بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰

با اینکه هنوز به نیمه دهه ۲۰۲۰ میلادی نرسیدیم اما تا به امروز فیلم‌های درام بسیار خوب و درخشانی به روی پرده سینماها آمدند.

در سال‌های اخیر، تغییر و تحولات بسیار زیادی در صنعت سرگرمی رخ داده و باعث شده تا این صنعت روز به روز متفاوت از قبل به نظر برسد. از به مرز نابودی کشیده شدن سالن‌های سینما به‌خاطر همه‌گیری کرونا تا شکل‌گیری سرویس‌های آنلاین جدید و همچنین اعتصابات توسط اعضای انجمن نویسندگان آمریکا و همچنین انجمن بازیگران، صنعت سینما در سال‌های اخیر تغییرات متعددی را شاهد بوده است.

با این حال، این تغییرات و تحولات در دنیای سینما سبب نشده تا فیلمسازان برجسته از ساخت آثار مهم و درخشان دست بکشند. در دهه جاری میلادی و تا به امروز آثار بسیار درخشان و جذابی به روی پرده سینماها آمده‌اند که احتمالاً تا نسل‌ها ماندگار خواهند بود و مورد توجه مخاطبان آینده نیز قرار خواهند گرفت. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۲۰ میلادی تا به امروز بپردازیم.

۲۰. فیلم بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم ma rainey's Black Bottom
فیلم Ma Rainey’s Black Bottom

فیلم «بلک باتم ما رینی» بر اساس نمایشنامه‌ای نمادین به همین نام نوشته آگوست ویلسون ساخته شده و ادای احترام بسیار خوب و قدرتمندی برای چادویک بوزمن فقید است. چادویک بوزمن یکی از ستاره‌های سینما برجسته سینما در سال‌های اخیر بوده است. او در این فیلم توانسته به‌خوبی در نقش اصلی این داستان نمادین جای بگیرد، نقشی که قبلاً توسط بازیگران برجسته‌ای ایفا شده است.

مطمئناً نقش‌آفرینی چادویک بوزمن در نقش اصلی این اثر سینمایی برای بسیاری از افراد بسیار جذاب و تماشایی بوده است. به لطف تمرکز صمیمانه کارگردان جورج سی ولفی و همچنین تصویرگری خلاقانه از آهنگ‌های موزیکال، فیلم «بلک باتم ما رینی» اصلاً شبیه به نمایشنامه‌ای ضعیف به نظر نمی‌رسد.

۱۹. فیلم بعد از یانگ (After Yang) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم after yang
فیلم After Yang

با اینکه در حال حاضر فیلم‌های علمی تخیلی بی‌شماری درباره خطرات هوش مصنوعی وجود دارد اما فیلم «بعد از یانگ» توانسته رویکردی احساسی و دلخراش‌تر نسبت به این موضوع را در پیش بگیرد و به بررسی این موضوع بپردازد که چطور حضور یک بچه رباتیک می‌تواند روی یک خانواده تأثیر بگذارد. با اینکه رباتی به نام یانگ با بازی جاستین اچ مین پدر و مادرش به نام جک با بازی کالین فارل و کایرا با بازی جودی ترنر اسمیت را دوست دارد اما شروع به زیر سؤال بردن هویت خودش می‌کند.

فیلمساز کوگونادا با سبک هنری بسیار زیبا و جذاب خودش اصلاً سعی ندارد تا با احساسات بیش از اندازه بار سنگینی را روی دوش بینندگان قرار بدهد. همین نیز سبب شده تا این اثر سینمایی درباره هوش مصنوعی به طرز شگفت‌انگیزی حسی واقع‌گرایانه در زمینه به تصویر کشیدن دشوار بودن صحبت با عزیزان داشته باشد.

۱۸. فیلم کودا (CODA) – محصول سال ۲۰۲۱

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
فیلم CODA

فیلم «کودا» اثری بسیار درخشان و جذاب به شمار می‌رود. این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که توانسته مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار بگیرد. از سوی دیگر، حضور بازیگران ناشنوا در این اثر سینمایی حرکت بسیار بزرگی به شمار می‌رفت.

