بازی Marvel’s Spider-Man 2 از نظر فنی و گرافیکی چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

آرش بوالحسنی
۱۲:۳۶ ۱۴۰۲/۰۷/۲۷

Insomniac Games با عرضه مداوم بازی‌های با کیفیت، خود را به عنوان یکی از بهترین استودیوهای فرست پارتی سونی مطرح کرده است. این استودیو در سال ۲۰۱۸ بازی Marvel’ Spider-Man را عرضه کرد و تنها در عرض پنج سال شاهد عرضه Ratchet & Clank: Rift Apart، یک اسپین‌آف عالی به نام Miles Morales و دنباله‌ای کامل در قالب Marvel’s Spider-Man 2 بودیم.

Marvel’s Spider-Man 2 هر چیزی که در مورد بازی اول خوب بود را می‌گیرید و آن را گسترش می‌دهد. جهان باز بزرگتر بازی هم پر از فعالیت‌های جانبی با کیفیت است. اما بازی از نظر فنی چطور است؟ Spider-Man 2 چه پیشرفت‌هایی نسبت به بازی اول و Miles Morales دارد؟ همچنین این بازی روی جدیدترین کنسول سونی چگونه اجرا می‌شود؟

در این مقاله قصد داریم تا در بازی عمیق شویم و تک‌تک این جوانب را به صورت مجزا بررسی کنیم. صرفا به یاد داشته باشید که ما Marvel’s Spider-Man 2 را با نسخه پلی استیشن ۵ بازی‌های Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales مقایسه خواهیم کرد.

مقدمه

در حالی که Marvel’s Spider-Man 2 اولین بازی این فرنچایز روی سخت‌افزار جدید سونی است (بدون در نظر گرفتن نسخه‌های ارتقا یافته بازی‌های قبلی)، Insomniac تصمیم گرفته تا از همان فناوری قبلی خود استفاده کند و تغییر به سزایی را روی رندرینگ بازی اعمال نکرده است. البته بهبودهایی روی این فناوری اعمال شده‌اند.

البته این به این معنا نیست که این بازی زیبا نیست. در واقع، حقیقت بسیار از این تفکر به دور است. Marvel’s Spider-Man 2 یک شوکیس بصری کامل است. همه چیز از جهان شکیل بازی گرفته تا افکت‌های ذرات و انیمیشن‌ها دست به دست هم داده‌اند تا شاهد یکی از بهترین خروجی‌های بصری در مدیوم بازی‌های ویدیویی باشیم.

پیشرفت بصری نسبت به Marvel’s Spider-Man و Miles Morales

تغییرات بین Spider-Man 2 و Marvel’s Spider-Man اکثرا کوچک هستند، اما دست به دست هم می‌دهند تا دنباله‌ای شایسته شکل بگیرد. بگذارید از محیط‌ها شروع کنیم. در این زمینه شاهد بهبودهای واضحی در زمینه مواد اولیه ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها هستیم. علاوه بر پیچیدگی بیشتر هندسی ساختمان‌ها، سازه‌ها جزئیات بسیار بیشتری روی خود دارند و برای مثال شاهد گرافیتی‌های هستیم که به جهان بازی روح می‌بخشند.

مدل‌های چهره‌های شخصیت‌ها هم جزئیات بسیار بیشتری نسبت به قبل دارند. شخصیت‌ها حالا منافذ پوستی بسیار واقعی‌تری داشته و حرکت اجزای چهره‌ آن‌ها نیز گویاتر است. شخصیت‌ها در Marvel’s Spider-Man و Miles Morales نرمی عجیبی را در چهره‌های خود داشتند که خوشبختانه این قضیه در Marvel’s Spider-Man 2 وجود ندارد. برخی شخصیت‌ها هم مدل چهره‌ متفاوتی دارند که این بیشتر جنبه هنری دارد تا فنی.

استریم جهان بازی – Marvel’s Spider-Man علیه Spider-Man 2

Marvel’s Spider-Man 2 شما را به همان نیویورک Miles Morales و بازی اصلی باز می‌گرداند، اما یک سری نواحی جدید به این شهر اضافه شده‌اند. این شامل مناطق جدیدی مثل Queens و Brooklyn در کنار مکان‌های جدیدی مثل Coney Island می‌شود. این نواحی شاید در تعداد زیاد نباشند، اما در کنار یکدیگر باعث شده‌اند تا میزان متر مربع جهان بازی به طرز قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند.

در زمینه فناوری استریم جهان بازی هم باید گفت که این عنوان با استفاده از SSD پلی استیشن ۵ خیلی راحت و روان تمام داده‌های مورد نیاز را در لحظه استریم می‌کند. فاصله رندر به طرز قابل توجه‌ای افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید به دوردست‌ها بدون از دست دادن جزئیات زیاد نگاه کنید. جابه‌جایی سطح جزئیات بین اشیای مختلف هم با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست و هیچ بافت بارگذاری نشده‌ای به هنگام گیم‌پلی دیده نمی‌شود.

