تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است

تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است

رامتین
۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است

تاد هاوارد (Tod Howard)، مدیر عامل و کارگردان استودیوی بتسدا گیم ورکس، درباره مزایای انحصاری بودن Starfield و همچنین برند‌سازی نینتندو با استفاده از بازی‌های First Party صحبت می‌کند.

هاوارد در صحبت با BBC تاکید کرد که کار کردن روی یک کنسول به تیم توسعه اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری داشته باشد و این به نوبه خود محصول بهتری را به همراه می‌آورد.

او اضافه کرد:

وقتی چیزی منحصر به فرد می‌سازید، بیشتر می توانید تمرکز کنید. شما می‌دانید که این سخت‌افزار به خصوص چیزی است که مردم با آن بازی می‌کنند، بنابراین توانایی تمرکز روی آن همیشه محصول بهتری را به همراه دارد. مطمئناً شما می‌خواهید که مردم بتوانند به بازی شما دسترسی داشته باشند. اما بودن با Xbox به این معنی است که ما می‌توانیم به آسانی محصولاتمان را به مخاطبین عرضه کنیم. به من گفته شده است که انتظار داریم افراد بیشتری نسبت به تمام بازی‌های قبلی‌مان، این اثر را تجربه کنند.

روز گذشته، Starfield برای PC و Xbox series X/S منتشر شد و از ابتدا روی گیم‌پس قرار گرفت. این بازی به عنوان یک اثر First Party کلیدی برای مایکروسافت، باید بتواند عملکرد نه چندان مناسب انحصاری‌های قبلی برند مذکور را جبران کند.

نظرات هاوارد منعکس‌کننده دیدگاه‌های رئیس بازاریابی بتسدا، پیت هاینز (Pete Hines)، است که در ماه ژوئن در جریان دادگاه میان مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد آینده خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Bllizard) صحبت کرد.

هاینز گفت که توسعه‌دهندگان زمانی که بازی خود را روی پلتفرم‌های کمتری عرضه می‌کنند، می‌توانند تست‌های تضمین کیفیت بیشتری را بگیرند. هاینز اصرار داشت که Starfield اگر یک عنوان چند پلتفرمی بود، هرگز نمی‌توانست در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شود.

در واقع، انحصاری بودن موضوع بزرگی در جریان دادگاه بود که طی آن ما متوجه شدیم بازی Indiana jones از استودیوی ماشین گیمز (MachineGames) نیز انحصاری Xbox و PC خواهد بود. هاروی اسمیت (Harvey Smith) از استودیوی ارکین (Arkane)، گفت که این استودیو، نسخه PS5 بازی Redfall را پس از خریده شدن توسط ایکس باکس، لغو کرده است و ظاهراً The Elder Scrolls 6 نیز در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود.

هاوارد در مورد تأثیر برندهای انحصاری نظر جالبی داشت:

من همچنین فکر می‌کنم که مردم برندها را به بازی‌های خاصی متصل می‌کنند. وقتی به Zelda فکر می‌کنید به یاد Switch می‌افتید و فکر می‌کنم این می‌تواند یک مزیت واقعی باشد.

مایکروسافت امیدوار است عرضه Starfield بتواند ایکس باکس سری ایکس و اس را تقویت کند که به طور قابل توجه‌ای از رقبای خود یعنی PS5 و نینتندو سوییچ عقب مانده است. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، چندی پیش مجبور شد اعتراف کند که مایکروسافت در جنگ کنسولی شکست خورده‌ است.

داریوشcactusGidoraaria900人Acker益man人DanielحصینJAMSHIDRedm0ndy.xbox∞کاکاسنگیامیر حسینDARKSIREN3doᴘᴏʀɪWalleR MaNMaster bladeKhafijohn117HTremblermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Emmat گفت:

    ولی انوما مثل تاد هایپ نمیکنه :^)
    البته موفقیت سوییچ بخاطر عرضه متوالی بازی های فرست پارتی هست ، نه لاین آپ نیم پخته!

