بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا

بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

از هیولای دودی تا خرس قطبی، سریال Lost پر از رازها و معماهای جالب است که بیننده‌ها را شگفت‌زده کردند.

هشدار اسپویل!

اینکه هیولای دود کیست، چگونه آن‌ها در زمان سفر کردند یا اینکه چرا برخی از بازماندگان می‌توانستند صدای ارواح را بشنوند، سال‌ها طول کشید تا طرفداران توانستند پاسخ برخی از بزرگترین رازها و معماهای سریال لاست یا گمشدگان (Lost) را پیدا کنند. سریال «لاست» یک درام علمی تخیلی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی پخش شد و داستان گروهی از بازماندگان را دنبال می‌کرد که پرواز آن‌ها از سیدنی به لس‌آنجلس در جزیره‌ای سقوط می‌کند. گرچه اولویت اصلی گروه تلاش برای خروج از جزیره بود اما به‌زودی متوجه می‌شوند که در اینجا تنها نیستند و چندین گروه متخاصم دیگر و موجودات فراطبیعی وجود دارند که سعی دارند جلوی خروج این افراد از جزیره را بگیرند.

در حالی که این سریال پر از سکانس‌های اکشن محور و پیچش‌های شوکه‌کننده بود، درام تأمل‌برانگیز و رازهای پیچیده و جذاب به جذب مخاطب بسیار کمک کردند و بیننده را مشتاق قسمت بعدی نگه می‌داشتند. گرچه برخی از طرح‌های داستانی حل نشده باقی ماندند (به‌عنوان مثال چه اتفاقی برای مصری‌هایی افتاد که مجسمه تاورت را ساختند)، نویسندگان تمام تلاش خودشان را به کار بردند تا همه خطوط داستانی اصلی سریال را به یک نقطه پایان برسانند تا بیننده‌ها بتوانند به جواب خود برسند. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از بزرگترین معماهای سریال «لاست» و پاسخ آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱۰. هدف جزیره چیست؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

بسیاری از طرفداران سریال «لاست» بر این باور بودند که این جزیره همان برزخ است و بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ در تمام مدت مرده بودند. با این حال، همه چیز در جزیره واقعی بود و این در حالی بود که این جزیره هدف واقعاً مهمی نیز داشت. در حالی که توضیحات جیکوب درباره هدف جزیره مبهم و پر از استعاره‌های گیج‌کننده بود، او به بینندگان اطلاع داد که جزیره شیطان بزرگی را به دام انداخته است و از بشریت در برابر تاریکی آن محافظت می‌کند. اگر روزی این تاریکی به بیرون برود، آنگاه جهانی که ما می‌شناسیم دیگر وجود نخواهد داشت.

در ابتدا، برخی از افراد بر این باور بودند که منظور جیکوب از شیطان بزرگ همان هیولای دود است. با این حال، معلوم شد که جزیره در حقیقت همانند یک چوب پنبه عمل می‌کند و روی یک مخزن بسیار بزرگ از انرژی الکترومغناطیسی قرار گرفته است. اگر مقدار زیادی از این انرژی آزاد شود، پتانسیل ایجاد یک فاجعه جهانی را دارد، بنابراین، جیکوب و پیروانش راهی پیدا کردند تا آن را در مرکز جزیره حفظ کنند. اساساً، جزیره جهان را از فروپاشی در خودش نجات می‌دهد.

۹. جیکوب و برادرش بیش از ۲۰۰۰ سال سن داشتند

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

گرچه بسیاری از بهترین روابط در سریال «لاست» مبتنی بر دوستی و عشق بودند اما چندین رقابت نیز وجود داشت که توانستند در سریال برجسته باشند. یکی از همین موارد نیز مربوط به یعقوب و برادرش بود. همان‌طور که در فصل ششم قسمت ۱۵ با عنوان «آن‌سوی دریا» دیده می‌شود، جیکوب و برادرش در جزیره به دنیا آمدند و بیش از ۲۰۰۰ سال در آنجا زندگی کردند. برخلاف بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵، آن‌ها توسط مادرشان و به دور از تمدن بزرگ شدند چراکه مادرشان نمی‌خواست فرزندانش توسط بشریت (که معتقد بود شیطان هستند) فاسد شوند. او همچنین می‌خواست یکی از آن‌ها جایگزین او به‌عنوان محافظ جزیره شود.