حالا که Insomniac سخت‌افزار قدرتمندتری را در اختیار دارد، بخش‌های گسترده‌تری از جهان بازی می‌توانند بدون هیچ مشکلی رندر شوند. این فناوری باعث شده تا سرعت بازیکن به هنگام جابه‌جایی در شهر هم بدون مشکل بالا برود. شما می‌توانید تار تنیدن، پرش از نقاط و Web Wingهای جدید خود را در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید و سریعا از نقطه A به نقطه B بروید. با نگاهی به حداکثر سرعت تار تنیدن در Spider-Man 2 در مقایسه با بازی‌های قبلی، می‌توان فهمید که Insomniac تغییرات لازم را برای تبدیل تاراندازی به فعالیتی هیجان‌انگیزتر اعمال کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید این دنباله، توانایی سوییچ کردن بین Miles و Peter در هر نقطه‌ای از داستان است. با فشردن تنها یک دکمه به صورت آنی به نقطه دیگری از جهان بازی منتقل خواهید شد و پس از تماشای انیمیشنی کوتاه دوباره کنترل را به دست خواهید گرفت. تمام این موارد به صورت کاملا روان کار می‌کنند و در بدترین حالت، تنها باید یک صفحه بارگذاری یک الی دو ثانیه‌ای را به هنگام سوییچ کردن تحمل کنید.

از سوی دیگر، افزایش میزان ترافیک در سطح شهر نیویورک نیز قابل توجه است و سطح جدیدی از پویایی را به دنیای اثر می‌دهد.

بهبودهای بیشتر

Spider-Man 2 بهبودهای زیادی را در تکنیک‌های رندرینگ به این فرنچایز می‌آورد. بگذارید با آب شروع کنیم که به لطف استفاده سخاوتمندانه از بازتاب‌های Ray Tracing و شبکه بافت‌های ضخیم‌تر، ظاهر بسیار بهتری دارد و به طرز واقعی‌تری به اشیای پیرامون واکنش نشان می‌دهد. Spider-Man می‌تواند به صورت مختصر بر فراز سطح آب پرواز کند و این عمل تغییرات فیزیکی کاملا مناسبی را روی سطح آب به وجود می‌آورد. تنها یک مقایسه مختصر کافی است تا متوجه تغییرات گسترده رندرینگ آب در Spider-Man 2 در مقایسه با نسخه‌های قبلی بشوید.

صحبت از Ray Tracing شد و باید گفت که به لطف وضوح تصویر بیشتر، بازتاب‌های Ray Tracing در این نسخه بسیار بهتر هستند. البته که Marvel’s Spider-Man و Miles Morales هم روی پلی استیشن ۵ از Ray Tracing استفاده می‌کردند، اما کیفیت خود بازتاب‌ها در بازی جدید بسیار بیشتر است.

در عین حال شما قادر به تشخیص تغییرات ریز بسیار بیشتری در زمینه‌های دیگر هم خواهید بود. افکت‌های ذرات فوق‌العاده هستند. از دود حجیم هم در برخی سکانس‌ها استفاده شده تا نورپردازی ظاهر خفه‌تر و سینمایی‌تری داشته باشد. طیف وسیعی از انیمیشن‌های جدید هم در بازی وجود دارند که همیشه جزو نقاط قوت سری Marvel’s Spider-Man در زمینه فنی بوده است.

پارامترها و عملکرد پلی استیشن ۵

Marvel’s Spider-Man 2 روی پلی استیشن ۵ شامل دو حالت گرافیکی Fidelity و Performance می‌شود و این حالت‌ها دقیقا همان‌طور که انتظار دارید رفتار می‌کنند. حالت Fidelity شامل وضوح تصویر و جزئیات گرافیکی بیشتر می‌شود و Performance هم به شما ۶۰ فریم بر ثانیه می‌دهد. هر دو حالت هم شامل Ray Tracing می‌شوند. مشکل قابل توجه‌ای هم در زمینه نرخ فریم به چشم نمی‌خورد. بارگذاری به لطف SSD پلی استیشن ۵ فوق‌العاده سریع است و احتمالا شاهد بهترین استفاده از SSD پلی استیشن ۵ در زمینه گیم‌پلی روان هستیم.

نتیجه‌گیری

در نهایت باید گفت که Marvel’s Spider-Man 2 تمام چیزی است که از یک دنباله می‌خواهید. نه تنها این بازی یک قدم رو به جلو در زمینه گیم‌پلی است، بلکه از نظر گرافیکی هم نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود داشته است. این بازی از این لحاظ انقلابی به پا نمی‌کند، اما به آسانی یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های نسل نهم است.

منبع: GamingBolt

milad saM.MTjohn117X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومmh.pDKzeromr.molDARKSIRENBahramsony.✎﹏ȏṃıԀarminگیمرِ روان شناسDota2هادی صفائیGBولگرد اوسکلamir_hoseinJoel MorganCambyses The Thirdmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Vergil گفت:

    شوکیس سونی خیلیارو نا امید کرد که نکنه چیزی برای ادامه این
    نسل نداشته باشه ولی خب با همون یدونه معرفی همرو راضی کرد.
    تا وقتی اولویت به جای کمیت روی کیفیت باشه نتیجش همیشه
    مثبته .
    حالا فکر کنید سال بعد کوجیما با death stranding میاد و
    Wolverine رو داریم .
    و اینکه santa و naughty و bluepoint هم تکلیف پروژه هاشون
    مشخص شده.

    mh.pmr.mol.آریوخ✎﹏ȏṃıԀMrNcapitan priceDota2هادی صفائیParsalkingmore
    • من خیالم راحته ، سونی کلی استودیو خفن داره که مثل جواهر میمونن براش. مدیریتی هم که سونی داره فوق العاده است ، تا آخر نسل گوست آف سوشیما ۲ و پروژه های ناتی داگ و سانتا هم اضافه میشه که یه نسل طلایی رو برای پلی استیشن رقم میزنه

      mh.pDKzeromr.molآریوخ✎﹏ȏṃıԀMrNcapitan priceDota2𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)هادی صفائیmore
      • Vergil گفت:

        تصور Ghost2 دیوونه کنندس .
        یه چیزایی دیگه عادی شده اونم داشتن چندتا جواهر تو هر نسل توسط سونیه.
        در کنار همه اینا یه سری اسم ها هستن مثل
        bloodborne که اگه ازشون خبری بشه دیگه overkill بحساب میان :-)))

        mh.pmr.molX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومآریوخ✎﹏ȏṃıԀThe bosssmdParsalkingشاه اتابکی ( سالخورده بر اثر GTA VI )HTremblermore
    • Bend و London و Firesprite هم باید تکلیف پروژه هاشونو مشخص کنن
      Pixel opus و Asobi هم هستن ولی زیاد توقعی ازشون نمیره اونا بچگونه میسازن
      Media Molecule هم دیگه قرار نیست محتوای جدید واسه دریمز بسازه باید ببینیم دوباره میره لیتل بیگ پلنت/سکبوی میسازه یا یه بازی AAA

      ولگرد اوسکلÆMIRIÆLITomMax22سبحان کورلئونه
    • Spider-Man گفت:

      اسپم اسپم مهم !!!!!!
      آقا با بیشتر شدن نقد ها متای اسپایدرمن ۲ دوباره برگشت به ۹۱ 😍😍😍😍😍 البته اینم بگم که صدرصد اگه بازی های اسپایدرمن ۲ و استارفیلد انحصاری نمیشدن دو سه نمره بیشتر میگرفتن چون به‌هرحال بعضی از منتقد ها بخاطره شیرین کاری و رشوه و همینطور بزرگ شدن نمره کمی میدن ولی بازم ۹۱ واقعا پرفکته . استارفیلد واقعا خیلی خیلی بهتر از فالوت ۴ بود ولی خب بخاطره اینکه انحصاری هست بعضی از منتقد های شیرین کار ، نمره کمی از حقش دادن
      اگه این ign و GameSpot هم ۹ و ۹‌.۵ میدادن متاش ۹۲ یا حتی ۹۳ میشد چون تاثیر نمره اون ها خیلی زیاده . نمیدونم چی شده که این دوتا سایت کلا ضد سونی و ماکروسافت شدن اون از نمره استارفیلد که واقعا پایین تر از حقش بهش دادن اون تو بدترین حالت دیگه ۸ براش مناسب بود اینم واقعا خندم میگیره که بهش ۸ دادن . واقعا عجیبه بدون اینکه حتی یک ایراد از بازی گرفتن دو نمره الکی ازش کم کردن شاید انتظار نداشتن که یه بازیه ابرقهرمانی همچین نمره ای بگیره و تو فکرشون گفتن که احتمالا متاش ۸۰ بشه ماهم یه چیزی نزدیک همون بدیم. آخه اگه دلیل منتقی میاوردن و میگفتن که مثلا گیم پلی ، داستان ، گرافیک ، بهینه سازی و بقیه موارد مشکل داره به‌خدا که ایراد نمیگرفتم الکی میان ۱۰ دقیقه از بازی حرف میزنن عین پیرزنا بعد نمره ۸ رو تو صفحه بزرگ میکنن ولی خب این یه عدده و هیچ ارزشی از اینسامنیاک رو کم نمیکنه . مطمئن باشید که این بازی انحصاری نمیشد متای ۹۴ یا ۹۵ رو می‌گرفت و همینطور استارفیلد هم حداقل بالای ۸۷ میگرفت حتی بنظرم احتمال داشت که بالای ۹۰ بگیره چون به عنوان بزرگترین انحصاری ماکروسافت انتظار های فضایی از بازی داشتیم و خب این هایپی که عمو فیل درست کرد بیشتر به ضرر بازی تموم شد
      ولی بهرحال یه زمان به اسپایدرمن ۲۰۱۸ میگفتم شاهکار همه میگفتن که به هر بازی نباید لقب شاهکار داد ولی الان خیلی محکم و پرقدرت اعلام می‌کنم که این بازی واقعا شاهکاری فراتار از انتظار

      BenjaminDKzeroX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم.Vergil
  • در کل مثل اینکه بازی ( برخلاف مایلز مورالس ) پیشرفت خوبی کرده نسبت به یک ، مخصوصا در زمینه باس فایت ها. من که نمیتونم این بازی رو تجربه کنم ، بشینم باس هاش رو از همون یوتیوب ببینم 😑. ولی انصافا دوست دارم ببینم ونوم و سندمن رو چجور درآوردن خیلی خفن شده حس میکنم 👌

    Old fashion GAMER✎﹏ȏṃıԀ𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)هادی صفائیParsalkingGBHTremblerJoel MorganARMY.PSsmdmore
  • من یه پی سی گیمر هستم که حقیقتا عاشق کارهای انحصاری پلی استیشن هستم ، حیف دیگه بعد سالها کیبورد و ماوس و هزینه زیاد گیم های پلی استیشن و نبود چیزی مثل گیم پس نمیتونم یه P.S5 slim بگیرم . با بازی های سینماتیک که برای پی سی هم پورتش اومده زندگی کردم… کاش مایکروسافت هم می‌ساخت چنین چیزی برای پی سی

    DKzero✎﹏ȏṃıԀParsalkingHTremblerHamedمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A0seyed0ARoyalknightRondaÆMIRIÆLImore
    • اگه عاشقشونی چرا پلی استیشن نمیخری؟ پیشنهاد من اینه بذار یه شیش ماهی از عرضه یه بازی بگذره بعدش برو با قیمت خیلی پایینتر بخرش و وقتی تمومش کردی با نهایتا ۳۰۰ تومن ضرر بفروشش من خودم همین کارو میکنم ، خیلی هم به کرک دل نبند چون دیگه هیچکس گیم هارو کرک نمیکنه. همین امپرس هم که مونده بود رفت ، دیگه باید توی کامپیوتر هم بازی رو اورجینال بخری وقتی گیم های سونی هم دوست داری خب بیا سمت پلی استیشن

