شرح حالتهای گرافیکی Marvel’s Spider-Man 2؛ کدام یک برای شما مناسبتر است؟
جدیدترین ماجراجویی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) و اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، یعنی Marvel’s Spider-Man 2، قرار است فردا منتشر شود و اگر نمیدانید کدام یک از حالتهای گرافیکی آن برای شما مناسبتر است، ادامه این مطلب را بخوانید.
اولین نکته این است که باید بدانید تلویزیون یا نمایشگر شما از چه گزینههایی پشتیبانی میکند. Marvel’s Spider-Man 2 حالتهای گرافیکیای را ارائه میدهد که از خروجی ۱۲۰ هرتز و نرخ نوسازی متغیر (VRR) بهره میبرند.
اگر صفحهنمایش شما از ویژگیهای HDMI 2.1 از جمله خروجی ۱۲۰ هرتز و VRR پشتیبانی نمیکند، انتخاب نسبتاً ساده خواهد بود. در صفحهنمایشهای ۶۰ هرتز، بهتر است مود Performance را ترجیح دهید. این مود در حالی که با وضوح 1440p پویا اجرا میشود، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده و به طور مداوم حفظ میکند.
با توجه به اینکه گزینه جایگزین در نمایشگرهای ۶۰ هرتزی اجرای بازی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در حالت Fidelity است، اما باز هم مود Performance برنده خواهد بود. کاهش کیفیت تصویر برای تجربهای روانتر و پاسخگوتر ارزش آن را دارد.
کسانی که Marvel’s Spider-Man 2 را روی نمایشگری با قابلیت پشتیبانی از خروجی ۱۲۰ هرتز تجربه میکنند، میتوانند بازی را با نرخ ۴۰ فریم بر ثانیه در حالت Quality اجرا نمایند. این حالت تعادل بسیار خوبی بین کیفیت و عملکرد ارائه میکند و برای کسانی مناسب است که میخواهند یک تجربه گیمپلی پاسخگوتر از آنچه که ۳۰ فریم بر ثانیه ارائه میدهد، داشته باشند.
با این حال، علاقهمندان به عملکرد همچنان ترجیح میدهند در حالت Performance باقی بمانند. این مود خروجی ۱۲۰ هرتزی را برای شما تضمین میکند و باعث میشود نمایشگر کمترین تأخیر ورودی ممکن را ارائه دهد.
از سوی دیگر، کسانی که محصول را روی صفحهنمایش ۱۲۰ هرتزی که از VRR نیز پشتیبانی میکند، بازی خواهند کرد، از نظر کیفیت و عملکرد بیشترین انعطاف را خواهند داشت. اجرای بازی در حالت Fidelity با تنظیم VRR روی Uncapped به آن امکان میدهد تا در محدوده ۴۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود.
این راه ایدهآل برای کسانی است که به دنبال بهترین تعادل ممکن بین تصاویر و عملکرد هستند. اجرای بازی در حالت Performance با تنظیم VRR روی Smoothed اطمینان حاصل میکند که هرگونه لرزش جزئی مرتبط با افت در زیر ۶۰ فریم بر ثانیه توسط VRR صاف شود.
با این حال، کسانی که خواهان بهترین عملکرد مطلق هستند، باید بازی را در حالت Performance با VRR تنظیم شده روی Uncapped اجرا کنند. در اینجا، بازی با نرخ بالای ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود ولی رزولوشن در بدترین حالت ممکن قرار داشته و تا 936p کاهش مییابد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- رسمی: Forza Horizon 5 بهار امسال برای PS5 عرضه خواهد شد
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
بهترین برای اکثرمون پرفورمنسه,منم همین انتخابمه
Performance
قدرت بهینه سازی
خداحافظ ۳۰ فریم در نسل ۹ دیگه خبری از ۳۰ فریم نخواهد بود
یکی اینجوری شده الان کل بازی سازا بهینه نمیکنن به کنسول تیکه هم میندازن ۳۰ فریم هم میدن . تا وقتی امثال اینا باشه تا ۳ سال دیگه بازی ۶۰ فریم آرزو میشه
اینسامنیاک واقعا بهترین بهینه سازی رو داره
دقیق یادمه سر رچت با خودم میگفتم چطوری این بازی با این گرافیک و ۶۰ فریم و ری تریسینگ و این همه پارتیکل افت فریم نداره اصلا،سر همین بازیم ثابت میکنن دوباره
مایکروسافت تازه به ۳۰ فریم سلام کرده ولکنش هم نیست
پچ ۶۰ فریم ردفال سلام رسوند
بی طرفانه میگم
ناموسا ردفالو با اسپایدرمن مقایسه میکنی ؟
البته برای ps5 و سری ایکس
گیم پلی پارت ۱ خیلی خفن بود مبارزه با سندمن 😱 بعد ی مبارزه بین پیتر و مایلز شکل میگیره که مایلز تلاش میکنه سیمبیوت رو از پیتر جدا کنه اونم خیلی خفن بود کلا باش فایت های این بازی خیلی گاده
چرا اسپویل میکنی
اینا رو میشد حدس زد
همه فشاریا دیس دادن 😂
چندتا افغانی استخدام کردم دارن میان سراغت.
