بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

بدترین بازی های سال ۲۰۲۳

علیرضا محمدی
۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

حتی در سالی به بزرگی ۲۰۲۳ نیز ما چندین بازی ناامیدکننده و ضعیف دریافت کردیم. با این مقاله همراه باشید تا به بررسی برجسته‌ترین آن‌ها بپردازیم.

۲۰۲۳ سالی پر از بازی‌های جدید و شگفت‌انگیز بود، اما همانطور که می‌دانیم هیچ سالی بدون عرضه‌های بسیار بد به پایان نمی‌رسد. از عناوین AAA عظیم که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند تا عرضه‌های کوچکی که به دلیل بد بودنشان توجه همگان را برانگیختند. در این مقاله به ۱۵ بازی این‌چنینی خواهیم پرداخت.

۱۵. NBA 2K24

بدترین بازی های سال 2023

NBA 2K24 همانند اکثر عناوین پیشین خود طی سال‌های اخیر، یک بازی فوق‌العاده ناامیدکننده است. از یک سو، هیچ شکی وجود ندارد که صرفاً به عنوان یک شبیه‌ساز بسکتبال، با یک محصول باکیفیت و اعتیادآور طرف هستیم، در حالی که هیچ کمبود محتوایی هم در عرضه آن وجود ندارد. با این حال و با وجود نقاط قوت ذکر شده، این سری همچنان در معرض رگبار پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قرار دارد و این مشکلات هنوز هم در بازی امسال به اندازه سال‌های اخیر (اگر نگوییم بیشتر) رایج هستند.

۱۴. Call of Duty: Modern Warfare 3

بدترین بازی های سال 2023

اگر سالی وجود داشته باشد که ثابت کند مدل چرخه انتشار سالانه نمی‌تواند برای فرنچایز Call of Duty همیشه پایدار بماند، ۲۰۲۳ است. چیزی که به عنوان یک بستۀالحاقی برای Call of Duty: Modern Warfare 2 شروع شد، به یک نسخه جدید و پریمیوم بدل گشت و نتایج به دست آمده فاجعه‌بار بودند.

کمپین تک‌نفره Modern Warfare 3 به همان اندازه که کوتاه است، کسل‌کننده نیز ظاهر می‌شود، مولفه چندنفره به دلیل انتخاب نقشه‌هایی که فقط شامل بازسازی نقشه‌های قدیمی هستند، احساس ناامیدی را به مخاطب القا می‌کند. گرچه تجربه جهان باز بخش زامبی‌ها تا حدودی جالب است، اما پس از گذشت مدت کوتاهی برای شما تکراری خواهد شد.

۱۳. Ravenbound

بدترین بازی های سال 2023

ساختار جهان باز Ravenbound نوآورانه است؛ از مبارزات تا محیط اسکاندیناویایی‌ آن و چند دشمن خاص برای مبارزه، موارد جالب زیادی در محصول نهایی به چشم می‌خورند. با این حال، بازی همچنان زیر بار نقص‌های متعدد خود خم می‌شود. جهان باز آن وسیع است، اما بی‌روح و خسته‌کننده به نظر می‌رسد و واقعاً چیز زیادی در زمینه محتوای جذاب ارائه نمی‌دهد. ضمن اینکه مکانیک‌های گیم‌پلی، ماموریت‌های تکراری، کمبود ویژگی‌های باکیفیت و کمبودهای متعدد در مبحث پولیش هم در آن دیده می‌شوند.

۱۲. Ed-0: Zombie Uprising

بدترین بازی های سال 2023

Ed-0: Zombie Uprising مطمئناً ایده‌های جالبی روی کاغذ دارد و از نظر فضا‌سازی و آمیختگی آخرالزمان زامبی‌ها با یک تجربه اکشنِ تهاجمی، سزاوار ستایش است، حتی اگر در سطح ایده‌ به آن نگاه کنیم. با این حال، خود بازی تجربه‌ای دردناک را ارائه می‌دهد. سیستم کنترل‌ شلخته، جلوه‌های بصری وحشتناک و لوپ گیمپلی بیش از حد تکراری بزرگترین مشکلات آن هستند، اما مطمئناً می‌توان موارد بیشتری را نیز نام برد.

۱۱. Crime Boss: Rockay City

بدترین بازی های سال 2023

Crime Boss: Rockay City تمام تلاش خود را کرد تا با تبلیغی گسترده حول ستارگان هالیوود، وعده دزدی‌های هیجان‌انگیز و بخش چندنفره، در صنعت بازی‌های ویدیویی هیاهو ایجاد کند. اما در نهایت، ناامید‌کننده است که چقدر توخالی و پوچ ظاهر شد. خواه ساختار کلی محصول باشد که به آن نگاه می‌کنید یا گیم‌پلی لحظه به لحظه آن، بازی در بهترین حالت بی‌مزه و در بدترین حالت شلخته به نظر می‌رسد. نه پیشنهادات تک‌نفره آن و نه محتوای Co-op، هیچکدام نمی‌توانند از حد متوسط بالاتر بروند و حتی این توصیفات برای بازی مورد بحث بسیار سخاوتمندانه هستند.

