل بنظرم اینکه ایشون دارن اودیسی رو که جهان هایی نیم باز داره رو با بازی هایی لول خطی مثل ۳d world مقایسه میکنن که به این نتیجه گیری بد رسیدن. من عاشق ۳d world هستم ولی اودیسی یه چیز دیگست یک بازی افسانه ای از نینتندو بود. که من بعید می دونم نینتندو بتونه دوباره همچین ماریو فوق العاده ای بسازه.
اورریتد بودن اودیسی یه حرف کاملا غیر واقعیه
ممنون ک نظرتونو گفتید
والا من خودم فعلا تو اوایل بازیم و نمیتونم ک بخوام درباره کل بازی بر اسلس تجربم نظر بدم اما تا همین San Kingdom ک اومدم بازی خیلی راحت جزو بهترین تجربه های زندگیم شد و از همین الان بهترین ساخته نینتندو بعد از زلدا ویند ویکر و بهترین ماریو میدونمش(همچنین بهترین بازی نسل ۸ بعد از Hades) بازی بشدت خلاقانه و متنوع هس.
کسایی ک منو میشناسن تو سایت میدونن ک ماریو اودیسی یکی از بازیایی بوده ک از زمان انتشارش بشوت دوس داشتم بازیش کنم، چند بارم تو گروه ها بحثش شده همین مورد و دوستان خبر دارن. اما ب همون دلیل ک بالاتر گفتم اینکارو نکردم. اما خب همون موقع هم گیم پلی زیاد ازش دیدم و نظرات زیادی دربارش خوندم و از همون موقع من بهترین ماریو و گوتی ۲۰۱۷ میدونستمش.
نظرات بعضی از فن های نینتندو رو هم دیدم ک اورریتد میخوندنش و واقعا تعجب میکردم، فک میکردم راس میگن و من چون تجربه نکردم متوجه نمیشم و شک کردم تو کیفیت بازی. اما بعد فهمیدم ک تقریبا هر گیمی ک نینتندو ساخته ی عده بودن ک اورریتد خوندنش. از اون موقع دیگه کلا ب نظرات اهمیت ندادم و طبق چیزی ک خودم دیده بودم نظرم همون بود تا اینکه چن روز پیش حرف بازی پیش اومد و دیگه واقعا نتونستم جلو خودمو بگیرم(حتی داشتم ی بازی دیگه بازی میکردم ولی اونو ول کردم اومدم سراغ اودیسی) و اومدم سراغش و الان بیش از پیش ب نظری ک از همون اول کار داشتم مطمئنم.
در آخر بازم ممنون ک نظرتونو گفتید🙏
بله بازی که تموم میشه برای هر مرحله ای مراحل جدیدیتری باز میشه.
خودم تقریبا همه ی مراحل بازی رو تموم کردم
به به 😋
نوش جان
منم چن وقت دیگ میرم سراغش اودیسه رو
فعلا درگیر زلدا برث هستم
🙏🙏
حتما اینکارو بکن👌
چون سیستمم نمیکشه میرم ماریو ۶۴ با شبیه ساز بازی میکنم ( اگه نینتندو مارو نگیره |: )
جالبیش اینجاست حجمی نداره ۵۰ مگابایته فقط رو سیستم نفتی هم ران میشه
خسته نباشید بابت نقد 😄❤️
این بازی به نظر من یک الماسی در صنعت گیم هستش که مثل اونا ممکنه خیلی کم پیدا بشه و تجربش برای گیمرهایی که علاقه مند به آثار ایندی هستن میتونه خیلی جذاب باشه
تجربش واجب شد 🙂🙂🙂
وقتی نمره یه بازی AA از رگناروک بیشتره
aa با aa باید مقایسه شه
aaa با aaa
نه
داستان چی؟
راجبش خیلی گفته نشد
از جمله نکات منفی این گیم اینه که نکته منفی ای نداره
بچه ها من بازیش کردم تموم کردم بازی و دیشب. واقعا بی نظیره و تو دنیاش غرق میشید و مهم نیست چه سمتی میرید از هر سمتی برید آیتمی هایی رو پیدا میکنید که جلوتر به پیشرفت بازی به جلو کمک میکنه. معماها از اون مدلیه که حلش میکنید حس خیلی خوبی میده. بازی نواوری خوبی داره. بعد از پایان بازی خیلی کارها و معماها که فکر نمیکردید باز میشه. خیلی جاها باید ایتم های مختلف و تست کنید ببینید کدومش تو این قسمت جواب میده بهتون. بنظرم تو این سبک بازی واقعا ۱۰ کامله.
شگفتی دیگه این بازی اینه که فقط ۵۰ مگ حجمش!!!!!
۱۰۱
رو pc حدودا ۳۵ مگ بیشتر نیست
بازی خوبیه برای اونایی که مغزشون کار میکنه.
همه نقدای خارجی گفتن یه سری از بهترین پازلای تاریخ گیمینگ تو این بازی هست.پازلاش خیلی خلاقانن. شصت هفتاد مگ بیشتر نیس بازی کنین حتما
ایول
رفتم سراغش
واقعا ممنون ازتون که تو این عصر گرافیک و برند پرستی به دیده شدن اینجور عناوین کوچیک و خلاقانه کمک میکنید
این بازیا فقط رو سرویس های اشتراکی باید باشن هواشونو داشته باشناز فروش سنتی و مثلا این بازی ۱۵ یا ۲۰ دلار خوب خیلی خاص باید باشه گیمر پول بده یا اینکه بیاد رو گوشی ها موبایل