    Amir :))cactusBrainiac(خداحافظ)OPAAS(بازگشته است)Charlie ChaplinMsMrHill93مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)WalleR MaNmore
  • Nion گفت:

    اکتی بلیزارد که اضافه بشه چه کتابخونه ی کاملی بشه گیم پس … گیم پس همین الانم منطقی نیست قیمتش …عذاب وجدان دارم خخخ
    از جنگ کنسولی سودش رسید به ما

    sky reaperBrainiac(خداحافظ)Amir(PC & PS4)(Sam (Nikola Tesla studentRedm0ndy.xboxکاکاسنگیMrHill93john117Master bladeHTremblermore
  • اقا شدیدا بابت اسپم این موضوع تو گروه ازاد عنوان کردم کسی بلد نبود خواهشن اگه کسی میدونه بگه.توی الدینگ رینگ یه سری سلاح دارم که وقتی از اتک خاصشون(R2)اسفاده میکنم درست عمل نمیکنه مثل river of blood که اصلا اون افکت خونیش رو نداره ولی تو ویدیو ها دیذم خیلی دمیج سگی میده .یا مثلا سلاح bolt of gransaxوقتی (R2) میزنی باید رعد برق پرت کنه ولی برای من پرت نمیکنه .درمورد لول اپم بگم که تمام لولای لازم برای همشونو دارم مشکل کجاست توی یوتویب هم پیدا نکردم ممنون میشم اگه کسی میدونه راهنماییم کنه بازم عذر میخوام و اینکه به نظرتون کدوم سلاح رو لول اپ کنم ؟

    جان قماربازCharlie Chaplin∞Master bladeسابقAhzek Ahriman (world eater )TahaicPop_StarPc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)(ThomasAngelo(Born in vigiatoاپوزوسیون گیمفاmore
  • tintin گفت:

    بالاخره پرونده استارفیلد بسته شد و خوب و بدشو نمیدونم گفتنش بماند با اونهایی که بازیش میکنن و امیدوارم لذت ببرن
    دوتا بازی بزرگ دیگه امسال موندن که هنوز نمره هاشون منتشر نشده و منتظرم ببینم چه متایی میگرن
    در باره الن ویک مطمئن نیستم چند میشه
    ولی اسپایدرمن خیلی امیدوارم بالای ۹۰ بشه اصلا ۹۰ هم بشه راضیم

    الان یه سری میان میگن بنده متا..😒😒😒😒

    بله متا برای من مهمه

    برخلاف فازی که جدیدا راه افتاده که متا مهم نیست اتفاقا به نظرم متا مهمه چونکه عیار بازیو مشخص میکنه

    تو این محدودیت وقت و هزینه کردن برای بازی خیلی برام مهمه که عیار بازی بالا باشه….

    gamepassbozorge(در غم غیبت Ezio😔)A_TمترسکDanielCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxاپوزوسیون گیمفاAmirgamerjohn117Master blademore
    • Amir_kh گفت:

      بله متا مهمه ولی تا حدی. مثلا من یادمه برای forspoken و avengers هایپ بودم ولی وقتی نقداشو خوندم کلا اصلا سمت بازی نرفتم
      یا برعکس برای Baldur’s gate اصلا هایپ نبودم اونم بخاطر سبک اکشن نوبتی بودنش. ولی وقتی متا بازیو دیدک رفتم سمتش حالا بماند که بازم با سبکش نتونستم ارتباط برقرار کنم.
      ولی اینکه مثلا یه بازی ۸۵ بشه ۹۰ نشه بگم خیلی خوب نیست یا یه بازی که نمرش ۸۳ شده بگم پس از بازی با متا ۸۷ حتما بدتره نه اصلا. شخصا خیلی بازیای با متا ۸۰ خوردی بازی کردم که خیلی بیشتر از بازی های بالا ۹۰ بهم حال داد.

      A_TtintinBrainiac(خداحافظ)مترسک
    • HT گفت:

