چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا

چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟

علیرضا محمدی
۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا

Valhalla بیشتر یک گسترش‌دهنده برای God of War Ragnarok بود تا یک دنباله برای فرنچایز. حال، تیم سازنده باید تصمیم بگیرد که آینده این سری چگونه پیش خواهد رفت.

بستۀالحاقی God of War Ragnarok، یعنی Valhalla، تصمیم مهمی برای آینده این مجموعه گرفت. حماسه اسکاندیناوی مورد بحث ما توسط دو عنوان قبلی تکمیل شده و ریبوت به پایان راه خود رسیده است. حال، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای پیش‌برد آینده این فرنچایز از آن‌ها استفاده کرد.

آیا ترکیب کریتوس (Kratos) و آترئوس (Atreus) پابرجا باقی خواهد ماند؟ آیا به دورانی بازخواهیم گشت که تنها کریتوس را می‌شناختیم؟ یا اینکه کریتوس را رها کرده و مسیر آینده را همراه با آترئوس رقم خواهیم زد؟ آیا کریتوس جدید به یونان باز می‌گردد یا به حرکت خود ادامه می‌دهد تا به جایی تازه برسد؟

مصر انتخاب واضحی است، اما فرنچایز این حق را به دست آورده که کمتر قابل پیش‌بینی باشد. Valhalla به هیچ یک از این پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهد و به همین خاطر سوالات ما نیز بیشتر می‌شوند. رویکرد Valhalla در قبال پاسخ ندادن به پرسش‌های ما احتمالاً درست است و مطمئناً مدتی طول می‌کشد تا دنباله این فرنچایز محبوب را ببینیم.

همچنین باید مدنظر داشته باشیم که استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) ممکن است بخواهد ساخت IP جدیدی را دنبال کند. انتشار Valhalla قطعاً طرفداران را تا حدودی سرگرم کرده و به استودیو زمان بیشتری می‌دهد تا در مورد آینده و مسیرهای پیش رو تصمیم بگیرند. وقفه پیش آمده قطعاً به نفع دو طرف خواهد بود.

این واقعیت که ما از گذشته تاکنون در نقش کریتوس بازی می‌کنیم و آینده نیز به همین روال پیش خواهد رفت، گزینه‌ای مطمئن و بدیهی به نظر می‌رسد، اما همچنین به ما می‌گوید مهم نیست که تا چه اندازه این فرنچایز تکامل یابد یا بخواهد فرمول ابتدایی خود را تغییر دهد، در نهایت همه با شنیدن نام God of War ابتدا کریتوس را به یاد خواهند آورد.

آینده god of war چگونه خواهد بود

یک نیمه‌دنباله شبیه به بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای مسیر پیشِ رویِ God of War می‌تواند مناسب باشد، چیزی که به ما اجازه می‌دهد تنها به عنوان آترئوس بازی کنیم، اما در محدوده‌های یک اسپین‌-آف. داستان بازی‌های مرد عنکبوتی با محوریت پیتر پارکر (Peter Parker) شروع شد، یک اسپین‌-آف از شخصیت مایلز مورالز (Miles Morales) داشت و سپس دنباله آن به یک ماجراجویی مشترک توسط پیتر و مایلز منجر گشت. این روند خیلی بی‌شباهت به God of War نیست؛ بازی‌های اول فقط کریتوس را داشتند، اما Ragnarok به ما اجازه داد در نقش آترئوس نیز بازی کنیم.


توجه: پیش‌نویس اولیه God of War Ragnarok حتی باعث کشته شدن کریتوس شده بود، بنابراین قطعاً در مورد رخ دادن چنین اتفاقی در استودیو بحث شده است.


اسپویل The Last of Us Part 2

سپس نوبت به The Last of Us Part 2 می‌رسد که جلوتر از منحنی است. در بازی اول ما به عنوان جوئل (Joel) بازی می‌کنیم و الی (Ellie) را در کنار خود داریم. در ادامه، جوئل می‌میرد و ما در نقش الی به بازی ادامه می‌دهیم، البته طی یک چرخش باورنکردنی در اواسط بازی به ایفای نقش ابی (Abby) نیز خواهیم پرداخت.

حذف یک کاراکتر محبوب برای گفتن داستانی قوی‌تر، ریسک بزرگی به حساب می‌آید و کریتوس و به خصوص پیتر پارکر تاریخچه بسیار طولانی‌تری نسبت به جوئل دارند. اما The Last of Us ثابت کرد که می‌توان آن را به موفقیت رساند و آزادی بسیار بیشتری برای گفتن یک داستان کاملاً جدید با روایت‌های یکسان ارائه کرد.

پایان اسپویل

قهرمان‌ها به یاد آورده می‌شوند، اما افسانه‌ها هرگز نمی‌میرند

این رویکرد را در فیلم‌ها نیز می‌بینیم. فیلم‌ها در حال احیای جهان‌های سینمایی خود با چهره‌های قدیمی هستند و سپس آن‌ها را کنار می‌گذارند تا ستاره‌های جدید بتوانند بدرخشند. جیغ (Scream)، جنگ ستارگان (Star Wars)، ماتریکس (The Matrix)، راکی/کرید (Rocky/Creed)، مکس دیوانه (Mad Max) و احتمالاً حتی جهان سینمایی مارول (MCU) را دیده‌ایم که این ایده را پذیرفته‌اند. بازی‌هایی نیز که در آن شخصیت‌ها از پیکسل ساخته شده‌اند و در نتیجه عمر معینی ندارند، مجبور به این تکامل در داستان‌گویی نیستند، اما ممکن است به هر حال آماده پذیرش آن باشند.

معمولاً بازی‌ها برای آغاز دوره‌های جدید ریبوت می‌شوند، اما به ندرت ایده ساخت شخصیت‌های «موروثی» وجود دارد. لارا کرافت (Lara Croft)، ماریو (Mario)، سونیک (Sonic)، ساموس (Samus)، لینک (Link) و … همیشه سرآمد بازی‌های خود بوده‌ و هستند، زیرا نیازی به جایگزینی آن‌ها نبوده است. God of War این کار را متفاوت انجام داد و کریتوس را برای عصر مدرن به عنوان یک پدر با انگیزه‌ای لطیف‌تر از انتقام خالص و خونین اختراع کرد. اما حرکت رو به جلو، ممکن است یک بار دیگر مسیر را تغییر دهد.