      Jim HawkinsDKzeroHTremblerSpider-Man0077کفتر گیمینگevgeny grinkoCharlie ChaplinA0seyed0ARoyalknightmore
      • MJ گفت:

        کی گفته دیگه کسی کرک نمیکنه
        نه تنها کرک میکنن قفلای دنوو هم چند تاشو شکوندن

        Malenia Blade of MiquellaX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومRoyalknightHTrembler0077
      • مرسی از راهنمایی ات، حقیقتا هم اطلاعاتم راجع به این کنسول خیلی کمه هم بعد سگا که مال دهه نود میلادی بود هیچ کنسولی نداشتم 😁 الان تو این مخمصه های زندگی تایم ندارم برای بازی متاسفانه که بخوام چندین ساعت در روز رو بذارم برای گیم و محله ما هم اینجا نت بدی داره که عملا باید قید هرگونه ارتباط بازی با نت رو بزنم … ولی در آینده شاید به خاطر قیمت خیلی بالای لپ‌تاپ گیمینگ کنسول بگیرم و اکس باکس هم خصوصا تو ایران خوبه خدایی ولی من قطعا پلی استیشن میگیرم به خاطر علاقه ام به بازی های سینماتیک اش

        ÆMIRIÆLIParsalkingHTremblerX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم
      • 0077 گفت:

        وقتی در مورد چیزی اطلاع نداری لازم نیست حتما نظر بدیش…الان دیگه کوچکترین اهمیتی به کرک نمی‌دم.سی دی کی اشتراکی میخرم اورجینال با قیمت شصت هفتاد تومان تو نت هرکی سرچ کنه راحت چند تا سایت میاد به راحتی دقیقا عین بازی اورجینال با تمامی آپدیت ها.اگر هم بازی تمام آنلاین باشه به راحتی بعد چند ماه فروشگاه های مثل استیم تخفیف های تا هفتاد هشتاد درصد میزارن و می‌خریم تازه اگرررر تمام آنلاین باشه که من خودم آنلاین باز نیستم.اینکه کرک نمیشه معنیش این نیست که مجبوریم اورجینال بخریم اینو همیشه یادت باشه.حرف…حرف….حرف…آخه تو چه میدونی از ویندوز و کار با پیسی و خرید انواع اکانت های اشتراکی و اشتراک آنلاین و کرک آنلاین و…

        .
    • Tom گفت:

      باید اکانتی بخری دیگه
      یه مدت از بازیا بگذره قیمت اکانتشون میاد پایین

      mh.pHTremblerSpider-ManHamedCharlie ChaplinX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومOld fashion GAMERÆMIRIÆLI
    • Hamed گفت:

      دوست من اگر صبر کنی PS5 همین روزاس که کپی خور بشه اونوقت میتونی بازی هارو با یک سوم قیمت خریداری کنی البته همین الانم تا حدودی کپی خور شده یعنی میتونی رو آپدیت ۴.۰۳ بازی های فور رو روش پلی بدی که خیلیاشون از زبان فارسی پشتیبانی میکنن
      .
      ولی برای بازی های کاملا نسل نهمی مخصوصا انحصاریا باید کمی صبرکنی فکرکنم تا آخر سال میلادی PS5 کامل کپی خور بشه

      X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومSpider-ManOld fashion GAMER.MR.NULLلطفاً منو بن کنیدÆMIRIÆLI
      • جدی ؟ نمی‌دونستم چقدر عقب موندم از اخبار 😑 اگه اینطوریه یکی دوسال بیشتر صبر کنم بجا سری اس ps5 بخرم ( آخه بدبختی گرونم هست شدید )

        X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومSpider-ManÆMIRIÆLIHamed
        • Hamed گفت:

          آره به نظرم صبرکن دوست خوبم، چون ببین هنوز آنچنان بازیه شاخیه برای PS5 نیومده هنوز یک اسپایدرمن ۲ اومده یک فاینال فانتزی عجله نکن
          .
          در مورد گرونیش هم نگران نباش میتونی تو اپ دیوار یک مورد تمیز پیدا کنی همیشه یک شکار پیدا میشه، اگر انحصاری های سونی برات مهمن راه حلش اینه اگر نه انحصاری های مایکروسافت برات مهمه سری اس بخر گیم پس هم که داره میتونی بازی های مولتی پلتفرم رو هم با قیمت پایین تجربه کنی بستگی به سلیقه خودت داره
          .
          الان خود من PS4 کپی خور دارم فقطم برام بازی های داستانی مهمن یعنی آنلاین بازی نمیکنم که بخوام دستگاه اکانتی بخرم خلاصه میرم هرچند وقت یکبار با ۳۰۰ هزارتومن ۲۰ تا بازی میخرم با تمام آپدیت ها و بسته های الحاقیشون تازه خیلیاشونم زبان فارسی هستن الانم منتظرم PS5 کپی خورش اوکی بشه فورم رو بفروشم یه پولی بزارم روش فایو بخرم اینطوری هم دیگه نگران گرون بودن بازیاش نیستم

