کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا

کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G

محمد علیائی
۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا

کارت گرافیک Aorus Geforce RTX 4070 Ti Master یکی از گزینه‌های برتر شرکت گیگابایت به شمار می‌آید؛ با سیستم خنک کننده عالی و پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبل کارت گرافیک‌های NVIDIA. با گیمفا همراه باشید تا با این کارت گرافیک جذاب آشنا شوید.

در اوایل ژانویه ۲۰۲۳، انویدیا، کارت گرافیک RTX 4070 Ti را با ادعای قدرت عملکردی بالا و پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبل، عرضه کرد. این گرافیک از پردازنده گرافیکی AD104 برخوردار است که منجر شده تا ۷۶۸۰ هسته CUDA داشته باشد. این کارت گرافیک همچنین از ۲۴۰ هسته تنسور و ۶۰ هسته برای ری‌تریسینگ استفاده می‌کند و یک باس ۱۹۲ بیتی دارد.

کارت گرافیک aorus geforce rtx 4070 ti master

شرکت گیگابایت، با به کارگیری فناوری‌های مدرن، عملکرد این کارت گرافیک را بهبود بخشیده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سیستم خنک کننده پیشرفته

AORUS Geforce RTX 4070 Ti Master کارت گرافیک بزرگی است که همراه با یک سیستم خنک کننده پیشرفته عرضه می‌شود و به دلیل ابعاد بزرگ خود، تقریبا چهار اسلات از مادربرد را اشغال خواهد کرد. با این حال طول این کارت گارفیک برای قرارگیری در یک کیس ATX معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

Gigabyte از سیستم خنک کننده WINDFORCE خود در این کارت گرافیک استفاده می‌کند. این سیستم با سه فن با فن‌های دوطرفه مجهز شده است. و گیگابایت سیستم خنک کنندگی خود را با فن‌های ۱۰۸ میلیمتری تقویت کرده است.

این کارت گرافیک از سیستم خنک کننده با بخاری استفاده می‌کند که شامل نه لوله حرارتی مسی برای تشتیت حرارت بهینه است. این کارت همچنین دارای یک رادیاتور گسترده با گرده‌گیری بزرگ در پشت است که امکان تشتیت حرارت بهتر را فراهم می‌کند. قابلیت اورکلاک کردن در آن مناسب است و قابلیت افزایش هدف توان را تا ۲۸٪ یعنی به ۳۶۶ وات فراهم می‌کند.

aorus geforce rtx 4070 ti master

شرکت گیگابایت در مورد سیستم خنک کننده بهبود یافته خود در سری Aorus به خوبی معرفی کرده است. پره‌های جدید دارای طراحی Bionic Shark هستند.

به ظاهر، طراحی جدید پره‌ها و ساختار شبیه به پوست قروچ باعث افزایش فشار استاتیک تا ۳۰٪ و کاهش سه دسی‌بل صدای نسبتاً ۳ دسی‌بل نسبت به پره‌های معمولی در ۱۸۰۰ دور در دقیقه می‌شود.

سیستم خنک کننده آن، نه تنها دارای یک سینک بزرگ حرارتی است؛ بلکه از تکنولوژی بیولوژیکی بادی AORUS استفاده می‌کند که سبب می‌شود توربولانس میکرو کاهش یافته و هوا جریان بهتری داشته باشد و عملکرد خنک کنندگی آن بهبود یابد.

حداکثر دمای ۶۵ درجه سانتی گراد

در حالت استفاده سنگین، دمای GPU به حداکثر دمای ۶۵ درجه سانتی گراد می‌رسد که به واسطه تکنولوژی خنک کنندگی گیگابایت، از سایر کارت گرافیک‌های RTX 4070 Ti کمتر داغ می‌شود.

این GPU از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کند اما از یک پشته فلزی همراه با یک بریدگی بزرگ برای شیارهای تهویه مجهز شده است. پشته فلزی همراه با پشتیبانی ضد سقوط موجود، این کارت گرافیک را که وزنی برابر ۱.۶ کیلوگرم دارد، به طور محکم در شیار PCIe قرار می‌دهد و از سقوط آن جلوگیری می‌کند.

