سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است

سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است

محمد حسین کریمی
۱۶:۰۲ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است

طبق اطلاعات فاش شده از اطلاعات آماری مایکروسافت به لطف پرونده‌های SEC، تا انتهای ماه ژوئن ۲۰۲۳، پیش‌بینی شده بود که درآمد محتویات ایکس باکس و سرویس گیم پس ۴.۴ درصد رشد کند، اما گویا این کمپانی به اهداف خود نزدیک هم نشده است.

بیش از ۹۵ درصد حقوق سالانۀ دریافتی رئیس شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، بر اساس عملکرد کمپانی تعیین می‌شود. در حالی که مایکروسافت رشد ۴.۴ درصدی را برای درآمد ایکس باکس پیش‌بینی کرده بود، اما تنها توانست به رشد ۰.۷ درصدی دست پیدا کند. از سوی دیگر، هدف مایکروسافت رشد ۷۳ درصدی سرویس گیم پس بود، در حالی که این سرویس تنها ۲۸ درصد رشد کرده و ۴۸ درصد پایین‌تر از انتظار عمل کرده است.

نظر شما در این باره چیست؟

هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Matin BarkatGidoraDARKSIRENJAMSHIDPop_Starlul-booko0ashil0omh.pNimav-alkalineمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)HTremblerSami 227Haj_HosseinSepehrChris redfieldPARASITE EVE 2KratosNiko_Blademore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با توجه به کاربرد خوبی که داره ، گیم پس بیشتر از اینا باید سود کنه

    AbtinMatin BarkatJAMSHIDPop_Starlul-bookKingFinal seyedBaBa WossArshia.1Joel Morganmore
  • واقعا نمیخوام فن بوی بازی دربیارم، ولی مایکروسافت به صلاح خودشه که از بازار کنسولی بکشه بیرون و تبدیل به ناشر بشه اینطوری درآمدش از صنعت گیم خیلی بیشتر میشه.
    سود اکتیویژن بلیزارد و بتسدا و اکس باکس استودیوز از فروش بازی‌های ۷۰ دلاری میتونه چند برابر گیمپس باشه.

    halkerهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)AbtinMahdikarma(دازای)Babayaganoobe pirMatin BarkatDARKSIRENJAMSHIDPop_Starmore
    • HannaH گفت:

      اتفاقا من هم داشتم کمی پیش به همین فکر می کردم. اگر مایکروسافت بازی های Call of Duty رو منتشر کنه توی یک بازه چند ساله هم هزینه خرید رو در می یاره و هم شروع به سوددهی می کنه. اما اگر قصدش وارد کردن بازی ها به گیم پس باشه، هم به مرور ای پی رو ضعیف می کنه، و هم یک بازی سالانه که هزینه تولید بالایی هم داره، یا باید تولیدش مثلا سه سال یکبار بشه، که در اینصورت کسی پیدا می شه که به جاش وارد بازار بشه، یا هزینه تولید و نتیجتا کیفیتش پایین بیاد که برای دی وان به صرفه بشه. کلا خرید خوبی بود اما نه برای عرضه رایگان.

      هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)farshadxهادی صفائیPop_StarCharlie Chaplino0ashil0oKing
    • حالا نه اینکه تبدیل به یه ناشر معمولی بشه ولی اگه دست از سر این دی‌وان برداره خیلی موفق تره. یعنی بشه مایکروسافت نسل ۷. بازی خوب بسازه و بفروشه. هممون هم میدونیم که اگه بخواد میتونه؛ هم نیروی کارش رو داره هم پولش رو. کمپانی‌ای که تونست سونی و پلی‌استیشن رو بعد از دوران خفن ps1 و ps2 به دردسر بندازه به طوری که تا سال آخر نسل ۷، بهتر عمل کرده بود و فروش بیشتری هم داشت، یعنی میتونه همین الآن هم اگه از خر شیطون بیاد پایین اینکار رو بکنه. این حرفم به مذاق خیلی ها خوش نمیاد ولی هممون میدونیم این قضیه بهتره. بازی هایی مثل استارفیلد و موتوراسپورت و هیلو و… که هزینه ی ساختشون زیاده فروخته بشن و بعد از یه مدت بیان رو گیمپس و بازی هایی مثل های‌فای راش که هزینه ی ساختشون کمتره روز عرضه بیان. این البته برای بازی های فرست‌پارتی ولی برای بازی های تردپارتی روز عرضه روی گیمپس اونم نه همیشه بلکه هر از گاهی خیلی خوبه

      هادی صفائیMatin BarkatPop_Staro0ashil0oNimaJoel MorganHitoori04HesamAIHTremblerHaj_Hosseinmore
      • خب اگه این کار رو هم بکنه در اصل حقه بازیشو به صورت علنی نشون میده و محبوبیتش نه تنها در بین گیمرا بلکه در بین سازمان و رگلاتوری هم به طرز شدیدی کاهش پیدا می کنه !
        چون اصل دفاعیه این دو خرید بزرگ و اخیرش (مخصوصا دومی) در دادگاه و مقابل قاضی در مورد “افزایش دسترسی گیمرها” به بازی ها بوده نه کاهش اون از طریق انحصار (هرچند که از اول می دونستیم که هدفشون اون چیزی که داخل دادگاه گفتن نبود و نیست ! )