جنبه‌های آشنای طرح داستانی فیلم «کودا» سبب نشده تا این اثر جذابیت کمتری داشته باشد و امیلیا جونز نیز توانسته شخصیت اصلی بسیار جذاب و دلنشینی را به نمایش بگذارد. نقش‌آفرینی دلگرم‌کننده و خنده‌دار تروی کوچر به‌عنوان پدر روبی نیز واقعاً شایسته تمام تحسینی است که دریافت کرده است و او واقعاً شایسته جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل بوده است.

۱۷. فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم آخرین دوئل the last duel
فیلم The Last Duel

فیلم‌های ریدلی اسکار در قرن بیست و یکم میلادی متفاوت بودند. در حالی که او برخی از آثار ناموفقی همچون فیلم بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) و فیلم مشاور (The Counselor) را به روی پرده سینماها آورده اما فیلم «آخرین دوئل» نشان داده که چرا ریدلی اسکات در ساخت فیلم‌های حماسی و تاریخی توانمند و خوب است. فیلم «آخرین دوئل» داستانی مهم درباره آخرین دوئل رسمی در فرانسه قرون وسطایی را روایت می‌کند.

ریدلی اسکات برای به نمایش در آوردن این داستان نیز تصمیم گرفته تا از سه دیدگاه مختلف استفاده کند تا بتواند پیامی قوی را بازگو می‌کند. جودی کامر توانسته به‌خوبی از پس نقشش بربیاید و به‌خوبی داستان را از دیدگاه این شخصیت به نمایش بگذارد.

۱۶. فیلم سوغات ۲ (The Souvenir Part II) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم the souvenir part ii
فیلم The Souvenir Part II

در دهه ۲۰۲۰ میلادی دنباله‌ها، پیش‌درآمدها و بازسازی‌های متعددی ساخته و اکران شدند و همین نیز باعث شده تا علاقه شدید هالیوود به فرنچایزهای موجود از گذشته بیشتر آشکار شود. با این حال، فیلم هنری و نیمه بیوگرافی جوآنا هاگ یعنی فیلم «سوغاتی» اثری نادر به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای آن ساخته شده است.

فیلم اول «سوغات» توانسته بود داستان رابطه سوءاستفاده و بد هاگ از گذشته‌اش را به نمایش بگذارد و این در حالی است که فیلم «سوغات ۲» راهی برای او بود تا از اشتیاقش برای کار روی پروژه‌های خلاقانه تجلیل کند. در این اثر سینمایی، بازیگر آنر سوئینتون بایرن توانسته نسخه‌ای با اعتماد به نفس‌تر از هاگ را نشان بدهد که ایمان بیشتری نسبت به توانایی‌های خودش پیدا می‌کند.

۱۵. فیلم هرگز به‌ندرت گاهی همیشه (Never Rarely Sometimes Always) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم never rarely sometimes always
فیلم Never Rarely Sometimes Always

فیلم «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه» یکی از دردناک‌ترین تجربه‌های تماشا در دهه جاری را به ارمغان می‌آورد. این اثر سینمایی داستان نوجوانی باردار به نام آتون با بازی سیدنی فلانیگان را روایت می‌کند که باید به همراه بهترین دوستش به نام اسکایلار با بازی تالیا رایدر در داخل ایالت سفر کند تا بتواند سقط جنین انجام بدهد.

فیلم «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه» توانسته موضوعی بسیار مهم و ملموس را با احترام بسیار فراوانی مورد بررسی قرار بدهد. کارگردان الیزا هیتمن توانسته دشواری انجام سقط جنین را با جزئیات بسیار زیادی به نمایش بگذارد. این اثر وقتی نشان می‌دهد که آتون از خانواده یا جامعه خود حمایت لازم را دریافت نمی‌کند، به اثری تکان‌دهنده تبدیل می‌شود که بیننده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

۱۴. فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم judas and the black messiah
فیلم Judas and the Black Messiah

