گپفا ۱۵؛ انتظارات شما از GTA VI پیش از رونمایی رسمی
در گپفا فرصتی فراهم میشود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.
همانطور که میدانید تنها چند هفته تا رونمایی رسمی از بازی بعدی سری Grand Theft Auto فاصله داریم. در این قسمت از گپفا قصد داریم به انتظارات خود از این عنوان بپردازیم و در نهایت ذکر کنیم که چقدر امیدواریم این انتظارات عملی و در بازی اعمال شوند.
- چگونه وایس سیتی مدرن قالب روایی و دیوانگی درون GTA VI را تعریف خواهد کرد
- آیا GTA 6 در زمان انتشار برای PC نیز عرضه خواهد شد؟
- اختصاصی گیمفا: ارزیابی و تحلیل ویدیوهای لو رفته GTA 6
راکستار در قالب یک پست، به این شکل اعلام کرد که در اوایل دسامبر از GTA بعدی رونمایی میشود:
ماه آینده بیست و پنجمین سالگرد راکستار گیمز است. از حمایتها و پشتیبانی پلیرهای خود در سرتاسر جهان متشکریم، ما این فرصت را داشتیم تا بازیهایی را برای شما تولید کنیم که نسبت به آنها شوق و ذوق داریم. بدون شما، هیچیک از اینها ممکن نبود و ما بسیار قدردان آن شما هستیم که در این سفر همراه ما بودید. در سال ۱۹۹۸، راکستار گیمز با این ایده تاسیس شد که بازیهای ویدیوی میتوانند به اندازۀ هر فرم دیگری از سرگرمی، یک فرهنگ ضروری باشند و ما امیدواریم بازیهایی را تولید کرده باشیم که بخشی از تکامل آن به شمار بروند.
ما بسیار هیجانزده هستیم که به شما بگوییم که در اوایل دسامبر، اولین تریلر بازی بعدی Grand Theft Auto را منتشر خواهیم کرد. ما بسیار منتظریم که در طول سالهای آینده چنین لحظاتی را با شما تجربه کنیم.
متشکر از شما، سم هاوسر
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
قطعاً انتظارات متفاوتی وجود داره و بازی بار سنگینی رو به دوش میکشه. شخصاً انتظاراتی دارم که فکر میکنم به بخش قابل توجهای ازشون پاسخ داده میشه و بخشی هم خیر.
۱- طراحی مرحله. مهمترین و بزرگترین انتظاری که از بازی دارم، اینه که ماموریتها به درجۀ مناسبی از آزاد عمل دست پیدا کنن. بحث آزادی عمل بسیار پیچیده و عمیقه که تضاد زیادی با جنس بازیهای راکستار پیدا میکنه. راکستار اصولاً تجربههای Scripted و از قبل تعیین شده خلق میکنه تا ظاهر زیبا و هیجانانگیزی داشته باشن. این موضوع به طور ویژه آزادی عمل رو تحت تاثیر قرار میده چون در صورت اعمال آزادی عمل، حالا راکستار باید چندین نوع از رویکرد بازیکنان رو پولیش کنه و زرق برق بده بهش. بنابراین، انتظار درجۀ بالایی از آزادی عمل رو ندارم، اما در قالب مورد انتظارترین بازی تاریخ گیمینگ، انتظار دارم سطح مناسبی از آزادی عمل رو در Heist و سرقت ببینیم. راکستار بعد از چند دهه، بالاخره باید در زمینه طراحی مرحله تحولی ایجاد کنه و بهترین نوع از تحول، تقدیم کردن آزادی برای پیشروی به گیمر هست.
۲- لحن/تم. دومین موضوع چالشبرانگیز برای GTA VI، لحن و تم روایی بازیه. در حقیقت عنوان RDR 2 کار رو برای راکستار سخت کرده، چون حالا با وجود یک بازی کاملاً جدی با داستانی پرطرفدار در کارنامه کاری شرکت، دو دسته طرفدار به وجود آمده. عدهای که خواهان رویکرد پارودیطور و طنزگونۀ سری gta و پایبندی به ریشهها هستند و عدهای که میخوان تمی جدی ببینن. با استناد به لیکها و ستینگ بازی، به نظر میرسه راکستار به دست آوردن دل هر دو گروه رو هدف قرار داده، وایس سیتی بستری برای اتفاقات پارودیگونه رو به وجود میاره و دو کاراکتر اصلی میتونن لحظات جدی و احساسی خلق کنن. حرکت روی این چنین لبۀ باریکی میتونه بسیار برای داستان خطرناک باشه. بنابراین، انتظار دارم خط روایی هم به یاد ماندنی باشه هم پر از کنایه. همچنین، انتظار دارم بازی از انتقادات طنزگونۀ خود به مسائل حساس سیاسی فرهنگی اجتماعی دریغ نکرده باشه و همانقدری که به راستها میتازه، به چپها هم بتازه. + پایانبندی معنادار نه مثل GTA V.
۳- شخصیتپردازی / مضمون. انتظار دارم، شخصیتهای اصلی منحصر به فرد باشن. شخصیت مونث گرایش عجیب هالیوود به شخصیتهای زن بد اخلاق، قوی با خوی مردانه رو ادامه نده و حتی اگر اینطور هست وجهه های دیگری هم داشته باشه و چند بعدی باشه. همچنین، شخصیتها باید متمایز از کاراکترهای قبلی سری باشن و جرم و جنایت / خط روایی شامل موضوعاتی بشه که قبلاً در این سری ندیدیم.
۴- جهان پویا / آبجتکیوهای متنوع. مشخصاً انتظار میره که جهان بازی فعالیتها و Strangerهای معنادار و عمیق و متنوعی داشته باشه و آبجکتیوها یا با «آزادی عمل» یا با «ستپیسهای نوین» یا با هر دو (چه بهتر) غنیسازی بشن. به عنوان مثال، God of War Ragnarok با هزینه و تزریق بودجه، ماموریتهای جانبی خودش رو متنوع و جذاب کرده بود. به طوری که تعدادی ماموریت، شامل جلوههای بصری دیدنی و از نظر کیفی هم سطح خط اصلی داستان میشد. انتظار دارم در GTA VI روی تک تک ماموریتهای فرعی و اصلی هزینه شده باشه و همه چیز انفجاری، با سناریوهای باکیفیت باشه نه این که برخی سناریوها مثل تعقیب ماشین، a به b و کشتن تعدادی از افراد و … سرهم بندی شده باشه.
۵- شخصاً از فعالیتهایی مثل بولینگ و خوردن غذا و … استقبال نمیکنم. برام چندان اهمیتی نداره، اما مشخصاً افرادی هستند که سرگرم این نوع از فعالیتها میشن. اگرچه امیدوارم از نظر شخصیسازی لباس و … در حد و اندازۀ san andreas ظاهر بشن.
و در نهایت
1- آزادی عمل و ۲- لحن / مضمون / روایت چالشبرانگیزترین موانع توسعۀ GTA VI هستند و به نظرم این احتمال کاملاً وجود داره که بازی از این دو حیث نتونه به انتظارات پاسخ بده.
به نظرتون سیستمی مثل نوار شرافت میتونه وارد سری gta بشه؟ فکر کنم یک مقدار جلوی آزادی عمل و یا به اصطلاح جنبه ی فان بازی رو کم بکنه.
نوار بی شرف بهتره به نظرم
😂😂😂نوار من توی ردد تا اون اخر قرمز بود
اتفاقا بنظرم gta مزش به ازاد بودن و ادم کشی راحته !
به نظرم می تونه به عنوان یک گزینه انتخابی تو بازی قرار بگیره.