        هادی صفائیMatin BarkatCharlie Chaplino0ashil0oNimaJoel MorganThunderDoomمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)گیمری عادی
      • Hamed گفت:

        گیمری عادی@
        .
        خب داداش اگر تو نسل ۷ موفق عمل کرد به لطف بانجی (هیلو) اپیک گیمز (گیرز اف وار) لایون هد (فیبل) بود

        ولی ببین از موقعی که اینا رفتن نه هیلوها کیفیت سابق رو دارن نه گیرز اف وارها فیبل هم که مشخص نیست چطور عمل میکنه

        farshadxK1هادی صفائیThe Red DevilMatin BarkatJAMSHIDPop_StarCharlie Chaplino0ashil0oگیمری عادی
        • درست میگی داداش ولی اینو در نظر بگیر که بعد از نسل ۷ لایون‌هد رو مایکروسافت بست؛ استودیویی که مال خودش بود. دقیقا از زمانی که سیاست هایی که تو نسل ۷ داشت رو عوض کرد. در مورد بانجی هم، هیلویی که نماد و پرچمدار و معرف کنسول ایکس‌باکسه توسط بودجه مایکروسافت ساخته شدش. درسته ایده مال بانجی بوده که شدیدا هم ایده‌ی خفن و انقلابی‌ای بودش ولی این مدیران ایکس‌باکس و مایکروسافت بودن که متوجه پتانسیل بالای این ایده بانجی شدن و روش سرمایه‌گذاری کردن؛ کاری که الآن مایکروسافت با توجه به تغییر سیاست‌هاش دیگه انجامش نمیده و میره آیپی‌ها و استودیوها و ناشرهای آماده رو میخره، مثل قبلا نیست که دنبال یه ایده‌ی خفن باشه و بخواد روش سرمایه‌گذاری بکنه. در مورد اپیک اما میتونیم بگیم که اپیک خودش اونقدر پول داشت که بتونه گیرز رو بسازه و نیازی به بودجه و سرمایه‌گذاری مایکروسافت رو نداشته باشن. تا اونجایی که میدونم مایکروسافت اول پول داد به اپیک و بازی رو انحصاری کرد و بعد از گیرز ۳ از اپیک این آیپی رو خرید.
          اما فقط کافیه نگاه کنی ببینی که از کی این فرنچایز ها مثل قبلشون نشدن و عملا نابود شدن و فقط اسمشون باقی مونده که باعث میشه یه عده بازیشون کنن؛ از شروع نسل ۸ و آغاز سیاست های جدید مایکروسافت. فیبل که نابود شده و ریبوتش هم دادن به یه استودیوی ریسینگ‌ساز(هر چند واقعا دوست دارم بازی خوب از آب دربیاد)، گیرز ۴ و ۵ که در بهترین شرایط و با کلی ارفاق دوتا بازی معمولی و خوب باشن و اصلا به شاهکاری ۳ نسخه‌ی اولشون نیستن(مخصوصا تو زمینه‌ی داستان و شخصیت پردازی که افتضاحن. شخصیت‌های اصلی سه‌گانه اول رو با شخصیت‌های اصلی دو بازی اخیر اصلا نمیشه مقایسه کرد بس که جدید ها افتضاحن)
          اونم از وضع افتضاح هیلو ۵ و اینفینیت که حتی سایه‌ای از بازی‌های انقلابی قبلیشون نیستن( هر چند که هیلو ۴ هم خیلی چنگی‌به‌دل نزد ولی باز از این دوتا بهتر بود)
          مایکروسافت اگه بخواد واقعا میتونه بازی خوب درست کنه و سونی رو تو دردسر بندازه مخصوصا الآن که بتسدا و اکتیویژن رو داره.
          فقط باید از خر شیطون بیاد پایین و البته هایپ الکی درست نکنه برای بازیاش و دروغ تحویل نده و همون چیزی که بازیاش واقعا هست رو نشون بده
          ببخشید که طولانی شد🙏

          The Red DevilMatin BarkatCharlie Chaplino0ashil0oHamed
    • farshadx گفت:

      بازم خوبه نمیخواست فن بوی باشی فن بوی بودنت چطوری میشد؟!🤔

      هادی صفائیMatin BarkatJAMSHIDPop_StarRoyalknighto0ashil0oKingarminNimaLu Bumore
    • پس یه دلیل واقعا موجه بیار که اگه سونی بی رقیب بشه افت نمیکنه آقای متخصص ویدیوگیم.
      تو اصلا کی هستی؟ مارتین اسکورسیزی صنعت گیم، شیگرو میاموتو، یا شینجی میکامی؟
      پس بهتره ساکت باشی.
      شما فن بویا گیمینگو برای همه تلخ میکنین

      BabayagaMatin Barkat
    • این طرز فکرو همین الان از ذهنت بکن بنداز دور ، جایی که رقابت نباشه همچین سازنده مشتریو میچلونه همچین جنسای آشغال رو دولا پهنا میندازه بهت که جاش تا مدتها درد بگیره مثل خودروسازی کشورمون

      AbtinBabayagaMatin Barkat
    • Dementor گفت:

