بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants اثری محبوب است که کاراکترهای فرعی متعددی را معرفی کرده است.

انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» یکی از نمادین‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارتون‌های قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‌رود که توانسته خودش را در تاریخ انیمیشن ماندگار کند و حتی با گذشت ۲۰ سال همچنان بیننده‌ها را شگفت‌زده می‌کند. با اینکه موفقیت این انیمیشن سریالی را می‌توان به دلایل مختلفی از جمله درون مایه کمدی برجسته و سبک انیمیشن سازی ساده و در عین حال مؤثر دانست، یکی از عوامل کلیدی آن، کاراکترهای مکمل نمادینش است.

شهر بیکینی باتم کاراکترهای خاطره‌انگیز و ماندگاری را درون خودش دارد که در هر قسمت با باب اسفنجی تعامل داشتند و رشد پیدا کردند. این در حالی بود که هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند. در حالی که کاراکترهای اصلی انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» از خود باب اسفنجی گرفته تا پاتریک و سندی به نوبه خود قابل احترام هستند اما کاراکترهای دیگری نیز در این مجموعه حضور دارند که باعث شدند این انیمیشن سریالی تا این حد ماندگار و خاطره‌انگیز باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این کاراکترهای فرعی بپردازیم.

۱۰. شخصیت لری لابستر

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت لری لابستر با صداپیشگی مستر لارنس که در عین حال صداپیشه شخصیت پلانکتون شرور بوده، فرد بدنساز در بیکینی باتم است که اغلب اوقات با قدرت بسیار زیاد و بدن بزرگ و عضله‌ای خودش شناخته می‌شود. این کاراکتر برای اولین بار در قسمتی به نام Ripped Pants از فصل اول سریال حضور داشت و در ادامه نیز حضورهای متعددی در تاریخ این انیمیشن سریالی داشته است.

با اینکه قوی‌ترین بودن شاید جوکی باشد که زود خسته‌کننده می‌شود اما این انیمیشن سریالی توانسته با استفاده از همین موضوع طنزهای متعددی را ایجاد کند و لحظات خوب بسیار زیادی را برای این شخصیت به ارمغان بیاورد. لری لابستر در برخی از قسمت‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» نقشی مهم داشته که شامل قسمت SpongeGuard on Duty، قسمت A Life in a Day و قسمت Larry the Floor Manager است. با وجود اینکه این شخصیت توسعه ابتدایی داشته اما این انیمیشن سریالی به‌خوبی توانسته از این شخصیت بهره ببرد و رویکرد آرامش‌بخش و دلنشینش نیز باعث شده تا تماشای او بسیار لذت‌بخش باشد.

۹. شخصیت پادشاه نپتون

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

جان اوهورلی صداپیشگی شخصیت پادشاه نپتون را در این انیمیشن سریالی برعهده داشته و جفری تامبور نیز صداپیشه آن در The Spongebob SquarePants Movie بوده است. شاه نپتون حاکم برتر و افسانه‌ای اقیانوس و تمام موجودات آن به شمار می‌رود و اغلب اوقات نیز دیگر کاراکترها از او به‌عنوان خدا یاد می‌کنند و این در حالی است که این شخصیت در این انیمیشن سریالی گهگاهی حضوری فیزیکی داشته است.

با اینکه شخصیت پادشاه نپتون همانند دیگر کاراکترها حضور مکرری ندارد اما در هر قسمتی که حضور داشته، نقش برجسته و تأثیرگذاری داشته است. این موضوع در مورد قسمت‌هایی همچون اولین قسمت او به نام Neptune’s Spatula و همچنین قسمت‌های ویژه‌ای همچون The Clash of Triton و همچنین فیلم «باب اسفنجی شلوار مکعبی» صدق می‌کند، فیلمی که یکی از انیمیشن‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته دهه ۲۰۰۰ میلادی به شمار می‌رود. از آنجا که این شخصیت حاکم اقیانوس است، در هر بار حضورش در صحنه توانسته حضوری پررنگ و برجسته داشته باشد.

۸. شخصیت پرل

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت پرل با صداپیشگی لوری آلن نهنگ ماده نوجوانی است که دختر آقای خرچنگ است و بیشتر به‌خاطر روحیه خوش‌بینانه نوجوانانه و معصومیت خودش شناخته می‌شود. این شخصیت برای اولین بار در قسمتی به نام Squeaky Boots از فصل اول به‌صورت مختصر حضور پیدا کرد و سپس در طول سال‌ها در قسمت‌های مختلفی در کنار باب اسفنجی و پدرش حضور داشته است.

شخصیت پرل نه‌تنها یک چهره زنانه را در این انیمیشن سریالی ارائه می‌دهد بلکه شخصیتی است که به طور مستقیم با سن و نگرشش به‌عنوان یک نوجوان تعریف می‌شود و همین نیز باعث شده تا شخصیتی جالب باشد. قوس داستانی این شخصیت این فرصت را در اختیار او قرار داده تا در تعدادی از نمادین‌ترین قسمت‌های انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» حضور داشته باشد که شامل قسمت The Chaperone، قسمت Bossy Boots و قسمت Whale of a Birthday می‌شود.