۱۰. NASCAR Arcade Rush

بدترین بازی های سال 2023

مطمئناً ایده یک بازی NASCAR که دارای لایسنس بوده و به جای شبیه‌سازی مسابقات واقعی، گیم‌پلی خود را با المان‌های آرکید به سبک Mario Kart ترکیب می‌کند، جذابیت زیادی خواهد داشت، اما NASCAR Arcade Rush تا حد زیادی به این وعده‌ها عمل نکرد. اگرچه به شکلی کاملاً سطحی و در فواصل بسیار کوتاه لذت‌بخش ظاهر می‌شود، اما به خاطر کمبود محتوا و نداشتن عمق کافی، چیزهای بسیار کمی در این محصول وجود دارند که نمی‌توانند شما را به هر طریق معناداری درگیر خود نگه دارند.

۹. Quantum Error

بدترین بازی های سال 2023

۲۰۲۳ سال خوبی برای عناوین ترسناک بود، گرچه ما در نهایت شاهد بازی‌های بسیار بدی نیز بودیم و Quantum Error از نظر بد بودن یکی از بهترین نمونه‌ها است. وعده‌ی تجربه‌‌ای وحشت کیهانی که از آثار کلاسیک این ژانر الهام می‌گیرد، مطمئناً هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما از مبارزات پر از مشکل و داستان سطحی آن گرفته تا کیفیت بصری منسوخ و مشکلات فنی فراوان، بازی دارای خطاهای بسیار زیادی است.

۸. Cricket 24

بدترین بازی های سال 2023

طرفداران ورزش کریکت به عدم داشتن حتی یک بازی ویدیویی عالی عادت کرده‌اند، اما امیدوار بودیم حداقل در سال برگزاری جام جهانی این رشته ورزشی محبوب، یک بازی مناسب و درخور از سوی بازی‌سازان دریافت کنیم. متأسفانه، این اتفاق نیفتاد. برای طرفداران ورزش کریکت، بازی Cricket 24 به دلیل پایه‌های محکم (اگرچه بدون شگفتی‌اش)، کمی سرگرم‌کننده است، اما علاوه بر اینکه این بازی ارتقاء چشمگیری نسبت به آخرین عنوان کریکت از سوی استودیوی Big Ant ندارد، همچنین احساس می‌شود تجربه‌ای خالی و حوصله سر بر است.

۷. Overpass 2

بدترین بازی های سال 2023

هنگامی که اولین نسخه Overpass در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، یکی از بدترین بازی‌های آن سال به شمار می‌رفت، بنابراین انتظار از Overpass 2 چندان زیاد نبود. متأسفانه، این بازی با ارائه یک تجربه درهم و شلخته، نه تنها ردپای نسخه قبلی خود را دنبال می‌کند، بلکه بدتر از آن ظاهر می‌شود. این عنوان محتوای زیادی ارائه نمی‌گردد، کنترل‌ها معمولاً یا آزاردهنده هستند یا کاملاً خسته‌کننده. همچنین فقدان مشخصی از پولیش وجود دارد که کل تجربه را فرا می‌گیرد.

۶. Greyhill Incident

بدترین بازی های سال 2023

یک بازی وحشت بقاء که در آن به جای زامبی‌ها یا هیولاها، با بیگانگان مبارزه می‌کنید. این ایده روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد، اما Greyhill Incident از پتانسیل داستانی خود به خوبی بهره نمی‌برد. مبارزات بدون هیجان، کنترل‌ افتضاح، دیالوگ‌‌های بد، داستان‌سرایی غیرمنسجم و … شما را آزار خواهند داد. هر چه بیشتر پیش بروید، بیشتر متوجه خواهید شد که Greyhill Incident نمی‌تواند یک محصول موفق باشد. ما نیر قبول داریم که برای یک بازی مستقل با بودجه محدود، باید سطح انتظارات و حساسیت خود را پایین بیاوریم، اما ایرادات این بازی آنقدر زیاد و قابل توجه هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

۵. Flashback 2

بدترین بازی های سال 2023

نسخه اول Flashback که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، به هیچ وجه یک بازی بسیار بزرگ یا برجسته نبود، اما عنوانی کلاسیک به شمار می‌رود که جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از گیمرها دارد. با این حال، Flashback 2 تلاشی شفاف برای سوءاستفاده از این عشق است تا شما را وادار به خرید چیزی کند که مستحق صرف هزینه و وقت گرانبهایتان نیست. Flashback 2 از ابتدا تا انتها پر شده از مسائل غیرقابل بخشش؛ از مشکلات فنی متعدد گرفته تا نبردهای ساده و کسل‌کننده. به این موارد باید تصمیم‌های گیج‌کننده و سیستم مبارزات خشک را نیز اضافه کرد.