      مایکرو بکشه بیرون پلی استیشن میشه ۲۰۰۰ دلار، بازی هاشم میشه خدا تومن

      Matin Barkat
    • SirAmir گفت:

      مایکروسافت خیلی اینده نگره فعلا شاید سود چنداتی نکنه ولی در بلند مدت کل بازارو میگیره دستش

      Abtinهادی صفائی
  • مایکروسافت الان همه چیزش به خرید هاش بستگی داره و به خاطر وقفه طولانی خرید اکتیویژن خیلی از برنامه هاشون عقب افتاد اما حالا با این خرید و آی پی های جدیدی که از چند وقت دیگه اضافه میشه و همچنین برنامه ریزی و عملی کردن خرید های بعدی شرایط تغییر میکنه

    AbtinMatin BarkatPop_StarJoel Morganمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)حمیدرضا فروزانOromasdesMinecrosoft∞…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈more
  • OG gamer گفت:

    من واسم سواله وقتی ۷۰ میلیارد دلار داد اکتیویژن و خرید چقدر باید استراتژی درست پیاده بشه و چندسال باید تلاش کنه تا فقط پول اصلی برگرده. تازه اگه ای پی ها هنوز طراوت و جذابیت قبل و داشته باشن الان با این همه هایپ خبری تو دنیا که مایکروسافت اکتی رو خرید کسی رغبت نکرد گیم پس بگیره یا پلتفرم خودش و عوض کنه به ایکس باکس. مردم عاشق ای پی های سونی شدن کلی خاطره دارن باهاشون و واسه اینکه بخوان دل بکنن کلا ازش و برن سمت یه پلتفرم دیگه. یجورایی خیلی محاله. خود من هیچ وقت حاضر نیستم بیخیال گیم های ps که این همه سال باشون حال کردم و خاطرات دارم و ول کنم و خیلیا اینطوری ان

    هادی صفائیMatin Barkato0ashil0oNimaHitasepᕼᑌᑎTᗴᖇKILLER OF GODSحمیدرضا فروزانSepehrChris redfieldmore
    • farshadx گفت:

      همون اول هم گفتن دنبال کشوندن مخاطب قدیمی نیستن و تقریبآ کار نشد هست
      مخاطب خودشون + pc و مخاطب های جدید هدف گذاشتن
      برنامه pc شون هنوز خیلی کار داره من به شخصه استیم رو بهش ترجیح میدم اگر یه مقدار بیشتر روش کار کنن یا با استیم ترکیبش کنن میتونن رشد خوبی داشته باشن
      تا جایی که خبر دارم سریعترین رشد رو هم بین تمام سرویسها داشتن فکر کنم فقط سرویس دیزنی رشد سریعتری داشته نسبت به گیم پس

      هادی صفائیAliJAMSHIDPop_StarRoyalknighto0ashil0oKingarminHitasepمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)more
    • Reza گفت:

      ببخشید ک رک میگم
      اشتباه میکنید راجب عشق همه به ایپیای سونی ، بنظرم نظرتون بچگونست(نشونش فروش ایپیاش)
      ایپیایی ک الان دوسشون دارید مگ چند ساله تولید شدن؟
      شما نسل عاشق توئیستد متال و جک اند دکستر نیستید ک ، اکثرا نسل هورایزن و گوست اف سوشیما و لست اف اسید دیگه
      حتی اگ قدیمی باشیدم چیزی از قدیم بهتون ارائه نمیشه ، بجز یکی دوتا ایپی ک از نظر من اصلا بعد ریبوت بازی قدیم نیست
      مثلا گاد اف وار ک خودمم دوسش دارم ، هردوتا سریش فوق العادس ، ولی زمین تا اسمون فرقشونه ، نهایتا پونزده بیست میلیونم تجربه کردنش ، همچین فن‌بیسی ک شما تصور میکنید وجود نداره (مثلا دربرابر شصت میلیون فروش اسکایریم و فنبیسش)
      بنظر من ک ارقام فروش نشون میده ک خیلیا اینطوری ک شما فک میکنید نیستن ، مگ اینکه کل اون مطلبو راجب نینتندو بنویسی ، اونطوری درست میشه فقط
      اون پول اصلی برگرده ام ک گفتی اشتباهه ، ادم مغازه میخره تلاش میکنه پول اصلیش برگرده؟🤦

      Matin BarkatJAMSHIDPop_StarCharlie Chaplino0ashil0oStarfaildHitasepLu BuTomحمیدرضا فروزانmore
      • A,,sh گفت:

        فقط یچیزی رو تصحیح کنم گاد ۲۰۱۸ خودش ۲۳ میلیون نسخه فروش داشته بتنهایی، میشه تخمین زد تعداد کسایی که بازیش کرده باشن بالای ۳۰ میلیون و نزدیک ۴۰ میلیون باشه با توجه به حضورش تو سرویس و همینطور چند تا راه متفاوتی که تو فروش رسمی لحاظ نمیشه(مثل ظرفیتی و هکی یا خرید و فروش دیسک دست دوم)

        Matin BarkatJAMSHIDCharlie Chaplino0ashil0oKingNimaHamedTomStarfaildThe Red Devilmore
      • اطلاعات غلط منتشر نکنید لطفاً، تا سال ۲۰۲۰ یعنی قبل از اینکه آنچارتد ۴ برا پیسی بیاد، با فروش ۱۶ میلیون نسخه ای حدود ۳۷ میلیون پلیر داشت (آمار رسمی) که این نشون میده آمار تعداد افرادی که تجربه کردن بیش از ۲ برابر تعداد نسخه های به فروش رفته هست و آیپی های مشهور سونی حدود ۴۰ میلیون نفر فن‌بیس دارن هر کدوم که ۹۰ درصدش روی یک کنسوله و قاعدتاً مقایسه‌شون با اسکایریمی که برا n تا تا پلتفرم و ۳ نسل مختلف پورت شده اشتباهه.