          Spider-ManÆMIRIÆLIOld fashion GAMER.لطفاً منو بن کنید
          • نه من قیمت خود کنسولو‌ گفتم وگرنه منم مثل تو کرکی بازم آنلاین بازی نمیکنم 😁( اگرم بخوام با این اینترنت داغونمون نمیتونم ) ولی واقعا تو بد دوراهیم چون دوتاشون بازیهای واقعا خوب دارن

            Hamed
            • Hamed گفت:

              متوجه منظورت شدم رفیق واسه همین گفتم که میتونی از دیوار یک دست دوم تمیز پیدا کنی من خودم کنسولم رو همینطوری پیدا کردم تا الانم که کنسولم یک آخ نگفته
              .
              در هرحال دیگه کاریش نمیشه کرد با این وضعیت گرونی باید تصمیمت رو بگیری مثلا من خودم با بازی های ایکس باکس حال نمیکنم واسه همین تصمیم گیری راحت بود رفتم پلی استیشن خریدم از طرفی از همون بچگی کلا پلی استیشن داشتم فقط تو یک بازه زمانی اومدم ایکس باکس ۳۶۰ خریدم بخاطر سه گانه گیرز و آلن ویک بعد فروختمش دیگه از اون بعد هم نرفتم سمت ایکس باکس
              .
              میدونم دوست داری هردوتا کنسول رو داشته باشی ولی خب امثال ماها که وسعمون نمیرسه باید یکی رو انتخاب کنیم در هر حال به نظرم بشین دوتا دوتا چهارتا کن ببین کدومشون رو دوست داری و ببین قابلیت هاشون رو سبک و کیفیت بازیاشون رو مقایسه کن وزنه هرکدوم بیشتر سنگینی میکرد اونو انتخاب کن ایکس باکس رو اگر انتخاب کردی میتونی الانم بخری ولی اگر انتخابت PS5 همونطور که گفتم صبرکن تا کپی خور بشه تا بتونی بازیاشو ارزون تر تهیه کنی

              لطفاً منو بن کنید
          • ¶DIAMOND¶ گفت:

            بنظرم نباید کنسول رو از دیوار خرید چون معلوم نیست که سالمه یانه ضربه خورده یانه
            ۴ یا ۵ میل بالاتر نوش بخری بهتره من خودم سری ۱۱ پی اس ۵ رو دارم با پی اس ۴ کپی خور که بازی های مثل اسپایدرمن رو پی اس ۵ پلی میدم بازی های داستانی هم با پی اس ۴ این جوری ترکیب خوبیه

            Hamed
            • Hamed گفت:

              نه ببین دوست من من خیلی از چیزایی که میخوام رو از تو دیوار میگیرم میدونی چرا بخاطر اینکه میتونی با طرف توافق کنی چند روز مهلت تست بگیری از طرفی وقتی اطلاعات داشته باشی میتونی سالم و خراب بودن کنسول رو تشخیص بدی من وقتی کنسول رو میرم میبینم کلی وارسیش میکنم پلمپش رو چک میکنم حتی میبرمش میدم چکش بکنن، بعدم میتونی بعدا به قیمت حوبی بفروشیش این وسط ضرر هم نکردی
              .
              اما وقتی نو بخوای بخری ریسکه درسته خیلیاشون مهلت تست میدن و گارانتی دارن اما اگر به تور یک آدم ناتو بخوری کنسول خراب دربیاد بیچارت میکنه و میگه چون از کارتن درش آوردی دیگه پس گرفته نمیشه تجربش رو دارم که میگم، نمیگم کار شما اشتباهه فقط میگم کاری که شما میکنی ریسکش خیلی بیشتره

              • ¶DIAMOND¶ گفت:

                آخه داش توی دیوار هم قیمت ها پایین نیست که مثلاً اکثر آگهی های پی اس ۵ قیمت شون بین ۲۲ میل تا ۲۷ میل خب ی دو تومن بزاری روش نوش رو میشه خرید
                حرف شما هم درسته بعضیا این کارا و میکنن مثلاً دسته خراب میندازن یا کنسول رو باز شده میندازن منم وقتی پی اس ۴ گرفتم دسته اضافی گرفتم ولی بعد چند روز آنالوگ هاش دریفت میکشید

                Hamed
                • Hamed گفت:

                  آره اما همیشه شکار پیدا میشه یعنی صبر داشته باشی یک دستگاه قیمت پایین و تمیز هم پیدا میشه فقط باید صبرداشته باشی
                  .
                  در مورد پاراگراف دومت هم عزیز اون که آره دیگه واسه همین میگم وقتی میخوای بخری باید حواست باشه همه چیزش رو چک کنی مثلا باید بلد باشی و بدونی این دسته ای که دادن های کپیه یا اصل خلاصه دیگه باید حواست باشه کلاه سرت نره چند بار اینکارو بکنی و تجربه پیدا کنی دیگه برای دفعه حواست جمع میشه اینطوری دیگه اون طرف نمیتونه کلاه بزاره سرت آدم وقتی اطلاعاتش بالا باشه اون فروشنده دیگه نمیتونه سواستفاده کنه

                  ¶DIAMOND¶
          • Reza گفت:

            لستی که فرموده بودی مردم بخاطرش کلیه میفروشن هم جزو اون بیستاس؟!

