Mortal Kombat 1 نزدیک به ۳ میلیون واحد فروخته است
دیوید زاسلاو (David Zaslav)، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری (Warner Bros. Discovery)، تایید میکند که آخرین قسمت از فرنچایز Mortal Kombat، از زمان انتشار خود نزدیک به ۳ میلیون نسخه فروخته است. با گیمفا همراه باشید.
Mortal Kombat 1 چندی پیش با استقبال قابل توجهای از سوی منتقدان عرضه شد و اگرچه برخی از جنبههای این محصول از زمان عرضهاش مورد انتقاد جامعه قرار گرفته است، اما جای تعجبی ندارد که تا این لحظه فروش چشمگیری را تجربه کرده.
همانطور که توسط دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری، در گزارش درآمد سهماهه اخیر این شرکت تایید شد، Mortal Kombat 1 از زمان انتشار خود در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۸ شهریور ۱۴۰۲)، نزدیک به ۳ میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است.
Mortal Kombat 1 در ماههای آینده محتوای زیادی دریافت خواهد کرد، از جمله اولین مبارز DLC آن، یعنی اومنی-من (Omni-Man)، که قرار است در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۵ آبان ۱۴۰۲) از راه برسد.
عنوان Mortal Kombat 1 برای PS5 ،Xbox Series X/S ،Nintendo Switch و PC در دسترس است. نقد و بررسی ما از بازی را به قلم آرمان زرمهر در اینجا بخوانید، جایی که به آن امتیاز ۸.۵ از ۱۰ دادیم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
یعنی تو همین یکی دو ماه از کل استریت فایتر بیشتر فروخته با اینکه برای نسل هشتم نیمد
دوستان کسایی هم که نسخه پریمیوم بازی رو گرفتن omni man باز شده شخصیتش تو حالت early access، خودم امتحانش کردم فوق العادست
مورتال کمبت همیشه فروش بیشتری نسبت به باقی فایتینگ ها داره
بعد یک عده میان میگن این گیم فن بیسش فقط تو ایران قویه
خیلی عجیبه
بازی با محبوبیت مورتال کمبت بعد ۲ ماه نزدیک به ۳ میلیون نسخه میفروشه اونم رو ۴ پلتفرم ( شامل xbox pc ps و نینتندو میشه )
قطعا لیاقت این بازی خیلی بیشتر از ایناس و به شدت فن این سری هستم
اما برام سواله چطور فروش ۳ میلیونی فاینال فانتزی در یه هفته اونم رو یه کنسول ۴۰ ۴۵ میلیونی رو شکست میدونن (شاید تا الان به ۴.۵ الی ۵ میلیون نسخه هم رسیده باشه )
رسانه خیلی راحت میتونه مخاطب رو فریب بده
امیدوارم فروش مورتال کمبت ۱ خیلی فراتر از اینا بره
بمتاسفانه انتقاد های زیادی به بازی دارم که مهم ترینش سیستم پول بازیه
اول اینکه بازی ۳ نوع واحد پولی داره ..چرا یه بازی فایتینگ باید ۳ نوع واحد پولی داشته باشه ؟ به عبارت دریافت سکه در بازی خیلی طاقت فرسا و سخته و شما برای دریافت اسکین در بازی خیلی اذیت میشید (بر خلاف نسخه ۱۱ که راه میرفتید اسکین و تجهیزات مختلف میداد )
نسخه ۱۱ وقتی استوری مود رو بازی میکنید به مقدار زیادی سکه و اسکین بهتون بده جالبه بدونید تو نسخه جدید استوری مود هیچی بهتون نمیده ..حتی یه سکه (برای خودم بسیار عجیب بود و سیستم تجارت شما رو مجبور میکنه پول واقعی بدید ..هنوز یه ایرانی رو نشناختن )
بخش کریپت در نسخه ۱۱ که جاشو به مود اینویژن داده خیلی از لحاظ سیستم پاداش و تجارت بهتر عمل میکنه ..شما با باز کردن صندوقچه ها همیشه شانس دریافت چیزای خوبی دارید ..انواع تجهیزات کرکترها.. انواع اسکین ها
ولی مود اینویژن از این خبرا نیست و شما به سختی میتونید لباس جمع کنید و عموما فقط بهتون رنگ لباس میده xd
خلاصه بخوام بگم سیستم تجارت و پاداش بازی مشکل اساسی داره و خیلی زجر اوره و در کمال تعجب گیمفا در نقد و بررسی بازی بهش اشاره نکرده
بعد ۴۰ ساعت هنوز نتونستم چهار تا اسکین درست حسابی به دست بیارم در حالی که در نسخه ۱۱ بعد این همه ساعت کلی لباس از کرکتر های مختلف داشتم
مورتال کمبت با هر نسخه بیشتر به سمت پول پرستی پیش رفت
به نظر من سبک فاینال فانتزی عامه پسند تره
اتفاقاً میخواستم یه چیزی راجب فروشا بگم که دیدم بهش اشاره کردی.
