فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
مستند the rescue

فیلم‌هایی در چهار سال گذشته وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفتند و می‌توان در نوروز ۱۴۰۳ آن‌ها را تماشا کرد.

بهار ۱۴۰۳ از راه رسید و تعطیلات نوروز زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از آثار سینمای جذاب و دیدنی است. مطمئناً علاقه‌مندان به دنیای سینما در چهار سال گذشته برترین و پرسروصداترین آثار را به‌محض انتشار مشاهده کردند ولی در این میان، آثار خوب و جالبی بودند که کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند.

در واقع، بیشتر مخاطبان آثار بزرگ سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ همچون فیلم Oppenheimer، فیلم John Wick: Chapter 4 و موارد دیگر را مشاهده کردند ولی شاید کمتر به سراغ آثار کمتر شناخته شده رفته باشند. از همین رو، تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی برای افراد است تا به تماشای این آثار سینمایی خوب و جذاب بنشینند و تجربه متفاوتی را از تماشای آن‌ها به دست بیاورند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی ۱۵ تا از بهترین فیلم‌های چهار سال گذشته بپردازیم که می‌توان در نوروز ۱۴۰۳ به تماشای آن‌ها نشست.

فیلم Monster (Kaibutsu) – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم Monster (Kaibutsu)

فیلم «هیولا» اثری در ژانر روان‌شناختی، درام و معمایی محصول ژاپن به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را هیروکازو کوره ادا در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز یوجی ساکاموتو نوشته است. این برای اولین بار از سال ۱۹۹۵ میلادی است که هیروکازو کوره ادا فیلمی را که خودش فیلم‌نامه آن را ننوشته، کارگردانی کرده است.

فیلم «هیولا» داستان مادری با بازی ساکورا آندو است که پس از مشاهده تغییرات آزاردهنده در رفتار پسرش، با معلم وی روبه‌رو می‌شود. شاید این اثر سینمایی داستانی غیرمعمول و متفاوت داشته باشد و برخی از بیننده‌ها نیز این موضوع داستانی را نپسندند اما باید گفت که این فیلم واقعاً اثری خوش ساخت است و توانسته محتوا و موضوع خودش را به بهترین شکل ممکن روایت کند و این در حالی است که پیچش‌های داستانی حاضر در این اثر سینمایی سبب شده تا جذابیت آن دو چندان باشد.

فیلم «هیولا» خودویرانگری خاصی درون خودش دارد و اثری شاهکار به شمار می‌رود که تغییر دیدگاه‌ها را نشان می‌دهد و مطمئناً با تماشای آن تا انتها شگفت‌زده خواهید شد. این اثر سینمایی از زوایا و دیدگاه‌های مختلف بیان می‌شود و کاری می‌کند که بیننده گاهی اوقات اشتباه قضاوت کند و به‌خاطر این قضاوت اشتباه خودش شرمنده باشد. موسیقی متن دلنشین این اثر را نیز ریوئیچی ساکاموتو ساخته که دو ماه قبل از اکران فیلم از دنیا رفت.

فیلم The Worst Person in the World – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم the worst person in the world
فیلم The Worst Person in the World

فیلم «بدترین آدم دنیا» اثری در ژانر درام کمدی و عاشقانه است که در سال ۲۰۲۱ میلادی به روی پرده سینماها آمد. این فیلم را یواکیم تری‌یر کارگردانی کرده و فیلم‌نامه آن را نیز خودش به همراه ازکیل ووگت قلم زده است. این اثر سینمایی سومین فیلم در سه‌گانه Oslo به شمار می‌رود و دو فیلم قبلی نیز Reprise محصول ۲۰۰۶ و فیلم Oslo, August 31st محصول سال ۲۰۱۱ هستند.

فیلم «بدترین آدم دنیا» توانسته سه‌گانه Oslo از یواکیم تری‌یر را با یک اثر کمدی و عاشقانه به پایان برساند، فیلمی که توانسته به طرز لذت‎‌بخشی جنبه‌های فرسوده و شناخته شده این ژانر را زیر و رو کند. این فیلم از داستان‌سرایی بسیار خوب و گاهی اوقات غمگینی بهره می‌برد و این در حالی است که بازیگران توانستند به بهترین شکل ممکن نقش‌های خودشان را ایفا می‌کنند.

