۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم

مینو فرجی
۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

IMDb پایگاه داده آنلاین است که دربرگیرنده اطلاعات بازیگران، فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، سریال‌ها و تولیدات سینمایی و تلویزیونی می‌باشد.

در سری دوم مقاله ۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb به سراغ معرفی ۵۰ فیلم برتر دوم رفته‌ایم. برای مشاهده قسمت اول می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

۵۱. Metropolis

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1927
زبان: صامت
ژانر: علمی تخیلی، درام
مدت‌زمان فیلم: 153 دقیقه
کارگردان:  فریتز لانگ
بازیگران اصلی:  آلفرد ابل
امتیاز (IMDb): 8.3

کلان‌شهر یا متروپلیس فیلمی است صامت محصول ۱۹۲۷، از فریتز لانگ که در سبک علمی-تخیلی و به شیوه اکسپرسیونیسم آلمانی در دوره باثبات جمهوری وایمار ساخته شده‌است.

۵۲. To Kill a Mockingbird

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1962
زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان فیلم: 129 دقیقه
کارگردان:  رابرت مالیگن
بازیگران اصلی:  مری بدهام
امتیاز (IMDb): 8.3

کشتن مرغ مقلد نام فیلمی آمریکایی با ژانر درام حقوقی به کارگردانی رابرت مالیگن محصول سال ۱۹۶۲ است که بر اساس رمانی به همین نام اثر هارپر لی ساخته شده‌است. در سال ۱۹۹۵ این فیلم در فهرست ملی ثبت فیلم قرار گرفت. این فیلم همچنین در فهرست بزرگترین فیلم‌های آمریکایی تاریخ دهمین سالگرد بنیاد فیلم آمریکا در رتبه بیست و پنجم قرار گرفت.

۵۳. Singin’ in the Rain

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1952
زبان: انگلیسی
ژانر: کمدی، موزیکال، رومنس
مدت‌زمان فیلم: 103 دقیقه
کارگردان:  جین کلی و استنلی دانن
بازیگران اصلی:  جین کلی، دانالد اوکانر
امتیاز (IMDb): 8.3

آواز در باران فیلمی موزیکال به کارگردانی جین کلی و استنلی دانن محصول سال ۱۹۵۲ است. جین کلی، دانالد اوکانر، دبی رینولدز، جین هیگن و میلارد میچل نقش‌های اصلی فیلم را ایفا کردند. در فهرست ۱۰۰ فیلم موزیکال برتر بفا (بنیاد فیلم آمریکا) در سال ۲۰۰۷، این فیلم در رده نخست و در میان ۱۰۰ فیلم برتر، در فهرست ده سالگی بفا، در رده پنجم قرار گرفت.

۵۴. North by Northwest

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1959
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، ماجراجویی، معمایی
مدت‌زمان فیلم: 136 دقیقه
کارگردان:  آلفرد هیچکاک
بازیگران اصلی:  کری گرانت، اوا ماری سنت
امتیاز (IMDb): 8.3

شمال از شمال غربی  فیلمی آمریکایی در ژانر فیلم جاسوسی دلهره‌آور محصول ۱۹۵۹ است که توسط آلفرد هیچکاک کارگردانی شد.

نورث‌وست (Northwest) نام یک شرکت هواپیمایی مشهور در آمریکاست و در صحنه فرودگاه، «کری گرانت» (راجر تورنیل) با هواپیمای آن شرکت، به طرف شمال آمریکا می‌رود و در نمایی کوتاه، نام این شرکت هواپیمایی را بر محل ورود به دفتر آن می‌بینیم. از طرفی آلفرد هیچکاک در مصاحبه‌ای با پیتر بوگدانوویچ در سال ۱۹۶۳، اشاره کرد که تمام فیلم بر روی عنوان آن متمرکز است، اما چیزی به نام «شمال از شمال‌غربی» روی قطب‌نماها وجود ندارد و طبعاً چنین برداشتی غلط است.

۵۵. The Wolf of Wall Street

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2013
زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، کمدی، بیوگرافی
مدت‌زمان فیلم: 180 دقیقه
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
بازیگران اصلی:  لئوناردو دی‌کاپریو، مارگو رابی
امتیاز (IMDb): 8.2

گرگ وال استریت یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در ۲۰۱۳ منتشر شد. نویسندگی این فیلم بر عهده ترنس وینتر بوده که فیلم‌نامه‌اش را بر پایه کتاب شرح حال ۲۰۰۷ به همین نام از جردن بلفورت نوشته‌است. این فیلم دیدگاه بلفورت در مورد پیشه خود به‌عنوان یک کارگزار بازار سهام در شهر نیویورک را بازگو می‌کند و چگونگی فساد و کلاه‌برداری گسترده شرکت استراتون اوکمونت در وال استریت و در نهایت سقوط او را به تصویر می‌کشد. لئوناردو دی‌کاپریو که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است، نقش بلفورت را ایفا می‌کند. جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کایل چندلر، راب راینر، جان فاورو، ژان دوژاردن و جان برنثال از دیگر بازیگران فیلم هستند.

این فیلم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و با چندین انتقادات اخلاقی نیز روبه‌رو بود. این فیلم نامزد چندین جایزه از جمله پنج جایزه در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار شد: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای دی‌کاپریو) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای هیل). دی کاپریو در هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی شد و فیلم نیز در همان مراسم نامرد دریافت جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شده بود.

۵۶. No Country for Old Men

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2007
زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، درام، تریلر
مدت‌زمان فیلم: 122 دقیقه
کارگردان:  جوئل و اتان کوئن 
بازیگران اصلی:  تامی لی جونز، خاویر باردم
امتیاز (IMDb): 8.2

جایی برای پیرمردها نیست فیلمی در ژانر جنایی و مهیج، به نویسندگی و کارگردانی جوئل و اتان کوئن محصول سال ۲۰۰۷ ایالات متحده است. فیلمنامه این فیلم برپایه رمانی با همین نام از نویسنده آمریکایی کورمک مک‌کارتی است. این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۰۷ نامزد دریافت ۸ جایزه و برنده ۴ جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

۵۷. Taxi Driver

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1976
زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان فیلم: 114 دقیقه
کارگردان:  مارتین اسکورسیزی
بازیگران اصلی:  رابرت دنیرو، جودی فاستر
امتیاز (IMDb): 8.2

راننده تاکسی فیلم مهیج روان‌شناسانه نئو نوآر آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی پل شریدر و محصول سال ۱۹۷۶ است. فیلم‌برداری آن در شهر نیویورک، کمی بعد از پایان جنگ ویتنام انجام شده‌است. رابرت دنیرو، جودی فاستر، آلبرت بروکس، سیبل شفرد، هاروی کایتل، لئونارد هریس و پیتر بویل ستارگان این فیلم هستند.

