بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا

بهترین شروران در دنیای سریال

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا

بهترین شروران در دنیای سریال توانستند توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خودشان جلب کنند و برجسته باشند.

داستان‌ها از زمان شکل‌گیری خودشان به‌عنوان هنر، برای اینکه بر سر راه اهداف قهرمانان خود موانعی را ایجاد کنند، روی خلق شخصیت‌های شرور ترسناک و برجسته متکی بودند. دنیای تلویزیون و سریال نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک شخصیت شرور خوب در سریال کسی است که آن‌قدر ترسناک و مهیب باشد که بتواند درگیری مهیجی را ارائه بدهد، درگیری‌ای که چندین قسمت، چندین فصل یا حتی کل سریال را در بر بگیرد. وقتی که شرور یک سریال به‌خوبی نوشته شده و توسط بازیگری برجسته ایفا می‌شود، برای همیشه در فرهنگ عامه مردم ماندگار می‌شود.

چه یک شخصیت شرور کلاسیک و قدیمی مانند شخصیت فرمانروا در سریال Doctor Who یا شخصیت شرور نفرت‌انگیزی از سریالی مدرن‌تر همچون جافری براتیون در سریال Game of Thrones، بهترین شرورهای دنیای سریال همیشه آن‌هایی است که مخاطبان دوست دارند از آن‌ها متنفر باشند، آن‌هایی هستند که می‌خواهند شکست آن‌ها را ببینند ولی با این وجود، از حضور آن‌ها در سریال لذت می‌برند.

ادامه مطلب حاوی اسپویل است!

۱۰. شخصیت فرمانروا – سریال Doctor Who

شخصیت فرمانروا سریال doctor who
سریال Doctor Who

سریال علمی تخیلی و برجسته Doctor Who از شبکه بی‌بی‌سی از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۹ میلادی پخش شد و سریال تازه آن نیز از سال ۲۰۰۵ تا به الان در حال پخش است. این سریال داستان ماجراجویی‌های بیگانه‌ای به نام دکتر را دنبال می‌کند که می‌تواند ظاهر و شخصیت خودش را در زمان نزدیک به مرگش تغییر بدهد و این در حالی است که او می‌تواند در زمان و فضا با همراهان خودش سفر کند. دکتر در ماجراجویی‌های متعدد خودش با چندین دشمن نمادین روبه‌رو شده اما شخصیت فرمانروا احتمالاً از جمله دشمنان او است که بیشترین تأثیر را در داستان داشته است.

شخصیت شرور فرمانروا تمام ویژگی‎‌های یک شخصیت شرور از سریالی علمی تخیلی و ماندگار را دارد. او ارتباط شخصی قوی‌ای با شخصیت قهرمان داستان دارد، مرتکب اعمال شرورانه متعددی شده و همچنین یکی از ترسناک‌ترین شروران علمی تخیلی است. از همه مهم‌تر اینکه او قادر است تا همانند دکتر خودش را بازسازی کند و به همین خاطر نیز در سال‌های مختلف توسط بازیگران متعددی از راجبر دلگادو گرفته تا جام سیم ایفا شده است.

۹. شخصیت جافری براتیون – سریال Game of Thrones

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

سریال «بازی تاج و تخت» داستان ۹ خانواده اشرافی را روایت می‌کند که که برای به دست آوردن کنترل سرزمین‌های وستروس با یکدیگر مبارزه می‌کنند و این سریال در طول هشت فصل خود شخصیت‌های شرور شگفت‌انگیزی و بزرگی را به نمایش گذاشته بود که برخی از آن‌ها واقعاً نفرت‌برانگیز بودند. با این حال، یکی از شخصیت‌های شرور سریال «بازی تاج و تخت» آنقدر در بین مخاطبان منفور بود که وقتی کشته شد، بسیاری از افراد از خوشحالی اشک ریختند و آن شخصیت نیز جافری براتیون پسر ملکه سرسی لنیستر و هجدهمین پادشاهی بود که روی تخت آهنین نشسته بود.