      شمای که فاز گرفتیم عزیز متا مهم نیست چرا میگیم مهم نیست چون همش شده سیاست … از این نکته بگذریم دوتا بحث مهم هستش که اولیش مهم ترین چیزه سلیقه هستش مثلا یکی از بالاترین نمرات بازی امسال مال بالدر ۳ هستش اما من باید برم سمتش ؟؟؟ مسلمم نه چرا من بازی های نوبتی رو دوست ندارم خیلی ها هستن داخل ایران کم هم نیستن نمیرن این بازی رو بخرن اونای که سونی دارن قطعا حدفشون روی اسپایدرمن ۲ هستش با آلن ویک یا خیلی چیزهای دیگه اکثر هم داخل ایران کنسول های سونی رو میخرن این واقعیته و من یک مثال کوتاه زدم ….
      دوم شمای که میگی محدودیت هزینه کردنو داری آره ی زمانی یادمه سال ۲۰۰۲ یا ۲۰۰۵ و حتی ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸سر بازی جی تی ای وی بود که من آنچنان دسترسی به اینترنت فلان فلان نداشتم سایت های ایرانی کمی بودن که ناشناس بودن و سایت های خارجی ما هم که زبانمان خوب نبود سنی هم نداشتیم والا اکثر بازی ها رو از روی جلدش میخریدیم یا نهایتن یادمه تنها یک نمره ای جی آن ثبت بود اما الان فقط کافیه اسم بازی رو سرچ کنی داخل یوتیوب هزاران ویدئو برات میاد میتونی نگاه کنی ببینی این بازی اولن به سلیقت میخوره دومن نصبت به بازی های دیگه ارزش چقدره …. چون واقعا ما در دوره ای هستیم که مدام بازی های خوبی دارن عرضه میشن همین امسال از ریمیک رزیدنت بگیر تا زلدا تا همین بالدر که هاگوارتز استارفیلد اینها فقط چند نمونه هستش هنوز اسپایدر من مونده آلن ویک و غیره غیره …. پس متا واقعا هیچ ارزشی نداره برای من متا بازی مثل دیزگان بالای ۸۵ هستش و خودت ببین متای بازی مثل فوربیدن وست تازه یک نمره کمتر شده از نسخه قبلش ؟؟؟!!! این الان خوبه یا همین استارفیلد واقعا حداقل باید ۹۱ متاش باشه هیچ کسی از بازی الدن رینگ مشکل گرافیکی نگرفت هیچ کسی از الدن،رینگ مشکل افت فریم نگرفت همه ۱۰ ۱۰ برای من بشخصه اون بازی متا ۱۰۰ هستش اصلا طراحی مراحل اون بازی منو دیونه میکنه من نیت داشتم برم اون قسمت مپ یک راه ی میرفتم اصلا ی دنیا دیگه بود میگفت آه پسر اینو ببین واقعا بهترین بازی های زندگیمه الدن رینگ اما واقعا کسی اینها رو مشکل نگرفت و نمره کم کنه برای استارفیلد طرف نوشته داخل سیارات بعد چند دقیقه راه رفتن پیامی میاد که فلان … نمره ۷ نه ببین بازی آزادی عمل نداره سندباکس هستش ..
      یکی نیست بگه خوب مرد حسابی اگه میزاشت اون سیاره تا آخر بری که بهش نمره ۲ هم نمیدادی می‌آمدی مینوشتی هزاران سیاره که من برای هر کدوم ۱۰ روز پیاده روی کردم اما چیزی نیافتم …نمره ۲ والا بخدا عقلشون. کار نمیکنه هم ۱۰۰ تا سیاره ۱۰۰۰ تا رو بیخیال بخای از اون سمتش تا ای سمت بری چقدر طول میکشه و عملا اکثرن خالی هستش …. بعد شمای که منتظری تا اینطوری نقد کنی اینو یک مشگل بزرگ نمیگرفتی؟؟؟

      Amir_kh
    • اسپایدرمن ۲ اگه متاش ۲۰ هم بشه باز من میگم متا مهمه و این متا یعنی جمعی از نمرات و نظرهای مختلف ی سری منتقد و گیمر.
      بهرحال متا یعنی اینکه ببینید منتقدان و گیمرها تا چ حد و چه شماره‌ای ب شما تجربه اون گیم رو پیشنهاد میدن ! ب عنوان ی پیشنهاد ب متا نگاه کنید
      هر چقدر هم در مقابلش گارد بگیرید، متاسفانه یا خوشبختانه این متای اون گیم مورد نظر هستش که ارزش تجربه‌ کردنشو بهتون میگه و تو فروش تجاری اون گیم تاثیر مستقیم میزاره کم و بیش

      DanielA_Taria900arminA.OffCharlie ChaplinJAMSHIDRedm0ndy.xboxقاتل فنبویHaj_Hosseinmore
      • یعنی بطور کلی این باور رو داری؟ آر پی جی باز هستی؟ فالوت نیووگاس رو بازی کردی؟؟ الان عیار اون بازی ۸۴ عه؟ بعد شما خودت به نسخه اول gow یه نمره میدی و به نسخه دومشم همون نمره رو میدی؟ یا مثلا لیاقت ghost ot نمره هشتاد و سه ئه واقعا؟؟ متاکریتیک الان سه چهار ساله که خیلی نامتوازن و عجیب غریب شده، اصلا هم کاری با استارفیلد ندارم اینجا و کلی مثال دیگه میتونم بزنم برات هم از فرست و هم تردپارتیا، لطفا یه تحقیق راجع به خوده منتقدها بکن ببین چجور آدمایی اند و تخصص و حدشون چیه خواهشا حتما اینکارو بکن.