فیلم Nightmare Alley – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم nightmare alley
فیلم Nightmare Alley

فیلم «کوچه کابوس» اثری در ژانر مهیج، نئو نوآر و روان‌شناختی است که سکان کارگردانی آن را گی‌یرمو دل تورو است و فیلم‌نامه آن را خود وی بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام لیندزی گرشام محصول سال ۱۹۴۶ است. این اثر سینمایی دومین اقتباس ساخته شده از این سینمایی به شمار می‌رود و در آن بازیگرانی همچون کیت بلانشت، تونی کولت، ویلم دفو، ریچارد جنکینز و رونی مارا حضور دارند.

فیلم «کوچه کابوس» به مقدار بسیار زیادی از حضور بازیگران برجسته و درخشانی بهره می‌برد که توانستند با نقش‌آفرینی بسیار خوب خودشان سطح این اثر سینمایی را ارتقا بدهند. فضاسازی فیلم نیز به‌خوبی انجام شده و اگرچه ریتم کندی دارد اما جزئیات آن شما را به خودش جلب می‌کند و می‌توان با تماشای آن تجربه بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

فیلم Drive My Car – محصول ۲۰۲۱

فیلم drive my car
فیلم Drive My Car

فیلم «ماشینم را بران» اثری در ژانر درام و محصول ژاپن است که سکان کارگردانی آن را ریوسوکه هاماگوچی در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز خود وی به همراه تاکاماسا اوئی نوشته است. این اثر سینمایی داستان کارگردان تئاتری را دنبال می‌کند که در حین کنار آمدن با مرگ همسرش، کارگردانی یک تولید چند زبانه از عمو وانیا را در دست دارد.

فیلم «ماشینم را بران» در مدت زمان اجرای خودش درامی غنی و صبورانه را به شکلی جذاب به تصویر می‌کشد که با پذیرش خود و پشیمانی همراه است. این اثر سینمایی فیلمی شاهکار است که از ساختار بسیار خوبی برخوردار است و به طور کامل بیننده را مجذوب خودش می‌کند. اگر ریتم کند فیلم شما را آزار ندهد، بدون شک از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد.

فیلم Argentina, 1985 – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم argentina 1985
فیلم Argentina, 1985

فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵» اثری در ژانر درام، حقوقی و تاریخی است که سکان کارگردانی آن را سانتیاگو میتره در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز سانتیاگو میتره و ماریانو لیلناس قلم زده‌اند. ریکاردو دارین، پیتر لانزانی و نورمن بریسکی نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵» داستان دادگاه جونتاس را دنبال می‌کند، محاکمه سال ۱۹۸۵ میلادی از اعضای دولت نظامی که بر آرژانتین تحت دیکتاتوری روند سازماندهی مجدد ملی حکومت می‌کردند که مسئول شکنجه، قتل و ناپدید شدن اجباری غیرنظامیان بودند. داستان فیلم روی دیدگاه تیم دادستانی تمرکز دارد که در تلاش هستند تا تحقیقات خودشان قبل از محاکمه را کامل کنند. این اثر سینمایی یکی از بهترین فیلم‎‌های سیاسی است و داستانی قابل تأمل دارد و حس بسیار خوبی از جنگیدن و رسیدن به آزادی و عدالت را نشان می‌دهد.

فیلم The Father – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم the father
فیلم The Father

فیلم «پدر» اثری درام و روان‌شناختی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را فلوریان زلر در دست داشته که اولین تجربه کارگردانی آن بوده است. فیلم‌نامه آن را نیز خود فلوریان زلر به همراه کریستوفر همپتون بر اساس نمایشنامه‌ای از خود فلوریان زلر قلم زده‌اند. این اثر سینمایی داستان مردی مسن اهل ولز است که با زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کند.

آنتونی هاپکینز در این فیلم نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند و در کنار وی نیز بازیگران دیگری همچون اولیویا کولمن، مارک گاتیس، ایموژن پوتس و اولیویا ویلیامز حضور دارند. این اثر سینمایی پر از بازی‌های خیره‌کننده و درخشان به‌خصوص از سوی آنتونی هاپکینز است و توانسته تصویری بسیار صمیمانه و تأمل‌برانگیز از زوال عقل را به نمایش در بیاورد.

فیلم Another Round – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم another round
فیلم Another Round

فیلم «یک دور دیگر» اثری در ژانر کمدی درام تلخ است که توماس وینتربرگ آن را کارگردانی کرده است. این فیلم داستان چهار معلم را دنبال می‌کند که سعی دارند در یک آزمایش، سطح الکل در خون خودشان در طول روز را حفظ کنند و بفهمند که با این کار چه اتفاقی رخ خواهد داد. مس میکلسن، توماس بو لارسن، مگنوس میلانگ و لارس رانته از جمله بازیگران حاضر در این اثر سینمایی هستند.

