توسعهدهنده سابق راکستار: نقشه GTA 6 باید کوچکتر و متراکمتر باشد
یکی از توسعهدهندگان سابق شرکت راکستار (Rockstar) که روی Red Dead Redemption و GTA Vice City Stories کار کرده است، میگوید نقشۀ GTA 6 باید کوچکتر و متراکمتر باشد.
GTA 6 مورد انتظارترین بازی جهان است. پس از موفقیت غیرقابل تصور GTA 5 و GTA Online و Red Dead Redemption 2، ما بسیار ذوق و شوق داریم تا ببینیم شهر وایس سیتی این بار چگونه توسط راکستار به تصویر کشیده میشود. در گفتوگویی با PCGamesN، یکی از توسعهدهندگان سابق راکستار متذکر شده که امیدوار است GTA 6 نسبت به نسخههای قبلی، یک مکان کوچکتر اما متراکمتر ارائه بدهد.
تونی گولند (Tony Gowland)، توسعهدهندۀ سابق راکستار، در این باره گفت:
در مورد چیزهایی که امیدوارم [GTA 6] باشد، شخصاً دوست دارم اندازۀ کوچکتری از جهان بازی را شاهد باشیم، یک مکان کوچکتر اما بسیار متراکم باعث میشود تا خاطرات خوش نسخههای قدیمی زنده شود.
تنها چیزی که از GTA 6 دیدم، همان کلیپهای لو رفته هستند که سریعاً دست از تماشای آنها برداشتم. این بسیار برای تیم سازنده ناراحتکننده بود که تمام زحمتهایشان در حالتی خام و به پایان نرسیده، در معرض دید عموم قرار بگیرد. ترجیح میدهم تا تریلر رسمی بازی صبر کنم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خیلی سخته انتخاب
یه پیشنهاد
بزرگ و متراکم☻☻
ولی واقعا بهش فکر کنی واقعا بدم نیست کوچیک ولی متراکم
الان شهر سنت دنی red dead 2 واقعا جذابه من کلی کار میشه توش انجام داد چون هم کوچیکه و هم متراکمه
بنظرم فکر خوبی کرده راکستار
کوچیک؟!!! خدایا مرسی
منظورت چیه ؟
تو بخش آنلاینشم اذیت نمیشیم 😁
بزرگ متراکم اگه بشه عالی میشه البته سخته
آره من خودمم دوست دارم
ولی خب اگر شهرش کوچیک ولی پویا و متراکم باشه واقعا سرگرم کنندگیش میره بالا
من تازه فهمیدم که بزرگ بودن واقعا مهم نیست
گیم پلی مهمه
مثلا اگر بیان یکاری بکنن که بیرون از خط اصلی داستان بشه از بانک دزدی کرد
یا اگر پلیسا بگیرنت بری زندان و تا یه مدت توی زندان ادامه بازی رو بری هم خیلی واقع گرایانه میشه و هم بسیار سرگرم کننده
همون بزرگ متراکم هست ،به علت اینکه چند سال داره روی این بازی کار میکنن و بهترین عنوان راک استار همین بازی هست ،پس شک نکن پراکنده بزرگ متراکم هر چی بگی هست ،
راست میگه ، کاش اینطوری بود و فاصله بین نسخه ها حداکثر مثلا سه چهار سال میشد !
ربطی نداره نگفت این کار باعث زودتر عرضه شدن بازی میشه
گفته کیفیت ب کمیت ترجیح بدن
مثلا بجا اینکه هزارتا سیاره خالی طراحی کنی یه سیاره با جزییات هزارتا سیاره طراحی میکنی
زمانی که میزاری همونه
کیفیت بدون کمیت و کمیت بدون کیفیت تو Gta معنی نمیده
حرفت اشتباهه!
