بازی GTA 6 از نظر گرافیک و کیفیت بصری شامل چه بهبودهایی خواهد شد؟
راکستار گیمز (Rockstar Games) اطلاعات زیادی در مورد بازی بعدی خود، GTA 6، به اشتراک نگذاشته است. با این وجود، گزارشها و شایعههای زیادی وجود دارند. با گیمفا همراه باشید.
ماجرای افشای ناخوشایند سال گذشته، به دنبال هک حساب یکی از توسعهدهندگان شعبه تورنتوی راکستار (Rockstar Toronto) توسط گروه هکری Lapsus$، به طرز عجیبی مقدار زیادی از اطلاعات را درباره مورد انتظارترین بازی این دهه فاش کرد. پس از ماهها کار و تحقیق و با کمک منابع، توانستهایم اطلاعات نسبتاً جالبی را در مورد پیشرفتهای فنیای که احتمالاً در GTA 6 وجود خواهند داشت، به ویژه به لطف تکامل موتور گرافیکی RAGE، به دست بیاوریم.
تکامل موتور بازیسازی RAGE
از زمان ایجاد، موتور بازیسازی پیشرفته راکستار گیمز که با نام اختصاری RAGE شناخته میشود، به تکامل خود ادامه داده و به یکی از قدرتمندترین موتورها در صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شده است.
تاریخچه بهبود موتور از زمان Grand Theft Auto V:
RAGE 7 (GTA V): این نسخه چندین نوآوری مانند موتور برنامهنویسی بهبود یافته، اجرای DirectX 11 و بهبود مدیریت حافظه را به همراه داشت. با گذشت ۱۰ سال هنوز هم یکی از موثرترین نسخهها است.
RAGE 8 (RDR 2): این نسخه در هوش مصنوعی، مدیریت آب و هوا، جلوههای حجمی و اجرای APIهای DirectX 12 نوآوری دارد. تعامل با NPCها در این موتور از پیشرفتهترینهای صنعت امروز به شمار میرود.
با توجه به استفاده از نسخه ۹ موتور RAGE برای GTA 6، نسخه جدید اساساً در موارد زیر نوآوری خواهد داشت:
- فیزیک بازی (شبیهسازی فیزیکی آب در زمان واقعی، تغییر شکل بهتر وسایل نقلیه و غیره)
- مدیریت زمان واقعیتر (صبح، روز، عصر و شب)
- کیفیت رندر (تکسچر، نورپردازی، ابرهای حجمی و …)
- هوش مصنوعی (تعامل با NPCها، واکنش پلیس و غیره)
انتظار میرود فاصله گرافیکی بین Red Dead Redemption 2 و GTA 6 بیشتر از شکاف گرافیکی بین GTA 5 و Red Dead Redemption 2 باشد.
اگر شرکتی یک محصول فرهنگی را به بازار بیاورد که به سودآورترین محصول تاریخ تبدیل شود، گمانهزنی در مورد اهداف مشخصات فنی پروژه بعدی که تا حد زیادی به سمت بالا بازنگری شدهاند، بیفایده خواهد بود و به همین دلیل است که راکستار گیمز با نسخه جدید موتور RAGE احتمالاً چیزی را به ما ارائه میدهد که قبلاً در صنعت بازیهای ویدیویی ندیده بودیم.
آب
در اینجا یک انیمیشن سهبعدی از سال ۲۰۱۶ وجود دارد که به بهترین شکل، فیزیک و کیفیت فنی آبی که در GTA 6 خواهیم دید را نشان میدهد:
راکستار گیمز تصمیم گرفته تا یک فناوری جدید را در رابطه با فیزیک آب توسعه دهد و آن را در پروژه بعدی خود، یعنی GTA 6 به کار گیرد. تیم مسئول این ماموریت «گروه فناوری RAGE» نام دارد که زیرمجموعه شعبه سن دیگو راکستار (Rockstar San Diego) محسوب میشوند.
این تیم متشکل از ۲۰ مهندس با دانش عمیق برنامهنویسی، شبیهسازی فیزیک در زمان واقعی، درک ملاحظات مربوط به حافظه، جبر خطی، مثلثات، ریاضیات ماتریس و … است. پس از ماهها تحقیق، آزمایش و بهینهسازی، مهندسان استودیوی کالیفرنیا به شاهکار شبیهسازی فیزیکی آب در یک بازی ویدیویی جهان باز در زمان واقعی دست یافتهاند.