فیلم «یک دور دیگر» از کارگردانی بسیار ماهرانه و خوبی بهره می‌برد و این در حالی است که در آن، مس میکلسن توانسته نقش‌آفرینی بسیار درخشانی از خودش به جای بگذارد و نگاهی جالب از بحران‌های میان‌سالی را ارائه بدهد. این اثر سینمایی از دیالوگ‌های بسیار خوبی بهره می‌برد و توانسته شوریدگی و شیدایی خاصی را به نمایش در بیاورد که در پایان، حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند.

فیلم The Iron Claw – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم The Iron Claw

فیلم «پنجه آهنی» اثری در ژانر بیوگرافی، ورزشی و درام است که سکان کارگردانی آن را شان دورکین در دستان داشته و داستانی از خانواده ون اریک را روایت می‌کند که کشتی‌گیرهای حرفه‌ای هستند ولی مدام با رویدادها و اتفاقات ناگوار و غم‌انگیز روبه‌رو می‌شدند. زک افران در این اثر سینمایی نقش شخصیت کوین ون اریک را بازی می‌کند و در کنار او بازیگران دیگری همچون جرمی آلن وایت، هریس دیکینسون و لیلی جیمز حضور دارند.

فیلم «پنجه آهنی» از بازی قدرتمند و درخشان بازیگران خودش به‌خوبی بهره می‌برد و توانسته داستانی عمیقاً غم‌انگیز و تراژدیک را به نمایش در بیاورد. بر اساس واقعیت بودن داستان نیز سبب شده تا این داستان خانوادگی به همان اندازه اکشن داخل رینگ سرسخت باشند. مطمئناً کسانی که از طرفداران WWE هستند، ارتباط بیشتری با این اثر سینمایی خواهند گرفت.

مستند The Rescue – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
مستند The Rescue

فیلم «نجات» اثری به کارگردانی الیزابت چای واشارهی و جیمی چین است و داستان عملیات نجات غار تام لوانگ را روایت می‌کند، عملیات نجاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد و در آن، یک تیم فوتبال نوجوانان از غاری در زیر آب نجات داده شدند. این مستند داستانی مهیجی را روایت می‌کند و سازندگان آن نیز به بهترین شکل ممکن توانستند این هیجان و نفس‌گیر بودن را به بیننده‌ها انتقال بدهند، آن هم با وجود اینکه بیشتر افراد پایان آن را می‌دانستند.

فیلم یا مستند «نجات» یکی از رویدادهای بسیار مهم از سال ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد که ممکن است بسیاری از افراد با آن آشنا باشند اما این موضوع از جذابیت این اثر سینمایی کم نمی‌کند. وجود صحنه‎‌های آرشیو از خود رویداد نیز سبب شده تا این مستند اصالت بیشتری پیدا کند و بتواند بهتر با بیننده‌ها ارتباط بگیرد. مطمئناً تماشای این مستند می‌تواند برای شما بسیار جالب‌توجه باشد.

فیلم The Promised Land – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم the promised land
فیلم The Promised Land

فیلم «سرزمین موعود» اثری در ژانر تاریخی، حماسی و درام است که در سال ۲۰۲۳ میلادی به روی پرده سینماها آمد. سکان کارگردانی این فیلم را نیکلای آرسل در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز خود وی به همراه آندرس توماس جنسن قلم زده است. این فیلم بر اساس کتاب The Captain and Ann Barbara محصول سال ۲۰۲۰ است و در آن، مس میکلسن نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا می‌کند.

این اثر سینمایی داستانی حماسی و نوردیک را به نمایش در می‌آورد که در آن می‌توان حال و هوای غربی را نیز احساس کرد. مس میکلسن توانسته با نقش‌آفرینی درخشان و برجسته خودش بیننده‌ها را با بارقه‌ای از امید در این سرزمین‌های وحشی و موعود هدایت کند. مطمئناً با تماشای این اثر سینمایی تجربه تماشای عمیق و زیبایی را خواهید داشت.

مستند The Deepest Breath – محصول سال ۲۰۲۳

مستند the deepest breath
مستند The Deepest Breath

مستند «عمیق‌ترین نفس» اثری به کارگردانی و نویسندگی لورا مک‌گان است که داستان زندگی غواص آزاد ایتالیایی به نام آلشیا زکینی را روایت می‌کند، کسی که در تلاش است تا رکورد جهانی را با کمک یک غواص ایمنی به نام استیون کینان بشکند. این اثر مستندی جذاب و جالب به شمار می‌رود که شبیه به یک فیلم هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و توانسته تراژدی واقعی را با نماهایی خیره‌کننده و تماشایی از اعماق اقیانوس ترکیب کند و اثری را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد که به هنگام تماشای آن، نفس در سینه‌شان حبس می‌شود.