            Jim Hawkins.
            • Hamed گفت:

              من اوایل که PS4 خریدم بازی هامو به صورت فیزیکی میخریدم لست ۲ هم جزوشون بود اما از زمانی که گرونی شد دیگه سخت بود خریدن دیسک و صرف نمیکرد برام بنابراین کنسولم رو کپی خور کردم و دیسک بازی هامم فروختم، الانم بازی هامو به تعداد میخرم نه دونه دونه یعنی صبر میکنم بازی های جدید منتشر بشن و رو هم دیگه جمع بشن بعد هرچند وقت یکبار کنسولم رو میدم پرش میکنن

            • Hamed گفت:

              Resident Evil 2 Remake
              Resident Evil 3 Remake
              Resident Evil 4 Remake
              Resident Evil; 7 Biohazard
              Resident Evil Village
              Sekiro Shadows Die Twice
              Far Cry New Dawn
              Far Cry 6
              Shadow of The Tomb Raider
              Darksiders 3
              Devil May Cry 5
              Control
              Metro Redus
              Metro Exodus
              Star Wars Jedi Fallen Order
              Vampyr
              Assassins’s Creed Origins
              Assassin’s Creed Odyssey
              Assassin’s Creed Valhalla
              The Evil Within
              The Evil Within 2
              The Witcher 3 Wild Hunt
              Hellblade Senua’s Sacrifice
              L.A Noire
              Dark Souls 3
              Outlast 2
              The Sinking City
              Blair Witch
              Bioshock The Collection
              Fallout 4
              Sherlok Holmes The Devil’s Daughter
              Life is Strange
              Life is Strange Before The Storm
              Life is Strange 2
              Life Is Strange True Colors
              A Way Out
              Mafia Definitive Edition
              Days Gone
              Crash Bandicoot 4 It’s About Time
              Cyberpunk 2077
              Little Nightmares
              Little Nightmares 2
              Kena Bridge of Spirits
              Grand Theft Auto The Trilogy The Definitive Edition
              The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition
              It Takes Two
              Ghostrunner
              Chernobylite
              The Dark Pictures Anthology Man of Medan
              Sniper Ghost Warrior Contracts 2
              Biomutant
              Aliens Fireteam Elite
              Horizon Zero Dawn Complete Edition
              God of War
              Layers of Fear 2
              Psychonauts 2
              Elden Ring
              Mortal Shell
              Sifu
              Batman Arkham Knight
              The Quarry
              Stray
              Dying Light 2 Stay Human
              Valiant Hearts The Great War
              Visage
              Everybody’s Gone to the Rapture
              Trek To Yomi
              A Plague Tale Innocence
              Red Dead Redemption 2
              Atomic Heart
              The last Of Us Remastered
              Evil West
              Hogwarts Legacy
              GTA V
              Alan Wake Remastered
              The Callisto Protocol
              Twin Mirror
              Lies of P

        • . گفت:

          خود من یادت نیست چندین بار چندجا گفتم منتظرم ps5 هک شه که بخرمش؟ حواست نبود چرا🤨

      • ایول ، یک ایرانی هر طور شده به جهان مدرن خودشو متصل می‌کنه ولو اگر از داخل یک عده بخوان جلوی این امر رو بگیرن

        Hamed
  • بازی قبلی جلوی این شبیه دمو می مونه

    .HTremblerBerySamen omegaMR.NULLsmdمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)A0seyed0Aزحمت کش گیمفا (فری پلیر قدیم)Rondamore
  • Kratos گفت:

    بهترین دنباله ای که میشه ساخت رو ساختن🔥واقعا دس خوش به اینسامنیاک بزرگ که درحال حاضر یکی از بهترین استودیو های جهانه🔥

    DKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰ParsalkingHTremblerWalleR MaNNimaMR.NULLsmdHamedmore
  • Reza گفت:

    طراحی جهان بازیش فوق العادس. خیلی دقیق و با جزئیات شهر نیویورک رو طراحی کردن. گرافیکش هم واقعا عالیه. حیف که کنسول نسل نهم ندارم وگرنه حتما تجربش میکردم

    Jim Hawkins.ParsalkingHTremblerSamen omegasmdA0seyed0ARondaÆMIRIÆLIAli_pxmore
  • به قول منتقد IndieWire که به بازی ۸۳ داد و باعث سقوط متاش شد بازیش دارای جهش زیادی بوده است اما همچنان یک DLC به نظر میرسد
    متای اولیه اش که سونی فنا سرش خوشحالی کردن کیک بود و واگعی نبودش
    الان متاش داره میاد پایین و الان اومده روی ۹۰ و چند روز دیگه میادش روی ۸۹ و به نمره واقعیش نزدیک میشه

    گیم ابرقهرمانی با متای بالای ۹۰ ساختن فقط برای راکستدی کبیر هست و بس
    هیچوقت سطح اینسامینیاک در حد راکستدی نبوده و نخواهد شد

    Haj_HosseinKingJim HawkinsIran_gamer.armin𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTremblerWalleR MaN0077more
  • Saman117 گفت:

    گرافیکش با بازیا نسل هفتم قابل مقایسه هست، هیلو چهار گرافیک بهتری داشت تا این که آب دریاش انگار یه موکت آبی هست که تکون میخوره، خنده دارتین بخش گرافیکش لباس اسپایدرمن هست که انگار یه لواشکه، قشنگ شایسه اسم شبیع ساز عکبوت لواشکی در شهره
    آماده فشار خوردن باشید سونی فنا که اومدن کالاف بزرگترین و محبوب ترین بازی تاریخ روی گیم پس نزدیکه

    .GlitchhhDKzeroarmin𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومHTremblerگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)WalleR MaN0077more
  • این بازی از همه نظر نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده ، بیشترین پیشرفت توی داستانش بوده که ۲ , ۳ برابر حماسی تر شده ، گرافیک و گیمپلیش هم پیشرفتشون قابل توجهه ، در کل بنظرم اینسامنیاک کم نذاشته به این بازی و واقعا نمره ۱۰/۱۰ لیاقتشه

    KingDKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTrembler0077Spider-ManNimaSamen omegaMR.NULLHamedmore
  • امیدوارم گیمفا هم سریع بررسیش رو بذاره تا دهن خیلی از فن بوی ها بسته بشه ، چون مطمئنا به بازی که نقص نداره ده میدین

    .KingJim HawkinsDKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)0077Charlie ChaplinA0seyed0AMaster ChiefÆMIRIÆLImore
  • HTrembler گفت:

    از نظر منتقدا البته اینا هیچ کدوم زیاد مهم نیستن. مهم اینه که بازی سرگرم کننده باشه و نینتندو اون بسازه تا متای بالا بگیره
    حالا گرافیک و شخصیت پردازی و داستان درست و حسابی و صدای سه بعدی و… نداشت هم هییییییییییییچ مشکلی نداره.
    (بحث اینکه نینتندو توان اجرای گرافیک بالارو نداره، بازی رو بهتر نمیکنه و دلیل نمیشه کلا نادیده بگیریم این رو)
    ۱۰۷/۱۰۰۰

    .Haj_HosseinJim HawkinsDKzeroSpider-ManMR.NULLCharlie ChaplinA0seyed0ARoyalknightAli_pxmore
    • Jim Hawkins گفت:

      فشار موفقیت های نینتندو زیاده نه؟! 🙂
      چهارتا گیمری که تازه از نسل نه وارد گیم شدن که گیم رو فقط گرافیک میبینن حتی اگه گیمپلی فاجعه و تکراری و بدون خلاقیت باشه مشخصه که ارزش کار نینتندو رو نمیفهمن و فشاری میشن. نینتندو تو یه بازی مثل mario wonder یا super mario world’s اندازه کل بازی های گرافیکی ، گیمپلی خلاقانه و لول دیزاین جدید خلق میکنه ، درواقع معنای گیم یعنی گیمپلی و سرگرم کنندگی که نینتندو به بهترین شکل انجام میده و کلی فروش کنسول و بازی داره که حتی گاهی از سونی هم بیشتر میشه فروشش. گیمرهای تازه وارد هستن که با تنها گرافیک ذوق زده میشن و هیچ چیزی از لول دیزاین و گیمپلی متوجه نمیشن. از نظر شخصیت پردازی هم از ماریو معروف تر و تأثیر گذارتر توی صنعت گیم وجود نداره پس نینتندو از نظر شخصیت پردازی هم بهتر از دیگران هست. بازی مورد قبول شما مثلا رچت اند کلنکی هست که گیمپلی درحد بازی کودکان داره و چیزی به اسم لول دیزاین نداره و فقط به خاطر ترند گرافیک بالا متای بالا هم میگیره

      𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰.
  • ThunderDoom گفت:

    بانو مری جین رو خیلی خوب درست کردن

    DKzeroHTremblersmdA0seyed0ARondaAli_pxÆMIRIÆLITomSpider-ManSquestionmore
  • مبارک سونی فن ها باشه بازی که عالی باشه جاش داخل قلب هرگیمری هست من خودم بعد از بازی های بتمن ارکهام دیگه بازی ابرقهرمانی نبود که بخواد ایجوری تو دل آدم جا باز کنه

    .DKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTremblerSpider-ManHamedCharlie ChaplinA0seyed0ARoyalknightAli_pxmore
  • نمی‌دونم چرا انگار رسانه ها با این بازی مشکل دارن ، گیم اسپات و ای جی ان مزخرف ترین ایرادات ممکن رو گرفتن ، نوشته که چون مپ بیش از حد بزرگه نمره کم میکنم 😐😐 ساویس گیم هم بررسیش اومده کلا یدونه نکته منفی زده اونم نوشته تکراری شدن مبارزات بعد بخاطر همین یه نمره کم کرده 😐😐😐😐 امیدوارم گیمفا عادلانه بررسیش کنه و نمره کامل رو بهش بده

    Jim HawkinsDKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTrembler0077Spider-ManMR.NULLAAACEHamedA0seyed0Amore
  • Master blade گفت:

    کاری به سبک متفاوت استارفیلد و اسپایدرمن ندارم
    مشکلات فنی رو هم میزاریم کنار
    و همین طور نمیخوام ارزش اسپایدرمن رو پایین بیارم چون با نسخه اول و مایلز مورالز حال کردم

    ولی چیشد که به استارفیلد میگن dlc با دوبرابر دیالوگ بیشتر نسبت فالوت ۴
    بزرگترین نقشه دست ساز تاریخ بتسدا
    ارتقا شوتینگ و حالت های اول شخص و سوم شخص نسبت به بازی های قبلی
    بهترین سیستم فیزیک گرانش در بین بازی ها
    شخصی سازی وسیع سلاح ها ، سفینه ها و مقر ها
    و ارتقا ماموریت های فرعی
    داستان اصلی تاثیر گذار
    همه اینا میشه ۸۳

    ولی اسپایدرمن با همون نقشه قدیمی و پیشرفت های جزئی متای ۹۰

    خوب مشخصه که پای یه پروپاگاندا در میونه

    .KingJim HawkinsDKzeroarmin𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTremblerWalleR MaNSpider-ManNimamore
  • 30nabhl گفت:

    آروزی بعضی ایکس باکس فنا(تاکید میکنم بععععضیا):
    خدایا یه چند تا منتقد روانی جور کن نمره پایین بدن متا بیاد رو ۸۹ برم بگم:”هاهاها متا شد زیر ۹۰. سونی دوباره گند زد. من گفته بودم متا بالای ۹۰ نمیشه‌ اگر هم بشه دووم نمیاره. خدا جای حق نشسته.”