اقیانوس نقش مهمی در دنیای GTA 6 ایفا خواهد کرد و فعالیتهای جدیدی مانند موج سواری امکانپذیر خواهند بود (البته این موضوع هنوز تایید نشده است).
وسایل نقلیه
به لطف افزایش قابل توجه تعداد چند ضلعیها در مقایسه با GTA 5، پیشرفتهای زیادی در فیزیک وسایل نقلیه ایجاد شده است. این تغییرات، شکلهای دقیقتر و در نتیجه تصادفات واقعیتر را امکانپذیر میکنند. از این پس، سفارشیسازی خودرو نه تنها بر نمای بیرونی، بلکه بر تجربه رانندگی نیز تأثیر خواهد گذاشت.
در هر صورت، این همان چیزی است که راکستار و تیم سن دیگو با نسخه جدید موتور RAGE به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، نصب یک اسپویلر روی وسیله نقلیه ممکن است برای حمل و نقل شما در طوفانهای شدید مفید باشد. تعادل بین واقعگرایی و حالت آرکید به گونهای مدیریت میشود که تجربه رانندگی مشابه GTA 5 را حفظ کند، بنابراین نگران این عنصر کلیدی نباشید.
نور
GTA 6 اولین نسخه در فرنچایز Grand Theft Auto خواهد بود که دارای نور شبیهسازی شده فیزیکی است. این امر توسط موادی به نام PBR (رندر مبتنی بر فیزیک) امکانپذیر میشود. PBR مجموعهای از فناوریها است که به مواد، خواص نوری فیزیکی (انعکاس، زبری و غیره) میدهد.
این فناوریها از سال ۲۰۱۸ و به لطف RAGE 8 (Red Dead Redemption 2) که مبتنی بر رندر PBR بود، در دسترس قرار گرفتند. این امر باعث میشود که بافتها در رابطه با نور، واقعیتر ارائه شوند تا تجربهای فراگیرتر را در طول روز و شب داشته باشید. طبق گزارشات، نسخه ۶ این فرنچایز در Vice City جریان دارد و به عنوان شهری که به خاطر زندگی شبانهاش مشهور است، لازم بود به بازیکنان اجازه داده شود تا غوطهوری واقعیتری را در طول شب تجربه کنند.
آب و هوا
یک سیستم آب و هوای واقعی وجود خواهد داشت که بر محیط و گیمپلی بازی تأثیر میگذارد. وزش باد به پوشش گیاهی برخورد کرده و امواجی را ایجاد میکند که آرامش و سکوت ساحل را بر هم میزنند. باران و باد بر رانندگی شما در سفرهای پُرسرعت تاثیر میگذارد. طلوع و غروب خورشید واقعیتر از همیشه خواهد بود و شبها نگرانکنندهتر هستند.
از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
راک استار هرموقع بازی بده صنعت گیم رو یه لول رو به جلو میبره
فیزیک آب فوقالعاده بود ❤
من قطعا اگر gta vi بیاد پشم هایم خواهد ریخت
دقیقا یادمه موقع که ردد ۲ رو اجرا کردم انگار داشتم یک فیلم وسترن درجه یکو نگاه میکردم جزئیات اسبو که نگاه میکردم شک میکردم این فیلمه یا گیم
بازی شاهکار بود . ولی دیگه در اون حد واقعی نبود گرافیکش .
پس تو گیمر نیستی
داداش بازی شاهکار و عالیه ولی گرافیکش که واقعی نبود . یعنی تا امروز هیچ بازی نیومده که کاملا واقعی باشه. راه زیادی مونده 😙
😐
همیشه واقعی بودن هم مهم نیست خلاقیت مهمه که تو red dead 2 هرکاری دوست داشته باشی میتونی انجام بدی
توی فالوت، یه آهنگ وسترن بود به اسم Big Iron. راجع به یک رنجر بود که به یه شهری رفته بود که یه خلافکار خطرناک به اسم Texas Red رو بگیره مرده یا زنده و این خلافکار ۲۰ جایزه بگیر رو کشته بود و اون رنجر با یه هفتیر بزرگ به کمرش ۲۱مین کسی بود که جلوش وایمیستاد، و اون رنجر انقدر تو هفتیر کشی سریع و چابک بود که دوئل رو تو یک ثانیه تموم کرد.