جیکوب و برادرش در ابتدا و زمانی که بزرگ می‌شدند صمیمی بودند اما زمانی که برادر جیکوب یا مرد سیاه‌پوش متوجه شد که آن‌سوی دریا زندگی وجود دارد و می‌خواست جزیره را ترک کند، رابطه میان آن‌ها تغییر پیدا کرد. گرچه جیکوب در ابتدا در برنامه‌های برادرش دخالت نکرد اما وقتی متوجه شد که برادرش در تلافی اینکه «محافظ» شانس او برای ترک جزیره را از بین برده، او را کشته است، دیگر نمی‌توانست اجازه بدهد او جزیره را ترک کند. در حالی که مرگ «محافظ» لحظه تکان‌دهنده و شوکه‌کننده‌ای بود اما اشاراتی وجود دارد که «محافظ» از قبل این را پیش‌بینی کرده بود.

همان‌طور که مادر جیکوب بارها به او گفته بود که مرد سیاه‌پوش باید در جزیره بماند، به نظر می‌رسید که مادر آن‌ها می‌دانست که مرد سیاه‌پوش تاریکی بزرگی را درون خودش دارد که نباید آن را وارد دنیا کند. مادر آن‌ها همچنین تلاش کرد تا با نشان دادن عشق بیشتر نسبت به مرد سیاه‌پوش، او را به راه راست هدایت کند. با این حال، همان‌طور که سریال بارها نشان داده، تغییر سرنوشت پس از شروع آن غیرممکن است (به نظر می‌رسد که مادر آن‌ها سرانجام این موضوع را پذیرفته بود)؛ بنابراین، پس از اینکه مادرشان جیکوب را محافظ جدید کرد، خودش را فدا کرد تا به جیکوب نشان دهد که برادرش واقعاً چه چیزی است و چرا نباید جزیره را ترک کند.

۸. هیولای دود چگونه ایجاد شد و هدفش چیست؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

یکی از بزرگترین آنتاگونیست یا شرورهای این سریال، هیولای دود (مرد سیاه‌پوش) بود. در طول شش فصل، مرد سیاه‌پوش بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ را با تعقیب آن‌ها در جنگل، جعل هویت عزیزانشان یا حتی کشتن آن‌ها عذاب می‌داد. در حالی که بینندگان در ابتدا بر این باور بودند که هیولای مکانیکی فقط یک موجود فراطبیعی دیگر متعلق به جزیره است، در نهایت در فصل ششم، قسمت ۱۵ مشخص شد که هیولای دود زمانی برادر دوقلوی جیکوب بوده که برای مدت‌های بسیار طولانی در جزیره سکونت داشته است.

پس از اینکه جیکوب متوجه شد مرد سیاه‌پوش «محافظ» را کشته است چرا که او اجازه نداده تا جزیره را ترک کند، جیکوب برادرش را به «قلب جزیره» پرتاب می‌کند. همین نیز باعث شد تا منبع زندگی برادر جیکوب برای همیشه به جزیره گره بخورد و یک زندگی پر از بدبختی را برای مرد سیاه‌پوش به ارمغان بیاورد. تنها راه خروج مرد سیاه‌پوش از جزیره این بود که انرژی «قلب جزیره» آزاد و جزیره ویران شود. با این حال، جیکوب به‌عنوان محافظ جزیره وظیفه داشت تا جلوی این اتفاق را بگیرد و جلوی آزاد شدن این انرژی را بگیرد، کاری که اصلاً آسان نیست. این یکی از دلایلی است که باعث افزایش رقابتی تلخ بین این دو برادر شده بود.

۷. چه چیزی بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ را به جزیره آورد؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

گرچه فصل دوم سریال «لاست» نشان داد که جیکوب مسئول سقوط هواپیما نیست اما او نقش مهمی در آوردن بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ به جزیره داشت. با بدتر شدن نقشه‌های مرد سیاه‌پوش، جیکوب می‌دانست که به‌زودی می‌میرد و نیازی به جایگزین دارد؛ بنابراین، او شروع به جستجو برای پیدا کردن کاندیدهای احتمالی جانشینی کرد. با این حال، جیکوب هنگام انتخاب آن‌ها هیچ نیت بدی نداشت.

