برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

برخی از شخصیت‌های شرور در مدیوم تلویزیون ورودی به یاد ماندنی و بعضاً شوکه‌کننده را از خود به یادگذار گذاشته که تا ابد در یاد بینندگان باقی خواهند ماند.

در تمام طول تاریخ مدیوم تلویزیون شاهد حضور بی‌شمار شخصیت شرور با اهدافی مختلف بوده‌ایم که برخی از آن‌ها ماندگار و برخی دیگر به سرعت از یادها فراموش شده‌اند. شخصیت‌هایی که یکی از مهمترین مولفه‌های محبوبی و تاثیرگذاری‌شان از دید مخاطبین، شیوه معرفی آن‌ها در سریال‌هایی بوده که وظیفه ‌شان ورودی شوکه‌کننده، تلخ، بی‌‎رحمانه و تاثیرگذار بوده تا مخاطب درک کند که قهرمانان داستان با خطری طرف هستند که به این راحتی‌ها حل و فصل نخواهد شد.

این مسئله نیازمند قدرت نویسندگانی است که وظیفه دارند تا شیوه داستان‌سرایی و بازیگرانی را با یکدیگر ترکیب کنند که بتواند در مدت زمانی بسیار محدود، تاثیرگذاری شگفت‌انگیزی را از خود به معرض نمایش بگذارد. موضوعی که به معنای واقعی کلمه شاید که هیچ بازیگر دیگری به جز کسانی که به ایفای نقش این شخصیت‌ها پرداخته‌اند، از پس آن برنیامده و به همین دلیل هنرنمایی و ورودی به یاد ماندنی را به تصویر کشیده‌اند که به سکانس‌هایی شگفت‌انگیز و شوکه‌کننده منجر شده است.

به همین مناسبت نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۲ شخصیت منفور و شروری رفته‌ایم که ورود آن‌ها به سریال‌، مخاطب را شوکه نموده و مسیر روایت داستان را برای همیشه دگرگون کرده است. شخصیت‌های شروری که از بازیگرانی توانمند و تکرار نشدنی بهره گرفته است. حال نیز شما را به مطالعه این مقاله خواندنی و جذاب دعوت می‌نماییم.

مایکل با هنرنمایی تد دنسن در مجموعه تلویزیونی The Good Place (جای خوب)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

در ظاهر مجموعه تلویزیونی The Good Place اثری کمدی فانتزی محسوب می‌شود که در دنیای پس از مرگ جریان دارد.

در این سریال با ورود به دنیای مردگان با مردی به نام مایکل آشنا می‌شویم که ادعا می‌کند وظیفه استقبالی تمام و کمال از تازه‌واردان را داشته و برای آن‌ها مکانی مجلل و راحت به نام “جای خوب” را تدارک دیده تا بتوانند روزگار خود را سپری نمایند. با این حال خیلی زود و در پایان فصل نخست The Good Place تمام ظاهر زیبا و فریبنده این دنیای خیالی رنگ باخته و متوجه می‌شویم که مایکل در اصل اهریمنی بسیار پلید و بی‌رحم است که برای تفریح و لذت شخصی خود، ساکنین دنیایش را تحت آزار و شکنه قرار می‌دهد و “جای خوب” نیز چیزی جز ظاهرسازی برای مکانی کابوس‌وارانه نبوده است.

ویلانل با هنرنمایی جودی کومر در مجموعه تلویزیونی Killing Eve (کشتن ایو)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Killing Eve یکی از بهترین ساخته‌های ژانر درام و تریلر سال‌های اخیر مدیوم تلویزیون به شمار می‌رود که از بازیگرانی توانمند بهره می‌برد که در راس آن‌ها جودی کومر حضور دارد.