۷. شخصیت بابل بیس

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت بابل بیس توسط دی بردلی بیکر صداپیشگی شده و در ابتدا یک کاراکتر منحصربه‌فرد و مخصوص قسمت Pickles از انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» بود و بیشتر به‌خاطر جثه بزرگش و رفتار شل و ول خودش شناخته می‌شود. با این حال، این شخصیت و این قسمت آن‌قدر برجسته و نمادین شدند که این کاراکتر ۱۷ سال پس از اولین حضورش، در فصل نهم انیمیشن سریالی حضور پررنگ‌تری داشته است.

شخصیت بابل بیس پس از بازگشت به انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» به‌عنوان شخصیت برجسته و درخشانی شناخته می‌شد که وضعیت مدرن این اثر را نشان می‌داد. قسمت‌های مدرنی همچون قسمت Swamp Mates، قسمت Moving Bubble Bass و قسمت Bubble Bass’s Tab ثابت کردند که تا چه اندازه این شخصیت پتانسیل دست نخورده درون خودش دارد که می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی مورد استفاده قرار بگیرد. ارتقا شخصیت بابل بیس به یک شخصیت مکمل برجسته برای طرفداران قدیمی این مجموعه بسیار دلنشین و رضایت‌بخش بوده است.

۶. شخصیت خانم پاف

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت خانم پاف توسط مری جو کاتلت صداپیشگی شده و معلم باب اسفنجی در مدرسه بوتینگ است. او به دانش‌آموزان یاد می‌دهد که چطور قایق‌ها را برانند. این شخصیت اولین حضورش در این انیمیشن سریالی را در قسمتی به نام Boating School تجربه کرده بود. خانم پاف در انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» حضورهای متعددی داشته چراکه به‌صورت مستقیم با تلاش‌های دائمی باب اسفنجی برای گرفتن مجوز قایق‌رانی مرتبط بوده است.

شخصیت خانم پاف از جمله شخصیت‌های انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» است که هر چقدر بیشتر در این اثر حضور داشته، خنده‌دارتر و لذت‌بخش‌تر بوده است. جوک‌های او همیشه بیننده‌ها را به خنده می‌اندازند و کشمکش‌های دائمی او با باب اسفنجی نیز همیشه جالب بوده است. مدرسه قایق‌رانی به طور کلی توانسته به یکی از بخش‌های بسیار مؤثر این انیمیشن سریالی تبدیل شود و این مکان در قسمت‌های نمادینی همچون قسمت No Free Rides، قسمت Doing Time  و قسمت New Student Starfish به تصویر کشیده شده است.

۵. شخصیت فِرد

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت فرد نیز با صداپیشگی مستر لارنس است و در ابتدا یک شخصیت پس‌زمینه پیش‌فرض برای این انیمیشن سریالی بوده که در اکثر قسمت‌ها حضور داشته است. این شخصیت بیشتر به‌خاطر کلیپ صوتی My Leg که بسیار خنده‌دار و نمادین است، شناخته می‌شود، کلیپی که در این انیمیشن سریالی استفاده شده و یکی از بهترین طنزهای اجرا شده در این مجموعه به شمار می‌رود. این بخش آن چنان محبوب شد که باعث شد فرد به یکی از کاراکترهای مکمل سریال تبدیل شود و قسمتی اختصاصی برای او تحت عنوان My Leg ساخته شود.

با اینکه شخصیت فرد تنها از فصل دوازدهم به بعد یک شخصیت مکمل بوده اما او و نقش‌های کوچک و جالبش به‌عنوان یک کاراکتر پس‌زمینه باعث شده تا او به یکی از شناخته‌شده‌ترین کاراکترها در سریال تبدیل شود. گرایش‌های کمدی او و فریاد زدنش در مورد پایش باعث شده تا او روز به روز در بین طرفداران محبوب‌تر شود.

۴. شخصیت‌های مردمِید من و بارنکل بوی

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت‌های Mermaid Man و Barnacle Boy با صداپیشگی ارنست بورجنین و تیم کانوی هستند که به‌عنوان ابرقهرمان‌های بازنشسته در برنامه تلویزیونی مورد علاقه باب اسفنجی به نام The Adventures of Mermaid Man and Barnacle Boy بازی می‌کنند. از آنجایی که آن‌ها دوران اوج خودشان را پشت سر گذاشتند و مسن شده‌اند، اکثر کشمکش‌ها و کمدی‌های آن‌ها نشأت گرفته از کهولتشان است و این در حالی است که آن‌ها مدام تلاش دارند تا ابرقهرمان باشند.

