فیل اسپنسر: پیشرفت در موبایل گیمینگ برای آینده ایکس باکس مهم است
یکی از دلایل اصلی تصمیم مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد حضور آن در بازار بازیهای موبایلی است. این شرکت معتقد است که آینده بلندمدت این خرید به موفقیت آن در موبایل گیمینگ بستگی دارد و در همین راستا فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس، اخیراً صحبتهای جدیدی را در این مورد مطرح کرده است.
فیل اسپنسر (Phil Spencer) اخیراً در پادکست ایکس باکس در مورد ارزش بازیهای موبایل برای ایکس باکس صحبت کرد. به گفته رییس ایکس باکس، بخش گیمینگ مایکروسافت در صورت عدم موفقیت در بازار بازیهای موبایل، این خطر را احساس میکند که غیر مرتبط شود. بازیهای موبایلی با توجه به سهولت دسترسی به دستگاههای تلفن همراه، همیشه بزرگتر از بازارهای سنتی PC و کنسولها بوده است.
رییس بخش گیمینگ مایکروسافت در این باره میگوید:
هیچ راهی برای ترسیم آینده بدون قرار گرفتن بر روی پلتفرمی که بیشتر بازیکنان به تجربهی بازی روی آن میپردازند، وجود ندارد. بازیها و مدلهای کسبوکار متفاوت هستند و همچنین کل پویایی نحوه توزیع و یافتن بازیها متفاوت است. من واقعاً مشتاق یادگیری در بازار بازیهای موبایل هستم. حقیقت این است که اگر میخواهید در مقیاس جهانی در زمینه بازیها مرتبط باشید، باید راهی پیدا کنید تا در بزرگترین پلتفرم که موبایل است، مرتبط شوید.
مایکروسافت اکنون با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) دارای مجموعه وسیعی از بازیهای موبایلی است. مجموعه بازیهای موبایلی که بخشی از این معامله محسوب میشوند شامل Candy Crush، Diablo Immortal و Call of Duty: Mobile هستند. دارنده پلتفرم ایکس باکس با تصاحب این عناوین قصد دارد جای پای خود را در بازار بازیهای موبایلی تثبیت کند و فروشگاه بازیهای موبایل خود را ایجاد نماید.
فیل اسپنسر در این خصوص اظهار داشت:
برای ما حیاتی است که به وعده کامل بیش از ۳ میلیارد نفر که بازیهای ویدیویی را تجربه میکنند، عمل کنیم و فرصتی برای دسترسی بیشتر به افراد بیشتر دهیم. افرادی که تنها با تلفن همراه خود بازی میکنند و ایکس باکس را چیزی میدانند که برای آنها جالب است.
البته مایکروسافت تنها بر روی بازیهای موبایلی تمرکز نخواهد کرد. اسپنسر به توانایی این شرکت برای مدیریت چندین بخش مختلف تجاری معتقد است. به گفتهی اسپنسر، تثبیت خود به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار بازیهای موبایل به این معنی نیست که مایکروسافت تمام آیپیهای خود را به بازیهای موبایلی تبدیل خواهد کرد.
این بدان معنا نیست که میخواهیم همه فرنچایزهایمان را به فرنچایز موبایلی تبدیل کنیم و به این معنی نیست که همه چیز رایگان خواهد بود. فکر میکنم تنوع مدلهای توزیع و کسب و کار ما نقطه قوت پلتفرم است. افرادی که میخواهند بازی بخرند، من آنها را دوست دارم. مردم میخواهند مشترک شوند و این عالی است.
مایکروسافت با ورود شرکتهای بزرگی مانند کپکام (Capcom) به بازار، رقابت سختی در فضای بازیهای موبایلی خواهد داشت. اپل اخیرا اعلام کرده است که Resident Evil در کنار Assassin’s Creed Mirage، Death Stranding و The Division Resurgence برای iPhone 15 منتشر خواهد شد.
منبع: Xfire
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- پرفروشترین های فروشگاه پلی استیشن در تسخیر ایکس باکس
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- کارگردان Stellar Blade: از شدت فقر نمیتوانستم هیچ کنسولی بخرم
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
حالا فعلا ببینیم اپل با اون گندی که رو ایفون ۱۵ زد و ادعاهای زیادی کرد چه میکنه
ببینیم موفق میشه بدون اینکه به مرحله انفجار برسه اویل ریمیک رو بدون لگ تجربه کرد طبق ادعاهاش
مثل اینکه مشکل داغ شدنش حل شده
چه گندی زده داداش من هرچی نقد خوندم ازش بیشتر اشاره کردن: مثل نسخه های قبلی هست و تغییر زیادی نداشته
حرکتی بسیار تحسین برانگیز و قابل ستایش
بهترین کار اینه گیمای نسل ۶ رو بیاره رو موبایل
شبیه سازا
تازه ؟🗿🤏
بعضی جا ها شبیه ساز ممنوعه
علاوه بر اون برای ایکس باکس و کنسولای نسل ۷ شبیه ساز نیست
تو گفتی نسل شش
منظورم گیمایی مثل هیلو یا فیبل بود
بسیار هم عالی🔥🔥
چشم بسته غیب گفتی؟ برای کدوم شرکتی مهم نیست؟ سود تو گیمینگ موبایل وحشتناک از کنسول و کامپیوتر بالاتره.
