ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا

ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین

پست گیمفا
۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا

بازار کریپتو نیز مانند بازار سهام و اوراق‌ قرضه، به داشتن نوسانات روزانه شهرت دارد. این نوسان‌ها فرصت‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران می‌توانند با بررسی و زیر نظر گرفتن آنها، حرکت بعدی بازار را پیش‌بینی کرده و با خرید و فروش به موقع ارزهای دیجیتال از این تغییرات کسب سود کنند.

کریپتو به‌عنوان یک صنعت نوپا، فرصت‌های مالی زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. جذابیت‌ این بازار توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده‌است. برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، برخورداری از دانش و اطلاعات کافی امری ضروری به نظر می‌رسد؛ در غیر این‌صورت، سرمایه‌گذار ضررهای سنگین و غیرقابل جبرانی را متحمل خواهد شد. بنابراین، دانستن انواع مختلف ابزارهای تحلیل بیت کوین و ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

افزون بر آن، کاربران می‌توانند برای تکمیل اطلاعات معاملاتی خود به پیگیری اخبار منتشر شده در حوزه رمزارز بپردازند. به این منظور می‌توان اطلاعات مورد نظر درباره بیت کوین را به صورت آنی و لحظه‌ای در بخش اخبار ارز دیجیتال صرافی او ام پی فینکس پیگیری کرد. همچنین، ضروری است که معامله‌گران تحلیل‌های منتشر شده توسط دیگر تحلیلگران فعال در این عرصه را همچون تحلیل بیت کوین امروز زیر نظر گرفته و پس از  انجام بررسی‌‌های لازم برای دارایی خود تصمیم بگیرند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین چیست؟

تجزیه و تحلیل تکنیکال بیت کوین راهکاری برای ارزیابی نوسانات فعلی بازار کریپتو و شناسایی تغییرات بازار محسوب می‌شود. این امر، به معنای درک نکات موجود در نمودارها، داده‌ها و روند بیت کوین است. به بیان ساده، سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن پایین‌ترین سطح قیمتی برای ورود به بازار و همچنین شناسایی بالاترین قیمت برای فروش و کسب سود هستند. بنابراین، درست مانند معاملات سنتی، زمان‌بندی همه چیز در معاملات بیت کوین نیز امری حیاتی به‌شمار می‌رود.

همانطور که اشاره شد، انجام یک تحلیل تکنیکال دقیق و به‌موقع در بازار بیت کوین، یکی از راه‌های شناسایی زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری یا خروج از بازار محسوب می‌شود. تحلیلی که مشخص می‌کند که «آیا ارزش بیت کوین هنوز خیلی بالاست؟» یا «آیا قیمت آن پایین‌تر خواهد آمد یا خیر.» اساسا، تحلیل تکنیکال بیت کوین مبتنی بر این ایده است که رمزارز پیشروی بازار روندهایی را طی کرده و در نهایت آن‌ها را دوباره تکرار می‌کند. هدف از تحلیل تکنیکال شناسایی این نوسانات مداوم و در نتیجه پیش‌بینی روندهای آینده بازار است؛ پیش‌بینی‌هایی که به معامله‌گران اجازه می‌دهد در زمان مناسب به خرید و فروش دارایی خود بپردازند.

اندیکاتورهای بیت کوین

ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا

با استفاده از اندیکاتورهای رمزنگاری، می‌توان تحلیل موثری از بازار بیت‌کوین انجام داد. نمودارهای کندل استیک، خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت از جمله ابزارهایی هستند که اطلاعات مفیدی را برای تحلیل بیت کوین در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

نمودارهای کندل استیک در تحلیل بیت کوین

یکی از ابزارهای مورد علاقه در میان معامله‌گران بیت کوین، نمودارهای کندل استیک هستند. این ابزارها برای به‌دست آوردن بینشی عمیق‌تر از روند کلی بازار گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسند. همانطور که می‌دانید، نمودارهای کندل استیک بالاترین و پایین‌ترین قیمت بیت کوین و همچنین قیمت باز و بسته شدن این رمزارز را در بازه زمانی انتخابی کاربر نشان می‌دهد. حتی تایم فریم این نمودار را نیز می‌توان روی ۱۰ دقیقه، ۱۲ ساعت، یک روز یا یک هفته و حتی بیشتر تنظیم کرد.