فیلم «یهودا و مسیح سیاه» وظیفه دشوار بازگو کردن داستان زندگی رهبر حزب پلنگ سیاه یعنی فرد همپتون با بازی دنیل کالویا را برعهده دارد. کارگردان شاکا کینگ قادر بوده تا با خلق یک اثر مهیج و جنایی جذاب به‌خوبی دستاوردهای فرد همپتون را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

در هر صحنه‌ای که اف‌بی‌آی به دنبال همپتون است و سعی دارد تا ترور او را انجام بدهد، کاملاً مشخص می‌شود بحث‌هایی که او درباره هویت سیاه‌پوستان به راه انداخته تا چه اندازه همچنان مهم هستند. کالویا توانسته با سخنرانی‌های قدرتمند و جذاب خودش، حضور قدرتمند همپتون در جلوی جمعیت را به نمایش بگذارد.

۱۳. فیلم سرزمین خانه به دوش‌ها (Nomadland) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم nomadland
فیلم Nomadland

نویسنده و کارگردان کلویی ژائو توانسته تصویری تکان‌دهنده از سبک زندگی خانه‌به‌دوش آمریکایی را در فیلم درام و زیبای «سرزمین خانه به دوش‌ها» به نمایش در بیاورد. قصد و نیت فیلم «سرزمین خانه به دوش‌ها» سیاسی نیست و تنها آنچه مشهود است را به نمایش می‌گذارد. این اثر سینمایی قضاوتی درمورد شخصیت فرن با بازی فرانسیس مک دورمند نمی‌کند اما با وجود دیالوگ بسیار کم توانسته چیزهای بسیار زیادی را درباره او آشکار کند.

فرانسیس مک دورمند بار دیگر ثابت کرده که چرا او از جمله بزرگترین بازیگران نسل خودش است. شخصیت فرن به‌خاطر اعتماد به نفسش کاراکتری جذاب و دوست‌داشتنی است اما هرگز به نظر نمی‌رسد که او سعی دارد سبک زندگی خاص خودش را به دیگران تحمیل کند.

۱۲. فیلم خوک (Pig) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم pig
فیلم Pig

نیکلاس کیج به‌خاطر برخی از نقش‌آفرینی‌های خودش در فیلم‌های با بودجه پایین در سال‌های اخیر، مورد تمسخر قرار گرفته است. حتی او با نقش‌آفرینی به‌عنوان خودش در فیلم وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent) محصول سال ۲۰۲۲ میلادی به نحوی این موضوع را نشان داده بود.

با این حال، فیلم «خوک» محصول سال ۲۰۲۱ میلادی به دنیا نشان داد که چرا نیکلاس کیج چنین بازیگر برجسته و نمادینی بوده است. این بازیگر توانسته تمرکز خودش را روی این نقش قرار بدهد و یکی از تکان‌دهنده‌ترین نقش‌آفرینی‌های حرفه بازیگری خودش را در نقش سرآشپزی به نام راب ارائه کند.

وقتی که خوک دوست‌داشتنی و محبوب راب ناپدید می‌شود، او به دنبال انتقام گرفتن است. با اینکه طرح داستانی این اثر سینمایی مسخره و مضحک به نظر می‌رسد اما این اثر سینمایی با پرداختن به داستان پس‌زمینه راب به شیوه‌های جذاب و احساسی توانسته به اثری دلنشین و برجسته تبدیل شود.

۱۱. فیلم افترسان (Aftersun) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم aftersun
فیلم Aftersun

فیلم «افترسان» اثر هنری شجاع و شخصی از سوی کارگردان شارلوت ولس به شمار می‌رود که اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود. تقریباً کل این اثر سینمایی به‌صورت فلش‌بک بازگو شده و نشان می‌دهد که چطور فیلمسازی به نام سوفی با بازی سلیا راولسون هال از تجربه خودش از دوران جوانی کمک می‌گیرد. صحنه‌های فلش‌بک این اثر سینمایی سوفیای جوان با بازی فرانکی کوریو و پدرش کالوم با بازی پل مسکال را نشان می‌دهند.