بستۀالحاقی God of War Ragnarok: Valhalla در حال حاضر یک گسترش‌دهنده محبوب بوده و توانسته طرفداران فرنچایز را تا حدودی سرگرم کند، اما کمتر به آینده God of War می‌پردازد و بیشتر در حال تثبیت Ragnarok است. بازی‌ای نیز که برای آینده برنامه‌ریزی شده هنوز ناشناخته باقی مانده. در هر صورت، بیایید تا می‌تونیم از بازی در نقش کریتوس لذت ببریم، حداقل تا زمانی که تکلیف این شخصیت محبوب و فرنچایز پُرفروش مشخص شود.


از توجه و همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.

منبع: TheGamer

oskol❤GOD OF WAR❤DARKSIRENNiko_BladeAnnyarminCyrus9477lul-bookA SlashMohsen bakhtiariهیولا𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥™️ElliemeysambKratosNimaDANTECambyses The Thirdمحمدامین حیدریmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا
چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Joel Morgan گفت:

    مرگ هر کاراکتری قابل پیشبینیه، ولی مرگ کریتوسی که این همه خدا و … کشته یه ذره غیر قابل تصوره
    مگه اینکه دیگه چه قدرتی باشه ، البته کریتوس هم یه خداست و مثل خدایان دیگه ای که کشته شدن، ممکنه کشته بشه
    اگه بکشنش و با آترئوس ادامه بدن…😱😱😱
    دوستان به نظرتون گاد او وار ۲۰۱۸ بهتره یا رگناروک؟

    HesamMamadi7260oskol❤GOD OF WAR❤𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Charlie ChaplinAnny77lul-bookmore
  • Daniallox😃 گفت:

    به نظرم پایانه خوبی بود والهالا
    ولی خب توی دنیای مصر هم پوله زیادی هست

    Dota2Mamadi7260lie?noAnny77lul-bookکفتر گیمینگMohsen bakhtiarismdKratosmore
  • Dastan گفت:

    میخواستم بگم توی نسخه بعدی کریتوس میمره ولی مسئله اینجاست اینها توی دنیاشون مرگ معنا نداره
    یهویی می بینی طرف از جهنم سر در میاره بعد یه بازیی از همین میسازند ,
    کلا اینها دنیاشون بی مبنا هست و این دنیا هر چیزی میشه ازش در آورد

    gigachad_assaissnDota2Mamadi7260کتلتHajEsiBeryYoung boyLeroxKURD WARRIORCharlie Chaplinmore
  • من که نمیتونم خدای جنگ رو بدون کریتوس تصور کنم این شخصیت جزئی از دنیای گیمه (کچل دوست داشتنی ) امید وارم که داستان با اون ادامه پیدا کنه.تازه سانتا مونیکا می‌تونه به تمام خدایان باستانی سر بزنه از مصر گرفته تا ژاپن و این استدیو ثابت کرده که می‌تونه همیشه یک داستان عالی با گیم پلی فوق‌العاده رو توی بازی های خدای جنگ به گیمر ها اراءکنه

    gigachad_assaissnMamadi7260❤GOD OF WAR❤𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥همین چرخو بوکونم تو .......Annyarmin77lul-bookکفتر گیمینگmore
  • Young boy گفت:

    چه آینده‌ای در انتظار god of war خواهد بود؟
    معلومه دیگه فقط شاهکار پشت سرهم

    Mamadi7260❤GOD OF WAR❤Charlie ChaplinAnnyarmin77کفتر گیمینگsmdAmirgamerYoung boymore
  • Yusef1367 گفت:

    مصر باشه خوبه.. این دوتا گاد آف وار بیشتر شبیه وایکنگها بود تاگاد آف وار..ما همون دوربین و خشونت قدیمی رو میخوایم

    Hesam❤GOD OF WAR❤BeryAnny77Spider-Manکفتر گیمینگهیولاmehrdadPSLone_wild
  • من خودم فکر میکنم نسخه ی بعدی گاد اف وار کریتوس تنها باشه و اخر بازی دوباره با پسرش ملاقات کنه

    Spider-Mangigachad_assaissnکتلت❤GOD OF WAR❤mehrdadPS
  • ولی نمیشه گاد آف وار رو بدون کریتوس تصور کرد. شاید بشه شخصیت اصلی هر فرانچایز دیگه ای رو حذف کرد ولی گاد آف وار بدون کریتوس نمیشه.

    gigachad_assaissn❤GOD OF WAR❤LeroxAnnyarmin77Spider-Manکفتر گیمینگMohsen bakhtiarismdmore
  • با عرض خسته نباشید خدمت آقای محمدی بابت ابن مقاله زیبا🙏🏻🌹
    بنظر من مسیر این فرنچایز تا حدودی قراره از الان به بعد با فرازو نشیب های متعددی روبرو بشه چرا که درحال حاضر تیم نویسندگی سانتامونیکا به دو قسمت تقسیم شده از جهاتی هم احتمال اینکه نسخه بعدی تو چه متالوژی جریان داره خیلی رو بنیه ی مخاطب ها تاثیر میزاره من به شخصه علاقه دارم این بار با اساطیر سلتیک وارد ماجراجویی بشیم با توجه به پایانی هم که رگناروک داشته و مسیری که آترئوس رفته این متالوژی بنظرم محتمل تره حتی از مصره ، اساطیر سلتیک اکثرا غول و درشت هیکل هستن ی جورایی میشه گفت ریشه واقعی وجودیت جاینتا به اونجا بستس آترئوس هم مسیری رو برای پیدا کردن بازمانده های همین نژاد در پی گرفته پس از دید داستانی این دنیای اساطیری گزینه اوله ، فکرشو بکنین کریتوس بره به دنبال پسرش بگرده بعد توی راه با ی جنگجوی طلسم شده ی ناشناس که یکی از سلاح های اون سرزمینو در دست داره مثلا اکس کالیبورو در دست داشته باشه بعد از ی مبارزه نفس گیر و شکست دادنش مشخص بشه این خود آترئوسه که بزرگتر شده(دوستان صرفا ی تئوری من درآوردیه)
    درسته که قبل از نورس ، مصر در اولویت بوده و قطعا کلی اسست و پیش زمینه های آماده از محیط در اختیار استودیو قرار گرفته ولی در حال حاضر GOW یک آی پی شناخته شده و استوار در ویدئوگیمینگه و نباید جهت یابی خودش رو از مدیوم دیگه ای بگیره مصر شاید تو سالای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ جالب میبوده ولی دیگه وقت ی متالوژی جدیده و چه بهتر که این عنوان محبوب استارتشو بزنه👌🏻🔥

