بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

پس از مشاهده بدترین آثار ساخته شده از استودیو پیکسار طبق امتیازبندی وبسایت IMDB حال نوبت به بهترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط آن‌ها رسیده است.

در روز ۵ شنبه با مقاله‌ای تحت عنوان بدترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb به سراغ بررسی آثاری از این استودیو محبوب سینما رفتیم تا در کنار یکدیگر ساخته‌های آن‌ها را طبق امتیازبندی وبسایت IMDB بررسی کرده و ببینیم که کدام یک از ساخته‌های آن‌ها چندان باب میل مخاطب عام واقع نشده است. آثاری که برخی از آن‌ها باعث تعجب شما شده و چندان با امتیازات ثبت شده موافق نبودید.

حال نوبت به بهترین آثار ساخته شده از استدیو پیکسار طبق امتیاز IMDB رسیده تا ببینیم که طی دهه‌های گذشته کدام یک از انیمیشن‌های ساخته شده توسط زیرمجموعه دیزنی باب میل مخاطب عام واقع شده و امتیازات به مراتب بهتری را دریافت کرده است. آثاری که قطعاً هر یک از ما خاطرات بسیاری با آن‌ها داشته‌ایم و فارغ از بحث امتیازبندی، لحظاتی فراموش نشدنی را با وقایع و شخصیت‌های پیکسار سپری کردیم. پس در ادامه این مقاله جذاب و نوستالژی با ما همراه باشید.

انیمیشن The Incredibles 2 (شگفت‌انگیزان ۲) با امتیاز ۷.۶

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

زمانی که بین دنباله یک انیمیشن با اثر اصلی ۱۴ سال فاصله قرار بگیرد، انتظارات به حدی نسبت به آن افزایش پیدا می‌کند که به راحتی می‌تواند شکستش را در پی داشته باشد. مسئله‌ای که بر دوش The Incredibles 2 سنگینی می‌کرد.

این انیمیشن ما را باری دیگر با خانواده ابرقهرمانی جذاب و دوست‌داشتنی روبرو می‌کند که همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با قدرت‌های خود بوده و زندگی عادی‌شان به سبب برخورداری از چنین توانایی‌های با مشکلات بسیاری مواجه شده است. برَد بِرد موفق شده تا همچنان لحن کمدی و سرگرم کننده پروژه نخست را در The Incredibles 2 حفظ کرده و در عین حال پیشرفت صنعت انیمیشن را چه در بحث جلوه‌های بصری و چه در بحث داستان‌سرایی به تصویر بکشد که نتیجه، دریافت میانگین امتیاز ۷.۶ در IMDB شده است.

انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب‌بازی ۴) با امتیاز ۷.۷

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

فرنچایز داستان اسباب‌بازی اگر که مشهورترین ساخته تاریخ دنیای انیمیشن نباشد، قطعاً جزو یکی از برترین‌ها به شمار می‌رود که مخاطبین حساسیت بسیاری نسبت به کیفیت آن داشته تا حدی که زمان معرفی Toy Story 4 با موجی از شک و تردید روبرو شدیم.

چهارمین ساخته از دنیای اسباب‌بازی‌ها در زمانی جریان دارد که وودی، باز و باقی عروسک‌های دوست داشتنی که مشغول زندگی در خانه جدیدشان هستند، با وقایعی تازه و غیرمنتظره روبرو شده که می‌تواند ماهیت آن‌ها را در خطر قرار دهد. اثری که علی‌رغم برخی از کاستی‌ها و کلیشه‌ها اما همچنان از جادوی استثنایی پیکسار بهره برده و داستانی تاثیرگذار را روایت می‌کند. Toy Story 4 با وجود آن که موجب ۲ دستگی میان طرفداران شد و زنگ خطر را برای این فرنچایز به صدا درآورد اما همچنان به سبب صداپیشگانی جذاب و روایتی تاثیرگذار با استقبال مخاطب عام مواجه شد و میانگین امتیاز ۷.۷ را در IMDB به ثبت رساند.

