بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز imdb

از شرلوک هولمز گرفته تا سوپرانوها در جمع بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb دیده می‌شوند.

برای دهه‌ها است که ژانر جنایی در دنیای سریال از جمله محبوب‌ترین ژانرها به شمار می‌رود و معمولاً نیز داستان‌های جذابی دارد که شامل شخصیت‌های پیچیده از لحاظ اخلاقی و موقعیت‌های جالب است. هیچ چیزی همانند تجربه هیجان هرج‌ومرج و حواشی قانون از درون راحتی و آسایش خانه نیست.

چه سریالی همانند سوپرانوها (The Sopranos) درباره خلاف‌کارها باشد و چه سریالی همانند کارآگاه حقیقی (True Detective) درباره تلاش افراد برای مبارزه با خلاف‌کارها باشد، سریال‌های جنایی همیشه جزو محبوب‌ترین سریال‌ها بودند و این موضوع در امتیاز کاربران به این سریال‌ها کاملاً مشهود است و بسیاری از آثار ۲۵۰ سریال برتر آی‌ام‌دی‌بی نیز جزو ژانر جنایی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز آی‌ام‌دی‌بی آن‌ها بپردازیم.

۱۰. سریال کارآگاه حقیقی (True Detective)

بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
سریال True Detective
  • سال پخش: ۲۰۱۴ تا اکنون
  • شبکه: اچ‌بی‌او
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۹ از ۱۰

سریال «کارآگاه حقیقی» احتمالاً محبوب‌ترین سریال آنتولوژی شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود و داستان تحقیقات دو کارآگاه پلیس را دنبال می‌کند و این در حالی است که آن‌ها اسرار شخصی و حرفه‌ای یکدیگر را در داخل و خارج از قانون متوجه می‌شوند.

این سریال بالا و پایین‌های خودش را داشته است اما همیشه توانسته تا یک تجربه فلسفی جذاب درباره وضعیت انسان و نقاب‌هایی ارائه بدهد که مردم روی چهره خود قرار می‌دهند تا دیگر افراد آن‌ها را به آن صورت ببینند. فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» یکی از بهترین فصل‌های دنیای سریال در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی به شمار می‌رود و این در حالی است که فصل‌های پس از آن نیز به همان اندازه جالب هستند و به طرز قابل تحسینی ساخته شدند. 

۹. انیمه سریالی دفتر مرگ (Death Note)

لایت یاگامی انیمه death note
انیمه سریالی Death Note
  • سال پخش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷
  • شبکه: –
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۹ از ۱۰

انیمه سریالی «دفتر مرگ» دروازه‌ای برای بسیاری از افراد برای ورود به دنیای انیمه بوده است و یکی از بهترین و برجسته‌ترین آثار در دنیای انیمه به شمار می‌رود که توانسته توجه بینندگان و مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند. این انیمه سریالی با ترکیب جنبه‌های فانتزی و درام جنایی داستان دانش‌آموز دبیرستانی باهوشی را روایت می‌کند که پس از کشف دفترچه‌ای مرموز با توانایی کشتن هر فرد تنها با نوشتن نامش تصمیم می‌گیرد تا تمام جنایت‌کاران را نابود کند.

با اینکه به نظر می‌رسد اکثر طرفداران در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی موافق هستند که نیمه دوم این انیمه سریالی نسبت به نیمه اول آن ضعیف‌تر بوده و جذابیت کمتری داشته اما این موضوع هیچ چیزی از کیفیت بسیار بالای این اثر کم نمی‌کند، اثری که جزو هیجان‌انگیزترین انیمه‌های جنایی ساخته شده به شمار می‌رود. انیمه سریالی «دفتر مرگ» اثری بسیار هوشمند، شگفتی‌آور و بسیار سرگرم‌کننده است.

۸. سریال شخصیت (Sahsiyet)

سریال sahsiyet
سریال Sahsiyet
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • شبکه: پوهوتی‌وی
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹ از ۱۰

سریال «شخصیت» مینی سریالی بسیار تحسین شده و برجسته از ترکیه به شمار می‌رود که در آن قهرمان اصلی داستان مردی است که مبتلا به آلزایمر است و به طور ناگهانی تصمیم می‌گیرد تا جنایت‌کاران را مجازات کند. اگر به درام‌های ترکی علاقه‌مند هستید و از تماشای آن‌ها لذت می‌برید، پس باید به تماشای سریال «شخصیت» بنشینید.

