استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا

استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟

علیرضا محمدی
۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا

این مقاله پروژه‌های معرفی شده فعلی، شایعات مربوط به استودیوهای پلی استیشن، بانجی (Bungie) و قراردادهای ترد پارتی و سکند پارتی شرکت را خلاصه می‌کند. با گیمفا همراه باشید.

به پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شویم، سالی که تا به اینجای کار برای جامعه بازیکنان تجربه‌ای فراموش نشدنی را رقم زده است، اما توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی شاید در آینده از آن به تلخی یاد کنند.

اخبار مربوط به اخراج‌ها و فروش یا تعطیلی استودیوها نه تنها سازندگان این صنعت را آزرده‌خاطر ساخته است، بلکه برای طرفداران این عرصه از هنر نیز اضطراب‌آور به نظر می‌رسد.

با این حال، احتمالاً اکثریت شما از صحبت کردن درباره اتفاقات گذشته (خریدها، اخراج‌ها، شکست‌ها و …) خسته شده‌‌اید. بنابراین قصد داریم خلاصه‌ای جامع و مفید از برنامه‌های آتی پلتفرم گیمینگ شرکت سونی (Sony)، یعنی پلی استیشن، را به شما ارائه دهیم. امیدوارم ویترین محصولات دو سال آینده واقعاً خوب باشد.


ژاپن

۱. استودیوی Polyphony Digital (فعالیت از سال ۱۹۹۸) – سازنده فرنچایز Gran Turismo

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Gran Turismo 7 در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر شد و Polyphony Digital در آینده‌ای که برای ما قابل پیش‌بینی است، به پشتیبانی از آن خواهد پرداخت.

رئیس استودیو، یعنی کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، در مصاحبه اخیر خود گفته است که آن‌ها توسعه بازی Gran Turismo 8 را شروع کرده‌اند.

۲. استودیوی Team Asobi (فعالیت از سال ۲۰۲۱) – سازنده عنوان واقعیت مجازی Astro’s Playroom

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Team Asobi در حال تکمیل کادر خود برای ساخت یک «بازی اکشن و سه‌بعدی» است. تقریبا می‌توان گفت که این محصول دنباله‌ای بر بازی Astro’s Playroom سال ۲۰۲۰ خواهد بود، اما در این مرحله اطلاعات چندانی از آن در دست نیست. به نظر می‌رسد این بازی از هدست واقعیت مجازی PSVR2 پشتیبانی خواهد کرد.

بازی بعدی بزرگترین ساخته آن‌ها تا به امروز محسوب می‌شود. این استودیو از حدود ۳۵ کارمند در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۶۰ کارمند در سال ۲۰۲۲ رسیده است. آن‌ها انتظار دارند در نهایت به ۱۰۰ کارمند افزایش پیدا کنند.

بازی بعدی Team Asobi به طراحی ژاپنی خود وفادار خواهد ماند و تیم سازنده می‌خواهند شما احساس کنید که این بازی در ژاپن ساخته شده است. Team Asobi روی اصلاح کنترل‌های بازی تمرکز خواهد کرد، به شکلی که بتوانند از کنترلر پلی استیشن ۵، یعنی دوال‌سنس (DualSense)، نهایت بهره را ببرند.


اروپا

۱. استودیوی Firesprite (فعالیت از سال ۲۰۱۳) – سازنده The Persistence و Horizon Call of the Mountain

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

استودیوی Firesprite بازی Horizon Call of the Mountain که یک عنوان واقعیت مجازی است را در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (۳ اسفند ۱۴۰۱) برای هدست PSVR2 منتشر کرد.

  1. این تیم در حال حاضر توسعه یک محصول ماجراجویانه، ترسناک و AAA را دنبال می‌کند. بازی مورد بحث عنوانی اکشن-ماجراجویی خواهد بود که دارای روایتی تاریک (بر اساس تصمیمات) است و با اسم رمز Heartbreak شناخته می‌شود.
  2. Firesprite همچنین مشغول ساخت بلاک‌باستری در سبک اکشن-ماجراجویی است که چندنفره بوده و شایعات به ما می‌گویند ممکن است عنوانی جدید از فرنچایز Twisted Metal باشد.
  3. محصولات در دست ساخت این توسعه‌دهنده تنها به اینجا ختم نمی‌شوند و اطلاعات موجود از ساخت یک IP جدید با کیفیت AAA می‌گویند که رایگان و سرویس محور است. طبق شنیده‌ها، این بازیِ شوتر قصد دارد استانداردها را تغییر دهد.