این فیلم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و جنجال‌برانگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما و همچنین توسط منتقدان، کارگردانان و مخاطبان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام ادوار شناخته می‌شود. اگرچه این فیلم نامزد ۴ جایزه اسکار (بهترین فیلم، بهترین هنرپیشه مرد برای رابرت دنیرو، بهترین هنرپیشه مکمل زن برای جودی فاستر، و بهترین موسیقی فیلم) شد، ولی نتوانست هیچ‌کدام را تصاحب کند. درعوض، با درخشیدن در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، توانست جایزه نخل طلای این جشنواره را از آنِ خود کند؛ جایزه ای که در بسیاری از نظرسنجی‌ها از جمله در نظرسنجی سال ۲۰۱۹ منتقدان ایندی‌وایر به عنوان برترین جایزه نخل طلای تمام ادوار جشنواره بین‌المللی فیلم کن برگزیده شد همچنین در سال ۲۰۱۲ طی نظرسنجی نشریه معتبر سایت اند ساوند از دید کارگردانان، پنجمین فیلم برتر تاریخ سینما انتخاب شد.

۵۸. Jurassic Park

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1993
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
مدت‌زمان فیلم: 127 دقیقه
کارگردان:  استیون اسپیلبرگ
بازیگران اصلی:  سم نیل، لورا درن
امتیاز (IMDb): 8.2

پارک ژوراسیک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن، علمی تخیلی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در ۱۹۹۳ منتشر شد. این فیلم که بر اساس رمان به همین نام از مایکل کرایتون ساخته شده، اولین قسمت در فرنچایز پارک ژوراسیک و اولین فیلم در سه‌گانهٔ اول پارک ژوراسیک به‌شمار می‌رود. داستان فیلم در جزیره‌ای خیالی واقع در سواحل اقیانوس آرام آمریکای مرکزی در نزدیکی کاستاریکا جریان دارد. در آن‌جا، تاجری ثروتمند و تیمی از دانشمندان ژنتیک، پارک حیات وحشی از دایناسورهای منقرض‌شده تأسیس کرده‌اند. هنگامی که خرابکاری در پارک منجر به قطعی فاجعه‌بار تأسیسات برق پارک و اقدامات امنیتی می‌شود، گروه معدودی از بازدیدکنندگان و نوه مؤسس پارک برای زنده ماندن و فرار از این جزیره در تلاشند.

این فیلم در اکران اولیه‌اش بیش از ۹۱۴ میلیون دلار فروش داشت که تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم آن زمان شد، و رکوردش را تا زمان اکران تایتانیک در سال ۱۹۹۷ حفظ کرد. همچنین نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و در زمینه جلوه‌های ویژه و کارگردانی اسپیلبرگ تحسین شد. این فیلم سه جایزه اسکار برای دستاوردهای فنی در جلوه‌های بصری و طراحی صدا کسب کرد.

۵۹. Finding Nemo

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2003
زبان: انگلیسی
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
مدت‌زمان فیلم: 100 دقیقه
کارگردان:  اندرو استنتون، لی آنکریچ
بازیگران اصلی:  آلبرت بروکس، آلن دی جنرس
امتیاز (IMDb): 8.2

در جستجوی نمو نام پویانمایی رایانه‌ای بلند برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک انیمیشن است.

در جستجوی نمو از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ انیمیشن بلند برتر در جهان است.

۶۰. Pan’s Labyrinth

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2006
زبان: انگلیسی
ژانر: جنگی، درام، فانتزی
مدت‌زمان فیلم: 118 دقیقه
کارگردان:  گی یرمو دل تورو
بازیگران اصلی:  ایوانا باکرو، سرژی لوپس
امتیاز (IMDb): 8.2

هزارتوی پن فیلمی اسپانیایی‌زبان در ژانر خیال‌پردازی تاریک به نویسندگی و کارگردانی گی یرمو دل تورو است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. بازیگران فیلم ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز، و آریانا خیل هستند. فیلم پنج سال پس از جنگ داخلی اسپانیا و در اوایل دوره فرانکوئیست جریان دارد و دنیای واقعی را با دنیای اسطوره‌ای مرتبط می‌کند.

هزارتوی پن در ۲۷ مه ۲۰۰۶ در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در ۱۱ اکتبر به‌وسیله برادران وارنر پیکچرز در اسپانیا اکران شد. این فیلم با تحسین گسترده منتقدان همراه بود و جلوه‌های ویژه، کارگردانی، فیلم‌برداری و اجراها مورد ستایش قرار گرفت. هزارتوی پن بیش از ۸۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و جوایز مختلفی از جمله سه جایزه اسکار و سه جایزه بفتا کسب کرد.

۶۱. Gone with the Wind

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1939
زبان: انگلیسی
ژانر: جنگی، درام، رومنس
مدت‌زمان فیلم: 238 دقیقه
کارگردان: ویکتور فلمینگ
بازیگران اصلی:  کلارک گیبل و ویوین لی
امتیاز (IMDb): 8.2

بربادرفته فیلم آمریکایی در ژانر عاشقانه، تاریخی و حماسی به کارگردانی ویکتور فلمینگ است که در سال ۱۹۳۹ اکران شد. فیلمنامه آن به‌دست سیدنی هاوارد بر اساس رمانی به همین نام، نوشته مارگارت میچل به رشته تحریر درآمده‌است. این فیلم عشق دختری جنوبی به نام اسکارلت اوهارا در خلال جنگ داخلی آمریکا و دوره بازسازی پس از جنگ را به تصویر می‌کشد. کلارک گیبل و ویوین لی دو نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کنند.