ولی خب نوار شرافت به صورت ناخوداگاه مارو درگیر خودش می کنه و واقعا اونجوری که بخوای تو بازی دیگه رفتاری نمی کنیم به نوعی آزادی هر کاری داریم ولی بهایی باید براش پرداخت کنیم
من فاز اینایی که فقط فکر شون روی گرافیک گیم متمرکز شده رو نمیفهمم قطعا گیمی با گرافیک و جزییات جی تی ای ۶ نوار شرافت یا چیزی مانند نوار شرافت خواهد داشت شما وقتی نمیه پر لیوان رو میبینی که گرافیک گیم هست نیم خالیش هم باید ببینی که اون نیمه خالی اینه که پلیر سوار ماشین میشه میره مردم داخل پیاده رو را زیر می کنه باید نوار شرافت وجود داشته باشه تا حدودی جلو خشونت گرفته بشه مثل rdr2
تو چیزی از گیم نمیدونی
گیم فقط گرافیک نیست که
تشکیل گروه گنگستری و رهبری گروه
جنگ های خیابانی
رینگ مبارزات مثل GTA IV و بهتر
باشگاه بدنسازی
رومنس و رابطه عمیق بین پروتاگونیست های بازی
همکاری با پلیس رهگیری و دستگیری مجرمین مثل GTA IV و RED DEAD
امکان خرید و فروش هر آیتم سرقتی مثل ماشین و طلا و الماس
امکان پخش موزیک با گوشی در حین پیاده روی
اسکیت سواری
امکان سرقت از هر کسی و هر مکانی در بازی تقریبا مثل RED DEAD 2
تعامل بیشتر با NPC ها مثل RED DEAD 2
اون جت پک سن آندرس رو هم برگردونن عالی میشه
حقیقتاً من نوار شرافت RDR 2 رو از حیث روایی عبث دیدم. اما نوار «شرافت» برای غرب وحشی و یک عنوان وسترن، هماهنگی مضمونی داره. یعنی کلاً فیلمها و آثار غرب وحشی، گره خوردن با مضمون «شرافت» و از طرفی کوچک بودن شهرها و آشنا بودن آدمها با یکدیگر در این دوره، معنای تماتیک به قضیه شرافت میداد. یعنی واقعاً اگر کار خوب یا بدی میکردی، در بین اهالی اون منطقه پخش میشد و واقعاً قضیه شرافت معنا میگرفت.
برای دوره مدرن و شهر پر هیاهویی مثل میامی (یا هر شهر امروزی دیگری) شرافت معنایی نداره. آوازه شما قرار نیست بین میلیونها انسان پخش بشه و قالب دزدی بزرگ، کلاً به اینه که ناشناس باشی و در نهایت مجالی برای شرافت داشتن یا نداشتن به وجود نمیاره. بنابراین، به نظرم نوار شرافت برای یک بازی GTA معنایی نداره و از نظر موضوعی چندان هماهنگ نیست.
ایدههای مشابه دیگری وجود داره که میتونن اعمال کنن. مثلاً از اونجایی که روابط بین دو کاراکتر اصلی مشابه بانی و کلاید هست، میتونن نوار روابط احساسی و عاطفی رو ابداع و اعمال کنن، که به دو پایان مختلف هم منتهی بشه.
همیشه یکی از رویاهام از بچگی این بود ، تو gta باغ وحش و پارک باشه برای گشت و گذار
چه خوب می شه بازی محیط های گردشی رو بیشتر و با جزئیات بالا طراحی کنه ، پارک با داشتن انواع وسایل بازی،باغ وحشت ،مکان های دیدنی مثل ابشار و…
حضور بچه های کوچیک تو بازی هم خیلی به حس واقعی بودن بازی کمک می کنه ( اگر بخوان نوار شرافت بزارن دیگه هر کی دست به کوچولو های ناناز بزنه شرفتش به باد بره)
تعامل بهتر بین دو کارکتر یا ایجاد رابطه قوی
حتی اگر بزار خونه بخری و شخصی سازیش کنی که خیلی خوبه
داستان بازی باید جدی تر بشه و یک داستان منسجم و پر و پاقرص قرار بدن ،
تاثیر گذاری و انتخاب های متفاوت تو بازی برام زیاد مهم نیست چون همه اکثر دنبال پایان خوب بازی هستن و اگر قرار چند پایان بودن بازی تمرکز رو از روی بازی و داستان برداره نباشه بهتره
به نظرم تو بعضی مراحل باید این ازاد به بازیکن داده بشه که بین مخفی کاری یا به خاک و خون کشیدن دشمنان مختار باشه
یادمون نره حجم انتظارات از gta vi بالاتر از استاندارد های دنیای بازی رفته و همه دنبال یک چیزی ویژه هستن
نظرتون راجع به کراس پلی کنسولی چیه ؟
عجب نظر خفنی دادی جناب کریمی حال کردم خدایی.
کمی بهش اهمیت داده بشه خوبه
هر چیزی که لازم بود گفتین 🫠👏 ، کنار اینا یه گرافیک برگ ریزوون داشته باشه که قشنگ قدرت نسل جدید به رخ بکشه 🫡🔥
فکر کنم دیگه جزئیات بصری و گرافیک تضمین شدهاس جای بحث و انتظار نداره.
من که امیدوارم قیمتش بیشتر از ۷۰ دلار نشه
شکی نداشته باشید قیمت بازی ۷۰ دلاره. اگر لازم باشه، از طرق دیگری سودآوری میکنن مثل نسخه دیلاکس و کالکتور و آلتیمیت.
+جی تی ای آنلاین.
ترجیح میدم قیمت اولیه بازی گرون باشه تا هزارجور دی ال سی و… واسش بیاد و قرار باشه بعدا شیردوشی کنن…
به نظر من ردمپشن برابری کنه یه تورایی میخواد سبک بازیشو اونجوری درست بکنه مثل رد دد ردمپشن و اینجوری هم درست بکنه فکر میکنم در صنعت بازی یک بمبی ایجاد بکنه و از لحاظ کیفیتی بازدیدهای توییترش داره یکی پس از دیگری میشکنه بنازم به این رئیس شرکت راک استار گیمز راک استار من خودم فنتم
انتظارات: ۵۰۰ساعت استوری و گیمپلی خالص . ان پی سی ها همشون با هوش مصنوعی دارای کارای خاص و ماموریت داشته باشن . تموم مردم نیویورک و لس آنجلس قیافه هاشون شبیع سازی شده باشه . تموم مغازه ها و خونه ها باز بشه . قابلیت تخریب پذیری بالا و موندگاری تخریب
شخصیتای قدیمی بازیشو برگردونه مخصوصا سی جی و فرنکلین و ترور
چیز دیگه ای نمیخوای؟!
راجب آزادی عمل خودتونم تا حدی اشاره کردید… بنظرم ماهیتا ماموریتها و مراحل خاطرهانگیز زیادی در بازیهای راکستار وجود دارند؛ به این دلیل که راکستار ترجیح میده خودش یه پرداخت مناسب به هر مرحله داشته باشه… در واقع بنظرم این کار از طرفی هم درسته… چون امکان داره قسمت زیادی از پتانسیل بازی و جهان بازی توسط پلیر کشف و آزمایش نشه و دست نخورده باقی بمونه… بعلاوه که خیلی از موارد عملا غیرممکن میشن… همچنین مراحل ترکیب میشن با کاتسینها و دیالوگهایی که باعث ایجاد پیوستگی فعالیتهای اون مرحله میشن… بطور کلی میخوام بگم:
۱) شاید راکستار با این کار از یکنواختی روند گیمپلی مراحل توسط خود گیمر جلوگیری میکنه.
۲) صحنهها، لحظات و مراحل به یاد موندنی خلق میکنه… چون خودش حوادث و اتفاقات رو میچینه، جلوهای سینماییتر به مراحل میده… مثلا فرض کنید با سیجی باید ماشین رو به داخل دریا بندازیم تا طرف غرق بشه… این همون بخشیه که راکستار بواسطه جهان بازیش خودش ایجاد میکنه و سعی میکنه با تنوع بالا به پلیر هم نشونش بده…
من هیچوقت نگران لول دیزاین بازیای راکستار نبودم… چون با توجه به تعداد بالای مراحل ترجیح میدم خود راکستار برام از جهانش کار بکشه و تنوع بده به بازی.
در واقع بنظرم اون آزادی عملی که راکستار در کلیت بازیش به پلیر میده رو، به موقع در مراحل بازی محدود و کنترلش میکنه
همین موضوع رو دقیقا توضیح دادم:
” بحث آزادی عمل بسیار پیچیده و عمیقه که تضاد زیادی با جنس بازیهای راکستار پیدا میکنه. راکستار اصولاً تجربههای Scripted و از قبل تعیین شده خلق میکنه تا ظاهر زیبا و هیجانانگیزی داشته باشن.”