چون هدف استارفیلد این که تو بتونی بین سیارات با فضا پیما حرکت کنی اخه مگه میشه فقط یک سیاره باشه تو بازی
انوقت چجوری میخوای بین سیارات حرکت کنی
دلیل این همه بی منطقی فن بوی های ایکس و باکس و پلی استشن درک نمی کنم ایراداتی میگیرن که ادم هنگ میکنه دقیقا مثل بازی اسپایدرمن که یکسری ایراداتی بیجا میگرفتن
اول شما باید ببینی هدف از ساخت اون بازی چیه
مثل این میمونه بگی چرا تو فورتزا نمیشه مثل جی تی ای از ماشین پیاده شد (که حرف خیلی مسخره ای ) چون دو تا سبک متفاوته
اخه من از تو یک سوال دارن مگه میشه تو بازی که میخوای نقش یک فضا نورد ایفا کنی فقط یک سیاره وجود داشته باشه😂😂
اصلا چه ربطی داشت ب استارفیلد حرف من ؟
بحث تراکم بود خواستم بگم اینجوری نیست که متراکم کنند نقشه رو کارشون اسون تر شه
ولی درباره سوالت
بجای هزار تا سیاره ۱۰۰ تا یا ۲۰۰ تا سیاره داشت
تیکه ی (هزار تا سیاره) عالی بود😂😂
آره مثلا بری نقشه همون نسخه قدیمی رو کپی کنی ولی به جاش حتی وقت رو ماموریت های فرعی هم نزاری
پس در نتیجه کیفیت برعکس تصورت مخالف کمیت نیست
کیفیت مثل خطه که موازی با پول و بودجه حرکت میکنه
وقتی پول رو خرج گرافیک و صحنه های سینمایی و رشوه دادن به منتقدین بکنی میبینی که در نهایت یه مپ کپی پیست شده داریم و ماموریت های بی اهمیت و خسته کننده
چه ربطی داره داداش اتفاقا مپ الکی بزرگ ساختن وقت کمتری میگیره تا یه مپ کوچیک و پرجزییات
مخاطبین انتظارات متفاوتی از GTA 6 دارن، بعضی ساختار تکامل یافتۀ rdr 2 رو میخوان. ترجیح بعضی حفظ ریشهها (المانهای آرکید) و وجود مرزی مشخص و قابل استناد میان RDR و GTA هست. اما به طور کلی، صحبت پیرامون نقشۀ متراکمتر منطقی به نظر میرسه. GTA V نقشهای برخلاف این فلسفۀ فکری داشت و شاهد این بودیم که نصف نقشه رو طبیعت و دشت و کوه تشکیل داده بود. این موضوع که شکار یا فعالیتهای برونشهری بسیار محدود بودن و یا وجود خارجی نداشتن، حومۀ لوس سانتوس رو بیمصرفتر میکرد.
GTA 6 باید هویت ساختاری و وجه تمایز خودش از سری RDR رو حفظ کنه. باید خارج از بحث تم و دوره روایت، حس منحصر به فرد خودش القاء کنه نه این که نسخۀ مدرن RDR 2 باشه. داستان باید تمهای مختلفی رو در بر بگیره و میان مبانی جدی و پارودی راه بره که چالش بزرگیه. واقعگرایی نباید برای گیمپلی محدودیت ایجاد کنه، بلکه باید به طور معنادار عمق بیشتری به گیمپلی بده. عدم تکامل و بهبود طراحی مراحل غیرقابل قبوله، اگر تمامی این بهبودهای بصری و گیمپلی به مراحل متفاوت نسبت به بازیهای گذشتۀ راکستار منجر نشن و همچنان شاهد مراحل به شدت خطی باشیم کاملاً ناامیدکنندهاس. و در نهایت، یکی از مبانی کلیدی رویکرد پارودیمحور نسبت به بحثهای داغ در ده سال گذشتهاس، کریپتوکارنسی، جنبشهای مختلف اقلیتها، ریاست جمهوری ترامپ، کرونا و هزاران مبحث دیگه. اگر بازی خودش رو محدود کرده باشه و نگاهی طنزآمیز به این مسائل نداشته باشه، عملاً یکی از بزرگترین نقاط قوت و کاریزمای خودش رو از دست داده. نباید فراموش کرد که پیشرفت حقیقی مورد نیاز برای GTA 6 در کدام مبانی هست.