نینتندو اعلام کرد سوپرماریو جدید طی دو هفته ۴.۳ میلیون نسخه فروخت (قیمت بازی ۶۰ دلاره و پلتفرمش شامل ۱۳۰ میلیون نفره)
با این حساب فروش ۳ میلیون نسخه ۷۰ دلاری فاینال ۱۶ در ۵ روز و فروش ۲.۵ میلیون نسخه ۷۰ دلاری اسپایدرمن ۲ در یک روز روی پلتفرم ۴۰ میلیون نفری فروش فوق العاده قوی محسوب میشه
.
یخورده مرتب بنویسم:
ماریو در ۱۴ روز ۴.۳ میلیون (قیمت ۶۰ دلار ، پلتفرم ۱۳۰ میلیونی)
فاینال در ۵ روز ۳ میلیون (قیمت ۷۰ دلار ، پلتفرم ۴۰ میلیونی)
اسپایدی در ۱ روز ۲.۵ میلیون (قیمت ۷۰ دلار ، پلتفرم ۴۰ میلیونی)
اینا همه زیر سر وارنر هست که تازگیا خیلی زده تو کار پول پرستی
اگه یادت باشه وساه فتالیتی هالوینی هم همینکارو کردن
داداش تو اینویژن رو بازی کنی بالای ۵۰ تا اسکین توشه دقیقا ۴۰ ساعت رو کجا دنبال اسکین میگردی برام سواله
۴۰ ساعت که فقط شامل اینویژن نیست
بخش استوری مود، انلاین pvp ، تاور و اینویژن
در حالی که ۴۰ ساعت تو مورتال ۱۱ باید بگم ده ها برابر مورتال ۱ اسکین داشتم
تو مورتال ۱۱ بخس استوری مود رو تموم میکنی جدا از اینکه کلی بهت اسکین میده، کلی هم سکه میداد که تو بخش کریپت خرج میکردی
مورتال ۱ حالا اسکین بکنار، حتی یه سکه نداد
مشخصه که قصد داره پلیر رو مجبور به پرداخت پول واقعی کنه
مود اینویژن هم تا الان ۲ تا جزیره رو کامل پاکسازی کردم و اسکین خاصی نگرفتم
اپدیت جدید اینویژن هم اومده ولی برای من هنوز اسکورپیون هست نمیدونم داستان چیه
یه نکته ای هم اضافه کنم
در مورتال ۱۱ دریافت بروتالیتی و فیتالیتی خیلی راحت تر و لذت بخش تر بود
ولی در نسخه جدید بازی شما رو مجبور میکنه که مثلا اسکورپیون رو به فلان لول برسونید تا بتونید بروتالیتی بگیرید که یه جورایی ضد حاله چون دریافت بروتالیتی برای هر کرکتر ممکنه ده ها ساعت طول بکشه
مثلا بخوای برای ۵ تا کرکتر یه بروتالیتی باز کنی ممکنه ۱۰ ساعت طول بکشه
خب خیلی اذیت کنندس
بخش کریپت در خصوص اهدا پاداش بسیار بسیار بهتر بود و البته گشت و گذار بخش کریپت هم خیلی دوس داشتم
در تکمیل کامنت قبل
همین امروز اسپایدر من ۲ هم بروز شد و تا ۳۰ اکتبر یعنی طی ۱۱ روز ۵ میلیون فروخته.