    DalliAnnyarminکفتر گیمینگsmdSTmehrdadPSPop_StarKratosَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)more
  • هم اسسینزکریدی ایرانی میخایم و هم خدای جنگ در ایران

    gigachad_assaissnCharlie ChaplinAnnyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)کفتر گیمینگهیولاKratosJoel Morganrezapc9َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)more
  • ممنون بابت هشدار اسپویل ولی دیگه خواجه حافظ شیرازی هم اون قضیه رو میدونه

    MAnnyBabayaga
  • Fume knight گفت:

    روایت های کودکانه راگناروک و لست ۲ کاملا برای قشر زیر ۱۸ سال و عمومیت نسل جدید گیمر ساخته شد و داستان کریتوس، احتمالا پدر خوب و مهربان احتمالا دنبال بشه و ما هم آرتئوس درگیر با غدد و هورمون های بلوغشو ببینیم.

    gigachad_assaissnUnknownLeroxmrhamidgrioVito ScalettaAnnyarminSpider-Manکفتر گیمینگmore
  • Ruby گفت:

    امیدوارم هرکاری میکنن نرن سراغ ریمیک نسخه های کلاسیک، این بازی ها انقد سیستم مبارزه روونی دارن که شما همین الان هم اگه بازیشون کنین حس قدیمی بودن بهشون ندارین و اصلا نیازی به هدر دادن وقت سر ریمیک کردنشون نیست. بازیایی نیاز به ریمیک دارن که گیمپلیشون منسوخ شده باشه و گاد ۱ و ۲ به هیچ توی این دسته نیستند، اینا جزو نوستالژیک ترین و بهترین تجربه های گیمینگ من هستن ولی ترجیحم اینه که نسخه ریمسترشون رو برای نسل جدید عرضه کنن تا کسایی که به هر دلیلی نتوستن پلی بدنش الان بتونن، وگرنه حیفه سانتا مونیکا بخواد وقتشو سر ریمیک بذاره

    KURD WARRIORCharlie ChaplinVito ScalettaAnnySpider-ManYoung boyJokerrezapc9DANTEMaster blademore
  • Solo گفت:

    توجه : برای جلوگیری از حملات تاکسیک فن بوی جماعت قابل ذکر است که نوشته ذیل نظر شخصیه و فکت خالص نیست، بنابراین نیازی برای جنگ و نزاع لفظی برای تغییرش نیست!!

    و اما بعد!!

    راستیتش بنظرم نقاشی روی دیوار در واپسین لحظات اندینگ gow 2018 یه نوع نظرسنجی برای دریافت فیدبک طرفداران سری برای حذف کریتوس بود و در نظر داشتن آخر رگناروک کریتوس رو با یه خداحافظی حماسی مرخص کنن ولی بنظرم با واکنش هایی که گرفتن قیدشو زدن و همچنان تصمیم بر ادامه سری با کریتوسه
    منطقی هم هست چون اسم و هویت سری به وجود این بشر (البته نیمه بشر) گره خورده و حذفش قطعا اعتراض و نارضایتی اکثریتو به دنبال داره
    از طرف دیگه بیاین واقع بین باشیم، داستان کریتوس دیگه بعد از پایان سه گانه یونان چندان پتانسیل ادامه نداشت مگر با یه داستان قوی برای شروع یه سه گانه یا دو گانه دیگه که بنظرم چنین چیزی توی دوگانه نورث چندان برآورده نشد بازم میگم نظر شخصیه
    بشخصه حتی زنده موندن و انتقال کریتوس به سرزمین نورث بعد از پایان طوفانی و ارضا کننده gow 3، برام قابل هضم نبود
    همه اینا به کنار شخصیت آترئوس هم در مقابل کریتوس مثل یه شوخیه چه رسد به اینکه بخواد جایگزینش بشه (چه از بعد پردازش شخصیت آترئوس که سال ها و فرسنگ ها با کریتوس فاصله داره و چه از بعد های جذابیت های طراحی و اولیه کاراکتر)
    بنظرم بهتره همینجا به کار این آی پی پایان بدن و اگرم خواستن نسخه ای از سری بسازن نسخه های فرعی برای سه گانه یونان میشه ساخت که هم حفره های داستانی رو بپوشونه هم گیم پلی خالص h&s سری اصلی رو برگردونن

    بردن کریتوس به یه سرزمین دیگه با یه بهونه الکی دیگه برای ساخت یه سه گانه دیگه بنظرم ریسک بزرگیه بخصوص که گیم پلی بازی و دوربین هم دچار تغییرات زیادی شده که تعداد قابل توجهی از طرفدارا من جمله خودم رو ناراضی کرده و گسترش دنباله با همین رویه گیم پلی ممکنه به کاهش محبوبیت آی پی منتهی بشه (بنظرم یکی از دلایل پایان داستان نورث در دو نسخه هم همین بود و خودشون فهمیده بودن افزودن المان های rpg و دور کردن سبک بازی از h&s خالص چندان موفقیت آمیز نبوده حداقل استقبال ازش مطابق
    انتظاراتشون نبوده)

    بنظرم گسترش ریمیک نسخه های ۱ & 2 و دو نسخه های psp با شرح و بسط بیشتر داستان و جزئیات و همینطور ساخت نسخه های فرعی از سرگذشت کریتوس در یونان میتونه جذاب باشه
    البته اگر سه گانه جدیدی بسازن و دوربین و گیم پلی اصیل سری رو برگردونن که از همه بهتره البته به شرط داشتن داستان قانع کننده و خشم همیشگی کریتوس (البته برای تبدیل کریتوس به کریتوس قبل نیاز به یه انگیزه قوی هست)

    ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓCharlie ChaplinAnnyarminAmirgamermehrdadPSPop_Starمحمدامین حیدریA,,shrezapc9more
    • Lord Sauron گفت:

      “بخصوص که گیم پلی بازی و دوربین هم دچار تغییرات زیادی شده که تعداد قابل توجهی از طرفدارا من جمله خودم رو ناراضی کرده”
      درسته دقیقا به نظر منم اون فن بیس قدیمی که از ps2 این بازی رو دنبال میکنن از جمله خودم زیاد از این تغییرات راضی نیستن. بازگشت به اصل و ریشه های این سری مثل خشونت حداکثری بهترین اتفاق میتونه باشه حداقل برای فن بیس قدیمی این بازی.
      فکر میکنم شاید این تغییرات به دلیل نوع سلیقه و علایق نسل جدید گیمر ها باشه و یکجوری شاید هدف این بوده اونها رو جذب کنن که میشه گفت موفق هم بودن ولی به قیمت از دست دادن بخش قدیمی تره فن بیس این مجموعه.

