ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim

ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim

سجاد عرفانی
۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim

اولین ویدیوی بررسی اجزای داخلی PS5 Slim منتشر شده است و بلاخره می‌توانید نگاهی به قطعات داخلی و ظاهر کلی این کنسول داشته باشید.

یوتوبری با نام Dave2D، به تازگی به بررسی کنسول جدید سونی یعنی PS5 Slim پرداخته است و در این ویدیو می‌توانید اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی این کنسول را تماشا کنید. طبق چیزی که در ویدیو مشاهده می‌شود، به نظر جدا سازی اجزای این مدل، بسیار آسان‌تر از ورژن اورجینال PS5 است.

نکته‌ای که در این ویدیو به راحتی قابل مشاهده است، منظم بودن قطعات داخلی و کوچک‌تر شدن همگی آن‌هاست. از مادربرد کنسول تا هیت‌سینک‌ها و لوله‌های خنک‌کننده، همگی کوچک‌تر از قبل شده‌اند. SSD دستگاه نیز طبق انتظارات، تغییر کرده است چرا که حجم داخلی کنسول بیشتر شده. همچنین منبع تغذیه کنسول بر حسب شکل جدید آن، تغییراتی پیدا کرده است و پنل‌های این کنسول برخلاف مدل قبلی که حالتی ریلی داشت، این بار با استفاده از نیرو، از جای خود جدا می‌شوند.

در بخش سایزبندی، مدل اورجینال دیسک‌دار کنسول ابعادی معادل ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۱۰۴ میلی‌متر داشت که در این مدل، این اعداد به ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۹۶ میلی‌متر کاهش یافته است. ابعاد مدل دیجتالی معمولی کنسول نیز ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۹۲ میلی‌متر بود، که در این مدل این اعداد کاهش یافته و ابعاد کنسول حدودا ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۸۰ میلی‌متر است. اگر بخواهیم جرم کنسول را بررسی کنیم، نسخه‌ی معمولی دیسک‌‎‌دار ۴.۵ کیلوگرم بود که اکنون به ۳.۲ کیلوگرم کاهش یافته است. مدل دیجیتالی آن نیز وزنی معادل ۳.۲ کیلوگرم داشت که اکنون این عدد به ۲.۶ کیلوگرم تغییر پیدا کرده است.

این مدل از کنسول، از ماه نوامبر (آبان) سال ۲۰۲۳ میلادی، ابتدا در آمریکا و سپس در ماه‌های آینده در دیگر نقاط جهان، قابل خرید خواهد بود. همچنین هنگامی که موجودی مدل معمولی PS5 به اتمام برسد، مدل Slim جایگزین آن خواهد شد و دیگر شاهد تولید مدل معمولی نخواهیم بود. ورژن دیسکی این کنسول، با قیمت ۵۰۰ دلار و مدل دیجیتالی با قیمت ۴۵۰ دلار، در دسترس قرار خواهند گرفت.

در پایین می‌توانید ویدیوی بررسی PS5 Slim را تماشا کنید:

Haj_HosseinXerexplayDARKSIRENv-alkalineAMIR WAZOWSKIMajimameysambMaster bladeJavadA.M.E021TahaicIliyaKratosوزغ ( آنتی لگبت)HTrembler𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Cambyses The Third🤘Mohsenj74.snowgirlmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim
ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Felipe گفت:

    حالت افقی .
    خیلی شیک و رسمی کنسول خود را خط خطی کنید !

    Hitoori04Master blade
  • Ps5 رژیم گرفته . یا خیلی لاغره یا خیلی چاق

  • Hitoori04 گفت:

    جدا کردن فیس پلیت ها خیلی ترسناک تر از قبل به نظرمیرسه

    Master blade
  • Hitoori04 گفت:

    پس میشه گفت صرفا یه کاهش وزن و ابعاد بوده و دیسک درایور های قابل جداسازی ، اون استند های افقی چقد بد بودن!

