نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها

آرمان زرمهر
۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

در طی این مقاله به برخی از جذاب‌ترین ایستراگ‌ها و رازهای مخفی بازی‌های ابرقهرمانی خواهیم پرداخت که احتمالا از دیدتان پنهان ماندند.

آثار ابرقهرمانی همیشه جزو جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین دسته از بازی‌های ویدیویی بودند که همه‌ی ما از کودکی تا به امروز تعداد زیادی از آن‌ها را تجربه کرده و با این عناوین خاطره داریم اما با این وجود احتمال اینکه بسیاری از جزئیات کوچک یا پنهان این آثار از چشمانمان دور مانده باشند بسیار زیاد است. این بازی‌ها بعضا بسیاری از ایستراگ‌های کوچک و بزرگ را در خود جای داده‌اند که بعضا از چشم پلیرها دور مانده و شاید حتی توسط بازیکنان مشاهده یا شنیده شده‌ باشند اما به دلایل مختلف متوجه آن‌ها نشده‌اند.

از همین رو امروز تصمیم داریم دوباره سری به برخی از این بازی‌ها بزنیم و این بار کمی دقیق‌تر نگاه کنیم و ببینیم که دقیقا این تجربه‌ها چه رازهایی را در دل خود پنهان کرده‌اند.

دیالوگ‌های پنهان در ۲ X-Men Legends

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

X-Men Legends 2 در دوران خودش اثری بود که انعطاف پذیری و تنوع بسیاری را در زمینه‌ی گیم‌پلی به گیمرها ارائه می‌داد چرا که طیف گسترده‌ای از جهش یافتگان محبوب دنیای مارول در این بازی حاضر و قابل بازی بودند. همین موضوع باعث شده است که سازندگان کمی خلاقیت به خرج دهند و دیالوگ‌ها و مکالمات مخفی جالب و پر جزئیاتی را بین برخی کاراکترهای خاص تعبیه کنند.

از آن جایی که کاراکترهای قابل بازی در این تجربه بسیار زیاد است، هر کدام از مراحلی که طی می‌کنید با توجه به کاراکترهایتان تجربه‌ای خاص و متفاوت ارائه خواهد داد اما اگر به صورت تصادفی کاراکتری را در تیمتان قرار دهید که با یکی از دشمنان پیش رویتان ارتباط داشته باشد احتمال آن که شاهد یک مکالمه‌ی مخفی و اختصاصی بین این دو کاراکتر باشید بسیار بالا می‌رود.

به عنوان مثال در یکی از مراحل بازی، Deadpool به عنوان باس‌فایت جلوی شما سبز می‌شود، حال اگر شما نیز Deadpool را در تیم خود داشته باشید به جای مکالمه‌ی عادی تعیین شده، یک مکالمه‌ی اختصاصی بین این دو کاراکتر شکل خواهد گرفت که حول محور آن می‌گذرد که چهره‌ی یکدیگر برایشان آشنا است ولی نمی‌دانند قبلا همدیگر را کجا دیده‌اند! نمونه‌ی دیگری از چنین دیالوگ‌هایی بین Wolverine و Lady Deathstrike رد و بدل می‌شود.

زمانی که Spider-Man و Batman تبدیل به باس فایت شدند

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

عنوان The Revenge of Shinobi سال ۱۹۸۹ یکی از آثار به یادماندنی و محبوب کنسول Sega Genesis محسوب می‌شد که از قضا میزبان یک شخصیت غیر منتظره آن هم به عنوان باس فایت بود! در پایان مرحله‌ای که در Chinatown یا همان شهرک چینی‌ها در جریان است پلیر در مقابل یک نینجا قرار می‌گیرد که توانایی تغییر چهره دارد و انتخاب‌های او برای کسانی که می‌خواهد به آن‌ها تغییر چهره بدهد نیز بسیار عجیب و جالب است. او می‌تواند خودش را به شکل Batman و یا حتی Spider-Man در بیاورد! البته این ایستراگ در همه‌ی نسخه‌های بازی یکسان نیست و در برخی از ویرایش‌ها تغییر یافته یا حتی به کلی حذف شده است.

چیزی که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردم مربوط به نسخه‌ی ۱.۰۰ بازی بود اما پس از آن طی ویرایش ۱.۰۱ به کلی سناریوی نینجای تغییر شکل دهنده حذف شد و حالا به راستی شما در مقابل Spider-Man واقعی می‌جنگیدید و پس از آن که میزان مشخصی آسیب به او وارد می‌کردید، از صحنه خارج و Batman وارد مبارزه می‌شد! این مسئله به شکلی بود که حدودا یک سال بعد و در سال ۱۹۹۰ طی ویرایش ۱.۰۲ بازی، سگا به طور رسمی لایسنس Spider-Man را در اختیار گرفت و حتی در ابتدای بازی نیز نوشته‌ای مبنی بر این موضوع قرار داد.

متاسفانه طی عرضه‌ی دوباره‌ی این بازی روی Virtual Console نینتندو و همچنین نسخه‌ی عرضه شده روی Xbox Live و Playstation Network در سال ۲۰۱۲ به دلیل آن که لایسنس کاراکتر Spider-Man دیگر معتبر نبود برای رعایت قانون کپی رایت، سگا ظاهر این ابرقهرمان را با یک پوسته‌ی صورتی رنگ پوشاند و این درحالی بود که این باس همچنان حرکات خود را حفظ کرده و در واقع مانند یک مردعنکبوتی صورتی جلوه می‌کرد!

تماس تلفنی Deadpool با Nolan North

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

در چند سال اخیر به لطف فیلم‌های Deadpool با نقش آفرینی Ryan Reynolds این ضدقهرمان دوست‌داشتنی و شوخ طبع بسیار بیشتر نزد عموم مردم مطرح و بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. اما اگر به یاد داشته باشید پیش از آن که اصلا فیلمی از این کاراکتر در کار باشد، او چندین بار در بازی‌های ویدیویی مختلف حضور پیدا کرد و حتی در سال ۲۰۱۳ یک عنوان اختصاصی دریافت کرد که به نظر من یکی از از آثاری است که به آن توجه‌ای که لایقش بود دست پیدا نکرد و امروزه حتی برخی به کلی آن را فراموش کرده‌اند؛ شاید اگر این عنوان پس از اکران فیلم Deadpool عرضه می‌شد بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

به هر جهت بازی Deadpool مدت‌هاست که از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شده است اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که آن را تجربه کردید به خوبی به یاد می‌آورید که یکی از خصوصیات بزرگ این بازی وجود کمئوهای متعدد و جذاب در آن بود و در این بین یک ایستراگ بسیار جالب نیز وجود داشت. امکان ندارد طرفدار بازی‌های ویدیویی باشید و Nolan North را نشناسید؛ از نقش آفرینی‌های نمادین او می‌توان به کاراکترهای Nathan Drake، Desmond Miles و حتی Penguin یاد کرد و حالا او در هسته‌ی این ایستراگ جای گرفته است.

در ابتدای این تجربه پیش از آن که Deadpool خانه‌اش را ترک کند، بازی به شما اجازه می‌دهد در محیط خانه بگردید و با بخش‌ها و وسایل مختلف تعامل برقرار کنید، یکی از این وسایل تلفن خانه بود. با استفاده از تلفن شما می‌توانید با صداگذار Deadpool یعنی Nolan North تماس بگیرید و شاهد مکالمه‌ی بین آن‌ها باشید. طی این مکالمه‌ی جالب، Deadpool از Nolan می‌خواهد که در بازی جدیدش صداگذاری او را برعهده بگیرد و Nolan نیز نظرش را در این باره با او به اشتراک می‌گذارد.

Harleen هنوز بخشی از وجود Harley Quinn است

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

Batman Arkham Knight یک اثر عالی و یک پایان بسیار مطلوب نه تنها برای کاراکتر Batman در این دنیا، بلکه برای تمامی شخصیت‌هایی بود که برای سالیان سال ما را در عناوین مختلف Arkham همراهی کردند. از Red Hood و Batgirl گرفته تا Robin و Knightwing همگی محتوای اضافه‌ای دریافت کردند که به طور اختصاصی به آن‌ها می‌پرداخت و عمق بیشتری به خاندان خفاشی می‌بخشید اما در این بین یک محتوای اضافه‌ی دیگر نیز عرضه شد و آن هم متعلق به کاراکتر Harley Quinn بود.

این محتوای داستانی که در واقع پیش از داستان اصلی بازی در جریان است، Harley را در شهر Blüdhaven به تصویر می‌کشد که در تلاش است Poison Ivy را از اداره‌ی پلیس نجات دهد تا بتواند به Scarecrow در راستای از بین بردن Batman کمک کند. طی این DLC شخصیت Harley Quinn از قابلیتی به نام Psychosis Mode برخوردار است که عملکردی مشابه به Detective Mode بتمن در بازی اصلی دارد.

یکی از جزئیات مخفی و بسیار جذاب این DLC آن است که اگر برای مدت زمان زیادی در حالت Psychosis باقی بمانید مکالمات Harley را با شخصیت عاقل گذشته‌ی خود یعنی Harleen Quinzel خواهید شنید که در آن Harleen سعی دارد Harley را از پیشروی در این مسیری که در آن قرار گرفته است منصرف کند. این مسئله نه تنها یک ایستراگ جالب است بلکه به خوبی کلنجارهای شخصیتی و روانی این کاراکتر را نیز به تصویر می‌کشد و همچنین لازم به ذکر است که دیالوگ‌های متعددی برای این مکالمات وجود دارد که باعث پویاتر جلوه کردن آن‌ها نیز می‌شود.

Venom و پسرک بادکنک به دست

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

اگر نسخه‌ی PlayStation 2 عنوان Spider-Man 2 را تجربه کرده باشید احتمالا به یاد دارید که در بخشی از بازی با پسر بچه‌ای روبه‌رو می‌شوید که بادکنکش را از دست داده است و حالا شما به عنوان مردعنکبوتی دوست‌داشتنی و قهرمان مردم باید جنگ با جرم و جنایت را کنار گذاشته و روی ساختمان‌ها به دنبال بادکنک این پسر بچه بگردید. شاید با خودتان بگویید می‌توانیم به این هدف فرعی بی‌اعتنایی کنیم و به ادامه‌ی بازی بپردازیم اما مشکل دقیقا همینجاست!

زمانی که وارد این مرحله‌ی فرعی می‌شوید صدای گریه و فریادهای این پسر بچه هر کجا که بروید به دنبالتان آمده و شما را تا مرز دیوانگی می‌کشاند به طوری که دلتان می‌خواد گوش‌هایتان را از جا بکنید و یا به کلی اسپیکرهای تلویزیون خود را از جا در بیاورید! با توجه به این توصیفات فکر می‌کنم متوجه شده باشید که طرفداران و پلیرهای این اثر آن چنان دل خوشی از این پسر بچه‌ی اعصاب خورد کن نداشتند و جالبی مطلب اینجاست که استودیوی Treyarch، سازنده‌ی بازی کاملا متوجه این مسئله بود و در عنوان بعدی خود یعنی Ultimate Spider-Man به طور مستقیم پاسخ طرفداران را داد اما با یک پیچش عجیب!

همانطور که می‌دانید بازی Ultimate Spider-Man به شما اجازه می‌داد علاوه بر Spider-Man در نقش Venom نیز بازی کنید و اینجاست که این ایستراگ جالب به چشم می‌آید. در نقش Venom در بخشی از بازی شما با یک هدف فرعی روبه‌رو می‌شوید که از شما می‌خواهد یک پسر بادکنک به دست را بخورید! بله درست متوجه شدید، سازندگان اجازه دادند تلافی آن همه داد و فریاد اعصاب خورد کن را با خوردن او در نقش Venom در بیاورید. لازم به ذکر است که این پسر بچه آن قدر پس از نسخه‌ی دوم در بین طرفداران مورد توجه قرار گرفت که حتی روی یکی از پوسترهای Ultimate Spider-Man نیز حضور دارد!

فرار از زندان در هالووین

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

یکی از خصوصیات بسیار برجسته‌ی عنوان Batman Arkham Knight آن بود که سازندگان بیش از هر نسخه‌ی دیگری دنیا و روند بازی را پویا و پر جزئیات طراحی کرده بودند و به لطف این انعطاف پذیری و پویایی اتفاقات زیادی در طی تجربه‌ی این اثر در دنیای آن در حال رخ دادن است و یکی از این اتفاقات پرواز Man-Bat بر فراز شهر گاتهام است.

روند درگیری و گرفتار کردن Langstorm کمی زمان بر است اما وقتی که پلیر موفق به گرفتار کردنش می‌شود، او را به اداره‌ی پلیش گاتهام منتقل کرده و در یک سلول ویژه شیشه‌ای زندانی می‌کند و این مسئله باعث می‌شود حالا پلیر بتواند یک ایستراگ جالب را فعال کند. برای فعال‌سازی این ایستراگ پس از دستگیری و زندانی کردن Kirk Langstorm باید از بازی خارج شوید، تاریخ کنسول یا کامپیوتر خود را به هالووین تغییر داده و دوباره بازی را باز کنید.

حال اگر به اداره‌ی پلیس بازگردید و به سلول Kirk سر بزنید مشاهده می‌کنید که شیشه‌ی آن شکسته و Man-Bat نیز از آن جا فرار کرده است. یکی از جزئیات جالب این ایستراگ آن است که مکالماتی بین Batman و پلیسی که در حال بررسی سلول است در رابطه با فرار Kirk صورت می‌گیرد و در نهایت پلیس مذکور هالووین را به شما تبریک می‌گوید!

البته بد نیست اشاره کنم که این روش برای فعال‌سازی این ایستراگ برای دسترسی سریع به آن است وگرنه جذابیت اصلی این راز مخفی آن است که به راستی پس از مدت‌ها در هالووین به سراغ تجربه‌ی دوباره‌ی Batman Arkham Knight بروید و با چنین چیزی روبه‌رو شوید که به راستی خلاقیت تیم Rocksteady را نشان می‌دهد.

DR. Freeman در عنوان The Punisher

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

بازی The Punisher همچنان تا همین امروز نیز یکی از آثار آندرریتد ابرقهرمانی محسوب می‌شود که بسیاری از آن با خاطرات خوبی یاد کرده و امیدوارند روزی شاهد عرضه‌ی یک تجربه‌ی تعاملی تازه با حضور این ضدقهرمان باشند. دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند این بازی به خوبی در خاطرات دوست‌داران عناوین ابرقهرمانی باقی بماند؛ از گیم‌پلی خشن و خاص آن گرفته تا حضور کاراکترهایی از جمله Iron Man و Daredevil در آن.

حال جالب است بدانید که حضور Iron Man در این بازی باعث شد محیط مناسبی فراهم آید تا سازندگان بتوانند یک ایستراگ هوشمندانه را در بازی تعبیه کنند که اگر به خوبی دقت نکنید به سادگی از آن عبور کرده و متوجه‌اش نخواهید شد. شخصا در اولین دور تجربه‌ی این بازی اصلا متوجه این ایستراگ نشدم و سال‌ها بعد متوجه شدم که چنین رازی در این بازی نهفته بود.

در بخشی از مرحله‌ای که در برج استارک در جریان است شما در حال دنبال کردن یک راهنما هستید که بخش‌های مختلف این برج را نشان داده و آن‌ها را معرفی می‌کند. زمانی که به بخش آزمایشی R&D می‌رسید دو دانشمند را مشاهده می‌کنید که در حال کار کردن با یک وسیله‌ی پرتال مانند هستند و در همین حین ناگهان ساختمان شروع به لرزش می‌کند و آژیرها به صدا در می‌آیند؛ در این لحظه اگر با دقت به دیالوگ بین دو دانشمند توجه کنید متوجه می‌شوید که نام یکی از آن‌ها DR. Freeman است!

دانشمند دوم خطاب به Freeman می‌پرسد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و او پاسخ می‌دهد که احتمالا به لطف کوانتوم فیزیک دروازه‌ای به بعد دیگری بازخواهد شد و در اینجاست که دانشمند دوم با هیجان از او راجع به بیگانگانی که در آن بعد هستند سوال می‌پرسد! این ایستراگ نه تنها یک ادای احترام جالب به کاراکتر DR. Freeman از عنوان Half-Life است بلکه آن قدر هوشمندانه در بازی قرار گرفته است که اگر دقت نکنید به راحتی آن را از دست خواهید داد.

سخن پایانی

بازی‌های ابرقهرمانی پتانسیل بالایی برای جای دادن ایستراگ‌های خلاقانه و جالب در خود دارند، حال گاه ممکن است این رازهای مخفی کمیک بوک محور باشند و گاه ممکن است از آی‌پی‌های گیمینگ یا سینمایی دیگر به دنیای این بازی‌ها پا بگذارند.

به نظر شما کدام یک از ایستراگ‌های نام برده شده جالب‌تر و خلاقانه‌تر بود؟ همچنین لازم به ذکر است که از آن جایی که موارد بیشماری دیگر از این دست رازها در بازی‌های ابرقهرمانی وجود دارند، در اینجا شما هستید که می‌توانید ایستراگ‌ها و رازهای جالبی که در دیگر آثار ابرقهرمانی کشف کردید را با من و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

متأثر گشتهمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)lul-bookAmir Hossein006Pro gamerImmortal SpartanunitedDanialRanjbarzadehDARKSIRENriversideLeroxmrStar Lord𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻bijan jokerThe last Elden ringThe great🤘Mohsenj74cactusRebel2292more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا
نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به عناوین ابرقهرمانی و ایستراگ‌های جذاب آن‌ها - گیمفا