۴. The Lord of the Rings: Gollum

بدترین بازی های سال 2023

استودیوی Daedalic Entertainment سابقه خوبی در توسعه عناوین مخفی‌کاری دارد، بنابراین ساخت یک بازی مخفی‌کاری از دنیای ارباب حلقه‌ها که در آن به جای شخصیت Gollum بازی می‌کنید ایده جالبی بود، اما نتیجه نهایی تمام امیدها را نقش بر آب کرد. The Lord of the Rings: Gollum در اوایل سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار گرفت و سریعاً به یک لطیفه در سراسر صنعت گیم تبدیل شد.

این بازی آنقدر مورد انتقاد قرار گرفت که Daedalic Entertainment توسعه داخلی تمام پروژه‌های آینده را متوقف کرد. در صورتی که بازی مورد بحث را تاکنون تجربه نکرده باشید (و نباید تجربه کنید) مطالب گفته شده در بالا به شما خواهند گفت که The Lord of the Rings: Gollum چقدر محصول بدی است.

۳. Stray Souls

بدترین بازی های سال 2023

تا اینجای لیست ما به چندین عنوان بسیار بد در ژانر ترسناک اشاره کرده‌ایم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند با عمق فاجعه‌ای که Stray Souls به طور مداوم ارائه می‌دهد، رقابت کنند. این بازی چیزی بیشتر از یک آشفتگی نیست و تمامی مسائل فاحش آن با این واقعیت که در ابتدا امیدوارکننده به نظر می‌رسد، بدتر هم می‌شوند. با این حال، محصول مورد بحث ما به طور مداوم تجربه‌ای شکسته، پیچیده، درهم و فاقد لذت را برای شما به ارمغان خواهد آورد، همراه با نکات برجسته‌ای که نمی‌توان درباره تمام آن‌ها صحبت کرد.

۲. The Walking Dead: Destinies

بدترین بازی های سال 2023

فرنچایز The Walking Dead فراتر از بازی تلتیل، در صنعت بازی‌های ویدیویی از شانس خوبی برخوردار نبوده، اما هرگز به این سطح از فاجعه بودن نیز دست نیافته بود. The Walking Dead: Destinies مطمئناً پیش‌فرض جالبی داشت و وعده می‌داد که به بازیکنان اجازه می‌دهد رویدادهای سریال را از طریق اقدامات خود تغییر دهند، اما نه تنها این اتفاق نمی‌افتد، بلکه بقیه بازی نیز به طرز شرم‌آوری از کیفیت پایینی برخوردار است.

جلوه‌های بصری Destinies حتی در دو دهه پیش نیز منسوخ به نظر می‌رسیدند، مکانیک‌های مخفی‌کاری و سیستم‌های نبرد آن (زمانی که کار می‌کنند) به‌طور عجیبی سطحی به نظر می‌رسند، تلاش‌های رقت‌انگیز آن برای داستان‌گویی بی‌حرکت و ناخوشایند هستند و اینها فقط برجسته‌ترین مشکلات آن به شمار می‌روند.

۱. Skull Island: Rise of Kong

بدترین بازی های سال 2023

نمی‌توان توصیف کرد که این بازی چقدر بد است. شما باید خودتان آن را تجربه کنید تا به عمق فاجعه صورت گرفته پی ببرید، اما ما توصیه می‌کنیم این کار را نکنید، زیرا با یک شکست مطلق از هر نظر مواجه خواهید شد. بعد از تجربه این محصول قطعاً درباره تلاش بیهوده آن در داستان‌گویی، جلوه‌های بصری بسیار قدیمی‌، مکانیزم‌های گیم‌پلی منسوخ شده و طراحی ماموریت‌های بی‌مزه‌اش صحبت خواهید کرد. البته مشکلات موجود ابداً به این موارد محدود نمی‌شوند.


از توجه و همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.

منبع: GamingBolt

دکتره گیمفامنم یکی مثل خودتARSHIAAAAAli_pxDota2Arthur.Morgan.18nobodyNiko_BladeDARKSIRENاسد ابولdead passerby❤ NieR LoveRAnnyv-alkalineA SlashDADDY PARTiSANfanboy hunterBADMANMohsen bakhtiariسبحان کورلئونهmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا
بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بدترین بازی های سال ۲۰۲۳ - گیمفا