البته در مورد اون قسمت که ممکنه توسط گیمر کشف نشه خودش یه فلسفۀ بسیار مهم در بازیسازی و طراحی یک اثر Open World هست که میشه ساعتها در موردش صحبت کرد، کلاً قضیه پنهانسازی محتوا اهمیت داره. درسته ممکنه بعضی از گیمرها کاوشگران خوبی نباشن اما برای اون دسته که هستن، این محتویات به شدت تجربهاشون رو دگرگون میکنه. فرض کنید بعد از یک گشت و گذار طولانی به یک محتوای قابل توجه و به شدت باکیفیت برخورد کنید، اون محتوا براتون شبیه یک گنج میشه. مخفی کردن محتوا ارزش دو چندان به جهان اثر میده. Baldur’s Gate 3 آخرین اثری بود که بخشهای باکیفیت محتوا رو پنهان میکرد. Reward یا همان جایزه ناشی از پیدا کردن یک محتوای باکیفیت پنهان شده به مراتب لذتبخش تر از اینه که در یک خط اصلی در کنار تمامی محتویات دیگه همه چیز ارائه بشه. هر چقدر هم این محتوا پنهان تر و ارزشمندتر، حس دریافتی از جهان اثر توسط مخاطب بهتر. اصولاً هم بازیهایی مثل GTA 6 بخاطر کیفیت طراحی و جزئیات زیاد، مورد اکتشاف قرار میگیرن و رها نمیشن که باعث میشه ترس زیادی از کشف نشدن محتوا سازنده نداشته باشه.
https://gamefa.com/974235/elden-ring-and-baldurs-gate-3-has-the-same-key-to-success/
والا انتظار من فقط اینه که بشه خلاقیت به خرج داد اینجوری نباشه که یه قدم مخالف چیزی که نوشته شده برداری mission failed بخوری
روی Xbox ss چطوری اجرا میشه نگرانم
چون خودم این کنسول اقتصادی مایکروسافت رو خریدم
من خیلی دوست دارم راکستار یکمی بیشتر به قضایای گنگ و اینجور چیزا بپردازه مثل جی تی ای سن آندرس
اون حال و هوا و رقابت گنگ ها واقعا جذاب بود با این چیزایی از بازی که منتشر شده فکر نکنم قرار باشه این زوج عضو یه گنگ باشن ولی اگه بتونن با یه سری گنک های تو بازی سر و کار داشته باشن جالب میشه
یکی این یکی هم مپ بازیه که واقعا انتظار بالایی دارم یه مپ متوسط از لحاظ اندازه که محتوا به اندازه توش باشه بهترین رویکرد میتونه باشه و اینکه تفاوت های یه جاهایی مثل پایین شهر و بالاشهر رعایت بشه و..
کراس پلی برای بخش انلاین . حداقل کراس پلی کنسولی برای پلی فایو و اکس باکس . چیزی که متاسفانه ردد و جی تی ای ازش بی بهره موندن .
آقا کریمی نظرتون راجب اضافه شدن سوشیال مدیا به بازی چیه
یعنی وقتی گوشی رو میگیریم دستمون بتونیم وارد سوشیال مدیا های مختلف مثل یوتیوب یا اینستا یا شبه اینا بشیم و بتونیم فعالیت کنیم
انتظار فضایی ندارم
صرفا از هر نظر از رد دد ۲ بهتر باشه
همین چیزی هم که گفتی فضاییه.
قطعا بازی شگفت انگیز خواهد بود و شکی در سود اوری و پرفروش ترین بازی سال و یا حتی تاریخ نیست
فضایی پرو پلاسه
آقا این صندوق عقب رو بزار باز کنیم توش مواد جا به جا کنیم یا مثل رد دد که توی زین اسب اسلحه میزاشتیم و حمل میکردیم،بتونیم اسلحه بزاریم صندوق عقب ماشین. (تو آنلاین کاربردی تره)
آقا شاید یکی بخواد عجله ای، پشت سر هم ماشین بدزده تکلیف چیه هی باید اسلحه هارو از صندوق عقب ماشین برداره بزاره پشت اون یکی ماشین ؟! .. بعدش اگه ماشین منفجر شد چی اسلحه ها هم فکر کنم صد در صد از دست میدی . به نظرم زیادم نباید دیگه رئال باشه .
تجربه ای داریا اوستا 🤣
ستاد مبارزه با کامنت اول😂🥲
راستش انتظاری ک دارم از راک استار فقط اینکه همزمان با عرضه نسخه کنسولی نسخه پی سی رو هم عرضه کنه و بهینه سازی خوبی داشته باشه
نسل شماها هنوز تموم نشده؟
از روی فان بودن گفتم😂😂😂
انتظارات من از GTA VI:
۱. داستانی مثل GTA IV یا سن آندریاس داشته باشه. یعنی یک داستان بسیار جدیتر و شخصیتر نسبت به نسخه پنجم.
۲. جهان غنیتر و پویاتری داشته باشه. پر باشه از اتفاقات تصادفی که منجر به خلق یک شهر زنده میشن. بتونین با آدمها با شغلهای متفاوت در ارتباط باشید و لزوما این ارتباط به صورت داستانی نباشه. بلکه مثلا بتونین به شکلی اتفاقی با یک دکتر ارتباط بگیرین و از این طریق، راهتون رو به بیمارستان باز کنید.
۳. آب و هوای پویا. و اثر این آب و هوا رو روی رفتارهای NPCها شاهد باشیم. مثلا وقتی هوا بارونیه، رانندگیها متفاوت بشن یا آدمهای کمتری رو توی پیادهروها شاهد باشیم. با این حال، آدمهای دیوونهای رو هم ببینیم که از بارون اومدن خوشحالن و حتی شروع کنن به کندن لباسهاشون!
۴. انیمیشنهای حرکتی نرمتر و واقعگرایانهتری داشته باشه.
۵. در اواسط بازی به یک شهر یا یک منطقه کاملا متفاوت نسبت به وایس سیتی بریم. یا حتی به سبک بولی، وارد یک مدرسه یا زندان بشیم که خودش اندازه یک بازی معمولی محتوا داشته باشه. بالاخره بعد از این همه هایپ برای بازی، راکستار باید ما رو تا سر حد مرگ به وجد بیاره!
انتظارات بشدتتتت بالاس قطعا این بازی جزو پرفروش ترین بازی های تاریخ میشه حتی اگر خوب در نیاد که امکان نداره
اسپایدرمن ۲ نصبت به بقیه سری های بازی تار زدن نرم تر و بهینه تری داشت و این موضوع اوایل بازی به شدت رو مغز ادم راه میرفت حس بدی داشت ولی اواسط بازی به شدت عالی شد وقتی عادت میکردی به این موضوع دیگه دل کندن از بازی سخت میشد اما بازی بازی مثل gta6 قطعا باید یک نو اوری در حرکت انیمیشن کرکتر ها انجام بده تا نصبت به بقیه بازی ها چند پله جلو تر باشه انظار من از gta6 یک نواوی جدیده چیزی که بقیه بازی ها ندارن
انتظارات ما زیاده ولی ناممکن هم نیست
برای نمونه ،
یکم: آب و هوای پویا و با گرافیک عالی
دوم : مپ و نقشه گنده
سوم : تصادف خودرو ها واقعی تر باشه
چهارم : درگیری های واقع گرایانه تر
انتظارات زیاده تا دلت بخواد
پ ن : بعضی ها انتظار دارن به همه ساختمون ها وارد شد💀
خدایی هنوز فازشونو درک نکردم
من هم دوست دارم وارد ساختمان بشم خیلی خوب میشه
خوب که هست ولی ساختمون هایی که از داخل شبیه هم هستند ، خیلی عاقلانه نیست
حتی اگر تکراری هم نباشن ، طراحی و توسعه ساختمان ها زمان زیادی می گیره (زمان خیلی زیادی می گیره)
سپس حجم بازی خیلی زیاد می شه و بازی سنگین تر روی رایانه یا کنسول اجرا می شه
در نتیجه اگه به تاک و توکی یا تعدادی از ساختمان ها بشه وارد شد خیلی بهتره تا همه شون
در آینده نزدیک به همه ساختمان ها وارد میشه شد
با پیشرفت سریع فناوری
کی میدونه بازی ها در سال ۲۰۵۰ حجم های بالاتر از ۱ ترابایت داشته باشن
یادی کنیم از دوران ۸۰ میلادی که ۱ مگابایت ی حجم فضایی بود
این جاس که دیگه قید زمان ناممکن رو ممکن می کنه
به نظر من ترسناکترین چیزی که حول این بازی وجود داره، هایپ و انتظار بسیار بالاییه که ایجاد شده و هر روز هم در حال افزایشه. لیکها، افشاگریها و شایعات هم به این حجم از انتظارات دامن میزنن. درسته که کسب رضایت چنین جامعه گسترده و مشتاقی شاید فقط توسط راکستار امکانپذیر باشه، اما این رو هم باید در نظر بگیریم که وقتی توقعات از محدوده منطقی بودن خودشون خارج میشن، برآورده کردنشون هم در دنیای واقعی تقریباً غیرممکن میشه.
شخصاً فکر میکنم با انقلابی عظیم در صنعت بازیهای ویدیویی مواجه نخواهیم بود، بلکه در صورت موفقیت، تنها استانداردهای بازیسازی و به طور کلی، پارامترهای کنونی رشد قابل توجهای خواهند داشت. از گرافیک و مکانیکهای موجود در بازی گرفته تا … اساساً هدف راکستار خلق یک تجربه کاملاً جدید نیست، بلکه تموم هدف این شرکت رسوندن بازیهاش به کمال مطلقه. هدفی که بارها و بارها توسط تیک-تو و راکستار بیان شده.