این فیلم در دوازدهمین دوره مراسم اعطای جوایز اسکار، ده جایزه اسکار (۸ رقابتی، ۲ افتخاری) از سیزده نامزدی دریافت کرد که شامل برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (فلمینگ)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (سیدنی هوارد)، بهترین بازیگر نقش اول زن (ویوین لی) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (هتی مک دانیل، اولین آمریکایی-آفریقایی تباری بود که موفق به کسب جایزه اسکار شد). این فیلم از نظر دریافت تعداد برنده و نامزدی در رشته‌های مختلف، در آن زمان رکورد دار بود.

۶۲. Some Like It Hot

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1959
زبان: انگلیسی
ژانر: جنگی، درام، رومنس
مدت‌زمان فیلم: 121 دقیقه
کارگردان: بیلی وایلدر
بازیگران اصلی:  مریلین مونرو، تونی کرتیس
امتیاز (IMDb): 8.2

بعضی‌ها داغشو دوست دارن یک فیلم کمدی موزیکال رمانتیک محصول سال ۱۹۵۹ آمریکا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بیلی وایلدر و با شرکت مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون است. این فیلم بازسازی یک فیلم فرانسوی محصول ۱۹۳۵ می‌باشد. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم در سی و دومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد و برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس و همچنین در هفدهمین مراسم گلدن گلوب برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – فیلم موزیکال یا کمدی شد.

۶۳. For a Few Dollars More

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1965
زبان: انگلیسی
ژانر: وسترن، درام
مدت‌زمان فیلم: 132 دقیقه
کارگردان: سرجو لئونه
بازیگران اصلی: کلینت ایستوود، لی وان کلیف
امتیاز (IMDb): 8.2

به خاطر چند دلار بیشتر عنوان دومین قسمت از سه‌گانه دلار به کارگردانی سرجو لئونه است که در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و در سال ۱۹۶۷ در آمریکا اکران عمومی گردید. از این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار سینما یاد می شود.

۶۴. All About Eve

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1950
زبان: انگلیسی
ژانر: درام
مدت‌زمان فیلم: 138 دقیقه
کارگردان: جوزف ال منکیه ویچ
بازیگران اصلی: بک دیویچ، آن بکستر
امتیاز (IMDb): 8.2

همه چیز درباره ایو فیلمی داستانی محصول سال ۱۹۵۰ کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم است. در اسکار سال ۱۹۵۱ بین دو فیلم «همه چیز درباره ایو» و «سان‌ست بلوار» رقابت تنگاتنگی بود که در نهایت «همه چیز درباره ایو» نامزد چهارده جایزه گردید و شش جایزه – شامل اسکار بهترین فیلم – را برد.

۶۵. The Kid

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1921
زبان: صامت
ژانر: درام
مدت‌زمان فیلم: 68 دقیقه
کارگردان: چارلی چاپلین
بازیگران اصلی: چارلی چاپلین
امتیاز (IMDb): 8.2

پسربچه نام فیلمی صامت، به کارگردانی چارلی چاپلین، با بازی چارلی چاپلین، ادنا پرواینس، جکی کوگان، و تولید سال ۱۹۲۱ است.

پسربچه نخستین فیلم بلند چارلی چاپلین است. دومین فیلم پرفروش در سال ۱۹۲۱. در سال ۲۰۱۱ پسربچه برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره به عنوان «از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی مهم» انتخاب شد.

۶۶. Fargo

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1996
زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، تریلر
مدت‌زمان فیلم: 98 دقیقه
کارگردان: جوئل کوئن
بازیگران اصلی: فرانسیس مک دورمند
امتیاز (IMDb): 8.1

فارگو فیلمی جنایی ساخته برادران کوئن و محصول سال ۱۹۹۶ و یک کمدی سیاه است. فارگو در شصت و نهمین جشنواره اسکار نامزد دریافت هفت جایزه شد و توانست دو جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست‌آورد. همچنین فیلم، برنده جایزه بفتا، جایزه بهترین کارگردانی فستیوال فیلم کن در سال ۱۹۹۶ برای جوئل کوئن و چندین جایزه بین‌المللی دیگر نیز شد. در صحنه آغازین فیلم نام شهر فارگو در داکوتای شمالی می‌آید که نام خود فیلم هم از آن گرفته شده‌است.

فیلم در سال ۲۰۰۶ توسط کتابخانه کنگره در فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا در شمار آثار مهم و باارزش فرهنگی، ثبت شد.

۶۷. Mad Max: Fury Road

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2015
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی
مدت‌زمان فیلم: 120 دقیقه
کارگردان: جرج میلر
بازیگران اصلی: تام هاردی و شارلیز ترون
امتیاز (IMDb): 8.1

مکس دیوانه: جاده خشم یک فیلم اکشن و پسا-آخرالزمانی استرالیایی محصول سال ۲۰۱۵ به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک جرج میلر است. میلر در فیلمنامه با برندان مک‌کارتی و نیکو لاتوریس همکاری کرد. این فیلم که چهارمین اثر و یک بازراه‌اندازی از فرنچایز مکس دیوانه است. در این فیلم تام هاردی و شارلیز ترون به همراه نیکلاس هولت، هیو کیز-برن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زوئی کراویتز، ابی لی کرشا و کورتنی ایتون در نقش‌های فرعی بازی می‌کنند. فیلم جاده خشم در یک زمین بیابانی پسا آخرالزمانی که در آن بنزین و آب کالاهای کمیاب هستند، اتفاق می‌افتد و مکس راکاتانسکی را دنبال می‌کند که به نیروهای امپراتور فیوریوسا می‌پیوندد تا با یک کامیون تانکر زرهی از دست رهبر فرقه ایمورتان جو و ارتشش فرار کند و به یک نبرد جاده‌ای طولانی منجر شود.

۶۸. Rocky

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1976
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، ورزشی
مدت‌زمان فیلم: 120 دقیقه
کارگردان: جان جی. آویلدسن
بازیگران اصلی: سیلوستر استالونه
امتیاز (IMDb): 8.1

راکی یک فیلم درام و ورزشی آمریکایی ساخته شده در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی جان جی. آویلدسن و نویسندگی سیلوستر استالونه است که نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های راکی است.