پل مسکال در نقش کالوم واقعاً دلنشین و جذاب است. با اینکه او کاریزمای بسیار زیادی دارد اما کاملاً مشخص است که او ویژگی‌های یک پدر را ندارد. با این حال، فیلم به جای اینکه به قضاوت درباره شخصیت کالوم بپردازد، سعی دارد تا از مدت زمان محدود این شخصیت در داخل فیلم بهره ببرد و حضور او در کنار خانواده‌اش را نشان بدهد.

۱۰. فیلم حرف‌های زنانه (Women Talking) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم women talking
فیلم Women Talking

فیلم «حرف‎‌های زنانه» مجموعه‌ای از گفتگوهای دشوار درباره ماهیت سوءاستفاده را بازگو می‌کند. این فیلم داستان خودش را با الهام از رمانی به همین نام نوشته میریام توز به نمایش در می‌آورد. این اثر سینمایی تصمیماتی را نشان می‌دهد که توسط جامعه‌ای کوچک از زنان بسیار مذهبی منونیت گرفته شده است، زنانی که در جامعه‌ای منزوی زندگی می‌کنند و متوجه می‌شوند که گروهی از مردان آن‎ها را از لحاظ جنسی مورد آزار و اذیت قرار داده و از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند.

با اینکه به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از گفتگوها در نهایت تبدیل به فیلمی جذاب نمی‎‌شود اما کارگردان سارا پولی توانسته کاراکترها را به‌خوبی توسعه بدهد تا فراتر از دیالوگ‌ها باشند. نقش‌آفرینی درخشان و عالی رونی مارا، کلیر فوی و جسی باکلی نیز باعث شده تا این اثر سینمایی بسیار برجسته و بهتر باشد.

۹. فیلم میناری (Minari) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم minari
فیلم Minari

در سال‌های اخیر، فیلم‌های مستقل مختلفی ساخته شدند که نشان دادند چطور فرهنگ‌های مختلف تعبیرهای متفاوتی را نسبت به رؤیای آمریکایی دارند. فیلم «میناری» تلاش‌ها و مصیبت‌های خانواده‌ای آمریکایی کره‌ای را نشان می‌دهد، خانواده‌ای که تلاش دارد تا در خانه جدید خودشان در آرکانزاس مزرعه‌ای را دایر کنند.

فیلم‌نامه فیلم «میناری» بسیار شخصی است و کارگردان لی آیزاک چونگ در این اثر نشان داده که قدرتمندترین خانواده‌ها توسط سختی‌ها و مشکلاتی که بر آن‌ها غلبه کرده‌اند، مشخص می‌شوند. چونگ داستان فیلم را هیجان‌انگیز و احساسی نمی‌کند اما کیفیتی بی‌نظیر در موسیقی متن زیبا و فوق‌العاده ساخته امیل موسری وجود دارد که باعث شده تا سادگی این اثر قدرتمندتر باشد.

۸. فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) – محصول سال ۲۰۲۱

بندیکت کامبربچ فیلم بیوگرافی باب دیلن به نام a complete unknown
فیلم The Power of the Dog

فیلم «قدرت سگ» اثری است که برای درک کامل آن باید چندین بار به تماشای آن نشست اما این به معنای آن نیست که این اثر همانند فیلم تنت (Tenet) گیج‌کننده است. کارگردان جین چمپیون در این فیلم داستانی عاشقانه و قابل درک را در مرکز غرب آمریکا بازگو می‌کند و نشان می‌دهد که وادار کردن کسی به انطباق پیدا کردن می‌تواند منجر به شرایطی غم‌انگیز شود.

در حالی که بندیکت کامبربچ به‌خاطر نقش‌آفرینی‌های خودش در فرنچایزهای برجسته و بزرگ در بین بینندگان شناخته شده است اما او توانسته در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی پیچیده و تکان‌دهنده‌ای در نقش فیل بوربنک داشته باشد. فیل دامداری پرخاشگر است که یک پسر جوان با بازی کودی اسمیت مک‌فی را زیر بال خودش می‌گیرد و او را مجبور می‌کند تا هویت خودش را زیر سؤال ببرد و این در حالی است که عشق به ظریف‌ترین شکل ممکن شروع به شکوفایی می‌کند.