        A_Taria900Mohammad Ali PSIarminهادی صفائیnero son of vCharlie Chaplinعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)JAMSHIDRedm0ndy.xboxmore
        • Niroomand گفت:

          دقیقا مثلا
          Bloodborne
          TLOU
          GOW 2018
          Dreams
          Shadow Of The Colossus
          TLOU 2
          Uncharted 4
          باید متای بالاتری میگرفتن، ولی متای بالاتر برای عنوانی که همه رسانه های معتبر نمرات متوسط به پایین رو براش در نظر گرفتن صدق نمیکنه. چون همونجور که یه نفر پیدا شد و به استارفیلد ۵۸ داد یه نفر دیگه هم به انچارتد ۴۰ داده و باعث سقوط متاش شد. کلا متاکریتیک در حد چند نمره برای بازی های بالای ۹۰ خطا داره بخاطر جنگ کنسولی ولی اخه استارفیلد هرچی نمرات بالا هم گرفته از طرف همون رسانه هایی بوده که نمرات هیلو رو از ۸۲ به ۸۷ رسوندن.

          Brainiac(خداحافظ)هادی صفائی
        • بنده خودم عاشق Mafia 2 بودم !
          اما متای بالایی نگرفته بود اگه یادت باشه
          ولی بنده متا رو بی اهمیت نمیدونم
          چون هم رو ارزش بازی و هم فروش تجاری اون گیم تاثیر مستقیم میزاره
          نمیشه ازش چشم پوشی کرد
          شما هم حق ب جانب نباش یاد بگیر اینو لطفا

          Brainiac(خداحافظ)armin
      • Daniel گفت:

        واسه اینکار یه نگاه بندازید به Stronghold 3…
        وقتی عرضه شد(۲۰۱۱) نمره متاش ۴۷ بود و طبق گفته خود متاکریتیک بیشتر نمره های منفی بخاطر باگ های خیلی زیادی بود که تو بازی وجود داشت(دقت کنید…باگ های که با آپدیت قابل حل شدن بودن)
        اما بعد این قضیه Firefly نسخه Gold(2012) رو داد بیرون که با چند تا پچی که توش بود تمام باگ ها و حذف کرد، بخش مولتی رو بهبود داد و چند تا کمپین هم به بازی نگاه کرد…
        خب این یعنی چی؟ یعنی بازی به حالت نرمال خودش برگشت!!!
        اما متا چی؟؟ آیا متا برگشت؟؟؟ هنوزم که هنوزه نمرش رو ۴۷ قفل شده…
        و اگه یه گیمر جدید بخواد بر اساس نمره متا تصمیم به بازی کردن بازی بگیره……………😑

        HTBrainiac(خداحافظ)
    • Jimmy گفت:

      عیار بازی مهمه ولی کشکی نمره ندادن هم مهمه
      اتفاقا متا اصلا مهم نیست ( حداقل با این وضعیت)
      نمره دادن در اصل نباید اینطور باشه که یکی بیاد نظر شخصی خودشو بگه ، خدا که نیست طرف
      مثلا یکی که از سبک وحشت خوشش نیاد ممکنه اصلا نقاط قوت بازی رو به عنوان نقاط ضعف بازی در نظر بگیره

      DanielarminCharlie Chaplinعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Redm0ndy.xboxDr.GamerMineTrack
  • Xboox.hoome گفت:

    اعتراف کرده که جنگ کنسولی و باخته. نیاز ب اعتراف نیست اینو همه میدونن دیکه

    aria900Brainiac(خداحافظ)arminKRATOS THE GREAT(Sam (Nikola Tesla studentCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxHaj_HosseinMineTrackFarshidmcmore
    • Starloding گفت:

      از مسئولین سایت عذر میخوام بابت اسپم البته اسپم هم نیست چون در مورد همین بازیه اما چون خبرش متفاوته مینوسم اسپم که یه وقت سوتفاهم پیش نیاد حقیقتش نتونستم بیخیال این خبر راجع به استارفیلد بشم

      خبر: بتسدا به عمد اکثر سیارات بازی Starfield را خالی گذاشته است

      مدیرعامل بتسدا: نکته اصلی وسعت فضا این است که شما باید احساس کوچکی کنید و بدانید که بسیار طاقت فرساست.» او اضافه کرد:

      همه نگران هستند که تعداد زیاد سیارات خالی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. اما زمانی که فضانوردان به ماه رفتند، هیچ چیز آن‌جا نبود. مطمئنا آن‌ها خیلی زود خسته و ناامید نشدند. قرار نیست تمام سیارات در استارفیلد مانند دنیای دیزنی باشند. ما از قبل می‌دانستیم که بازی Starfield شامل ۱۰۰ منظومه و بیش از ۱۰۰۰ سیاره می‌شود، بنابراین نباید انتظار داشت که روی تک تک آن‌ها اتفاقات عجیب و جالب رخ دهد

      تادهاوارد:

      فکر می‌کنم همه ما گاهی اوقات به آسمان نگاه کرده و گفته‌ایم که ورود به ماه و فرود روی آن چگونه خواهد بود. ما برای داشتن این احساس و این مقیاس به استارفیلد نیاز داشتیم. ما می‌توانستیم بازی‌ای بسازیم که در آن چهار شهر و سیاره وجود داشته باشد. اما دیگر آن احساس کاوشگر بودن را نمی‌داد. تیمی که روی استارفیلد کار می‌کردند، از عمد سیارات زیادی را در آن خالی گذاشتند تا بازیکنان بتوانند «دوره‌هایی از تنهایی را در بازی تجربه کنند»

      خواهشا نگا کنید این پت و مت رو واسه توجیه تنبلیشون چیا گفتن خب آدمای ناحسابی شما هنوز فرق بازی و واقعیت رو تشخیص نمیدین؟ تو بازی هرچیزی امکان پذیره میتونستین خیلی راحت هرچی دلتون بخواد بزارین کسی هم چیزی نمیگفت مثل این میمونه که کن لوین بگه چون زیر اقیانوس چیزی نیست ما نباید تو بایوشاکه یک زیر آب یک شهر میساختیم باید بازیکن احساس تنهایی میکرد، اگر شبیه ساز درست کردین یک Simulator اول اسم بازی میزاشتین تمام نه اینکه بگین از عمد سیارات رو خالی گذاشتیم که احساس تنهایی بهتون دست بده نه عزیز من بگین بخاطر اینکه حوصله نداشتیم و تنبل بودیم از عمد خالی گذاشتیم که مادسازای گرامی بیان پرش کنند اصلا مگه آیه اومده بود که بیاین ۱۰۰ منظومه درست کنین با ۱۰۰۰ تا سیاره؟ میومدین ۵ تا منظومه درست میکردین تو هرکدوم هم ده تا سیاره با جزییات کامل تکمیل میکردین نه اینکه بردارین ۱۰۰۰ سیاره درست کنین که چرا؟ چون تو کهکشان همه سیارات خالین یه دفعه بگین مستند درست کردین

      خیلیا فکرمیکنن من هیتر استارفیلد هستم بله الان هستم ولی قبلا نبودم چرا چون زمانی که دایرکتش رو دیدم نمایشاش رو دیدم فکم افتاده بودم و با خودم گفتم مگه میشه انقدر جزییات داشته باشه حتی میخواستم بخاطرش یک سری اس هم درکنار پلی استیشنم بگیرم اما وقتی رفتم خونه یکی از دوستانم رو PC تجربش کردم فاتحش رو خوندم انقدر دروغ گفتن اینا انقدر تبلیغات دروغین کردن که پشیمون شدم بخاطرش سری اس بگیرم، دوستان بازی اون چیزی که فکرمیکنین نیست گول شاهکار گفتنا این فنای ایکس باکس هم نخورین نمره که به بازی داده شده حقش بوده واقعا حتی به نظرم زیادم دادن این بازی فقطو فقط بخاطر وسعتشه که انقدر طرفدار داره همین هرچند همون طرفداراش هنوز اول بازین برن جلوتر سیارات خالی و شبیه بهمدیگه رو ببینن نظرشون برمیگرده

      خدا واقعا جای حق نشسته خطاب به فنای ایکس باکس دارم میگم آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند انقدر سونی و بازیاش رو مسخره کردین سر افزایش قیمت کنسولش و بازیاش و انقدر سر دث استرندینگ گفتین شبیه ساز پیاده روی شبیه ساز حمالی که خدا همینطور گذاشت تو کاستون تمام چیزایی که سونی و بازیاش رو باهاش هیت دادین و ترول کردین سر خودتون اومد حالا برین قشنگ تو سیارات پر از خالی احساس تنهایی کنید و تاد هاوارد و اسپنسر راستگو رو پرستش کنید

      sky reaperXboox.hoomeهادی صفائی
  • Lu Bu گفت:

    از صبح تا همین الان ک اومدم پای گوشی هشتاد درصد وقتمو پاش گذاشتم
    میتونم بگم معرکس ،
    گم شدم تو بازی
    حاجی یه چندتا فروشنده بگید ک بریم وسایلمونو بفروشیم ، وزنم زیاد میشه مجبورم بندازمشون .
    تو نیو آتلانتیس یه جا هست فقط پنج هزار کردیت داره خلاص ، جای دیگ ای تو آتلانتیس سراغ ندارید اسلحه بخره ازم یا هرجای دیگ باشه

    aria900Brainiac(خداحافظ)هادی صفائی(Sam (Nikola Tesla studentCharlie ChaplinJAMSHIDRedm0ndy.xboxMineTrackمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Master blademore
  • xbox gamer گفت:

    و منی که فقط ۱ ساعت اول استارفیلد رو دیدم و هنوز نتونستم بازیش کنم احتمالا حالا حالا هم نمیتونم 😢😢

    sky reaperBrainiac(خداحافظ)Charlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Master bladeAMIR WAZOWSKI77Pop_Starدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)more
  • بازیش شاهکاره و ایکس باکس میتونه بهش تکیه کنه
    ولی مایکروسافت هنوزم یه متا ۹۴ به بالا به ما بدهکاره اگر هیلو باشه که عالیه
    در شاهکار بودن زلدا هم که شکی نیست
    امیدوارم ایکس باکس باز هم پیشرفت کنه

    Sami 227Brainiac(خداحافظ)armin(Sam (Nikola Tesla studentCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxMineTrackلئوناردو داوینچیDĥeebvj⁷UklArshia.1more
  • Haj_Hossein گفت:

    انحصاری بودن این عنوان و عناوین دیگه بتسدا/اکتی نتیجه سیاست های غلطی است که موجب انحصاری شدن عنوان های شوتر و نقش آفرینی و کاهش کیفیت آنان است.(بتسدا و اکتی رو فقط نمیگم.الان ea داره این وسط بندری میزنه اکتی رفت اون سمت برا سونی دندون تیز کرده)

    aria900Brainiac(خداحافظ)Redm0ndy.xboxFarshidmcNobodyHTremblero0ashil0oTeam SilentX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم77more
    • Sami 227 گفت:

      EA که لاشخور ترین ناشر صنعت گیمه صد در صد آرزوشه کالاف انحصاری شه که بتلفیلد رو قالب کنه به دارندگان کنسول سونی فارغ از هر کیفیتی

      xbox gamerBrainiac(خداحافظ)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
    • Hitasep گفت:

      آقا من از این سیاست انحصاری دفاع نمیکنم فقط یه حرف خواستم بزنم که صرفا بازتابه هر برداشتی که خواستی داشته باش
      بیین اسپنسر آخر این نسل بازنشسته میشه خب
      حالا فرض کن مدیر یه بخش از یه شرکتی بشی که گذشته خوبی داشته ولی یه مدیری قبلت اومده گند زده تو کل قسمتا و رفته
      حالا تو موندی و یه لاشه چی کار میتونی کنی خب مسلما باید بازی بسازی پس شروع می‌کنی بازی ساختن خب فرایند ساخت یه بازی خوب قابل پسند برای نسل نهم حداقل ۴ سال زمان میخواد(طبق مقالات ) خب پس بریم سرمایه گذاری کنیم رو ترد پارتی ها با ea یه سری ارتباطات رو اوکی می‌کنی که eaplay رو بیاره گیمپس و بتلفیلد پلتفرم مقصدش سری ایکس باشه
      بقیه رو یه نگاه میندازی ای بابا هفتاد درصد با سونی قرارداد دارن (اکتیویژن بتسدا اسکویر اینیکس حتی یه جاهایی ea و وانر) خب پس بریم سراغ بازی های ایندی که زمان ساخت کم و پول زیادی نمیبرن میشه id@xbox خب خوبه این کار ولی مگه قابل رقابت با سونی و نینتندو هست قطعا نه
      پس میمونه تو این زمان کم چی کار کرد ناشر خرید که هم ایپی داشته باشی هم استودیو به هر حال پول زیادی پشتته
      حالا اینا یه ور ea تازه خوشحاله اکتیویژن خریده شده خود مدیرش گفت دوست دارم انحصاری بشه کالاف که بتلفیلد بیاد بالا حقم داره این همه ساله نتونسته خودش رو نشون بده حالا کالاف از رقیباش تو پلی استیشن حذف بشه سراغ چه شوتری می‌خوان برن خب مسلما بتلفیلد دیگه نمیرن پی دی یا رزیدنت اویل بازی کنن که

      Brainiac(خداحافظ)Charlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)گرگ غرب وحشیلئوناردو داوینچیHTremblero0ashil0oPop_Starدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)more
      • john117 گفت:

        یچیز دیگه اینه شرایط برا ایکس‌باکس جوری بود که به مرگ حتمی منجر میشد توسعه دهنده ها پول بسیار بیشتری از ایکس باکس میگرفتن برا پورت ایکس‌باکس و هرچی تعداد کاربر ایکس‌باکس کمتر میشد این مبلغ ها صرفش برا ایکس‌باکس کمتر میشد
        بعضی وقتا هزینه ای برا انحصاری کردن یه بازی باید میدادن نزدیک به قیمت خود اون استودیو بود خب عقل سالم میگه خود استودیو رو بخر