هنوز هم آدم شک میکنه
من هیچ وقت عشقم نسبت به red dead 2 کم نمیشه ❤
به نظر من رهبر صنعت گیم هست و این تقریبا همون حرفی که شما زدی میشه
همین که موتور بازی rdr2 به اون خفنی rage8 بود و موتور rage 9 gta vi هستش خودش میگه با چه غولی طرف هستیم
همون گرافیک رد دد میشه ولی ۶۰ فریم
چیز بیشتر انتظار نداشته باش
لطفا کمتر صحبت کن دوست عزیز
با تشکر 🙏🏻
دیگه حرفی باقی نمی مونه واقعا این بازی شاهکاره فیزیک آب خیلی باور پذیر شده کاش واقعا امسال معرفی بشه دیگه صبر نداریم حتی من حاضرم فقط لوگو بازیو به نمایش بذارن راکستار ببین چیکار کردی با ما گیمرا
واقعا کنجکاوم ببینم این بازی از نظر فنی و طراحی چه کارایی برای محیط و اپن وردش میخواد انجام بده ردد که همه جوره جلوتر از زمان خودش بود برای این یکی که انتظارات خیلی بالاست
تنها چیزی که گیمر ها خوب می دونن اینه که راکستار قطعا یه شاهکار می ده بیرون برای همین همیشه تشنگی بیش از حد برای دیدن حتی یک جزئیات ریز از بازی اینده این شرکت باعث ایجاد کف و خون می شه
راکستار چون قدم های قبلیش محکم بوده و بازی هاش همیشه از هم رده های خودش جلوتر بوده نمی تونه به هم سطح بودن با سایر بازی های روز بسنده کنه و این کار باعث می شه که درست و حسابی برای خلق بازی وقت بزارن و به نوعی با عنوان های قبلی خودش در بحث زمان رقابت کنه
عالی گفتی
از این مقاله مفید میشه فهمید
قراره با گرافیکش فَکمون بیوفته 🤤✋🏻
انتظارات به حدی بالاست که هر چی شه نا امید کنندس
اتفاقا وقتی بیاد از انتظارات هم بالا تر میره
تحلیل کارشناسی
راکستار فقط توی ریمستر ها گند زده وگرنه توی ساختن یک بازی جدید هیچ کسی تا حالا نتونسته بهش برسه
بحث فیزیک داخل یک بازی به دانش خیلیی زیادی نیاز داره که بتونن واقعگرایانه درش بیارن ، واقعا باید دانشمند باشی توی بحث ریاضیات و فیزیک تا بتونی همچین چیزی دربیاری.
در مورد فیزیک بازیها چند تا نکته جالب هست:
۱) فیزیک خودش یه انجینه جداییه برای خودش. بعضی شرکتا هم از انجین های ترد پارتی مثل Havoc استفاده می کنن.
۲) جالبه که انجین فیزیک یه بازی کلا با نرخ متفاوتی آپدیت میشه. ریشه خیلی از باگ های گیم پلی هم بر می گرده به همین مساله. نمونه خیلی معروفش دو برابر شدن دمیج بازی دارک سولز ۲ بود که بعد از ۶۰ فریم شدن بازی به وجود اومد.
۳) فیزیک ارتباط بسیار تنگاتنگی با مرز آبجکت ها داره. در واقع بازیساز با استفاده از اون مرزهاست که تعامل بین دو تا آبجکت رو کنترل می کنه. هر چقدر که بازیساز روی دیزاین و مشخص کردن مرز آبجکت ها دقیق تر عمل کنه مکانیک های بازی هم ظریف تر در میان. مثلا توی بازی گوست آو سوشیما بامبوها تعاملی براشون وجود نداشت و بریده نمی شدن.
۴) ایجاد تعامل بین آبجکت ها هم چون یه کار چند وجهیه به شدت ظریف کاری می طلبه و عموما از هر استودیویی بر نمیاد. همینه که بازیهای راک استار یا ناتی داگ ظریف کاریای خیلی زیادی دارن (و ساختشون طول می کشه).
۵) بخش عظیمی از مشکلات بازیهایی مثل اسکایریم از پیاده سازی تعاملات بین آبجکت ها میاد. اینقدر تعداد آبجکت های قابل تعامل بالاست که یه تیم جدایی باید بشینن فقط باک های این قسمت بازی رو برطرف کنن.