      LeroxAnnyarminSolo
    • mr گفت:

      بخشی از حرفت مثل نظرت درباره اتریوس از نظر منم درسته ؛ اما از نظر داستان به غیر از اون ایراداتی که خودمم قبلا گفتم ولی در مجموع داستان تغییر کریتوس به نظرم ایده عالی بود ( حالا اینکه بیش از حد تغییرش دادن یا نه بحث دیگه ایه) اما اینکه میگی سه گانه کردن دوگانه چون فهمیدن زاویه دوربین و گیم پلی خوب نبوده و طرفدارا راضی نبودند؛ اصلا منطقی نیست چون درسته به زاویه دوربین ایراداتی هست مخصوصا در جاهای شلوغ ولی همین دوربین و گیم پلی از نظر خیلی ها بهترین سیستم مبارزه بازی های سینماتیکی بود؛ بله ایراداتی هست اما نکات مثبتش بیشتره؛ نمیگم حرفت غلطه ها!؛ به خاطر گیم پلی و دوربین یکی از دلایل دوگانه شدن بازی هست اما دلیلی که میاری که چون بد بوده ، غیر قابل قبوله؛ بعد بازی ۲۰۱۸ بهترین بازی سال شد اونم جلوی رد دد ۲ و نمرات مردم هم تو متاکریتیک ۹.۱ هستش که یعنی بسیار راضی هستن بعد چطور به خاطر این واکنش های مثبت بگن مردم راضی نیستن و بیاید تو دو نسخه جمعش کنیم!!!! دلیل دوگانه شدن این بود که ۱) بارلوگ می‌خواد برنامشو زودتر عملی کنه همون طور که تو توییتر هم کفت که من نمی خواستم به سوالات بازی موقعی جواب بدم که پنجاه سال دارم هرچند الان نزدیک پنجاه سالشه
      ۲) انتظارات مردم از هر بازی اینه که، بازی بعدی که میاد کلا سیستمش تغییر کنه( حالا درست یا غلط) که اگر سه گانه می کردن با این سیستم ممکن بود ایراد بگیرن منتقدان برای همین تصمیم گرفتن تو نسخه های بعدی تغییرات انجام بدن که تمدن دیگه ای هم باشه

      LeroxarminSoloFume knightBlack Swordsman
    • Lerox گفت:

      کریتوس نامیراست و به دست خودش نمیتونه کشته بشه
      تو خود سکانس God of War III هم اون آخراش نشون میدن که جنازش رو زمین دیگه نیست
      اکثر فن ها هم راضین اگه نبودن بازی نه فروشش زیاد بود نه تو کامیونیتی ازش تعریف میکردن
      اتفاقا سری بعد Ascension نیاز به یه تغییر اساسی داشت هم منتقدا هم گیمر ها از رویکرد تکراری بازی خسته شده بودن اون سبک دوربینی هم که میگی دیگه تکراری شده عناوین نظیر بهش مثل Bayonetta و Devil May Cry رو یه نگاه بندازی که هنوز با اون رویکرد ساخته میشن میبینی اصلا فروش و محبوبیتشون اندازه God of War نیست
      ادامه دادن این سری هم کار اشتباهی نیست کلیت این بازی اول و آخر درباره حماسه و اسطوره شناسی های مناطق مختلف بوده حتی بعد از پایان God of War III یه مقطع میخواستن God of War بعدی رو با یه شخصیت دیگه تو یکی دیگه از اساطیر بسازن ولی دیدن این سری با کریتوس معنی پیدا میکنه به خاطر همین با کریتوس ادامش دادن

      Vito ScalettaAnnyarminSoloPerfectAmirgamerBlack Swordsman
    • hamidgrio گفت:

      خیلی خوب و کامل گفتی کاملا باهات موافقم. خیلی خنده دار میشه که کریتوس تو سرزمین های مختلف قدم بزاره و همینجوری خدایانشونو سلاخی کنه دیگع ی جورایی بچه بازی میشه و بسیار کلیشه ای. من خودم به شخصه دوست دارم اگه رو پروژه از گاد کار میشه اون ریمیک نسخه های قبلی باشه چون با این فرمون تو نسخه بعدی کریتوس احتملا خدای صلح باشه!

      LeroxAnnyarminSoloFume knightBlack Swordsman
    • بهتره بعضی فرانچایزا تو اوجشون خداحافظی کنن با یه پایان نسبتا خوب که تو یادا بمونن وقتی داستانشون دیگه کشش نداره
      فقط درمورد این گیم نه ، هر فرانچایز خوبی وقتی پتانسیل داستانش تموم میشه بهتره اینطور براش اعمال بشه تو اوجش بمونه و برن سراغ خلق آیپی جدید . نظر شخصی منه

      Charlie ChaplinAnnyarminSoloPop_StarSpider-ManDANTECambyses The ThirdMaster bladeHitasepmore
      • گاد قبل از نسخه ۲۰۱۸ هم تو اوج خداحافظی نکرده بود با نسخه اضافی Ascension که پایین ترین متای تاریخ سری رو تجربه کرد سقوط کرده بود

        نسخه ای که حتی خود سونی هم میخواد فراموشش کنه و حاضر به ریمسترش هم نشد

        LeroxarminSpider-ManSoloAmirgamerYoung boyFume knightTomشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )Nima
        • Solo گفت:

          شما خودت گاد اسنشن رو بازی کردی عزیز؟؟
          از چیش و کجاش ناراضی بودی؟؟
          اتفاقا من که بسیار لذت بردم ازش و تنها ایرادی که به گیم پلی بازی وارد بود بالانس نامناسب انمی ها هنگام گرفتن هر کدوم از سلاح های کریتوس بود که حالت trial داشت و تموم کردن trial هر سلاح عذاب آور بود
          غیر از این ایراد خاصی ندیدم

          حالا اینکه چرا از بازی استقبال نشد بحثش جداست ولی خود بازی از لحاظ کیفی چیزی کم نداشت و گفتن اینکه این نسخه اضافی بود بنظرم بی انصافیه و اتفاقات بازی بخش مهمی از سرگذشت کریتوس و تحولات شخصیتیشو به تصویر میکشه

    • A,,sh گفت:

      چه کاهش محبوبیتی، مقایسه فروش نسخه های یونان با دوگانه نورث مثل جوک میمونه تو کل تاریخ سونی بجز اسپایدرمن که اونم شخصیت کمیکه هیچ بازی دیگه ای سرعت فروش رگناروک رو نداشته( تو یه سال ۱۵ میلیون نسخه!) اتفاقا این سری تو نسلای ۶ و ۷ اونقدرا که کامیونیتی ایران فکر میکنن محبوب نبوده در حد فرنچایز های محبوب تاپ اون دوره مثل اساسین یا کالاف( از آمار های فروش مشخصه) بر عکس الان که جزو ایپی های بشدت محبوبه، ۸۰ درصد محبوبیتی که این ایپی الان داره بخاطر ۲ نسخه ریبوت و شخصیت پردازی کریتوس جدیده وگرنه تو خود نسل ۷ فروش گاد از انچارتد که یه ایپی جدید اون نسل بودم کمتر بود، عده ای از فنبیس قدیمی درسته از تغییرات ناراضین ولی اصلا تعدادشون در مقابل فن بیس جدید چشمگیر نیست

      Charlie ChaplinarminsmdAmirgamermehrdadPSsiavashمحمدامین حیدریrezapc9DANTEo0ashil0omore
    • “دور کردن سبک بازی از h&s خالص چندان موفقیت آمیز نبوده حداقل استقبال ازش مطابق انتظاراتشون نبوده”
      مدرک و آمار معتبری هم برای اثبات این ادعا داری؟ دو نسخه اخیر چه از نظر محبوبیت و چه از نظر افتخارات و جوایز و نمرات مردمی imdb و hltb و توی نظرسنجی های معتبر و لیست هایی که از بهترین های تاریخ منتشر میشه و… جایگاه به‌مراتب بالاتری نسبت به نسخه های کلاسیک دارن.
      God of War 2018 به فروش بالای ۲۰ میلیون نسخه ای رسید در حالی که نسخه های کلاسیک نهایتاً ۵ میلیون میفروختن (مطمئناً بخش زیادی از فروش نسخه ریمستر گاد ۳ هم بعد از انتشار ۲۰۱۸ بوده)
      God of War 3 در مقابل RDR1 کمتر از ۱۰ جایزه گوتی داشت، God of War 2018 در حضور RDR2 حدود ۲۶۰ جایزه گوتی به دست اورد.
      نمرات مردمی دو نسخه اخیر در IMDB و HLTB و IGN و… بالاتر از نسخه های کلاسیک هست.
      و….
      البته هیچکدام از این آمار ها نمیتونه سلیقه شما و اون اقلیتی که مخالف دو نسخه اخیرن رو تغییر بده ولی خب اون دیدگاه استقبال کم گیمرها و عدم موفقیت دوگانه رو به‌طور کامل نقض می کنه.

      Charlie ChaplinarminAmirgamermehrdadPSBlack SwordsmanA,,shrezapc9Master bladeLeroxSpider-Manmore
      • Solo گفت:

        دوست عزیز این ادعا نیست، نظر شخصیه
        حالا خوبه اول کامنتم نوشتم که نظر شخصیه و فکت خالص نیست!!
        حداقل داخل ایران اکثر کسایی که میشناسم و گیمرن سبک و سیاق جدید گاد اف وارو در برابر گیم پلی تکامل یافته gow 3 نمیپسندن ولی منکر لذت بردن از ۲۰۱۸ هم نیستن ولی از این تغییر سبک ناراضین!! به همین سادگی!!
        یه سر به نظرات ردیت هم بزنید!!

        شما اینم در نظر بگیر تعداد قابل توجهی از افرادی که بازیو میخرن رنگ نسل هفتم رو ندیدن چه برسه به نسل ۶!!!
        همین بحث رو من رو کالاف هم دارم که میگن اگه بده چرا اینهمه میفروشه!!!
        خب جوابش سادست برای نسلی که سه گانه اصلی رو پلی نداده باشه بازیه جدید بی نقص و عالیه!!

        من نه کاری به متا دارم نه نظرات منتقدا!!!
        من صرفا رو نظرات فن بیس قدیمی بازی استناد کردم و اقلیت یا اکثریتش بودنشو رو خدا داند!!

        LeroxBlack Swordsmanarmin
        • شما گفتی کلا استقبال نشده و موفقیت آمیز نبوده. استقبال شدن یا نشدن از بازی نظر شخصیه؟

          ❤GOD OF WAR❤Leroxarmin
          • Solo گفت:

            من گفتم استقبال ازش و موفقیتش طبق انتظارات و استاندارد های سونی نبوده و تعداد قابل توجهی از طرفدارا انتقاد جدی دارن به این تغییر سبک، حالا اینکه این عده تعدادشون “ناچیز” ه یا “قابل توجه” نظر شخصیه

            خودم ۲۰۱۸ رو پلی دادم و لذت هم بردم ولی سبک قبلی رو ترجیح میدم در حدی که اگر یه آی پی جدید بود تقریبا هیچ انتقادی بهش وارد نبود

            بهتره این بحث هم اینجا تموم شه چون هیچ پوینتی نداره، هر کس نظر خودشو داره و نظرشم قابل احترام 🌷

    • Vito Scaletta گفت:

      کریتوس پیر شده و رشد کرده از لحاظ شخصیتی نمیتونه دوباره یه ماشین کشتار خشمگین بشه حتی ثور رو بخشید

      ❤GOD OF WAR❤Leroxarmin
      • Solo گفت:

        خب بنظرم تغییرات بیش از حد اعمال شده!!!
        چاشنی بی نظیر و اصلی این سری خشونت و خشم بیش از اندازه کریتوس بود که فدای عامه پسند تر شدن بازی شد!!!
        کریتوس با توجه با ماهیت نیمه خداییش اصلا پیر شدن براش تعریف نشده که بواسطه این افزایش سن تغییر شخصیتی ۱۸۰ درجه شو توجیه میکنید.
        لب مطلب اینه که خشونت تیکه اصلی این پازل بود و چیزی که نباید به هیچ وجه فدا میشد
        خشونت عریان و افسار گسیخته کریتوس جزوی از چهارچوب شخصیتیشه و نمیشه به یکباره حذفش کرد حالا هر دلیلی که بیارن من و یه عده دیگه حرفمون همینه حالا شما و یه عده دیگه هم نظرتون چیز دیگست و قابل احترام 🌷

        LeroxBlack SwordsmanVito Scalettaarmin
        • Vito Scaletta گفت:

          نظر دیوید جفی هم مثل شما هست درسته که gow از ماهیت قدیمیش دور شده که هک اند اسلش خسن و خالص بود اما در عین حال آرک شخصیتی کریتوس یکی از بهترین ها توی دنیای گیم و حتی هر داستانه و قابل توجیه هست، چون کریتوس سال ها سرگردان گشته بود و به استباهاتش فکر کرده بود و همون‌طور که تو نسخه شاهکار رگناروک دیدیم از “نابود کننده دنیاها” به نجات دهنده و سازنده تبدیل شد و این آرک از ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۲ طول کشید…
          اگر سانتامونیکا میخواست اون سبک رو ادامه بده باید یه شخصیت جدید توی مصر یا یه جا غیر از یونان معرفی میکرد چون از لحاظ داستانی و منطقی بعد از وقایع گاد ۳ کریتوس نمیتونست اون آدم قبلی باشه تنها راه ادامه داستان کریتوس همون راه گاد ۲۰۱۸ و رگناروک بود هرچند که این دو بازی تو جزئیات داستان لنگ میزدن، بعد از شکست ascension از لحاظ فروش و نقد ها چه راه دیگه ای بود غیر از تحول؟

          Vito ScalettaarminLerox
        • Lerox گفت:

          خشونت سه گانه به دلیل انتقام کریتوس از خدایان یونان به خاطر کشته شدن زن و بچش بود کریتوس الان هم پیر تر شده و با تجربه تر و داره سعی میکنه خودشو تغییر بده اگه قرار بود دوباره با همون فرمول برن جلو بازی پیشرفتی تو زمینه داستان و شخصیت پردازی نمیکرد و شخصیت تک بعدی میموند
          این سری هم در کنار خشونت به Hack and Slash بودن و گیمپلیش معروفه که Santa Monica Studio تو هر سری اونو بهتر کرده
          ضمنا همین دو نسخه نورس هم خشونت کمی نداشتن

          armin
  • peen گفت:

    به نظرم کریتوس جای بعدی اگه قرار باشه بره بین مصر یا ایرانه اساطیر ژاپن خیلی خوب هستند ولی با سبک گاد نمی خونند

    • Solo گفت:

      اساطیر مصر خیلی غنی و جذابه ولی دلیل حضور کریتوس توی مصر چی میتونه باشه؟؟ کریتوس خاستگاه و ریشه ش به یونان برمیگرده و چه دلیلی داره یهو یه تبر برداره اینهمه راه بره بیوفته به جون اساطیر مصر؟؟
      همین مشکلو من با حضور کریتوس تو دنیای نورث هم داشتم و دارم که چطور بعد از به خاک و خون کشیدن یونان یهو پاشد رفت اسکاندیناوی!! در حالی که ربطی به اساطیر نورث نداشت!!
      بنظرم بهتره قبل از نقل مکان کریتوس یه دلیل محکم و منطقی براش داشته باشن وگرنه دنبال کردن داستان بازی نمیتونه جذابیت کافی داشته باشه…

      Lerox
      • peen گفت:

        خب یونان که کلا نابود شد یعنی به معنای واقعی از بین رفت جای موندن نبود احتمالا کریتوس هم سرگردون بوده و اتفاقی اونجا رسیده چون دیگه کلا هدفی تو زندگی نداشت ولی اره برای مکان بعدی باید یه پیش ضمینه قابل قبول بیارن

  • mr گفت:

    فقط یه چیزی ….اگر دنباله بازی بیش از سه سال طول بکشه اومدنش؛ طبق مصاحبه ۲۰۱۸ (یا۲۰۱۹) بارلوگ که گفته بود (( یه برنامه پنج نسخه ای برای ادامه سری در نظر دارم که رگنوراکم یکیشه و در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود یعنی ۲۵ سال طول میکشه ؟ گفته بود سعی داریم این زمان کم تر کنیم)) ؛ یعنی۱) یا واقعا بارلوگ از کارگردانی پروژه گذاشتند کنار، که البته این بعیده چون تو همین رگنوراک، ویلیامز گفت سه نقطه عطف بازی توسط بارلوگ به من گفته شده بود که در بازی باشه
    ۲) یا بازی پنج شش سال طول میکشه بیاد ولی پنج نسخه ادعایی بارلوگ توی مثلا سه نسخه جمع می کنند.
    به هرحال اگر قراره مطابق نکته ۲ عمل کنند امیدوارم از همین الان داستان تو تمام نسخه ها درست تقسیم کنند که مثل دوگانه نورس نشه که اول تصمیم بگیرند سه گانه کنند و داستان ۲۰۱۸ بر پایه سه تا نسخه بودن بنویسند بعد بگن اها حالا سه گانه نمی خوایم بیاید تو دو نسخه جمعش کنیم و فشار بالای جمع بندی تو تو رگنوراک نمایان بود و به نظرم قطعا اگر تصمیم به دوگانه بود از اول راحت تر بازی تقسیم و جمع بندی می کردند……امیدوارم این کار انجام بدند
    اتریوس هم هنوز مثل الی نیست که جای جوئل گرفت؛ اولا جوئل در حد کریتوس ریشه نداشت هرچند بسیار محبوب بود تا حدی که هیچ وقت اسپویللللللللللللل اون صحنه تلخ بازی دوم لست نمی بینم ولی در نهایت مثل کریتوس ۱۹ سال نبود که ماست؛ از اون ور اتریوس هنوز به محبوبیت الی نرسیده و حتی گیم پلی پخته ای هم ازش ندیدیم که محبوب بشه بنابراین درحال حاضر جایگزینیش به جای کریتوس عاقلانه نیست .

    arminSpider-Man
  • kalantar گفت:

    به نظر من تنها حالتی که میتونه کریتوس رو به موجودی سرشار از انتقام و نفرت تبدیل کنه، مرگ آترئوس توسط یک خدای دیگر هست.

    silent-manAmirgamersmdYoung boy𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Spider-ManA,,shمهران
  • Tom گفت:

    اسپوووووووووویل

    …….‌
    من نمیفهمم وقتی دارن میگن کریتوس خدای جنگ نورث شده خب چه معنی میده بره مصر؟ اصلا برای چی بره مصر؟
    ……

    lie?noAnnySpider-ManDANTEMaster bladeالطائرLeroxAnakin
    • Lerox گفت:

      خدای جنگ نورس نشد
      قبول کرد خدای جنگی بشه که برای صلح تلاش کنه

      MinecrosoftKURD WARRIOR
    • god of war گفت:

      دلایل زیادی ممکنه وجود داشتع باشه
      اول این که کریتوس الان ال فادر و محافظ نورث و یا همون چمپینز و قهرنان وعده داده شده توسط جاینت هاست و نه الزاما خدای جنگ.
      از اون گذشته کی گفته قراره کریتوس بره اونجا
      شاید اون ها بیان به نورث و کریتوس وظیفه دفاع از این سرزمین رو داشته باشه
      احتمالا اون کسی که قراره توی این سفر به کریتوس مشورت بده تیر هست
      توی نسخه اصلی از این شخصیت خیلی کم دیدیم ولی در دی ال سی به جرئت یکی از قشنگ ترین شخصیت پردازی ها رو داشته
      و همون طور کع از گاد ۲۰۱۸ مشخص هست علاقه زیادی به سفر به بقیه دنیا ها داره پس این که تیر رو به عنوان یکی از مکمل های اصلی در والهالا نشون دادن یعنی مقدمه ورود بقیه خدایان دنیا های دیگه رو می چینن
      حالا این کع عمر ما کفاف بده بتونیم این بازی ها رو پلس بدیم یا ته رو دیگه نمی دونم

      ❤GOD OF WAR❤AnnyarminmrsmdmehrdadPSTomo0ashil0oNimaDANTEmore
  • Lerox گفت:

    یحتمل این سری رو با کریتوس ادامه میدن نسخه بعدی هم احتمال خیلی زیاد بره مصر از اونجا که قبل از نورس هم مقصد بعدی سری قرار بود مصر باشه
    ولی اینکه کی عرضه بشه بعید میدونم تا ۲۰۳۰ خبری ازش بیاد چون فعلا Santa Monica Studio سرش با IP جدید بارلوگ گرمه و خود سری هم برای مدتی به یه استراحت نیاز داره تا خود استودیو هم بتونه ایده های جدید رو توش تست کنه

  • My name is گفت:

    نمی‌دونم خوبه یا بد ولی نظر شخصیم اینه داستان اسطوره شناسی بره بیرون
    یعنی کلا برن سراغ یک چیزی که کسی نتونه پیش بینی کنه ، شاید اینطور هایپ بیشتر بشه ، نمیگم مصر بده ولی چون همه دارن دربارش حرف میزنن شاید اون جذابیت قبل رو نداشته باشه .

    AnnySpider-Man
  • ALIREZA0111 گفت:

    به شخصه دوس دارم کریتوس حذف نشه
    امیدوارم نسخه بعدی رو تا اخر نسل ۹ ببینیم

    gigachad_assaissnAbbasarminsmdmehrdadPSSpider-Manمحمدامین حیدریLerox
  • Vito Scaletta گفت:

    من بی نهایت عاشق god of war و کریتوس مخصوصاً کریتوس gow 2018 به بعد هستم ولی به نظرم داستان کریتوس توی ragnarok به پایان رسید و شخصیت اصلی باید آترئوس باشه

    gigachad_assaissn❤GOD OF WAR❤HajEsiSpider-ManDANTEFume knightLerox
  • Hitasep گفت:

    به نظر من اتفاقی که می‌افته ما قراره ادامه گاد آف وار رو تو هرچی باشه توی شرق اتفاق می‌افته
    حالا دو تا گزینه رو میزه مصر یا ژاپن یا هند
    دلیلم برای این سه تا گزینه اینه که سلاح های تیر توی والهالا سلاح هایی بود که به این سه تا مربوط بود
    و دلیل بعدی اینه که اریک ویلیامز گفت به کار های تیر دقت کنید که یکی از مهم ترین کارهاش مدیتیشن بود که دیگه می‌دونیم که چیز شرقیه
    و اینکه راهی که کریتوس پیش گرفته داره به سمت شرافت پیش می‌ره اگه دقت کنید میفهمید شرافت هم هدف و محتوایی که شرق خیلی خیلی بیشتر بهش میپردازه تا غرب
    حالا بنظر من بازی قرار نیست تو مصر باشه (متاسفانه) چون سانتامونیکا دوست داره ما غافلگیر تر بشیم(کاری ندارم بعضی موقع با این کار گند میزنه به تصورتمون) مثلا توی رگنارک ما انتظار میولنیر رو داشتیم ولی خب آخرش یه نیزه اومد دستمون
    پس به احتمال زیاد یا هنده یا ژاپن
    من خودم نظرم بیشتر رو هنده چون خیلی شباهت های جالبی به یونان داره اگه میخواید کلی با اساطیر هند آشنا بشید برید انیمیشن میمون شاه رو ببینید
    یه دلیل دیگش اینه که واقعا درک نمیتونم کنم کریتوس کاتانا دستش بگیره
    باز اتریوس منطقی تره باتوجه به گفته های مقاله هم میخونه این حرکت ولی کریتوس رو نه

    Minecrosoftlie?noLeroxSpider-Man
  • آینده خوبی نخواهد داشت مخصوصا از لحاظ داستانی با وجود این پرچم رنگی ها و woke هایی که نصف استودیوی سانتامونیکا و تیم نویسندگی رو تشکیل دادن

    برید لینکدین اعضا و کارمند های سانتامونیکا رو چک کنین شانسی روی هر کدوم از اعضا بزنید میبیند یک پرچم رنگین کمانی تو بیوشون گذاشتن😂
    وضع ناتی داگ و اینسامنیاک هم همینه

    gigachad_assaissn❤GOD OF WAR❤Charlie ChaplinarminAmirgamerYoung boyTomشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )NimaSpider-Manmore
  • مهران گفت:

    من به شدت به ادامه این سری خوشبین هستم. چون سازنده ها و کاگردان های بازی ب خوبی این نکته رو متوجه شدن که طرفدارا یه کریتوس وحشی و هار میخوان کسی که بزنه همه رو ناکار کنه. با ابنکه رگناروک عالی بود هم از لحاظ متا هم جاییزه هایی که گرفت. ولی اون کریتوس قدیم نبود قطعا سازنده ها این نکته طرفداران و مد نظر قرار میدن و ب نظرم نسخه بعدی میتونه خیلی بهتر باشه. راجع ب ریمیک سه گانه اصلی هم اصلا جای نگرانی نیست چون دو تیم هستن تیم اصلی تمرکز رو ساخت نسخه جدید و تیم دیگه تمرکز روی ریمیک سه گانه که احتمالا استرات ریمیک شماره یکش خیلی وقته خورده شده.