    Master blade
  • Dokhtar_Gamer گفت:

    از لحاظ سخت افزاری و کیفیت حتی نزدیک کنسول XBOX seris X هم نمیشه اما برای کسایی که کیفیت براشون مهم نیست کنسول مناسبیه

    hamidParsalkingHaj_HosseinKingTomدکتره گیمفاLove story games.♕From Ashesmore
  • Kayat گفت:

    یک ویژگی که در ps5 فت وجود داره که کم تر کسی هم از اون اطلاع داره مقاومت این کنسول در برابر نوسانات برقه. البته بنده نمی دونم این رو می تونیم به عنوان یک مزیت در نظر بگیریم یا نه. چرا که شاید بهتر باشه در زمان وقوع چنین نوساناتی وسایل الکتریکی خاموش بشن. این رو دیگه باید کسائی که در این زمینه اطلاع کافی دارن پاسخ بدن.

    در توضیح باید گفت اگر کنسول ps5 فت به برق مستیم یا سه راهی وصل باشه (سه راهی که محافظ نیست و کنترل ولتاژ نداره) اگر در حین اجرای بازی یا روشن بودن دچار نوسانات برق بشید این کنسول همچنان به کار خودش ادامه می ده. این در حالیه که تمام وسائل برقی در زمان وقوع نوسانات برقی در جا خاموش می شوند. بنده چنین مقاومتی رو در ps4 یا سری اس ندیدم و البته اطلاعی هم از سری ایکس ندارم چون کنسول دیگر بنده سری اس است. اما برام جالب بود که موضوع رو به اشتراک بذارم. چرا که چندین بار در زمان نوسانات برق دیدم که به یکدفعه برق رفته و لامپ ها و مانیتور سریع خاموش و روشن شدند ولی ps5 همچنان در حال کار بوده و هیچ تاثیری هم در اون زمان در زمان اجای بازی ندیدم. جالب تر اینکه در سری ۱۱ پلی استیشن ۵ هم دیدم این کنسول مقاومت جالبی در مواجهه به نواسانات برق داره. اما ps4 و سری اس در زمان نوسانات در جا خاموش می شن و باید بعدا ریکاوری دیتا انجام بشه.
    حالا در مورد سری اسلیم هم کنجکاوم. آیا این مزیت یا اشکال در این کنسول هم وجود داره؟

    ParsalkingHamedSolaire of AstoraI Love GTA (در غم دوری GTA 6)Brainiac(خداحافظ).Sony ps powerJavadarminMinecrosoftmore
    • واقعا میخواستم این موضوع رو مطرح کنم
      اما چون هیچ جای دیگه‌ای در موردش حتی نخونده بودم دیگه از نوشتنش منصرف میشدم!
      الان ک کامنت شما رو دیدم ی جورایی برام اثبات شد ای قضیه
      منم سری ۱۱ رو دارم
      موقعی ک برق میره کنسول PS5ام یک یا دو ثانیه بعد خاموش میشه
      خیلی برام جالبه واقعا

      ParsalkingHamedSolaire of AstoraBrainiac(خداحافظ)Sony ps powerarminMinecrosoftگیمرِ روان شناسمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Kayatmore
    • HannaH گفت:

      این رو PS4 و هم PS3 هم داشت. من زمانی این رو متوجه شدم که. مان لانچ PS4 کنسول رو از آمریکا (برق ۱۱۰)خریدم اما وقتی آوردمش استرالیا (برق ۲۲۰ تا ۲۴۰) بدون هیچ مشکلی به برق وصل شد و هنوز هم صحیح و سالم هست. کنسول PS3 رو هم زمان قدیم پدر من از ژاپن خریده یود (برق ۱۰۰) و بدون هیچ مشکلی توی سه کشور با برق های متفاوت کار داد. این یکی از روش هایی هست که سونی کنسول رو‌می تونه با قیمت منتسب تولید کنه و بفرسته هر بازاری که بهش نیاز بیشتر داره و صرفا جعبه رو عوض کنه، نه کنسول رو برای بازار خاصی بسازه.