۶) فیزیک به خاطر نوع پردازشش کلا بارش رو دوش CPU ه. همینه که یه بازی هایی مثل استارفیلد یا پلیگ تیل نمیتونن خروجی ۶۰ فریم بدن. واسه بازیای AAA حتما باید یه گروه متخصص بهینه سازی فیزیک وجود داشته باشه که تا می تونن بار روی دوش CPU رو کم کنن. ایده آل تر هم اینه که انجین اختصاصی خودشون رو داشته باشن اصلا.
۷) اما خود فیزیک بازی ها اونقدرا هم که عموما مردم فکر می کنن عجیب غریب نیست. شاید هشتاد درصد چیزی که به اسم فیزیک توی بازی ها می بینیم فیکه (کیکه) و صرفا توهم واقعی بودن رو القا می کنه. نمونش همین آب. مسلما نمیان معادلات پیچیده امواج سطح آب رو حل کنن! صرفا راه هایی رو پیدا می کنن که همون حرکات رو به چشم القا کنه.
ممنون دوست عزیز . اطلاعات خوبی بود . لذت بردم.
اگه اینطوری باشه ۱۰ هزار نفر باید رو جی تی ای ۶ کار کرده باشن
ده هزار رو نمی دونم ولی یه نگاه به Rockstar North بندازین اندازه عجیب غریب تیم فنی راکستار دستتون میاد. فقط همین بخش از راکستار خودش چند تا استودیوئه!!!
همون دیگه
باید تیم عظیمی داره
بسیار زیبا توضیح دادی یه چیزی هم یاد گرفتیم ممنون از تو
آیا طبق شایعات ، واقعا در ۲۶ اکتبر یعنی حدود ۴ روز دیگه ، رونمایی خواهد شد ؟!
انشاالله
روز ها چه زود می گذره. انگار دیروز بود که لیک های اولیه gta 6 اومد بیرون . هی روزگار .
دیگه وقتشه یه چیزی تو ایکس یا همون توییتر پست کنه👍
من دوست دارم تو این قسمت ماشینای لایسنس شده واقعی باشه نه اینکه ماتحت فراری با کونیگزگ ترکیب کنن قطعا هم هزار برابر این هزینه هم در میارن.
تا حالا من ندیدم بازی هایی مثل gta مارک ماشین ها و قیافشون مثل واقعیت باشه
فورزا هورایزن و نید فور اسپید و اینجور گیم های ریسینگ چون بازی ریسینگ هست باید ماشین واقعی بیارن ولی خب بازی هایی مثل gta هیچ کدوم ماشین واقعی ندارن
همین الانشم رد دد ۲ که ۵ سال پیش ( چقدر زود گذشت ) اومد همچنان یکی از برترین گرافیک های ویدیو گیم رو داره. اصلا این که هیچ، حتی جی تی ای v که ده سال ازش گذشته و عملا بین نسلی هم بود حتی، بازم گرافیکش قابل قبوله( برا الان ). میدونم هیچوقت نباید هایپ زیاد بالا برد ( برای هرچی) ولی واقعا دوست دارم ببینم این میتونه لقب واقعی ترین گرافیک تاریخ رو از آن خودش کنه !!!
به احتمال زیاد میتونه چون انجینش حتی از آنریل انجین ۵ هم قدرتمند تره
حتی اگه gta بعدی با گرافیک rd2(موتور گرافیکی rage8) هم عرضه بشه واقعا راضی کننده هست چون هنوز گرافیک و جزئیات و هوش مصنوعی بازی اپن ورلدی بهتر ازش موجود نیست ولی حالا شایعات میگن گرافیک gta6(موتور rage9) بسیار بهتر از بازی قبلی خواهد بود و بهبود ها و آپگرید های گسترده ای خواهد داشت.