نقش این شخصیت را جک گلیسون به بهترین شکل ممکن بازی کرده بود. شخصیت جافری پسری بی‌رحم و سادیست است که اتفاقا فردی احمق نیز به شمار می‌رود. با این حال، با وجود همه این صفات او روی تخت سلطنت قرار گرفت و به یکی از شرورترین شخصیت‌های سریال «بازی تاج و تخت» تبدیل شد. ویژگی اصلی شخصیت‌های شرور معمولا منفور بودن آن‌ها است اما شخصیت جافری علاوه بر این مورد، نکات ظریف و لایه‌های متعددی دارد که باعث شده تا در بین مخاطبان بسیار منفورتر باشد. باید گفت که این شخصیت و قوس داستانی آن به بهترین شکل ممکن نوشته شده‌اند.

۸. شخصیت لیویا سوپرانو – سریال The Sopranos

سریال the sopranos
سریال The Sopranos

سریال «سوپرانوها» توانست دنیای سریال و تلویزیون را متحول کرده و دنیای سریال را به‌عنوان رسانه‌ای معتبر که امروزه به آن مشهور است، تغییر بدهد. این سریال درباره یک رئیس مافیای نیوجرسی به نام تونی با بازی جیمز گاندولفینی است که با مسائل شخصی و کاری‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که روی وضعیت روانی وی تأثیر گذاشته‌اند و همین نیز باعث شده تا او به دنبال مشاوره و روانپزشکی باشد. همانند تمام سریال‌های خوب و بزرگ جنایی، سریال «سوپرانوز» نیز چندین شرور ترسناک داشت اما یکی از بدترین شخصیت‌های شرور در این سریال بدون شک مادر تونی یعنی لیویا سوپرانو است.

نانسی مارچند هنرپیشه فوق‌العاده‌ای بود و او توانست با وجود مدت زمان حضور محدودی که در اختیار داشت، هنرنمایی درخشانی را ارائه بدهد و همین نیز گواه بر توانایی‌های برجسته بازیگری وی است. لیویا مادری وحشتناک و حتی انسانی نفرت‌انگیزتر به شمار می‌رود که تنها منبع لذتش در زندگی این است که اطرافیانش از جمله تونی را تا حد امکان بدبخت کند. به دلیل درگذشت نابه‌هنگام این بازیگر، قوس داستانی این شخصیت باید کوتاه می‌شد اما آسیبی که این شخصیت به پسرش وارد کرده بود، دائمی بود و در نهایت نیز پسرش از آن صدمه دید.

۷. شخصیت سرسی لنیستر – سریال Game of Thrones

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

او ممکن است خطرناک‌ترین یا منفورترین شخصیت شرور در دنیای سریال نباشد اما سرسی لنیستر مطمئنا یکی از پیچیده‌ترین و بهترین شخصیت‌های شروری است که در سریال «بازی تاج و تخت» به نمایش گذاشته شده است. او که آخرین فردی است که روی تخت آهنین نشست، بیستمین فرمانروای هفت پادشاهی و اولین ملکه حاکم در تاریخ این سرزمین به شمار می‌رود.

قوس داستانی سرسی لنیستر در سراسر سریال پر از نکات ظریف است که با اجرای استثنایی و فوق‌العاده لینا هدی برجسته شده‌اند. شخصیت سرسی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های شرور اصلی سریال و یکی از معدود شخصیت‌های شروری که در تمام هشت فصل حضور داشت، هم فردی حیله‌گر و هم بی‌رحم است اما نسبت به فرزندانش و همچنین برادرش جیمی با بازی نیکولای کوستر والداو عشق می‌ورزد و همین نیز اغلب به بزرگترین نقطه ضعف وی تبدیل می‌شود. او یکی از بهترین شخصیت‌های این سریال و مسلماً بهترین شخصیت شرور آن است.

۶. شخصیت هوملندر – سریال The Boys

سریال the boys
سریال The Boys

سریال «پسران» به هنگام شروع پخشش در سال ۲۰۱۹ میلادی توانست توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خودش جلب کند، اثری که اقتباسی فوق‌العاده از مجموعه کتاب‌های کمیکی به همین نام است. این اثر داستانی خونین، هیچ‌انگاری و طنز‌آمیز از گروهی از افراد را دنبال می‌کند که در دنیای آن‌ها ابرقهرمانان واقعی هستند ولی آن‌ها سعی دارند تا افراد دارای قدرت فرابشری که فاسد هستند و از قدرت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند را نابود سازند. شخصیت شرور اصلی این سریال نیز هوملندر رهبر برجسته‌ترین تیم ابرقهرمانی دنیا یعنی گروه هفت است که یکی از بهترین شرورهای دنیای سریال در دهه گذشته محسوب می‌شود.

