تدوین کتاب هنر-صنعت بازی کشور به اتمام رسید
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در راستای معرفی ظرفیتهای هنر-صنعت بازیسازی ایران برای فعالان بینالمللی و همچنین سرمایهگذاران داخلی، اقدام به گردآوری و تدوین کتابی تحت عنوان The Iranian Video Games Industry نموده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، این کتاب که به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده، اواسط تابستان به چاپ میرسد و تمام نکاتی که شرکتهای خارجی برای آشنایی با بازار ایران نیاز دارند را شامل میشود.
از جمله بخشهای اصلی این کتاب میتوان به معرفی ایران، معرفی سازمانهای کلیدی فعال در صنعت بازی کشور، ارایه اطلاعات کلیدی از بازار بازی در ایران، معرفی بازیگران اصلی در بخشهای مختلف، ارائه اطلاعاتی در خصوص قوانین و شرایط سرمایهگذاری، معرفی رویدادهای مرتبط با بازیسازی در ایران و غیره اشاره کرد.
کتاب «صنعت بازیهای ویدئویی ایران» به معرفی بیش از ۶۰ شرکت بازیسازی و سازمان فعال در حوزههای مختلف صنعت بازی میپردازد. این مهم کار سرمایهگذاران خارجی را برای پیدا کردن فرصتهای سرمایهگذاری در ایران راحت میکند.
بنیاد ملی بازیهای رایانهای امیدوار است با توجه به شرایط پسابرجام، با عرضه این کتاب در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶ بتواند شرکتهای خارجی را نسبت به سرمایهگذاری در صنعت بازیسازی ایران آگاه و ترغیب کند.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
اگه یه پول درست و حسابی،(در کنار امکانات روز دنیا)،به صنعت گیم ایران تزریق بشه،احتمال موفقیت داره.
البته مواردی مثل سانسور،مشکلات در عرضه بازی،نداشتن برنامه ریزی،خرج پول درجاهای اشتباه(آوردن شهرام شکوهی در جشن ارتش های فرازمینی مثلا) هم در ضعف بازی سازی ایران دخیلن.
ایران چیزی به نام *صنعت* گیم نداره (همه مشکلات هم ریشه در همین دارن که بهش بعنوان صنعت نگاه نمیشه)…حتی در زمینه هایی که ظاهرا صنعتش رو داریم مثل خودروسازی هم حرفی برای گفتن نداریم.چه برسه به بازی که جای خود داره.ضعف اصلی در مدیریت و برنامه ریزی و استفاده از داشته ها و بدست آوردن نداشته هاست
من به قسمت های دیگه کار ندارم ولی کلا نه تنها صنعت نداریم بلکه مردم هم به برنامه نویسان و بازی سازان نگاه درستی ندارن متاسفانه اینقدر در مورد بازی های کامپیوتری تبلیغ منفی کردیم که الان پدر و مادر ها فکر میکنن کسایی که بازی میسازن مثل کسایین که بازی میکنن و ارزش خیلی کمی براشون قائلن همین طرز تفکر ضربه بدی به بازی سازان میزنه خیلی ها هستن که به خاطر این نوع تفکر به سمت بازی سازی نمیان دیگه برنامه نویسایم که اصلا هیچی کلا ارزشی براشون قائل نیستن چون نمیدونن که چیکار میکنن فکر میکنن ۲ خط کد میزنن و تموم وقعا متاسفم برای این مردم با این طرز تفکر.
بهتره به هیچ وجه پول تزریق نشه چون باعث فساد میشه :quiet:
بهتره نهادهای مربوطه خدماتی مثل آموزش رایگان، یا در اختیار گذاشتن ابزار و امکانات و مسیرهای رسیدن به بازار رو هموار کنن تا در کنار رقابتی سالم ضمن داشتن تنوع و خلاقیت کسی چشم بد به سرمایه های ملی رو نداشته باشه 😮
کسی نمیاد راه رو هموار کنه خودمون باید یه کاری بکنیم دولت اومد ناشر ها رو مجبور کرد که بازی های ایرانی رو انتشار بدن دیدیم چطوری شد کلا نشر فیزیکی بازی توی ایران نابود شد. الان تنها دلیلی که بازی های کامپیوتری توی ایران از بین رفته نبود راه های نشر بازی هست ایران به یه چیزی مثل استیم نیاز داره و بس. دیگه هیچ گروه مستقلی نمیاد بازی خودش رو به ناشر های پول پرست بده دیدیم واسه ارتش های فرازمینی چه اتفاقی افتاد …
اصلا اینکه چقدر سرمایه بذارن یا چطور خرج بشه خیلی مهم نیست. شما برای شروع ،یه بازی مستقل میسازی که توی ۱۰ تا کاراکترش یه کاراکتر مونث وجود داره! نگاهی که به این مساله میندازن چطوریه؟؟ از اون بدتر ما هنوز افرادی رو داریم که گیم رو به گرافیک بالای اون میشناسن ایندی های عالی خارج از کشور که مسخره میشه وای به حال داخلیا. باید کمی طرز فکرمون رو عوض کنیم و باید از طریق رسانه ی ملی فرهنگ سازی بشه که نمیشه متاسفانه.پیچشهای داستانی هم که صحبتی نکنیم بهتره چون جرم حساب میشه.قبلا هم اشاره کردم ما تا ابد نمیتونیم ارتشهای فرازمینی بسازیم بازیسازی در ایران نیازمند تغییراتی گسترده در خودمون داره و سرمایه گذاری و خرج درست اون نهایتا ۳۰ درصد مساله رو پوشش بده
http://img.cinemablend.com/cb/4/a/6/c/4/8/4a6c48073b246003cf0ceb52c4b4b3481f22e3f5c4525de90fa1e4b0d6e278cc.jpg
ایران همون بهتر خروس جنگی بسازه اخه ادم عاقل با ۲۵ میلیون یا اصلا ۸۰۰ میلیون بازی میشه ساخت اشغال به زور.
دولت اصلا کمکی به بازی سازا نمیکنه.
ولمون کن جون مادرت دیگه دولت رو به جون ما ننداز اینطوری هر دولتی که میاد میگه باید اینطوری بسازی این دولت میگه به آمریکا نباید توهین بشه وگرنه پول نمیدم باز فردا یه دولت میاد میگه اگه به آمریکا فوحش ندی توی بازی بهت پول نمیدم. نمیخوایم خودمون میسازیم دولت به جون ما نندازین هرچی بدبختی میکشیم از همین دولت و زیر مجموعه هاش هست.
اره دیگه قشنگ این حرفت تو دلاین ثابت شد(چون یه بازی سیاسی و ضد ارتش امریکا و جنگ بود)
اومدن جلوشو بگیرن دیدن ن نمیتونن رفتن با رشوه یه کاری کردن که بازی معروف نشه مثل خریدن منتقدا که بهش نمره کم بدن بعدشم که کارگردانش دید تو بازی سازی ازادی مطلق نداره دیگه صنعت بازی سازی رو ترک کرد وگرنه از هر کسی بپرسی بهت میگه که نمره دلاین در حد بالای ۸۵ هسش