مدت زمانی طول می‌کشد تا این اثر واقعاً بتواند به جریان بیفتد و رو به جلو حرکت کند اما زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، سخت است که چشم از آن برداشت و مطمئناً شما را جذب خودش نگه خواهد داشت. کاربران در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی هوش و ظرافت فوق‌العاده‎‌ای که در نوشتن فیلم‌نامه هر قسمت به کار گرفته شده را تحسین کردند و همچنین به ستایش نقش‌آفرینی هالوک بیلگینر در نقش اصلی پرداختند.

۷. سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

سریال better call saul
سریال Better Call Saul
  • سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲
  • شبکه: ای‌ام‌سی
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹ از ۱۰

معمولاً آثار پیش‌درآمد موفق نیستند و حتی زمانی که موفق می‌شوند نیز به اندازه سریال اصلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. با این حال، این موضوع درباره سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» صدق نمی‌کند چراکه این اثر بسیار برجسته و درخشان است. اتفاقات این سریال سال‌ها قبل از اتفاقات سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) جریان دارد و داستان وکیلی به نام جیمی مک‌گیل را دنبال می‌کند که در ادامه به ساول گودمن تبدیل می‌شود.

دلایل بسیار خوبی وجود دارند که چرا سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» به اندازه سریال اصلی مورد توجه قرار گرفته و تحسین شده است. این سریال یک مطالعه کاراکتر تکان‌دهنده با تعادل کاملی بین درام جنایی و حقوقی است، دو ژانری که با پیش رفتن داستان، بیشتر با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند.

۶. انیمیشن سریالی بتمن (Batman: The Animated Series)

انیمیشن سریالی batman the animated series
انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series
  • سال پخش: ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵
  • شبکه: Fox Kids
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹ از ۱۰

انیمیشن سریالی «بتمن» اثری تاریک و پیچیده و در عین حال سرگرم‌کننده و خانوادگی است که یکی از بهترین برداشت‌های ساخته شده از شخصیت شوالیه تاریکی به شمار می‌رود. این اثر داستان بتمن را در بسیاری از مبارزه‌های خودش با جرم و جنایت در شهر گاتهام دنبال می‌کند، مبارزه‌هایی که گاهی اوقات با کمک متحدانی همچون رابین و بت‌گرل بوده است.

این انیمیشن سریالی خیلی بیشتر از نشان دادن مبارزه با جرم و جنایت توسط بتمن و متحدانش است. بسیاری از شخصیت‌ها از داستان‌های حول بتمن باز تعریف شده‌اند و خود شخصیت شوالیه تاریکی نیز به شکلی بی‌سابقه به تصویر کشیده شده است که همین نیز سبب شده تا طرفداران دی‌سی و بینندگان این انیمیشن سریالی این اثر را بسیار ستایش کنند.

۵. سریال شرلوک (Sherlock)

بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ
سریال Sherlock
  • سال پخش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷
  • شبکه: BBC
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹.۱ از ۱۰

برداشت‌های مدرن بر اساس آثار کلاسیک قدیمی همیشه سرگرم‌کننده هستند و آثار تازه بر اساس داستان‌های شرلوک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این نمایش آثار نمادین و کلاسیک آرتور کانن دویل را به لندن امروزی می‌آورد، جایی که در آن، کارآگاه شرلوک هولمز و جان واتسون با یکدیگر همکاری می‌کنند تا با هم بتوانند جنایات مختلف را حل کنند.

این سریال عجیب، تازه و خلاقانه برداشتی شیک و جذاب از ژانر جنایی و کارآگاهی را در قسمت‌های ۹۰ دقیقه‌ای ارائه می‌دهد و با وجود اینکه این قسمت‌ها طولانی هستند اما هرگز خسته‌کننده و کسل‌کننده احساس نمی‎‌شوند. بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن توانستند با نقش‌آفرینی‌های درخشان خودشان برداشت‌های بسیار سرگرم‌کننده و خوبی را از این شخصیت‌های افسانه‌ای ارائه بدهند و اغلب اوقات نیز احساسات و عواطف شگفت‌انگیزی را به درون داستان اضافه می‌کردند.

۴. سریال سوپرانوها (The Sopranos)

سریال سوپرانوز the sopranos
سریال The Sopranos
  • سال پخش: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷
  • شبکه: اچ‌بی‌او
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹.۲ از ۱۰

هر کسی که با تاریخ تلویزیون آشنایی داشته باشد، می‌داند که سریال «سوپرانوها» برای شبکه اچ‌بی‌او بسیار برجسته و درخشان بوده است. این درام جنایی درباره یک رئیس اوباش از نیوجرسی است که با مشکلات شخصی و حرفه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلاتی که بر وضعیت روحی او تأثیر می‌گذارد. این اثر توانست روی دنیای سریال بسیار تأثیرگذار باشد و به اثر هنری بسیار نادری تبدیل شود.