        Brainiac(خداحافظ)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Charlie ChaplinRedm0ndy.xboxHitasep
  • وای فکرشو بکن سونی هم فشاری بشه برا استارفیلد بره راکستارو بخره 🗿💀 چه وضعی میشه اونموقع

    کفتر گیمینگaria900arminCharlie ChaplinJAMSHIDگرگ غرب وحشیo0ashil0oTeam Silent77دروازه بان جهنم🌚🗿🤝more
  • همه چیز رو فروش بازی مشخص میکنه، آی پی زلدا زیادی ریشه داره و قدیمی تر از نود و نه درصد فرنچایزهای حال حاضر دنیای گیمه، استارفیلد به عنوان یک ip جدید زیادی ترکونده تا الان، باید دید در آینده چه اتفاق هایی برای این بِرَند میوفته، بنظرم این نسخه ش احتمال خیلی زیاد ۲۵ میلیون نسخه فروش رو رد میکنه. پلیرهای گیم پس هم که جای خود

    کفتر گیمینگNimaarminCharlie ChaplinJAMSHIDRedm0ndy.xboxjohn117لئوناردو داوینچیHTremblerAQUARIUSmore
  • اسپنسر قطعا حرکت خفنی زد با خرید بتسدا
    هم گیم پس رنگ و لعاب گرفت
    صاحب کلی ایپی خفن مثل الدر اسکرولز،فالوت،ولفنشتاین و دووم شد
    هم استارفیلد با کیفیت نسبتا خفنی عرضه شد تا اینجا کار پلیرا از خجالت منتقدین در اومدن و ظاهراً بازی مورد محبوب گیمرا قراره واقع بشه ان‌شاءالله

    کفتر گیمینگA_Tsky reaper
  • A.Off گفت:

    استارفیلد بازی بدی نیست اما اصلا با زلدا قابل مقایسه نیست! حتا کاری که این دوتا میکنن فقط کمی شبیه همه، زلدا یک نسل کنسول رو نجات داد و راهی شد برای تغییر در دنیای اوپن ورد و بازیش کلاس درس بازی سازا
    البته بیشتر موضوع این متن راجب مهم بودن بازی های فرست پارتی بود نه اینکه استارفیلد مثل زلدا یه کنسول رو نجات میده
    زلدا botw مثل استارفیلد نبود که مخاطب رو با مکانیزم های پیچیده گیج کنه و سعی داشت یه بازی برای همه سنین و سلیقه ها باشه و موفق هم شد خیلی ها اصلا اولین تجربه گیمینگشون زلدا botw بود چون با حوصله تمام مکانیزم هاشو یادت میداد و بعد برای انجام ماموریت ها حتا ماموریت های اصلی دستو پات رو نمی بست و تو آزاد بودی

    هادی صفائیarminProfessor genki
  • Majima گفت:

    چیزی که مشخصه اینکه فرمول قدیمی دیگه جواب نیست ، یه تغییری لازمه مثل تغییراتی که رزیدنت و گاد کردن

  • ollie گفت:

    https://s6.uupload.ir/files/screenshot_2023-09-07-02-17-26-027_com.android.chrome_bfm2.jpg
    تاریخ کامنتو حاجی

  • Ali گفت:

    کجا اینطوریه!؟؟ مرد حسابی استارفیلد روی ۲ سخت افزار کاملا متفاوت کنسولی و بی نهایت سخت افزار متفاوت در پی سی عرضه شده!
    بازی رو فقط روی پلی استیشن و سوییچ عرضه نکردی. روی سوییچ که فقط به صورت کلاد امکانپذیر بود و فقط میمونه پلی استیشن ۵.
    اینکه بازی رو به جز یک سخت افزار روی همه دستگاه‌ها عرضه کردی نشون از تمرکز داره!؟؟ همین که نتونستی بازی رو روی سریز ایکس با پتانسیل ۱۲ ترافلاپسی به صورت ۶۰ فریم دربیاری معلومه چقدر تمرکز روی ایکس باکس داشتی.

  • Kuros گفت:

    استارفیلد – زلدا !!!!
    ایکس باکس – نینتندو !!!
    مانند و مقایسه که هیچ ، شوخیشم خوب نیست …

    arminCharlie ChaplinRedm0ndy.xboxHaj_HosseinDr.Gamersiavashدرخت خورده شده توسط کربیܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓلئوناردو داوینچیHTremblermore
  • Squat-latex گفت:

    البته اینو شما نباید بگی گیمرها و رسانه ها باید بگن.