همان‌طور که در قسمت ۱۶ فصل ششم آشکار می‌شود، جیکوب به کاندیدهای باقیمانده می‌گوید که یکی از دلایل اصلی که او آن‌ها را خودش با دقت انتخاب کرده، به‌خاطر این بوده که او متوجه شده که همه آن‌ها افراد ناقصی هستند که به‌شدت به دنبال شروعی تازه در زندگی بودند. در حالی که او دوست داشت یکی از آن‌ها جایگزین وی شود اما او همچنین می‌خواست تا به آن‌ها کمک کند روی مشکلات خودشان کار کنند تا بتوانند بهبود یابند و به زندگی خود ادامه بدهند (تا جزیره نیز بتواند به آن‌ها کمک کند). جیکوب همیشه مسائل را به روش درست پیش نمی‌برد اما واضح بود که او بهترین نیت را داشته است.

۶. اعداد هارلی چه معنایی داشتند؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

 با اینکه هارلی معتقد بود اعداد بخت‌آزمایی او (۴، ۸، ۱۵، ۱۶، ۲۳، ۴۲) نفرین شده‎‌اند اما در نهایت مشخص شد که آن‌ها به هر شخصیت اصلی مرتبط هستند. این موضوع در قسمت ۱۶ فصل ششم دیده شد، زمانی که جیکوب اظهار داشت که این شماره‌ها به کاندیدهایی اختصاص داده شده‌اند که او می‌خواسته جایگزین او به‌عنوان محافظ جزیره شوند. شماره ۴ برای لاک، شماره ۸ برای هارلی، شماره ۱۵ برای سویر، شماره ۱۶ برای سید، شماره ۲۳ برای جک و شماره ۴۲ برای سان/جین بوده است. در حالی که جیکوب اظهار داشت که هر کسی می‌تواند این کار را بپذیرد اما این واقعیت که آن‌ها بیشتر هارلی را دنبال می‌کردند نشان می‌دهد که او نامزد اصلی برای جانشینی بوده است.

با این حال، این تنها معنای مهمی نبوده که نویسندگان سریال «لاست» به اعداد هارلی گره زده‌اند. علاوه بر این، آشکار شده که این اعداد به معادله والنزتی نیز مرتبط است. بر همین اساس، DHARMA Initiative شروع به تحقیق درباره این معادله می‌کنند چراکه باور داشتند این معادله می‌تواند پایان جهان را پیش‌بینی کند. به همین دلیل است که این اعداد را می‌توان در همه ایستگاه‌ها پیدا کرد و در برج رادیویی شنید.

۵. چرا خط زمانی موازی اتفاق افتاد؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

با وجود اینکه خط زمانی سریال «لاست» پر از فلش‌بک‌ها و فلش فورواردهای متعدد است و همین نیز آن را بسیار پیچیده کرده، نویسندگان در فصل ششم سریال نیز با معرفی یک خط زمانی موازی، خط داستانی سریال را بسیار پیچیده‌تر و گیج‌کننده‌تر کردند. خط زمانی موازی زمانی شکل گرفت که جولیت در قسمت پایانی فصل پنجم بمب Jughead را فعال کرد که هدفش جلوگیری از وقوع سقوط هواپیما بود. به نظر می‌رسید که نقشه جک موفقیت‌آمیز بوده و همه کسانی که در جزیره مرده بودند، دوباره زنده شدند. با این حال، این موضوع اصلاً درست نبود.

در قسمت ۱۸ فصل ششم، کریستین شپرد آشکار می‌کند که این خط زمانی موازی قلمرویی بوده که توسط بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ خلق شده است تا به آن‌ها کمک کند پس از مرگ هم دیگر را پیدا کنند. آن‌ها این واقعیت متفاوت را ایجاد کردند تا به دوستان خودشان اجازه بدهند تا برخی از مشکلاتی که در زمان زنده بودن آن‌ها را آزار می‌داده را حل کنند تا بتوانند پس از مرگ آرامش داشته باشند. از آنجایی که زمان حضور آن‌ها در جزیره زمانی است که شادترین بوده‌اند، جای تعجب ندارد که همه آن‌ها می‌خواستند تا با هم باشند.