با نگاهی به این نمودار متوجه خواهید شد که بدنه کندل به رنگ سبز یا قرمز نشان داده می‌شود. رنگ بدنه سبز  نشانگر بازار صعودی و قرمز بیانگر بازار نزولی است.

سایه‌های کندل که به صورت خطوط نازکی از بدنه کندل بیرون زده‌اند، منبع اطلاعات اضافی هستند. آن‌ها قله‌ها و فرودهای بیت کوین را در بازه زمانی انتخابی نشان می‌دهند. به این ترتیب، سایه‌ها نشانگر یک نبرد بین فروشندگان و خریداران است و تلاش‌های بازار را به نمایش می‌گذارند. این نمودار یک تحلیل تکنیکال عالی از رمزارز پیشروی بازار ارائه می‌دهد. به طور کلی، بدنه یک کندل نشان‌دهنده قیمت‌های ثابت باز و بسته شدن در چارچوب زمانی مشخص است، در حالی که سایه‌ها تلاش‌های ناموفق قیمت را نشان می‌دهند.

خطوط روند در تحلیل تکنیکال BTC

تحلیل تکنیکال بیت کوین بر اساس روندهای گذشته صورت می‌گیرد و به همین دلیل، درک این تحرکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته، عملکردهای گذشته همیشه نشان‌دهنده نتایج آینده نیست. خطوط روند یکی از شفاف‌ترین شاخص‌های رمزنگاری هستند و با کشیدن یک خط که نقاط مختلف قیمت بالا و پایین را به هم متصل می‌کند، ایجاد می‌شوند. در نهایت، هرچه نقاط قیمت بیشتری را به هم متصل کنید، روند قوی‌تر و شناسایی و هدف‌گیری روندهای بالقوه آینده بازار آسان‌تر خواهد بود.

سطوح حمایت و مقاومت

سطوح حمایت و مقاومت می‌توانند شاخص‌های قدرتمندی برای ارزیابی حرکت بیت کوین و شناسایی سطوح ورود و خروج کلیدی باشند. این سطوح نشان‌دهنده نقاطی هستند که بازار در گذشته اوج و فرود داشته‌است. خطوط روند می‌توانند در تعیین اینکه آیا بیت کوین در حال رنج زدن است یا  نشانه‌هایی از روندی جهت‌دار دارد، مفید باشد. بسیاری از معامله‌گران برای شناسایی سطوحی که بیت کوین در روند خود می‌تواند به آن برسد یا به طور بالقوه یک الگوی معکوس تشکیل دهد، به سطوح فیبوناچی و حمایت و مقاومت تکیه می‌کنند.

در توضیح بیشتر باید گفت که سطوح مقاومت نقاطی هستند که قیمت‌ها به طور مکرر بعد از برخورد به آن  به عقب باز می‌گردند و سطوح حمایت جایی هستند که قیمت بیت کوین به کف رسیده‌است. اگر قیمت بیت کوین به بالاتر از سطوح مقاومت حرکت کند، نشانگر روند صعودی است. در حالی که اگر قیمت‌ به طور مداوم از سطح حمایت به سمت پایین حرکت کند، سیگنالی برای آغاز روند نزولی است.

استفاده از میانگین‌های متحرک نمایی در تحلیل بیت کوین

ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا

ابزار دیگری که برای شناسایی روندهای احتمالی بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، میانگین متحرک نمایی (EMA) است. این ابزار میانگین قیمت BTC را در یک بازه زمانی مشخص ردیابی می‌کند. هرچه بازه زمانی در نظر گرفته شده در این بررسی‌ها طولانی‌تر باشد، نوسانات روزانه در آن کمتر نمایش داده‌خواهد شد. بنابراین این ابزار پتانسیل آن را دارد که یک شاخص قوی برای تحلیل بیت کوین باشد. سرمایه‌گذاران می‌توانند میانگین‌های متحرک تحلیل BTC را برای تایم فریم‌های مختلف تنظیم کنند. شایان توجه است که برخی از دوره‌های محبوب‌ بین ۱۰ تا ۲۰۰ روزه هستند.