شیوه معرفی شخصیت او با نام ویلانل در عین سادگی، سکانسی هولناک و شوکه‌کننده را به ارمغان آورده بود. زمانی که او در یک کافه نشسته و ناگهان به دختری جوان زل می‌زند. دختری که در اصل هدف ویلانل برای استفاده از توانایی‌هایش بوده که ذهن وی را به بازی بگیرد و آزارش بدهد و سپس در برخوردی کوتاه، از ذات واقعی او باخبر می‌شویم که می‌تواند هر بیننده‌ای را در بهت و حیرت فرو ببرد. این سکانس جذاب و تماشایی Killing Eve با هنرنمایی استادانه جودی کومر در عین این که به صورت صامت اجرا می‌شود، به حدی تاثیرگذار و تلخ بود که شما را بر سر جایتان میخکوب خواهد کرد.

هانیبال لکتر با هنرنمایی مدس میکلسن در مجموعه تلویزیونی Hannibal (هانیبال)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

با قاطعیت هر چه تمام می‌توان گفت که مجموعه تلویزیونی Hannibal یکی از دلخراش و دلهره‌ورترین آثار ژانر جنایی تاریخ مدیوم تلویزیون محسوب می‌شود که در کمال بی‌انصافی، توسط شبکه NBC با بی‌مهری مواجه شد.

در اواسط قسمت نخست این سریال با شخصیتی شیک پوش و کاریزماتیک به نام هانیبال لکتر آشنا می‌شویم. مردی که اگر با نام او آشنا نباشید، هیچ تصوری از وحشت و دلهره‌ای که در ادامه به وجود می‌آورد، نخواهید داشت. هانیبال لکتری که در کمال آرامش مشغول صرف غذای خوش رنگ و لعاب خود بوده و در ثانیه‌هایی پایانی با نگاهی سرد و مرگ‌آور به دوربین خیره می‌شود تا ثابت کند که با قاتل زنجیره‌ای دیوانه و غیرقابل تصوری روبرو هستیم که وقایعی شوکه‌کننده را در ادامه داستان سریال Hannibal رقم خواهد زد.

مرگ با هنرنمایی جولیان ریچینگز در مجموعه تلویزیونی Supernatural (سوپرنچرال)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Supernatural میزبان حضور ده‌ها موجود فراطبیعی و پلید بوده که هر یک تهدیدات گوناگونی را برای برادران سم و دین رقم زده‌اند.

با این حال نمی‌توانید منکر این واقعیت شوید که حضور مرگ در این سریال در سطح کاملاً متفاوتی بود که هر بیننده‌ای را شوکه می‌کرد. شیوه معرفی او از کارگردانی تحسین‌برانگیزی بهره می‌برد؛ زمانی که به طور درجا و مستقیم در مقابل دوربین حاضر نشده و ابتدا شاهد خودرو، لوازم شخصی و سپس کت و شلوار سیاه او هستیم و در عین حال موسیقی منحصر به فردی نیز در حال پخش می‌باشد و در نهایت نیز در پیاده‌رو شاهد قدم زدن مردی بودیم که با رد شدن از کنار این غریبه، به ناگهان کشته می‌شود. سلسله‌ای از اتفاقات در ظاهر بدون توضیح که در نهایت مخاطبین را با فرشته مرگ مواجه می‌کند؛ کسی که قطعاً یکی از به یاد ماندنی‌ترین ورودها را در سریال Supernatural رقم زده است.

ریچل دانکن با هنرنمایی تاتیانا ماسلانی در مجموعه تلویزیونی Orphan Black (یتیم سیاه)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Orphan Black اثری است که به صورت مداوم در حال اضافه کردن المان‌های جدیدی به داستان خود می‌باشد تا همچنان بتواند روایت کلی خود را تازه و جذاب حفظ نماید.