راکی یک موفقیت بسیار بزرگ در گیشه بود. فیلم در حالی به فروش ۲۲۵ میلیون دلاری دست یافت که تنها ٩٠٠٠٠٠ دلار بودجه ساخت آن بود. فیلم در زمان اکران نقدهای مثبتی دریافت کرد. بسیاری از منتقدان از جمله راجر ایبرت، فیلم را از جنبه‌های مختلف ستایش کردند. در چهل و نهمین دوره جوایز اسکار، فیلم در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین برنده جایزه اسکار شد.

۶۹. Blade Runner

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1982
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، اکشن، علمی تخیلی
مدت‌زمان فیلم: 117 دقیقه
کارگردان: ریدلی اسکات
بازیگران اصلی: هریسون فورد و روتخر هاور
امتیاز (IMDb): 8.1

بلِید رانر فیلمی پادآرمان‌شهری، نئو نوآر و علمی-تخیلی محصول ۱۹۸۲ آمریکا به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی هریسون فورد و روتخر هاور است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ نوشته فیلیپ کی. دیک است.

۷۰. The Wizard of Oz

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1939
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، اکشن، علمی تخیلی
مدت‌زمان فیلم: 117 دقیقه
کارگردان: ویکتور فلمینگ
بازیگران اصلی: جودی گارلند، فرانک مورگان
امتیاز (IMDb): 8.1

جادوگر اُز فیلمی است به کارگردانی ویکتور فلمینگ که بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام جادوگر بی‌نظیر شهر آز ساخته شده است.

۷۱. The Terminator

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1984
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، علمی تخیلی
مدت‌زمان فیلم: 107 دقیقه
کارگردان: جیمز کامرون
بازیگران اصلی: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون
امتیاز (IMDb): 8.1

نابودگر فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن علمی تخیلی به کارگردانی جیمز کامرون است که در ۱۹۸۴ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم را کامرون و گیل آن هرد به رشته تحریر درآورده‌اند. آرنولد شوارتزنگر نقش یک قاتل سایبورگ به‌نام نابودگر را ایفا می‌کند که از تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۲۹ به سال۱۹۸۴ فرستاده می‌شود تا سارا کانر (لیندا همیلتون) را بکشد. پسر متولد نشده سارا که روزی بشریت را در آینده‌ای پساآخرالزمانی از انقراض نجات خواهد داد، سربازی به‌نام کایل ریس (مایکل بین) را به گذشته می‌فرستد تا از مرگ مادرش جلوگیری شود.

۷۲. The Big Lebowski

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1998
زبان: انگلیسی
ژانر: کمدی، جنایی
مدت‌زمان فیلم: 117 دقیقه
کارگردان: جوئل و اتان کوئن
بازیگران اصلی: جف بریجز، جان گودمن
امتیاز (IMDb): 8.1

لبوفسکی بزرگ یک فیلم کمدی جنایی آمریکایی به‌کارگردانیِ برادران کوئن، با بازیِ جف بریجز، جان گودمن، جان تورتورو و جولیان مور ساخته‌شده در سال ۱۹۹۸ است. داستان این فیلم در مورد چند روز از زندگیِ یک بی‌کارِ آمریکایی در شهر لس آنجلس آمریکاست که روزی با یک میلیونرِ هم‌نامِ خود اشتباه گرفته می‌شود. از این فیلم، به‌دلیلِ خلق شخصیت‌های پرطرفدار و محبوب، به‌عنوانِ یکی از موفق‌ترین آثار برادران کوئن یاد می‌شود.

۷۳. Platoon

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1986
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، جنگی
مدت‌زمان فیلم: 120 دقیقه
کارگردان: الیور استون
بازیگران اصلی: تام برنگر، ویلم دفو
امتیاز (IMDb): 8.1

جوخه یک فیلم آمریکایی ضدجنگ درباره جنگ ویتنام به کارگردانی الیور استون با بازی تام برنگر، ویلم دفو، و چارلی شین است که در سال ۱۹۸۶ پخش شد. این فیلم اولین قسمت سه‌گانه جنگ‌های ویتنام به‌کارگردانی الیور استون است؛ دو قسمت دیگر عبارت‌اند از متولد چهارم ژوئیه (۱۹۸۹) و بهشت و زمین (۱۹۹۳).

استون فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس تجربیات شخصی‌اش به‌عنوان پیاده‌نظام ارتش ایالات متحده در ویتنام نوشته بود. این فیلم نخستین فیلم هالیوودی بود که کارگردان و نویسنده آن مجروح جنگ ویتنام بود. جوخه در سال ۱۹۸۶ برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین شد. در سال ۱۹۹۸ نیز بنیاد فیلم آمریکا جوخه را در رده ۸۳ فهرست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ فیلم به انتخاب بفا قرار داد.

۷۴. Jaws

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1975
زبان: انگلیسی
ژانر: ماجراجویی، تریلر و معمایی
مدت‌زمان فیلم: 124 دقیقه
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران اصلی: روی شایدر، رابرت شاو
امتیاز (IMDb): 8.1

آرواره‌ها یک فیلم دلهره‌آور آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۷۵ است. این فیلم برنده اسکار بهترین موسیقی و بهترین تدوین و بهترین میکس صدا شده است و نامزد اسکار بهترین فیلم شد. برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی و برنده بفتای بهترین موسیقی نیز می‌باشد.