شرکت Firesprite یک تیم جدید در داخل استودیوی اصلی ایجاد کرده که به ساخت عناوین موبایل اختصاص دارند. آن‌ها همچنین ظاهراً روی یک بازی موبایل نیز کار می‌کنند.

۲. استودیوی Guerrilla Games (فعالیت از سال ۲۰۰۰) – سازنده Killzone و سری Horizon

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Horizon Zero Dawn Remaster

شایعه شده که برای PS5 در حال توسعه است و ظاهراً شامل مدل‌های جدید کاراکتر، نورپردازی و انیمیشن‌ها، ویژگی‌های جدید دسترسی، بهبود کیفیت و سازگاری با کنترلر DualSense خواهد بود.

Horizon Online Co-Op

طبق گزارشات، یک بازی چندنفره نیز از این فرنچایز در دست ساخت است. چندی پیش، بیش از ۱۰ دقیقه از گیم‌پلی آن به بیرون درز کرد و ما می‌توانیم مجموعه‌ای متنوع از شخصیت‌ها را ببینیم که در یک دنیای باز با هم تعامل دارند.

Horizon 3

شرکت Guerilla Games همچنین تایید کرده است که قسمت سوم از مجموعه Horizon در دست توسعه قرار دارد.

Horizon MMO

به گزارش سایت خبری MTN، این بازی توسط NCSoft، شرکت کره‌ای سازنده Lineage و Guild Wars MMO، ساخته خواهد شد.

عناوین موبایل

به نظر می‌رسد یک بازی موبایل نیز توسط استودیوی مورد بحث در دست توسعه باشد. با این حال، سخت است که بگوییم با یک IP جدید طرفیم یا نسخه موبایلی یکی از آن پروژه‌های چندنفره.

۳. استودیوی Housemarque Games (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Resogun و Returnal

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

پس از Returnal، استودیوی Housemarque اکنون سخت در حال کار روی بازی بعدی خود است. ظاهراً این محصول یک IP جدید خواهد بود، بنابراین فعلاً Returnal 2 را مشاهده نخواهیم کرد. مهم است که بدانید Housemarque به ندرت دنباله‌هایی برای بازی‌های خود می‌سازد.

۴. استودیوی London (فعالیت از سال ۱۹۹۳) – سازنده Blood and Truth

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

بازی بعدی استودیوی London یک عنوان مبارزه‌ای آنلاین و کو-آپ است که در برداشت جدیدی از لندن فانتزی و مدرن اتفاق می‌افتد. این محصول جاه‌طلبانه‌ترین بازی آن‌ها تا به امروز خواهد بود و بر اساس موتور داخلی Soho ساخته می‌شود. موتور مذکور برای بهره‌گیری کامل از قابلیت‌های پلی استشن ۵ طراحی و ساخته شده. تیم سازنده:

هدف اصلی ما آوردن عناصر علمی-تخیلی، جادویی و درهم آمیختن آن عناصر با جهان‌های آشنا است.

۵. استودیوی Media Molecule (فعالیت از سال ۲۰۰۶) – سازنده Dreams و مجموعه Little Big Planet

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شرکت Media Molecule اخیراً اعلام کرد که پشتیبانی از عنوان Dreams در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) به پایان می‌رسد. با وجود آن، بازی همچنان برای خرید در دسترس خواهد بود.

آن‌ها همچنین تایید کردند که روی یک پروژه کاملاً جدید کار می‌کنند و گفتند:

ما هنوز آماده صحبت در این مورد نیستیم، اما می‌توانیم تأیید کنیم که Dreams 2 یا عنوانی از سری Dreams نخواهد بود.