به طور کلی، انتظارات من (طبق اطلاعات موجود و فیلمهای لو رفته):
۱. تاریخ انتشار هدفمند برای تابستان سال ۲۰۲۴، در نهایت مگر به تابستان ۲۰۲۵ موکول شود.
2. گرافیک خیرهکننده و چشمنواز (بهترین گرافیک ارائه شده در نسل ۹).
3. نقشه بر اساس ایالت فلوریدا با تاکید بر میامی (Vice City).
4. وجود دو قهرمان در داستان (یک مرد سفیدپوست و یک زن اسپانیایی تبار).
5. لحن داستان جدیتر و پختهتر خواهد بود، احتمالاً جایی بین GTA IV و RDR2.
6. بزرگترین نقشه ساخته شده توسط راکستار با بیشترین کارها برای انجام، اما داستان اصلی به اندازه RDR2 طولانی نیست.
7. گمان میکنم بخش آنلاین این بازی نسبت به GTA Online کنونی، رشد بسیار قابل توجهای خواهد داشت.
هیچ انتظاری ندارم…
یه زمان براش هایپ بودم..
اما الان انقدر گرفتاری برا آدم وجود داره که دیگه جا برای انتظار کشیدن وجود نداره..
این گیم هم دیگه انقدر خبر ازش اومده که به شخصه دیگه اصلا اهمیتی بهش نمیدم….
میخواد بیاد یا نیاد… فکر نان کن که خربزه آب است…. بعله…
اگه کودک به بازی اضافه بشه بتونیم با ماشین زیرشون بگیریم عالی میشه
نه اصلا تو سری gta شاید در بخش داستانی مربوط به شخصیت ها ولی بیرون خط داستانی خیر اونم راکستار اونم gta جدا از جنبهی بد اموزی و منفی بودهمینجوری Gta خلافی داره DDD:
متاسفانه این یکی نمیشه
ازشون شکایت میکنن
اصلا حرفشم مو به تن آدم سیخ میکنه
تو یه بازی اجبارا باید یه بچه رو میکشتیم من دست نگه داشتم یه مدت بازیش نکردم بعدم که انجامش دادم چشمام پر اشک بود صفحه تیوی رو نمیدیدم تا یه مدت حالم گرفته بود
صفحه تی وی؟ فارسی کیلی کیلی کم
لابد شما به تلویزیون هر روز میگی نمایشگر؟
حالا مثلا بجای تیوی میگفت تلویزیون دقیقا چه فرقی میکرد؟😐 دوتاش که کلمه انگلیسیه!
مثل فرهنگستان زبان فارسی شدی که میگه بجای Email بگید “پست الکترونیک” درصورتی هم “پست” کلمۀ خارجیه هم “الکترونیک”!
(پ.ن: البته رایانامه هم میگن ولی خب اکثر جاهایی که دیدم بجای ایمیل همون پست الکترونیک نوشته بودن)
ببین داش،موضوع کلمات انگلیسی یا فارسی نیست موضوع این تفکره که بعضی از آدما تو این جامعه این فرهنگ توشون ایجاد شده که با گفتن یسری کلمات تهه باکلاسیشونو نشون میدن
از اینکه اینقدر راحت آدما رو قضاوت میکنین و آخری هم بعضاً فاز “دیگران رو قضاوت نکنید” بر میدارین متعجبم! کی گفته هر کی چنین کاری میکنه برای کلاسه؟ خوب که خودتم میگی بعضی! الان چی مشخص میکنه که john117 جزو اون بعضی قرار داره یا نه؟
بیخیال این رو اصن حرفم این نیست، حرف اصلیم اینه که اصلا طرف فرض کنه با کلاسه، چی.. با کلاسی بَده الان یا..؟ نمیدونم این گیر دادنا به کلاس و لول و این بچه بازیا چیه. بیخیال باو!
آره یه موقعی میبینی یه تازه به دوران رسیده جلوت سبز شده که از هر ۵ تا کلمه که میگه ۴ تاش رو از عمد و بدون هیچ نیازی انگلیسی به کار میبره اونوقت حرفت قطعا درسته مثل ویدیو های بعضیا که هنوز پاشون به فرودگاه کشور مقصد نرسیده شروع میکنن به تحقیر دیگران و بقول خودت کلاس گذاشتن.
ولی دیگه در حد یه کلمه، یا در اینجا، جابهجا کردن دو تا کلمه انگلیسی چه فرقی میکنه واقعا. از جایگزین Television استفاده کرده، حالا کچل حسن یا حسن کچل! مثلا بجای میز میگفت Table اونوقت مشخص بود یارو یه چیزیش هست. ولی این، بنظرم قضاوت بیجاست.
با احترام به شما دوست گرامی.
چقدر احساساتی من تو لست ۲ سگارو با لذت میکشتم.
خیلی ممنون واقعا نمیدونستم سگا همون بچه ادمن (=
داداش منم تو رد دد حیواناتو با کوکتل مولوتوف میکشم ولی واقعا قابل مقایسه با بچه کشتن نیست😂
اصلا ادم دل نازکی نیستم ولی بچه کشی از سنگ ترین آدم ها بر نمیاد با هر مضمونی حتی گیم.مگه مشکل روانی وجود داشته باشه. شمارو نمیگم بهر حال شما گیم منظورته شاید برا بعضیا تو بازی مهم نباشه
😂 یادمه مد برای کشتن بچه ها در بازی اسکایریم زده بودم و همه رو میکشتم ولی خب اونا اصلا دارای هوشی نبودن و فرقی با پشمک نداشتن وگرنه خودم واقعا از دیدن بچه کشی در انیمه واقعا ناراحت میشم اینم ظاهرا که هوش مصنوعیش به شدت بالان پس قطعا حتی اگر بچه هم توش بود من نمیکشتمشون و حتی شاید اگر میشد بهشون پول و یا خوراکی میدادم و کسایی که به خانوما یا این بچه ها بد رفتاری میکردن میکشتم اونم با فجیع ترین شکل گفتم فجیع ترین یادم به انتظاری که از جی تی ای ۶ دارم افتاد😂
تو یه صحنه از کالاف ورلد ات وار باید سربازایی رو می کشتیم که زیر ۱۵ بودن اکثراً.(منم اون موقع با لذت به سوی اون ها که مجروح شده بودن کوکتل مولوتوف پرت میکردم🗿🗿🗿)
چه ایده خفنی🤪
دقیقا هم بچه سال هایی مثل شما
جدی نگیر
چند وقت پیش یه بازی سادیسمی اومد گفت نینتندو اجازه نمیده بازیمونو روی پلتفرمشون عرضه کنیم اگر یادت باشه الان فهمیدم اون بازی رو برای کدوم قشر بیمارهایی ساختن
دوستان سعی کنید مثل این نشید.
یکی اینو بن کنه
بازی از لحاظ لحن مشابه دیگر عناوین فرنچایز باشه و از اون رادیکال بودن همیشگی اش کاسته نشه.
توانایی شخصی سازی بخش های جانبی وسیله نقلیه و سیستم رانندگی.
آزادی عمل در پیشبرد مراحل.
مینی گیم های بیشتر و بازگشت مینی گیم های دزدی و امدادی که در آخرین نسخه غایب بودند.