با وجود اینکه آن‌ها دو تا از تنها کاراکترهایی هستند که از سریال کنار گذاشته شدند، میراث و اهمیت آن‌ها در فصول ابتدایی انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» غیر قابل انکار است. ۶ قسمت Mermaid Man and Barnacle Boy با حضور این دو شخصیت در چهار فصل ابتدایی انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» پخش شده که از جمله برخی از خنده‌دارترین قسمت‌های این اثر به شمار می‌روند و پنجمین قسمت آن نیز یکی از بهترین قسمت‌های کلاسیک «باب اسفنجی» است.

۳. شخصیت داچمن پرنده

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت داچمن پرنده با صداپیشگی برایان دویل موری است و روحی وحشتناک به شمار می‌رود که اعماق اقیانوس را به وحشت انداخته و گاهی اوقات نیز با ساکنین بیکینی باتم برخورد می‌کند و خشم خودش را بر می‌انگیزد. او به‌عنوان یکی از شخصیت‌های شرور کلیدی این انیمیشن سریالی شناخته می‌شود و مرتباً با باب اسفنجی و دیگر کاراکترها جدال دارد. اولین حضور او در قسمتی به نام Scaredy Pants بود که یکی از بهترین قسمت‌های مخصوص هالووین در دنیای سریال به شمار می‌رود.

داچمن پرنده با اینکه شرور تاریک و انتقام‌جو است اما به طور شگفت‌انگیزی به‌عنوان یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های این انیمیشن سریالی شناخته می‌شود و اکثر قسمت‌های او نیز مورد توجه بینندگان بسیار زیادی قرار گرفتند. قسمت‌هایی همچون Shanghaied و Born Again Krabs از جمله نمادین‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جوک‌ها را در کل این مجموعه دارد و همین نیز باعث شده تا حضور داچمن برای بینندگان بسیار جذاب و دلنشین باشد.

۲. شخصیت کارن

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت کارن با صداپیشگی جیل تالی همسر کامپیوتری شخصیت شرور این انیمیشن سریالی یعنی پلانکتون است و در طول این مجموعه تحول پیدا کرده و از یک مانیتور ساده روی دیوار به یک کامپیوتر قابل حمل تبدیل شده است. او به لطف نبوغ کامپیوتری خودش یکی از باهوش‌ترین ساکنین بیکینی باتم به شمار می‌رود و با وجود تمایلش به زندگی عاشقانه با پلانکتون، او متعهد است که جهان را به تصاحب خودش در بیاورد و این موضوع در اولین قسمت این شخصیت به نام قسمت Plankton مشخص شده بود.

شخصیت کارن نیمی دیگر از شرور انیمیشن سریالی «باب اسفنجی» به شمار می‌رود. تکامل او در این مجموعه باعث شده تا تماشای او بسیار لذت‌بخش باشد، به‌خصوص اینکه حضورهای ابتدایی او پر از لحظات کمدی و خنده‌دار بوده است. شخصیت کارن در طول سریال تکامل پیدا کرده و قسمت‌هایی نیز حول محور او ساخته شده است. از جمله این قسمت‌ها نیز می‌توان به قسمت Plankton’s Army، قسمت Enemy In-Law و قسمت Single Cell Anniversary اشاره کرد که جان تازه‌ای به این شخصیت بخشید و در عین حال، جذابیت و برجستگی این شخصیت را دوچندان کرده بود.

۱. پچی دزد دریایی

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی spongebob squarepants

شخصیت پچی دزد دریایی توسط تام کنی دوست‌داشتنی به تصویر کشیده شده، کسی که صداپیشه خود شخصیت باب اسفنجی است. شخصیت پچی دزد دریایی طرفدار شماره یک باب اسفنجی است و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این انیمیشن سریالی خارج از کاراکترهای اصلی است. پچی دزد دریایی از زمان اولین حضورش در قسمت Christmas Who? در فصل دوم، حضورهای لایو اکشن متعددی در قسمت‌های ویژه این انیمیشن سریالی داشته است.

با وجود اینکه او یک شخصیت فرعی است اما این شخصیت و جنبه‌های لایو اکشن او بسیار برجسته و درخشان هستند. قسمت‌های پچی در انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» از جمله خنده‌دارترین و سرگرم‌کننده‌ترین قسمت‌های این اثر هستند. از همه مهم‌تر، قسمت‌هایی همچون قسمت The Sponge Who Could Fly و قسمت Ugh ثابت کردند که بخش‌های لایو اکشن این شخصیت می‌توانند بسیار خنده‌دارتر و نمادین‌تر از بخش‌های انیمیشنی باشند.


در این مطلب به معرفی بهترین کاراکترهای فرعی انیمیشن سریالی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» پرداختیم. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: collider

Copy NinjaBAXY bachsMarioman人Acker益man人امیر حسینبنده خداKENOBIA,,shAMIR WAZOWSKIDanialRanjbarzadehپیشنروHaj_HosseinNiko_BladeCambyses The ThirdSirAmirAnnybroken from the inside…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈ارشیاMeme.shezmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا
بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کاراکترهای فرعی در انیمیشن سریالی SpongeBob SquarePants - گیمفا