در طول روایت داستان این سریال با سازمانی آشنا می‌شویم که وظیفه شبیه‌سازی از کلون‌ها را بر عهده داشته و آن‌ها را دستکاری می‌کند. در یکی از روزها زمانی که شخصی به نام سارا منینگ را به دفتر مرکزی این سازمان انتقال می‌دهند، در انعکاسی از تصویر شاهد اشاره به زنی به نام ریچل دانکن هستیم. کسی که در اصل خودش نیز یک کلون بوده و در قامت شرور داستان سریال Orphan Black، وقایع شوکه‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد که شیوه معرفی وی در سکانس نام برده شده، یکی از بهترین لحظات این مجموعه به شمار می‌رود.

آزولا با صداپیشگی گری دلیسل در مجموعه تلویزیونی Avatar: The Last Airbender (آواتار: آخرین بادافزار)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

در پایان فصل نخست مجموعه تلویزیونی و انیمیشنی Avatar: The Last Airbender در حالی که بسیاری گمان می‌کردند تهدید زوکو نمی‌تواند چندان خطرساز باشد، در فصل بعد با خواهر وی آشنا شدیم که دست کمی از یک اهریمن به معنای واقعی کلمه نداشت.

در همان ابتدای فصل دوم این سریال با خواهر زوکو به نام آزولا اشنا می‌شویم. شخصیتی که عملاً مخالف تمام آرمان‌های اخلاقی برادرش قرار داشته و به حدی رفتاری سرد و ذاتی بی‌روح دارد که مخاطب به راحتی متوجه شود که دردسرهای بزرگی در انتظار آنگ و یارانش خواهد بود. او با یک سخنرانی حساب شده ماهیت شرور و بی‌رحم خود را به معرض نمایش گذاشت و از همان ابتدا با تهدیدی مرگ‌بار شرارت‌های خود را آغاز می‌کند. برخلاف برادرش که به مرور در جبهه خوب داستان ایستاد، آزولا در تمام طول حضورش در طی سریال Avatar: The Last Airbender جنبه‌های شرارت‌بار و خبیثانه خود را حفظ کرد و وقایع غیرمنتظره‌ای را برای قهرمانان داستان رقم زد.

کاترین پیرس با هنرنمایی نینا دوبرو در مجموعه تلویزیونی The Vampire Diaries (خاطرات خون‌آشام)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

از همان آغاز مجموعه تلویزیونی The Vampire Diaries شاهد اشاره به گرگینه و خون‌آشام‌های متعددی بودیم که هر یک تهدیدی برای شخصیت اصلی داستان یعنی الینا به شمار می‌رفتند.

با این حال در قسمت پایانی فصل نخست این سریال با اتفاق شوکه‌کننده‌ای مواجه شدیم که هر بیننده‌ای را مات و مبهوت باقی می‌گذاشت. در سکانسی تماشایی و خاطره‌انگیز شاهد نینا دوبروی هستیم که همه با تصور الینا شاهد حضور وی در مقابل دوربین هستند تا این که حمله‌ای غیرمنتظره را به سمت یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان با چاقو انجام داده که در نهایت متوجه می‌شویم او در اصل همزاد الینا، جد وی و یکی از معشوقه‌های سابق برادران سالواتوره به شمار می‌رود که به شهر مادری خود بازگشته تا دست به شرارت‌های خونینی بزند که نشان از روان‌پریشی وی دارد. اتفاقی که مخاطبین را تشنه تماشای فصل دوم The Vampire Diaries گذاشت و هنرنمایی جذابی را از نینا دوبرو شاهد بودیم که موفق شد تا جنبه متفاوتی از شخصیت نمادین خود را به تصویر بکشد.

نیگان اسمیت با هنرنمایی جفری دین مورگان در مجموعه تلویزیونی The Walking Dead (مردگان متحرک)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

ورود بزرگترین شرور داستان در مجموعه تلویزیونی The Walking Dead با واکنش‌های ضد و نقیض بسیاری همراه است؛ زیرا از یک سو بسیاری ورود وی را به عنوان ناجی کیفیت این سریال خطاب کرده و برخی دیگر خلاف این نظریه را داشته و ادعا دارند که نیگان آغازگر افت کیفیت مردگان متحرک بوده است.