انتظارات من:
کمتر شبیه V باشه
همین
داستان رو حالا با این woke بازی ها نمیشه انتظاری داشت
ولی انتظار دارم یکم بیشتر از نظر تکنولوژی و بافت شهری مشابه IV باشه
داستان و شخصیت پردازی عمیق در کنار موسیقی های گوش نواراکستار با رد دد ۲ به من ثابت کرد می تونه داستان شاهکار خلق کنه
حقیقتا گرافیک و جزیئات gta v در کنار اون داستان متوسط به چشم بنده که نیومد ولی رد دد برام یکی از بهترین ها شد
اگه جذابیت های تراور رو از gta v حذف کنیم کات سین ها و داستان بازی عملا در مقوا بودن با اساسینز اودیسه رقابت نزدیک داره
اون چیزی که گیم رو در حاطرات گیمر نگه می داره نه گرافیک هست و نه جزئیات و حتی گیم پلی
اون چیزی که گیم در طول تاریخ ماندگار می شه داستان قوی با شخصیت پردازی عالی هستش
بهترین گرافیک ها و جزئیات با گذشت زمان و هزینه به وجود می ان ولی نوشتن داستان خوب هست که هنر واقعی رو میرسونه
برای همین بازی هایی مثل بایوشاک لست اف اس هیلو ۳ دد اسپیس ۲ و…. با این که گرافیک منسوخی دارن هنوزم در دید گیمر ها محترم تلقی می شن
داداش راکستار قبل رد دد هم بازی داستانی شاهکار داده بودا
به شخصه خرید خانه حداقال ۴ تا خانه قابل خریداری توی نقشه امکانات بیشتر با گوشی کارکتر وجود همه ی فست فود ها و برگر شاتا چون همین خودش جذابیت رو هنگامی که جون کم شده زیاد میکنه رازهای زیاد به مانند رد دد یکی از کارکتر های قبلی سری بیاد از تامی و .. یه خبرایی تو وایس باید باشه حتی قبرشون D: یه حات تو سری Vice City Stories بود که میشد بعضی از تجارت های گنگها و مافیا ها رو به دست بیاری خوب بود اینا اضافه بشه البته تو بعضی نسخه ها بود وگر نه Gta کامله همیشه اینا اضافه بشه بازی رو جذاب تر هم میشه
مراحل جذاب،ازادی عمل بالا،گرافیک انقلابی(هیچ گیم نسل ۹ ای ندیدیم)،موسیقی و …
و یکی از مهم ترین چیز ها فعالیت های زیاد و دنیای زنده هست،یه من توی خالی و الکی بزرگ بدون فعالیت های خوشگل واقعا هیچ فایده ای نداره ، امیدوارم بازی زنده باشه،هوش مصنوعی انقلابی ، داستان در حد و اندازه رد دد ۲ ، و امیدوارم اون رک بودن و شوخی های نژاد پرستانه شوخی های ممیزی، خشونت زیاد و مواد مخدر و کلی چیز دیگه که امیدوارم حذف نکنند
نه اندازه وی دلقک بازی باشه نه خیلی خشک و نخواستند
امیدوارم کارتل های مکزیک رو در بازی دخالت بدن، امیدوارم قطع عضو هم اضافه بشه،اب و هوای پویا و فیزیک شاهکار هم میخوام و …
الان که انتظارات خودمو نگاه میکنم حق میدم به راکستار که این همه وقته بازی رو عرضه نکرده .
الان که فکر میکنم در داستان علاوه بر کارتل میشه گنگ های مافیایی رو هم به بازی اضافه کرد
اگر دقت کرده باشید چقدر سن اندرس با اون تکنولوژی قدیمی و سخت افزار ضعیف ،به خوبی تونسته بود که گرو استریت یا بالاس هارو مثل دوتا قطب مثبت و منفی به جون هم بندازه و یه تراژدی خفن رسم کنه
حالا تصور کنید به همین شکل در یک مقیاس بسیار بزرگ تر که در حین مسیر با کارتل مواد مخدر هم ارتباط پیدا میکنه.،چه چیزی بشه اگر بشه!
آلن ویک ۲ نسل نهمیه خداییش
با فاکتور گرفتن یه سری چیزهای ریزتری که دوست دارم داخل بازی ببینم و مواردی که مرتبط به داستان و تم بازی میشن و توسط دوستان توی کامنتها ذکر شده مواردی مثل:
-گانگستر ها یه سیستمی مثل Bounty رد دد داشته باشن و با هر گنگی که در میافتیم توی بازی یه مقدار واکنش بیشتری نشون بدن تا اینکه فقط صرفا توی اون قسمت محدودهاشون درگیری بشه.
-سیستم مالی خرید و فروش عمیقتر و پویاتر نسبت به تمام بازی های گذشته راکستار.
-پاداش های جذاب داخل بخش داستانی بازی که پتانسیل تغییر استایل بازی رو داشته باشن نه اینکه فقط صرفاً نمایشی باشن.(اسلحهها و وسایل نقلیهی خاص)
-فعالیت های جانبی با پتانسیل تکرار بالا(بخصوص برای مقدار زمانی که بعد از اتمام داستان بازی توی نقشه میگذرونیم)
رو دوست دارم داخل بازی ببینم
یه سیستمی داشت سان اندریاس میتونستی با گنگ های مختلف بجنگی و محله هارو تسخیر کنی اگه اون برگرده بازی فوقالعاده میشه
توی GTA 2 هم یه سیستم Respect داشت که هر گنگی رو براش ماموریت میرفتی یا باهاش درمیوفتادی درجهاش بالا و پایین میرفت باهات دشمن یا دوست میشدن.
حالا برای GTA 6 میتونه مدرن بشه.
یا آدم میفرستن دنبالت که دخلتو بیاره
یا باهات خوبن برات اسلحه و ماشین توی نقشه جاساز میکنن یا مثلا وقتی با پلیس درگیر میشی میان کمکت
یه همچین سیستمی خیلی بازی رو زنده میکنه
تخریب پذیری بالای اماکن، اشیا، ماشین ها، اعضای بدن و…
داستان جذاب مثل نسخه های iv و sa
شخصیت پردازی عالی مثل نسخه های RDR
فعالیت ها و ماموریت های جانبی عاای مثل RDR2
گیم پلی بهتر و لول دیزاین بهتر
امکانات مختلف گیم پلی مثل گروگان گیری هنگام درگیری با پلیس، بیهوش کردن npc ها و…
با سلام خدمت همهی عزیران.
عناوین GTA برای من معنای آزادیرو دارن. بیشترین نسخههایی که وقتمو صرفشون کردم سنآندریاس و IV بودن. درون اون سالها بر روی PS2 حس رانندگی با جیپ و بالا رفتن از مناطق مختلف یا سوار بر هلیکوپتر شدن و یا تجربه حس رانندگی با جتاسکی و بر روی آب بودن. همه این موارد احساساتی بودن که تجربه کردنشون برای من فقط با GTA امکان پذیر بود. و اینگونه شد که ۱۹ سال پیش با سن آندریاس تونستم حس خوب آزادی رو تجربه کنم و هیچوقت خاطرات خوش بودن درون این بازی و گشت و گذار هام رو فراموش نکنم. اما جریان برای نسخه IV فرق کرد. من گشت و گذار هارو انجام داده بودم و تجربه رانندگی با هلیکوپتر رو داشتم و برای نسخه جدیدتر این چیزها برام هیجان انگیز نبودن. سازنده هم از این موضوع با خبر بود و بخش داستانی ر بشدت قویتر کرده بود. جزیی از دار و دسته موتور سوار ها بودن یکی از فانتزیهام بود که در این نسخه بهمراه فیزیک بسیار قوی این بازی بحقیقت پیوست.
و حالا برای نسخه بعدی من انتظار هایی دارم که امیدوارم بحقیقت بپیوندند. بعنوان مثال بخش داستانی بشدت قوی با روایت داستانی فوق العاده بالا. این سازنده با تجربه بسیار زیادی که از سالیان سال کسب کرده و پولی که از GTA V بدست آورده بنظرم باید اولا داستان بشدت درگیر کننده در اختیار بازیکن قرار بزاره و گرافیک درخور نسل بعد داشته باشه. همچنین فیزیک بالایی مثل GTA IV. ازونجایی که احتمالا چیزی حدود ۵ هزار نفر احتمالا بر روی این نسخه کار میکنن توقع بخش داستانی قوی داشتن بیراه نیست. منظورم این هستش که امیدوارم سازنده با درآمدی که از بخش انلاین داشت بخش داستانی رو نادید بگیره و صرفا یک بخش معمولی یا حتی خوب نباشه. بلکه انتظار شاهکار دارم.
در آخر اگر سازنده بتونه همچون فیفا پول بخش آنلاین رو به پول واقعی تبدیل کنه بنظرم حتی به موفقیتی دهها برابر نسخه V میتونه دست پیدا کنه.
۱- داستان و روایت و شخصیت پردازی در حد RDR2
2- جهان پویا و متنوع
3-گیم پلی و انیمیشن واقع گرایانه
خوبه حداقل نسخه آخر gta رو تجربه کردم😂
اما در مورد انتظاراتی که دارم:
ایجاد تعادل بین ریشههای سری و مواردی که در ردد ۲ شاهدش بودیم.
آزادی عمل در پیشبرد مراحل.
انتظارات من:
ریمیک سن آندریاس باشه
نه حالا شوخی کردم ولی داستان جذاب تری داشته باشه
شخصیت ها جذاب تر باشن
و اینکه توی همه ی یکی یکی مراحل اینقدر صحنه نداشته باشیم
درسته جی تی ای شبیه ساز یه زندگی توی آمریکاس ولی دیگه خیلی چرت میشه وقتی از اون جدیت کار زده میشه و همش پر میشه با صحنه های خاک بر سری
چی میگی آخه سن آندریاس هم شده بازی
من فقط یه نسخه جدید میخام
نه به ریمیک و ریمستر
در اینجا بچه سالیو مشاهده میکنید که سن آندریاس پلی نداده و با گودرت سی جی آشنا نیست
بازی کردم آخه کی باشه بازی نکرده باشه
به من حال نداد شاید بقیه خوششون آمده باشن
آفرین پس به نظر دیگران احترام بذار و نگو آخه سن آندریاس هم شد بازی؟
gta san andreas جزو برترین بازیهای تاریخ این صنعته. فک کنم تاحالا یه بارم پلیش ندادی که اینجور حرفی زدی!
