۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید

پست گیمفا
۰۱:۵۳ ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

همه ما می دانیم که یکی از معیارهای خرید فلش خوب، توجه به برند آن است و یک برند خوب تا حد زیادی تضمین کننده کیفیت و دوام محصول می باشد.اما علاوه بر برند، نکات دیگری نیز در هنگام خرید فلش وجود دارند که روی کارایی، کیفیت و دوام آن تاثیر گذار هستند و ما در این مقاله به طور کامل به همه آنها می پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی از آنها تجربه خوبی از خریدتان داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

هنگام خرید فلش چه فاکتورهایی را در نظر داشته باشیم؟

فرقی نمی کند که شما یک مشتری عادی باشید که به دنبال خرید یک عدد فلش بوده یا یک مغازه دار که به دنبال خرید فلش عمده است؛ در هر دو صورت نکاتی وجود دارند که با دانستن آنها خواهید توانست که انتخاب بهتری در خرید فلش برای خودتان یا مشتریان تان داشته باشید. در این بخش ما ۱۰ مورد از نکات مهم هنگام خرید فلش را بررسی خواهیم کرد که در نهایت با دانستن آنها می توانید از بین برندهای بی شمار فلش مموری با کیفیت ترین آن را انتخاب و خریداری نمایید. این نکات شامل مواردی مانند توجه به برند و قیمت، ظرفیت ذخیره سازی، کیفیت ساخت و طراحی ظاهری و نکاتی دیگر می باشد که در ادامه به تفصیل بررسی خواهند شد.

۱.برند و قیمت

برخی از برندها هستند که به علت سابقه حضور طولانی مدت در بازار، کیفیت ساخت و عواملی از این دست فروش بهتری را تجربه می کنند و در بین کاربران محبوب تر هستند چرا که امتحان خود را پس داده اند. برای مثال می توان به برند ای دیتا (ADATA)، سن دیسک (Sandisk)، سیلیکون پاور (Silicon Power)، اچ پی (HP) و تیم گروپ (TeamGroup) اشاره نمود. با خرید فلش مموری هایی از برندهای ذکر شده می توانید از دوام و کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.

پس از این مورد توجه داشته باشید که قیمت فلش معقول باشد، ارزان یا گران بودن فلش مموری نشانه ای است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد خرید حضوری را دارید با پرسیدن مدل فلش حدود قیمت آن را به صورت آنلاین چک کنید تا بیش از حد گران نباشد یا اینکه از چند فروشنده مختلف قیمت بگیرید. ارزان قیمت بودن یک فلش برند نیز می تواند نشانی از فیک و تقلبی بودن آن باشد، بنابراین سعی کنید محصول مورد نظر را از فروشگاه یا وب سایت های معتبر خریداری نمایید.

۲.ظرفیت ذخیره سازی

فلش مموری ها در ظرفیت های مختلفی طراحی و عرضه شده اند، این تنوعی که در ظرفیت فلش مموری از سوی برند سازنده لحاظ می شود انتخاب را برای کاربران آسان تر می کند. برای مثال اگر می خواهید فلش مموری خود را دائما به ضبط خودرو متصل کنید و پلی لیست خاص خودتان را داشته باشید، خرید یک فلش ۱۶ گیگابایتی بهتر است؛ چرا که قیمت فلش ۱۶ گیگ مناسب تر است و نیز ظرفیت آن برای این کار کافی خواهد بود.

همچنین اگر قصد دارید فایل های مختلفی اعم از عکس، ویدیو، اسناد و… را که در حجم بالایی هستند همیشه همراه خود داشته باشید خرید فلش مموری ۲۵۶ گیگابایتی یا حتی ۵۰۰ گیگابایتی مناسب تر است. بنابراین انتخاب ظرفیت فلش مموری معیاری است که بیشتر سلیقه ای می باشد. اما اگر قصد دارید برای حل یک نیاز کوچک هزینه زیادی نکنید حتما قبل از خرید فلش این موضوع را مشخص کنید که قصد دارید از فلش برای ذخیره سازی و جا به جایی حداکثر چه میزان از اطلاعات استفاده کنید.

