15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

۱۵ بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

آرش بوالحسنی
۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و بازی‌های فوق‌العاده زیادی پشت سر هم عرضه می‌شوند. به علاوه، دنباله‌ها و آی‌پی‌های جدید و جذاب زیادی برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده‌اند. اما باز هم ذهن ما به سمت عناوینی می‌روند که مدارک زیادی دال بر وجودشان در دسترس نیست. با این حال، این بازی‌ها متعلق به برخی از فرنچایزهای محبوب ما هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به ۱۵ بازی صحبت کنیم که می‌خواهیم آن‌ها را روی PS5 و Xbox Series X/S ببینیم.

InFamous 4

infamous

سری InFamous به خاطر ارائه یک فانتزی بسیار منحصر به فرد مشهور است. استودیوی Sucker Punch توانست این ایده خلاقانه را با یک سیستم Morality عالی پیوند بزند که نه فقط روی داستان، بلکه روی گیم‌پلی هم تاثیرگذار است. InFamous اصلی هنوز هم پس از این همه مدت تازه باقی مانده. InFamous 4 می‌تواند با استفاده از قدرت پلی استیشن ۵، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و ایده‌های جدیدی را برای گیم‌پلی ارائه دهد. متاسفانه از آن جایی که Sucker Punch احتمالا با Ghost of Tsushima مشغول است، بعید است که شاهد عرضه این بازی باشیم.

Resistance 4

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

سری Resistance یکی دیگر از فرنچایزهای محبوب Insomniac است که زمان زیادی را در خواب زمستانی بوده. بخش داستانی باکیفیت و محتوای چندنفره آن تا به امروز قابل احترام باقی مانده است. اما خبری از یک بازی جدید در این سری نیست. در حال حاضر Insomniac مشغول توسعه بازی Wolverine است، اما این استودیو ثابت کرده که توانایی عرضه بازی‌های عالی آن هم با سرعت زیاد را دارد. پس این احتمال (هر چند کم) وجود دارد که Resistance 4 برای پلی استیشن ۵ منتشر شود.

Demon’s Souls 2

demon's Souls

Demon’s Souls اصلی یک ایده جذاب با اجرایی صحیح بود. ریمیک آن برای پلی استیشن ۵ هم مدرک خوبی برای اثبات این حرف است. شکی نیست که هواداران دوست دارند پرداخت بیشتر این ایده‌ها از جمله المان‌هایی مثل World Tendency را در قالب یک دنباله ببینند. Demon’s Souls 2 می‌تواند با باس‌های جدید برای مبارزه و جهان‌هایی جدید برای گشت و گذار، یک موفقیت تضمین‌شده باشد.

بازی بعدی Onimusha

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

سری Onimusha میزبان تجربه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای بوده است، اما این فرنچایز نتوانست محبوبیت خود را حفظ کند و در نهایت به خاطر افت فروش متوقف شد. با این حال، در عصر مدرن، این سری خیلی آهسته و پیوسته در حال بازگشت به زندگی است. اخیرا هم شاهد عرضه ریمستر بازی Onimusha Warlord بودیم. عرضه یک Onimusha جدید خیلی محتمل نیست، اما این باعث نمی‌شود تا ما برای یک بازی Onimusha که با موتور RE Engine توسعه یافته رویاپردازی نکنیم.

بازی بعدی Mercenaries

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

فرنچایز Mercenaries بهترین ساخته Pandemic Studios تا به امروز است. با وجود اینکه گیم‌پلی جهان باز پر هرج و مرج این سری ابدا بی‌نقص نیست، اما با عناوین به شدت سرگرم‌کننده‌ای طرف هستیم. متاسفانه پس از افت درآمد دنباله‌های Mercenaries و تحول ترندهای دائما در حال تغییر صنعت بازی‌های ویدیویی، توسعه این سری برای مدتی نامعلوم متوقف شد. اما حالا زمان فوق‌العاده‌ای برای بازگشت به نظر می‌رسد. کنسول‌های نسل جدید توانایی شبیه‌سازی تخریب اشیا به صورت دقیق را دارند و Mercenaries می‌تواند از بازی‌های جدیدتری مثل Teardown هم درس بگیرد.