میانگین‌های متحرک با تقسیم تعداد نقاط داده در یک دوره انتخاب شده بر کل داده‌ها ایجاد می‌شوند. این اطلاعات به معامله‌گران سیگنال‌هایی از جهت‌گیری و روند بیت کوین ارائه می‌دهد.

در نهایت باید گفت که تحلیل تکنیکال بیت کوین اصول و قواعد خاص خود را دارد. برای تحلیل بیت کوین باید به داده‌هایی همچون حجم معاملات، قیمت فعلی دارایی، تاریخچه قیمتی و مواردی از این قبیل توجه داشت. همانطور که اشاره شد، با استفاده از  این روش تحلیلی معامله‌گران وضعیت کلی بیت کوین را ارزیابی کرده و می‌توانند در بهترین بازه قیمتی وارد بازار شوند. در مجموع، استفاده از تحلیل تکنیکال باعث افزایش تسلط سرمایه‌گذار بر بازار شده و منجر به  افزایش حاشیه سود وی خواهد شد.

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ........ گفت:

    بعنوان کسی که سه سال هست از بس تحلیل تکنیکال کردم که هیچ گیمی رو نتونستم در این سه سال اخیر بروز باشه و تهیه کنم و هیچ فیلم حدیدی ندیدم از بس غرق این کار بودم چند توصیه دارم:
    ۱. اگر یک ویدیو گیم در نظر بگیریم تریدری رو: بیت‌کوین و کریپتو کارنسی در قسمت وری وری وری هارد اون هستند. کما اینکه ترید کردن در قسمت ایزی هم می‌تونه یک شبه ورشکستت کنه
    ۲. جنبه مهارت بازار از نظر من جلوتر از جنبه دانش هست. بنظرم هرکس بتونه ۴۰۰ ساعت روی یک ارز بکتست بگیره، می‌تونه کم کم ازش درآند داشته باشه. البته ارز غیر از کریپتو کارنسی و یا طلا. چون اونها سخت هستند
    ۳. اندیکاتورها و یا روش‌های معاملاتی مثل اسلحه شما در کالاف دیوتی هستند، اگر جنگ جوی خوبی نباشی حتی باف ترین اسلحه رو بهت بدهند هم، با ندونستن گیم‌پلی (آوای کندل‌ها) شناختن مپ ( شخصیت حرکات ارز) بشدت شکست‌خواهی خورد.
    ۴. یک بازی فری فور آل رو تصور کنید که فقط ۲ نفر اول اون برنده هستند و بقیه بازنده می‌شن. آیا بنظر خودت چند صد ساعت لازمه که انقدر حرفه‌ای باشی تا توی یک بازی لیگ کالاف نفر اول و دوم باشی همیشه؟ بازار هم تقریباً همینقدر سخت هست. البته بدون در نظر گرفتن کامادیتی و یا کریپتو
    ۵. هیچ اندیکاتور جادویی وجود نخواهد داشت که تورو نجات بده. اما یک نگرش جادویی کانلاً خاص تو وجود داره که بتونه دریچه و دروازه شناخت تو به بازار مالی بشه. تازه بعد از اون کار شما آغاز خواهد شد. با شناخت بیشتر و بیشتر و بیشتر از بازار و خودتون، می‌تونید به یک تریدر تازه‌کار تبدیل بشید و همیشه به سمت بهتر شدن حرکت کنید😊

    AAACE
  • GODZILLA گفت:

    همش کلاهبرداریه وقتو پولتونو هدر ندید تو این کار

    🖤james McCaffreyDanteشبح اسپارتان
  • در مورد کریپتو که هیچ منطقی وجود نداره تحلیل تکنیکال هیچ اهمیتی نداره
    تحلیل تکنیکال فقط واسه فارکس که نهنگ ها وجود ندارند جواب گو هست

    Danteشبح اسپارتان
ابزارهای تحلیل تکنیکال بیت کوین - گیمفا