    KingX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)HTremblerÆMIRIÆLISpider-Manv-alkalineRoyalknightHamedMR.NULL
  • logical man گفت:

    مرسی از این استودیو عزیز که کل بازی و ویلن هاشو نشون داد و چیزی برای غافلگیر شدن نذاشت

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومDKzeroHTremblerÆMIRIÆLI
  • Fume knight گفت:

    قرار هم نبود انقلابی بکنه، داستان خوب، گیم پلی بهبود یافته و ارائه یه تجربه نسل ۹ کافی بود که همشو انجام داده.

    ساخت یه سیستم کمبت جدید با فیزیک واقع گرا تو این سبک فراتر از توان بازی سازها و علم روز هست.

    سیستم کمبتی که راکستیدی با بتمن شروع کرد زمینه ساخت این آثار فراهم کرد.

    Jim HawkinsDKzero𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)Master bladeRoyalknight
  • ÆMIRIÆLI گفت:

    بعد ۱۳۰ نقد متاش اومد رو ۹۰ و الان نقداش با نسخه اول براربر درصورتی که متای نسخه اول ۸۷ و این ۹۰ و قشنگ پیشرفت یک گیم رو نشون میده ایسنامیناک همه کد هارو فرستاده و دیگه هیچ نقدی برای این بلزی صورت نمیگیره و متاش ۹۰ میمونه ❤️‍🔥🕷

    KingDKzeroSpider-ManRoyalknightHamed
    • HTrembler گفت:

      دوباره ۹۱ شده
      همچنین بعضی منتقدا مثل بازی سنتر هیچ وقت کد نمیگیرن. یه چیز هم هست که مجلاتی هستن که ماهانه نمره میدن و نمراتشون آخر این ماه میلادی میاد (مثل مجله ادج). برای همین تعداد نقدا ممکنه حداکثر یه ده تایی هم زیاد بشه
      ۱۰۹/۱۰۰۰

      Jim HawkinsDKzeroÆMIRIÆLI
  • خداشکر شصت فرم ولذت شصت فرم میبریم اگرنه بیشتر شرکتها شدن سی فرم سایز با کیفیت نصف این بازی و بدون ریتسینگ

    HTrembler
  • میتونم بگم این کاملترین بازی اسپایدرمنی هست که تاحالا اومده . دم اینسامنیاک گرم

    DKzeroHTremblerHamedSpider-ManASamen omega
  • عالی عالی عالی خیلی کیف می ده بازی 😐😂❤️

    HTremblerSpider-Man
  • ÆMIRIÆLI گفت:

    رسید به ۱۳۰ نقد و متای بازی دوباره شد ۹۱❤️‍🔥🕷

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومKingJim HawkinsDKzeroHamed𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)
  • ÆMIRIÆLI گفت:

    IGN پرتغال بهش نمره کامل رو داد و دوباره برگشت به متای ۹۱ 🔥

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومKingJim HawkinsDKzeroHamed𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)
  • ببینیم میتونه رقیب استارفیلد بشه یا نه؟💀

  • تو رو خدا نگاه کنید این بچه سال های بیخرد که هیچی از گیم نمیدونن و کل تجربشون به فورزا ختم میشه و اسم خودشونو میزارن ایک باکس فن!
    اینا یه مشت هیچی ندونن که فقط میان یه اظهار نظر میکنن و بقیه ایکس باکس فن‌ها رو هم با خودشون میکشن توی چاه 😮‍💨 یارو رو از اسمش(Xbox + Bethesda + Activision + Blizzard) میتونی تشخیص بدی که یه آدم بی تجربه است که فقط میاد از روی تعصب و حسودی زیر پست های پلتفرم های مختلف از جمله پلی استیشن هیت میده و سعی در تحقیر اونا داره!!!!! ولی نمیدونه که داره با این کارش فقط احترام خودش و جامعه طرفداران ایکس باکس رو میاره پایین ( حتی اونایی که احترام دارن و توی صنعت گیم کار‌کشته‌ن)
    یا مثلا یارو هنوز استارفیلد رو بازی نکرده میاد به اسپایدرمن میگه سطحی و به استارفیلد میگه :بازی ای که قبل و بعد از انت….چرت چرت بِلا بِلا ، اونوقت میگن چرا اینارو مسخره میکنین؟ البته سوء تفاهم نشه سونی فن این شکلی هم داریم . فقط میخواستم بگم آقایون خودتون درگیر یه مشت بچه ۱۰ ، ۱۱ ساله نکنین اینا هیچی جز عقده درشون نیست…
    پ.ن: واکنش اونا بعد از خوندن این کامنت: اههههههه ببین یارو سنمو حدس ززززززددددددد

    HamedX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومKingJim HawkinsDKzero
  • peen گفت:

    یه ذره با این قیافه های جدید حال نمی کنم

    .Jim Hawkins
  • . گفت:

    جهشی که این بازی به نسبت نسخه اول کرده همون جهشیه که Batman: Arkham City به نسبت Batman: Arkham Asylum داشته
    باید برای برایان اینتهار و تیمش تو Insomniac Games فقط ایستاده دست زد بابت خلق همچین شاهکاری

    HamedX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومJim HawkinsDKzero
  • من دارم نظرات رو میخونم دوستان یه عالمه دانش و علم راجب بتزی دارن و واقعا اگر بر اساس مدرک بگیم شما ها در علم بازی فوق دکترا دارید ولی هر موقع میخوام لذت ببرم از نظرات یادم میاد فردا زیست امتحان دارم

    Babayaga