جمع بندی:
ماریو در ۱۴ روز ۴.۳ میلیون (قیمت ۶۰ دلار ، پلتفرم ۱۳۰ میلیونی)
فاینال در ۵ روز ۳ میلیون (قیمت ۷۰ دلار ، پلتفرم ۴۰ میلیونی)
اسپایدی در ۱۱ روز ۵ میلیون (قیمت ۷۰ دلار ، پلتفرم ۴۶ میلیونی)
اگر من جای سازنده های مورتال بودم، نسخه بعدی رو اینطوری طراحی میکردم:
MK XL2:
فیکس چهره ها
بهینه سازی آنلاین
حالت تگ
بخش داستانی جذاب که اگر رو این قسمت سخت کار کنن، به نظرم خیلی خوب میشه
حالت به شدت دارک و اتمسفر بسیار بالا( همون فضای MK2 Sega)
صداگذاری منوی بازی به شدت مهمه، برید MK Deceptions یا MK3 Ultimate سگا رو ببینید، چه صدای خفنی داره
شخصیت های مهمان DC یا مارول به هیچ وجه نباشن، اینا گند زدن به بازی، اینا جاشون تو Injustice هست. این گیم هر چی بهش اضافه کنن برای کمبت باز جذابیت داره (حتی عمو پورنگ)، ولی بعد ها میفهمن از سر همین چیزا گیم به چی تبدیل خواهد شد…
اضافه شدن چند حالت داستانی اضافه جدید ( مانند مورتال کمبت سابزیرو برای PS1- مثلا یه چندتا DLC بدن بیرون هر DLC داستان یه شخصیت رو روایت کنه.
اضافه شدن یه مینی (شطرنج) به بازی
رو بخش قبرستون به شدت کار کنن، مثلا پنج برابر نسخه ۱۱ بزرگتر باشه
واسه شماها هولمندر جذابه ولی MK هرگز ربطی به این شخصیت ها نداشته، خیلی وقته مورتال بهش گند زده شده. به نظر من کمبت رو باید با هر ۸ سال یک بار منتشر کنند که ایده تو ذهنشون به خوبی پیاده سازی بشه، نه اینکه از سر کمبود وقت یه چیزیو تند تند بدی بیرون. استدیویی که دو بازی خوب با گیم پلی تازه و متفاوت میده بیرون، واسه نسخه سوم کارش سخت تر میشه و بیشتر باید بشینه رو مورتال بعدی فکر کنه. فقط کمبت بازهای قدیمی سگا حرف من رو درک میکنن، چون با محیط و اتمسفر بازی آشنایی دارن و به نظر من اصل مورتال همینه، نه چیزی که مورتال ندیده ها از سری جدید میان میگن، اره!! این کمبت عااالیه!! . اونها باید از راکستار و از سازنده های Red Dead درس بگیرن.
بعد از هشت سال شما بشین دو سال Red Dead 2 بازی بکن اگر خسته شدی، بعد بیا بگو حرفم غلط
بعید نیست از نو ترغیب بشن به عرضه بازی برای نسل ۸ !
بازی پتانسیل عظیمی داره اما برادران وارنر به این نتیجه رسیدن که تیکه تیکه از این پتانسیل رو به صورت پولی به بازی اضافه کنه
امیدوارم فروشش بیشتر بشه و یک dlc داستانی با شخصیت های محبوب بگیریم
لیاقتش بیشترم هست این باید برای ماه اولش میبود
دیروز قیمت اکانت ظرفیت دو رو پرسیدم
بین یک و نیم تا دو میلیون تومان بود
حقیقتا انتظار این قیمت حجومی رو از سمت مورتال نداشتم
بنظر شما دوستان
با سه الا پنج ماه صبر کردن
قیمت معقولی پیدا میکنه ؟
دوستان توجه داشته باشن که فروش بازیهای فایتینگ نباید با بقیه ژانرا مقایسه بشه. به نظر من ۳ میلیون تا این لحظه فروش خوبیه ضمن اینکه بازیهای فایتینگ در درازمدت میفروشن و مثل بعضی بازیا نیست که بعد چند هفته اول دیگه کسی نره سمتشون. یه مورد دیگه اینکه خیلیا مثل خود من منتظریم نسخه التیمیت بازی بیاد و بخریمش و اینم البته خواسته خود کمپانیه که بتونه با دادن نسخه های مختلف از بازی در طول زمان فروششو زنده نگه داره. البته فروش کمتر نسبت به نسخه قبلی میتونه دلایلی همچون تعداد کمتر دارندگان کنسول نسل نهم، فاصله زمانی کمتر بین انتشار دو نسخه اخیر و طبیعتا پیشرفت گرافیکی کمتر نسبت به نسخه قبلی هم داشته باشه.