۴. خرس قطبی چگونه در جزیره وجود داشت؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

سویر در قسمت دوم فصل اول سریال، به خرسی قطبی که در شرف حمله به چند تن از بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ بود، شلیک کرد و همین نیز این سؤال را برای مخاطبان ایجاد کرد که این حیوان چگونه در این جزیره حضور دارد، چرا که آب‌وهوای اینجا بسیار گرم است و حضور خرس قطبی در آن غیرممکن است.

مدتی طول کشید تا این معما حل شود چراکه این موجود توسط موجودات دیگری از جمله هیولای دود تحت‌الشعاع قرار گرفت اما سرانجام در فصل سوم سریال زمانی که بن فاش کرد DHARMA initiative این خرس‌های قطبی را به جزیره آورده تا روی آن‌ها آزمایش کند، پاسخ این معما داده شد. این پاسخ ساده ممکن است همه افراد را راضی نکرده باشد اما حداقل آن‌ها این معما را بی‌پاسخ رها نکردند.

۳. چرا اغلب زنان باردار در جزیره می‌میرند؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

در فصل سوم سریال «لاست»، معمای شوکه‌کننده دیگری مطرح شد؛ جولیت آشکار کرد زنانی که در جزیره باردار می‌شوند، اغلب در سه‌ماهه دوم بارداری خود می‌میرند. گرچه گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی درباره دلیل اصلی آن وجود داشت اما پاسخ این معما در فصل ششم سریال داده شد؛ در آنجا پیر چانگ فاش کرد که سطوح الکترومغناطیسی تأثیر به‌شدت مضری در مراحل اولیه بارداری دارند و در معرض قرار گرفتن آن‌ها برای مدتی طولانی کشنده است و باعث مشکلات متعدد باروری می‌شود.

در حالی که در ابتدا این انرژی محفوظ بوده و حضور در اطراف آن اصلاً خطری نداشته اما پس از اینکه DHARMA بیش از حد در این انرژی عمیق شد و جولیت نیز بمب هیدروژنی را منفجر کرد، مقادیر زیادی الکترومغناطیس منتشر شدند. با وجود اینکه DHARMA سعی داشت تا این موضوع را پنهان کند اما این انرژی همچنان به بیرون نشت می‌کرد و سیستم ایمنی ساکنان را تحت تأثیر قرار می‌داد. به همین دلیل بود که تعداد گلبول‌های سفید خون برخی از زنان باردار به‌شدت پایین بود. دلیل اینکه سان به سرنوشت سایر زنان باردار در جزیره دچار نشد این بود که او خیلی زیاد در معرض این انرژی قرار نگرفته بود.

۲. زمزمه‌های داخل جنگل چه بودند؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

در حالی که زمزمه‌های داخل جنگل سطحی از ترس و وحشت را به سریال اضافه کردند اما نویسندگان سریال به‌زودی فاش کردند این زمزمه‌ها برای داستان حائز اهمیت هستند. همان‌طور که در قسمت ۱۲ فصل ششم دیده شد، هارلی از روح مایکل متوجه شد که این زمزمه‌ها متعلق به افرادی است که مرده‌اند و اکنون در جزیره گرفتار شده‌اند.

برخلاف بازماندگان پرواز اوشیانیک ۸۱۵ که در خط داستانی موازی قادر بودند تا زندگی متفاوتی داشته باشند اما این مردگان قادر نبودند تا به زندگی پس از مرگ بروند چراکه به‌خاطر اعمالی که مرتکب شده بودند، در حال مجازات شدن بودند. به نظر می‌رسید که آن‌ها سعی دارند با کمک به محافظت از افراد بی‌‎گناه در برابر دیگران و مرد سیاه‌پوش، خودشان را رستگار کنند.

۱. چگونه جزیره می‌توانست در زمان سفر کند؟

بزرگترین معماهای سریال lost و پاسخ آن‌ها

در فصل دوم سریال به این موضوع اشاره شد که جزیره دائماً در حال حرکت است و به همین دلیل است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را پیدا کند. همین نیز این سؤال را برای طرفداران ایجاد کرده بود که چطور این اتفاق ممکن است. همانند بسیاری از راز و رمزهای سریال، مشخص شد که الکترومغناطیس در قلب جزیره مسئول این اتفاق است و این انرژی قدرت دست‌کاری زمان و مکان را دارد. از آنجا که چندین منبع مختلف انرژی در جزیره وجود داشت، DHARMA سعی کرد تا با ساخت چندین مرکز تحقیقاتی در بالای آن‌ها، از این انرژی استفاده کند.