انیمیشن Toy Story 2 (داستان اسباب‌بازی ۲) با امتیاز ۷.۹

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

شاید برای شما جالب باشید تا بدانید که نخستین دنباله داستان اسباب‌بازی با پروسه مشقت‌بار و بسیار سختی مواجه شد تا جایی که حتی احتمال توقیف آن نیز به میان آمد. جنجالی که در نهایت به خوبی و خوشی به پایان رسید و منجر به اکران یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین ساخته‌های تاریخ این استودیو به نام Toy Story 2 شد.

این انیمیشن مقیاس کاری استودیو پیکسار را چندین و چند پله افزایش داد و مرزهای انیمیشن‌سازی در مقیاس CGI را به شکلی باورنکردنی گسترش داد. پیشرفت این دنباله تنها به حوزه فنی محدود نشد و در روایت داستان نیز شاهد تجربه به مراتب هیجان‌انگیزتری بودیم که مخاطبین سال ۱۹۹۹ میلادی را در بهت و حیرت فرو برده بود. Toy Story 2 نمونه بارز انیمیشنی است که بارها و بارها می‌تواند هم شما را خندانده و هم شما را به گریه بیندازد که نشان از عناصر منحصر به فردی دارد که در کمتر اثری می‌توان مشابه آن را پیدا کرد و این مسئله امتیاز ۷.۹ را برایش در IMDB به همراه داشته است.

انیمیشن Soul (روح) با امتیاز ۸.۰

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

پیش از آن که استودیو پیکسار با اثری همچون Lightyear (لایت‌یر) در سراشیبی سقوط قرار بگیرد و در زمانی که مردم در جریان همه‌گیری ویروس کرونا مشغول دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی بودند، Soul وارد میدان شد تا کمی آرامش را در این هرج و مرج جهانی به ارمغان بیاورد.

این انیمیشن حول محور نوازنده‌ای به نام جو گاردنر جریان داشت که همیشه آرزوی اجرای بر روی صحنه را در سر داشته و برای تحقق چنین امری با سختی‌های بسیاری در زندگی مواجه شده که در نهایت نیز برایش گران تمام می‌شود. نکته حائز اهمیت Soul درباره همزمانی آن با مقوله کرونا شد و این مسئله سبب گشت تا به لطف داستان‌سرایی ستودنی آن بتوانیم یاد بگیریم که حتی جزئی‌ترین اتفاقات زندگی نیز ارزش لذت بردن داشته و باید قدر تک تک لحظاتمان را بدانیم. روایتی بسیار تاثیرگذار که حتی در دوران قرنطینه و بیماری مخاطبین را به وجد آورد و چنین دستاوردی میانگین امتیاز ۸.۰ را در IMDB برایش به ارمغان آورد.

انیمیشن The Incredibles (شگفت‌انگیزان) با امتیاز ۸.۰

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

پیش از آن که ژانر ابرقهرمانی به مانند امروز اشباع شده و آثار مختلفی حول محور آن ساخته شود، در سال ۲۰۰۴ استودیو پیکسار داستانی خانوادگی و قابل ملموس را با The Incredibles روایت کرد.

این انیمیشن حول محور خانواده‌ای دوست داشتنی و پر سر و صدا جریان داشت که هر یک از آن‌ها از قابلیت‌های فرابشری منحصر به فردی بهره برده بود که وظیفه داشتند تا نه تنها به نجات انسان‌ها بپردازند، بلکه برخلاف آثار دنیای سینمایی مارول، به عنوان یک ابرقهرمان با مشکلات بسیاری در جامعه دست و پنجه نرم نمایند. برَد بِرد به شکلی استادانه موفق شده بود تا با The Incredibles داستان و شخصیت‌های استثنایی را در زمان خود خلق نماید که حاوی مفاهیم ارزشمندی از زندگی بود و جزییات ستدونی آن به حدی در نزد مخاطبین چشمیگر جلوه کرد که شاهد میانگین امتیاز ۸.۰ در IMDDB بوده‌ایم.