        هادی صفائیMatin BarkatABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)Charlie Chaplino0ashil0oKingarminNimaHamedTommore
      • وقتی طرف فکر میکنه اطلاعات گیمی زیادی داره قبل از کامنت گذاشتن میتونستی یه سرچی تو گوگل بکنی تا امار فروش ایپی های سونی دستت بیاد و فن بیس قوی که داره تو اسیا اروپا امریکا وووو فقط باعث ضایع شدن خودت میشی

        farshadxJAMSHIDCharlie Chaplino0ashil0oStarfaildRezaHamed
        • Hitasep گفت:

          پی اس فور صد میلیون و خورده ای فروش داشت تو نسل هشت
          و تعداد فروش گاد آف وار بیست و پنج میلیون بود اون موقع بعد اومدن رو پیسی و سرویس شد ۴۰ میلیون این نشانه چیست بنظرت

          JAMSHIDo0ashil0oReza
        • Reza گفت:

          چی میگی بنده خدا
          چ ارزشی دارع ک سرچ کنم اخه
          خیلی خب سی چهل میلیون بازی کردنش ، اندازه فورتزا هورایزن پنج ، نکشینمون فنبیس
          حرف منو این عددا ثابت میکنن ، اونی ک باید عدد بده طرفدار نینتندوعه مثلا با انیمال کراسینگش ، ن شماها😂

          farshadxᕼᑌᑎTᗴᖇ
    • Metallove گفت:

      یک دلیل خیلی مهم از نظر من در مورد رغبت نکردن برای گیمپس حتی بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد اینه که کسی که یک عمر بازی های اکتیویژن بلیزارد, مخصوصا بلیزارد رو بدون هیچ بحثی از بتلنت پیش خرید میکرده اصلا واسش مهم نیست یک چیزی به اسم گیمپس وجود داره که میتونی ماهیانه با ۱۰ ۱۲ دلار بازی رو داشته باشی و بعدشم ممکنه بعد از مدتی اون بازی حذف بشه. منی که تقریبا اکثر بازی های بلیزارد رو روی بتلنت دارم ذره ای واسم مهم نیست گیمپس چیکار داره میکنه مگه اینکه مایکروسافت بتلنت رو کلا حذف کنه و بگه فقط و فقط باید گیمپس بخری تا مجبور بشم کوچ کنم. اونی هم که پلی استیشن داشته همینه داستانش, طرف به قول بروبچه های ایکس باکس ۷۰ دلار پول بازی رو میداده به نظرت مهمه واسش بخواد کنسولی که کلی بازی روش خرید بذاره کنار؟!

      هادی صفائیMatin BarkatCharlie Chaplino0ashil0o
  • Javad گفت:

    گیم پس بیشتر برای گیمرهای عزیز اقتصادیه.برای خود مایکروسافت درصد سود کمی داره.یکی از دلایلش هم شاید همون انتشار بازی روز اول هست که گویا باید مبلغی به استودیوها بده.ولی در کل سرویس با ارزشیه و امیدوارم همینطوری هم بمونه.

    هادی صفائیo0ashil0oNimaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)حمیدرضا فروزانSepehrOromasdesCharlie ChaplinPc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)sky reapermore
    • بابا گیمپس هنوز سود نداده. اینا میان با کلمات بازی میکنن. مثلا گفتن سالی که گذشت درآمد گیمپس ۱ میلیارد دلار بوده ولی نیومدن بگن سودش چقدر بوده. به عبارتی revenue رو اعلام کردن به جای اینکه profit رو اعلام کنن. خب یه میلیارد دلار درآمد داره قبول ولی بلاخره این سرویس خرج داره. سالی باید یه مبلغی رو به EA بدی تا سرویسش رو روی سرویس نگه داره. هزینه ی ساخت بازی هایی مثل فورتزا هورایزن ۵ و هیلو اینفینیت و استارفیلد و ردفال و چندین بازی فرست‌پارتی‌ای که خرجشون کردی چون دی‌وان میزاری پس اکثرش باید از طریق گیمپس برگردن. به سازندگان بازی های ایندی باید پول بدی که بازیشون رو بیارن روی گیمپس هر چقدر هم که کم باشه.(دی‌وان هم که در حالت عادی هزینش بیشتره برای آوردن روی سرویس) بازی های بزرگی که روی گیمپس میاری باید پول گنده و خفنی هم براشون به ناشراشون بدی. خب اینا همش هزینس که تو باید از درآمد گیمپس کم کنی. خب این چیزی ازش باقی میمونه که تو بخوای ازش سود کسب کنی

      Javadهادی صفائیMatin BarkatJAMSHIDo0ashil0oNimaHamedTomحمیدرضا فروزانarminmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اگر با اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد هم رشد سالانه به حد لازم نرسه اوضاع برای تیم مدیریتی ایکس باکس جالب نخواهد بود. با یک دست چند هندوانه برداشتن ببینیم آخرش چطور خواهد شد به قول ما ایرانی ها شاهنامه آخرش خوشه و در این مورد امیدوارم آخرش خوش باشه
    .
    .
    خدا آخر عاقبت ویدیو گیم رو به خیر کنه…..