مرکز تحقیقاتی اورکید برای مطالعه سفر در زمان ساخته شده بود و چرخ یخ‌زده زیر آن نیز به انتقال مردم به خارج از جزیره کمک می‌کرد. این موضوع در قسمت ۱۳ فصل چهارم دیده شد که بن از آن استفاده کرد. با این حال، چرخاندن این چرخ برای کسانی که در جزیره هستند، عواقبی نیز به همراه داشت. بن به جای اینکه جزیره را جابه‌جا کند، جزیره را بیش از حد دور کرد و باعث شد تا به جای جابه‌جایی، جزیره در زمان سفر کند.


در این مطلب به بررسی برخی از بزرگترین سؤالات و معماهای سریال «لاست» پرداختیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟

منبع: اسکرین رنت

Behzaadᚱ.ᚻDARKSIRENفیلمبازARMY.PSassassinS4LEHMHNOld_axe𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻موز سخنگوmeysambهالک ایرانیShark GamerAhmad_bkCharlie Chaplin

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arash گفت:

    یکی از بهترین سریال های زندگیم // ماها با لاست زندگی کردیم

    …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈kalantarفیلمبازARMY.PSShark GamerRazielتریس مری گلد
    • دقیقا…. داغ دلمون تازه شد ..هعیییی یادش بخیر چه روزایی ک با این سریال گذراندیم خدایی راس میگی ما با این سریال زندگی کردیم ای کاش دوباره برمی گشتم ب گذشته و این سریال و از اول می‌دیدم چقدر انتظار میکشیدیم تا یه قسمتش بیاد با دوستان بشینیمو بعد تموم شدنش نقدش کنیم…چقدر با این سریال گریه کردیم و خندیدیم🥲

      Arash
  • Dr.Gamer گفت:

    فصلای اول این سریال فوق العاده بودن و قشنگ حس کنجکاوی ادمو قلقلک میدادن همینطور که پیش میرفتین جواب یه سری سوالات داده میشد و در عوض سوالات جدیدتری مطرح میشد که ادمو ترغیب میکرد ادامه بده…ولی خب بشخصه معتقدم اگه سریال المان های فراطبیعی بی ربط مثل سفر در زمان و تایم لاین موازی و هیولای دود و این چیزا رو وارد داستان نمیکرد و چارچوب منطقی علمی تخیلی داستان حفظ میشد و در اخر هم یک پایان واضح داشت بسیار بهتر بود…حسی که با پایان سریال گرفتم این بود که تمام وقتی که براش گذاشتم بیهوده بود و همچنان بعد سالها با دیدن کلی ویدیو تو یوتیوب و خوندن مقالات متعدد در مورد تفسیر پایانش هیچ جوره قانع نشدم

    BehzaadگمنامARMY.PSShark GamerDanteS4LEH
  • Zabi گفت:

    سریال خوش ساخت و رازآلودی بود در زمان خودش. من اون موقعها طرفدار کاراکتر ساویر بودم

    فیلمبازShark GamerYohana
  • leftovers گفت:

    بزرگترین معمارو خودم کشف کردم که عاشق سریالم
    کلماتlost رو پشت رو روی کاغذ بنوسید و حساب کنید هر حرفش چندمین کلمه انگلیسیه.بعد مجموع دو عدد رو جمع کنید جواب میشه ۱۰۸ 😏
    برید حالشو ببرید

    فیلمبازShark Gamerleftovers
  • kingp گفت:

    اگر سریال لاست با بقیه سریال ها مقایسه کنیم همانند تاج پادشاه یست که جایش را به کت و شلوار ریس جمهور ها داده چون مشابه این سریال را دیگر نخواهید
    این اثر واقعا سمبل و الگوی زیبای عمق تفکر انسان از فلسفه وجود انسان و هستی و خداست
    باور کنید این سریال پس از بار دوم که دیدم آنقدر در بنده تاثیر گذاشت که دیگر به خیلی از مسائل استرس نداشتم . واقعا دیدم که خیلی امور که باتلاش بدست نمی آورید حتما به صلاح و تقدیر شماست.