۷. فیلم زندگی‎های گذشته (Past Lives) – محصول سال ۲۰۲۳

فیلم past lives
فیلم Past Lives

فیلم «زندگی‌های گذشته» داستانی را بازگو می‌کند که تنها به‌خاطر شرایط مدرن وجود دارد اما رویکرد این اثر نسبت به داستان سبب شده تا واقعاً برجسته و جاودان باشد. چطور یک شخص می‌تواند بین دو معشوقه‌اش انتخاب کند؛ یکی از آن‎ها کسی است که یادآور پربارترین روزهای جوانی‌اش است و دیگری کسی است که به‌عنوان بخشی از واقعیت عاشق او شده است. کارگردان سلین سانگ در این اثر به بررسی این موضوعات مهم از طریق داستانی از مهاجرت می‌پردازد.

گرتا لی و تئو یو توانستند نقش‌آفرینی‌های بسیار برجسته و درخشانی در این اثر سینمایی از خودشان ارائه بدهند و مطمئناً در فصل جوایز نقل محافل خواهند بود.

۶. فیلم تار (TÁR) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم tÁr
فیلم TÁR

فرهنگ تبعید یا طرد موضوعی است که در جاهای مختلف به آن اشاره شده اما کمتر فیلمی به طور واقعی به بررسی این موضوع پرداخته که چرا برخی از افراد مشهور مجبور هستند تا با عواقب هر گونه رفتار نادرستی روبه‌رو شوند که در گذشته داشته‌اند. کارگردان و نویسنده تاد فیلد سال‌ها پس از ساخت فیلم بچه‌های کوچک (Little Children) محصول سال ۲۰۰۶، فیلم درام فوق‌العاده به‌موقع و در عین حال شوکه‌کننده «تار» را ساخته است.

با اینکه کیت بلانشت در طول زندگی حرفه‌ای خودش نقش شخصیت‌های نمادین بسیار زیادی را بازی کرده اما نقش لیدیا ضدقهرمانی متفاوت است. کیت بلانشت با نقش‌آفرینی خودش توانسته بیشتر و عمیق‌تر این شخصیت را به نمایش بگذارد و مطمئناً هر بیننده‌ای مجذوب نقش‌آفرینی او می‌شود.

۵. فیلم ماشینم را بران (Drive My Car) – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم drive my car
فیلم Drive My Car

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک فیلم درام سه ساعته که عمدتاً مجموعه‌ای از صحبت‌ها است می‌تواند به اثری موفق و جذاب تبدیل شود؟ موفقیت فیلم «ماشینم را بران» در بین مخاطبان آمریکایی پیروزی بسیار بزرگی برای سینمای جهان بود و باید گفت که این اثر واقعاً شایسته چنین موفقیتی بوده است.

کارگردان و نویسنده رایوسوکه هاماگوشی توانسته بررسی جاودانه و خوبی از فقدان را در این اثر به نمایش بگذارد. با اینکه تماشای این فرض داستانی دشوار است اما کسانی که صبر پیشه می‌کنند می‌توانند به‌خوبی پیام این اثر درباره ضرورت گذر از فقدان را درک کنند. این فیلم به بیننده‌ها یادآوری می‌کند که حرکت به جلو پس از مرگ یک شخص عزیز ممکن است کاری دشوار باشد اما ضروری است.

۴. فیلم بنشی‌های اینیشرین (The Banshees of Inisherin) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم بنشی‌های اینیشرین the banshees of inisherin
فیلم The Banshees of Inisherin

فیلم «بنشی‌های اینیشرین» یکی از بهترین فیلم‌ها درباره جدایی است. نمایشنامه‌نویس کهنه‌کار مارتین مک‌دونا در این اثر به بررسی داستان زندگی دو دوست قدیمی به نام کولم با بازی برندن گلیسون و پادریک با بازی کالین فارل می‌پردازد؛ پس از اینکه کولم تصمیم می‌گیرد تا زمان باقی مانده عمر خودش را روی هنر قرار بدهد، این دو دوست از یکدیگر جدا می‌شوند.