    Matin BarkatJAMSHIDo0ashil0oNimav-alkalineمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)XERXESMonkey D. Tripحمیدرضا فروزانSepehrmore
  • elilastofus گفت:

    ” از سوی دیگر، هدف مایکروسافت رشد ۷۳ درصدی سرویس گیم پس بود، در حالی که این سرویس تنها ۲۸ درصد رشد کرده و ۴۸ درصد پایین‌تر از انتظار عمل کرده است.”
    بیا ماله بکشید آقایان
    فرشاد ایکس فشاری
    رضا جباری فشاری
    کوله قطاری فشاری
    محمد رضا ایکس باکس وان فشاری
    و دیگر دوستان فشاری

    Matin BarkatGeralt of RiviaJAMSHIDPop_Staro0ashil0oKingArshia.1jonathan reid (Penitent one)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)∞more
  • اتزیو : خداروشکر (با لحن مهران مدیری)

    JAMSHIDPop_StarNimaThunderDoomمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)MinecrosoftSepehr∞UNCLE ARTHURfarshadxmore
  • حتی با عرضه استارفیلد و کلی بازی روز عرضه هم افزایش پیدا نکرد ؟! 😐 تازه رو پیسی هم که هست ، اگه بازی های اکتیویژن بیاد و بازم افزایشی پیدا نکنه خیلی براشون بد میشه

    MinecrosoftJAMSHIDPop_Staro0ashil0oHamedSepehrarminA,,shCharlie Chaplinهادی صفائیmore
  • با این آمار وضعیت برای ماکروسافت خیلی نا امید کننده است. تیتر رو خوندم فکر کردم آمار فاصله زیادی با هدف گذاری نداره یکم عقبه. رشد ۴.۴ درصدی کجا و ۰.۷ کجا.

    MinecrosoftJAMSHIDo0ashil0oSepehrA,,shCharlie ChaplinPc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)nooriMax22farshadxmore
  • Master Chief گفت:

    مایکروسافت زودتر باید بازی های اکتیویژن بیلزارد کینگ بیاره رو گیمپس

    MinecrosoftMatin Barkat
  • ALIREZA0111 گفت:

    مگه تعداد گیمرای کنسولی چه قدره (کاربرای ps هم خودکار خط میخورن )
    اگه اشتباه نکنم اخرین بار گفتن ۱۵ میلیون کاربر رو pc و ۱۰ میلیون کاربر رو Xbox
    پی اس پلاس هم به لطف اجباری بودن برای بازی های انلاین به ۵۰ میلیون کاربر رسیده
    اگه مخاطب بیشتری میخواد باید برای موبایل برنامه بچینن ولی کاربر موبایل به هیچ وجه حاضر نیست سالی ۲۰۰ دلار پول بده

    به نظرم برای سرویس گیمینگ هیچ وقت نمیشه انتظار تعداد کاربر در حد نتفلیکس یا اسپاتیفای داشت

    MinecrosoftMatin BarkatJAMSHIDPop_StarNimaمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)SepehrarminCharlie Chaplin.more
  • کلک تبلیغاتی توجیه خرید اکتیویژن بوده تو افکار عمومی گیمرها والا گیم پس رشدش عالی هست خوب درست یک سالی بود که کمی افت کرده بود ولی الان داره بهتر میشه یکم زیاد داره رو بازی های مستقل مانور میده دست کم تو بازی ها ش که هر ماه اعلام میشه مثلا هر چهار ماه دست کم دو سه تا عنوان درجه یک تو گزینه هاش باشه مثلا خوب این مدت استارفیلد که دی وان بود فورزا موتور اسپورت الانم دداسپیس ریمیک ولی میتونه به غیر از انحصاری هاش که روز اول میاد مثلا دو سه ماه بیشتر رو عناوین مستقل مانور بده ماه چهارمش دو تا بازی بزرگ تو لیستش باشه اگتیویژن هم خیلی دست دست میکنه فکر نمیکرد همون روز اول اومدن بازیاش رو سرویس جدی باشه یا دست کم احتمالش هست بازیاش با یک سال تاخیر رو پی سی گیم پس و شش هفت ماه تاخیر رو کنسول ردموندی ها بیاد خوب اینم خوبه اگر منجر به حفظ کیفیت بازی باشه خود کاربران گیم پس خم ترجیح میدن با تاخبر بازی کنن ولی کیفیت بازی خوب باشه نه روز اول بیاد و کیفیت بد بهانه بشه براشون قطعا رشدش بهتر هم میشه با کالکشن اینده اکتیویژن والا با تاخیر اون دلگرمی برای خرید سرویس مشترک داره