بخدا من نمیدونم مشکل مردم با ترامپ چیه دوران اون بنده خدا جهان توی ارامش بود نه فلسطینی ها لگد پرانی میکردم مه یهودی ها هار میشدن نه ایران دور ناو های هواپیمابر امریکایی با قایق های کئچولو میچرخید چین رو مخدود کرد سیاست داخلی جلوی چپ ها ایستاده بود فقط گاهی یک خرفهایی میزد که تا حالا ازسیاستمدارها نشیده بودیم …عوضش دوران عشق رسانه ها بایدن اقتصاد امریکا فشل شده سیاست جهای هم ه دیگه میبینید
از کل متن فقط ریاست جمهوری ترامپ رو دیدی و اومدی کامنت گذاشتی
بحث مخالفت یا موافقت با سیاست های ترامپ نیست، بحث طنز و عجیب بودن پدیده ترامپ هست
آقای کریمی صحبت ها بسیار مفید بودند ممنون🌹
جی تی ای باید آرکید باشه نه واقع گرا مث رد دد! همه لذت جی تی ای به رمز زدن و دیوونه بازیاشه. دلیل اصلی محبوبیت بیشتر سان آندریاس هم نسبت باقی نسخه هم همینه! بشخصه لذتی که هنوزم از سان آندریاس میبرم از جی تی ای وی بیشتره. خدایی پرواز ماشین و تانک و رمز رو ترجیح میدی یا اینکه بگن اینا رو نداشتیم بجاش واقع گرایی هندلینگ ماشین گذاشتیم در حد فورتزا و گرن توریسمو؟؟ پیرزن با درد دیسک کمر رو ترجیح میدی که rpg دستشه یا مهمات محدود و لگد زدن واقعی اسلحه موقع شلیک؟! آره برقی رو ترجیح میدی یا یه چاقوی کمری ساده ؟!
آقای کریمی بنظرتون چقد احتمال داره راکستار تو gta6 لول دیزاین و طراحی مراحل بازی رو از اون حالت منسوخ خارج کنه و یه دستی به سرو روش بکشه؟ البته پاسخ به این سوال با توجه به اینکه بازی هنوز نیومده کار سختیه منتهی صرفا بر اساس اطلاعات لو رفته و همینطور ثبت اختراع هوش مصنوعی که تیک تو انجام داده، بنظرتون gta6 تو این زمینه چقدر پیشرفت میکنه؟
احتمالش زیاد نیست. چون مخاطبین به اندازۀ کافی معترض نبودن و تمرکز روی جلوههای بصری و جزئیات بصری ریز یا پویایی حداکثری محیط در اولویت قرار داره براشون.
ممنون
👍👍
رد دد مدرن ب هیچ عنوان،ولی انتظار میره ی تعادل خوب بین واقع گرایی و ارکید ایجاد کنه اون قسمت متن راجب کوهستان خالی و عدم وجود قابلیت شکار بنظرم از نقاط ضعف v بود از اول
با این زمانی که صرف تولید بازی شده مپ بازی باید در عین بزرگ بودن متراکم باشه دیگه واقعا توجیهی نداره بعد ۱۲ سال مپ کوچیک بدی بیرون
دقیقا
حق ترین کامنت این پست … هم باید بزرگ باشه هم پر جزئیات هم متراکم … اصلا نباید کوچیک باشه …
دقیقا درست گفته
ایلان ماسک شرایط زندگی روی مریخ فراهم میکنه راک استار هنوز تو جی تی ای ۶ مونده
راکستارم داره شرایط زندگی تو gta رو اماده میکنه
خیلی سنگین بود حاجی یعنی خیلی :)))
۲ میلیاردبودجه و ۳۰۰۰ کارمند و ۸ سال زمان ساخت و ایده دهی بازی بوده، تلاشی که رو این بازی شده رو غنی سازی اورانیوم نشده، حالا برو تو سلولت و کمتر مثال بی ربط و چرت بگو
ربط گودرز به شقیقه:
ده اخه امل چه ربطی داره یک،
دوما ایا الان ایلان تونسته شرایطو فراهم کنه؟ نه! پس کم شر تلاوت کن اگرم بر فرض محال روزی بتونه امثال تو پاشون به مریخ نمیرسه
نقشه کوچیک باشه هواداران به سیخ میکشن کمپانی رو ..
از محالات این امر که نقشه کوچیک باشه
حالا گفتیم کوچیک نیایی نصف مپ قبلی کار کنی 😂😂😂
راکستار هر چقدر هم نقشه بزرگ بسازه محتوای کافی برای پر کردنش داره
احساس خستگی به گیمر دست نمیده
دیگه بعد از ۱۱ سال هم زمان مناسب برای طراحی یه نقشه بزرگ و متراکم با جزئیات وجود داشته
یعنی حالم بهم خورد اینقدر اخبار و شایعه از gta شنیدم
حرف ایشون رو من کامل کنم . اگه نقشه بازی به اندازه مثلا gta iv بود نیاز نبود که ۱۰ سال منتظر نسخه بعدی این با این بازی میشدیم.