خواسته ها و انتظارات از gta بعدی زیاده ولی اگه همین دو مورد یعنی تعداد ساختمان ها و خونه ها و مکان های قابل وارد شدن زیادی داشته باشه و دو اینکه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان و حوادث اجتماعی مثل قتل های سریالی و سرقت های رندوم و غیره اتفاق بیفته خودش بازی رو کلی سرگرم کننده تر میکنه حالا ویژگی های دیگر بماند
به نظر من از تمام چیزا هایی که گفتین مهم تر برای این بازی یک ساختار فیزیکی واقعی در ماشین ها هست برای تصادف ها . این موضوع خیلی خیلی برای جی تی ای جدید مهمه چون بازی رو کاملا دگرگون میکنه . وقتی بدونی تو بازی تو خیابون ها با سرعت رانندگی میکنی و هر لحظه ممکنه یک تصادف واقع گرایانه اتفاق بیوفته و هیچ تکراری وجود نداشتع باشه( به لطف واقع گرایی در تصادف ها ) قطعا در صد تجربه بازی به یه لول جدید میرسه . فک کن ساختار فیزیکی ماشین ها مثله bem.n.g driver باشع با گرافیک نسل ۹
خیلی منتظرشم شدید 🤕😻
راکستار داره حرکتای خفنی برا gta 6 میزنه ، بایدم همینطور باشه ۱۰ ساله تو کفیم
تنها گیمی که میتونه منو به ارتقا سیستم متقاعد کنه!!
دقیقا. من خودم به شخصه انگیزه اصلیم برا خرید کنسول نسل نهمی حالا یا پی اس یا سری ایکس همین بازیه
منم نیومده متقاعد کرده ولی همچنان جیب من منو بهتر و بیشتر متقاعد میکنه
اون که صدالبته
اول خرجای واجب تر بعد گیم
ولی از همین الان هر ماه یه چیزی میزارم کنار تا دو سه سال دیگه هم قیمت ۳۰۷۰ و نسل ده یازده اینتل پایینتر میاد، استوک خوبم پیدا میشه، میشه یه کاری کرد
شانس مضخرفمون ببین کجای دنیا به دنیا اومدیم😑
داداش ازین فکرا نکن برو همین الان با پولت آگا لیلی بخر بخور به نفعته.منم خواستم پارسال کارت بگیرم گفتم اشکال نداره فعلن زیاد خرج نکنم یه چیز متوسط ورمیدارم تا دو سال دیگه قیمت کارتای تاپ تر پایین میاد.حالا میبینم قیمت دس دوم کارت موردنظرم شده قیمت نوی پارسالش😐😐😐فقط حرص میخورم که چرا همون موقه بیشتر خرج نکردم حداقل پلمپ میگرفتم
داداش من خب اشتباهت اینه که پول نقد پس انداز میکنی
یکم پول اومد دستت سریع تبدیلش کن به دلار یا تتر یا اگه بیشتر بود طلا بخر تا ارزشش پایینتر نیاد تا موقعی که میخوای چیزی بخری
صد در صد با یه پیشرفت هایی تو این بازی طرف میشیم که اصلا انتظارش رو هم نداریم
شما ببین الان ۵ سال که از عرضهی رد دد۲ میگذره
توو بحث اوپنورلد کدوم عنوان تونست پا به پاش حرکت کنه؟
درسته که آثار زیبا و به شدت قابل احترامی مثل گوست((زیباترین بازی نسل هشت)) و فوربیدنوست عرضه شدن اما رد دد۲ لعنتی توو ی لیگ دیگه توپ زد
اینجا ی موضوعی هم که وسط میاد ، بحث نیروی انسانی هستش که متمرکز روی یک اثر هستن
موضوع دوم
سوگولی تیکتوو هر چقدر زمان و امکانات بخواد در اختیارش قرار میگیره و از نظر فشار روانی خیلی خیلی شرایط متفاوتی با استدیوهای دیگه داره
راکستار به شدت بزرگ هستش و از چندین استدیو بزرگ در سرتاسر دنیا تشکیل شده که از جیتیای۵ به اینور کاملا فرهنگ کاریشون تبدیل به (( تمرکز فقط روی این عنوان)) شده که خب همین سیاست اثرات مثبت و منفی زیادی هم به همراه داره.
