هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

انتظارات از فصل دوم سریال تحسین شده Squid Game بسیار بالا بوده و سازندگانش مسئولیت سختی در قبال این مسئله خواهند داشت.

در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، کمپانی نتفلیکس سرمایه‌گذاری و سپس پخش مجموعه تلویزیونی Squid Game (بازی مرکب) را بر عهده گرفت. اثری با ایده‌ای دیوانه‌وار و بسیار جذاب و هیجان‌انگیز که با استقبال شگفت‌انگیزی از سوی مخاطبین مواجه شد و رکوردهای پر سر و صدایی را در سرویس نتفلیکس به ثبت رساند. مسئله‌ای که سبب شده تا هوانگ دونگ-هیوک به عنوان خالق این مجموعه، کار سختی را برای پاسخ به حجم گسترده انتظارات مردم داشته باشد.

فصل نخست سریال Squid Game با روایت عجیب و دیوانه‌وار خود پایانی هیجان‌انگیز را رقم زد و وعده اتفاقات بزرگی را داد. با این حال در طول این فصل با سوالات و ابهامات متعددی روبرو شدیم که فصل دوم نه تنها می‌بایست تا به آن‌ها پاسخ دهد، بلکه در عین حال باید بتواند تا ریتم کلی خود را حفظ کرده و هیجانی به مانند گذشته را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

خوشبختانه می‌دانیم که فصل دوم Squid Game برای پخش در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ میلادی در نظر گرفته شده است. با این حال هیچ اطلاعاتی از روند داستان و شخصیت‌های آن تاکنون ارائه نشده و نتفلیکس و هوانگ دونگ-هیوک نیز در ارائه هر گونه اطلاعاتی، قطره چکانی عمل کرده و مخاطب را با سوالات بسیاری تنها گذاشته‌اند. به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ مسائلی رفته‌ایم که دوست داریم تا در فصل دوم این سریال درام و بقای جذاب کره‌ای شاهد باشیم. پس در ادامه و مرور ۱۰ مورد از آن‌ها با ما همراه باشید.

هیجانی همچون “چراغ سبز و قرمز”

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

نخستین بازی Squid Game از اهمیت ویژه‌ای در نزد مخاطبین بهره می‌برد؛ زیرا در کمال بی‌اطلاعی، شخصیت‌های داستان را با بازی مرگ و زندگی و جنگی برای بقا مواجه کرد که در نوع خود هر بیننده‌ای را شوکه می‌کرد.

این مسئله به حدی پر سر و صدا ظاهر شد که عملاً بینندگان سریال Squid Game را در بهت و حیرت فرو برد تا حدی که دخترک غول پیکری که وظیفه به جریان انداختن این مسابقه را داشت، به نماد این مجموعه تلویزیونی تبدیل شده است. به تصویر کشیدن مسابقات جدید و دیده نشده یکی از رکن‌های اصلی فصل دوم خواهد بود؛ با این حال بازگشت این دخترک ترسناک می‌تواند حالتی نوستالژیک برای مخاطب ایجاد کرده و در دل داستان نیز یاد و خاطره تلخی را برای سونگ گی-هون به ارمغان بیاورد که می‌تواند به مجموعه سکانسی تماشایی منجر شود.

استفاده بیشتر از بازی‌های کودکانه

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

اساس مجموعه تلویزیونی Squid Game بر پایه بازی‌های کودکانه‌ای بنا نهاده شده بود که شرکت‌کنندگانش به واسطه آن برای بقای خود تلاش می‌کردند.

در حالی که بازگشت دخترک غول پیکر می‌تواند حسی نوستالژی و هیجان‌انگیز را تداعی نماید اما سازندگان Squid Game در عین حال باید تا جای ممکن از تکرار پرهیز کرده و به سراغ بازی‌های کودکانه بیشتر و متنوع‌تری رفته و بیش از پیش مخاطبین خود را از طریق به راه انداختن کشتار با این بازی‌ها شوکه نمایند. تصور این که شرکت‌کنندگان جدید که همگی جزوی از افراد VIP باشند، وارد مجموعه بازی‌های جدید و غیرقابل پیش‌بینی ششده و یکی پس از دیگری به خاک و خون کشیده شوند، می‌تواند سکانس‌های دیوانه‌وار تازه‌ای را رقم بزند.

برگزاری مسابقات در کشورهای دیگر

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

سریال Squid Game بر پایه یک بازی کره‌ای محبوب شکل گرفته و اساساً هر کشوری از این دست سرگرمی‌های قدیمی و کودکانه برخوردار می‌باشد تا راه را برای برگزاری آن در جاهای مختلفی از جهان هموار نماید.