Media Molecule در آینده‌ای نزدیک، ۱۵ تا ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

۶. استودیوی Nixxes Software (فعالیت از سال ۱۹۹۹) – مسئول پورت عناوین پلی استیشن برای PC

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

پروژه‌هایی که توسط این استودیو انجام شده‌اند:

  • توسعه پچ‌های Horizon Zero Dawn Complete Edition برای PC
  • پورت Marvel’s Spider-Man Remastered برای PC
  • پورت Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای PC
  • پورت Ratchet & Clank: Rift Apart برای PC
  • پورت Horizon Forbidden West: Complete Edition برای PC

بازی‌هایی که توسط توسعه‌دهندۀ خودشان پورت شده‌اند:

  • Returnal
  • Sackboy: A Big Adventure
  • Death Stranding
  • Horizon Zero Dawn
  • Days Gone

پروژه‌هایی که Nixxes Software می‌تواند در آینده به انجام آن‌ها کمک کند:

  • پورت Ghost of Tsushima برای PC

اطلاعات جدید منتشر شده از سوی استودیوی Nixxes Software این حقیقت را مطرح می‌کند که آن‌ها علاوه بر توسعه پورت‌های PC، در حال کار روی ریمسترها نیز هستند:

آنچه ما برای استودیوهای پلی استیشن فراهم می‌کنیم پورت‌های PC با کیفیت بالا و همچنین کار بیشتر در حوزه ساخت ریمسترها است.

۷. استودیوی Savage Game (فعالیت از سال ۲۰۲۰) – توسعه‌دهنده عناوین موبایل

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

استودیوی Savage Game هم‌اکنون در حال توسعه «یک بازی موبایلی اکشن، سرویس محور، AAA و معرفی نشده» بوده و این تنها چیزی است که در حال حاضر می‌دانیم.

۸. استودیوی XDev (فعالیت از سال ۲۰۰۰) – پشتیبانی از عناوین Until Dawn و Detroit Become Human

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

در حال حاضر، استودیوی XDev در همکاری با شرکای شخص ثالث، روی بازی‌هایی مانند Rise of the Ronin و Stellar Blade کار می‌کند.


آمریکای شمالی

۱. استودیوی Bend (فعالیت از سال ۱۹۹۳) – سازنده Uncharted: Golden Abyss و Days Gone

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شرکت Bend Studio در حال حاضر روی IP جدیدی کار می‌کند که شامل بخش چندنفره بوده و بر اساس سیستم جهان باز Days Gone ساخته می‌شود. محصول مورد بحث از ژوئن سال ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) در حال توسعه است. طبق آخرین گزارشات و بر اساس پروفایل یکی از هنرمندان مفهومی بازی، عنوان مذکور در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

۲. استودیوی Bluepoint Games (فعالیت از سال ۲۰۰۶) – سازنده Shadow of the Colossus و Demon’s Souls

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Bluepoint Games در حال حاضر روی یک «بازی اورجینال» کار می‌کند. اینکه عبارت «بازی اورجینال» به معنای یک IP کاملاً جدید است یا دنباله‌ای برای فرنچایزهای قبلی، هنوز مشخص نیست.

  • شایعه: Millie A ادعا کرده که Bluepoint Games در حال کار بر روی یک بازی اورجینال بوده که از نظر اندازه شبیه به بازی Miles Morales از استودیوی Insomniac Games است.
  • شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد آن‌ها در حال کار بر روی دنباله و ریمستر Bloodborne هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که شخص اصلی پشت این شایعه در مورد قابل اعتماد بودن منبع خود مطمئن نیست.
  • همچنین شایعاتی وجود داشت و حاکی از آن بود که نسخه جدید inFAMOUS در حال ساخت بوده و توسط Bluepoint Games توسعه داده می‌شود. با این حال، استودیوی Sucker Punch این شایعات را رد کرد.

۳. استودیوی Haven (فعالیت از سال ۲۰۲۱) – تأسیس شده توسط جید ریموند (Jade Raymond)

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Haven Studios رسماً بازی جدید خود با نام Fairgame$ را در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، به جز اینکه یک عنوان سرویس محور PvP است و برای PS5 و PC توسعه می‌یابد.

به نظر می‌رسد که بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، به این معنی که ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد اطلاعات بیشتری از آن باشیم.