    Fume knightBlack SwordsmanM.maniKing
  • King گفت:

    نمیدونم آینده این بازی چی میشه. ولی چیزی و که ازش مطمنم اینه که روزی که کریتوس قراره برای همیشه کشته بشه و پروندش بسته بشه اون سکانس یکی از ماندگارترین و باشکوهترین لحظات دوران گیمینگ خواهد شد

    مهران
  • امیدوارم هر چی که است همینطوری به درخشش ادامه بده

  • Kratos گفت:

    مرگ کریتوس حماقته اصلا مردنی نیست بزرگ ترین شخصیت تاریخ و پلی استیشن، کریتوس که جوئل نیست. از ماریو و زلدا چند دهه
    پیش هنوز هستن. کریتوس هم همینه. توی رگناروک هم با آتریوس هیچکی حال نکردم و حقیقتا مراحلش ارزش تکرار بازیو از من گرفته که وقتی میرسه بهش دیگه حوصلم نمیشه. آتریوس برو بمیر🗿

    armin
  • Masoud گفت:

    بنظرم شخصیت آترئوس همان لوکی است داستان بازی را اینگونه هدایت کنند که لوکی قابلیت تغییر ظاهر دارد و در مهارت ها به پیشرفت رسیده که خودش را شبیه کریتوس کند و با قابلیت آن به مبارزات بپردازد . چون کریتوس شخصیت ضد قهرمان ولی آترئوس میتواند بصورت قهرمان در بازی ظاهر شود

  • M.mani گفت:

    از نظر من می تونه بجای مصر بیاد ایران ماجرا می تونه از این قرار باشه که ایرانی ها مدت های طولانی دنبال کرایتوس گشتن تا انتقام خشایار شاه که توسط خود کرایتوس کشته شده بود رو بگیرن بعد کرایتوس رو پیدا کنن حمله کنن به نورس جدید رو به آتیش بکشن بعد وقتی می بینن که نمی تونن کرایتوس رو تو نورس شکست بدن پسرش آترئوس رو بکنن تو گونی ببرنش ایران کرایتوس هم خون جلو چشاشو بگیره بیاد دنبال پسرش

  • Masoud گفت:

    آترئوس که همان لوکی و قابلیت تغییر ظاهر دارد در داستان می‌توانند به چهره کریتوس تغییر دهند و بعنوان قهرمان در داستان ها معرفی کنند و به شخصیت کریتوس یه مدتی استراحت بدهند

  • Mahdi Sam گفت:

    چرا باید تو شرایطی که هیچ اطلاعاتی در دست نداریم، حتی شروع تولید نسخه بعدی تایید هم نشده در موردش نظریه پردازی کنیم؟ فقط امیدوارم با ریمیک به دوستانی که اخیر فن این سری شدن یادآوری کنه هک اند اسلش هم جذابیت خودش رو داره

    KratosMSiavashkhan
  • Reza گفت:

    اصلا کریتوس رو با جوئل مقایسه نکنید ، تو لست آف آس جوئل شخصیت اصلی بود ولی الی هم شانه به شانه جوئل حرکت می کرد ولی در بازی خدای جنگ کریتوس همه چیزه ، جایگزینیش ریسک نیست اشتباهه

    armin
  • The sparrow گفت:

    کریتوس مسیر خوبی رو طی کرد. به رستگاری که حقش بود هم رسید.
    هرچند اسم گاد آو وار بدون کریتوس غیرقابل تصوره، و با اینکه حتی اگه ده تا گاد آو وار دیگه هم با محوریت کریتوس ساخته بشه من همه رو با هیجان و عشق تمام بازی خواهم کرد،به نظرم اگر به کارش پایان بدن هم حداقل مسیری رو طی کرده که میشه بهش افتخار کرد.
    سری گاد آو وار تو دو دهه حضورش تو این صنعت هیچ بازی بدی نداشته. این دستاوردیه که کم تر فرنچایزی می‌تونه ادعاش رو داشته باشه.
    و به نظرم یه پایان درست و حسابی برای کاراکتر مورد علاقه خیلی هامون، قبل از اینکه شاید بخوایم ازش احساس خستگی کنیم می‌تونه گزینه قابل احترامی باشه.
    و من به شخصه به سانتا مونیکا از جهت عشقشون به این شخصیت و تواناییشون در به مقصد رسوندنش اعتماد کامل دارم.

    armin
  • اقا چرا همتون کلید کردین روی مصر
    ژاپن هم جزو احتمالاته ها
    یکی از سلاح هایی ک تیر توی دی ال سی والهالا با کریتوس میجنگید کاتانا بود شمشیر سامورایی
    خودم فکر میکنم این ی نخی بود ک سازنده ها دادن برای سرزمین بعدی

    armin
  • TekkenGod گفت:

    حیف کسی ایرانو در نظر نمیگیره وگرنه خیلی پتانسیل داشت کریتوس بیاد ایران . از ایزدان مهر و ناهید و اهریمن و هما … تا زال و سیمرغ و رستم و ضحاک و اژدها و دیو و آرش و …..

    arminیه گیمر سادهFume knight
  • mehrdadPS گفت:

    گاد آف وار بدون کریتوس == دوچرخه بدون چرخ
    این فاصله بین یونان و نورث هم پتانسیل خوبی داره مثلا کریتوس بره مصر و …

    arminKing
  • Lone_wild گفت:

    آتریوس خدای جنگ بشه ! شوخیت گرفته؟ حضرت کریتوس فقط شایسته خدای جنگ تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم میشه از کریتوس گیم ساخت فقط داستان قوی میخاد

    armin
  • اصلا دوست ندارم کریتوس بمیره چون گاد اف وار بدون کریتوس معنی نمیده به نظرم بازی بعدی پتانسیل زیادی داره که تو مصر باشه و شاهد خشونت زیادی هم توش باشیم

  • armin گفت:

    امیدوارم تا قبل تموم شدن نسل گاد اف وار بعدی رو ببینیم ی گاد اف وار نسل نهمی به به چ شود

    مهران
  • Perfect گفت:

    گسترش رحم و مروت در پهنه گیتی و ایجاد منشور حقوق بشر:d

    arminمهرانایسگاه ۵
  • ¶DIAMOND¶ گفت:

    مثلاً داستان بازی رو جوری بسازن که انگار گاد ۲۰۱۸ و رگناروک همش خیال کریتوس بوده و همه چی دوباره از همون جایی شروع بشه که با شمشیر خودکشی کرد و از ادامه همون با کریتوس جوون ی داستان دیگه بسازن که بره مصر یا جای دیگه یعنی طوری که کریتوس آینده خودش رو دیده که رفته به نورس و از آینده ای که داره خوشش نیاد بخواد بره جای دیگه

  • solaris گفت:

    بنظرم یه مدت به این مجموعه استراحت بدن

  • Hesam گفت:

    چی میشه اگه اترئوس کشته بشه و ما دوباره اون کریتوس خشمگین قدیمی رو ببینیم😍

چه آینده‌ای در انتظار God of War خواهد بود؟ - گیمفا