پلی کردم ۳ بار از اول تا آخر
بهترین ماموریت هم به نظرم اون بود
که با موتور دنبال قطار میرفتی بعد یکی پیاده میشد
تعقیب میکردیم
بعد با یکی صحبت میکنه هر دوشون رو بکشیم
امیدوارم مرحله های اصلی و فرعی ماوراء طبیعی (مثل آدم فضایی٫روح٫ایلومیناتی و…) زیاد داشته باشه
تو جی تی ای قبل که خیلی کم بود (مثلا همون روح بالای کوه رو من صد بار رفتم و دیگه حالم داشت بهم میخورد از تکراری بودنش)
تو رد دد هم اصلا ماموریت اصلی ماوراء طبیعی نداشتیم (که البته احتمالا بخاطر واقعگرایانه بودنش شاید)🗿(و رد دد برعکس جی تی ای نمیتونستی یک چیز رو بیشتر از یکبار تجربه کنی٫مثلا صحنه سفینه فضایی رو میخواستم به فامیلام نشون بدم ولی اصلا نمیومد ضایع شدم)🗿
همینطور مراحل ترسناک هم میتونه بازی رو جذاب کنه🗿
مهم ترین چیزی که gtavi میخاد اینه که فعالیت جانبی های خوب و زیادی داشته باشه نه اینکه همینجوری بی هدف بچرخیم تو مپ
Npc ها جالب و متنوع باشن گرافیک در حد رد دد یا یکم بیشتر
همینا رو اگه داشته باشه من راضیم
داستانم زیاد توقعی ندارم بعید میدونم چیز درست درمونی بسازن
انتظارات زیادی ندارم ، فقط میخوام وایس سیتی رو به پویا ترین شکل ممکن طراحی کنن و واقعا یه استایل نسل نهمی به نمایش بزارن !
ازادی عمل بیشتری باید تو مرحله ها باشه… گیمای راکستار بدیش اینه که همونقد که جهانش ازاده مرحله هاش تورو زندانی میکنه ، کافیه یه قدم چپ بزاری تا mission faild بشی
شوخی های سیاسی و طنظش شل نشه ، داستان بازی هم دوست دارم تم جدی تری داشته باشه
و مخصوصا جهان بازی ، فعالیت های مختلف ، مینی گیم های مختلف باید تو سطح مپش پر شده باشن
همینا دیگه ، بقیه بخش ها هم راکستار خودش میدونه چیکار کنه
رایگان باشه!
امر دیگه ای ندارین قربان؟
تیک تو جون به عزرائیل نمیده رایگان باشه؟
احتمال عاقل و بزرگ شدن فرشاد ایکس از رایگان بودن جی تی ای vi بیشتره.
غیر ممکنه میلیون ها دلار خرجش کردنن
واقعیتا این نظر شخصیه و هنچین انتظاری ندارم ولی پویایی در داستان سرایی بدون وابستگی به سری های انلاین خیلی بهتر از عدضه نسخه سالانه یا دی ال سی های بی درو پیکری که توی بخش انلاین اخرین نسخه شاهد بودیم(خدا خیرش بده مفت بودن😶)
اگر همچین میشد یعنی یه احتمالی وجود داشت که انتظار داسته باشم دی ال سی سن اندریاس پر زرق و برق ببینم
در کل فقط همش یه انتظار شخصیه که بقیه نمیپسندن البته احتمالا سیستمم هم بازی رو نپسنده😂😂😂
انتظارات خیلی زیاد و فضایی
میخوام قابلیت دزدی شبانه به تک تک خونه ها و اماکن و بانک و گروگان گیری فراهم باشه
میخوام حداقل بتونم یک حرم سرا در شان خودم بسازم اگه نه که به یه زن و چند تا بچه هم راضیم
این مراحل از نقطه A به نقطه B که ۲ ساعت باید ما ماشین اون خط رو طی کنی بکنن ۱۰ دقیقه
عوض کردن لباس و این جور چیزا فقط در کسری از ثانیه باشه و فقط یه inventory که با یه کلید همه چیرو بیاره بالا و بشه عوضشون کرد و فقط محدود به مکان و زمان باشه
لباس و آیتم و این جور چیزا فقط برا زیبایی نباشن و ۴ تا خاصیت هم داشته باشن که واسه اون ایده ها زیاده
با اینکه از اسب خوشم نمیاد ولی میخوام اسب های red dead رو بیارن به بازی که تنها اسبایی هستن که خوب کار شده روشون و حیفه نیان تو بازی
از این کلیشه که هر ماشین و موتور و…. اومد جلوت رو بدزدی در بیاد که واقعا دزدیدن ماشین مردم جلو چششون حس بدی بهم میده و دور از شرافته
یه فکری به حال اینکه این همه اسلحه رو طرف کجاش قایم میکنه باید کرد که یه چی باشه مثله max payne 3
از اون گیم پلی های در حد life simulator نداشته باشه مثله بعضی از جاهای RDR
اینکه طرف کل بدنش با تیر سوراخ سوراخ شده و مثله پلنگ میدوِ هم چیز جالبی نیست
بقیه چیزا هم که داستان و شخصیت و طراحی مراحل باشه هم هر چی بسازه من و تو کاریش نمیتونیم بکنیم و از اسم gta معلومه که تهشون چیه
جمله ی آخر اینکه فکر نکنم اصلا بتونم بازیش کنم طبق چیزی که از گرافیک Read dead دیدم هر چقدر هم بهینه باشه محاله با این عظمتی که داره 😁
قشنگ مشخصه صنعتی و سنتی رو قاطی کردی ، به اضافه اندکی وافور دود کردی رفته هوا چون این حجم از عجایب در کامنتت فقط با این روش ممکنه
LOL
کاربرا شوخی رو ریختن تو جدی یا جدی رو ریختن تو شوخی و قاطیش کردن!
😁😁
انتظارات من از جی تی ای بعدی
۱ طولانی بودن داستان
۲ مراحل زیاد و جذاب
۳ کیفیت و گرافیک
۴ بهینه بودن بازی
۵ آزادی عمل (خراب کردن ساختمان های شهر)
۶ فیزیک
۷ واقعگرایی زیاد بازی
بدون تردید انتظار آزادی عمل بیشتری در مراحل دارم کلا بازیای راک استار اینطوری هستن ۵ متر دور بشی گیم اور میشی gta v بهت اجازه میداد بعضی مراحل رو به چند روش تموم کنی ولی بازم همون ساختار رو داشت یک انتظار دیگه در بحث داستان و شخصیت پردازی هستش امیدوارم شاهد یک داستان زیبا مثل gta iv یا رد دد ۲ باشیم و از همه اینا مهم تر هوش مصنوعی پلیس ها باید دستخوش تغییر بشه در بین بازی های gta هوش مصنوعی پلیس iv یجورایی از همه واقعی تر بود ولی بازم اونم چندان واقعی نیست ، تا میکوبی به ماشین پلیس یک ستاره میشی واقعا احمقانست از طرفی پلیس به خاطر کوچک ترین خطا دنبال کشتنته امیدوارم این سیستم پلیس به شدت تغییر کنه حداقل هوش مصنوعی در حد رد دد ۲ داشته باشن
مردم عادی:ایول بالاخره یه کارکتر زن
مدسازا :😈
کارکاترهاش جذاب باشن. دیالوگ های محشر در حد san andreas با voice acting حرفه ای میخوام.هنوز نتونستم GTAV رو شروع کنم از بس کاراکتر های نچسب و بیخودی داره. فیزیک بازی بهتر بشه. کندی گیم پلی که تو بازی های راکستار مشهوده رو درست کنند. با تم جدی تر موافقم در کنار طنز و تیکه کلام های پراکنده ولی به جا. و بالاخره اینکه انتظار دارم مکانیسمی توی نسخه آنلاینش اعمال بشه برای تعامل واقعی و راهی برای کسب درامد گیمر ها (احتمالش هست همون NFT که صحبتش بود به شکلی اعمال بشه)
۱:طوفان های آب و هوای مانند رد دد۲
۲: وجود نوار شرافت در بازی جهت محدود کردن خشونت در گیم
۳: با توجه ۹۰ لیک از گیم که دیدم مکانیک گیم کاملا خوب داره طراحی میشه
۴: وجود داستانی با پایانی احساسی مثلا در پایان داستان شخصیت زن و مرد بازی ماشین شون توسط پلیس به رگبار بسته بشه و کشته بشن یا …
ناسلامتی جی تی ای هستش شهر رو جنایت و دزدی و خلاف فرا گرفته، اصل قضیه ی جی تی ای همین جنایت و گنگ بازیاشه نمیان که نوار شرافت بزارن که سعی کنی تو این شهر آدم خوبه باشی!
