۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا

۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ

پست گیمفا
۲۰:۳۹ ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
مقایسه سامسونگ سری a و s

با خرید گوشی سامسونگ سری a همچنین سری s، قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های بازار را از آن خود می‌کنید. این گوشی‌های سامسونگ با طراحی منحصربه‌فرد و مشخصات فنی فوق العاده، به شما اجازه می‌دهند بهترین تجربه را از گوشی داشته باشید. این دو سری با هم تفاوت‌هایی دارند. در این بخش می‌خواهیم به مهترین تفاوت‌های آنها اشاره کنیم. همچنین همراه ما باشید تا تفاوت قیمت گوشی سامسونگ در هر دو سری را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی سری‌های A و S سامسونگ

ممکن است قبل از خرید گوشی‌ سامسونگ برای شما این سوالات به وجود آید که کدام سری A یا S سامسونگ را بخریم؟ یا اینکه کدام سری برای شما مناسب‌تر است؟ در این بخش به شما کمک می‌کنیم که انتخاب مطلوبی داشته باشید. این دو گوشی پس از بررسی‌های متعدد و متفاوت روانه بازار گردیدند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ سامسونگ گلکسی اس رونمایی گردید. این سری برای افرادی که به دنبال به روزترین فناوری‌ها هستند، بسیار پیشنهاد عالی خواهد بود.

منظور از گوشی سامسونگ سری a، مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بوده که توسط سامسونگ تولید شدند. اولین مدل از این سری‌ها در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ عرضه گردید که اولین نسل آنها گلکسی آلفا بودند. قیمت مقرون به صرفه، گوشی‌های با کیفیت و توانایی بالا در رفع نیاز کاربر را می‌توان از ویژگی‌های مهم این سری دانست. از موفق‌ترین تولیدات این سری در سال ۲۰۲۲ می‌توان به گوشی سامسونگ مدل ۵۲a اشاره نمود. با مشاهده ظاهری تمایز بین سری A و S سامسونگ را متوجه خواهید شد.

تفاوت‌های کلیدی سری A و S سامسونگ

با مقایسه A و S سامسونگ به عنوان کالای دیجیتال می‌توان به راحتی تفاوت‌های اصلی و کلیدی آن را متوجه شد. در ادامه مطلب به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

مقایسه طراحی سری‌های A و S سامسونگ

اصولاً سامسونگ در تولید گوشی‌های رده بالای خود علاوه بر قیمت گوشی سامسونگ، به طراحی و دیزاین آنها توجه نشان داده است. به طوری که در سری اس، ظاهری لوکس و لاکچری را به نمایش می‌گذارد. قاب پشتی این گوشی‌ها از شیشه است و صفحه نمایش آن هیچ گونه حاشیه‌ای ندارد. در حالی که در اکثر گوشی‌های سری A سامسونگ از متریال پلاستیکی در پشت گوشی استفاده می‌شود. البته این سری نسبت به سری اس، لوکسی کمتری دارند، اما از نظر وزنی سبک‌تر هستند.

مقایسه سری آ و اس سامسونگ از نظر رنگبندی

۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
رنگ‌بندی متنوع گوشی‌های سری a سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ سری اس معمولاً دارای رنگ‌های متنوع‌تر و خاص‌تری هستند و اصولاً رنگ‌های مات، براق، رنگارنگ و حتی دو رنگی را شامل می‌شوند. درحالی‌که رنگ بندی گوشی‌های سری آ محدودتر و با رنگ‌های متداول‌تر و ساده‌تر هستند. در این سری بیشتر رنگ‌های یک دست و مات مانند مشکی، سفید، آبی، قرمز و نقره‌ای عرضه می‌شوند. به همین خاطر شاهد تفاوت قیمت گوشی سامسونگ در سری آ و اس هستیم.

مقایسه قیمت سری‌های A و S سامسونگ

یکی از بزرگترین تفاوت‌های سری آ و اس سامسونگ را می‌توان قیمت آن دانست. با تمام تفاسیر، قیمت گوشی سامسونگ سری S بالاتر از سامسونگ سری a است. به طوری که قیمت مدل‌های جدید سری a سامسونگ در محدوده ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار گزارش شده و مدل‌های قدیمی‌تر یا ارزان‌تر حتی ممکن است زیر ۲۰۰ دلار هم قیمت داشته باشند. در حالی که گران قیمت‌ترین سری اس معمولاً بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در مدل‌های جدید یافت می‌شود. ممکن است مدل‌های قدیمی‌تر در محدوده ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار هم قرار داشته باشند.