کارت گرافیک aorus geforce rtx 4070 ti master

توان مصرفی بهینه با حداقل نویز

کارت گرافیک RTX 4070 Ti Master 12 G دارای مصرف توانی ۲۸۵ وات ست و انویدیا توصیه می‌کند که حداقل یک منبع تغذیه ۷۰۰ وات دارد که از منبع تغذیه ۷۵۰ واتی RTX 3070 Ti کمتر است. با این حال بالاترین مصرف برقی که در آزمایش‌ها از آن دیده می‌شود، حدود ۲۸۲ وات است که در حین اجرای بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 به ۲۶۰ وات می‌رسد.

همه کارت‌های گرافیک سری RTX 40 از هدر جدید ۱۲VHPWR استفاده می‌کنند. و بنابراین شما می‌توانید از آداپتور ارائه شده یا یک منبع تغذیه ATX 3.0 جدید که دارای کابل ۱۲VHPWR استفاده کنید تا تغذیه کارت گرافیک را تامین نمایید. اگر از یک منبع تغذیه با قدرت ۷۰۰W یا بیشتر استفاده می‌کنید اما کابل ۱۲VHPWR را ندارید، می‌توانید یک کابل سفارشی از یک تولید کننده قابل اعتماد کابل‌های سفارشی دریافت کنید. همچنین این کارت گرافیک برای راه اندازی نیاز به یک عدد کانکتور برق ۱۶ پین دارد.

یک LED نزدیک کانکتور تغذیه برای نشان دادن وضعیت تامین برق استفاده می‌شود. اگر تامین برق قطع شود، چراغ روشن می‌شود و در صورت استقرار مناسب، خاموش می‌شود. چراغ LED چشمک زننده نشانگر تامین نامناسب برق یا کابل نادرست می‌باشد.

این کارت گرافیک دارای ۳ پورت DisplayPort 1.4 و ۱ پورت HDMI 2.1 است. و حداکثر از ۴ تصویر و رزولوشون ۷۶۸۰×۴۳۲۰ را پشتیبانی می‌کند.

زیبایی RGB بر AORUS RTX 4070 Ti Master

همچنین این کارت گرافیک برخلاف سایر کارت گرافیک‌های شرکت‌های مشابه، از نمایش RGB برخوردار است. Gigabyte در این زمینه به روشی منحصر به فرد عمل می‌کند. به جای یک حلقه RGB دور پره‌ها، هر پره دارای یک LED است که فقط زمانی روشن می‌شود که پره‌ها فعال هستند.

روشنایی RGB روی لوگوی Aorus در جلو و پشت کارت وجود دارد، اما روشنایی RGB روی لوگوهای بالا وجود ندارد. در واقع، Gigabyte توصیه می‌کند کارت را روی یک کابل PCIe رایزر نصب کنید تا بهترین نمایش نوری را داشته باشید.

همچنین، Aorus RTX 4070 Ti Master همراه با یک نمایشگر LCD View بر روی بالا عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند وظایف این صفحه را از طریق برنامه Gigabyte Control Center سفارشی‌سازی کنند تا اطلاعات مختلف سیستم، GIF و متن‌های سفارشی را نمایش دهند.

کارت گرافیک aorus geforce rtx 4070 ti master

مانند بیشتر کارت‌های AiB، Aorus GeForce RTX 4070 Ti Master همراه با یک سوئیچ دوگانه BIOS ارائه می‌شود که می‌توانید حالت‌های BIOS OC و Silent را داشته باشید.

گیگابایت نسخه‌های به‌روز شده BIOS را برای ما فراهم کرده است که به ظاهر کمک می‌کند فن‌ها بر روی منحنی‌های محدودتری کار کنند و سطح نویز را کاهش دهد. مشاهده کردیم که نسخه‌های جدید BIOS در واقع در کاهش سطح نویز فن‌ها تأثیر قابل مشاهده‌ای داشتند. به عنوان مثال، سطح نویز فن در FurMark در ۱۰۰٪ هدف توان در حالت OC BIOS از ۴۴.۱۰ دسی‌بل(A) در BIOS قدیمی به ۴۱.۰۱ دسی‌بل(A) در نسخه جدید کاهش یافت.