دوتاشونو فکر نکنم .. ولی یه حسی بهم میگه یکیشون آخرش کشته میشه …
محدود کردن خشونت در گیم؟
Bruh
لذت جی تی ای به قاچ زدن مردمه بعد شما میگی محدود کردن خشونت؟اون یه قسمت مختص به نینتندو هست؛البته خب نظره دیگه
آخه نوار شرافت تو جی تی ای؟
فکر کنم مال من میچسبه به ون ته ته ته ته قرمز
کل کیف جی تی ای به دزدی و زیر کردن مردمه
آقا چیزی که من خیلی باهاش تو GTA sa حال کردم خرید خونه و بدنسازی بود ، که متاسفانه توی v اصلا خبری ازش نشد. امیدوارم تو این نسخه دوباره این آیتم ها برگرده.
شخصیت تروور با وجود جذابیتهایی که داشت به داستان gta 5 آسیب زیادی زده بود و حفره های بسیاری درش ایجاد کرده بود. امیدوارم با شخصیت پردازی بد به داستانی که در نهایت قصد دارن روایت کنن آسیب نزنن.
من دیدگاهم اینه کلا راکستار با این سبکی طی این سال ها ازش پیروی کرده یه طراحی منسوخ شده است اما خب با طراحی و ایده جی تی انلاین یکم دیدمو عوض کرده و انتظار دارم تنوع و ازادی عمل خیلی زیادی از npc ها ببینم
به نظرم چیزی که راکستار ادعا میکنه حداقل تا این سال ها برای یه بازی اوپن ورد همش محدودیت بوده معمولا طراحی مراحل اسکریپت شده و محدودن از اونجایی که گیم پلی بازی هم محدودیت داشته و داره تو بازی هاشون معمولا با تنوع مراحل باید رفرش کنن بازیو که معمولا هیچ وقت تو این دو نسله موفق نبودن
معمولا استوری مود دو بازی اخیره مجموعه دارای داستان کشش داری هم نبوده و پیس کندی هم داشته این خودش باعث میشه بورینگ بشه
چیزی که من انتظار دارم یه تغیر همه جانبه از راکستاره هم از لحاظ داستانی و پیسینگ هم باز گذاشتن دست مخاطب برای پیشروی مراحل هم تنوع مراحل اگر چیزی در اخر با این همه سال دولوپ نتونن یه بازی “جهان باز” بسازن به نظرم باید یه فکری به حال خودشون کنن
معلومه انتظارات زیادی ازش دارم راکستار همیشه با بازی هاش ی انقلاب رو تو صنعت گیم استارت زده قطعا باید بازی چیز جدیدی واسه گفتن داشته باشه که بقیه بازیا ندارن مثل همون rdr2 و gta v
دارم gta v رو پلی میدم و جزئیاتی که داخل بازی میبینم هنوز داخل هیچ بازی جهان باز جدیدی وجود نداره!!! بازی ای که مال ۱۰ ساله پیشه
تمام منابع معتبر هم گفتن کار روی بازی gta 6 حتی قبل از لانچ gta 5 شروع شده و کم کم افراد بیشتری رو درگیر خودش کرده، قطعا راکستار واسه اینکه روند موفقیت خودش رو ادامه بده باید بازی ای رو بده بیرون که به معنای واقعی صنعت گیم و سرگرمی رو بترکونه!
ناسلامتی ده ساله منتظریم و بزرگ شدیم
انتظارات من
بخش داستانی بهتر( در حد iv باشه من راضیم)
ماموریت های فرعی به مراتب بهتر
گیم پلی بهبود یافته(مثل هندلینگ بهتر وسایل نقلیه ،بهبودسیستم تیر اندازی،هوش مصنوعی بهتر npcها و….)
گرافیکی که بنچمارک نسل نهم باشه
انتظار دارم که بازی عرضه بشه …
انتظار من اینه که علاوه بر بزرگتر بودن نقشه بازی نسبت به نسخه قبلی، محیط های مختلف رو هم تا جای ممکن داشته باشه. از لحاظ اکوسیستم طبیعی مثل رد دد ۲ غنی باشه و حیوانات مختلف توش وجود زنده ای داشته باشن و یک سری چالش ها و قابلیت هایی مثل شکار حیوانات توش وجود داشته باشه. یک نکته منفی gta v این بود که یک سری فعالیت های جانبی باحال رو حذف کرده بود مثل انجام مأموریت با ماشین پلیس و آمبولانس و آتش نشانی. حتی فعالیت های تاکسی رانی هم مشروط به خرید پراپرتی بود. انتظار دارم که این فعالیت های جانبی رو هم برگردونه و به شکل جذابی پیاده سازی کنه. برای بخش پراپرتی هم امیدوارم عمق بیشتر و معنا دار تری و تأثیر بیشتری روی بازی داشته باشه. و در آخر امیدورام فعالیت های گانگستری که در gta san andreas و تا حدودی در وایس سیتی که وجود داشت رو برگردونند که خیلی لذت بخشه. اصلاً این سن آندریاس تکه بین همه جی تی ای ها. یعنی ببین توی بازی اونقدر فعالیت های جوناگون و جالبی وجود داشت که اصلاً از بازی خسته نمیشدی. نقشه هم که واقعاً بزرگ بود نقشه اش. امیدوارم این جی تی ای هم در حد سن آندریاس و فراتر از آن ظاهر بشه.
یکی از انتظاراتی ک دارم دارای New game plus باشه ک حداقل ۱۰۰٪ کردیم دوباره بریم با همون چیزامون پلی بدیم تا ۱۰ سال دیگه ک ی gta جدید بیاد🥲😂
البته اگه زنده باشیم 😂💔
رو سیستمم اجرا شه (قابل مذاکره برای ۷۲۰ و ۳۰ فریم)
آقا میشه انتظار داشت که توف کنی رو زمین بری ۵۰۰ متر اونورتر بعدش دوباره برگردی تو همون نقطه زوم کنی ببینی جاش هنوز هست یا نه ؟! 😂
مهم ترین انتظارم، woke نباشه (که متاسفانه با جو ولی دنیا، احتمال زیاد تاحدودی هست)
۲- آزادی عمل توی مراحل و quest design بهتر. قاعدتا انتظار یه RPG با choice and consequence زیاد ندارم ولی خب کوئست دیزاین rdr2 و GTA v به طرز رو اعصابی خطی و محدود بود
۳-
کرکترهای جذاب. من برعکس بعضی از حضور یه شخصیت اصلی زن استقبال میکنم و (اگه) خوب پیاده بشه و سعی نکنه از ترند های مزخرف کرکتر های مونث هالیوودی استفاده کنه، بنظرم خیلی میتونه جذاب باشه و دید جدیدی به سری اضافه کنه
۴- activity های جذاب و متنوع. یکی از ویژگی های مورد علاقه م از سری یاکوزا mini game های عمیق و متنوع ش هست و دوست دارم تاحدودی توی GTA 6 پیاده بشه
انتظارات من از نسخه بعدی GTA
۱- داستان و تم جدیتر شبیه به GTA 4
2- واقعگرایی بیشتر
3- پرداخت عمیقتر به شخصیتها
4- وجود سیستم شرافت به مانند RDR 2
5- مراحل فرعی با جزئیات و کیفیت بالاتر
6- قرار دادن آزادی عمل بیشتر در مراحل اصلی
واقعا چرا سیستم شرافت آقای رضوی فر؟
کل کیف جی تی ای به جنایت کردن توشه
سلام به شما
به نظرم اضافه شدن سیستم شرافت تنوع رو به گیم پلی بازی اضافه میکنه و بیشتر دوست دارم به خاطر همین مورد این نسخه نسبت به نسخه های قبلی کمی متفاوت عمل کنه
و علیکم السلام
اینم نظر جالبیه
دست شما درد نکنه
من خودم داستان خوب مهمه برام
GTAV زیاد داستان خوبی نداشت
شخصیت پردازی تراول دوست داشتم
مثل SA و ازادی مثل اون خوبه
ولی مثل VC زیبا باشه محیط
اینکه مثل جی تی ای سن آندرس به جزئیات اهمیت بدن مثل
ورزش و ساخت بدن
غذا خوردن و چاق شدن
و چیزای دیگه که انتظار دارم
محله های گنگستری با جزئیات تر باشن مثلا یکی مو.اد فروش باشه یکی قاتل یکی دزد و حتی شاهد سرقت ها و درگیری ها درخیابان ها باشیم
شاهد گرافیکی خارقالعاده باشیم مثلا وقتی بارون میاد روی بعضی از جهای آسفالت ها جمع بشه و تو شب ها با انعکاس نور گرافیک خودش رو به رخ بکشه
بتونیم ی کسب و کار اختصاصی خودمون رو داشته باشیم و بتونیم وسایلی مانند کشتی تفریحی خونه های بزرگ وکلی چیزای دیگه که امیدوارم تو بازی باشن
مکان های تفریحی بیشتر تو شهر باشه مثل استادیوم فوتبال و تفریحات زیادی تو شهر باشیم
اگه بشه بری عضو پلیس یا تاکسی یا هرکار دیگه ای بشی خیلی خوبه
وگرنه دوباره باید بری رولپلی
یک سری از فعالیت های آنلاین gta v به بازی اصلی اضافه بشه
مثلا خرید و ارتقای کلاب،خرید زیرزمین های تولید مواد مخدر و…
منظورت از کلاب مسجده دیگه درسته ؟
تجربهم از بازی های ویدیویی تو طول این سال هارو به دو بخش قبل از GTA VI و بعد از GTA VI تقسیم کنه… 🙂✨
امیدوارم بازی انتظارات رو برآورده کنه و تو واقع گرایی چیزی بشه بهتر از GTA IV
اگه تم تاریک داستان IV رو با پویا بودن جهان رد دد۲ ترکیب کنید و ماموریت های V رو بهش اضافه کنید نسخه رویایی من از VI درست میشه. ساید میشن ها رو دوست دارم مثل استارفیلد دسته بندی شده ببینیم و توی مبارزات هم تعامل با محیط خیلی بیشتر باشه.