    Minecrosoftهادی صفائیJAMSHIDo0ashil0o
  • بنظرتون اگه مایکروسافت دیگه ایکس باکس تولید نکنه و یه راست بره سراغ سرویس بهتر نیست ؟ 🤔 مثل نتفلیکس مثلا که فقط یه سرویسه کلی هم مخاطب داره

    Minecrosoft
  • اتفاقاً چند وقت پیش هم گزارشی منتشر شد از طرف npd مبنی بر اینکه بازار سرویس های اشتراکی تو سال ۲۰۲۳ به رکود رسیده در حالی که درامد کلی صنعت بازی تو سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲ افزایش داشته.
    تو ادامه گیمزاینداستری هم گفته بود که قراردادهای مایکروسافت و سونی با ناشرها واسه آوردن بازی ها به سرویس های اشتراکی کوچک و کوچک تر میشه و در آخر هم اشاره کرده بود که این داره بیشترین آسیب رو به بازیساز های مستقل میزنه.
    حالا با گزارشی هم که امروز منتشر شد بیشتر صحه می‌زاره بر درستی این گزارش.
    با هزینه سرسام آور بازی های aaa در کنار خوب بودن اثر و تبلیغات اگر بازی بخواد روی سرویس اشتراکی به سودآوری برسه باید جامعه سرویس اشتراکی مثل game pass خیلی بزرگ باشه که کار خیلی سختی هست.
    به نظرم اگر مخاطبان game pass تا مدت زمان مورد هدف کمپانی به هدف برخورد نکنه، دیر یا زود باید منتظر افزایش قیمت game pass باشیم.

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰arminHamed
  • Lu Bu گفت:

    سرویس گیم پس هرروز ک به جلو بریم بیشتر پیشرفت می‌کنه . و بازیهای جدید مثل استارفیلد، فورزا پنج ، هیلو و.. ک عرضه بشن و وارد سرویس میشن کاتالوگ بزرگتر و سرویس باارزش تر میشه . با وجود بازی های اکتی ک باید دیگ پیشرفت کنه . اگرم نکرد ک دیگ همین چند سالی ک تونستیم ازش استفاده کنیم راضی ام ، از اون به بعدش باید پول بدیم و هی به یاد اون روزا فشار بخوریم . من یکی از همین گیم پس نبود ، هیجوره نمی‌دونستم بازیهایی مثل ولانگ ، لایز آف پی، ک جز بهترین تجربه های امسالم بوده رو پلی بدم چون این بازیها و جرئت نمیکنی بخری چون سلیقه خیلی ها نیس و مشتری واسش کم پیدا میشه
    از مانستر هانتر هم یاد کنم بیش از شصت ساعت بازی کردم 🤌
    خلاصه تا جایی ک میتونید ازش استفاده کنید چون اگر یه روزی بکنار بره افسوس نخورید

    MinecrosoftJAMSHID
    • اره درست میگی خود من خیلی بازی هارو گیم پس تجربه کردم که حتی نسل هفتدهشت جا مونده بود بازی جدید هم جای خود دیشب هم لایس اف پی شروع کردم کیف کردم همون اولش جلو تر خدا بخیر بگذرونه ولی ولی این وسط هزینه بالا بازی ها هست که قبول کنیم اصلا جور در نمیاد اکتیویژن با اون عظمت روز اول بیاد سرویس دست کم مشترکین بالای سیصد تا چهارصد میلیون نفر میخواد حساب کن الان صحبت سر هفتاد دلار برای یه بازی نیست که تازه به قول بازی سازها بزرگ ده میلیون نسخه بفروشه یر به یر بشه تازه صحبت سر صد بیست سی دلار سالی برای بیش از دویست تا بازی هست که به قول شما میخوای با بلزی های بزرگ سرویس پر کنی که هر گدوم دویست میلیون دلار به بالا فقط هزینه ساخت مارکتینگ به کنار دیگه خودت حساب کن پس ماکروسافت بی راه هم نگفته از این بابت برای همین درباره انحصار نکردن اکتیویژن دست به عصا ماکروسافت همین بتسدا هم خود اسپنسر گفت فالوت ۷۶ رو عرضه پلی استیشن نجات داد پس مجبور قید انحصار بزنه یا اخراج ها چندین برابر بشه هفتاد میلیارد دلار همه ذوق میکنیم اولش کال اف میاد گیم پس ولی دید عمقی باشه فاجعه پیش رو هم بدون تعصب در نظر باید بگیریم هزینه بالا ساخت فقط فقط فروش خوب توجیه میکنه و پشت بتدش سود خوب مشوق ساخت والا پول نیاد چه ماکروسافت چه اپل چه هر چی تعارف ندارن میبندن ناشر هموهمینطور نمیاره سرویس

      Minecrosoftهادی صفائیALIREZA0111
  • Master blade گفت:

    این آمار مال ۴ ۵ ماه پیشه
    اون زمان نه استارفیلد اومده بود نه فورزا
    یه ردفال که قبلش هم کویر بود
    تازه اوضاع اکتیویژن هم رو هوا بود

    JAMSHIDarmin
  • A0seyed0A گفت:

    بخوابیم کلی بگیم مساعل اشتراکی نباید انتظار کاربر زیادی داشت درصورتی که اجباری در خرید آن نباشد مانند نتفلیکس که برای دسترسی به فیلمهای روز و احترام به حق ناشر این اشتراک خریداری می‌شود یا اسپاتیفای که باز هم برای دسترسی به موسیقی های مد نظر دلخواه و احترام به حق ناشر باید این نوع اشتراک ها به اجبار خریده بشن و این موضوع در طولانی مدت باعث افزایش کاربر میشود اما گیم پس از این موضوع استثنا هست چون هیچ گونه اجباری در خریدش وجود ندارد و فقط در صورتی می‌تونه واقعا این اشتراک به مشترکین مد نظر نزدیک کنه تنها باید ویژگی های خاصی داشته باشه و بازهم اگر اجباری در خرید اون نباشه باز هم نمیشه به اون درصد از مشترکین دست پیدا کرد

  • sadrasayedi گفت:

    تنها راه نجات گیم پس افزایش تعرفه این سرویس آنلاین هست سونی فهمید افرایش تعرفه داد ماکروسافت هنوز هیچی

    جان قمارباز
  • DARKGAMER گفت:

    واقعا مایکروسافت سیاست اشتباهی رو جلو برده من خودم به عنوان فن سونی واقعیت دوست ندارم این رقابت حال حاضر سونی و مایکروسافت نابود بشه ولی با تصمیمات اشتباه اسپنسر الان ایکس باکس داره ضرر می‌کنه چون ایکس باکس در حال حاضر بعد از این همه خرید های کلانی که تو صنعت ویدیو گیم کرده بیشتر از هرچیزی نیاز به یک درآمد زایی مستقیم از طریق فروش بازی رو استور داره ولی با پلن هایی مثل گیم پس و روز عرضه عقلا روی پلتفرم خودش نمیتونه این سود خالص رو بکنه ولی حداقل روی کنسول های پلی استیشن می‌تونه این سود رو به دست بیاره ولی خب با تصمیمات اشتباه باز داره به خودش صدمه میزنه مثل چه تصمیماتی یکی اینکه اولا اینکه مایکروسافت عملا هر بازی که از استودیو هاش میاد رو انحصاری می‌کنه حالا این مشکلی نداره ولی بازی های شرکتی مثل بتسدا واقعا حداقل تا ۱ ۲ نسل بعد نباید انحصاری بشن چون فروش زیادی از بازی های بتسدا روی کنسول های سونی هستش و با منتشر کردنش یک سود خیلی خوبی می‌تونه بگیره ولی واقعا چه بگوییم از این غرور

    JAMSHID
  • Reza گفت:

    چیزی راجب پیشبینیاشون و متریکایی ک دارن برای پیشبینی نمیدونم راستش
    ولی بنظرم موفقیت گیم‌پس بعد خرید اخیرشون تضمین شدس
    موفقیتی ک اینده گیمینگو تغییر میده و همه چیزو زیر و رو میکنه
    بنظرم همه باید بدونن ک واضحه
    ب اعداد عجیب و غریبی میتونه دست پیدا کنه…

    هادی صفائی
  • Perfect گفت:

    کالکشن کالافو که بزاره میره بالا

  • sky reaper گفت:

    به نظرم دلیلش براورد اشتباه نیست یعنی توی هدف شکست نخوردن فقط یه سری چیزا برنامشونو به تعویق انداخته. شاید مثلا اگر خرید اکتیوژن زودتر تایید میشد و یه سری بازیا تاخیر نمیخوردن واقعا به هدفشون میرسیدن چون هنوزم به راهشون ادامه میدن. در اینده احتمالا برنامشون عملی میشه و نگرانی نداره.

  • والا امسال که عالی بوده بازی هاش مخصوصا چند ماه اخیر
    هیچکسم نمیتونه انکار کنه وگرنه خودشو به نفهمی زده :‌‌)
    مشخصه هدف اولشون گیمپسه ولی باید تعداد مخاطبای اکوسیستم xbox رو زیاد کنن …

    JAMSHID
  • . گفت:

    این سیاست روز عرضه باید بزارن کنار و باید حدود ۳ ماه بعد بازی رو بیارن روی گیم پس اینطوری خیلی بهتره هم بازی فروش میکنه هم اینکه بعد۳ ماه راحت اونیکه مشکل مالی داره میتونه بازی کنه یه مورد یدگه اینکه یه سطح دیگه معرفی کنه که بازی ها رو روز عرضه باشه مثلا اسمش باشه گیک پس پرو یه مدل گیم پس معمولی هم بازی ها رو ۳ ماه بعد این روزش خودش EA هستش

    • اینجوری باشه دست کم با ی ریزش کاربری میلیونی مواجه میشه بین ۲.۵ تا ۵ میلیون چون همه کاربرای این سرویس به عشق دی وانش اومدن سراغش و از برند ایکس باکسی که تو نسل نهم ۸۷ درصد فن بیسش کنسول اقتصادی این کمپانی یعتی سری اس رو خریداری کردن این کار خیلیم دور از ذهن نیست
      کلا ایکس باکس الان ی اکوسیستم اقتصادیه واسه مخاطباش و تفرعه اضافی منجر میشه به افت این سیستم