پیش بینی: بزودی مایکروسافت از استور اندرویدش رونمایی میکنه و کالاف وارزون موبایل رو به صورت انحصاری در استور جدیدش میزاره تا ملت از گوگل پلی به استور جدید مایکروسافت کوچ کنن
بخواد اینکارو کنه واقعا رکب بزرگی به گوگل پلی زده
سر ویندوز فون بدجور گوگل ماکروسافت رو اذیت کرد اگه ماکروسافت اینکارو کنه فقط برای جبران دور از ذهن نیست
کال آو وارزون و کندی کراش و دیگر بازی های موبایلیش مثل فالوت شلتر یا این الدراسکرولز جدیده و دیابلو ایمورتال و دیگر بازی هایی که در آینده منتشر میشن.
دوستان یه سوال درسته که دانلود با کنسول خاموش فعلا باگه؟چون برای من نمیشه و یه سوال دیگه میشه از روی گوشی برای کنسول خاموش دان کرد اگه اره تر خدا بگید .اپ ایکس باکس و گیم پسم دارم
دیروز توو استوری یکی از بچه چیزی دیدم که جالب بود.
امسال کل درآمد کنسول گیمینگ (تمام کنسول ها و بازیاشون) ۴۳ میلیارد دلار بوده، بخش پی سی گیمینگ ۴۰ میلیارد و بخش موبایل گیمینگ به تنهایی ۱۰۳ میلیارد بوده،
از حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه ABK، حدود ۲۵۰ میلیونش متعلق به بخش موبایلیِ کینگه. اکتیویژن و کال آو دیوتی نود میلیون (که اینم باز کلیش واسه بخش موبایله) و باقیشم که برای بلیزارده
اره خب یه چیز کاملا طبیعیه، چون ممکنه خیلیا کنسول یا پیسی نداشته باشن، ولی موبایل رو خیلیا دارن ( نه همه)، و اینکه موبایل هم یچیز کاملا دم دستیه و همه جا هم میشه ازش استفاده کرد و اینکه بازیهاش عامه پسندانه تره
اشتباه نگفتی!!! یعنی بخش پی سی گیمینگ ۴۰ میلیارد بقیه کنسول ها رو هم ۳ میلیارد
نع عزیز بخش کنسول ها چهل میلیارد، بخش پی سی چهل و سه میلیارد، و بخش موبایل ۱۰۳ میلیارد، درآمد هرکدوم مستقل از بقیه ست
آها اوکی
چون موبایل گیمینگ هزینه زیادی برای سازنده ها نداره ولی برای پلیر ها هزینه زیادی میخواد معلومه انقدر در آمد میده
الان میشه فهمید چرا اسپنسر بعد خرید به فکر موبایل گیمینگ افتاد چون اگه بتونه یه جوری گیمپس رو به موبایل اضافه کنه و از این ۴۰۰ میلیون پلیر حتی ۱۰۰ میلیون تاشم جذب کنه به هدفش میرسه
درسته که هزینه ساختش کمتره، ولی یکی از بزرگترین بخش های درآمدزایی یعنی فروش خود بازی رو ندارن و فقط میتونن از پرداخت درون برنامه ای درآمدزایی کنن.
البته در اینجا سوددهی گفته نشده در اون بخش هم سود موبایل قطعا خیلی بیشتره، اینا درآمد خام اند و ربطی به بودجه کمتره ساخت بازی ها ندارن، کل آورده مالیشون انقدر بوده حالا سودآوریشون بکنار، در بین کنسول ها نینتندو بیشترین میزان سود رو داره
درآمد بچه های گیمفا توش نبود؟
نه اینو ول کن این . اینو من ۳ بار کشتم هنوز میاد ترول میکنه
عالی
کار خوبی میکنی بنظرم در اینده برند ایکس باکس به ناشر موبایلی تبدیل میشه تا سال ۲۰۲۷
البته اگه اونجام به گند نکشه خوبه
چطوری میتونی تو یه کامنت هم بهش امیدوار باشی هم هیتش کنی😑
یه بچه سال تروله دیگه
اکتیویژن بلیزارد دیگه فقط یک پوسته هست و چیزی از بلیزارد واقعایی نداره اکتیویژن هم همین طور شده و توی بازار موبایل دارند خیلی بد پول در میارند ، البته منظور ازبد واقعا بد نیست بلکه خیلی وحشتناک هست!