    خلاصه مفهوم و داستان این فیلم فقط در مورد جزیره بود
    جزیره که برزخ هم نبود
    جزیره استثنایی و باستانی مرتبط با خدایان قدیم مصر (تاورت Taweret) و منبع انرژی خالص
    جیکوب و برادرش *دود سیاه : نماد گناه قتل برادر توسط برادر *
    و کاندیدها همه متغیر و جزیره ثابت میباشد

    خلاصه بگم هرچیزی دیدین واقعی بود و فکر بیشتری نکنین
    همه هرچیزی بودن که با چشمای خود دیدن

    دنیا آخر سریال برزخ بود زمانی که چه کسانی که در خود سریال جلو چشمهایمان مردن تو اون دنیا بودن و چه کسانی که بعد میمیرن حضور داشتن
    هرکس ذات و عملش در این دنیا خوب باشه در هر دنیای دیگه هم بشکل دیگر همون بجا میاره
    مثل جیمز هم در جزیره فراری و مجرم خوب بود . هم در اون دنیا پلیس خوب بود اما همون مشکلات و خصوصیات مشابه داشت .

    خلاصه بنده واقعا افتخار میکنم که این فیلم تقدیر شد دیدم (برخلاف خیلی ها ندیدن) این فیلم اصل معنی جاویدان و ماندگار است .

    Dr.GamerArashkalantarفیلمبازShark Gamersaman47122Raziel
  • mamsi گفت:

    اسپم: فردا غروب بازی های پلاس اکسترا معرفی میشه احتمال زیاد ویچر ۳ با جی تی ای وی با Tiny Tina’s Wonderland The میاد روی پلاس تا حالا ویچر‌ رو تجربه نکردم انشاالله اگه بیاد نسخه نسل نهمی باید جالب باشه

    Shark Gamer
  • Anakin گفت:

    من دوتا مشکل داشتم با این سریال:اول اینکه فصل آخر دیگه واقعا تخیلی بود شما روند سریال رو ببین یه سری اتفاقای ریز و مرموز داشت فصل اخر دیگه عملا فیلم تخیلی شده بود.دوم هم اینکه فصل سوم اومد بن رو معرفی کرد. یه شخصیت منفیه خیلی مرموز و کاربلد که چند بار ادمو گول میزد و اخرم نمیشد هدف کاراش رو فهمید و بسیار باهوش بود. همچین شخصیت جذابیو هر فصل بد ترش کرد جوری که دیگه فصلای اخر شده بود یه موش ترسو و بی خاصیت که هیچ جذابیتی نداشت

    Dr.Gamerگمنام
  • ........ گفت:

    یکی از بهترین سریال‌هایی که می‌تونست وجود داشته باشه.
    زمانی سریال‌ها ۲۴ قسمته ساخته می‌شدند. دلیل هم این بود که بیشتر از تلوزیون پخش می‌شدند و به سبب تبلیغات و غیره برای شبکه تلوزیونی بسیار بصرفه بود که در طول یکسال پر فشار بازیگران ۲۴ قسمت رو در یک فصل بازی کنند.
    اما حالا با وجود اینترنت سریال‌ها کمی پر زرق و برق اما کوتاه‌تر شدند. در عوض افراد مشهور‌تری در سریال‌ها بازی می‌کنند.(زمانی حضور افراد سلبریتی و درجه یک هالیوود در سریال‌ها انقدر معمول نبود) سریال لاست با توجه به زمان خودش بسیار بسیار پیش‌رو بود. در حقیقت هموز هم در قیاس با سریال‌های کنونی، لاست در ابعاد و جزئیات و خ ش‌ساخت بودن تا حدودی بی‌رقیب هست. پرواضح هست اگر زمانی ایرانیان با IGI و سن اندریاس به سمت ویدیو گیم کشیده شده بودند، لاست و PB هم سهم بسزایی در سریال‌باز بودن ایرانیان داشت. اون هم زمانی که قیژقیژ دایل‌آپ و خرید کارت اینترنت “شاتل و آی‌تک” یک نرم بود و دیدن فیلم روی گوشی با نت پر‌سرعت چیزی در حد رویا می‌موند.