      دکتره گیمفاKayatهادی صفائی
  • نسخه دیجیتال قشنگه ولی نسخه استاندارد که چه عرض کنم…

  • darkwarrior گفت:

    این اولین محصول اسلیم پلی استیشنه که من توصیه میکنم جهت خرید البته حداقل ۶ماه از عرضه اش باید بگذره
    به لحاظ ابعاد که توی ویترین خوب جا میشه
    و وزنش هم کم شده ک حمل و نقلش راحت تره
    حافظه اش که با این افزایش حجم گیم ها جوابه
    تولید صدا هم که اصلا صدای زبون بسته درنمیاد که ۳۰درصدم ازش کم شده
    قیمتشم که همون۵۰۰دلاره
    سخت افزارشم که بهینه شده از لحاظ مصرف برق و کیفیت تولیدی دیگه مشکل نشتی فلزمایع خنک کننده پردازنده روی مادربرد رو نداره
    پورت یو اس بی جلویی هم که دوتاش تایپ سی شده و از کابل شارژم میشه جهت شارژ گوشی های جدید استفاده کرد
    خلاصه که فرصت خوبیه واس اونایی ک میخوان کنسول جدید بخرن

    hamidParsalkingHTremblerکفتر گیمینگMaster blade.Sony ps powerMinecrosoftFarshidmcگیمرِ روان شناسmore
  • Mohzad گفت:

    ابعادش خیلی هم کوچیکتر نیست.
    این آقا گفت که سرعت لودینگ هر دو SSD مشابه بود.
    استند پلاستیکی برای قرار دادن افقی کنسول هم افتضاح بود.
    تنها نکته مثبت دو تا پرت USB جلو و SSD 1 ترابایت.

    ollieSony ps powerMaster blade
  • WITCHER گفت:

    پردازنده ش ساخت کیه؟ شنیدم میکروچیپ ها رو فقط TSMC تایوان میسازه

  • Repatriate گفت:

    این که قرار بود بهینه تر باشه ، تو ۳تا مقایسه فقط مصرف Marvel Spider man2 مصرفش کمتر بود در نسخه اسلیم!
    اما الان سیاست ۸۲۵گیگابایت سری قبلی رو میفهمم من بازی هکی میزنم وایه دوستام اختلاف ۱T با ۸۲۵GB لفظی ۱۷۵GB هست که در لفظ به چشم نمیاد اما با وجود کراکن در ps5 بازیا معمولا حجم کمترب نسبت به Ps4 میگیرن ، ولی جدا از این ۱۷۵ گیگابایت اندازه ۲تا بازی به سنگینی دیتای TheLastOfUs یا FinalFantasyXVI هست یا تقریبا ۷تا بازی مثل sifu,Stray,Kena…… هست ، از طرفی هم SSD ساپورت میکنه و با افزایش حجم بازیا نسخه اسلیم(۱T) میاد که سونی به فروشش و همچنین بهینه سازی متریال مصرفی(نیمه رسانا و ابررساناها) نیاز داره ، وقتی همه اینا رو میبری زیر ذره یین تا حدودی متوجه میشی چرا شرکت ها باید حتی تو تکنولوژی سیاست به خرج بدن که آروم آروم مصرف کننده رو سوق بدن به سمت خودشون و هر حرکت شتاب زده ای باعث پسرفت میشه،واقعا هم کارشون سخته خدایی کلی کشور با کلی قانون و اقتصاد و فرهنگ مختلف ، مهمتر از همه اینه که استفاده کننده های تکنولوژی حافظه تاریخی قوی دارن این کار کمپانیا رو سختتر میکنه اما در عین حال پولسازترش هم میکنه

  • HTrembler گفت:

    مشکلی با استند پلاستیکی ندارم ولی اولین کاری که موقع خرید باید انجام بدین اینه که صفحه های براق بالایی رو بندازین سطل آشغال و صفحاتی که برای خرید عرضه میشه رو بگیرین. بنظرم الان یکم ارزش خریدش پایینه و امیدوارم با اومد نسخه پرو، ارزون تر بشه
    ۱۴۴/۱۰۰۰

  • قیمتش به عنوان یه مدل اسلیم خیلی گرونه و فرقی با مدل پایه نداره
    دلیلی نمی بینم کسی بخواد مدل اسلیم رو بخره ، چون حتی از لحاظ ظاهری هم مدل اصلی بهتره ، متریال به کار رفته توی اسلیم خیلی چیپ و ارزون به نظر میان .