فیلم Aftersun – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم بعد از آفتاب aftersun
فیلم Aftersun

فیلم «افترسان» اثری درباره به بلوغ رسیدن و درام است که به نویسندگی و کارگردانی چارلوت ولز است و اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود. پل مسکال، فرانکی کوریو و سلیا راولسون هال نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند، فیلمی که داستان دختری اسکاتلندی و ۱۱ ساله را روایت می‌کند که در آستانه تولد ۳۱ سالگی پدرش در تفرجگاهی در ترکیه در حال گذراندن تعطیلات هستند.

فیلم «افترسان» با هنرنمایی فوق‌العاده و تماشایی فرانکی کوریو است و به طرز ماهرانه‌ای مخاطبان را به نقطه تلاقی بین خاطرات ما از عزیزان و اینکه آن‌ها واقعاً کی هستند، هدایت می‌کند. این اثر سینمایی همانند سفری است که در طول این سفر بینندگان کلی چیزهای مختلف را یاد می‌گیرند.

فیلم Sound of Freedom – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم Sound of Freedom

فیلم «صدای آزادی» اثری مهیج به شمار می‌رود که به کارگردانی آلخاندرو گومس مونته‌برده است و در آن، جیم کاویزل، میرا سوروینو و بیل کمپ نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان یک مأمور سابق دولت آمریکا به نام تیم بالارد را دنبال می‌کند که مأموریتی را برای نجات کودکان از دست قاچاقچیان در کلمبیا آغاز می‌کند.

فیلم «صدای آزادی» یک فراخوان بسیار مؤثر و پر از تعلیق برای اقدام علیه قاچاق انسان است اما با این وجود، مشکلاتی نیز در به تصویر کشیدن این موضوع حساس دارد. با این حال، با تماشای این اثر سینمایی می‌تواند تجربه بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. بر اساس واقعیت بودن فیلم نیز سبب شده تا این تجربه تماشا بهتر و مهیج‌تر نیز باشد.

فیلم Eiffel – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم eiffel
فیلم Eiffel

فیلم «ایفل» اثری فرانسوی در ژانر درام و عاشقانه و محصول سال ۲۰۲۱ میلادی است که سکان کارگردانی آن را مارتین بوربولون در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز کارولین بونگراند می‌نویسند. در این اثر سینمایی رومین دوریس نقش گوستاو ایفل را بازی می‌کند و داستان عاشقانه میان ایفل و آدرین بورجس با بازی اما مکی را دنبال می‌کند که عشق دوران کودکی‌اش بوده است.

این اثر سینمایی نه یک فیلم بیوگرافی کامل است و نه داستانی تاریخی اما با این وجود توانسته داستانی جالب‌توجه را برای مخاطبان به نمایش بگذارد. بازیگران این اثر سینمایی توانستند در نقش‌های خودشان به‌خوبی جای بگیرند و فیلم‌برداری این اثر سینمایی نیز جذابیت آن را زیاد کرده است. با اینکه داستان این فیلم بیش از اندازه کش می‌آید اما همچنان می‌توان از تماشای آن لذت برد.

انیمیشن Summer Ghost – محصول سال ۲۰۲۱

انیمیشن summer ghost
انیمیشن Summer Ghost

انیمیشن «روح تابستانی» اثری کوتاه و درام است که داستان و افسانه شبحی تابستانی را روایت می‌کند، شبح یک دختر که هنگام آتش‌بازی ظاهری می‌شود. این اثر در مدت زمان نسبتاً کوتاه خودش توانسته این موضوع را به مخاطبان نشان بدهد که باید بیشتر قدر زندگی‌های خودمان را بدانیم. این انیمیشن توانسته با انیمیشن‌سازی بسیار زیبای خودش و همچنین داستان دلنشینش، به بهترین شکل ممکن داستان را انتقال بدهد و بیننده را مجذوب خودش نگه دارد.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ پرداختیم که در نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

منبع: گیمفا

人Acker益man人DARKSIRENامیر حسینmr.cinemasmdراستین کولهJoel MorganKratosRichmanBarsamReal

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا
فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم‌های کمتر دیده شده چهار سال اخیر - گیمفا