درضمن یه بازی مثل ردد نیاز داره که نقشه بسیار عظیمی داشته باشه و خب اگه نقشه کوچکتری داشته باشه دیگه حس یه بازی وسترنی نمیده و خیلی gta طوری میشه . برعکس همین هم نیاز نیست که نقشه gta 6 به وسعت ردد باشه . اگه حتی نصف یا حتی یک سوم نقشه gta v رو داشته باشه خیلی خیلی بهتر میشه چون کوه دشت و شکار اگه در gta فوقالعاده هم باشه بازم حس gta رو نمیده . من خودم جای راک استار بودم یه نقشه تماما شهری بسیار کوچک در حد gta Iv برای gta 6 رو امسال عرضه میکردم و در اواخر نسل هم بازیه بولی ۲ رو با نقشه بسیار بسیار کوچک اما بسیار بسیار پرمحتوا رو عرضه میکردم طوری که طبق شایعات بشه وارد تک به تک خونه ها شد ولی خب راک استاره دیگه . اگه gta 6 سال ۲۰۲۵ عرضه بشه بازی بعدی این استودیو که ردد ۳ خواهد بود که میره برا اواسط نسل دهم.
مدیریت فقط مدیریت اینسامنیاک . اگه مدیریت راک استار عین اینسامنیاک بود قطعا نسل فوقالعاده ای برای گیمر ها میشد ولی خب چه کنیم دیگه کاریش نمیشه کرد
مپ واسه جی تی ای نباید کوچیک باشه ، نا سلامتی قراره ۱۵ سال بیشتر تو این مپ این بازی بچرخیم دلت به حال پلیرای انلاینش نمیسوزه که قراره تا ۱۵ سال بیشتر تو یه مپ کوچیک بچرخن؟ واقعا سخته
من نمیگم که مپ بازی باید کوچک باشه من میگم اگه قرار بود ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ عرضه بشه نیاز نبود که عین gta v نصف بازی کویر بود و محتوا خاصی هم نداشت وگرنه بعد از اینهمه سال که هنوزم دو سال دیگه عرضه میشه انتظار دارم نقشه بازی اندازه gta v یا حتی بزرگتر اما محتوا خیلی خیلی زیاد داشته باشه . اگر قرار باشه ۱۲ سال صبر کنیم و جمعا ۳۰ ساعت بازیش بکنیم که دیگه هیچ . اگه نقشه بازی هم عین ردد ۲ باشه که هم عظیم باشه و هم پرمحتوا باشه و مثل gta v صرفا اسم نقشه بزرگ نباشه که دیگه چه بهتر . واقعا ردد ۲ با اینکه خیلی خیلی عظیم بود ولی هم هر منطقه زیبایی خودش رو داشت و جلوه های بصری در هر منطقه متفاوت بود و هم محتوا بسیار بسیار با کیفیت داشت که خیلی فوقالعاده بود .
بسیار مفید🌹
راکستار هم اگر میخواست نقشه نسخه قبل رو کپی کنه تا حالا ۴ تا gta داده بود
ولی خوب متاسفانه راکستار پشتوانه اینسامنیاک «یعنی سونی» رو نداره که بتونه سبیل منتقدا رو چرب کنه
اگر بخواد مثل اینسامنیاک سر اسپایدرمن ۲ بیاد gta v رو با چند تا پیشرفت جزئی عرضه کنه منتقدین یوبیسافت درستش میکنن
یعنی سونی بیشتر از مایکروسافت پول داره ؟! فکر کردی اونجا هم ایرانه؟! اگر به خرید رای بود که مایکروسافت هزار برابر از سونی پولدارتره
نمیدونستم اسپایدرمن باید جایی به غیر از نیویورک روایت بشه 🤣
۲ برابر شدن نقشه هم که کلا حساب نمیشه 🤣
وسعت مپ اسپایدر چقدره؟ چون که نیویورک واقعی ۸۰۰۰ هزار کیلومتر مربعه، ده برابر تهران 😬
بزرگه
جوری که گیم اسپات به خاطر بزرگ بودن مپ ایراد گرفته 🤦😂
منم نمیفهمم چطوری ولی ایراد گرفته 😂
خب آره ولی مپ زیاد بزرگم تکراری میشه.
