گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند

گزارش: ۸۳% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند

محسن رضوی فر
۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند

یک گزارش جدید آمار تکان‌دهنده‌ای را در مورد بازی‌های موبایلی فاش کرده است. طبق این گزارش ۸۳ درصد از این بازی‌ها، سه سال پس از انتشار با شکست مواجه می‌شوند و ۴۶ درصد از آن‌ها در طول روند توسعه لغو می‌شوند.

یکی دیگر از جزئیات جالب گزارش مذکور این است که اکثر عناوین موبایلی در طول ۱۲ ماه اول انتشار خود به اوج درآمد می‌رسند. این میزان برای بازی‌های موبایلی در سال اول ۷۶ درصد است و در سال دوم انتشار به ۴ درصد کاهش می‌یابد.

این گزارش بر اساس مصاحبه با ۵۰۰ بازی‌ساز از بریتانیا و آمریکا صورت گرفته و توسط Atomik Research برای Good Games Don’t Die از شرکت SuperScale انجام شده و با همکاری وبسایت GamesIndustry.biz به اشتراک گذاشته شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد در حالی که بیش از نیمی از توسعه‌دهندگان از المان‌های سرویس محور در بازی‌های خود استفاده می‌کنند، ۳۸ درصد محتوا یا به‌روزرسانی‌های معمولی را منتشر نمی‌کنند و کمتر از نیمی از آن‌ها به‌روزرسانی‌های ماهانه بازی‌های خود را منتشر می‌نمایند که منجر به این می‌شود که تنها ۵ درصد از بازی‌ها پشتیبانی پس از عرضه ۷ ساله دریافت می‌کنند.

با وجود میزان شکست عناوین جدید، ۷۸ درصد از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند روی این بازی‌ها کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که عدم اطمینان در صنعت بازی، آن‌ها را از توسعه‌ی بازی‌های جدید باز می‌دارد و ۳۰ درصد احساس می‌کنند که بازار فعلی برای موفقیت در آن بسیار دشوار است.

طبق گزارش SuperScale، دو سوم استودیوها مجبور به اخراج کارکنان، کوچک کردن یا کاهش بودجه‌ی خود بوده‌اند و ۲۹ درصد از توسعه‌دهندگان بودجه جذب کاربر (UA) خود را کاهش دادند.

ایوان ترانچیک (Ivan Trancik)، مدیرعامل و بنیانگذار SuperScale، در این باره می‌گوید:

بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در مواجهه با چالش‌هایی مانند ATT، رقابت سنگین در بازار موبایل بالغ و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، سودآور ماندن برای آن‌ها سخت است.

یافته‌های «Good Games Don’t Die white paper» به عنوان زنگ خطری برای صنعت بازی با داده‌های عملی است و توسعه‌دهندگان و ناشران را با بینشی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن درآمد در مجموعه‌ی خود برای بازی‌های جدید و قدیمی آگاه می‌کند.

جذب کاربر (UA) در بازی‌های موبایلی شامل فرآیند جذب کاربران جدید و واداشتن آن‌ها به دانلود یک بازی یا برنامه است. UA می‌تواند از طریق تبلیغات پولی یا ارگانیک انجام شود که مزایای آن بسته به عواملی مانند سن بازی، دسته‌بندی بازی و غیره می‌تواند متفاوت باشد.


منبع: Gamesindustry.biz

محمدامین حیدریDARKSIRENArthur morganDark Soullul-bookBehzaadجان قماربازCambyses The Thirddead passerbySirAmirمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)گرالت از ریویاBrainiac(خداحافظ)DADDY PARTiSANGhostRoyalknightCharlie ChaplinHTremblerاپوزوسیون گیمفاmeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sam گفت:

    وقتی دارین اشغال میسازین همینه دیگه
    چرا بازی مثل Hearthstone که یه بازی کارتیه بعد از ۸ سال هنوز پشتیبانی قدرتمندی داره؟ چون اشغال نیست! درسته که خرید های درون برنامه ای هم داره ولی اشغال نمیفروشه
    بازی های موبایلی جدید طوری ساخته شدن که شما رو ترغیب به خرج کردن پول کنه همین! اصلا بازی نساختن که شما رو سرگرم کنه بازی ساختن که با خرج کردن پولتون شما رو سرگرم کنه اینو میشه توی بیش از ۹۰% بازی های موبایل جدید دید