انیمیشن Inside Out (درون و بیرون) با امتیاز ۸.۱

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

به جرأت می‌توان گفت که استودیو پیکسار در سال ۲۰۱۵ میلادی با Inside Out درون احساسات هر یک از ما را به حدی شگفت‌انگیز مورد کنکاش قرار داد که شاید حتی از هر روان‌شناس و پزشکی تاثیرگذارتر جلوه کرده باشد.

این انیمیشن حول محور دختری معصوم به نام رایلی جریان دارد که به سبب شغل پدرش با خانواده خود مجبور می‌شوند تا به سان فرانسیسکو نقل مکان نمایند؛ اتفاقی که روح و روان رایلی را شدیداً تحت تاثیر قرار داده و تمامی احساسات وی اعم از خشم، ترس، غم و شادی را در درون وی دگرگون می‌کند. یکی از مهمترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار با Inside Out رقم خورد که به زیبایی هر چه تمام جنبه‌های مهمی از احساسات انسان‌ها را به معرض نمایش گذاشت و نشان داد که چگونه حتی کوچکترین اتفاقات نیز می‌تواند روح و روان ما را به طرز غیرقابل جبرانی دگرگون نمایند و چنین دستاورد ارزشمندی میانگین امتیاز ۸.۱ را در IMDB رقم زد.

انیمیشن Monsters, Inc (کارخانه هیولاها) با امتیاز ۸.۱

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

به لطف دیدگاه منحصر به فرد استودیو پیکسار در به تصویر کشیدن دنیاهای خیالی و تاثیرگذار، حتی هیولاهای وحشتناک Monsters,Inc نیز دوست داشتنی و احساساتی به تصویر کشیده شده‌اند.

انیمیشنی که در دنیایی خیالی جریان داشته و روایت‌گر زندگی هیولاهای کریه و عجیب و غریبی است که به شغل ترساندن انسان‌ها مشغول هستند و هر کسی که بهتر بتواند این امر را انجام دهد، در شرکت هیولاها ترفیع کرده و پیشرفت می‌کند. Monsters,Inc مجموعه‌ای از تمام المان‌های محبوب مخاطبین عام سینما اعم از شخصیت‌های عجیب و غریب و رنگارنگ، صداپیشگی استادانه، جلوه‌های بصری چشم‌نواز و داستانی احساسی و تاثیرگذار می‌باشد که جای تعجبی هم ندارد به یکی از خاطره‌انگیزترین آثار این مدیوم بدل گشته و میانگین امتیاز ۸.۱ را در IMDB به ثبت رسانده است.

انیمیشن Ratatouille (راتاتویی) با امتیاز ۸.۱

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

برَد بِرد را می‌توان به عنوان یکی از تاثیرگذار اشخاص در استودیو پیکسار به شمار آورد که در ساخت برخی از به یاد ماندنی‌ترین آثار تاریخ این استودیو نقشی اساسی داشته که یکی از مهمترینشان Ratatouille نام دارد.

این انیمیشن به ظاهر داستان ساده و سرراستی دارد: موشی کوچک و بسیار کنجکاو که به طرز عجیبی عاشق آشپزی بوده و با وجود موانع بسیار اما برای تحقق آرزوی خود به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود تا این که در نهایت پایش به رستورانی در شهر پاریس باز می‌شود. پتن اسوالت به حدی صداپیشگی شخصیت رمی را استادانه و جاودانه محقق کرده که با یکی از بهترین شخصیت‌های تاریخ ساخته‌های پیکسار طرف هستیم که انگیزه، علاقه و آرزوهای وی را با گوشت و پوست می‌توانیم درک نماییم. پیروی از آرزوها و علایق به شیوه‌ای رویایی در انیمیشن Ratatouille به تصویر کشیده شده که امتیاز ۸.۱ را در IMDB برایش به همراه داشته است.

انیمیشن Finding Nemo (در جست جوی نمو) با امتیاز ۸.۲

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

برای مخاطبین همیشگی آثار پیکسار درک این حقیقت سخت که ۲ دهه از ماجراجویی حماسی و احساسی انیمیشن Finding Nemo گذشته است.