این که شما در کدام سوی این جبهه ایستاده باشید، نمی‌توانید چنین واقعیتی را کتمان کنید که ورود جفری دین مورگان در قامت نیگان هر بیننده‌ای را در فصل ششم با کابوسی فراموش نشدنی مواجه کرد. پس از رویارویی گروه ریک با عده‌ای مزدور، برای نخستین‌بار قهرمانان داستان با شرایطی روبرو شدند که توان پیروزی بر آن را نداشته و این مسئله به لطف رهبر گروه نام برده شده به نام نیگان رقم خورده بود. کسی که در سکانسی نمادین و دردناک، به ریک گفت که یکی از اعضای گروه او باید بهای اتفاقات پیش آمده را بر گردن بگیرد و پس از چرخیدن میان اعضای در بند گروه ریک و زمزمه کردن “Eeny Meeny Miny Moe” جان نه یک نفر، بلکه ۲ تن از شخصیت‌های محبوب آن زمان سریال The Walking Dead یعنی گلن و آبراهامز را به شیوه‌ای هولناک گرفت و برای اولین‌بار ریک را تا حد وحشت و جنون به ترس دچار کرد. اتفاقی که در پشت دوربین نیز هر بیننده‌ای را نیز به وحشت و ترس دچار کرده بود و یکی از دیوانه‌وارترین ورودهای شخصیت‌های شرور را در مدیوم تلویزیون به ارمغان آورد.

مستر با هنرنمایی جان سیم در مجموعه تلویزیونی Doctor Who (دکتر هو)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

مقدمه چینی برای ورود شخصیت مستر در فصل دوم از دهمین دکتر سریال Doctor Who بسیار دقیق و حساب شده کار شده بود تا لحظه‌ای جاودانه و به یاد ماندنی را رقم بزند.

پس از سر و کله زدن با مبارزات انتخاباتی و مشخص شدن نخست وزیر بریتانیا و در حالی که دکتر هو سعی داشت تا با تغییر ماهیت تایم لوردها سر و کله بزند، متوجه شدیم که در جریان این پروسه دکتر هو تنها نبوده و در پایان ماجراجویی‌های خود تیم قهرمانان داستان با مرد غریبه‌ای مواجه شدند که با دزدیدن تاردیس زمان و سفر به گذشته، از هویت واقعی خود رونمایی کرد و او کسی نبود جز نخست وزیر فعلی بریتاینا که تحت عنوان مستر خود را به مخاطبین معرفی می‌کند. این مقدمه چینی پیچیده و پر فراز و نشیب سریال Doctor Who به حدی چالش‌برانگیز بود که در زمان خود بسیاری از بینندگان خود را در بهت و حیرت فرو برده و ذهن آن‌ها را به چالش سختی کشید.

گاس فرینگ با هنرنمایی جیانکارلو اسپوزیتو در مجموعه تلویزیونی Breaking Bad (بریکینگ بد)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Breaking Bad یکی از بهترین ساخته‌های تاریخ مدیوم تلویزیون به شمار می‌رود که روایت داستان آن می‌تواند تا ابد در یاد بینندگانش باقی بماند.

در حالی که بسیاری از شخصیت‌های منفی و شرور داستان این سریال از همان ثانیه نخست حضور خود پر سر و صدا و بی‌رحمانه ظاهر شدند، گاس فرینگ با هنرنمایی استادانه جیانکارلو اسپوزیتو در قامت مردی ظاهر شد که هیچکس حتی نمی‌توانست تصور کند بعدها به چه اهریمن هولناکی تبدیل خواهد شد. گاس فرینگ صاحب رستوران فست فودی بود که در کمال خونسردی، آرامش و نهایت ادب از والتر وایت و جسی پینکمن استقبال کرد و خود را مرد محافظه‌کاری نشان داد که تمایلی به فاش کردن کاسبی محرمانه خود ندارد. مردی که تنها ۱ فصل بعد جنایاتی مخوف و شوکه‌کننده را انجام داد و برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های سریال Breaking Bad را رقم زد.