۷۵. Chinatown

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1974
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، تریلر و معمایی
مدت‌زمان فیلم: 130 دقیقه
کارگردان: رومن پولانسکی
بازیگران اصلی: جک نیکلسون، فی داناوی
امتیاز (IMDb): 8.1

محله چینی‌ها فیلمی آمریکایی در ژانر جنایی، مرموز، مهیج و درام به کارگردانی رومن پولانسکی محصول سال ۱۹۷۴ است. از بازیگران این فیلم می‌توان به جک نیکلسون و فی داناوی اشاره کرد. فیلم محله چینی ها نامزد جوایزی از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جک نیکلسون و اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فی داناوی شد.جک نیکلسون برای بازی در این فیلم برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام نیز شد. بزرگانی همانند سید فیلد، و رابرت مک کی، و خیلی از صاحب نظران حوزه سینما و فیلمنامه نویسی، از فیلمنامه این فیلم که نوشته رابرت تاون است، تقدیر و به عنوان یک کلاس درس برای فیلمنامه نویسی یاد می کنند.سید فیلد، از نظریه پردازان آمریکایی سینما در حوزهٔ فیلم‌نامه‌نویسی، در کتاب معروف خود (مبانی فیلمنامه نویسی)، برای مثال هایی که در طول کتاب می زند، به کرات از محله چینی ها برای تفهیم مطالب خود یاد می کند و در نتیجه دیدن این فیلم به دید یادگیری فیلمنامه نویسی می تواند بسیار مفید باشد.

۷۶. Raging bull

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1980
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، ورزشی، بیوگرافی
مدت‌زمان فیلم: 129 دقیقه
کارگردان:  مارتین اسکورسیزی
بازیگران اصلی: رابرت دنیرو
امتیاز (IMDb): 8.1

گاو خشمگین فیلمی است در ژانر درام ورزشی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و تهیه کنندگی رابرت چارتوف که بر اساس زندگی جیک لاموتا مشت‌زن معروف آمریکایی ساخته شده‌است. این فیلم محصول سال ۱۹۸۰ کمپانی آمریکایی یونایتد آرتیستس است. فیلمنامه فیلم را پل شریدر و مادریک مارتین بر اساس کتاب گاو خشمگین: داستان من که زندگی‌نامه جیک لاموتا، مشت‌زن میان وزن آمریکایی است، نوشته‌اند.

بازی رابرت دِنیرو در نقش جیک لاموتا با تحسین منتقدین همراه شد و برای او اسکار و گلدن گلوب و جایزه حلقه منتقدان نیویورک و انجمن منتقدان و هچنین نامزدی بفتا را بدست آورد. این فیلم همچنین در رای‌گیری بنیاد فیلم آمریکار در ۱۰ فیلم برتر تاریخ در۱۰ ژانر در فهرست ۱۰ فیلم برتر ورزشی رتبه اول را کسب کرد.

۷۷. Ben-Hur

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1959
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، ماجراجویی
مدت‌زمان فیلم: 212 دقیقه
کارگردان:  ویلیام وایلر
بازیگران اصلی: چارلتون هستون
امتیاز (IMDb): 8.1

بِن-حور یا بن-هور فیلمی حماسه‌ای-درام به کارگردانی ویلیام وایلر محصول سال ۱۹۵۹ است. بن حور، یکی از پر آوازه‌ترین و با شکوه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌رود. این فیلم نامزد دریافت ۱۲ جایزه اسکار بود و در نهایت موفق به کسب ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد که این یک رکورد در دریافت جوایز اسکار تا سال ۱۹۹۷ برای این فیلم بود. بن هور اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته لو والاس است. بن هور از جانب بنیاد فیلم آمریکا به عنوان دومین فیلم برتر ژانر حماسی تاریخ سینما معرفی شد.

۷۸. On the Waterfront

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1954
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، جنایی، تریلر
مدت‌زمان فیلم: 108 دقیقه
کارگردان: الیا کازان
بازیگران اصلی: مارلون براندو
امتیاز (IMDb): 8.1

در بارانداز نام فیلمی به کارگردانی الیا کازان محصول سال ۱۹۵۴ است که نگاهی با جرأت و انتقادی به فساد در اتحادیه بارانداز هوبوکن نیوجرسی دارد. فیلمنامه فیلم با اقتباسی آزاد از رویدادهای واقعی نوشته شده است.

۷۹. The Third Man

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1949
زبان: انگلیسی، آلمانی، روسی
ژانر: نوآر، معمایی، تریلر
مدت‌زمان فیلم: 93 دقیقه
کارگردان: کارول رید
بازیگران اصلی: جوزف کاتن، آلیدا والی
امتیاز (IMDb): 8.1

مرد سوم فیلمی در ژانر فیلم نوآر به کارگردانی کارول رید ساخته شده در سال ۱۹۴۹ است. جوزف کاتن، آلیدا والی و اورسن ولز بازیگران اصلی فیلم هستند. فیلم‌نامه فیلم توسط گراهام گرین نویسنده انگلیسی تهیه شده‌است.

۸۰. Rebecca

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1940
زبان: انگلیسی
ژانر: نوآر، معمایی، درام
مدت‌زمان فیلم: 130 دقیقه
کارگردان: آلفرد هیچکاک 
بازیگران اصلی: لارنس الیویه، جون فانتین
امتیاز (IMDb): 8.1

ربه‌کا فیلمی در ژانر رمانتیک، تریلر و روان شناختی آمریکایی به کارگردانی آلفرد هیچکاک و تهیه‌کنندگی دیوید سلزنیک است. فیلم در سال ۱۹۴۰ ساخته شده و جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری را ازآن خود ساخته‌است. این فیلم بر اساس رمان روانشناسانه و پر از تعلیق ربه‌کا، اثر نویسنده انگلیسی دافنه دوموریه ساخته شده‌است. ربه‌کا اولین فیلم آمریکایی هیچکاک و اولین همکاری مشترک او با دیوید سلزنیک محسوب می‌شود. لارنس الیویه، جون فانتین و جودیت اندرسون نقش‌های اصلی را در این فیلم بازی می‌کنند.

ربه‌کا تنها فیلم هیچکاک است که جایزه اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کننده به ارمغان آورد.

۸۱. The Bridge on the River Kwai

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1957
زبان: انگلیسی
ژانر: جنگی، ماجراجویی، درام
مدت‌زمان فیلم: 161 دقیقه
کارگردان: دیوید لین
بازیگران اصلی: ویلیام هولدن، الک گینس
امتیاز (IMDb): 8.1

پل رودخانه کوای نام یک فیلم بریتانیایی به کارگردانی دیوید لین است.