    …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈فیلمبازShark GamerAAACE𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻موز سخنگوmeysambHamed_72Ahmad_bk
  • Shark Gamer گفت:

    من خودم آدمیم بیشتر فیلم سینمایی بینم تا سریال بین و اینکه بعد از مدت ها فشاری که روم بود از طرف دوستام که سریال لستو نبینی از دنیا عقبیو لستو ببینی زندگیت تغییر میکنه و از این حرفا. پاشودم با وجود کلی گرفتاری کل سریال لست رو با نت شخمی که داریم با بالاترین کیفیتی که از اون سایتی که دانلود کردم داشت در عرض ۳ روز با تمام زیر نویس هاش دانلود کردم که ۶ فصلو ۱۲۰ قسمت می شد و کل پوشه بندی هاشم انجام دادم. بعد با خودم گفتم لعنتی چه غلطی کردی کی حالو وقتشو داره بشینه این همه قسمتو نگاه کنه🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    Old_axe
  • Hamed_72 گفت:

    هنوز هم به عنوان یکی از بهترین سریال های عمرم قبولش دارم.
    صحنه های فلش بک، اتفاقات مرموز و شخصیت های به یاد ماندنی از نقاط قوت سریال بودند. به نظرم یک سر و گردن از خیلی سریال های بی هدف و پر هایپ امروزی بالاتر هست.👍👍👍

    kalantarOld_axeفیلمبازShark GamerRaziel
  • Makarov گفت:

    لاست خیلی حس عجیبی داشت ، هنوز که هنوزه نمیتونم یه بار دیگه ببینمش . یادش بخیر ولی ، دوران خوبی بود

    kingpفیلمبازShark Gamer
  • lost گفت:

    ۱۸۰ قسمت ساختن تا فصل ۴ تقریبا فوق العاده .
    ولی بعدش دیگ نفهمیدن چجوری جمعش کنن

    Dr.GamerگمنامShark Gamer
  • rez گفت:

    ممنون بابت مفاله. دوست دارم یه بار دیگه ببینمش. یکی از بهترین سریالهایی که دیدم.

    فیلمبازShark Gamer
  • Old_axe گفت:

    این توضیحات تقریبا تماما اشتباست.
    این سریال بر مبنای فلسفه غربی نوشته شده.
    جزیره نماد آتلانتیس هستش. جزیره گمشده معروف.
    اعداد نماد (یادم نیست چطور) نماد گناهان کبیره هندو هاست.
    در واقع هدف سریال تفهیم نوعی فلسفست.
    سریال بشدت سنگینه. تقریبا کسیو نمیشناسم تونسته باشه بفهمه سریالو. این مقاله هم همین ثابت می‌کنه. نهایتا از دید سینمایی بهش نگاه میشه

    فیلمبازShark Gamer
  • Kingsbounty گفت:

    بازم کلی سوال داره این سریال که هیچ جور حل نمیشن برا من. در کل فیلم خوب و سرگرم کننده ای بود ولی پایانش میتونست بهتر باشه. جوری فیلم تمام شد که اصلا در حد اون همه رمز و راز چند فصلش نبود. من وقتی تمام شد حس کردم چند ماهی سر کار گذاشته بودنم با این فیلم… حس جالبی نبود پایانش. خیلی ضعیف تمام شد.

    فیلمبازShark Gamer
  • aref44 گفت:

    زمان خودش عجی حقی بود
    نمیدونم چندوقت پیش میخواستم دوباره نگاه کنم اصلا جذابیتی نداشت

    Shark Gamer
  • یونس گفت:

    بهترین سریالی که تا حالا دیدم
    و جالب اینکه بعد از تماشای سریال برای بار دوم تازه میفهمید که چه گوهر نابی است
    از فلسفه و ادیان و سیاست و علوم مختلف و هر چیزی که بگید در این مجموعه وجود داره
    به شخصه عاشق شخصیت جان لاک بودم و هستم
    شخصی با ایمان یا به قول سازنده سریال Man of Fate که همیشه تقابلش با جک شپرد یا مرد دانش Man of Science صحنه هایی دیدنی رو به وجود می آورد
    بی اغراق میشه گفت سریالی بود استثنایی که شاید دیگه تکرار نشه

    یونس
بزرگترین معماهای سریال Lost و پاسخ آن‌ها - گیمفا