فقط خواهشا صنعت گیم رو به این سمت نکشون اونم اجباری !
صنعت گیم خودش اون سمت هست
مجموع کل کاربرای Xbox و pc و play station و نینتندو با هم اندازه کاربران موبایل گیمینگ نمیشن
تنسنت به عنوان پردرآمدترین شرکت پر صنعت بیشترش بازارش رو موبایل گیمینگ میچرخه
بعد میگی صنعت گیم رو به اون سمت نکشون ؟ جوک میگی ؟
تو رو خدا بدون اطلاعات حرف نزنید
الان همه شرکت ها «تقریبا» یه دستی تو موبایل گیمینگ دارن
صنعت گیم همین سمتش هم هست الان.
موبایل گیمینگ پر درامدترین و بزرگترین بخش بازار گیمه و به تنهایی از جمع دو بازار پی سی و کنسول هم بزرگترها!
شرکت های تنستت و نت ایز در حالی جزو بزرگان بازار گیمینگن که تا همین دو سال پیش فقط تو بازار موبایل گیمینگ فعال بودن .
اپل و گوگل درامدشون از اپ استور و گوگل پلی تو حوزه گیمینگ بالاتر از مایکروسافت و سونیه!
سونی و مایکروسافت دیوانه نیستن که وارد این بازار مبخوان بشن
بازار موبایل جدا از بازار بازی های کنسولی هست نگران نباش
تو بخش کنسول که شکست خوردن شاید تو بخش موبایل موفق شدن
What😑😑😨😨
این چیزاس که مسیر ایکس باکس رو با پلی استیشن جدا میکنه خیلیا توهم رقابت گرفتن با این برند زورکی میخوان بیارن تو مقایسه و رقابت جمع کنید برید سراغ عناوین خودتون شما جنگ رو بردید تموم شد مسیر اینم عوض شد الان تو مسیر جدیدش عالیه 💚
پول ببین چه میکنه با ادم
هعی زحمت کش اسلحه نمیخوای ؟
نمیخوای با دنیا تسویه کنی
بعد من میگم اللن تو بهترین دوران گیمینگ قرار داریم مخالفت کنین الان تا ۱۰سال آینده بازیای شاهکار زیادی میاد. نسل بعد علاقشون به بازیای آنلاین همه چیز رو کم رنگ میکنه همین اسپایدرمن و استارفیلدی امروز هیت میدین بهشون میشن آرزو
بازی های آنلاین جایگزین بازی های داستانی نمیتونن بشن
«بازی های داستانی در آینده خودشون آنلاین میشن »
این جمله رو خودم گفتم بعدا نبینم ربطش دادین به سقراط و بیل گیتس و گاندی 😎😉
فکر کنم منظورش اینه بخاطر سود دهی بالای اونجور بازیا و علاقه ای که کمپانیا براشون نشون میدن ، احتمالا کمتر استودیو ها دنبال ساختن بازی داستانی برن (روندش تو بتسدا که مشخص بود کاملا قبل خریده شدنش) بازم نمیدونم شاید منظورش این نباشه ولی برداشت من این بود
ولی درصدی که بازی آنلاین ساخته میشه میتونه بیشتر بشه از بازی های آفلاین
بیشتر میشن ولی ریسکشون رو میتونن تحمل کنن کمپانی ها؟
یه بازی لایو سرویس هم لانچش باید با محتوا باشه هم مدام محتوا جدید بگیره
کار هر کمپانی ای نیست گیم لایو سرویس موفق دادن
بازی های آنلاین براشون سود جو تره دلیلشم معلومه هزار تا اشتراک و اسکین و اینجور چیزا
ولی آفلاین که از این خبرا نداره بخوادم دوتاشو داشته باشه میشه مارول اونجرز
بازی آنلاین چه لذتی داره؟ نه داستانی نه درس اخلاقی
لست ۲ بهترین داستان بازی تاریخ داره … درس گذشت میده درس بخشیدن بخشیده شدن میده حتی میتونی از خون پدرت بگذری و قاتل شو ببخشی!
ولی من دوس داشتم آخر گیم ابی رو مث سگ بکشم!!
اینکه کاملا آنلاین شه بده ولی به ما آنلاین پلیرا توهین نکن دیگه😐😑
باشه قربونت برم 😃🍬
درس عبرت چیه این کلیشه ها دیگه درس عبرت نمیدن عزیز امسال در مسابقات آسیایی هانگژو esports بطور رسمی جزو ورزش ها بود و مدال هاشم شمرده میشد، همین بازی های آنلاین اند که اعتبار اینچنینی به ویدیوگیم دادن، شما وقت میزاری و یه بازی رو یاد میگیری انگار یک حرفه رو یاد گرفتی اما بازی های داستانی این حالت رو ندارن نمیشه توو مسابقات لست و استارفیلد بازی کرد که، بازی های آنلاین الان به عنوان یک حرفه و فن حساب میشن، شما الان توو بازی هایی مثل فیفا و استریت فایتر و دوتا دو و وارکرفت مهارت داشته باشی میتونی رشد کنی و درآمد داشته باشی و توو مسابقات مختلف جایزه های هنگفت بگیری و حتی تیم ملی بری.