Prototype 3

prototype

ساخته Radical Entertainment، یعنی Prototype، یک بازی جهان باز سرگرم‌کننده و دیوانه‌وار بود و Prototype 2 هم مسیر آن بازی را با روایتی بهتر و گیم‌پلی متمرکزتر ادامه داد. متاسفانه پس از نرسیدن Prototype 2 به اهداف فروش ناشر، خیلی زود درها روی این آی‌پی بسته شد و دیگر حرفی از Prototype به میان نیامد. اما از آن جایی که حتی پس از این همه سال، فرنچایز طرفدارانی دارد که خواهان بازی جدید هستند، بد نیست که شاهد بازگشت آن در قالب یک ریبوت یا Prototype 3 باشیم.

Sleeping Dogs 2

sleeping dogs

از میان کلون‌های Grand Theft Auto که در نسل هفتم عرضه شدند، Sleeping Dogs از معدود بازی‌هایی بود که توانست جادوی عناوین جهان باز Rockstar را بازسازی و حتی نوآوری‌های خود را به آن تزریق کند. Sleeping Dogs به خاطر کیفیت بالای خود هم از نظر تجاری و هم از نظر هنری اثر بسیار موفقی بود. توسعه‌دهنده بازی یعنی United Front Games هم برنامه‌های زیادی برای یک دنباله جاه‌طلبانه داشت. اما متاسفانه آن برنامه‌ها هرگز از مرحله ایده‌پردازی عبور نکردند. با توجه به تعطیل شدن توسعه‌دهنده Sleeping Dogs، تقریبا غیر ممکن است که Sleeping Dogs 2 روزی عرضه شود. اما آرزو بر جوانان عیب نیست.

Mirror’s Edge 3

mirror's Edge

Mirror’s Edge یکی از معدود بازی‌هایی بود که واقعا توانست هیجان بالا رفتن از ساختمان‌ها و انجام حرکات آکروباتیک را در قالب گیم‌پلی پیاده‌سازی کند. با این حال، Mirror’s Edge: Catalyst در انتقال به ساختاری جهان باز شکست خورد. اما این شکست باعث نمی‌شود که پتانسیل بالای این فرنچایز را فراموش کنیم. Mirror’s Edge بعدی می‌تواند از بازی‌های جدیدی مثل Dying Light 2 الهام بگیرد و اثری را ارائه دهد که از بازی‌های قبلی این فرنچایز بزرگتر و بهتر است.

بازی بعدی Dishonored

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

فرنچایز Dishonored میزبان برخی از بهترین بازی‌های اکشن مخفی‌کاری چند سال اخیر بوده است. هر کدام از سه بازی این فرنچایز، تجربه‌های ماندگاری را در اختیار گیمرها گذاشته‌اند و آزادی عمل بازیکن همیشه هدف اصلی مکانیک‌های این عناوین بوده است. در حال حاضر معلوم نیست که Dishonored بعدی در چه تاریخی عرضه می‌شود، اما بعید است که آینده شاهد توسعه یک Dishonored جدید نباشیم. البته، آرکین در حال حاضر مشغول توسعۀ Marvel’s Blade است و این احتمال وجود دارد که Dishonored 3 به نسل دهم انتقال یابد.

بازی بعدی Deus Ex

deus ex

Deus Ex فرنچایزی است که در طول سال‌ها احترام خاصی را در میان گیمرها داشته است. با وجود اینکه آخرین نسخه این سری یعنی Mankind Divided از برخی جوانب عملکرد ضعیفی داشت، اما در مجموع با بازی خوبی طرف بودیم که بار دیگر پتانسیل این سری را به ما یادآور شد. حق و حقوق این فرنچایز حالا متعلق به Eidos Montreal است و شایعاتی در مورد احیای آن به گوش می‌خورد. در حال حاضر خبر موثقی در این باره در دسترس ما نیست، اما به شدت دوست داریم تا Adam Jensen را در یک ماجراجویی دیگر همراهی کنیم.

