بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

فیلم‌های انتقام‌جویان کاراکترهای جذاب و نمادین زیادی درون خودشان دارند ولی برخی از آن‌ها از دیگران بهتر و برجسته‌تر هستند.

فیلم‌های Avengers بخشی برجسته و نمادین از دهه ۲۰۱۰ میلادی در دنیای سینما به شمار می‌روند و این چهار فیلم که می‌توان گفت مرکزیت اصلی دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شوند، کاراکترهای نمادین بسیار زیادی را از تاریخ سینما گرد هم آوردند و داستان‌های بسیار مهیجی را با خطرات بسیار زیاد ارائه کردند، داستان‌هایی که بیننده‌ها را به وجد آوردند و آن‌ها را مجذوب خود کردند. هر کدام از این چهار اثر سینمایی به نوبه خودشان عالی هستند اما برخی از آن‌ها به‌خاطر اصالت، طنز، جلوه‌‎های بصری و تأثیر کلی روی سینما برجسته‌تر و بهتر هستند.

در حالی که فیلم‌های انتقام‌جویان سعی دارند تا خط داستانی خوبی را به هر کدام از شخصیت‌ها اختصاص بدهند اما برخی از شخصیت‌ها بالاتر از قهرمانان دیگر قرار می‌گیرند و برجسته می‌شوند. این شخصیت‌ها با وجود اینکه در میان گروه بسیار زیاد و شلوغی از کاراکترهای دیگر احاطه شده‌اند، توانستند خودشان را برجسته کنند و کانون توجه باشند. چه به‌خاطر دیالوگ‌های به‌یادماندنی، نمایش قدرت باورنکردنی، تأثیر روی دنیای سینمایی مارول باشد یا ترکیبی از همه این عوامل، این شخصیت‌ها از دیگران بالاتر قرار گرفتند و به بهترین شخصیت در هر فیلم انتقام‌جویان تبدیل شدند.

۴. بیوه سیاه – فیلم The Avengers محصول سال ۲۰۱۲

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

اسکارلت جوهانسون که سابقه دو بار نامزد شدن برای جایزه اسکار را در کارنامه خودش دارد، در نقش بلک ویدو یا بیوه سیاه یکی از اعضای اصلی گروه انتقام‌جویان است که هرگز آن طور که باید مورد قدردانی قرار نگرفته است. ناتاشا رومانوف یکی از بنیان‌گذاران تیم انتقام‌جویان است و احتمالاً جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین شخصیت در میان اعضای اصلی این تیم محسوب می‌شود. رومانوف یک جاسوس سابق روسی است که به آمریکا آمده و به‌عنوان جاسوسی برجسته برای سازمان شیلد شروع به کار کرده است.

بیوه سیاه لحظات نمادین و برجسته زیادی در دنیای سینمایی مارول دارد؛ با این حال، بهترین صحنه‌های او مربوط به فیلم اول «انتقام‌جویان» است. حتی در این اثر سینمایی نیز بینندگان و طرفداران هنوز چیز زیادی درباره شخصیت وی نمی‌دانستند و همین نیز به فیلم اجازه دارد تا از این شخصیت به‌عنوان سلاح پنهان تیم استفاده کند، شخصیتی سازگار و چالاک که قادر است علاوه بر کتک زدن افراد مختلف، به درون ذهن آن‌ها نفوذ کند و آن‌ها را فریب بدهد. ناتاشا با موفقیت توانست خدای موذیگری و شرارت یعنی لوکی را فریب بدهد و از تکبر او سوءاستفاده کرد و او را فریب داد تا نقشه‌اش را فاش کند.

فیلم «انتقام‌جویان» شخصیت ناتاشا رومانوف را در بهترین حالت خودش به نمایش گذاشت؛ از همان صحنه آغازین و نمادین این شخصیت در فیلم گرفته تا صحنه پایانی که او به تنهایی درگاه را می‌بندد تا جلوی حمله بیگانگان را بگیرد، سبب شده تا او مهم‌ترین شخصیت در این اثر سینمایی باشد. ناتاشا رومانوف شخصیتی باهوش و حیله‌گر است و برای کامل کردن مأموریت نیز مایل به انجام هر کاری است. او از جمله بهترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است و واقعاً حیف است که او هرگز آن توجهی که سزاوار و شایسته‌اش بود، به دست نیاورد.

۳. کاپیتان آمریکا – فیلم Avengers: Age of Ultron محصول سال ۲۰۱۵

فیلم avengers

رهبر گروه انتقام‌جویان یعنی استیو راجرز معیار اخلاقی دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. این شخصیت برای یک دهه توسط کریس ایوانز ایفا شده بود و تنها شخصیتی است که توانایی مدیریت و اداره چنین تیم مهم و قدرتمندی را دارد. کریس ایوانز نقش استیو راجرز را در سه‌گانه مختص این شخصیت از جمله فیلم بسیار برجسته و محبوب Captain America: The Winter Soldier بازی کرده و در سه فیلم از چهار فیلم «انتقام‌جویان» نیز نقش بسیار پررنگی داشته است و سرانجام نیز پس از سفر طولانی و پیچیده خودش به استراحتی شایسته دست پیدا کرد.