این فیلم که داستانی در ارتباط با جنگ جهانی دوم دارد در سال ۱۹۵۷ بر پایه رمان پلی بر روی رودخانه کوای اثر پیر بول ساخته‌شده‌است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۱۹۵۷ شد. هنرپیشگان برجسته‌ای همچون ویلیام هولدن، الک گینس و جک هاوکینز در این فیلم بازی کرده‌اند. پل رودخانه کوای اثری داستانی است، اما در بخشی از آن، تصاویری از احداث راه‌آهن برمه در سال‌های ۱۹۴۲–۴۳ به‌کار گرفته شده‌است. در سال ۱۹۹۷ این فیلم به عنوان اثری فرهنگی، تاریخی، یا دارای اهمیت هنری شناخته شد و برای ثبت و نگهداری در دفتر فهرست فیلم ملی کتابخانه ملی کنگره آمریکا برگزیده شد.

۸۲. The Grapes of Wrath

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1940
زبان: انگلیسی
ژانر: درام
مدت‌زمان فیلم: 129 دقیقه
کارگردان: جان فورد
بازیگران اصلی: هنری فوندا
امتیاز (IMDb): 8.1

خوشه‌های خشم فیلمی درام به کارگردانی جان فورد محصول سال ۱۹۴۰ آمریکا است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام، نوشته جان اِستاینبِک ساخته شده است. این فیلم برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است.

فیلمنامه این فیلم را نانالی جانسون نوشته که در مجموعه‌ای با عنوان «بهترین فیلمنامه‌های قرن بیستم» با ویرایش جان گاسنر و دادلی نیکولز در ۱۹۴۳ منتشر شده است. این فیلم به طور گسترده به عنوان یکی از برترین فیلم‌های آمریکا در تمام دوران‌ها محسوب می‌شود. در سال ۱۹۸۹، این فیلم جزء اولین فیلم از ۲۵ فیلمی بود که در فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده آمریکا توسط کتابخانه کنگره به عنوان فیلمی فرهنگی، تاریخی و زیبایی شناسی قابل توجه انتخاب شد.

۸۳. The Gold Rush

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1925
زبان: صامت
ژانر: درام، کمدی، ماجراجویی
مدت‌زمان فیلم: 95 دقیقه
کارگردان: چارلی چاپلین
بازیگران اصلی: چاپلین، مک سوین
امتیاز (IMDb): 8.1

جویندگان طلا یک فیلم بلند صامت، به کارگردانی چارلی چاپلین با بازی چاپلین، مک سوین و تام مری و محصول سال ۱۹۲۵ است.

۸۴. The Graduate

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1967
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، کمدی، رومنس
مدت‌زمان فیلم: 106 دقیقه
کارگردان: مایک نیکولز
بازیگران اصلی: آن بنکرافت، داستین هافمن
امتیاز (IMDb): 8.1

فارغ‌التحصیل فیلمی است در ژانر درام کمدی عاشقانه ساخته مایک نیکولز در سال ۱۹۶۷. فیلمنامه این فیلم را کالدر ویلینگهام و باک هنری بر اساس رمانی به همین نام نوشته چارلز وب نوشته‌اند. نقش‌های اصلی فیلم را آن بنکرافت و داستین هافمن بازی می‌کنند. داستان فیلم در بازه بنجامین براداک (با بازی هافمن) است که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و اسیر وسوسه زنی مسن‌تر از خود، خانم رابینسون، (بنکرافت) می‌شود و در نهایت به دختر او الاین (با بازی کاترین راس) دل می‌بندد. نیکولز بیش از هر چیز بر روابط و مناسبات تغییر یافته خانوادگی در آمریکای نو تاکید می کند.

این فیلم در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر بنیاد فیلم آمریکا (بفا) که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، در رتبه هفتم قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸ این فیلم در فهرست بفا به رتبه هفدهم تنزل کرد.

۸۵. Slumdog Millionaire

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2008
زبان: انگلیسی، هندی
ژانر: درام، کمدی، جنایی
مدت‌زمان فیلم: 120 دقیقه
کارگردان: مایک نیکولز
بازیگران اصلی: دو پاتل
امتیاز (IMDb): 8.1

میلیونر زاغه‌نشین فیلمی بریتانیایی محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی دنی بویل است. فیلم اقتباسی از رمان کیو و ای (به انگلیسی: Q and A)، نوشته ویکاس سواروپ است. این فیلم در شصت و ششمین دوره از جوایز گلدن گلوب برنده بهترین فیلم درام، کارگردانی، فیلم نامه و موسیقی شد و توانست اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلم نامه اقتباسی را نیز در سال ۲۰۰۹ از آن خود کند.

۸۶. Butch Cassidy and the Sundance Kid

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1969
زبان: انگلیسی، هندی
ژانر: درام، بیوگرافی، جنایی
مدت‌زمان فیلم: 110 دقیقه
کارگردان: جورج روی هیل
بازیگران اصلی: پل نیومن
امتیاز (IMDb): 8

بوچ کسیدی و ساندنس کید فیلمی به کارگردانی جورج روی هیل و نویسندگی ویلیام گولدمن در ژانر وسترن، محصول سال ۱۹۶۹ ایالات متحده آمریکا است. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه (برت بکراک و هل دیوید) و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده‌است.

۸۷. The Maltese Falcon

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1941
زبان: انگلیسی
ژانر: نوآر، معمایی، جنایی
مدت‌زمان فیلم: 100 دقیقه
کارگردان: جان هیوستن
بازیگران اصلی: هامفری بوگارت و مری آستور
امتیاز (IMDb): 8

شاهین مالت یک فیلم نوآر آمریکایی محصول سال ۱۹۴۱ به کارگردانی و نویسندگی جان هیوستن است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته دشیل همت ساخته شده و هامفری بوگارت و مری آستور نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند.

۸۸. Titanic

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1997
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، رومنس
مدت‌زمان فیلم: 194 دقیقه
کارگردان: جیمز کامرون
بازیگران اصلی: لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت
امتیاز (IMDb): 7.9

تایتانیک فیلمی آمریکایی در ژانر عاشقانه حماسی و فاجعه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون است، که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این فیلم که دو جنبه تاریخی و داستانی را دربردارد، بر پایه روایات غرق شدن کشتی آرام‌اس تایتانیک ساخته شده‌است. لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت در این فیلم نقش افرادی از دو طبقهٔ اجتماعی متضاد را ایفا می‌کنند که در حین نخستین سفر بد فرجام با این کشتی شیفته یکدیگر می‌شوند.