خب جدا از اینکه کلا دوتا استودیو در این سطح هستن راک استار و ناتی داگ
ولی اینم باید در نظر بگیری که راک استار بازی هاش ۸ ۹ سال طول میکشه بسازن با کلی کارمند و بودجه تقریبا بی نهایت
ولی پشت گوست و فوربیدن وست همچین بودجه و وقتی نبوده
ولی کلیت حرفت درسته
بحث” استعداد” هم هست علی پاور جان. هیج استودیو یا شرکتی تو تاریخ نتونسته عناوین جهان بازی بده که به اندازه بازیای راکستار استاندارد و درجه یک باشن. فرمول بازی جهان باز دست راکستاره. اون بازیایی که اسم بردی حتی اگه بودجه خیلی زیاد هم میداشتن بازم درنهایت در حد بازیای راکستار نمیشدن
منم به شخصه معتقدم که هورایزن فوربیدن وست و گوست آو سوشیما فوق العاده بودن از لحاظ گرافیکی ولی به قول تو اصلا مسئله red dead 2 یه چیز دیگست
امتظارات هیچی با حجمش چیکار میکنین
ریج انجین ۹ بدن بتسدا روش الدر ۶ بسازه خسته شدیم با موتور چغر کریشن
طبق شایعات اگر ۲۶ اکتبر باشه یعنی ۳ روز دیگه راکستار پا پیش میزاره
Gta 6 : انقلابی در صنعت گیم 🗿🗿🗿🗿
GTA 6 چه شود
۴ آبان منتظریم🤗
موتور ریج راکستار همیشه از نظر من بهترین موتور بازی سازی تاریخه هر وقت بازی جدید دادن به شدت فوق العادس
انقدر این گیم دچار تاخیر شده که فکر نکنم هایپی برام مونده باشه ، لعنتی حداقل یه تریلر نمیده دلمون خوش باشه که مثلا بازی ۲۰۲۵ میاد .
بساز که خوب میسازی
اینکه فاصله گرافیکی بازی با رد دد ۲ نسبت به جی تی ای قبلی بیشتر باشه رو که اصلا قبول ندارم چون ممکن نیست
فاصله بین جی تی ای ۵ و رد دد از لحاظ گرافیکی واقعا زیاد بود و بعسد میدونم شامل نسخه بعدی بشه و اگه در حد این فاصله هم باشه رسما میشه نسل ۹ واقعی رو برای اولین بار در یک بازی جهان باز دید
کاش گرافیکش بالاتر از ردد باشه
راک استار قراره بازی ای بده که حتی فرست پارتی های کنسول ها هم کم میارن جلوش مثل همیشه
امیدوارم زودتر بیاد بازیشون واقعا این نسل به این بازی نیاز داره تا استاندارد های AAA رو جلو ببره
و انتظارات طرفدار ها بیشتر بشه نسبت به استودیو های فرست پارتی و ترد پارتی
تنها حالتی که واقعا پیشرفت کنه این نسل همینه
چ اطلاعات هیجان انگیزی پسر
یک سوال واقعا کیفیت بصری و گرافیکو زرتو فلان وقتی قرار باشه لول دیزاین همیشگی☕و منسوخ شدش ، کمبود پازلو چالش و … باشه که احتمالا هم همینطوره تا ردد دو که فرقی نکرد چه به درد میخوره ، دوستان اگه دنبال غروب زیبا یا فیزیک موج دریا و بازتاب چمن های بازی تو چشم گوسفندایی که دارن میخورنش هستین از پای فاکینگ سیستم بلند شید برید بیرون از خونه همه اینا هست🙂آخه در اومدن ریش کاراکترو فیزیک آبو راه رفتن واقع گرایانه تو برفو اینا چیزاییه که آدم براش هایپ شه؟ اصن شما بعد از تموم کردن بازی این چیزا یادت میمونه😐؟ بنظر من که پشیزی ارزش نداره همه اینا تو واقعیتم هست نه تا وقتی که با یه اثر فانتزی یا یه چیزی که آدم نمیتونه به راحتی تو این دنیا ببینه طرف باشیم
شما برو دارک سولزو الدن رینگ بازی کن از اونجایی که نمیشه هر روز یه اژدها یا غول بی شاخ و دم از نزدیک دید ، کاری به کار دیگران هم نداشته باش
۱_ اشتباه برداشت کردی من گفتم اگه چیزی باشه که نشه هر روز تو زندگی دید جزئیات دادن بهش جذابش میکنه ولی شما مگه اولین بارته تو زندگی دریا میبینی؟ یا تا حالا تو برف راه نرفتی؟ نهایت کاری که بازیای aaa میتونن بکنن اینه یه چیز در حد خوب یا خیلی خوب ازین جزئیات تحویل بدن به جاش بودجه و زمان که مهمترینشه صرف چیزای دیگه کنن
۲_ صد البته دارک سولزو الدن رینگ هم بی نقص نیستن ولی اگه میخواستن به جای تنوع دادن به گیم پلی و باس فایت فوکوس کنن رو گرافیک و فیزیک شنل و سپر من به اونم ایراد میگرفتم ، در آخر من کاری به کار دیگران ندارم فقط نظرمو گفتم مثل خیلیای دیگه اینجا که به به چه چه میکنن
بنظرم بهتر بود اول کامنتتون مینوشتید:نظر شخصی
چون برای بنده که واقع گرایی توی بازیها خیلی اهمیت داره بخصوص فیزیک و انیمیشن ها
فک میکنم افراد زیادی هم با من هم عقیده باشن
اتفاقا بنظرم وقتی بازی تجربه واقعی تری ارائه میده، پلیر بیشتر توی بازی غرق میشه، یعنی هر چی تفاوت بین دنیای واقعی و دنیای بازی کمتر میشه، مغز راحتتر بعنوان یه دنیا باورش میکنه و بیشتر از دنیای واقعی جدا میشه
بزرگترین رسالت گیم هم همینه که برای چند ساعت هم که شده ما رو از زندگی خودمون جدا کنه تا در نقش یه نفر دیگه زندگی کنیم
حله این نظر شخصی منه کسایی هستن که فک میکنن بازی که این چیزارو داشته باشه ینی سوپر فرا ابر شاهکار و قدیس میسازن من خطابم به اون افراده ، اگه کامنت من نظر شخصی حساب میشه پس اوناهم اول کامنتشون بزنن نظر شخصی
به هرحال هدف ویدیو گیم سرگرمیه دوست عزیز نه جدا کردن شما از زندگی تا تو یه دنیای دیجیتالی زندگی کنی فقط سرگرمی (حالا اگه قاطی این سرگرمی یه داستان حماسی بیاد یا داستانگویی روانو جذاب بیاد که نور علی نور) ولی گیم پلی یه چیز واجبه و گیم پلی به معنی فیزیک آب و آبو هوا و ریش درآوردن نیست
منم تا حدودی تا حرفت موافقم الان جی تی ای سن آندرس … گرافیکش خب دیگه از عهد بوقم گذشته … ولی محتوای بیشتری نسبت به جی تی ای ۵ داره … گرافیکم خوبه ولی اینکه چه کاری میشه توش انجام داد مهن تره … 👍 درست میگی
Rockstar is god👍
بهش امید خیلی زیادی دارم
راک استار مارو بی امید نکن
چگونه جی تی ای ۶ را روی لبتاب گیمینگ بازی کنیم:
۱.کلیه(های) خود را بفروشید
۲.لبتاب را بخرید
۳.استیم را نصب و دانلود کنید
۴.ریجن خودرا یه ترکیه تغییر دهید و بازی را با قیمت هنگفتی خریداری کنید
۵.از بودن فضای خالی در کنسول خود مطمئن شوید(۳۰۰ گیگ)
۶.بازی را دانلود کنید
۷.صبر کنید
۸.صبر کنید
۹.صبر کنید
۱۰.ارور میدهد دکمه ریزوم را دوباره فشار دهید
۱۱.مراحل ۷ تا ۱۰ را ۱۰ بار دیگر انجام دهید(اگه بیشتر شد نت خود را عوض کنید)
۱۲.بازی را اجرا کنید
۱۳.لبتاب نیم اینچ از سطح فاصله میگیرد اهمیت ندهید
۱۴.دستتان میسوزد به بیمارستان مراجعه کنید
۱۵.هنگام بازگشت به خانه تکه های لبتاب را جمع آوری و در سطل زباله بیاندازید
۱۶.مراحل ۱ تا ۱۵ را از اول انجام دهید
بازی کردن gta 6 رو لبتاب به همین راحتیست که دیدید
عجب طنازی هستی داداش 🤣
ولی جدا از شوخی
با این حجم چیکار کنیم ؟
قراره به کنسولامون بدجور فشاار بیاد
از یه طرف اشغال حافظه ، از یه طرفم سرویس کردن دهن تمام قطعات کنسول .
