بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

آدام درایور ۳۹ ساله طی یک دهه اخیر در حوزه بازیگری جهش قابل توجهی را رقم زده و به نظر می‌رسد که برای پیوستن به جایگاه بزرگان سینما چشم دوخته است.

آدام داگلاس درایور در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۹۸۳ میلادی (۲۸ آبان ۱۳۶۲) در شهر سن دیگو از ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا چشم به جهان گشود. خانواده وی را مادرش نانسی، پدرش جو داگلاس و یک خواهر به نام آوریل تشکیل می‌دهند. خانواده‌ای که اصل و نسبی هلندی، آلمانی، ایرلندی و انگلیسی داشته و با مردم بومی آمریکا نیز سنخیتی دورادور دارند.

آدام درایور دوران نوجوان پرتلاطم و جنجالی را پشت سر گذاشته است. از دعواهای خیابانی و آتش زدن‌های پیاپی اجسام در گوشه و کنار شهر گرفته تا این که پس از مشاهده فیلم Fight Club با دوستانش یک باشگاه مشت‌زنی را راه انداخته و هیجانات خود را تخلیه می‌کردند. او همچنین در دوران دبیرستان و پس از آن به شغل‌های مختلفی از جمله فروشندگی سیار جاروبرقی و لوازم برقی و پشتیبان تلفنی شرکت آب مشغول بوده است.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

واقعه تروریسی و تلخ ۱۱ سپتامبر وی را مجاب کرد تا برای حضور در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا نام‌نویسی نماید و پس از قبولی نیز به عنوان خمپاره‌انداز در ارتش به فعالیت پرداخت. پس از ۲ سال و ۸ ماه خدمت به کشور خود، در حالی که مشغول دوچرخه سواری در کوهستان بود، تصادف کرد تا حدی که استخوان‌های جناغ سینه وی شکستی شدیدی را تجربه کردند و این مسئله سبب شد تا با درجه نظامی سرجوخه از خدمت مرخص شود.

آدام درایور پیشتر و قبل از پیوستن به ارتش آمریکا برای حضور در مدرسه هنرهای نمایشی جولیارد درخواست داده بود که پذیرفته نشد. با این حال پس از پایان خدمت نظامی و گذراندن مقطع تحصیلی یک ساله در دانشگاه ایندیاناپلیس باری دیگر درخواست برای حضور در مدرسه جولیارد را ارسال کرد که بالاخره این بار درخواست وی مورد قبول واقع شد. مدرسه‌ای که او را با دختری به نام جوآن تاکر آشنا کرد که زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون می‌نمود.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

پس از گذراندن دوره تحصیلی در مدرسه جولیارد، او به شهر نیویورک نقل مکان نمود و به سبب آن که رویای بازیگری را در سر داشت، تلاش کرد تا به مجموعه برادوی پیوسته تا بلکه شرایط برای آغاز حرفه بازیگری‌اش مهیا شود. در همین حین نیز برای این که بتواند امرار معاش نماید، به عنوان راننده اتوبوس و پیشخدمت به کار مشغول بود و علی‌رغم شرایط سخت زندگی اما رویای او بسیار ارزشمندتر از آن بود که در میانه راه تسلیم شود.

نخستین تجربه بازیگری وی سرانجام در سال ۲۰۰۹ به وقوع پیوست که ایفای نقشی فرعی را در قسمت پایانی مجموعه تلویزیونی The Unusuals بر عهده گرفت. ظاهر و صدای منحصر به فرد وی در کنار قدرت بازیگری‌اش سبب شد تا توجه تهیه‌کنندگان هالیوود را جلب نموده و در حوزه تلویزیون به ایفای نقش در پروژه‌هایی نظیر Law & Order و You Don’t Know Jack پرداخت تا این که کلینت ایتسوود وارد میدان شد و ایفای نقش مامور پمپ بنزین را در فیلم بیوگرافی J. Edgar به آدام درایور محول نمود.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

پس از تحمل سختی‌های بسیار و گذراندن فراز و نشیب‌های گوناگون بالاخره در سال ۲۰۱۲ میلادی فرصتی را پیدا کرد تا آن چه در چنته دارد را به معرض نمایش بگذارد. آدام درایور ایفای نقش دوست یک نویسنده با خلق و خوی روانی بی‌ثبانی را در سریال مشهور Girls از شبکه HBO بر عهده گرفت که هنرنمایی‌اش به حدی تحسین برانگیز جلوه کرد که در جشنواره جوایز امی ساعات پربیننده نامزد دریافت ۳ جایزه شد و شهرتی کوچک را برای خود رقم زد.