  • تاپ عزیز از ساخت همچنین بازی فرا شاهکاری ازت سپاس گذاریم صنعت گیم و بخصوص برند ایکس باکس تا ابد مدیون تو و تیم فوق‌العاده ت خواهند بود امیدوارم بازی آلدر اسکرولز بعدی یک فراشاهکار دیگه باشه ! .
    .
    درود خداوند بر مایکروسافت ، ایکس باکس ، فیل اسپنسر ، بتسدا و تاد هاوارد عزیز

    کفتر گیمینگarmin
  • god of war گفت:

    حرفش درسته
    ولی بازی های انحصاری به قول خودشون حتی نماد کنسول می شن
    برای همین شرکت سازنده باید از ۱۰۰ درصد توانش استفاده کنه و از هیچ تلاشی دریغ نکنه شرکت مادر هم باید تمام نیاز ها رو تامین کنه و منابع موجود رو کاملا در اختیار سازندگان قرار بده تا بهترین خروجی نصیبش بشه
    اینجا دیگه بحث فروش و یا ساخت بازی بیزنسی نیست بلکه بحث چهره و ابرو کنسوله
    برای همین بازی های سونی اکثرا در روز عرضه کانلا قابل بازی هستن و سونی از ۱۰۰ درصد پتانسیل استودیو هاش استفاده می کنه
    مثلا هورایزن با اون گرافیک و جزئیات به شکل بی نقصی بدون کوچک ترین افت فریمی داره ۶۰ فریم روی کنسول ۵۰۰ دلاری سونی اجرا می شه و این چیزی نیست جز تلاش و حمایت های تیم سازنده
    ماکروسافت باید این روش رو به طور جدی پیگیر باشه نه فقط خرید فلان ناشر و به انحصار در اوردن بازی های اون ناشر
    بلکه هزینه و سرمایه گذاری روی افراد با استعداد که فکر می کنم بتزدا از بازی های بعدیش این روند رو طی می کنه
    به نظرم مورد انتظار ترین بازی ماکرو هلبلید هست
    استودیو کوچک نینجا تئوری ثابت کرده اگه منابع و پشتیبانی قوی بهش برسه می تونه همه رو متعجب کنه
    مثل دی ام سی ساخته شده که حاصل اعتماد کپکام بود و از نظر از دی ام سی هاس خود کپکام هم بهتر کار کرد
    به امید موفقیت هلبلید ۲

    کفتر گیمینگهادی صفائیarminCharlie Chaplinمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Redm0ndy.xboxFarshidmcHTremblerTahaic
  • ولی به طور کلی حرف چرندی زده ، مثلا راکستار هم بیاد بگه من Gta Vi رو به دلیل مشابه فقط رو یه پلتفزم میدم ، آیا این منطقیه ؟!

    Charlie ChaplinRedm0ndy.xboxPop_Starjohn117گرگ غرب وحشیHTremblerArminSat
  • بازی معمولی استارفیلد رو با شاهکاری مثل زلدا مقایسه می‌کنی ؟ این مقایسه برای نیننتندو از فحش هم بدتره

    sky reaperA.Off
  • خود اسپنسر هم قبول کرده شکست خورده بعد یه سری روشن فکر میگن نه داداش ایکس‌باکس برنده شده

    A.Off
  • AQUARIUS گفت:

    مقایسه ی زلدا با استارفیلد مثل مقایسه ی mvm با bmw هست!

  • اسپم : دوستان بازی sifu این ماه به پلی استیشن پلاس اضافه میشه چون قبلاً شایعه اومده بود الان هم ۵۰ درصد تخفیف خورده ، معمولا بازی ها بعد از تخفیف به سرویس اضافه میشن

  • واقعا هم همینطوره کاری به زلدا ندارم درش شکی نیست که پرچمدار نینتندو و شاهکاره… استارفیلد تبدیل شد جز نماد ایکس باکس مثل هیلو گرز فورزا که همچین انحصاری میخواستیم ما ایکس باکس فنا که جز پرچم دار ایکس باکس بشه هنوزم چندین انحصاری بزرگ تاپ در حال ساخته که مثل استارفیلد ایکس باکس به اوج می‌بره…واقعا تاد هاوارد بی نظیره دست مریزاد عشق منی..از همین‌ حالا منتظر ایندیانا جونز ازت هستم تاد جون..
    استارفیلد هیلو گرز فورزا ها
    Xbox 💚

    کفتر گیمینگ
  • فقط فرقش اینه که زلدا با بودجه کمتر وقت کمتر متاش میشه ۹۵ بعد استارفیلد با بودجه ۲۰۰ میلییون دلاری و با ۸ سال کار روش متاش میشه ۸۶

    A.Off
تاد هاوارد: عرضه Starfield روی ایکس باکس به مانند انتشار Zelda روی پلتفرم نینتندو است