آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا

آموزش فعال کردن مارکت استیم

پست گیمفا
۰۰:۴۵ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا

استیم بزرگترین پلتفرم گیمینگ کامپیوتر است که توسط کمپانی ولو ساخته شده است. این پلتفرم قابلیت‌های مختلفی را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم خرید و فروش آیتم‌های درون‌برنامه‌ای، دسترسی به آخرین بازی‌های روز دنیا و ارتباط با گیمرهایی از نقاط مختلف جهان اشاره کرد.

راهنمای فعالسازی مارکت استیم

شاید یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های استیم را می‌توان خرید و فروش آیتم درون بازی‌ها در مارکت استیم دانست. استیم مارکت همان فروشگاه استیم است که می‌توانید اسکین‌ها و آیتم‌های مختلف بازی را خریداری کنید و حتی به فروش برسانید. به عنوان مثال اگر در یکی از بازی‌ها سلاحی ارزشمند دریافت کردید می‌توانید آن را بفروشید. در این صورت با فروش این آیتم اعتبار استیم شما شارژ شده و می‌توانید از آن برای خرید آیتم‌های دیگر و حتی بازی‌ها استفاده کنید.

استفاده از بخش Steam Community Market و فعال کردن مارکت استیم نیازمند چندین پیش‌نیاز می‌باشد، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اد فرند استیم

به طور کلی به رفع محدودیت های اکانت استیم به طور عامیانه قابلیت اد فرند می‌گویند که شامل: قابلیت ارسال درخواست دوستی به افراد مختلف، امکان گفتگوی صوتی با دوستان، ارسال تصویر و ایموجی، عضویت در گروه ها، امکان شرکت و گفتگو در انجمن های استیم، و امکان استفاده از مارکت استیم می‌باشد.

شما می‌توانید با خرید گیفت کارت استیم از فروشگاه پیدو گیم برای ریجن‌های اقدام به شارژ اکانت استیم خود کرده و اد فرند اکانت استیمتان را فعال کنید.

آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا

برای فعال کرن Add Friends استیم، کافیست در اکانت شما معادل ۵ دلار آمریکا شارژ شود. برای این منظور اگر ریجن اکانت شما کشوری به جز آمریکا باشد، کافیست با استفاده از ابزار معادل سازی گوگل این مقدار را بدست آورید.

راهنمای جستجوی واحد های پولی برای ریجن های مختلف:

عبارت زیر را در گوگل وارد کنید، و در فیلد اول عدد ۵ را وارد نمایید.

ریجن اکراین: USD To UAH

ریجن روسیه: USD To RUB

ریجن برزیل: USD To BRL

ریجن هند: USD To INR

ریجن اروپا: USD To EUR

ریجن انگلیس: USD To POUND

ریجن هنگ کنک: USD To HKD

اگر مبلغی که در اکانت شارژ شده را خرج کنم، اد فرند استیم غیرفعال می‌شود؟

خیر، اگر در اکانت خود ۵ دلار شارژ کنید، و از این مبلغ برای خرید بازی در استیم یا آیتم های مختلف درون بازی استفاده کنید، هیچ مشکلی نخواهد بود، و اد فرند استیم شما به صورت دائمی فعال شده است.

همانطور که گفتیم، پیش نیاز فعال کردن اد فرند استیم شارژ ۵ دلار در اکانت میباشد. اگر هر کدام از موارد زیر را انجام دهید اد فرند استیم شما فعال خواهد شد.

  • شارژ ۵ دلار در اکانت
  • اقدام به خرید بازی استیم به ارزش ۵ دلار یا بالای ۵ دلار
  • شارژ ۲ دلار و خرید یک بازی به ارزش ۳ دلار (تنها مهم است در اکانت شما ۵ دلار هزینه شده باشد.)

گارد موبایل استیم

علاوه بر فعال بودن قابلیت Add Friends در استیم، باید بر روی اکانت استیم خودتان گارد موبایل فعال کنید. استیم گارد یا Steam Guard یک لایه امنیتی است که می‌تواند به اکانت استیم شما اضافه شود. مادامی که استیم گارد بر روی اکانت شما فعال باشد، هر زمانی که بخواهید از طریق یک دستگاه جدید اقدام به ورود به اکانت خود کنید، لازم به یک کد مخصوص برای تایید نیاز خواهد بود، که توسط ایمیل یا اپلیکیشن موبایل استیم دریافت می‌کنید.

مرحله آخر

پس از آنکه بر روی اکانت استیمتان گارد موبایل فعال کردید، باید به مدت ۱۴ روز صبر کنید تا استفاده از مارکت برای شما فعال شود. در نهایت برای ورود به بخش مارکت در Steam ابتدا روی گزینه Community کلیک و سپس بر روی گزینه Market کلیک نمایید.

سوالات متداول

  • آیا فقط رعایت یک شرط برای فعال شدن مارکت کافی است؟

خیر، هر ۲ شرط فعال بودن اد فرند و گارد موبایل برای استفاده از استیم مارکت الزامی است.

  • اد فرند اکانت من از قبل فعال است و بیشتر از ۱۴ روز گارد موبایل دارم، اما هنوز مارکت من غیرفعال است!

در این حالت باید یک تراکنش مستقیم روی اکانت استیم خودتان انجام دهید. (‌میتوانید یک بازی با قیمت دلخواه در اکانت استیم خود خریداری کنید.)

  • آیا خرید و فروش بازی از طریق مارکت استیم امکان پذیر است؟

خیر، در مارکت استیم فقط امکان خرید و فروش آیتم های دریافت از بازی های مختلف را خواهید داشت.

  • آیا بعد از غیرفعال کردن گارد موبایل، مارکت استیم من فعال باقی می‌ماند؟

در صورتی که اقدام به غیرفعال سازی گارد موبایل نمایید، مارکت استیم شما غیرفعال می‌شود. برای فعال شدن آن کافیست مجدد گارد موبایل را فعال کنید و ۱۴ روز منتظر بمانید.

boy gamerOverlordRoyalknightKY

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا
آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش فعال کردن مارکت استیم - گیمفا