وقتی با اون سرعت میتونی تو مپ جا به جا بشی دیگه خسته کننده نیست
چیزی نیست. اثرات فشار خوردن از موفقیت اسپایدرمنه😂
همون داشتن اینسامنیاک و اسپایدرمن آرزوتونه فشاریا اون همه بریز و بپاش کردید کلی ناشر خریدید آخر سر نصف سونی هم نشدید تو انحصاری الان هم از سر ناچاری مجبورید این خزعبلات رو بنویسید یکم درد گذشتتون سر متا استارفیلد تسکین پیدا کنه XD
حرفت یجوریه که هم میتونه درست باشه هم میتونه اشتباه. مثلا gta v که صرفا شهر نبود و مناطق بیابانی و خارج از شهر هم داشت، خیلی اوقات حس خالی بودن نقشه به آدم دست میداد و به اون صورت هم نمیشد کاری تو اون بخشای نقشه انجام داد، معدود فعالیت هایی هم که میشد انجام بدی بعد یه مدت تکراری میشدن و لذت نداشت. ولی برعکسش هم ممکنه. مثلا gta san andreas که علاوه بر اینکه سه تا شهر بزرگ داشت، کلی مناطق خارج از شهر و کلی روستا و بیابان و جنگل هم داشت و واقعا هیچ موقع هم نقشش حس خالی و پوچ بودن نمیداد
تو این ماه چقدر خبر اومد از این
مپ واسه جی تی ای نباید کوچیک باشه ، نا سلامتی قراره ۱۵ سال بیشتر تو این مپ بازی بچرخیم دلتون به حال پلیرای انلاینش نمیسوزه که قراره تا ۱۵ سال بیشتر تو یه مپ کوچیک بچرخن؟ واقعا سخته و ممکنه خیلیا خسته شن و تکراری بشه واسشون
یه سوال کاملا مبتدی دارم: کسی باز نیاد توهین کنه که تو چجوری خودت رو گیمر میدونی
الان جی تی ای ۵ مگه کلا یه نسخه نیست که انلاین هم داره؟ اصلا جی تی ای ۵ چند نسخه داره چون چندین بار با اسامی دیگه ای ازش شنیدم بعد گاهی میگم خدایا اخه جی تی ای ۵ یه نسخه س دیگه . الان مثلا جی تی ای انلاین چی میگه این وسط مگه همون نیست؟
ببین داداش وقتی شما جی تی ای ۵ رو میخری هردو بخش انلاین و افلاین رو داری ولی بعضیا فقط بخش انلاین بازی رو میخوان برا همین راکستار اومده کاری کرده که بشه جی تی ای انلاین رو به صورت جدا و با قیمت کمتر خریدش ، برای همین وقتی میرین تو استیم دوتا نسخه میاد یکی gta 5 اون یکی gta online
ممنون از شما
کوچیک و متراکم، بهتر از بزرگ و خالیه! گیم پلی بازی غنی میشه. بزرگ و خالی فقط واسه عوام فریبیه! وگرنه گیمر جماعت میدونه که نقشه متراکم خیلی بهتره
حالا نه خیلی بزرگ ولی کوچیک هم نه واقعا درسته تو مپ کوچیک میتونن کارای بیشتری بکنن ولی خب ۱۰ ساله از عرضه بازی قبلی گذشته انتظار ها قاعدتا خیلی بیشتره همه توقع دارن بازی از همه نظر پیشرفت کنه نه اینکه صرفا جزئیاتش بیشتر بشه البته که قطعا من اوپن ورلد های کوچیک راکستار رو به مپ های تو خالی یوبیسافت و ۹۰ درصد سازنده های دیگه ترجیح میدم
بعد گذشت این همه سال دیگه انتظار یه نقشه بزرگ و متراکم میره نه کوچولو
کاری کردن که اگه GTA6 بیاد هم باورنمیکنم که اومده
منم کوچیک و پر محتوا رو به بزرگ و بی محتوا ترجیح می دم
مطمئنا اگر کوچک تر از بازیای قبلیشون باشه با خشم هوادارا روبرو میشن اونم وقتی بین دو نسخه بازی حداقل ۱۰ سال فاصلست. انتظار ازین بازی بالاست واسه همین باید هم بزرگ باشه هم پر محتوا. گیمر وقتی ببینه بعد این همه انتظار بازم چیزی که باید نیست اولین حسی که بهش دست میده ناامیدیه. با نظر ایشون موافق نیستم.
بزرگ تر و پر جزئیات تر به اندازه بیش از ده سال انتظار
باید نقشش بزگتر از ردد باشه
هر کس هست سلام
به نام omg به شخصه دوست میدارم نقشه اتوموبیل دزدی بزرگ بزرگ و وسیع و قابل کاووش باشد هر کس قبول دارد دکمه لایک را مورد رحمت قرار دهد