یکی از نکات مهمی که در فصل نخست این مجموعه به وقوع پیوست، مکالمه تامل‌برانگیز ۲ تن از اعضای VIP مسابقه بازی مرکب بود. جایی که یکی از آن‌ها اعلام کرد که “بازی‌های کره‌ای” در آن مقطع از سال حسابی سرگرم‌کننده هستند. صحبتی که نشان می‌دهد چنین مسابقات خونین و دیوانه‌واری در باقی کشورهای جهان نیز برگزار شده و هر یک حال و هوای مخصوص به خود را خواهند داشت. تصور این که نمایندگانی از ملیت‌های مختلف وارد بازی جدیدی شوند که حکم فینال را داشته باشد و سونگ گی-هون نیز به عنوان برنده مسابقات کره جزوی از آن باشد، ایده جذابی بوده و می‌تواند سازمان مرموز پشت پرده را بیش از پیش مخوف جلوه دهد.

بازگشت هوانگ جون-هو

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

یکی از خطوط داستانی فصل نخست Squid Game که پایان مرموز و سوال‌برانگیزی داشت، به شخصیت هوانگ جون-جو مربوط می‌شد که بعید به نظر می‌رسد نصفه و نیمه رها شده باشد.

در جریان فصل نخست دیدیم که یک مامور پلیس با هزار زور و زحمت وارد تشکیلات عوامل برگزار کننده بازی مرکب شده تا شرکت‌کنندگان را نجات داده و پرده از راز این مسابقه بردارد. با این حال پس از آن که هویت مرد نقاب‌دار فاش گشت و هوانگ جون-هو با برادر بزرگتر خود مواجه شد، به شکل شوکه‌کننده‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از دره به پایین پرت شد. این که هیچ جسدی از او به نمایش در نیامد، طبق کلیشه‌های رایج تلویزیون به این معنی است که هوانگ جون-هو زنده بوده و نقش مهمی در فصل دوم Squid Game خواهد داشت؛ مخصوصاً آن که مرد نقاب‌دار می‌بایست تا با عذاب وجدان کشتن برادرش نیز دست و پنجه نرم نماید.

کنکاش اعضای VIP

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

در حالی که ۴۵۶ نفر از شرکت‌کنندگان بازی مرکب مشغول دست و پنجه نرم کردن برای بقای خود بودند، با اعضای پشت پرده این مسابقه تحت عنوان افراد VIP آشنا شدیم.

در فصل نخست Squid Game این افراد حکم ثروتمندانی را داشتند که برای سرگرم نمودن خود بازی وحشتناکی را به راه انداخته و حتی برخی از آن‌ها جزو برندگان مسابقات پیشین بوده که حال به ثروت بسیاری دست پیدا کرده و خود تبدیل به یکی از بینندگان پشت پرده شده‌اند. با توجه به این که سونگ گی-هون خود به عنوان یکی از همین افراد به شمار رفته که خواستار انتقام از باقی آن‌ها می‌باشد، دیر یا زود باید شاهد حضور دوباره افراد VIP باشیم و هوانگ دونگ-هیوک می‌بایست تا شخصیت‌پردازی درست و برنامه ریزی شده‌ای را حول محور آن‌ها تدارک ببیند.

ملاقات با برندگان مسابقات پیشین

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

به مانند دنیای “بازی‌های گرسنگی” که برندگان دوره‌های قبل نقش مهمی در اجرای مسابقات جدید داشته و حتی تحت یک مسابقه جدید به تقابل با یکدیگر پرداخته‌اند، سریال Squid Game نیز می‌تواند از چنین ایده‌ای برای به تصویر کشیدن فصلی پرهیجان بهره بگیرد.

این را می‌دانیم که مرد نقاب‌دار خود جزو یکی از برندگان دوره‌های پیشین بازی مرکب بوده است. پس قطعاً در دنیای این سریال می‌بایست چندین و چند برنده دیگر نیز وجود داشته باشد که با مسیر انتقامی که سونگ گی-هون در پیش گرفته است، می‌توانیم انتظار حضور این افراد را در مقابل دوربین داشته باشیم. در حالی که فردی همچون مرد نقاب‌دار تصمیم گرفته تا در خدمت سازمان باقی بماند و با جنایت‌های بی‌رحمانه آن‌ها هم‌سو شود، شاید که برخی دیگر از برنده‌ها فرصت را غنیمت شمرده و به سونگ گی-هون ملحق شوند تا جزوی از تیم انتقام‌جویی‌ او باشند. شاید هم تمامی برندگان دوره‌های قبل گرد یکدیگر جمع شده تا مسابقه جدید و بسیار سختی را تجربه کنند.

مسیر انتقام‌جویی سونگ گی-هون

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

هوانگ دونگ-هیوک به عنوان شخصیت اصلی سریال Squid Game مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد تا بتواند از ثروتی سرشار برخوردار شود.