این فیلم جایزه‌ها و نامزدی‌های گوناگونی کسب کرد. «قلبم ادامه خواهد داد» از موسیقی‌متن فیلم برنده جایزه گرمی بهترین ترانه برای یک فیلم یا تلویزیون شد. در هفتادهمین دوره مراسم اعطای جوایز اسکار از مجموع ۱۴ رشته نامزدی، در ۱۱ رده که نامزد شده بود برنده شد که از میان آن‌ها می‌توان به دو جایزه اسکارِ بهترین فیلم، بهترین کارگردان برای جیمز کامرون اشاره کرد. 

۸۹. Avatar

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2009
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
مدت‌زمان فیلم: 162 دقیقه
کارگردان: جیمز کامرون
بازیگران اصلی: سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا
امتیاز (IMDb): 7.9

آواتار، عرضه‌شده با نام آواتار جیمز کامرون، فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی حماسی به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تدوین جیمز کامرون است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. در این فیلم سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم در اواسط قرن بیست و دوم جریان دارد؛ زمانی که انسان‌ها به‌منظور استخراج ماده معدنی ارزشمند آنابتانیوم در حال استعمار پاندورا — یک قمر سرسبز قابل سکونت از یک غول گازی در منظومه ستاره‌ای آلفا قنطورس — هستند. گسترش استخراج از معدن‌ها زندگی یک قبیله از ناوی‌ها که گونه‌ای مانند انسان در پاندورا هستند را تهدید می‌کند. عنوان فیلم به یک بدن ناوی اشاره دارد که از نظر ژنتیکی دستکاری‌شده و از طریق مغز یک انسان از راه دور عمل می‌کند. این روش دورحضوری برای تعامل با بومیان پاندورا استفاده می‌شود.

این فیلم نامزد ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد، و در نهایت برنده سه جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های تصویری شد. 

۹۰. E.T. the Extra Terrestrial

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1982
زبان: انگلیسی
ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی، خانوادگی
مدت‌زمان فیلم: 115 دقیقه
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران اصلی: هنری توماس
امتیاز (IMDb): 7.9

ای. تی. موجود فرازمینی فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و در سال ۱۹۸۲ منتشر شده‌است. این فیلم از نگاه انجمن صنعت فیلم آمریکا یکی از ۱۰ فیلم برتر در سبک علمی-تخیلی است. فیلمنامهٔ این فیلم را ملیسا متیسن برای اسپیلبرگ نوشت. پس از انتشار این فیلم، کتابی گویا با نام ئی.تی. موجود فرازمینی توسط استیون اسپیلبرگ و به روایت مایکل جکسون منتشر شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اسپیلبرگ است که توانست با استقبال خوبی هم از سوی تماشاگران و هم منتقدین رو به رو شده‌است و از نظر فروش با محاسبه نرخ تورم پرفروش‌ترین فیلم اسپیلبرگ با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش جهان با محاسبه نرخ تورم است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و رکورد جنگ ستارگان را شکست.

۹۱. Boyhood

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2014
زبان: انگلیسی
ژانر: درام
مدت‌زمان فیلم: 165 دقیقه
کارگردان: ریچارد لینکلیتر
بازیگران اصلی: پاتریشا آرکت، الار کولترینامتیاز (IMDb): 7.9

پسرانگی یک فیلم آمریکایی در ژانر بلوغ و درام حماسی، محصول سال ۲۰۱۴ و به نویسندگی و کارگردانی ریچارد لینکلیتر است. پاتریشا آرکت، الار کولترین، لورلای لینکلیتر و ایتن هاک ستارگان فیلم هستند. این فیلم به‌طور مداوم در یک دورهٔ دوازده‌ساله با فیلمبرداری از الار کولترین که از کودکی به بزرگسالی می‌رسید، ساخته شده‌است. فیلمبرداری این فیلم در تابستان ۲۰۰۲ شروع و در اکتبر ۲۰۱۳ به پایان رسید. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس سال ۲۰۱۴ آمریکا منتشر و با استقبال خیره‌کننده منتقدین همراه بود. نمایش رسمی فیلم به میانه سال ۲۰۱۴ محول گردید. پسرانگی همچنین در بخش اصلی جشنواره ۶۴ فیلم برلین در بخش رقابتی نامزد دریافت خرس طلایی بهترین فیلم بود و در نهایت خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای «لینکلیتر» به ارمغان آورد و در جشنواره فیلم سیاتل نیز جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را بدست آورد.

۹۲. Nosferatu

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1922
زبان: انگلیسی
ژانر: فانتزی، ترسناک
مدت‌زمان فیلم: 94 دقیقه
کارگردان: فریدریش ویلهلم مورنائو
بازیگران اصلی: ماکس شرک
امتیاز (IMDb): 7.9

نوسفراتو، سمفونی وحشت یا نوسفراتو فیلمی سیاه و سفید و در ژانر فانتزی/ترسناک است. کارگردان فیلم نوسفراتو فریدریش ویلهلم مورنائو است. این فیلم در سال ۱۹۲۲ بر اساس رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شد. این فیلم از ساخته های مهم مکتب اکسپرسیونیسم نیز می‌باشد.

۹۳. A Fistful of Dollars

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1964
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، وسترن، اکشن
مدت‌زمان فیلم: 99 دقیقه
کارگردان: سرجو لئونه
بازیگران اصلی: کلینت ایستوود
امتیاز (IMDb): 7.9

به خاطر یک مشت دلار عنوان اولین قسمت از سه‌گانه دلار به کارگردانی سرجو لئونه است که در سال ۱۹۶۴ اکران شد این فیلم بازیگر نقش اولش را که کلینت ایستوود بود، تبدیل به یک ستاره کرد.