هیچی جی تی ۶ رو پشت ویترین های مغازه با حسرت نگاه میکنیم
قطع شدن نت و تموم شدن بسته (مثلا) نامحدود که نوشتن ۱۰۰ گیگ ولی ۳۰ گیگ دان کنی سرعتت میشه ۲۵۶ کیلوبایت رو نگفتی 😂😂
اونا دیگه خیلی ریزه کاریه😂
معمولن در دستورالعمل کلیت رو میگن
لعنتی حتی خوندن این مقاله هم خودش لذت بخش بود وای بحال روزی که بازی رسما منتشر بشه!
به شخصه یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه گان پلی بازیه. بهترین گان پلی که تو عمرم تجربه کردم گان پلی لست ۲ بود. خیلی خیلی رو گان پلیش کار کرده بودن و به شدت واقعی و لذت بخش شده بود. یه جوری بود که واقعا سنگینی تفنگا رو حس میکردی بخاطر لگدی که حین شلیک داشتن و همین لگدی که تفنگا حین شلیک میزدن باعث میشد خیلی اوقات هدف گیری کار سختی بشه و بعضی از تیرا خطا برن. و همینطور اینکه هر تفنگی میزان لگدی که وارد میکرد با تفنگ دیگه متفاوت بود. به شخصه خیلی دوس دارم تو gta6 راکستار یه همچین گان پلی قرار بده. گان پلی gta5 حقیقا خیلی خشک و بی روح بود. تمام تفنگا لگد یکسانی داشتن و کنترل کردنشون کار خیلی راحتی بود و باعث میشد ۹۹ درصد تیرات دقیقا به هدف بخوره و این خب یکمی اون حس طبیعی بودن بازی رو میگیره
یکی مشکل گان پلی یکی هم مشکل فیزیک و هندلینگ ماشین ها توی gta v تو ذوق میزد
امیدوارم این دو تا به واقعیت نزدیکتر بشن، چیزی که توی رد دد۲ دیدیم امیدوار کنندست فقط میترسم گان پلی و هندلینگ رو به بهانه بخش آنلاین بازم آرکید طراحی کنن که واقعا ضدحال میشه
راک استار با این سودی که از gta online داره تا دو سال هم بازی رو منتشر نمی کنه
نمیتونم صبر کنم تا سیستم مورد نیازش بیاد بعد ببینم من با موارد مورد نیاز ۱۰ نسل فاصله دارم😂
بهینه سازی راکستار خوبه مطمئنا با یه pc نسل هشت متوسط هم با کیفیت معقول low یا medium میشه ۳۰ ۴۰ فریم گرفت
همونم ندارم اب از سر من خیلی وقته گذشته داش. البته درباره بهینه سازی حق با توعه نسبتا راک استار سیستم حداقلش معقوله که بازم برای من بالاست. به زمان انتشار بازیم بستگی داره که کی بیاد.
امیدوارم بهینه سازیش رو pc خوب باشه چون تا جایی که میدونم Rockstar اونقدر ها با pc رابطه خوبی نداره
پ.ن:البته rdr2 پرفورمنس خیلی خوبی داشت
اومید وارم بازی بشه که وقتی rtx 5090 اومد از ۱۰۰ درصد قدرتش استفاده کنه همراه با صد درصد اجزای دیگه سیستم مثلا cpu هایه نسل بعد
هر سالی که بیاد گوتی میشه شک ندارم راکستار صنعت گیم رو به دو قسمت تقسیم میکنه همیشه
عالی بود دمتگرم 👍
نظر من در مورد راکستار : یه عده که دیوانگان(نه فقط عاشق) بازی هستند که از قضا استعداد شگرفی هم در بازی سازی دارن و از ان طرف سرمایه لازم برای بازیهایی که مد نظرشون هست بسازن رو در اختیار دارن .اگه این سه مورد رو باهم قاطی کنی میشه معجونی همانند راکستار .اگه راکستار نبود مطمئنا صنعت بازی در این حد خودش نبود .
پنجشنبه رد دد ۲ پنج ساله میشه
چه شود
با یک بازی شاهکار و درجه یک روبرویم😍❤️
ریج دسیما و انریل استاندارد گرافیک رو توی یه لول دیگه بردن
مطلب از لحاظ فنی بخوبی گرافیک و فیزیک بازی رو توضیح داد،،، ممنون و متشکر،،