۴. استودیوی Insomniac Games (فعالیت از سال ۱۹۹۴) – سازنده فرنچایزهای Resistance و Marvel’s Spider-Man

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شده در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲)

محتوای پس از عرضه بازی ممکن است در آینده‌ای نزدیک منتشر شوند (مانند DLC «شهری که هرگز نمی‌خوابد»). همچنین Insomniac Games به طور رسمی اعلام کرده که اگر بازیکنان بخواهند، به سراغ ساخت یک اسپین-آف از کاراکتر ونوم (Venom) خواهد رفت.

Marvel’s Wolverine

به گفته جف گراب (Jeff Grubb)، عنوان Wolverine یک سال بعد از Marvel’s Spider-Man 2، یعنی در پاییز ۲۰۲۴، عرضه می‌شود. با این حال، شایعات و گزارشاتی نیز درباره انتشار بازی در سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

ادعاهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه Insomniac Games به دنبال ساخت بازی با درجه سنی “Hard R” است و در عین حال، از هرگونه ارتباط با فیلم‎‌های مردان ایکس کمپانی فاکس (Fox) نیز اجتناب خواهد کرد.

گزارشاتی مبنی بر تفاوت این بازی با سری Marvel’s Spider-Man وجود دارد، مبنی بر اینکه به جای کاملاً جهان باز بودن، ساختاری نیمه جهان باز خواهد داشت (مشابه طراحی God of War).

نویسنده عنوان Spec Ops: The Line در حال کار روی داستان بازی است. Insomniac Games اعلام کرده بازی‌هایی که این استودیو از شخصیت‌های مارول (Marvel) می‌سازد، مانند دنیای سینمایی مارول (MCU) به هم متصل نیستند، اما این اتفاق ممکن است برای Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Wolverine رخ دهد.

عنوان چندنفره استودیوی Insomniac Games

در حال حاضر اطلاعات زیادی از آن در دست نیست. موجودیت این بازی از طریق یک لیست شغلی به بیرون درز کرد. به نظر می‌رسد فهرست مشاغل مذکور به این موضوع نیز اشاره دارد که با یک IP جدید طرف هستیم.

۵. استودیوی Naughty Dog (فعالیت از سال ۱۹۸۴) – سازنده عناوین Jak and Daxter ،Uncharted و The Last of Us

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

The Last of Us: Factions

کوتاکو (Kotaku) اخیراً گزارش داد که Naughty Dog بیش از ۲۵ نفر از توسعه‌دهندگان قراردادی خود را اخراج کرده است و اگرچه Factions (عنوان چندنفره The Last of Us) لغو نشده، اما به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته ViewerAnon، در استودیوی Naughty Dog از بازی The Last Of Us: Factions به عنوان یک پروژه مرده یاد می‌شود. گزارشاتی نیز منتشر شد و ادعا کرد که بازی مورد بحث به طور بالقوه دارای لابی‌هایی با حضور ۴۰ بازیکن خواهد بود.

اخبار منتشر شده درباره The Last of Us: Factions بسیار تلخ به نظر می‌رسند و تعجب نخواهم کرد اگر که لغو شود، محدود گردد و یا به تیم دیگری با تجربه ساخت عناوین چند‌نفره بیشتر منتقل شود.

در نهایت، ماه گذشته کارگردان این اثر اعلام کرد که همچنان روی این بازی کار می‌کند.

The Last of Us Part 3 (شایعه)

طبق گفته ViewerAnon، محصول بعدی Naughty Dog چیزی نیست جز The Last of Us Part 3. بازی مذکور همچنین توسط نیل دراکمن (Neil Druckmann) مورد اشاره قرار گرفت.

شایعه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این بازی می‌تواند برای PS5 و PS6 منتشر گردد (احتمالاً با هدف انتشار در انتهای نسل فعلی، مانند دو بازی گذشته).

IP جدید استودیوی Naughty Dog (شایعه)

قبلاً اشاره شده بود که کورت مارگناو (Kurt Margenau)، کارگردان The Last of Us Part 2، در حال کار بر روی یک IP جدید است و به نظر می‌رسد این پروژه فرضی ممکن است موضوعی فانتزی یا علمی-تخیلی داشته باشد.