خودت هم بیا 😂
این چه گندی پسر خوب چرا اسپویل میکنی خوب بیا دیگه کلا همرو بگو دیگه کلی تریلرها تبلیغاتی رو حتی نگاه نکردیم که الان اینجوز حرفه ای اسپویل کنی شاید یکی اللن موقعیت خرید بازی رو نداره
آخه میدونی چیه مری جین هم به ونوم تبدیل میشه
یه سوال این بازی که نیازی به بهینه رو پی سی نداره
خب چرا فقط بهترینو نذاشتن
خب برای pc که منتشر نمیشه. این تنظیمات روی ps5 هست
فکر کنم تنها کسی که ترجیح میده بازیها رو با گرافیک بالا ولی فریم پایین اجرا کنه منم،و و گرنه بقیه همه ترجیح میدن که با گرافیک کم ولی فریم بالا بازی کنن….البته کنسول نسل نهمی ندارم ولی مثلا سر تجربه کالیستو پروتوکول روی لپ تاپم با حداکثر گرافیک و ری تریسینگ در رزولوشن ۱۰۸۰ حدود سی فریم بر ثانیه میداد که حقیقتا فک بر انداز و نسل نهمی و خیره کننده و پر جزئیات بود،بعد وقتی با کاهش گرافیک و خاموش کردن ری تریسینگش به شصت فریم رسیدم تصویر بقدری بد شد که واقعا چهار شاخ شدم!!!شبیه بازیهای اول نسل هفت شد!!!
اگه باگ نباشه چرا که نه
من رو هم اضافه کن. من دقیقا گرافیک بیشتر ولی ۳۰ فریم ترجیح میدم. حتی ۲-۳ فریم کاهش هم نظرم رو عوض تمیکنه
آخرای سال دیگه نسخه ی پر روی ps5 میاد تا بتونه 4k واقعی و شصت فریم با گرافیک خوب اجرا کنه،کاری که نسخه کم روش باید میکرد!!!و این وسط انگار فقط منم که یادمه ps4 pro و one x قرار بود بازیها رو 4k 60fps اجرا کنن!!!!!
بازی رو روی چه تی وی یا مانیتوری تجربه میکنید؟؟؟
4k=لایک،زیر 4k=دیس لایک
پیشنهاد میکنم اگه tv 4k 120hz دارید برای تجربه بازی رو بهترین mode نقد DF رو ببینید انتخاب خودشون رو با دلیل میگن هر چند هر کسی ممکنه موافق نباشه ، برای این بازی بهترین quality mode با قابلیت 120hz هست که باعث میشه رزولوشن بین 2k-4k متغیر باشه ولی به جا 30fps خروجی 40fps میشه. معمولا بازی ها بین حالت quality و performance فقط از لحاظ resolution یا fps تفاوت ندارند بلکه در برخی موارد ریز (اگه ندونید متوجهش نمیشید) مثل کیفیت سایه ها و draw distance و بعضی وقتا حتی asset ها (مثل foliage که پوشش گیاهی میشه) در quality همیشه بیشتر هست.
به این میگن بهینه سازی
به این میگن احترام به مخاطب.
سونی حتی روی PC هم بازی پورت میکنه به کاربرا احترام میزاره قابلیت های اولترا واید و فریم آنلاک و دی ال اس اس و … براشون میزاره حتی اگه کسی بخواد دسته ایکس باکس به کامپیوترش وصل کنه این اجازه رو بهش میده همه دسته های بازارو با بازیش سازگار میکنه از چیزی کم نمیزاره.
چقدر جزییات زیاده که تا 936p هم مجبورن پایین بیارن.به نظرم ارزش نداره ۱۲۰ فریم بزنی با این رزولوشن.مشخصه رو هر حالتی چالشی داره برا توسعه دهنده ها رو همه کنسول های این نسل مثه پی سی های متوسط.اگر جزییات بازی ها در حد نسل ۸ میمومد اب خوردنی بود برای نسل ۹.ولی تو رچت ،مایلز مورالز، فوربیدن و غیره فهمیدم چقدر محیط هاشون زیباتر شدن نسبت به نسل قبل.اینکه جزییات بیشتر و با کیفیت تر شدن قطعا رو رزولوشن و فریم تاثیر منفی میزاره.خودم ps5 داشتم خیلی به من چسبید تفاوتش با ps4 زمین تا اسمونه کم لطفیه بعضیا میگن هیچ پیشرفتی نداشتیم
داداش اون رزولوشن داخلیه. نهایتا آپ اسکیل میشه به ۱۴۴۰
108/۱۰۰۰
همیشه Performance در همه بازی ها
حقیقت من در بحث گرافیک تنها چیزی که برام حائز اهمیت فریم ریته، یعنی حاضرم بازی گرافیک نسل هفت رزولوشن ۷۲۰ ولی فریم ریت بالا باشه حالا هر بازی میخواد باشه
اساتید یه سوال خیلی مهم دارم . من یه Ps5 دارم دیروز دستشو زدم شارژ دیگه یادم رفت بکشم حدود ۹ ساعت تو شارژ مونده خراب میشه یا نه ؟
نه. اگه برای اولین بار بوده که شارژ میشده، احتمال داره خراب بشه. یا اینکه ۹ ساعت پشت سر هم بازی کرده باشی. ولی احتمالش کمه
و نکته این که رو همش RT فعاله و حتی بازی RT reflection رو هم ساپورت میکنه! فوق العاده است.
سرعت لودینگ تو فست تراول هم قدرت دیتا استریمینگ ssd پلی استیشن ۵ رو نشون میده
از نظرمن ۱۰۸۰با۶۰فریم و رهگیری پرتو بهترین حالته