این انیمیشن داستان دلقک ماهی را روایت می‌کند که همسرش به شکلی دردناک با مرگ مواجه شده و تنها یادگار وی، فرزندی ماجراجو و کله‌شق می‌باشد که به طرز اتفاقی در اقیانوس گم شده و این موجود دریایی کوچک باید غیرممکن‌ها را پشت سر گذاشته تا بلکه بتواند عزیزترین فرد زندگی‌اش را پیدا نماید. Finding Nemo که جایزه بهترین انیمیشن جشنواره اسکار را از آن خود کرده است، از داستانی تاثیرگذار و احساسی حول محور ارزش خانواده بهره برده که فارغ از هر سنی می‌تواند قلب و روح شما را تحت تایر قرار دهد. اثری فراموش نشدنی که میانگین امتیاز ۸.۲ را در IMDB به خود اختصاص داده است.

انیمیشن Up (بالا) با امتیاز ۸.۳

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

اگر که سکانس آغازین عاشقانه Up شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، شاید بتوان گفت که هیچ چیزی در طول زندگی قلب و روح شما را به چالش نخواهد کشید.

انیمیشنی که حول محور پیرمردی بداخلاق جریان دارد که همسر و عشق زندگی خود را از دست داده و در افسردگی شدید، به تنها یادگار وی چنگ انداخته است؛ خانه‌ای قدیمی که دولت خواهان تخریب آن بوده و او برای نگه داشتن یادگار همسرش، به طرزی عجیب آن را به پرواز درآورده تا از شرایط به وجود آمده خود را نجات دهد. انیمیشن Up ماجراجویی پر فراز و نشیب از غم و اندوه به سمت امید و زندگی می‌باشد که می‌تواند ارزش‌های زندگی بسیاری را به ما آموزش دهد. مسئله‌ای که طرفداران بسیاری را در سراسر جهان برای خود دست و پا کرده که به لطف آن‌ها میانگین امتیاز ۸.۲ را در IMDB دریافت کرده است.

انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب‌بازی ۳) با امتیاز ۸.۳

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

مهمترین دلیلی که می‌تواند تماشای Toy Story 3 را برای هر یک از مخاطبین آثار پیکسار مخصوصاً مخطابین بالغ آن‌ها دشوار نماید، به تصویر کشیدن دل کندن از داشته‌های زمان کودکی و نوجوانی و ورود به دوران پرمشغله جوانی می‌باشد.

در انیمیشن سوم این فرنچایز پس از مشاهده دوران کودکی اندی که با اسباب‌بازی‌هایش دنیایی فانتزی را خلق کرده بود، حال باید شاهد دوران جوانی وی باشیم که به اجبار باید از خاطرات خود و هر یک از ما دست کشیده و آن‌ها را کنار بگذارد. وقایع Toy Story 3 را هر یک از ما به شیوه‌های گوناگون در زندگی خود تجربه کرده‌ایم و همین مسئله سبب شده تا سکانس جدایی اندی از اسباب‌بازی‌هایش به حدی دردآور و احساسی جلوه کند که اشک را از چشمانمان سرازیر خواهد کرد. اثری که میانگین امتیاز ۸.۳ را در IMDB به خود اختصاص داده است.

انیمیشن Toy Story (داستان اسباب‌بازی) با امتیاز ۸.۳

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

در حالی که پیکسار امروزه به شدت از دوران اوج خود فاصله گرفته اما نقطه آغازین آن‌ها که با اثر خاطره‌انگیز Toy Story شروع شد، مدیوم انیمیشن را برای همیشه دگرگون نمود.

در این انیمیشن برای نخستین‌بار با کودکی به نام اندی مواجه می‌شویم که صاحب اسباب‌بازی‌هایی جذاب و دوست‌داشتنی می‌باشد. اسباب‌بازی‌هایی که در اصل هر یک هویت مخصوص به خود را داشته و به مانند ما انسان‌ها از درک و احساس برخوردار می‌باشند. به لطف Toy Story یاد گرفتیم که چگونه به داشته‌هایمان ارزش دهیم و دوران کودکی و نوجوانی خارطه‌انگیزی را سپری نماییم که همگی به سبب خلاقیت استودیو پیکسار در خلق اثری بوده که به معنای واقعی کلمه لذت مطلق را در وجود یکایک ما شعله‌ور کرد و میانگین امتیاز ۸.۳ را در IMDB دریافت نمود.