در حالی که در ابتدا شرایط جدایی آن‌ها یک کمدی تاریک است اما فیلم «بنشی‌های اینیشرین» در ادامه به یک تراژدی تبدیل می‌شود. ایده‌آلیسم پادریک نیز به‌آرامی از بین می‌رود و او متوجه می‌شود که هیچ پاداشی برای خوب بودن وجود ندارد. کالین فارل در این اثر سینمایی توانسته یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خودش را ارائه کند.

۳. فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) – محصول سال ۲۰۲۳

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
فیلم Oppenheimer

کریستوفر نولان بدون شک یکی از جاه‌طلب‌ترین فیلمسازان عصر خودش به شمار می‌رود اما احتمالاً فیلم «اوپنهایمر» بزرگترین دستاورد او باشد. در این اثر سینمایی، کریستوفر نولان به بررسی شیفتگی جهان نسبت به سلاح‌های اتمی ویرانگر از دیدگاه خالقان آن‌ها می‌پردازد و از افسانه یونانی دانته به‌عنوان یک الهام استفاده می‌کند. فیلم «اوپنهایمر» به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد که وقتی چنین سطحی از قدرت آزاد می‌شود، دوباره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیلین مورفی در این اثر سینمایی توانسته نقش‌آفرینی دلخراشی در نقش مردی ارائه بدهد که به طور مداوم به پیامدهای اختراع خودش پی می‌برد. این فیلم پر از بازی‌های فوق‌العاده است که شامل نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور در نقش رقیب اوپنهایمر یعنی لوئیس استراوس است.

۲. فیلم پدر (The Father) – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم the father
فیلم The Father

هر فیلمی که به یک بیماری حاد می‌پردازد، باید رویکردی محترمانه نسبت به آن در پیش بگیرد. نویسنده و کارگردان فیلم «پدر» یعنی فلوریان زلر قادر بوده تا در این اثر سینمایی بینندگان را به‌خوبی در جایگاه شخصیت مبتلا به آلزایمر قرار بدهد. زلر ثابت کرد که بهترین راه برای نشان دادن میزان مخرب از دست دادن حافظه، نشان دادن آن از طریق دیدگاه خود قربانی است.

فیلم «پدر» به بررسی تغییرات واقعیتی می‌پردازد که بر یک مرد مسن با بازی آنتونی هاپکینز غلبه می‌کند. فلوریان زلر از تکنیک‌های خلاقانه برای نشان دادن این تغییرات استفاده می‌کند و آنتونی هاپکینز نیز توانسته نقش‌آفرینی دلخراش و تکان‌دهنده‌ای از خودش ارائه بدهد که از جمله بهترین نقش‌آفرینی‌های وی است.

۱. فیلم خانواده فیبلمن (The Fabelmans) – محصول سال ۲۰۲۲

فیلم خانواده فابلمن the fabelmans
فیلم The Fabelmans

فیلم «خانواده فیبلمن» داستانی را بازگو می‌کند که استیون اسپیلبرگ کل حرفه فیلمسازی خودش را منتظر بازگو کردن آن بوده است و آن نیز داستان خودش است. اسپیلبرگ در این اثر سینمایی اطلاعات شگفت‌انگیزی را از دوران کودکی خودش فاش می‌کند و این اثر بیشتر از یک ادای احترام به خودش است.

اسپیلبرگ تمام مسائلی که در تمام عمرش با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده را با کلمات و تصاویر زیبا بیان کرده است. او ناامیدانه در تلاش است تا خانواده‌ای از هم پاشیده را گرد هم بیاورد و در عین حال به دنبال اشتیاقش برای داستان‌سرایی است. با اینکه استیون اسپیلبرگ در طول قرن بیست و یکم فیلم‌های بسیار خوبی را ساخته اما فیلم «خانواده فیبلمن» شخصی‌ترین پروژه او تا به امروز است.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ میلادی تا به امروز پرداختیم. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: کولایدر

جوجه ای در گاتهام 🐥riversideDARKSIRENParsaBehzaadYohanaStalkera.r.tJoel MorganNiko_Bladecactusmeysambهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Daniallox😃mario𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Kratosunited

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا
بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۲۰ - گیمفا