بنچمارک و عملکرد

عملکرد کارت گرافیک Aorus GeForce RTX 4070 Ti Master با سخت افزارهای زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • Cooler MasterFrame 700 test bench
  • Intel Core i9-13900K
  • Gigabyte Z790 Aorus Master motherboard
  • Gigabyte Aorus Gen 4 2 TB NVMe SSD for benchmarks and games
  • ۲x 16 GB Kingston Fury Renegade DDR5-6400 RAM with timings 32-39-39-80 at 1.40 V
  • Gigabyte M28U 4K 144 Hz monitor
  • Cooler Master MasterLiquid ML360L V2 ARGB AIO cooler
  • Thermaltake ToughPower Grand RGB 850 W

RTX 4070 Ti در مقایسه با کارت گرافیک RTX 3070 Ti، در همه بازی‌ها بین ۱۳ تا ۸۴ درصد عملکرد بهتری داشته باشد و به صورت میانگین ۶۰ درصد نسبت به نسل قبلی بهتر عمل کند. همچنین کارت گرافیک Geforce RTX 4070 Ti به طور متوسط ۲۱ درصد عملکرد بهتری نسبت به RTX 3080 10GB دارد که ارتقای قابل توجهی به حساب می‌آید. همچنین RTX 4070 Ti از فناوری DLSS 3 پشتیبانی می‌کند که سبب می‌شود تا اجرای بازی‌های روز، بهینه و روان باشد. حتی این کارت گرافیک در بسیاری از بازی‌ها عملکرد بهتر یا مشابهی با RTX 3090 Ti دارد.

۴KQHDUltraHighMediumLowنام بازی
۱۷۲.۴۱۵۸.۴۱۷۲۱۸۷.۴۱۸۷.۹۱۸۸.۱GTA V (۲۰۱۵)
۱۴۸.۷۲۲۰۴۴۵The Witcher 3 (۲۰۱۵)
۲۲۵.۹۲۴۳.۴۲۵۸.۸۲۶۷.۶۳۰۲.۵Dota 2 Reborn (۲۰۱۵)
۹۰.۹۱۶۹.۲۲۱۲۲۳۷۲۳۷Final Fantasy XV Benchmark (۲۰۱۸)
۱۴۱.۷۱۶۶.۸۲۲۲۲۵۴X-Plane 11.11 (۲۰۱۸)
۱۰۴.۹۲۰۴۲۸۰۲۹۹Shadow of the Tomb Raider (2018)
۸۵۱۳۲.۳۱۶۱.۲۱۹۴.۹Metro Exodus (2019)
۶۴.۹۱۳۰.۶۲۰۱Control (۲۰۱۹)
۸۵۱۴۲۱۸۵۲۱۲Borderlands 3 (۲۰۱۹)
۸۸۱۷۵۲۵۰Mafia Definitive Edition (2020)
۶۹۱۲۱۱۵۲۱۷۷Watch Dogs Legion (۲۰۲۰)
۱۱۵۲۰۱۲۶۲۴۹۱۶۰۶۷۰۴F1 2021 (2021)
۸۹۱۵۷۱۷۲۱۹۳Far Cry 6 (2021)
۵۸۱۲۰۱۷۷Dying Light 2 (2022)
۵۰.۷۱۰۷.۱۱۶۷.۱۱۸۴.۹Cyberpunk 2077 1.5 (2022)
۱۰۱.۱۲۱۷۳۲۱۳۳۲Ghostwire Tokyo (۲۰۲۲)
۴۷.۳۹۴.۴۱۴۲.۵۳۴۲۴۱۶۴۲۳F1 22 (۲۰۲۲)
۶۳.۹۱۰۸.۴۱۳۳.۸۱۴۰.۸Uncharted Legacy of Thieves Collection (2022)
۶۹۱۱۷۱۵۵۱۵۵The Callisto Protocol (2022)
فریم ریت بازی‌های مختلف با تنظیمات گرافیکی متفاوت

جمع بندی

همانطور که مشاهده می‌شود کارت گرافیک Aorus Geforce RTX 4070 Ti Master عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین دارد و به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیاز گیمرهای جدی باشد.

این کارت گرافیک دارای گارانتی سه ساله است و با ثبت محصول در شرکت Gigabyte یک سال گارانتی نیز به آن افزوده می‌شود. اگر علاقه مند به تهیه این کارت گرافیک جذاب هستید، آن را از نمایندگی‌های شرکت گیگابایت تهیه نمایید.

red-eyed Banished Knight🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉RedDevilsHuntermeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا
کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارت گرافیک Gigabyte AORUS GeForce RTX 4070 Ti Master 12G - گیمفا