    Tomollie
  • Farshidmc گفت:

    کنسول خوبیه….خیلی جدا و وصل کردن دیسک درایو جالب بود…من فقط مشکلم باهاش اینه ۴ تیکه شده و پایه استند عمودی نداره

    Tomکفتر گیمینگSony ps powerollieهادی صفائی
  • Eleven گفت:

    پیشنهاد نمیکنم کسایی که فت دارن با اسلیم تعویض کنن
    تغیرات جزئی هستن و به چشم نمیان
    پلی ۵ فت هنوزم از هر لحاظ رتبه یکه توی کنسول های سونی
    فعلا به شخصه دلیل قانع کننده ای نمیبینم که اسلیم رو جایگزین فت کنم
    تا اینکه ورژن پرو بیاد
    ببینیم که اون چه حرفی برای گفتن داره
    شاید گزینه قدرتمند تر و وسوسه انگیزی باشه

  • ولی واقعا کنسول ps5 2020 یک ابهت خاصی داره

  • Alireza گفت:

    سلام بر تمام دوستان عزیز گیمفایی من توی این چند ۹سال که با سایت آشنا شدم هیچوقت اکانت نداشتم فقط می اومدم اخبار و برسی ها رو و دیگر موارد می خوندم این پست یه چیز داشت باعث شد از غارم بیام بیرون این مطلب رو بنویسم لطفاً سونی جان دست از سر این پلاستیک براق بردار نسخه فت وسطش کم بود تو برداشتی تو نسخه اسلیم هم وسط دستگاه که ورودی مکشی هوا هست دوباره براق نگه داشتی هم برداشتی پنل های جدا شونده بالا رو براق کردی آخه مرده درست یکی مثل من که وسواس داره دیونه میشه این خط ها رو ببینه لطفاً تو نسخه های بعدی این عیب که نمیشه گفت اما لطفاً هم وسط هم پنل بالا رو مات کن به والله قشنگ تره هم کاربردی تره شاید یکی خواست SSD رو ارتقا بده کافی ناخن بلند داشته باشه تا ببین چه شود حتی موقع تمیز کردن کنسول هم خط میفته این کسانی درک می کنند که یا PS4 FAT 1116 داشتن یا PS3 FAT یا PS2 SUPER SLIM که سال ۲۰۰۸ اومد یا XBOX ONE FAT داشتن الان با خودتون اگه میگید چرا این همه سال عضو نشدی من درون گرام نه دوستی دوستی دارم نه جای خاصی می رم فقط تو لاک خودمم تنها سرگرمی من جوان ۲۴ ساله که بخاطر مشکل اون مالی اون وقت پدرم که هفت سالم بود اولین کنسولش SEGA MEGA DRIVE 2 بود ولی اولین بار با گیم خونه مادر بزرگم وقتی عموم داشت Resident Evil بازی می کرد آشنا شدم که شیفته این صنعت شدم و تا آخر عمرم هم خواهم بود ببخشید اگر مطلب طولانی شد

  • Abolfazl گفت:

    خیلی کوچیک شده
    بنظر من ابهت ps5 اومد پایی

  • Ruby گفت:

    از لحلظ داخلی تقریبا یشکلن

  • Farhad گفت:

    نسخه اسلیم همه جای دنیا همون قیمت نسخه فت است حالا وقتی اسلیم بیاد ایران قیمتش میشه دو برابر قبلی !

ویدیو: بررسی سخت‌افزار داخلی PS5 Slim