تفاوت سری اس و آ سامسونگ از نظر لوازم جانبی

گوشی‌های سری اس و آی سامسونگ از نظر موارد زیر در لوازم جانبی تفاوت‌هایی با هم دارند:

  • کیفیت لوازم جانبی
  • گزینه‌های طراحی
  • لوازم جانبی تخصصی
  • سازگاری با دیگر محصولات

تفاوت عملکرد باتری در گوشی‌های سری A و S سامسونگ

در مقایسه عمر باتری سری‌های A و S سامسونگ می‌توان گفت که عمر باتری گوشی‌های سری A سامسونگ فوق‌العاده بوده و باتری‌های قوی‎ای در این سری به کار گرفته شده است. علاوه بر شارژدهی بسیار مطلوب، تا مدت زمان طولانی می‌توانید از آن بهره ببرید. نکته جالب توجه آنکه باتری‌های سامسونگ سری a از نظر پردازنده و پیشرفت، در پله‌ای پایین‌تر از سامسونگ سری s هستند. چراکه عمر باتری گوشی‌های سری S سامسونگ بسیار بیشتر خواهد بود.

تفاوت گوشی سری آ و اس سامسونگ از نظر اسپیکر

این دو سری از سامسونگ از نظر کیفیت و قدرت اسپیکرها تفاوت قابل توجهی با هم دارند که در جدول زیر به خوبی مقایسه اسپیکر هر دو سری را مشاهده می‌کنید:

سری a سامسونگسری s سامسونگ
معمولا دارای یک اسپیکر تک‌حالته در قسمت پایین گوشی هستند.اغلب مجهز به اسپیکرهای استریو یا چندحالته در بالا و پایین هستند.
اسپیکرهای کوچک و با قدرت خروجی محدوداسپیکرهای بزرگتر با قدرت خروجی و دریفت بیشتر
کیفیت صدای متوسط و گاهی بی‌جانهمکاری با شرکت‌های صوتی مانند هارمن یا ایدس برای کیفیت بهتر بهتر
فاقد اسپیکرهای استریو یا هارمن/ایدس (Harman/AKG)صدای فراگیر و غنی با بم‌های محکم‌تر
صدای بلندگو در محیط‌های پر سر و صدا ممکن است ناچیز باشد.صدای بلندتر و واضح‌تر، مناسب برای پخش موسیقی و تماشای ویدیو.

تفاوت در دوربین عکس و فیلمبرداری

دوربین گوشی‌های سری S سامسونگ لنزهایی با کیفیت عالی دارند که یک تجربه عکاسی شگفت‌انگیز را به کاربر ارائه می‌دهد. دلیل وجود کیفیت بالا در عکس‌های طبیعی، سنسورهای توسعه یافته در دوربین‌های این سری است. البته از کیفیت دوربین سامسونگ سری a هم نمی‌توان غافل شد. چراکه در جدیدترین‌های این سری، عکس‌هایی با کیفیتِ گوشی‌های پرچمدار به کاربر ارائه می‌دهد. در هر حال قابلیت پردازش سری اس سامسونگ از سری a جلوتر است.

۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
تفاوت تعداد لنز دوربین گوشی سری a و s سامسونگ

مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ سری a و s

قطعا با مقایسه مشخصات فنی سری‌های A و S سامسونگ پی به کیفیت و تفاوت نمایشگر آنها خواهید برد. اولین تفاوت نمایشگر گوشی‌ سری اس سامسونگ با سری آ، روشنایی بسیار بالای آن است. به طوری که در زیر نور خورشید به راحتی می‌توان تمام تصاویر را مشاهده کرد. همچنین نمایشگرهای سری اس دارای قابلیت ضد خش و ضد آب هستند. هرچند که نرخ تازه‌سازی یا فریم ریت در سری آ سامسونگ بالاتر از سری اس است، اما نمایشگرهای سری اس کیفیت فوق العاده‌تری را عرضه می‌کنند.

تفاوت سری آ و اس سامسونگ از نظر نرم‌افزار

از نظر نرم‌افزار باید گفت به‌روزرسانی سیستم عامل اس حدود ۴ سال است. در حالی که به‌روزرسانی‌ها در سری آ به مدت دو تا سه سال خواهد بود. هر دو سری از رابط کاربری وان یو آی بهره می‌برند، اما سری اس دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتر و پیشرفته‌تری است. سری آ گاهی ممکن است در اجرای برخی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین با مشکلاتی مواجه گردد.