    محمدامین حیدری𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻محمدرضاNimadead passerbyBrainiac(خداحافظ)pacman remasteredکتلتAnnyRezamore
  • Porfosor گفت:

    منی که گیمر باشم (گیمر واقعی نه اونی که موبایل وسیله اصلی بازیشه) واقعاً نهایتاً بتونم چند روز با یه گیم از موبایل سرگرم بشم
    بجز موارد خیلی معدود

    Babayagajustgamexbpacman remasteredAnny‌ Johan LiebertSepehrCambyses The ThirdChris redfieldMãhdīærdead passerbymore
  • اگرم شکست نخورن قطعا از تب و تاب میفتن برای نمونه ازی هایی مثل پوکمون گو ، کلش آو کلنز و…

    dead passerbyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANBrainiac(خداحافظ)Oda nobunagaکاکاسنگیCharlie ChaplinHTremblerRoyalknightگیمری عادیmore
  • واکنش صادقانه سونی که هر بار به بازار موبایل ورود کرد شکست خورد و هنوزم میخواد ورود کنه

    مهرانdead passerbyNimaAnny
  • Saman117 گفت:

    باز خوبه بازیا موبایلی تا سه سال بعد عرضه تو بازار دوام میارن بعد سه سال میرن کنار، بازیا سونی گدا که هنوز به یک ماه هم نرسید کامل فراموش میشند کسانی که خرید با التماس دارن میگردن تا با ضرر شاید کسی بیاد زباله های سینما زده کوتاه ۱۰ ساعتی سونی رو ازشون بخره

    مهرانdead passerbyNimaDADDY PARTiSANEleveneren jeager(itachi سابق)
  • Daniallox😃 گفت:

    هنوز به فرمولی نرسیدن که سالها سرگرم کنن

    Brainiac(خداحافظ)dead passerbyAnny
    • هیچوقت نمی‌رسن ، چون فرمولی وجود نداره ، مشکل از خود موبایل هست ، صفحه نمایش کوچیک ، کنترل سخت ، محدودیت سخت افزاری ، گرمای گوشی ، مصرف شارژ و از همه مهمتر ، بودن بازی های به شدت بهتر در کنسول ها و پی سی
      اگه کسی بخواد بازی خیلی خوبی بسازه ، قطعا می‌ره سمت کنسول و پی سی چون سخت افزار قدرتمند تر ، امکانات بیشتری میده برای اجرای ایده ها

      ARSHIAAAAFinal seyeddead passerbyDADDY PARTiSANBrainiac(خداحافظ)Daniallox😃
      • Niessoh گفت:

        مشکل از موبایل نیست، Genshin impact و Honkai star rail و … بازی هایی با گیمپلی خوب برای گوشی ان و سود دهی بالایی هم داشتن. البته باعث کاهش عمر گوشی میشن، به نظر من مشکل اغلب بازی های موبایل ترغیب بی‌رویه بازیکنان به مصرف پول در خرید های درون برنامه ایه، تا یه حدی قابل قبوله ولی نه زیاد از حد.( از سیتم گاچا متنفرم) و اینکه خیلی از بازی های موبایل کپی پیست همن.

    • Mahdi Sam گفت:

      قرار هم نیست چیزی پیدا کنن که ملت سالهای سال بازی کنن و تغییری ندن

      Annydead passerbyDADDY PARTiSANBrainiac(خداحافظ)Daniallox😃
    • عوضش به فرمولی رسیدن که مردم رو برای مدت کوتاهی سر کیسه کنن

      dead passerbyوقتی برگشتی واسم از دریا بگو ... از دشت پروانه ها بگوBrainiac(خداحافظ)
    • sam گفت:

      سلام دوست عزیز
      این حرف اشتباست که هیچوقت به فرمولش نرسیدن چون مدتهاست که فرمول وجود داره ولی پول پرسی جلوی اجراشو گرفته
      وقتی بازی مثل کلش اف کلنز طوری ساخته شده تا شما هرچی بیشتر توش پول خرج کنی دیگه چه لذتی از یه بازی درست برای پلیر میمونه؟ دیگه کی حوصله داره ۱ ماه صبر کنه تا یه برج رو ارتقا بده؟ تمام بازی های موبایلی که توی این امار هستن همشون طوری طراحی شدن که شما فقط با خرج کردن پول بتونید پیشرفت کنید نه با تلاش کردن و لذت بردن
      بازی های موبایلی نه برای سرگرم کردن بلکه برای پول گرفتن هرچی بیشتر از بازیکن ها ساخته شده برای همینم هست بعد از یه مدت کلا فراموش میشن چون هدفشون سرگرم کردن بازیکن نیست
      الان یه بازی هست به اسم hearthstone که الان ۸ ساله داره ازش پشتیبانی میشه ایا این بازی فرمول بدی داشته که بعد از این همه سال پشتیبانی قدرتمندی داره چون بازی ۱ بار مصرف نیست و برای سرگرم کردن طولانی مدت سخته شده نه برای اینکه شما بیای بعد از ۱ هفته بازی کردن کلا فراموشش کنی

  • RezaB1GDADDY گفت:

    یک مشکل جدی تو بازیای موبایل طرز فکر اشتباه سازنده هاست که میخوان تجربه موبایل گیمینگ رو به زور شبیه کنسول و پی سی کنن برای همین به جای استفاده از پتانسیل خود موبایل میان بازی ها رو بهینه میکنن روش که هیچوقت تجربه کنسول و پی سی نمیشه. اما معدود بازیایی هستن مثل هارت استون و یوگیو و به خصوص کلش رویال که عملا جوری ساخته شدن که بهترین پلتفرم براشون موبایل و تبلت هست برای همین هم سالها بعد از انتشار هنوز بیشترین پلیر رو دارن.

    dead passerbyDADDY PARTiSANBrainiac(خداحافظ)Ali
  • علتش اینه که اکثر بازی هایی که واسه موبایل میسازن صرفا یه کپی از بازی های بزرگ دیگر پلتفرم ها هستن و اکثر آنلاین ها هم با هدف تجاری پی تو وین روانه بازار میشن
    ولی هنوز هم هست بازی هایی رو موبایل که واقعا واسه موبایل ساخته شدن مثلا بهترین بازی واسه من تو موبایل کلش رویال هست و من و تو جاهایی مثل نوبت دکتر و اتوبوس و ماموریت های کاری با این سرگرم میشم

  • Saeed گفت:

    دنیای موبایل واقعا هیچوقت تو عمر حدودا یازده ساله خود اندروید نتونست به پتانسیلش برسه. حتی زمانی که کلش اومد و کمی خودشو بالا کشید باز هم نتونست پتانسیل خودشو نشون بده.
    جدیدا هم بازی های قدیمی کنسول و پی سی رو پورت میکنن هم ایده جالبیه اما باز هم خیلی فاصله داره با اون چیزی که واقعا میتونه باشه.
    چند دلیل میتونه باعث این اتفاق بشه.

    ۱.سازندگان موبایل رو صرفا یه کنسول نمیبینن.پس حساب روش باز نمیکنن. یا بازی های تکراری میسازن یا پورت شده خیلی قدیمی.
    ۲.گیمر های کنسول و پی سی حس نفرت دارن در صورتی که هیچ ایرادی نداره کسی گیمر موبایل باشه.
    ۳.بازی هایی که منتشر میشه عموما پرداخت درون برنامه ای نا کارامد داره. صرفا معلومه یه بازی تکراری با یه درگاه فقط برای خالی کردن جیب.

    یه شرکت بود دقیقا یادم نیست. ودو بود یه همچنین چیزی.
    لیست بازی هایی که ساخته رو ببینید.
    همه تکراری. ایده مسخره. تبلیغات مسخره تر.
    صرفه بر تکیه به پرداخت پول.