در حوزه سینما نیز در همان سال ۲۰۱۲ در پروژه‌های بسیار موفق به ایفای نقش پرداخت که تاثیر به سزایی در شهرت وی داشتند. نخست در فیلم کمدی و درام نوآ بامباک یعنی Frances Ha در کنار گرتا گرویگ به ایفای نقش پرداخت و سپس در همکاری با استیون اسپیلبرگ فیلم بیوگرافی و تاریخی Lincoln را به ارمغان آورد که با واکنش‌های بسیار مثبتی از سوی مخاطبین و منتقدین مواجه گشت. هنرنمایی او در نمایش تئاتر Look Back in Anger نیز به حدی تماشایی بود که جایزه بهترین بازیگر اجرای زنده را از سوی جشنواره لوسیل لورتل دریافت نمود.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

قدرت بازیگری وی و عدم حاشیه و سر و صدای رسانه‌ای سبب شد تا همکاری با کارگردانان مطرح سینما را قدرتمندانه ادامه دهد. به همین مناسبت نیز تا سال ۲۰۱۵ در آثار گوناگونی نظیر Bluebird، Inside Llewyn Davis، The F Word  و This Is Where I Leave You نقش آفرینی کرد و در کمال شگفتی طی مدت زمانی بسیار کوتاه موفق شد تا کارنامه هنری ارزشمند و پرباری را برای خود دست و پا نماید. کارنامه‌ای که پای او را به یکی از مشهورترین و بزرگترین فرنچایزهای تاریخ سینما باز نمود و زندگی‌اش را برای همیشه به عنوان یک بازیگر دگرگون کرد.

کمپانی دیزنی پس از تصاحب لوکاس فیلم و برخورداری از حق پخش فیلم‌های جنگ ستارگان، سال‌های متوالی در تلاش بود تا بتواند این فرنچایز را احیا کرده و فیلم و سریال‌های جدیدی را حول محور آن تولید نماید. سرانجام در سال ۲۰۱۵ و پس از بازه زمانی ۱۰ ساله نوبت به اکران فیلم جدیدی از فرنچایز جنگ ستارگان تحت عنوان Star Wars: The Force Awakens رسید که با بودجه سنگین بیش از ۴۰۰ میلیون دلار توسط جی. جی. آبرامز کارگردانی شده بود.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

با وجود ابرشرور محبوب و تکرار نشدنی همچون دارث ویدر، به تصویر کشیدن شخصیت منفی جدیدی که بتواند طرفداران جنگ ستارگان را به وجد بیاورد، کاری عملاً غیرممکن برای کمپانی دیزنی بود. با این حال آدام درایور ایفای نقش شخصیتی به نام کایلو رن را در Star Wars: The Force Awakens بر عهده گرفت که نوه دارث ویدر/آناکین اسکای‌واکر به شمار رفته و به عنوان رهبر شوالیه‌های رن از محفل یکم درصدد احیای آرمان‌های پدربزرگش بود.

علی‌رغم این که آدام درایور مسئولین سنگینی را در نخستین فیلم بلاک‌باستری زندگی خود بر عهده داشت اما هنرنمایی جذابی را از خود بر جای گذاشت و Star Wars: The Force Awakens به موفقیت شگفت‌انگیزی دست یافت تا حدی که فروش ۲ میلیارد و ۷۱ میلیون دلاری را به ثبت رساند. دنباله‌های بعدی به نام‌های Star Wars: The Last Jedi و Star Wars: The Rise of Skywalker به ترتیب مربوط به سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اگرچه در حفظ کیفیت این فرنچایز ناامید کننده عمل کردند اما همچنان از هنرنمایی تماشایی آدام درایور بهره برده و طرفدارانش را به وجد آوردند تا حدی که حضور وی عملاً جزو معدود نکات مثبت این ۳ گانه به شمار رفته است.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

پس از همکاری با نام‌های بزرگی نظیر استیون اسپیلبرگ و کلینت ایستوود نوبت به مارتین اسکورسیزی رسید و آدام درایور ایفای نقش یک کشیش را در فیلم درام و تاریخی Silence بر عهده گرفت. اثری که اگرچه جزو بهترین ساخته‌های این کارگردان ۸۰ ساله محسوب نمی‌شود اما به خودی روایت جالبی را به تصویر کشیده و آدام درایور نیز سکانس‌های جذابی را رقم زده است. بازیگری که برای آمادگی در این نقش سختی‌های بسیاری را متحمل شد و چیزی حدود ۵۰ پوند از وزن خود را از دست داد تا در نهایت نامزد دریافت جوایز متعددی برای فیلم Silence شود.

تا سال ۲۰۲۱ آدام درایور یکی پس از دیگری پله‌های ترقی و شهرت را موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشت و در آثار تحسین‌برانگیز و جذابی همچون Logan Lucky، BlacKkKlansman، The Man Who Killed Don Quixote، Marriage Story و Annette به ایفای نقش پرداخت که همگی آن‌ها شگفتی منتقدان سینما را نسبت به هنرنمایی وی برانگیخته تا حدی که حتی نامزد دریافت جوایز بزرگی همچون گلدن گلوب و اسکار نیز برای فیلم‌های نام برده شد و خود را به عنوان یک بازیگر تراز اول به همگان ثابت نمود.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

سپس در همکاری‌های پشت سر هم با ریدلی اسکات در سال ۲۰۲۱ دو فیلم متفاوت ولی ارزشمند The Last Duel و House of Gucci را نقش آفرینی کرد. فیلم نخست اثری تاریخی در عصر قرون وسطی بود که حول محور شرافت جریان داشت و آدام درایور ایفای نقش یک شوالیه بدنام را در مقابل مت دیمون بر عهده گرفت که تجربه متفاوتی در کارنامه بازیگری وی به عنوان شخصیت منفی به شمار می‌رفت.