NPC های هوشمندتر و گان پلی و کاورگیری حتی روان تر از رد دد۲ هم امیدوارم ببینیم. لحن بازی هم همچنان بیپروا باشه که البته با جریانات چپ احتمالا دوزش کمتر شده
دوست دارم یه سیستم مدیریت و پیشرفت داشته بشه. مثلا یک گروه ایجاد کنی و بتونی منطقه های تحت سلطه خودت رو افزایش بدی، گروهت را ارتقا بدی، اسلحه و تجهیزات مختلف بخری و مرکز گروه هم قابل ارتقا دادن باشه. نقشه بریزی که از جاهای مختلف دزدی بکنی و نقش مدیریت گروه رو بر عهده داشته باشی که اگر سو مدیریت داشته باشی گروهت از هم بپاشه و در صورت مدیریت درست هم گروهت قوی بشه.
سیستم پلیس هم باید خیلی پیشرفته تر از red dead و gta 5 باشه که اگر کار خلافی انجام بدی برات عواقب داشته باشه و پلیس ها به راحتی ولت نکنن.
سیستم تیر اندازی و مبارزه هم خیلی دوست دارم ارتقا پیدا بکنه که سریع تر ولی واقعی تر باشه که حواست باشه نمیری و مثل بازی های قدیمی راکستار نباشه که هزار تا گلوله بخوری هنوز هم راه بری!
گرافیک و محیط بازی اساس بازی هستش که باید خوب باشه
اما شخصیت های بازی هم خیلی مهمه
مطمئنم شخصیتی دوست داشتنی و پر از عشق مثل آرتور مورگان تا مدت خیلی زیادی در دنیای گیم نخواهیم دید
اما این gta راکستاره و هرچیزی ممکنه شاید شخصیتی از آرتور بهتر بیاد شاید هم نه
اما امیدوارم همچون رد دد ۲ در شخصیت پردازی و گرافیک طوفانی بشه از رد دد ۲ هم بهتر باشه
قدرت راکستاره و کسی با گمان کاری به پیش نمیبره
چیت بی نهایت 😉
انتظار خاصی ندارم گرافیک خوبی داشته باشه مراحل زیاد مپ بزرگی داشته باشه و اینکه بشه کاراکتر رو خودمون شخصی سازی کنیم تصادف ها واقعی تر بشه اب هوا پویا باشه و اینکه انفجار ها واقعی بشه مثلا یه مغازه رو منفجر کنه و اون کلا نابود بشه بعد یه ربع دوباره مثل اول بشه ماشین هاش مدرن باشه امکان اینکه انتخاب شغل داشته باشی هم باشه داستانش هم مثل سن اندرس درباره گنگ ها و مافیا باشه فقط همینا
اینکه ارزش ده سال صبر کردن رو داشته باشه
تنها انتظاری که من دارم اینه که این npc ها هوش مصنوعی chatgpt رو داشته باشن و باهاشون بتونیم تو گیم حرف بزنیم و یا حتی ماموریت هایی رو انجام بدیم 🙂
من خودم چند تا انتظار دارم از این بازی اولی یکم غیر ممکنه
1:با شرکت های ماشین قرارداد ببنده مثل بنز،فورد…..
2:مپ کوچیک تر از gta v اما پر جزئیات تر خیلی پر جزئیات تر
3:داستان احساسی پر مفهوم و عاشقانه به دلیل اینکه بازی به احتمال زیاد داستان دو زوج رو پیش میبره
3: وجود چند جزیره در بازی که بشه مستقیم بهش سفر کرد(فقط تلپورتی نباشه)
4: اب هوای پویا،گرافیک بالاتر از ردد ۲،واقع گرایانه بودن بازی
5:بخش انلاین بازی که باید صد برابر بالاتر از gta v باشه
6:فکر کنم همه با این موافق باشن که حداقل یک شخصیت قدیمی تو بازی باشه
سلام اولا بگم از گپفا خیلی خوشم میاد راجب گیم حرف زده میشه و من که شخصا لذت میبرم دمتون گرم 🙏 از اینکه بگذریم من حقیقتش نه فن راکستار هستم نه اونچنان علاقه ایی به بازی هاش دارم اما به هر حال این از توقعات من :
۱_ کرکتر های جذاب که دارای عمق کافی باشن زن و مرد بودنش برام فرقی نداره ولی دوس دارم کرکتر ها اورجینال باشن نه کلیشه ایی و این کلیشه بودن میتونه شامل موارد تهوع آوری بشه که این روز ها خیلی مد شده اگر کلیشه ایی میخواد باشه باز خدا کنه از نوع جذابش باشه
۲_ سیستم آب و هوای متنوع و تازه و تاثیر گذار در بازی، دیگه خسته شدم از دیدن شب و روزهای تکراری اما راکستار صحبت از گردباد و صاعقه و این حرفا میزد که توجه منو خیلی جلب کرد
۳_ یکی از توقع های اختصاصی من از این بازی وجود بهترین npc های خلق شده تو بازیهاست.
۴_ گیمپلی و طراحی مراحل که میشه گفت مهمترین مورد هست دوست دارم به شدت پر هیجان و با عمق زیاد دنبال بشه و گیمرو درگیر کنه و از ریتم نیوفته خصوصا در خط اصلی داستان حالا چطوری به این برسن برام مهم نیست فقط این نتیجه رو میخوام از این عنوان ، همچنین در طراحی کارای فرعی و تاثیر گذار در گیمپلی توقع خیلی بالا ندارم همینکه در سطح عناوین درجه ۱ هم باشه کفایت میکنه هر چند کارای شگفت انگیز در این مورد قطعا ارزشمند و شایسته توجه و احترامه
۵_ از راکستار و این بازی یک داستان قهرمان پرور نمیخوام حالا تم داستان هر چی هست دوس دارم مسائل سیاسی و مدنی رو هدف قرار بده و بهشون کنایه و طعنه بزنه جوری که حال کنیم و بگیم دم راکستار و گیمینگ گرم
.
.
.
خیلی چیزا هم میشه گفت ولی همین ها کافیه تعدادی از مواردی هم که گفتم خب برای همه بازیها دلم میخواد مثل مورد اول، حقیقتش فکر نکنم این بازی اونقدر هم بترکونه به نظرم دوستان کمتر هایپ بشید. توقع از بازی خیلی بالاست و احتمالا راکستار تو تاریخ ساز ترین دوران خودش هست این بازی الان خیلی سرنوشت ساز هست ، به امید موفقیتش…
اول از همه استوری خوبی داشته باشه . دوم گیم پلی بازی جذاب باشه . سوم آزادی عمل بالایی داشته باشه . چهارم گرافیک بازی که باید یه گرافیک نسل نهمی واقعی باشه نه مثل یه سری بازی هایی که به اسم گرافیک نسل نهمی اومدن ولی در واقعیت …
امیدوارم موفقیت GTA آنلاین باعث نشه که بخش داستانی در این نسخه به حاشیه بره همچنین فکر میکنم بهتره که یه سری تغییرات رو در فرمول قدیمی شون ایجاد کنن برای مثال این نسخه باید طراحی مراحل بهتر و آزاد تری نسبت به ساخته های پیشین راک استار داشته باشه.