درک اینکه چرا «سوپرانوها» به طور کلی یکی از بهترین سریال‌های درام ساخته شده در دنیای سریال به شمار می‌رود، کار سختی نیست. این اثر به شکلی استادانه نوشته و کارگردانی شده و برخی از اجراها و نقش‌آفرینی‌های آن واقعاً استثنایی و برجسته بوده است و برداشتی تازه از بسیاری از جنبه‌های ژانر جنایی را ارائه داده است و همین نیز سبب شده تا بسیار کامل باشد.

۳. سریال کلاهبرداری ۱۹۹۲: داستان هارشاد مهتا (Scam 1992: The Harshad Mehta Story)

سریال scam 1992 the harshad mehta story
سریال Scam 1992: The Harshad Mehta Story
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • شبکه: SonyLIV
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹.۳ از ۱۰

سریال «کلاهبرداری ۱۹۹۲» بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و اثری مهیج، جنایی و بیوگرافی به زبان هندی است که به بررسی ظهور و سقوط هارشاد مهتا می‌پردازد، یک دلال سهام که به‌تنهایی بازار سهام هند را به اوج رساند، البته همیشه این کار را از راه‌های قانونی انجام نمی‌دهد.

برای کسانی که مایل هستند بیشتر به تماشای آثار جنایی غیر غربی بنشینند، سریال «کلاهبرداری ۱۹۹۲» اثری فوق‌العاده برای شروع به شمار می‌رود. کاربران وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی تماشای این سریال را پیشنهاد کردند و دلیل آن را تولید بسیار شگفت‌انگیز و قوی، نقش‌آفرینی جذاب و متقاعدکننده و همچنین فیلم‌نامه فوق‌العاده خوش ساخت بیان کردند.

۲. سریال وایر (The Wire)

سریال the wire
سریال The Wire
  • سال پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
  • شبکه: اچ‌بی‌او
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹.۳ از ۱۰

سریال «وایر» در بالتیمور جریان دارد و یک اثر جنایی جذاب است که به بررسی دنیای جنایی و مواد مخدر این شهر می‌پردازد و این داستان را از چشم دلالان مواد مخدر و مجریان قانون بازگو می‌کند. پرداختن به این موضوع بسیار دشوار است اما سریال همیشه توانسته با مهارت بسیار زیادی به نمایش موضوع مد نظر خودش بپردازد و همیشه داستانی با کیفیت را به تصویر بکشد.

دلایل بسیار زیادی برای دوست داشتن سریال «وایر» وجود دارد. این سریال پر از پایان‌بندی‌های فوق‌العاده برای فصل‌های خودش است، کاراکترهای آن بسیار جذاب هستند و تکنیک‌های داستان‌سرایی درخشانی را نیز به کار می‌برد. نحوه پرداختن به مضامین آن نیز تقریباً بی‌عیب‌ونقص است و این مضامین همیشه در مرکز داستان جای گرفته‌اند.

۱. سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

سریال breaking bad
سریال Breaking Bad
  • سال پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
  • شبکه: ای‌ام‌سی
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹.۵ از ۱۰

سریال «بریکینگ بد» یکی از برترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌رود که امتیاز بسیار بالایی در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی دارد و این اصلاً تعجب‌آور نیست. این سریال اثری درام درباره یک معلم شیمی است که متوجه می‌شود مبتلا به بیماری خطرناک سرطان است. همین نیز باعث می‌شود تا او تصمیم بگیرد تا وارد تجارت مواد مخدر شود تا از این طریق بتواند قبل از اینکه بمیرد، آینده خانواده‌اش را تأمین کند.

سریال «بریکینگ بد» پر از پیچش‌ها و چرخش‌های شوکه‌کننده است و تا پایانش نیز همیشه سورپرایزهایی را برای بینندگان به همراه داشته است. این اثر با نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب، قوس‎‌های داستانی عالی و داستان‌سرایی خارق‌العاده، یک سریال جنایی جذاب به شمار می‌رود که واقعاً شایسته تحسین و ستایشی است که از آن می‌شود.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

پین هدcactusCambyses The Third人Acker益man人DARKSIRENساقه طلاییCyrusParsaSquat-latexSepehrاولد گیمرگیمر دهه شصتیجان کنستانتین کبیرCharlie ChaplinfoolbutseekerKingsbountymrImmortal SpartanMHNv-alkalinemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های جنایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا