فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا

فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت

علیرضا محمدی
۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا

ناشر مجموعه‌ی Metal Gear همچنین تایید می‌کند که این سری در کل بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد برای کونامی (Konami) به همراه داشته است.

آخرین نسخه اصلی این فرانچایز، Metal Gear Survive در سال ۲۰۱۸ بود که اگر می‌خواهید وجود آن را کاملاً نادیده بگیرید، باید به Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ برگردید. علی‌رغم اینکه کونامی با این مجموعه مانند یک فرزند ناتنی رفتار می‌کند، اما این سری موفق به جذب سهم خوبی از آمار جدید فروش شرکت شده است.

کونامی در به‌روزرسانی وبسایت خود تأیید کرده که تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲)، سری Metal Gear از زمان عرضه خود در بیش از سه و نیم دهه پیش، از فروش تجمعی بیش از ۶۰ میلیون واحد در سراسر جهان و در تمام پلتفرم‌ها پیشی گرفته و بیشتر از ۱ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است.

اعداد و ارقام مذکور شامل تمام عناوین اصلی و اسپین‌آف‌ها می‌شود. فروش این سری در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) به ۵۹.۸ میلیون واحد رسیده بود و این یعنی در طول سه ماهه گذشته، ۲۰۰ هزار واحد دیگر فروخته است.

مطمئناً فروش Metal Gear در ماه‌های آینده با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد، زیرا دو بازی جدید و مهم به نام‌های Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 (که در ماه اکتبر (مهر ماه) عرضه می شود) و Metal Gear Solid Delta: Snake Eater (که هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد) در راه هستند.

همچنین به نظر می‌رسد که عنوان Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 2 نیز در دست توسعه باشد، هرچند که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: GamingBolt

milad sared-eyed Banished KnightDARKSIRENmeysambRichmanققنوس آسمانParsaسبحان کورلئونهپیشنروKratos˝Kian𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥MA12WalleR MaNv-alkalinelastofusLerox𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Lonesome guyهادی صفائیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا
فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این ریمیک نسخه ۳ اگه به معنای واقعی خوب باشه مثل ریمیک رزیدنت ۲و۴ قشنگ بالا ده میلیون میفروشه

    DARKSIRENOda nobunagaJohnny joestarvenom snake1374ParsaDark Fantasyسبحان کورلئونهپیشنروKratosWalleR MaNmore
  • From Ashes گفت:

    نسخه سومش شاهکار زمان خودش بود

    A C Evenom snake1374Parsaسبحان کورلئونهپیشنروSoosmar (بازنشسته)KratosWalleR MaNS Ghost of Sparta𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻more
  • Emmat گفت:

    گناهان پدر ، اگر کونامی بجای اون بازی های موبایل لعنتی به حرف کوجیما گوش میشد الان به یکی از مهمترین کمپانی های بازیساز تبدیل میشد!

    DARKSIRENv-alkalineܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓKieblackvitto corleone𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻venom snake1374Tom
  • Xboox.hoome گفت:

    قابل توجه اون گیمرنماهای کودک سال که کوجیما رو مسخره میکنن، البته نود درصد اینا سیب زمینی فن هستن

    WalleR MaNhalkerگکو پلنگی (دکتر گیمفا)v-alkalineܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓمهرانsilent-manMasuod EnayatiDesert Kingvenom snake1374more
  • ........ گفت:

    در مورد فنتوم پین نظرات بسیاری وجود داره‌، اما اگر نظر بسیار شخصی من رو بپرسید: هرگز متال‌گیرهای قبل از اون رو قسمت نشد تجربه کنم. همین ممکنه یک چیزی باشه که من سنگ عیاری دستم نباشه که چقدر با نسخه‌های قبلی متفاوت/شبیه یا در قبال نسخ قبلی وفادار/غیر‌وفادار هست. اما تا وقتی که من متال‌گیر رو تجربه کردم، چیزی جز لذت خالص از بازی نبردم و فکر می‌کنم در این مهم‌ترین چیز درباره ویدیو گیم هست.