نظریه کوچک و شخصی من: انتظار دارم که یک IP جدید از کورت مارگناو، بازی بعدی Naughty Dog باشد (مخصوصاً بعد از شکست Factions). سپس اگر موفق عمل کند، Factions منتشر خواهد شد و در آخر، The Last of Us Part 3 را برای عرضه در انتهای نسل خواهیم داشت.

۶. استودیوی PixelOpus (تاسیس در سال ۲۰۱۴ / پایان فعالیت در سال ۲۰۲۳) – سازنده Entwined و Concrete Genie

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شایعه‌ای وجود داشت که محصول بعدی آن‌ها قرار است یک بازی جدید از فرنچایز Sly Cooper باشد و با همکاری Sony Animation ساخته شود.

این استودیو در حال حاضر به طور رسمی تعطیل شده و تا جایی که من می‌توانم بگویم، مشخص نیست بازی‌ای که روی آن کار می‌کردند، لغو شده یا به استودیوی دیگری منتقل شده است.

۷. استودیوی San Diego (فعالیت از سال ۲۰۰۱) – سازنده فرنچایز MLB

استودیوی San Diego اخیراً عنوان MLB The Show 23 را منتشر کرد و احتمالاً در حال کار روی نسخه بعدی است.

۸. استودیوی Santa Monica (فعالیت از سال ۱۹۹۹) – سازنده عناوین God of War

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

God of War Ragnarök

در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر شد. کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان خلاق استودیو، در حال حاضر روی عنوان دیگری کار می‌کند، اما ماهیت این پروژه فعلاً به صورت یک راز باقی مانده است.

IP جدید

برخی شایعات می‌گویند که کوری بارلوگ در حال کار روی یک IP فضایی و علمی-تخیلی است. همچنین گزارشاتی وجود دارد که ادعا می‌کنند بازی مورد بحث ما بر اساس یک IP لغو شده در سال ۲۰۱۰ ساخته می‌شود.

اضافه بر موارد گفته شده در بالا، برخی منابع ادعا کرده‌اند که استودیوی Santa Monica مشغول توسعه یک IP جدید با دنیایی فانتزی است.

God of War 3

به گفته ViewerAnon، استودیوی Santa Monica در حال کار بر روی یک بازی جدید از فرنچایز God of War است، گرچه او مطمئن نیست که این محصول، یک بازی تمام عیار خواهد بود یا یک «نیمه دنباله» مانند Miles Morales و یا حتی یک DLC برای Ragnarok.

۹. استودیوی Sucker Punch (فعالیت از سال ۱۹۹۷) – سازنده Sly Cooper و inFAMOUS

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

این استودیو پس از عرضه بازی در جولای سال ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹)، مدتی پیش پشتیبانی از Ghost of Tsushima را به پایان رساند.

Ghost of Tsushima 2 (شایعه)

حتی اگر به صورت رسمی اعلام نشده باشد، ساخت دنباله Ghost of Tsushima تقریباً قطعی است. تبلیغی نیز برای پلی استیشن ۵ منتشر شده که به نظر می‌رسد اشاره‌ای جزئی به دنباله Ghost of Tsushima دارد. در آگهی‌های شغلی نیز بارها اشاره شده که انتظار دارند شخصی که استخدام می‌شود، به سیستم مبارزات Ghost of Tsushima اشراف کامل داشته باشد.

پروژه چندنفره (شایعه)

ظاهراً فهرست شغلی اخیر به یک پروژه چندنفره از سوی استودیوی Sucker Punch اشاره دارد. بر اساس جملات همین فهرست، به نظر می‌رسد به جای حالت چندنفره متصل به عنوانی دیگر، با محصولی مستقل و جدید طرف هستیم.

۱۰. استودیوی Valkyrie Entertainment (فعالیت از سال ۲۰۰۲) – تیم پشتیبانی

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Valkyrie Entertainment به استودیوی Santa Monica کمک کرد تا God of War Ragnarök را آماده انتشار کند. فراتر از آن، فهرست‌ مشاغل شرکت نشان می‌دهد که استودیوی مورد بحث مشغول کار روی چندین پروژه شامل بازی‌های موبایل و کنسول است، از جمله یک عنوان استراتژی معرفی نشده.