باید گفت که فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» فیلم درخشانی نیست. این اثر سینمایی تلاش می‌کند تا تعادل میان گروه بسیار بزرگ بازیگران و کاراکترها و همچنین مضامین متعدد خودش را برقرار کند و نتیجه آن نیز طرح داستانی پیچیده و ناهمواری شده که خارج از توان کنترلش است. هیچ شخصیتی فرصت درخشش در این اثر سینمایی را پیدا نمی‌کند و فقط برخی از کاراکترها اندکی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

از میان تمام نقش‌آفرینی‌های برجسته، کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا بهترین است و فیلم نیز به این شخصیت اجازه داده تا به‌خوبی نقش خودش به‌عنوان رهبر این تیم را به نمایش بگذارد. کریس ایوانز نقش اصلی فیلم را به‌خوبی بازی کرده و فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» نیز نسبت به دیگر بازیگرها، فرصت بیشتری در اختیار کریس ایوانز قرار داده است.

در حالی که تونی و بروس در بدترین حالت خودشان قرار دارند و ثور نیز معلوم نیست در حال دنبال کردن چه چیزی است، کاپیتان آمریکا با قاطعیت ایستادگی کرده و هرگز چیزهای مهم را فراموش نمی‌کند و تیم را تا حد ممکن پایدار نگه می‌دارد. کریس ایوانز با موفقیت توانسته شخصیت کاپیتان آمریکا را به مرکز اخلاقی این اثر سینمایی تبدیل کند و کاری کند که این شخصیت دلنشین‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت فیلم نیز باشد.

۲. تانوس – فیلم Avengers: Infinity War محصول سال ۲۰۱۸

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» کاملاً متعلق به شخصیت تانوس با بازی جاش برولین است. این بازیگر نامزد جایزه اسکار در نقش تایتان دیوانه واقعاً درخشان ظاهر شده و توانسته جذاب‌ترین و مؤثرترین شخصیت شرور دنیای سینمایی مارول را خلق کند و با وجود حضور بازیگران برجسته بسیار زیادی در اطرافش، این فیلم را متعلق به خودش کند. تانوس مستبدی کهکشانی است که به دنبال جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت و نابودی نصف زندگی‌ها در جهان است و همین نیز باعث شده تا او تهدیدی جهانی باشد که حتی انتقام‌جویان با هم نیز نمی‌توانند در ابتدا او را متوقف کنند.

جاش برولین واقعاً نقش‌آفرینی بسیار ارزشمند و درخشانی در نقش تانوس داشته و توانسته ظرافت و آرامشی حساب شده را به این شخصیت تزریق کند. تانوس با نقش‌آفرینی جاش برولین یک فرد دیوانه افسارگسیخته نیست بلکه یک جنگ سالار دقیق و خوفناک است که اراده‌ای شکست‌ناپذیر دارد. این یک نقش‌آفرینی شرورانه فوق‌العاده است که به تنها باعث شد تا فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» جزو بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول باشد.

دستاورد جاش برولین همچنین از این جهت قابل توجه است که در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» نقش‌آفرینی‌های برجسته دیگری از سوی زوئی سالدانا، الیزابت اولسن، کرس همسورث و رابرت داونی جونیور نیز وجود داشته است. با این وجود، جاش برولین همچنان مرکز اکشن باقی مانده و یکی از بهترین شرورهای سینمای مدرن را ایجاد کرده است. مطمئناً سلطه بر یک اثر سینمایی بدون اینکه زیاده‌روی باشد، استعداد بازیگری واقعی‌ای را می‌طلبد و این دقیقاً کاری است که جاش برولین در این فیلم انجام داده است.

۱. مرد آهنی – فیلم Avengers: Endgame محصول سال ۲۰۱۹

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

رابرت داونی جونیور در آخرین نقش‌آفرینی خودش در نقش مرد آهنی تمام تلاش خودش را به کار برده است. این فیلم، مرد آهنی را در قامت پدر دختر جوانی به تصویر می‌کشد که غریزه محافظت از خانواده‌اش با تمایل او برای بازگرداندن دوستان از دست رفته‌اش به‌خصوص پیتر پارکر جوان در تضاد است. با این وجود، تمایلات قهرمانی او بار دیگر او را به درون اکشن می‌کشاند و در نهایت در رویارویی با تانوس به اوج می‌رسند، جایی که تونی استارک جان خودش را به‌خاطر جهان فدا کرد.

شخصیت تونی استارک حرفه بازیگری رابرت داونی جونیور را احیا کرد و به اوج رساند و فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نیز نقطه اوج آن به شمار می‌رود. این اثر سینمایی نقطه اوج یک دهه داستان‌سرایی مستمر در دنیای سینمایی مارول بود و همچنین بازتابی از تمایل تونی برای ایجاد تغییر و استفاده از تأثیرش برای بهبود جهان است. سفر این شخصیت او را از یک دلال اسلحه خودخواه به یک قهرمان فداکار می‌برد، قهرمانی که با کمال میل جان خودش را برای دیگران فدا می‌کند.

قوس داستانی شخصیت تونی استارک بدون شک بهترین قوس داستانی در دنیای سینمایی مارول است و کل فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نیز یک خداحافظی طولانی برای این شخصیت به شمار می‌رود، شخصیتی که به طور مؤثر زمینه را برای تحقق این دنیای سینمایی فراهم کرد. فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» کار خوبی با دیگر شخصیت‌ها از جمله ناتاشا، استیو و در کمال تعجب هاکای انجام می‌دهد. با این حال، این شخصیت تونی استارک است که به یاد ماندنی‌ترین فرد باقی مانده و فداکاری او احتمالاً بهترین لحظه در کل دنیای سینمایی مارول تا به امروز است.


منبع: collider

nero son of vPendar1199nimaNimaMsadeq361ArshamMohsen bakhtiariArmanجان قمارباز1988halflifeKratosBADMANشیخ گرایمز

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا
بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کاراکترها در هر کدام از فیلم‌های انتقام‌جویان - گیمفا