    یه بنده خدایی میگفت تو برنامه نویسی اندروید کلی پوله. به جای وقت گذاشتن روی یه برنامه چند برنامه معمولی تولید کنید تا از همه درامد داشته باشید. مهم نیست چی باشه. مردم پول رو میدن.

    اوج فاجعه.

    موبایل بستر فوق العاده ایه. اما با کارهایی که سازندگان میکنن عملا باعث تنفر شده.

  • متاسفانه کیفیت بازیای موبایل نسبت به گذشته خیلی افت کرده و شرکتای بازیسازی چندان به کیفیت و گیم پلی بازیای موبایل توجه نمیکنند و به همین خاطر که اغلب بازیای موبایل گیم پلی سطحی و با تکیه بیشتر به خریدهای درون برنامه ای پیدا کردن چون ناشرا بیشتر به فکر دوشیدن گیمراشون هستن تا ساخت یه بازی خوب و سرگرم کننده.

  • دلیلش اینه ک اگه رو گوشی بخوان بازیارو بفروشن فروش کمی میکنه ، چون عمدتا موبایل گیمرا میرن سمت گیمای رایگان ، درسته با خرید داخل بازی قد ی کنسول پول خرج بازی میکنن🤣😂بازی موفق میشه ک بتونه داخل بازی خوب بفروشه ، مثه پابجی موبایل ، کلش ها

  • Eleven گفت:

    چه خوشتون بیاد چه نیاد
    موبایل امروزه یک پلتفرم گیمینگ محسوب میشه و طرفدارهای خاص خودش رو داره
    به شخصه با بودجه سی میلیون ، کنسول نسل نهمی و پی سی گیمینگ رو به موبایل گیمینگ ترجیح میدم
    و اعتقادم اینه که موبایل پلتفرم مناسب برای گیم نیست
    ( نظر شخصی )
    البته به کسایی که بابت موبایل گیمینگ به اندازه پول کنسول خرج میکنن
    احترام میزارم‌
    چون اعتقاد دارم هرکسی یک علاقه و یک عشقی داره
    پول خودشه
    عاشق و طرفدار گیم موبایله
    دوست داره پولشو بده موبایل گیمینگ بخره
    صبح تا شب کالاف و پابجی بزنه
    به من و شما هیچ ربطی نداره
    سعی کنیم به علایق هم احترام بگذاریم

    مهران
  • dead passerby گفت:

    تا وقتی بازی های موبایلی داستان و محتوایی دل چسب و راضی کننده ای نداشته باشن (ولی منظورم همه بازی ها نیست)خب قطعا شکست میخورن و از یه طرف دیگه عدم پشتیبانی درست شرکت ها از بازی یکیش همین ایپکس موبایل که خودم به عنوان‌ یه گیم بتل رویالی دوستش داشتم اگه بخوام صادقانه بگم من خودم گیم های موبایلی رو بازی می کنم اسمم نمی برم ولی بعد از مثلا یک ساعت بازی کردن دیگه دست میکشم و تا یه مدت اون انگیزه بازی کردنو با موبایل ندارم اونی که هر روز داره کالاف پابجی یا فورتنایت رو گوشیش پلی میده معلومه خیلی اعتماد بنفس و اعصاب و حوصله داره الانم گیمای موبایلی جدیدی که داره میاد یا شوتره یا بتل رویاله یا گیم هایی که مخصوص گوشی های پرچمدارن.
    ولی از حق نگذریم گیمر های موبایلی اگه تو این گرونی و اوضاع اقتصادی… پول کنسول یا پی سی ای داشتن نمیومدن وقتشونو با گوشی تلف کنن.

    DADDY PARTiSAN
  • Sky children of the light : مارو دور ننداز

  • justgamexb گفت:

    آسفالت ۸ هیچوقت قدیمی نمیشه

  • justgamexb گفت:

    قیافه فورزا هورایزن و موتور اسپورت 🗿نخاندم

  • پین هد گفت:

    بازی موبایل Hassle 1977 بازی خوبی هست،من که از تجربه اش خوشم اومد

گزارش: 83% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند