چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟

پست گیمفا
۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

چراغ های خطی از نمونه های جدید و مدرن صنایع روشنایی در دنیای امروزه به شمار می روند. نور پردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری ، عملکرد عالی و جذابیت که از لحاظ زیبا شناختی ارائه می دهد در میان مشتریان بسیار محبوب است. چراغ هایی که از لحاظ کاریی در مقایسه به سیستم های روشنایی قبلی از شار نوری بالاتر و طول عمر بالا بهره می برند. به علاوه مصرف انرژی پایین و شار نور بهتری دارند. نوری که به واسطه این چراغ ها در محیط تولید می شود کاملا یکنواخت و یکدست است. چراغ هایی که دارای نور پردازی بسیار بهتر نسبت به دیگر چراغ ها هستند و با استفاده از آنها طراحی هایی متنوع وشیکی با توجه به دکوراسیون داخلی به وجود می آید. افراد می توانند با در نظرگرفتن ویژگی های خاصی معمولی و دکوراسیون محل مورد نظر خود، بهترین طراحی را برای اجرای نور پردازی داشته باشند. با به کار گیری چراغ های خطی می توان علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز فضا را زیباتر و لوکس تر ساخت. ایجاد لاین های نوری مناسب با گوشه ها و کنج ها و دیگر زوایای پلان معماری با بهره مندی از این چراغ به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. چراغ های خطی در انواع مختلفی از نورهای متفاوت مانند نور سفید، نور طبیعی و نور گرم تولید می گردند. در برخی از این چراغ خطی ها قابلیت تغییر درجه حرارت رنگی دیده می شود که به کاربر این اجازه داده است تا بین نور سرد و نور گرم تنظیم کند. به همین دلیل کاربران می توانند از میزان روشنایی مطلوب را برحسب نیازهای خود بهره مند شوند .

خرید انواع چراغ های خطی

این نوع از چراغ ها که در ردیف نسل های جدید روشنایی قرار گرفته اند با توجه به اهمیت مصرف انرژی و نیاز به مدرن بودن فضا همواره مورد توجه افراد و طراحان نور پردازی قرار می گیرند. چراغ های خطی ال ای دی از آنجایی که شکل مدرن و زیبایی دارند برای تامین نور فضاهای مختلف و هم تزیین نور پردازی فضا کاربردی هستند. چراغ هایی که دارای اندازه ها و ابعاد مختلفی بوده و دست افراد را در انتخاب سایز و توان باز نگه می دارد. خرید چراغ خطی آویز یا لاین محیط کاری را از فضای تکراری دور می کند. این چراغ ها با اشکال مختلف طراحی خواهند شد و به صورت روکار و آویز و توکار در فرورفتگی های سقف و دیوار استفاده می شوند. از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای نور پردازی فضاهای مختلف به شمار می روند.

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

باید و نباید های نور پردازی مدرن ویلا با چراغ خطی

چراغ های خطی از عوامل نور پردازی حرفه ای و سفارشی بر اساس دکوراسیون فضا به حساب می آیند. چراغ خطی ال ای دی با بهره مندی بر اساس طول و شکل و اندازه به شما این امکان را خواهد داد تا براساس نقشه فضا و دکوراسیون تجربه بسیار خوبی از نور پردازی داشته باشید. در نور پردازی ویلا و خانه نحوه قرار گیری منبع نور باید به شکلی باشد مانع از ایجاد خیرگی و آسیب به چشم شود. نور چراغ خطی به شکلی است به دلیل این که به شکل غیر مستقیم دیفیوز شده و از پشت پلی کربنات شیری رنگ تابیده شده است باعث پخش نور ایده آل و جلوگیری از خیرگی چشم خواهد شد. در فضاهایی که نباید خیرگی به وجود آید مانند اتاق خواب یا پذیرایی استفاده از یک نور خطی تو کار می تواند مینیمال فضای شما را روشن تر کند. در زمان نور پردازی بایست از لاین های نوری استفاده کرد که دارای بالاترین CRI باشد. شاخص نمود رنگ بالا موجب شفاف دیده شده رنگ های به کار رفته در دکوراسیون شما می شود. چراغ خطی اکووات با شاخص نمود رنگ بالاتر از CRI 95 می تواند تامین کننده طبیعی ترین و شفاف ترین نور ها برای شما باشد. چراغ های خطی امروزه از روشنایی های پرکاربرد در ساختمان ها و فضاهای داخلی هستند. این نوع چراغ ها قابلیت ایجاد نور یکنواخت در فضاهای بزرگ را دارند.