Bloodborne 2

bloodborne

Bloodborne بازیکنان را به جهانی برد که ترکیبی عجیب از وحشت لاوکرفتی و معماری ویکتوریایی بود. شما برای پایان دادن به این کابوس، باید از نواحی متنوع و دشواری گذر می‌کردید. Bloodborne یک ماجراجویی خونین است که از شما می‌خواهد تا در مورد اعمال خود به خوبی فکر کنید و مکانیک‌های بازی را به نحو احسن یاد بگیرید. اما این بازی همچنین به شما پاداش‌های زیادی را می‌دهد. همین مسئله باعث شده تا درخواست‌ها برای Bloodborne 2 پس از این همه سال همچنان بالا باشد.

بازی بعدی Sly Cooper

sly cooper

استودیوی Sucker Punch با سری Sly Cooper یکی پس از دیگری بازی‌های خوش‌ساختی را عرضه کرد. Sly Cooper یک ماجرای دوست‌داشتنی در مورد راکونی است که اشیای باارزش را سرقت می‌کند. گیم‌پلی این سری ترکیب خوبی از مخفی‌کاری و پلتفرمینگ است و حتی با وجود چند نسل غیبت این فرنچایز از میادین، همچنان طرفدارانی دارد که منتظر نسخه جدید هستند. بار دیگر باید گفت که متاسفانه درگیری کنونی Sucker Punch با فرنچایز Ghost of Tsushima باعث شده که چندان به بازگشت Sly Cooper امیدوار نباشیم.

Days Gone

days gone

Days Gone شاید جزو بهترین‌های سونی در نسل هشتم نباشد، اما این بازی بدون نقاط قوت خود هم نیست. داستان ساخته استودیو Bend بهترین نیست و گیم‌پلی بازی هم حق مطلب را در مورد مکانیک‌های آن ادا نمی‌کند. اما هجوم Freakerها و موتورسواری در بازی از جمله المان‌هایی هستند که پتانسیل زیادی برای پیشرفت در یک دنباله را خواهند داشت. خیلی بعید است که شاهد عرضه Days Gone 2 باشیم، اما ما همچنان امیدوار باقی می‌مانیم.

بازی بعدی Tenchu

tenchu

FromSoftware با Sekiro: Shadows Die Twice دنباله معنوی فوق‌العاده‌ای را برای این سری عرضه کرد. اما هنوز هم شاهد کمبودی هستیم که تنها با یک بازی Tenchu جدید برطرف می‌شود. ما دوست داریم تا یک بازی جدید Tenchu با تمرکز روی المان‌های مخفی‌کاری را ببینیم. با این حال، با توجه به فقدان جدی بازی‌های مخفی‌کاری AAA در گیمینگ مدرن، رخ دادن چنین اتفاقی بعید است.

The Getaway 3

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

بازی‌های The Getaway شاید در زمان خود جزو محبوب‌ترین عناوین نبوده باشند، اما آن‌هایی که این بازی‌ها را تجربه کرده‌اند، از کیفیت بصری بالا و گیم‌پلی سینمایی جذاب آن باخبر هستند. از آن جایی که پلی استیشن ۵ به طرز قابل توجه‌ای از پلی استیشن ۲ قدرتمندتر است، خیال‌پردازی در مورد یک بازی The Getaway روی این کنسول ما را هیجان‌زده می‌کند. London Studio مشغول کار روی یک عنوان سرویس‌محور جدید است و احتمالا به این زودی‌ها خبری از The Getaway نشود.

DADDY PARTiSANmilad saBenyamin-DwGlitchhhAMOGUSArthur.Morgan.18Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)shadow71mgs tpp 2015Saman_hkGuts0-DARKSIRENMohsen bakhtiariBehzaadارشیاo0ashil0oArthur𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠Alireza(در انتظار gta6)meysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم
15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

15 بازی داستانی که خواهان بازگشت آن‌ها روی PS5 و Xbox هستیم