در همکاری با بازیگرانی نظیر آل پاچینو و لیدی گاگا نیز به روایت داستانی جنجالی از خانواده گوچی در فیلم House of Gucci پرداخت که اگرچه هنرنمایی وی مورد تحسین قرار گرفت اما شیوه روایت داستان و تغییراتی که ریدلی اسکات رقم زده بود با حواشی بسیاری همراه شد و بازخوردهای تماماً مثبتی دریافت نکرد که عمده انتقادات، شخصیت پاتریسیا رجانی با هنرنمایی لیدی گاگا را هدف قرار گرفته بودند.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

پس از تجربه همکاری با نوآ بامباک در فیلم‌های موفق و منتقد پسندی همچون Marriage Story و Frances Ha که نامزدی در جوایز مختلفی را برای آدام درایور به همراه داشتند، آن‌ها باری دیگر در فیلم کمدی، درام و آخرالزمانی White Noise با یکدیگر همکاری کرده و آدام درایور ایفای نقش پدر خانواده‌ای را بر عهده گرفت که وظیفه داشت تا در بحبوحهآخرالزمانی عجیب و غریب، از خانواده‌اش محافظت نماید.

در سال ۲۰۲۳ نیز آدام درایور تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشت. نخست در همکاری با اسکات بک فیلم اکشن و علمی تخیلی ۶۵ را به ارمغان آورد و جنبه متفاوتی از رویارویی با دایناسورها را به تصویر کشید. اثری که اگرچه با استقبال چندان مثبتی مواجه نشد اما به خودی خود اثری سرگرم‌کننده به شمار می‌ رفت. پروژه بعدی و مهم او نیز به سرگذشت مشهورترین راننده تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی و فرمول ۱ یعنی انزو فراری در فیلم Ferrari پرداخته و به زودی در سینماهای جهان اکران خواهد شد.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

اثری که در آن آدام درایور با گریمی بسیار منحصر به فرد، دوران جنجالی این راننده را به تصویر می‌کشد که کمپانی‌اش در شرف ورشکستگی قرار داشته و می‌بایست در این بین خانواده خود را نیز از فروپاشی در امان نگه دارد. با توجه به تریلرهای منتشر شده از Ferrari می‌توان گفت که آدام درایور نه تنها به شکلی استادانه ایفای نقش انزو فراری برا بر عهده گرفته، بلکه قطعاً در فصل جوایز با نامزدی‌های بسیاری همراه خواهد شد که امید می‌رود در کسب جوایز موفق عمل کرده و پس از ۱۴ سال بازیگری، آن جایگاهی که لیاقتش را دارد، کسب نماید.

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم، آدام درایور در دوران نوجوانی با دختری به نام جوآن تاکر در مدرسه هنرهای نمایشی جولیارد آشنا شد. دختری که طی تمامی سال‌هایی که در بیوگرافی این بازیگر بازگو کردیم، در کنار وی حضور داشته و عشقی ارزشمند و مورد احترام بین آن‌ها جریان داشته است. زوجی که بدون هیچ حاشیه و سر و صدایی زندگی خود را در کنار یکدیگر رقم زده و در سال ۲۰۱۳ نیز به ازدواجی رسمی ختم شده است که نتیجه آن، ۲ فرزند می‌باشد که برای سال‌ها از دید رسانه‌ها مخفی نگه داشته شده بودند.

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

پس از تجربه همکاری با کارگردانان بزرگ و مطرح سینمای هالیوود، آدام درایور این بار قصد دارد تا با فرانسیس فورد کاپولا در فیلم حماسی و علمی تخیلی Megalopolis همکاری نماید و ایفای نقش اصلی این پروژه مورد انتظار را بر عهده گرفته است تا کارنامه بازیگری خود را بیش از پیش پربار نماید.

آدام درایور جزو آن دسته از بازیگرانی به شمار می‌رود که به هیچ عنوان علاقه‌ای به تماشای آثار خود نداشته و در مصاحبه‌های مختلفی اعلام کرده که حتی شنیدن صدایش در فیلم و سریال‌ها برایش غیرقابل تحمل خواهد بود. بازیگری بی‌حاشیه، توانمند و دوست داشتنی که بنا به شایعات گوناگون، گزینه اصلی و محبوب استودیو مارول برای ایفای نقش رید ریچاردز در فیلم Fantastic Four به شمار می‌رود که اگر شایعات حقیقت داشته باشند، به زودی باید شاهد حضور این بازیگر ۳۹ ساله در ژانر ابرقهرمانی و دنیای سینمایی مارول باشیم.

منبع: گیمفا

ولگرد اوسکلParsaLeroxYohanaHamedOld fashion GAMERgreatRWalleR MaNHesamAImeysambDARKSIRENDaniallox😃

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا
بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی آدام درایور | در مسیر بزرگان - گیمفا