انیمیشن Coco (کوکو) با امتیاز ۸.۴

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

در حالی که آثار بسیاری در سینما و تلویزیون حول محور مقوله مرگ و زندگی ساخته شده اما هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند همچون Coco با جادویی استثنایی این مسئله را به تصویر بکشد.

این انیمیشن حول محور میگل ۱۲ ساله جریان دارد که به طرز دیوانه‌واری عاشق موسیقی بوده و این مسئله او را با وقایع شوکه‌کننده و ناگهانی مواجه می‌کند که موجب می‌شود تا پا به دنیای مردگان گذاشته و با اجداد خود ملاقات نماید. اگر که جلوه‌های بصری و موسیقی‌های بی‌نظیر و تکرار نشدنی Coco را نادیده بگیریم که به زیبایی هر چه تمام فرهنگ کشور مکزیک را به معرض نمایش می‌گذارد، با روایتی احساسی و شخصیت‌هایی قابل درک مواجه می‌شویم که دیدگاه ما را نسبت به مقوله مرگ و زندگی به چالش خواهد کشید. انیمیشنی که میانگین امتیاز ۸.۴ را درIMDB دریافت کرده و به هنگام تماشای آن از داشتن دستمال کاغذی در کنار خود اطمینان حاصل نمایید.

انیمیشن Wall-E (والی-ئی) با امتیاز ۸.۴

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

در پایان مقاله‌ای ۲ قسمتی که بخش نخست آن حسابی با نظرات جنجالی مواجه شد، در نهایت می‌رسیم به بهترین ساخته استودیو پیکسار از منظر امتیازبندی وبسایت IMDB که میانگین امتیاز ۸.۴ را به خود اختصاص داده است.

این انیمیشن در آینده‌ای بسیار دور جریان دارد؛ جایی که سیاره زمین دیگر مکان مناسبی برای زندگی بشریت نبوده و باقی انسان‌ها درون سفینه‌ای پیشرفته به زندگی نه چندان ارزشمندی مشغول شده‌اند. با این حال بر روی سیاره زمین شاهد رباتی تنها و دوست‌داشتنی به نام وال-ئی هستیم که وظیفه جمع کردن آشغال‌ها را بر عهده دارد. انیمیشن Wall-E که اکثریت آن بدون بر زبان آوردن حتی یک دیالوگ دنبال می‌شود، مفهوم عشق و تنهایی را به زیبایی هر چه تمام به تصویر کشیده و در نیمه دوم خود المان‌های ماجراجویی و علمی تخیلی را نیز استادانه وارد داستان می‌کند. با قاطعیت می‌توان گفت که از ساخته تکرار نشدنی پیکسار به نام Wall-E می‌توان به عنوان نهایت کمال ژانر انیمیشن در تاریخ سینما یاد کرد که موفقیت‌های بی‌شماری را در زمان اکران خود به دست آورد و با گذشت ۱۵ سال حتی ذره‌ای از تازگی و ارزش آن کاسته نشده است.


آیا با امتیازبندی وبسایت IMDB حول محور آثار تاریخ استدیو پیکسار موافق هستید؟ به نظر شما بهترین اثر ساخته شده توسط این استودیو چه نام دارد؟ آیا می‌توان امیدوار بود که پیکسار روزی بتواند آثاری در حد و اندازه Wall-E و Toy Story را خلق نماید؟ آیا استودیو دیگری را در حوزه انیمیشن‌سازی می‌توان پیدا کرد که مفاهیمی در حد و اندازه آثار پیکسار را ارائه کرده باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

cactusJohn StewartOld fashion GAMERDARKSIRENmh.pred-eyed Banished KnightRezzDota2RichmanYohanaThunderDoomHaj_HosseinSina FateminezhadThe greatLeroxv-alkalineKratosCharlie Chaplin77Mahanmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین ساخته‌های تاریخ استودیو پیکسار طبق امتیاز IMDb - گیمفا