۳.کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

از ظرفیت که بگذریم به طراحی و کیفیت ساخت فلش مموری ها می رسیم، متریال ساخت فلش مموری ها عموما پلاستیک با کیفیت، فلز یا ترکیبی از این دو است. طراحی فلش مموری ها نیز می تواند ساده یا فانتزی باشد، فلش مموری های ساده و مینیمال انتخاب خیلی از افراد هستند و نمونه های فانتزی با طراحی خاص و عروسکی برای مقاصدی مانند هدیه دادن مخصوصا به کودکان مناسب اند. فلش ها در انواع مختلفی به صورت بدون درب، کشویی و درب دار طراحی می شوند و می توانید طبق سلیقه خود مدلی را برگزینید که استفاده از آن برایتان آسان تر است.

همچنین ابعاد فلش ها یکی از ملاک هایی است که مربوط به ظاهر آن بوده اما می تواند با اهمیت باشد. با ذکر مثالی این موضوع را برایتان روشن تر می کنیم. اگر قصد دارید فلش خود را در طول روز و همیشه به لپ تاپ متصل کنید انتخاب مدل های اصطلاحا بند انگشتی بهتر است، چرا که به علت کوچک بودن امکان برخورد آنها با دیگر اجسام وجود نداشته و با ضربه خوردن به راحتی از درگاه لپ تاپ جدا نخواهند شد. همین داستان در مورد ضبط خودرو نیز وجود دارد، مدل های بند انگشتی بهتر هستند و امکان برخورد دست با آنها کمتر بوده و دائما از ضبط خودرو جدا نخواهند شد.

البته از نکات منفی فلش های بند انگشتی می توان به جدا کردن سخت تر از پورت و امکان گم شدن آن اشاره کرد. فلش های بزرگ تر نیز نکات مثبت خود را دارند، جدا کردن آنها از درگاه آسان تر است و بدنه بزرگ آنها می تواند برای مقاصد تبلیغاتی استفاده شود. برای مثال برخی از افراد از فلش مموری به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنند و با حک کردن برند خود بر روی بدنه به تبلیغ می پردازند.

۴.رابط اتصال

در اکثر موارد فلش مموری ها دارای رابط اتصال USB هستند، اما مدل های جدیدترین با فراگیرتر شدن رابط تایپ سی به این نوع رابط مجهز می باشد. برخی از فلش مموری ها طراحی جالب تری دارند و دارای دو رابط می باشند یکی USB و دیگری Type-C است، این نوع از فلش مموری ها به نام فلش مموری OTG شناخته می شوند. اینکه فلش مموری با کدام نوع از رابط اتصال برای خریداری نمودن مناسب تر باز هم به کاربری مورد انتظار شما برمی گردد.

برای مثال اگر می خواهید از فلش مموری تنها برای متصل کردن به کیس، لپ تاپ، اسپیکر، ضبط خودرو و… استفاده نمایید مدل هایی با رابط USB برای خرید مناسب تر هستند. اما اگر پورت گوشی تان تایپ سی است و عادت دارید از فلش مموری تنها برای نگهداری فایل های اضافی استفاده کنید خرید یک فلش مموری تایپ سی خوب است. فلش مموری های او تی جی در این بین بهترین انتخاب هستند اما ممکن است گران قیمت تر باشند بنابراین اگر به چنین کاربردی احتیاج دارید و از طرفی خرید یک رابط OTG و همراه داشتن همیشگی آن از حوصله تان خارج است این نوع از فلش مموری را خریداری کنید.

۵.سرعت انتقال داده

همانگونه که در بخش قبلی اشاره کردیم، اغلب فلش مموری های بازار در نسخه های USB در دسترس هستند و آن چیزی که سبب می شود بتوانیم سرعت انتقال داده این دسته از فلش مموری ها را حدس بزنیم نسخه ای از استاندارد USB است که پشتیبانی می کنند. برای مثال یک فلش مموری USB با استاندارد ۳.۰ سرعت انتقال داده بالاتری از فلش مموری USB با استاندارد ۲.۰ دارد. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که استفاده از رابط پر سرعت ۳.0USB و بالاتر بر قیمت آن نیز می افزاید.

در این صورت اگر قیمت ملاک اصلی شماست می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای رابط USB 2.0 هستند و خوش قیمت ترند. برای مثال قیمت فلش ۶۴ گیگ با رابط ۲.0USB قطعا پایین تر از مدل مشابه با رابط یو اس بی ۳ است. سرعت انتقال یک فلش مموری با رابط اتصال Type-C نیز طبق استاندارد پشتیبانی شده توسط آن مشخص خواهد شد. رابط اتصال Type-C عموما از آخرین استاندارد ۳.0USB پشتیبانی می کند و برای بررسی این مورد باید به پک محصول توجه کنید. برخی از برندها سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات را بر روی پکیج محصول درج می کنند و هر چه قدر مقدار این سرعت بیشتر باشد بهتر است.