      هادی صفائی
  • مترسک گفت:

    تا وقتی که ادامه بدی ما هوادارتیم و ازت حمایت میکنیم تا همینجاش هم به ما خیلی حال دادی مشتی ممنونیم ازت .
    این حرفارو هم من پشیزی اهمیت نمیدم من عمرم تموم میشه ولی تو و بخش ایکس باکست موندگارید 💚

    JAMSHIDKingمهران
    • King گفت:

      قشر داغون جامعه وقتی از مجبوری رو ب چیزی میاره که دوست نداره مشکلی نیست.و میشه درک کرد. ولی مالیدن براش دیگه ته خندس. یاد اون گدای تو خیابون افتادم که یه ادم پولدار یه سکه پرت کرد جلوش. از فرداش هر وقت اون ادم پولدار رد میشد از اونجا. اون گداهه شروع به تعریف و‌ چاپلوسی ازش میکرد.شاید ی سکه دیگه گیرش بیاد

      مترسک
      • مترسک گفت:

        توهم چیز بدیه رفیق جدی میگم اینکه نمیخوای قبول کنی یه برند به اسم ایکس باکس اونقدر پیشرفت کرده که یکی با علاقه و خواست خودش رفته سمتش نه از رو اجبار هر وقت درک کردی حرفمو میام با هم حرف بزنیم

        King
  • عیب نداره با خرید اکتیویژن و آوردن بازی های اکتیویژن به گیمپس می تونه این رشد رو بیشتر کنه و همچنین سود رو با یک برنامه ریزی خوب و دقیق

    King
  • Max22 گفت:

    چرا باید تو سالی که بزرگترین آیپیشون ( استارفیلد) + فرست پارتی های ارائه کردن + تایید خرید اکتی در مقابل رقیبی که فقط یه فرست پارتی داره با چندتا ترد پارتی به این ارقام برسه!؟
    سونی و استودیوهای سونی خوب میدونن برای اینکه بازیشون فروش داشته باشه، نهایت تلاششون رو میکنن بهترین بازی های خودشون رو بسازن و به قولی اون ۷۰ دلار رو حلال میکنن

    اما اما ممکنه روزی برسه واسه استودیوهای ایکس باکس چون صرفا قراره بازیشون روی گیم پس بیاد سازندهاشون دیگه اون وسواسی که باید همه استودیوها داشته باشن رو نداشته باشن!؟ و این بشه نتیجش! بماند از الان نشونه هاشون پیداس متاسفانه

    Kingهادی صفائیمهران
  • The Red Devil گفت:

    شاید خیلیا یادشون نیاد ولی سال ۲۰۲۱ این عکسو فرستادم
    https://biaupload.com/do.php?imgf=org-302208fa9e771.jpg
    و گفتم سرعت رشد گیمپس داره کم میشه
    (میدونم دستخطم خیلی قشنگه نیاز به تعریف نیست 😅 )
    اونموقع سرعت رشدش خیلی زیاد بود اواسط ۲۰۲۰ ماهی یک میلیون داشت میرفت بالا و بعدش شد ماهی ۷۵۰ هزار نفر.
    ولی الان که به گیمپس نگاه میکنی رشدش نزدیک به صفره ، از زمانی که اعلام کردن به ۲۵ میلیون رسیدیم خیلی گذشته حتی یادم نمیاد کی بود

    مهرانStarfaildKingarmin
  • HTrembler گفت:

    خود شرکت با خرید اکتویژن دو برابر میشه (از لحاظ تعداد بازیساز خیلی بیشتر از دو برابر حتی). حداقل رشد گیم پس برای چندسال آینده، رشد دو سه برابری هست تا خرید اکتویژن توجیه بشه. در غیر این صورت یعنی نتونستن از این خرید به درستی استفاده کنن.

    ۱۲۰/۱۰۰۰

  • بله عمو فیلی جان فقط بخر بخر نیست
    باید عُرضه خورجی قوی گرفتنم داشته باشی

    KingJAMSHIDمهران
  • فکر نکنم استراتژی دی وان جواب بده در بلند مدت. مثلا یک ماه یا دو ماه بعد عرضه بهتره. کاری که میتونن انجام بدن ارائه دموی رایگان برای همه بازی های فرست پارتیشونه

  • نه داداش ببین گیم پس میتونه ماکرو رو به تمام هدف هاش برسونه:دی

    The Red DevilمهرانKing
  • Moji گفت:

    شرکتی مثل مایکروسافت آنقدر پشتیبان داره که واسه به سود رسیدن عجله نکنن.تازه ابتدای کار هست . سرمایه‌گذاری بزرگ برای سود دهی زمان نیاز داره.✌️👍💚💚💚💚

  • گیمر ایرانی گیم پس رو خلاصه کرده تو اینکه چون با توجه به عناوین خوبی که براش میاد ارزون در میاد پس خوبه و حتما هم موفق میشه که تو واقعیت اینطور نیست و قطعا نیاز به تغییراتی مثل افزایش قیمت و غیره هست تا سرویس رشد کنه.

    هادی صفائیKing
سرویس گیم پس به رشد سالانۀ هدف‌گذاری شده دست پیدا نکرده است