۹۴. A Streetcar named Desire

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1951
زبان: انگلیسی
ژانر: درام
مدت‌زمان فیلم: 122 دقیقه
کارگردان: الیا کازان
بازیگران اصلی:  ویوین لی و مارلون براندو
امتیاز (IMDb): 7.9

اتوبوسی به نام هوس فیلمی از الیا کازان با بازی ویوین لی و مارلون براندو است که در سال ۱۹۵۱ توزیع شد. این فیلم از روی نمایشنامه‌ای به همین نام اثر تنسی ویلیامز ساخته شده‌است. اولین نامزدی را از چهار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد دریافت کرد.

۹۵. Star Wars: The Force Awakens

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2015
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
مدت‌زمان فیلم: 138 دقیقه
کارگردان: جی. جی. آبرامز
بازیگران اصلی: هریسون فورد، مارک همیل
امتیاز (IMDb): 7.8

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد یک فیلم آمریکایی در ژانر اپرای فضایی حماسی ساخته جی. جی. آبرامز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. ساخت این فیلم بر عهده لوکاس‌فیلم و کمپانی تولیدی بد روبات پروداکشنز آبرامز بوده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی عرضه شده‌است. این نخستین فیلم از سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان محسوب می‌شود که از لحاظ داستانی پس از بازگشت جدای (۱۹۸۳) منتشر شد و هفتمین قسمت از فیلم‌های نه‌ قسمتی «حماسه اسکای‌واکر» به‌شمار می‌رود. در این فیلم گروه بازیگران متشکل از هریسون فورد، مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک ایفای نقش می‌کنند.

۹۶. Bonnie and Clyde

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1967
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، بیوگرافی، جنایی
مدت‌زمان فیلم: 111 دقیقه
کارگردان: آرتور پن
بازیگران اصلی: وارن بیتی و فی داناوی
امتیاز (IMDb): 7.7

بانی و کلاید فیلمی آمریکایی در سبک زندگی‌نامه‌ای، نئو-نوآر و جنایی به کارگردانی آرتور پن با بازی وارن بیتی و فی داناوی در نقش شخصیت‌های عنوان بانی پارکر و کلاید بارو محصول سال ۱۹۶۷ است. بانی و کلاید در چهلمین مراسم جایزه اسکار، موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلم‌برداری شد.

۹۷. Fantasia

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1940
زبان: انگلیسی
ژانر: انیمیشن، خانوادگی، فانتزی
مدت‌زمان فیلم: 124 دقیقه
کارگردان: جیمز آلگار
بازیگران اصلی: لپورد استواسکی
امتیاز (IMDb): 7.7

فانتازیا انیمیشنی آمریکایی است که در سال ۱۹۴۰ به تهیه‌کنندگی والت دیزنی ساخته شد. این فیلم سومین پویانمایی در سری کارهای کلاسیک دیزنی محسوب می‌شود. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است.

۹۸.  Snow White and the Seven Dwarfs

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1937
زبان: انگلیسی
ژانر: انیمیشن، خانوادگی، ماجراجویی
مدت‌زمان فیلم: 83 دقیقه
کارگردان: دیوید هَند
بازیگران اصلی:  آدریانا کاسلوتی
امتیاز (IMDb): 7.6

سفیدبرفی و هفت کوتوله یک فیلم پویانمایی موزیکال فانتزی آمریکایی محصول سال ۱۹۳۷ است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید شده و توسط آرکی‌او ریدیو پیکچرز منتشر شده‌است. این فیلم بر اساس افسانه آلمانی ۱۸۱۲ توسط برادران گریم، نخستین فیلم بلند پویانمایی سنتی و نخستین پویانمایی بلند استودیوی والت دیزنی است. داستان فیلم توسط هنرمندان استوری‌بورد دوروتی آن بلنک، ریچارد کریدون، مریل د ماریس، اتو انگلندر، ارل هرد، دیک ریکارد، تد سیرز و وب اسمیت اقتباس شده‌است. دیوید هَند کارگردان ناظر این فیلم بود، در حالی که ویلیام کاترل، ویلفرد جکسون، لری موری، پرس پیرس و بن شارپستین سکانس‌های جداگانه فیلم را کارگردانی کردند.

۹۹. The Hurt Locker

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 2008
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، تریلر، جنگی
مدت‌زمان فیلم: 131 دقیقه
کارگردان: کاترین بیگلو
بازیگران اصلی: جرمی رنر، آنتونی مک کی
امتیاز (IMDb): 7.5

مهلکه نام یک فیلم درام جنگی به نویسندگی مارک بول و کارگردانی کاترین بیگلو و با بازی جرمی رنر محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا است.

مهلکه، نامزد نه جایزه اسکار شد که توانست شش جایزه را کسب کند، در مراسم گلدن گلوب نامزد سه گوی طلایی بود که هیچکدام را بدست نیاورد و در بفتا نیز نامزد هشت جایزه بود که توانست شش عدد از جوایز را برنده شود.

۱۰۰. Pinocchio

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

سال ساخت: 1940
زبان: انگلیسی
ژانر: کمدی، ماجراجویی، انیمیشن
مدت‌زمان فیلم: 88 دقیقه
کارگردان: کاترین بیگلو
بازیگران اصلی: جرمی رنر، آنتونی مک کی
امتیاز (IMDb): 7.5

پینوکیو انیمیشن آمریکایی محصول سال ۱۹۴۰ است که به تهیه‌کنندگی والت دیزنی و از روی کتاب ماجراهای پینوکیو نوشته کارلو کلودی ساخته شد. این فیلم، دومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی بود که پس از موفقیت پویانمایی سفیدبرفی و هفت کوتوله (۱۹۳۷) ساخته شد و توسط آر.کی.او توزیع شد. این فیلم برنده جایزه بهترین ترانه اصلی اسکار شد. این فیلم همچنین یکی از فیلم‌هاییست که در راتن تومیتوز امتیاز کامل (٪۱۰۰) را کسب کرده‌است.

منبع: گیمفا

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت اول

Leroxᚱ.ᚻNahMincraftARSHIAAAAYohanaSouls/godArthur.Morgan.18جاویدمjupiterجنوس جکسونBehzad zargary𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Rezz人Acker益man人v-alkalineNiko_BladeHbk291Cambyses The ThirdB-manmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا
۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰۰ فیلم برتر از نگاه IMDb| قسمت دوم - گیمفا