تفاوت سری آ و اس سامسونگ از نظر امنیت

سامسونگ سری a و سری اس هر دو در زمینه امنیت دارای ویژگی‌های مثبتی هستند، اما در برخی جنبه‌ها تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. گوشی‌های سری اس معمولاً از سخت‌افزار امنیتی قوی‌تری مانند تراشه امنیتی اختصاصی برخوردار است. همچنین سنسورهای اثر انگشت در سری اس، معمولاً پیشرفته‌تر و دقیق‌تر هستند. گوشی‌های سری اس از رمزگذاری داده‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند. با این حال سری a نیز از امنیت مناسبی برخوردار است.

خرید گوشی‌های سری a و s سامسونگ از فروشگاه‌های معتبر

پس از مقایسه و بررسی تفاوت میان گوشی‌های سری آ و اس سامسونگ، اگر همچنان قصد خرید آنها را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری اقدام به خرید نمایید. یکی از فروشگاه های آنلاین و معتبر، پلتفرم فروشگاهی پیندو است. هدف اصلی این پلتفرم آن است که مردم بتوانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمتِ کف بازار به صورت آنلاین خریداری کنند. این فروشگاه انواع محصولات اعم از کالای دیجیتال، گوشی‌های هوشمند و دیگر موارد را با دسته‌بندی‌های مخصوص در معرض نمایش قرار می‌دهد تا خریدار با صرف زمان کمتر، انتخاب بهینه‌ای داشته باشد.

یکی از مزیت‌های اصلی خرید از پلتفرم فروشگاهی پیندو، شرایط مرجوعی عالی و متناسب با نیاز خریدار خواهد بود. همچنین شرایط پرداخت امن و معتبر از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌آید. چرا که با واسطه گری میان خریدار و فروشنده، توانسته رضایت آنها را جلب کند.

کلام آخر

با توجه به تمام صحبت‌ها و توضیحات ارائه شده در قسمت پیشین، ممکن است برای شما هم این سوال ایجاد شود که در میان این دو کالای دیجیتال کدام یک به عنوان انتخاب برتر ما به شمار می‌آید؟ سری A یا S سامسونگ؟ به صورت کلی باید گفت که قدرتمند بودن سری اس به معنای ضعف در سری آ نخواهد بود. قیمت گوشی سامسونگ سری آ مقرون به صرفه بوده و افراد با طیف بودجه‌ای متنوع‌تری امکان خرید آن را دارند، درحالی‌ که سری اس کمی گران‌تر محاسبه می‌گردد.

اگر شما هم جزء عاشقان تکنولوژی هستید، خرید سامسونگ سری اس را به پیشنهاد می‌دهیم، اما به صورت کلی انتخاب هر کدام از آنها سلیقه‌ای بوده و قاعدتاً افراد متناسب با نیازِ کاربری خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

ژنرال اردک𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈ

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا
۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Unknown گفت:

    سری اس داشتم،نوت داشتم،ای هم داشتم
    همیشه نوت رو به اس ترجیح میدادم اما سامسونگ خوب کاری کرد سری نوت رو حذف کرد در واقع با اس ادغامش کرد و تمرکزش برای پرچمدارو روی یه گوشی گذاشت قلمم از نوت قرض گرفت(:

    BaBa WossKingsbounty
  • 30nabhl گفت:

    سری اس برا اونایی که میخوان پول زیاد بدن و آش بخورن
    پردازنده قوی صفحه نمایش ۲کی دوربین خفن
    سری آ برا اونایی که میخوان با مول کمتری گوشی خوبی داشته باشن البته حداقل سری ۳۰ و بالاتر

    سامسونگ درسته از شیائومی گرونه ولی رابط کاربریش عالیه

    گوشب قبلی من نوت ۵بود متاسفانه اگزینوس بود و باتریش داغ میکرد وگرنه عااااالی بود از هر لحاظ عاشقش بودم
    الان s20fe دارم ازش راضی ام خیلی خوبه (سری اس دیگه از ما گذشت🥲) این اسنپدراگونه مشکل باتری هم نداره

    BaBa Woss
  • Kingsbounty گفت:

    سری sخیلی بهتره. مثلا s21feحدود قیمت a73بود ولی s21feخیلی از a73 بهتر بود.

۱۰تا از مهمترین تفاوت‌های سری‌های A و S سامسونگ - گیمفا