شخصیت هوملندر نیرویی کاملاً مهیب و خوفناک است و این واقعیت که اگر ابرقهرمانان واقعاً واقعیت داشتند، حداقل برخی از آن‌ها همانند هولمندر بودند و همین نیز شخصیت هولمندر را بسیار ترسناک‌تر و مهیب‌تر می‌کند. نقش این شخصیت را آنتونی استار بازی می‌کند که توانسته با نقش‌آفرینی خودش بیننده‌ها را انگشت به دهان بگذارد و یکی از ترسناک‌ترین ابرشرورهای دنیای سریال باشد. هوملندر فردی خودشیفته، سادیستیک و با آسیب روحی عمیق است که از قدرت نامحدودی برخوردار است.

۵. شخصیت بن لینوس – سریال Lost

سریال lost
سریال Lost

برخی فکر می‌کنند که پایان سریال «لاست» اصلاً خوب نبوده و برخی دیگر نیز فکر می‌کنند که بسیار درخشان بوده و این در حالی است که برخی باور دارند که سازندگان در فصل پایانی داستان از دست‌شان در رفته و برخی نیز باور دارند که از ابتدا تا انتها سریالی درجه یک باقی مانده است. در هر صورت، چیزی که نمی‌توان آن را انکار کرد، این است که سریال «لاست» یکی از بهترین و مهم‌ترین سریال‌های علمی تخیلی قرن بیست و یکم به شمار می‌رود که برخی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های شرور این ژانر در خود جای داده است. بهترین آن‌ها نیز بدون شک شخصیت بسیار مخوف و بسیار پیچیده بنجامین لینوس است.

در سریال «لاست» نقش بن لینوس را مایکل امرسون بازی می‌کند که یکی از آندریتدترین نقش‌آفرینی‌های دنیای سریال در آن سال‌ها به شمار می‎‌رود. بن رهبر شرور گروه Others on the Island است که ساکنین قدیمی جزیره با گذشته‌ای مرموز هستند و این در حالی است که خود بن نیز شخصیتی غیر قابل پیش‌بینی دارد. با اینکه او برای مدتی طولانی شخصیت شرور اصلی سریال بود اما تکامل او باعث شد تا به متحد قهرمانان داستان تبدیل شود و همین قوس داستانی لایه به لایه نیز باعث شده تا او یکی از بهترین شخصیت‎ها در سریال «لاست» باشد.

۴. شخصیت لوگان روی – سریال Succession

سریال succession
سریال Succession

تقریباً هیچ یک از شخصیت‌های سریال «وراثت» دوست‌داشتنی نیستند. این اثر داستانی از خیانت‌های شرکتی و دشمنی‌های خانوادگی را بازگو می‌کند و درباره خانواده روی است که کنترل بزرگترین شرکت رسانه‌ای و سرگرمی جهان را در اختیار دارند و برای کنترل آن با هم به جدال می‌پردازند. اگرچه هیچ کس در این سریال به طور سنتی آدم خوبی نیست اما این اثر یک شرور کاملاً واضح دارد و آن شخصیت نیز لوگان روی پدرسالار خانواده است.

برایان کاکس توانسته نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای در این نقش داشته باشد و به طور مؤثری نیز توانسته انگیزه‌های لوگان را مرموز و رفتار وی را غیر قابل پیش‌بینی کند اما عمدتاً فیلم‌نامه فوق‌العاده این اثر است که باعث شده تا او چنین شخصیت شرور قدرتمندی باشد. حتی در هنگام مرگ، او همیشه کنترل را در دست داشت و دائماً زندگی فرزندانش را دست‌کاری می‌کرد. کاملاً روشن است که او همه این کارها را صرفاً ناشی از جاه‎‌طلبی‌های خودش و عطشش نسبت به قدرت انجام داده است.

۳. شخصیت جی آر اوینگ – سریال Dallas

سریال dallas
سریال Dallas

اگرچه هنر نوشتن شخصیت‌های شرور در دنیای سریال در سال‌های اخیر بسیار بهتر شده اما بسیاری از آثار کلاسیک قدیمی نیز وجود دارند که شرورهای مهیب و مخوف را در کانون توجه قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، سریال Dallas که یکی از برجسته‌ترین درام‌های تلویزیونی تمام دوران به شمار می‌رود، پیرامون خانواده‌ای مرفه و اغلب متخاصم اوینگ است و داستان بارون نفتی حیله‌گر جی آر اوینگ و روش‌های سؤال‌برانگیز وی برای رسیدن به جاه‌طلبی‌هایش را روایت می‌کند.