۶.دارا بودن استانداردهای محافظتی

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

فلش مموری ها در برخی از مدل ها در برابر عواملی نظیر آب، گرد و غبار، ضربه، اشعه ایکس، حرارت و… مقاوم هستند که همین ویژگی ها با محافظت از داده ها بر محبوبیت آنها می افزایند. بنابراین اگر سلامت داده های ذخیره شده برای تان از اهمیت بالایی برخوردار است هنگام خرید به بسته بندی فلش مموری توجه کنید. مقاومت در برابر عوامل ذکر شده عموما بر روی پک درج خواهد شد و با علائمی نمایش داده خواهد شد.

۷.گارانتی

امروزه با وجود قیمت بالای فلش مموری مخصوصا از برندهای معتبر، بهتر است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از متضرر شدن، هنگام خرید به گارانتی آن توجه داشته باشید. این که بدانید در صورت خرابی فلش مموری یک شرکت گارانتی کننده معتبر وجود دارد که پاسخگو شماست نکته مهمی است. اگر فلش مموری که انتخاب کرده اید فاقد گارانتی است یا مدت زمان گارانتی آن کوتاه مدت است احتمالا به این دلیل است که آن فلش مموری آنچنان با دوام نیست! از شرکت های گارانتی کننده معتبر می توان به آونگ، الماس رایان ایرانیان، IPM، داده پرداز رایانه متین و… اشاره کرد.

۸.سازگاری

مدل های جدید فلش مموری عموما با هر نوع دستگاهی و با هر سیستم عاملی سازگار هستند اما در برخی از موارد ممکن است یک فلش را خریداری کنید و توسط سیستم تان شناسایی نشود. بنابراین به سیستم عامل های پشتیبانی که در اکثر موارد پشت بسته بندی درج می شود توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

۹.امکان رمزگذاری

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

اگر از فلش مموری برای ذخیره سازی فایل های مهم مانند عکس ها و فیلم های شخصی، اطلاعات مهم مربوط به مشتریانتان و… استفاده می کنید هنگام خرید حتما به این موضوع دقت کنید که فلش مورد نظر از چنین قابلیتی پشتیبانی کند. بر روی بدنه برخی از فلش مموری ها کلیدهایی فیزیکی برای رمزگذاری تعبیه شده، برخی از آنها دارای حسگر اثر انگشت هستند و برخی دیگر دارای ویژگی های نرم افزاری هستند که امکان رمزگذاری را فراهم می کند.

۱۰.بسته بندی

بسته بندی محصول اولین چیزی است که هنگام خرید به چشم می آید اما اگر زیاد اهل خرید لوازم جانبی موبایل نباشید ممکن است به این موضوع توجه نکنید. در اینجا توصیه می شود از خرید فلش مموری فاقد پک و اصطلاحا شرینک بپرهیزید، ممکن است قیمت این نوع از فلش ها وسوسه انگیز به نظر برسد اما هیچ ارزانی بی دلیل نیست! بسته بندی و پکیج فلش مموری شامل اطلاعات ضروری است که می توانید با چک کردن آنها همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد به ویژگی های مهم و نیز کیفیت محصول پی ببرید.

نتیجه گیری

اگر فرد دقیقی باشید و دوست داشته باشید نسبت به هزینه ای که می کنید بهترین محصول را خریداری کنید همیشه اولین باری که قصد خرید یک وسیله جدید را دارید برایتان چالش برانگیز و حتی کمی سخت خواهد بود. ما در این مقاله نکات خرید فلش را بررسی کردیم و قصد داشتیم با معرفی این نکته ها فرآیند خرید این وسیله را که ممکن است برای برخی تجربه جدیدی باشد کمی ساده تر کنیم. امیدواریم که خواندن مقاله نکات خرید فلش برایتان سودمند بوده باشد، اگر نکات دیگری را به یاد دارید آن را در بخش نظرات ذکر کنید و از تجربه خرید فلش برای خود با ما صحبت کنید.

ARSHIAAAApayman

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا
۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ نکته مهمی که باید در هنگام خرید فلش مموری بدانید - گیمفا