شخصیت ساده، کله‌شق و شاید احمقی که بازی‌های ابتدایی را با کمک دیگران طی نمود، در نهایت برای پیروزی در مقابل صمیمی‌ترین دوست خود قرار گرفت و با خشمی غیرقابل تصور او را کشت و صاحب ثروت بسیار زیادی شد. با این حال خشم و کینه او فرو ننشست و در سکانس پایانی Squid Game پس از کش و قوس فراوان تصمیم می‌گیرد تا بر علیه سازمان مخوفی که بازی‌ مرکب را به راه انداخته، قد علم کرده و نابودشان نماید. فعلاً مشخص نیست که مسیر انتقام‌جویی او چگونه رقم خواهد خورد اما در فصل دوم می‌بایست تا شاهد جنبه متفاوتی از شخصیت هوانگ دونگ-هیوک باشیم. اخلاق و رفتار ساده‌لوحانه وی باید کنار رفته و شخصیتی را شاهد باشیم که وقایع تلخ فصل نخست بر وی تاثیر گذاشته باشد.

مشاهده دوباره بازاریاب‌ها

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

در فصل نخست سریال Squid Game گونگ یو ایفای نقش بازاریابی را بر عهده داشت که مردم فقیر و نیازمند را برای حضور در بازی مرکب ترغیب می‌کرد.

اساساً هیچ اطلاعاتی از وی در دسترس نبوده و معلوم نیست که این بازاریاب‌ها چه کسانی هستند و چه سنخیتی با سازمان پشت پرده دارند. برخی از طرفداران این نظریه را مطرح کرده‌اند که او مغز متفکر پشت این بازی بوده و خود را به عنوان یک بازاریاب جا زده تا بتواند با مردم تعامل داشته باشد. نظریه جالبی که البته سازندگان آن را رد کرده‌اند. خوشبختانه گونگ یو جزو بازیگرانی بوده که حضورش در فصل دوم Squid Game تایید شده و امید می‌رود که تمرکز بیشتری حول محور وی و جایگاهش در وقایع سریال قرار گرفته تا بلکه بیش از پیش بتوانیم با افراد و اجزای مختلف و کلیدی سازمان آشنا شویم.

چگونگی به وجود آمدن بازی مرکب

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

در جریان برگزاری مسابقه بازی مرکب، بازیکن شماره ۱ یعنی اوه ایل-نام تاثیر مهمی در وقایع پیش آمده داشت که البته در پایان فصل نخست از دنیا رفت.

اوه ایل-نام خود را خالق بازی مرکب خطاب کرد و ادعا داشت که این بازی را برای سرگرم کردن خود و دیگران تدارک دیده است. با این حال زمانی برای پرداخت به سرگذشت وی و چگونگی خلق این بازی‌های مرگ‌بار در دسترس نبود و تنها شاهد مکالمه او با سونگ گی-هون بودیم که اطلاعات چندانی را از تاریخ این مسابقه در دسترس قرار نمی‌داد. یکی از مسائلی که می‌تواند نظر مثبت مخاطبین را در پی داشته باشد، فلش‌بک‌هایی خواهد بود که بتوانیم به دوران جوانی اوه ایل-نام رفته و چگونگی ره افتادن بازی مرکب و حتی دلایل پشت آن را شاهد باشیم؛ زیرا شخصیت او بسیار فراتر از چیزی بود که تنها بخاطر سرگرمی، با جان صدها نفر در هر مسابقه بازی کند.

پایانی خوش برای قهرمان داستان

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

یکی از نگرانی‌های طرفداران سریال Squid Game به آینده شخصیت سونگ گی-هون و چگونگی پایان یافتن مسیر انتقام‌جویی وی مربوط می‌شود.

او مردی فقیر و رنج دیده بود که برای برنده شدن در بازی مرکب عملاً همه چیز خود را از دست داد. از خانواده‌اش گرفته تا دوستان و حتی شرافت و انسانیتی که علی‌رغم برخورداری از ثروتی بی حد و اندازه اما از درون به مردی تهی و دردمند تبدیل شده بود. با این حال مشاهده قربانی دیگری که در شرف نابودی قرار داشت، او را مجاب کرد تا از رفتن کنار دخترش صرف نظر کرده و وارد جنگی نابرابر با برگزارکنندگان بازی مرکبی شود که قطعاً مسیری سخت و بسیار خطرناک در انتظار وی خواهد بود. فصل دوم Squid Game می‌تواند پایانی خوش برای هوانگ دونگ-هیوک رقم زده و پس از تحمل سختی‌های فراوان بالاخره او را در کنار دخترش قرار دهد. سکانسی که قطعاً هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


آیا فصل دوم مجموعه تلویزیونی Squid Game می‌توند موفقیتی در حد و اندازه فصل نخست را تکرار نماید؟ سازندگان این سریال برای تکرار موفقیتی در حد و اندازه فصل نخست، به چه پارامترهایی نیاز دارند؟ به عقیده شما چه سرنوشتی در انتظار سونگ گی-هون خواهد بود؟ نظرات و دیدگاه خود را با ما به اشترک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

isfahanwebsiteAlexRondaWalleR MaNsamParsa.shAMIR 007JAMSHIDAnnyCameraManFinal seyedDota2Cambyses The ThirdmeysambLove Gamev-alkalineMahdikarma(دازای)𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا
هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آن چیزی که دوست داریم در فصل دوم Squid Game ببینیم - گیمفا