نقش این کاراکتر را نیز لری هاگمن ایفا کرده است که توانسته به‌خوبی اعمال متعدد فساد، باج‌خواهی و خیانت از پشت را به نمایش در بیاورد و در عین حال، همچنان دوست‌داشتنی و جذاب باشد. این شخصیتی نمادین و برجسته است که برای همیشه در ذهن مخاطبان و فرهنگ عامه ماندگار شده است.

۲. شخصیت گاس فرینگ – سریال Breaking Bad و سریال Better Call Saul

سریال breaking bad
سریال Breaking Bad

شخصیت گوستاوو فرینگ در طول کل دنیای «بریکینگ بد» از جمله نسخه فرعی آن به نام «بهتره با ساول تماس بگیری» شخصیت شروری برجسته و قدرتمند بوده است. این دو سریال از جمله بهترین سریال‌های تلویزیونی قرن بیست و یکم به شمار می‌روند که بخشی از آن به‌خاطر شخصیت شرور بسیار خوب و برجسته گاس فرینگ است، شخصیتی که بیشتر افراد قبول دارند یکی از بهترین شخصیت‌های شرور مدرن دنیای تلویزیون و سریال است.

گاس فرینگ شخصیتی برجسته و شرور به شمار می‌رود که بسیار شبیه به دشمن خودش یعنی قهرمان داستان والتر وایت است. او مانند والتر وایت شخصیتی خونسرد و حسابگر، بسیار منظم و همچنین باهوش است. جیانکارلو اسپوزیتو این نقش را عالی بازی کرده و تمام عمیق‌ترین خواسته‎‌ها و انگیزه‌های پیچیده گاس را به نمایش در آورده است. گاس شخصیت شرور سرگرم‌کننده‌ای است چراکه پیش‌بینی کارهای او غیرممکن است و همین نیز او را به فردی تبدیل می‌کند که هرگز نمی‌توان او را دست کم گرفت.

۱. شخصیت والتر وایت – سریال Breaking Bad

سریال breaking bad
سریال Breaking Bad

شخصیت والتر وایت ممکن است شخصیت شرور سریال «بریکینگ بد» نباشد اما در طول داستان، والتر وایت مطمئنا تبدیل به بزرگترین و ترسناک‌ترین شرور این سریال می‌شود و ثابت می‌کند که قهرمان‌های داستان نیز می‌توانند شرور باشند. این درام جنایی استثنایی که اغلب به‌عنوان بهترین سریال تاریخ نیز شناخته می‌شود، داستان یک معلم شیمی را روایت می‌کند که پس از اینکه مبتلا به بیماری سرطان می‌شود، به‌عنوان آخرین راه‌حل برای تأمین آینده خانواده‌اش به سراغ جرم و جنایت می‌رود.

برایان کرانستون یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خودش را ارائه کرده است و این در حالی است که قوس داستانی شخصیت والتر وایت به شکلی آرام و پیچیده به سمت شرارت تمام عیار حرکت می‌کند. بسیاری از اعمال او اغلب در بخش خاکستری اخلاقیات نهفته هستند و آن مواردی که به طور غیر قابل توجیهی نفرت‎‌انگیز هستند نیز به‌تدریج او را به سمت شرارت و تاریکی سوق می‌دهند. هایزنبرگ توانسته خودش را به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های دنیای سریال به مخاطبان ارائه بدهد و به‌خاطر او است که سریال «بریکینگ بد» امتیاز بسیار بالایی دارد.


در این مطلب به معرفی بهترین شخصیت‌های شرور در دنیای سریال پرداختیم که شخصیت‌های مدرن و کلاسیک را شامل می‌شود. نظر شما درباره این شخصیت‌ها چیست؟

منبع: collider

人Acker益man人🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀMoojyIliyaDARKSIRENAMIR WAZOWSKIامیر عزیزنژاد.matinesfمحمدcactusSpider-ManPeterParkerOverlordHaj_HosseinDADDY PARTiSANCambyses The ThirdmrDota2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا
بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین شروران در دنیای سریال - گیمفا