۱۱. استودیوی Firewalk (فعالیت از سال ۲۰۱۸) – در سال ۲۰۲۳ توسط سونی خریداری شد

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Firewalk به طور رسمی بازی جدید خود، یعنی Concord، را در شوکیس سال ۲۰۲۳ پلی استیشن معرفی کرد. اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست، اما می‌دانیم که در فضا جریان دارد، PvP بوده و برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. توسعه محصول مورد بحث از آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) آغاز شده.

۱۲. استودیوی Malaysia (فعالیت از سال ۲۰۲۰) – تیم پشتیبانی

احتمالاً در حال ارائه پشتیبانی یا ساخت یک بازی اورجینال است.

۱۳. Playstation Visual Arts Studio (فعالیت از سال ۲۰۱۸) – بخش تازه تأسیس

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Uncharted 5 / Uncharted Remake (شایعه)

طبق یک فهرست شغلی مرتبط با سونی، این استودیو بخشی تازه تأسیس در مجموعه پلی استیشن بوده و در شهر سن دیگو مستقر شده.

گزارشات می‌گویند که این تیم در حال همکاری با Naughty Dog برای توسعه یک پروژه هیجان‌انگیز است؛ اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که این پروژه چه خواهد بود، دو نظریه وجود دارد:

  1. بازی جدید Uncharted
  2. ریمیک اولین Uncharted

تیم هنرهای تجسمی پلی استیشن قبل از اینکه پروژه به Naughty Dog منتقل شود، روی ریمیک The Last of Us کار می‌کرد، بنابراین این احتمال وجود دارد که آن‌ها پیش از ساخت عناوین اورجینال، روی برخی بازسازی‌ها کار کنند (مانند استودیوی Bluepoint Games).

۱۴. استودیوی Bungie (فعالیت از سال ۱۹۹۱) – سازنده Marathon ،Halo و Destiny

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Marathon

شرکت Bungie رسماً بازی Marathon را در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. تاریخ انتشار دقیق آن فعلاً مشخص نیست، اما هم‌اکنون می‌دانیم که در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

بستۀالحاقی Destiny 2: The Final Shape

The Final Shape هشتمین بستۀالحاقی (DLC) برنامه‌ریزی شده برای Destiny 2 و دوازدهمین بستۀالحاقی منتشر شده از فرنچایز Destiny خواهد بود. این بسته به طور رسمی در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

گزارشاتی به نقل از چندین منبع می‌گویند که Destiny 2: The Final Shape به جای تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ (۸ اسفند ۱۴۰۲)، در ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) عرضه خواهد گشت.

فرنچایز Destiny

حدود یک سال دیگر، برنامه ۱۰ ساله استودیوی Bungie برای جهان Destiny به پایان می‌رسد. به دلیل اخراج‌ها و تأخیرهای صورت گرفته، هنوز هیچ تغییر قابل توجه‌ای در برنامه‌های بلندمدت Destiny 2 به کارکنان اعلام نشده است.

هیچ برنامه شناخته شده‌ای برای کاهش پشتیبانی از Destiny 2 به سطوح قبلی خود وجود ندارد. همچنین اطلاعات جدیدی در مورد برنامه‌های درازمدت فرنچایز – از جمله چیزی شبیه Destiny 3 – به چشم نمی‌خورد.

Matter

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Bungie در حال کار بر روی یک محصول اکشن سوم‌شخص و AAA است که تمرکز زیادی روی مبارزات PvP خواهد داشت. توسعه Matter هم‌اکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد و تاریخ انتشار مشخصی از آن در دست نیست.

بازی موبایل Destiny

شنیده‌ها حاکی از آن است که NetEase و Bungie در حال کار روی یک بازی موبایل از فرنچایز Destiny هستند و این عنوان بیش از سه سال است که در دست توسعه قرار دارد.

همچنین به نظر می‌رسد که Bungie علاقه‌مند به ساخت موتور بازی‌سازی موبایل خود برای «دسترسی بیشتر به بازیکنان پلتفرم‌های iOS و اندروید» است. مدیرعامل Bungie، پیت پارسونز (Pete Parsons)، اعلام کرد که «NetEase تجربه‌‌ای قابل توجه‌ در زمینه موبایل دارد که ما نداریم و این همکاری به ما اجازه پرورش ایده‌های جدید را خواهد داد».


قراردادهای سکند پارتی

۱. استودیوی Deviation games (فعالیت از سال ۲۰۱۹) – تأسیس شده توسط سازندگان سابق Call Of Duty

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

ظاهراً ۱۰۰ توسعه‌دهنده از این استودیو در حال کار روی یک IP جدید و AAA هستند. بازی مذکور به احتمال زیاد یک محصول سرویس محور بوده که از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) در حال توسعه است.

  • گزارشات مربوط به تعدیل نیروی گسترده در استودیو حاکی از اخراج ۹۰ کارمند هستند.
  • به نظر می‌رسد بازی مورد بحث، کنسل شده است و ظاهراً بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری داشته.
  • کالین موریارتی (Colin Moriarty) نیز معتقد است که این بازی لغو شده.

اکثریت از احتمال بالای خریداری شدن Deviation games توسط سونی خبر می‌دادند. با این حال، شایعات اخیر در مورد تعدیل نیرو و لغو احتمالی بازی، تردیدها را برانگیخته است.

۲. استودیوی Arrowhead (فعالیت از سال ۲۰۰۸) – سازنده Helldivers

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

تریلر Helldivers 2 چندی پیش لو رفت، اما بازی به طور رسمی در شوکیس پلی استیشن سال ۲۰۲۳ معرفی شد و قرار است در تاریخ ۸ فوریه سال ۲۰۲۴ (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) منتشر شود.

۳. استودیوی Lucid Games (فعالیت از سال ۲۰۱۱) – سازنده Destruction All Stars

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شایعه شده که استودیوی Lucid Games در حال کار روی یک عنوان جدید از سری WipeOut است. بازی مذکور برای کنسول‌های PS5/PSVR2 توسعه می‌یابد و احتمالاً استودیوی XDev در توسعه بازی به Lucid Games کمک می‌کند.

۴. استودیوی Ballistic Moon (فعالیت از سال ۲۰۱۹)

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

استودیوی Balistic Moon روی یک بازی با اسم رمز Project Bates کار می‌کند. محصول مذکور اثری در ژانر وحشت بقاء بوده و برای رایانه‌های شخصی و کنسول پلی استیشن ۵ توسعه می‌یابد. بازی مورد بحث از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد.

شایعاتی مبنی بر خریداری شدن استودیوی Balistic Moon توسط سونی وجود دارد.


قراردادهای ترد پارتی

۱. استودیوی From Software (فعالیت از سال ۱۹۸۶) – سازنده Dark Souls ،Armored Core و Elden Ring

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه From Software روی یک بازی انحصاری برای پلی استیشن کار می‌کند و Bloodborne نیست. کنجکاو هستم که اگر این شایعه واقعی باشد، چه خواهد بود.

سونی همچنین در اوایل سال ۲۰۲۲ سهم خود را در From Software به ۱۴.۰۹ درصد افزایش داد. در نتیجه، اگر فیلم، سریال یا مجموعه‌ای تلویزیونی از عناوین From Software ساخته شود، به احتمال زیاد توسط شرکت سونی انجام خواهد شد.

۲. استودیوی Remedy Entertainment (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Max Payne ،Control و Alan Wake

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

۵۰۵ Games و Remedy Entertainment

Codename Heron: دنباله‌ای بر بازی Control است که هنوز در مراحل مفهومی قرار دارد و با بودجه‌ بیشتری نسبت به اولین نسخه ساخته خواهد شد.

Codename Condor: یک اسپین‌-آف چندنفره PvE از بازی Control است که برای انتشار روی PC، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حال توسعه قرار دارد. این بازی با Northlight Engine ساخته می‌شود و قرار است از حالت کو-آپ چهارنفره پشتیبانی کند.

انتشارات Rockstar Games

ریمیک نسخه‌های ۱ و ۲ فرنچایز Max Payne

انتشارات Tencent

Codename Kestrel: اثری چندنفره و پولی که با همکاری شرکت چینی Tencent در دست توسعه قرار دارد. Remedy Entertainment برای ساخت این محصول از موتور Unreal Engine استفاده می‌کند و قرار است نخستین بازی سرویس محور Remedy Entertainment نام بگیرد. تولید آن به تازگی ریبوت شد و هم‌اکنون در مرحله اثبات مفهوم قرار دارد.

بازی انحصاری پلی استیشن؟

کلر بروملی (Claire Bromley)، تهیه‌کننده بخش بین‌الملل پلی استیشن، چندین پست استخدامی را از Remedy Entertainment به اشتراک گذاشت. در حال حاضر، این تنها چیزی است که از همکاری دو شرکت می‌دانیم و شاید اصلاً چیز خاصی نباشد.

۳. استودیوی Team Ninja (فعالیت از سال ۱۹۹۵) – سازنده Ninja Gaiden ،Nioh و Wo Long: Fallen Dynasty

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

استودیوی Team Ninja در حال حاضر مشغول کار روی بازی Rise of the Rōnin بوده که قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. همانطور که قبلا ذکر شد، XDev به توسعه بازی کمک می‌کند. به گفته کارگردان خلاق پروژه، بازی Rise of the Rōnin جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ای است که استودیوی Team Ninja تا به حال توسعه داده.

۴. استودیوی Shift Up Corporation (فعالیت از سال ۲۰۱۳) – سازنده Stellar Blade

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

Stellar Blade اولین پروژه استودیوی Shift Up Corporation بود و در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. در سال ۲۰۲۱، SIE حقوق بازاریابی بازی را خرید و اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ ناشر آن خواهد بود. عنوان مورد بحث برای انتشار در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است (البته اگر در این مرحله دوباره تأخیر بخورد تعجب نمی‌کنم).

۵. استودیوی Sumo Digital (فعالیت از سال ۲۰۰۳) – سازنده Sackboy: A Big Adventure

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

سَنَدی شامل چندین پروژه SIE معرفی شده/معرفی نشده با Gematsu به اشتراک گذاشته شد. Gematsu توانست به طور مستقل چندین عنوان فهرست شده در سند را به کمک منابع متعدد آشنا با توسعه آن‌ها تأیید کند.

یکی از این پروژه‌ها محصولی با نام رمز “Project Carbon” بود. بر اساس سند مذکور، با یک عنوان جهان باز طرف هستیم که دارای بخش چندنفره نیز است.

۶. استودیوی People Can Fly (فعالیت از سال ۲۰۰۲) – سازنده Outriders و یک نسخه از فرنچایز Gears of War

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه People Can Fly روی یک بازی جدید برای پلی استیشن با اسم رمز “Project Ooze” کار می‌کند (این اسم رمز رسمی نبوده و توسط DuskGolem به بازی نسبت داده شده).

بازی مورد بحث ظاهراً یک RPG علمی-تخیلی است که از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره می‌برد. به خاطر داشته باشید ما هنوز به طور قطع نمی‌دانیم که People Can Fly توسعه‌دهنده واقعی این پروژه است یا خیر.

در حاشیه: People Can Fly همچنین در حال کار روی موارد زیر است:

  • بازی بدون عنوان Xbox Game Studios با اسم رمز Project Maverick
  • بازی بدون عنوان Square Enix با اسم رمز Project Gemini
  • بازی تعاملی و بدون عنوان Take-Two Interactive با اسم رمز Project Dagger

۷. استودیوی Kojima Productions (فعالیت از سال ۲۰۰۵) – سازنده Death Stranding

خلاصه‌ای جامع از برنامه‌های آینده پلی استیشن

محصول بعدی استودیوی Kojima Productions چیزی نیست جز Death Stranding 2. این بازی به طور رسمی در TGA 2022 معرفی شد و تاریخ انتشار آن هنوز نامشخص است.

به احتمال زیاد طی اواخر سال جاری در مراسم The Game Awards شاهد بازی‌های بیشتری از این استودیو باشیم.


از همراهی و توجه شما دوستان گیمفایی صمیمانه سپاسگزارم.

Amsc人Acker益man人محمدامین حیدریDota2ExplorerXerexplayNiko_BladeCambyses The ThirdDallihoseinmDARKSIRENLeroxCharlie Chaplins.snake✎﹏ȏṃıԀA.M.GAMER˝KianWalleR MaNشایانRubymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا
استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استودیوهای پلی استیشن و شرکای احتمالی آن روی چه بازی‌هایی کار می‌کنند؟ - گیمفا