    venom snake1374Dark Fantasyسبحان کورلئونهپیشنروKratos𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝WalleR MaNpacman remastered𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
    • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
      خیل عظیمی از Gamerها همچون حضرتعالی، بنا به دلایلی از تجربه نسخ کلاسیک سری MG محروم بوده‌اند. با این حال چندین و چند تفاوت بین نسخ کلاسیک و دو نسخه Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain وجود دارد که البته بایستی اذعان کرد این تفاوت‌ها بسیار مهم نیز می‌باشند. برخی از مهم‌ترین ایشان از دیدگاه بنده به شرح زیر می‌باشد:
      ۱ – طراحی Level در آثار کلاسیک به صورت کاملاً خطی و با تکیه بر روایت محیطی و مستقیم می‌باشد. برخلاف دو نسخه اخیر. (از Metal Gear Survive فاکتور بگیرید)
      ۲ – دوربین در آثار کلاسیک به صورت ثابت و در اختیار کارگردان اثر بود. با این حال این مهم در مورد اثر Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots دچار تغییرات بنیادین گردید اما در برخی از موارد همچنان دوربین در اختیار کارگردان قرار داشت. (به لطف عنوان Splinter Cell) شنیده‌ها حاکی است این عنوان (Splinter Cell) خلق شد تا با MG به رقابت بپردازد.
      ۳ – تمامی روایات و وقایع MG همگی به بعد از اثر Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مربوط هستند.
      و اما بشنوید نظر شخصی بنده را
      Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ایرادات بنیادین در طراحی مرحله داشته که با اندک توضیح اینجانب به راحتی متوجه آن‌ها خواهید شد. اولین نکته تکرار چندین و چند باره یک وظیفه (Task) در یک مکان مشخص. (این موضوع در دراز مدت با توجه به ماهیت اثر چندان جالب نخواهد بود) دومین نکته نیز به ماهیت وظایف محول شده به شما بر می‌گردد. ما همیشه از Ubi و زیرمجموعه‌های ایشان گله‌مندیم که چرا ماهیت مراحل فرعی از ابتدا تا انتها دست نخورده و ثابت هستند با این حال Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک مثال بسیار مناسب برای این موضوع می‌باشد. و در نهایت جهان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به شدت خالی است و عملاً سرگرم کننده نیست و حس کاوش شما را آن چنان که باید بر نمی‌انگیزاند.
      موردی که برای من بسیار آزار دهنده بود و البته که ارتباطی با طراحی مراحل ندارد، ناقص بودن اثر به لحاظ روایی است. احتمالاً حضرتعالی نیز متوجه این مهم شده‌اید. بنا به دلایلی که همه ما می‌دانیم شما با یک روایت ناقص طرف هستید.
      فرموده‌اید چقدر به نسخ قبل وفادار است بایستی گفت، شما در مورد اثری صحبت می‌کنید که خالق آن Hideo Kojima افسانه‌ای است (امیدوارم جناب آقای زاهدی عزیز این توصیف بنده را ندیده باشند). جهان MG همچون یک ریسمان است و هر یک از نسخ آن به مانند یک نگین با ارزش بر روی آن همچون یک تسبیح.
      مهم‌ترین پیام MG که البته منجر به معرفی و همه‌گیری سبک Stealth گردید (بر خلاف تصور عموم، لازم است بیان شود که MG خالق سبک مخفی‌کاری نیست) صلح و باارزش بودن جان یک انسان است. شما بنا به دلایلی که Hideo Kojima تعریف کرده نبایست هیچ شخصی در بازی (حتی دشمنانتان) را از پای در بیاورید با این‌که می‌توانید این کار را انجام دهید، که این کار تبعات داشته و باید با تبعاتش رو به رو شوید. این یک Manifest در تمامی کارهای Hideo Kojima است.
      و در نهایت توصیه اینجانب به شما و سایر عزیزان، آثار Yoji Shinkawa را مرور و به لحاظ زیبایی شناسی در قیاس با بازی‌ها تحلیل نمایید.

      WalleR MaNMR.BADGUYAria𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Ali khorasani........
  • در محاسبه فروش تک تک و کل نسحه های سری ، کالکشن ها رو چه طوری حساب می کنن ؟
    قاعدتا باید هر کالکشن رو هم یک نسخه به فروش کل اضافه کنه ولی برای هر بازی در اون کالکشن ، یک نسخه به فروش اون بازی خاص افزوده بشه !

    مهرانXboox.hoome
  • MA12 گفت:

    تبریک به آقای کوجیما….
    بابت خلق این اثر برای گیمر ها….

    مهرانRichman𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Xboox.hoome
  • حیف این الماس خالص که دست کونامیه

    WalleR MaNTomvenom snake1374Parsaسبحان کورلئونهپیشنروarminvitto corleone𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • Kratos گفت:

    لعنت بهت کونامی ، لعنت بهت کونامی…

    DARKSIREN𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • یکیش من تو تخفیف ۸۰درصد فانتوم گرفتم از استیم ولی گیج کننده هست بازی با کلی منو شلوغ کرده کمپین اصلی مشخص نیست

    𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Xboox.hoome
  • Vic Boss گفت:

    همین الان داشتم متالگیر ۳ پلی میکردم، شاهکار دوران ، بازی با گذشت دو دهه جذاب حتی با گرافیک کهنه اش، هنر یعنی اینکه تاریخ انقضا نداشته باشه اثر، این نکته بگم که ریمیک نمیتونه جای نسخه اصلیش بگیره حتی با اگر متای بالا نود بگیره باز امضا استاد کم داره.

    Xboox.hoome
  • lie?no گفت:

    اگه کونامی این فرنچایز رو بفروشه کوجیما که با استدیو خودش بازی رو بسازه
    اون روز رو آرزو میکنم
    راستی مگه قرار نبود یه فیلم از mgs بسازن ؟کنسل شده؟

فروش فرانچایز Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه فراتر رفت - گیمفا