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

راهنمای خرید و نصب چراغ خطی

چراغ های خطی شامل انواع مختلفی اعم از دیواری، سقفی، دفنی و به صورت روکار و آویز، ریلی و توکار می شوند. به همین دلیل با استفاده از آنها می توان طراحی مدرن و شیکی را ایجاد کرد. چراغ های خطی می توانند در فضاهای مختلف از جمله دفاتر اداری، مجتمع های تجاری و یا حتی فضاهای مسکونی به کار گرفته شوند. در این قسمت سعی ما بر این است که برای شناخت بهتر شما را با انواع چراغ های خطی آشنا کنیم. چراغ خطی توکار: بهره مندی از این نوع چراغ خطی با طراحی تریم لس بدون لبه و نیز لبه دار فراهم است. چراغ های خطی توکار با ظرافت و سادگی که به همراه دارند می توانند فضایی مینیمال، ساده و زیبا برای شما ایجاد کنند. در انتخاب عرض نور و شار نوری در طراحی روشنایی و نیز تامین نور اصلی فضا و یا نور پردازی دکوراتیو می توانید از این چراغ ها بهره ببرید. چراغ خطی روکار: این نوع از چراغ بدون ایجاد حفره و برش در سقف و به صورت روکار روی دیوار یا سقف محیط های مختلف قابل نصب هستند. اگر شما نیز خواهان نور پردازی در فضایی هستند که سقف های آن از قبل اجرا شده است بهترین گزینه استفاده از چراغ های خطی روکار می باشند که بدون نگرانی از نحوه نصب کارایی دارند. این چراغ ها در سقف های مجتمع تجاری، ساختمان های اداری، هتل ها؛ راهروها، رستوران ها؛ کافی شاپ ها ، منازل به کار می روند. چراغ خطی آویز: از دیگر نمونه های زیبا و کاربردی چراغ های خطی نوع آویز می باشد. چراغ های خطی ال ای باعث بهره وری بیشتر در محیط های کاری خواهد شد. محبوب ترین نوع چراغ های خطی به صورت آویز می باشد. به این دلیل نوع نصب شما محدود به شکل و ابعاد سقف و دیوار نیست و نیز کنترل ارتفاع منبع نور کاملا در اختیار شماست.

کاشی حافظ

معایب و مزایایی چراغ خطی

زیبایی و جلب توجه: نور پردازی خطی به طراحی معماری این امکان را به وجود می آورد تا با استفاده ازنور جلب توجه و زیبایی بی نظیری را در ساختمان ها ایجاد کرد. نورها اثرات ویژه ای مانند تاریکی و روشنایی متناوب را به وجود می آورند . صرفه جویی در انرژی: استفاده از فناوری های نوین در نور پردازی خطی صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال دارد. نورهای که معمولا با استفاده از لامپ ها و ال ای دی های با مصرف انرژی کم صورت می گیرد. این چراغ ها علاوه بر تامین روشنایی باز شار نوری بالا و عرض های مختلف برای تامین روشنایی محیط های اداری گزینه ای مناسب به شمار می روند. قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و می توانند در هر نوع سقفی به کار گرفته شوند. از ویژگی های قابل توجه این محصولات کیفیت نهایی نور پردازی آن است که جلب رضایت مشتریان زیادی را به همراه دارد. پخش نور یکنواخت و بدون سوسو کردن و لکه های تاریک از دیگر مزیت های مهم آن می باشد. به همین دلیل یک نور پردازی اصولی و صحیح نوری یکنواخت را درفضا منتشر می کند. از دیگر مشکلات نور پردازی خطی نامناسب در ارتباط با خیرگی می باشد. با نور پردازی چراغ خطی باید به پایین بود خیرگی توجه داشت و از نور بیش از حد نیاز اجتناب کرد. عاملی است که می تواند چشم ها را اذیت کند و فضا را ناخوشایند جلوه دهد. استفاده از چراغ خطی در برابر معایبی دارد حجم و اندازه آن است. چراغ های خطی اغلب بلند و بزرگ بوده و در برخی محیط ها؛ مخصوصا در فضاهای کوچک ناخوشایند به نظر می روند. به علاوه نصب جابه جایی آنها نیازمند به فضای ببشتری است که در برخی افراد با مشکلات در هنگام نصب روبرو است.

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

جدیدترین ایده های نور پردازی با چراغ خطی

افراد می توانند با ترکیب وسایل روشنایی خطی با ماژول های نور نقطه ای جلوه ها و حالت های نور متنوعی را ایجاد کنند. چراغ های نور نقطه ای یا اسپات برای برجسته کردن اشیا یا مناطق در کنار چراغ های خطی برای تامین نور اصلی و عمومی فضا یک ایده خلاقانه و معمارانه محسوب شوند، که در فروشگاه ها و گالری ها بسیار پر کاربرد است. نور پردازی گوشه ای از دیگر روش های جذاب برای روشن کردن و دگرگونی محسوب می شود. با قرار گیری لاین های نوری در گوشه ها می توان جلوه های نور پردازی منحصر به فرد و پویا ایجاد کرد. به علاوه ویژگی های معماری را برجسته کرد و به یک اتاق عمق بخشید. نور پردازی گوشه ای می تواند جذابیت بصری طراحی داخلی شما را بالا ببرد. برای ایجاد یک جلوه دراماتیک در راه پله می توان چراغ های خطی توکار را در دو طرف دیواره راه پله نصب کرد. با این روش می توان مسیر با شکوهی را بین طبقات به وجود آورد. به علاوه استفاده خلاقانه از نور های خطی در اطراف قفسه های کتاب و دیگر قفسه ها می تواند جذابیت فضاهای مورد نظر شما را دو چندان کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا
چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چراغ خطی چیست؟ و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ - گیمفا