بورگ با هنرنمایی جاناتان دل آرکو در مجموعه تلویزیونی Star Trek: The Next Generation (پیشتازان فضا: نسل بعدی)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

فرنچایز فضایی و علمی تخیلی Star Trek میزبان حضور ده‌ها شرور مختلف در طول تاریخ خود می‌باشد که هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانند ورودی در حد و اندازه بورگ را رقم زده باشند.

در یکی از قسمت‌های به یاد ماندنی مجموعه تلویزیونی Star Trek: The Next Generation خدمه اینترپرایز با سفینه‌ متخاصمی مواجه می‌شوند که هیچ اطلاعاتی از آن در شبکه دیتای کهشکانی وجود نداشت و تنها موردی که قهرمانان داستان توانستند تا از این سفینه پیدا نمایند، هشداری بود که ساکنینش یک قرن پیش توسط موجودی مرگ‌بار کشته شده‌اند. پیش‌زمینه‌ای برای ورود بورگ که نه تنها در این قسمت حس و حالی درآمیخته با وحشت را در مخاطب ایجاد می‌کند، بلکه زمینه‌ساز شرارت‌های هولناکی می‌شود که هنوز هم در فرنچایز پیشتازان فضا هیچ شروری نتوانسته تا در حد و اندازه آن ظاهر شود.

جیمز موریارتی با هنرنمایی اندرو اسکات در مجموعه تلویزیونی Sherlock (شرلوک)

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به رتبه نخست این مقاله و کسی که با حضور شرورهای بزرگی نظیر گاس فرینگ، مرگ و نیگان موفق شده تا قدرتمندانه، جایگاه نخست مقاله جذاب ما را به خود اختصاص دهد.

استیون موفت خالق مجموعه تلویزیونی Sherlock به حدی استادانه و بی عیب و نقص شخصیت جیمز موریارتی با هنرنمایی شگفت‌انگیز اندرو اسکات را خلق کرده که هر بیننده‌ای را مات و مبهوت شخصیت‌پردازی وی می‌کند. جیمز موریارتی از همان ابتدای داستان دردسرهای بسیاری برای شرلوک هولمز ایجاد می‌کرد که همیشه در سایه‌ها قرار داشت و مخاطبین اطلاعی از حضور وی نداشتند. این مسئله تا قسمت سوم از فصل نخست این سریال ادامه داشت تا این که قدرتمندانه خود شخصاً وارد داستان شد و به حدی ذهن و روان شرلوک هولمز را به بازی گرفت که حتی وی را متقاعد کرده بود تا دست به خودکشی بزند. او نشان داد که دقیقاً نقطه مقابل شرلوک هولمز بوده و نه تنها از لحاظ هوش و ذکاوت با وی برابری می‌کند، بلکه به حدی بی‌رحم است که در کسری از ثانیه می‌تواند شرایط نابودی شما را نیز فراهم نماید.


آیا شخصیت شرور دیگری را در آثار تلویزیونی به یاد دارید که این چنین ورود به یاد ماندنی و شوکه‌کننده‌ای را از خود به یادگار گذاشته باشند؟ آیا بازیگری دیگری می‌توانست نقش‌های نام برده شده در این مقاله را این چنین استادانه به تصویر کشیده و جاودانه عمل نماید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

XerexplayNima77GBJoel MorganDota2v-alkaline𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸essi007Haj_HosseinunitedخستهDanialRanjbarzadeh人Acker益man人سبحان کورلئونهYohana.assassinNathanRichmanmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا
برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین ورود شخصیت‌های شرور داستان در تاریخ مدیوم تلویزیون - گیمفا