گردش مالی ایی که بازی های آنلاین به این صنعت وارد کردن باعث توجه بیش از حد به دنیای ویدیو گیم شد
پ.ن من اصلا خودم آنااین باز نیستم و معمولی ترین بازیِ rpg رو با بهترین بازی آنلاین عوض نمیکنم
بهترین داستان تاریخ 🥴 اینو جایی نگی بهت بخندن.
از بهترین داستان های تاریخ بوده،هست و خواهد بود.
از بهترینا، آره میشه قبول کرد، ولی بهترین؟ هرگز و به هیچ وجه بزارش کنار سری متال گیر و سری بیوشوک و مکس پین و سهگانه گاد و سری سایلنت هیل، جدی لست ۲ داستانش به نظرت بهترینه؟
نه بهترین نیست بلکه از بهترین هاست
یه خط دیالوگ از بازی بایوشاک>>>>>>> تاریخ ناتی داگ
تا زمانی که من هستم بازی های داستانی جایگزینی ندارند
عمویی سنت داره به پایان میرسه
کل استودیوی های پلی استیشن با هم الان زور بزنن نمیتونن درآمد و موفقیتشون رو به نصف فقط و فقط استودیوی KING مایکروسافت خالق کندی کراش برسونن
همین آلان آیپی Candy Crush مایکروسافت به تنهایی از کل گیمای سونی روی هم بیشتر سود در میاره
الان سودی که یه استودیو میده برای پلیر باید مهم باشه یا اینکه استودیو هایی بازی های باکیفیتی رو بسازن که پلیر لذت ببره
بچهها میخام یه پوکو c40 بگیرم نظرتون چیه ؟ باطریش منو وسوسه کرده ! مخصوصا وبگردی
قاعدتاً یکی از اهداف اصلی مایکروسافت از این خرید علاوه بر گیم پس ، همین بخش موبایل بود که نادلا هم در مصاحبه آخرش بهش تاکید زیادی داشت
فقط طبق صحبتهای اخیرشون مایکروسافت داره سرمایه گذاری عظیمی روی هوش مصنوعی می کنه و گزارش های لیک شده ی اخیر هم تایید می کنه … یعنی طبق برداشت کارشناسان همینطور که ساخت بازیهای AAA داره زمانبر و هزینه بر میشه در زمان نه چندان دوور این رویه متوقف و کوتاه تر میشه و خیلی از روند کار رو هوش مصنوعی تکمیل می کنه …
آخرین مصاحبه ساتیا نادلا وقتی ازش می پرسن که بزرگترین پتانسیل مایکروسافت رو کجا می بینی ؟ خیلی به صراحت اعلام می کنه که بهترین و بزرگترین فرصت رو هوش مصنوعی می بینه
فقط لطفاً همه ی تمرکزتون رو روی موبایل نزارید و به ایکسباکس هم اهمیت زیادی بدید
همیشه تاکید کردن که اکس باکس هسته مرکزی اکوسیستم گیمینگِ مایکروسافته
به شرطی که موبایل گیم یک طرف و کنسول و پیسی یک طرف دیگر داداشم فیل
موبایل گیمینگ چیزی جز مشکلات ستون فقرات و آسیب به دیسک گردن تهش نیست
موبایل گیمینگ خیلی پولسازه و خیلی هم جای پیشرفت داره(برای مقایسه کالاف دیوتی وارزون موبایل هنوز عرضه جهانی نشده اما به اندازه خیلی آثار AAA کنسولی درآمد داشته)
واگعیه یا کیکه
ترجمه:بزودی با خریدهای بی رویه و کشتن خلاقیت و پولی کردن آیتم های رایگان و رایگان کردن آیتم های پولی و کلی ایده دهن پرکن ولی تو خالی،به دنیای موبایل گیمینگ هم گند خواهیم زد
فیل اسپنسر کلاً تعریفش از پیشرفت با ما فرق داره
حتماً میخواد همین سیستم کاهش کیفیت و گیمپسیزه کردن بازیا که رو کنسول و پی سی انجام داده رو ببره رو موبایل هم پیاده کنه . اسمش هم بزاره پیشرفت
بنظرت گیم پس واگعیه یا کیکه؟
یه بیست سال باید صبر کنیم تا پیشرفت واقعی کلاود گیمینگ رو بتونیم ببینیم چون هنوز با مرحله عملی شدن فاصله خیلی طولانی داره.